Ígértem nektek, hogy az Észbontó Szovjetunió folytatása után a cári Oroszországról sem feledkezem meg. A réges-régen kezdett sorozat most feltámadt, és mindjárt dupla adag jut nektek belőle!
1911. A szentpétervári Nagy Péter cár híd avatása
1879. Az uráli bányászati és kohászati vasút új, Lunyevszkij-ágán először halad át vonat
1896. A Cár-harang a Kremlben
A több mint 200 tonna tömegű, 6 méter magas harangot Anna cárnő rendelte meg 1733-ban. Öntés utáni tűzvészben az oltásra használt hideg oltóvíztől egy 11 tonnás darab kitört belőle. Egészen 1836-ig az öntőgödörben maradt, ekkor emelték ki és állították ki a Kremlben.
1896. Ásatás a Krímben, a Boszporoszi Királyság idejéből származó márványoroszlán, ami most az Ermitázsban látható kiállítva
1901-1907 között. Pyotr Koshka (Péter cica?), az első orosz elektromos tengeralattjáró
1901. Motorfahrzeug- und Motorenfabrik Berlin (MMB) teherautójának tesztje Szentpéterváron. A rövid életű német céget egy - a Daimlertől távozó - mérnök hívta életre, aki az előző munkahelyéről "elhozott" tervekkel kísérelte meg a gépkocsigyártást. A gyenge minőségű járművek sorra leszerepeltek, és a vállalkozás hamar csődbe ment
1902. A kaszimovi Műszaki Iskola sportpályája. Kaszimov kisváros, Moszkvától 300 km-re keletre, a rjazanyi régióban található
1902. Aranymosók Szahalinon. A cár megbízásából kerestek aranyat az orosz távol-keleten
1903. Két vándor a tambovi régióban. Csonkolt lábú ember kötélen vezeti a vakot
1904. Levágott kínaiak fejei egy ketrecben az út mentén az orosz-japán háború idején
1904. Tűzoltók dolgoznak Moszkvában
1904. Tűzoltóképzés
1905. A moszkvai felkelés utáni állapotok.
A forradalom a japán-orosz háború miatti elégedetlenség és országos nélkülözés miatt bontakozott ki. A vereséggel végződő háború tovább rontott Oroszország amúgy is gyenge gazdasági helyzetén, s a cár tekintélye is megingott befolyásolhatósága miatt. A hatalmas, soknemzetiségű birodalomban súlyos etnikai problémák is voltak. A felkelést vérbe fojtották a cári erők.
1905. A szentpétervári Ogurme csemegeáruház zöldség-gyümölcs részlege
1905. Hipnóziskezelés
1906-10 között. Az ezredparancsnoki ebédlő a lovasezred laktanyájában, Szentpétervárott
1906-10 között. Túlterhelt gőzhajó Jekatyerinoszlavnál (ma Dnyipro, Ukrajna)
1906. A milánói világkiállítás orosz pavilonja
1906. Pjotr Sztolipin miniszterelnök dácsája a robbanás után, Szentpéterváron
A merényletet három anarchista követte el Sztolipin fogadóóráján. A merénylőkkel együtt huszonnégyen lelték halálukat a detonációban. Sztolipint 5 évvel később egy lövéssel sikeresen likvidálták ellenfelei.
1910 körül. Égő olajkutak Bakuban. Fogalmam sincsen, régen hogyan oltották el ezeket
1911. A Volzsszko-Kamszkij Kereskedelmi Bank széfterme Szentpéterváron
1911. Svéd 'Tidaholms' busz a pétervári Vlagyimirszkij proszpekten. A svéd gépgyártó cég 1935-ben szűnt meg
1912. A 21 éves Szergej Prokofjev zeneszerző mókás fotója egy lépcső korlátján
1912. Napfogyatkozást figyelők
1912. Tűzoltók emelik ki Konsztantyin Gartong cári főlovászmester autóját a pétervári Mojka folyóból. A helyszínre is ráleltem, MOSTANSÁG ÍGY NÉZ KI A KÖRNYÉK
1912. Újságterjesztés teher-motorkerékpárokkal
1913. A szentpétervári Pobeda kereskedőház alkalmazottai és az első vevője az új Indian gyártmányú, amerikai motorkerékpárnak
1913. Katonai léghajő felengedése az oszmán-török határvidéken
1913. Telefonvonal telepítése Kosztroma tartományban, Moszkvától 300 km-re északkeletre
1914. Postai küldemények válogatása az út során a postavagonban
1914. Tűz az épülő Volga-hídon Szimbirszknél (ma Uljanovszk)
1917. A letartóztatott II. Miklós cár családjával, őrizetben Carszkoje Szelóban
A régi részek egyben ITT!