Napi érdekes - 479

2023. július 23. JTom

Volt egyszer egy Észbontó cári Oroszország című sorozat! A mai ismétlőválogatásban újra láthatjátok a négy részes széria legjobb fotóit! Vigyázat! 90 fotó jön! :)

A cári Oroszország érdekes képei 1870-től 1917-ig:

1900. Harkovi lovassági tiszti iskola összejövetele.jpg

1900. A harkovi lovassági tisztiiskola laza, kötetlen összejövetele

1870. Karabahi néger. Mikronépcsoport volt Grúzia hegyvidékein. Az elmélet szerint az ókori Kolkhisz birodalom afrikai rabszolgáiból fennmaradt etnikum..jpg

1870. Karabahi néger. Mikronépcsoport volt Grúzia hegyvidékein. Az elmélet szerint az ókori Kolkhisz birodalom afrikai rabszolgáiból fennmaradt etnikum, ám a legvalószínűbb, hogy az egykori Oszmán Birodalomból származnak, ahol szintén rabszolgaként vagy katonaként éltek, és letelepedtek a Fekete-tenger mentén. Mára teljesen eltűnhettek, legalábbis én nem találtam nyomukat a szakirodalomban

1875. Orenburgi kozákok.jpg

1875. Orenburgi kozákok tevéikkel 

1888. III. Sándor cár vonata kisiklott Persotravnyeve település közelében. 21 halott és 70 sérült, de a cár és családja sértetéen maradt. A szerencsétlenség oka a pályatest túlterhelése..jpg

1888. III. Sándor cár kisiklott vonata Persotravnyeve település közelében

A balesetnek 21 halottja és 70 sérültje volt, de a cár és családja sértetlen maradt. A szerencsétlenség oka a pályatest túlterhelése. A cár néhány hónap múlva fájdalmakra panaszkodott, és a következő hat évet betegen élte le haláláig, amikor is mindössze 49 éves volt. Bár a hivatalos diagnózis veseelégtelenséget állapított meg a halála okaként, orvosai szerint valószínűleg köze lehetett a vonatbalesetnek is az állapota hirtelen romlásához.

 

1890. Donyecki bányász.jpg

1890. Donyecki bányász. Elképesztő 

1890. Gőztramway, azaz kötöttpályás gőzhajtású szerelvény Moszkvában..jpg

1890. Gőztramway, azaz kötöttpályás gőzhajtású szerelvény Moszkvában 

1890. Közkút a Ljubljanka téren Moszkvában..jpg

1890. Közkút a moszkvai  Ljubljanka téren

1891. A transzszibériai vasút építése..jpg

1891. A transzszibériai vasút építése 

1892. Nyercsinszk, Bajkálontúli terület. Asszonyok hordják a városba - ahol semmilyen vízvezeték rendszer nem volt még kiépítve - a Nyercsa folyó vizét..jpg

1892. Nyercsinszk (érdemes rákeresni merre van), Bajkálon-túli terület. Asszonyok hordják a városba - ahol semmilyen vízvezeték rendszer nem volt még kiépítve - a Nyercsa folyó vizét 

1895. körül. Orosz zsandárok és egy érdekes sínbicikli..jpg

1895 körül. Orosz zsandárok és egy érdekes síntricikli 

1895. Szentpétervári hullámvasút. A hullámvasút orosz találmány. Már az 1700-as években építettek jéghegyek segítségével a kikötőben 20 méternél is magasabb, fa oldaltámastékkal ellátott hullámzó csúszdákat..jpg

1895. Szentpétervári hullámvasút. A hullámvasút orosz találmány. Már az 1700-as években építettek jéghegyek segítségével a kikötőben 20 méternél is magasabb, fa oldaltámasztékkal ellátott hullámzó pályájú csúszdákat. Sok nyelvben (francia, olasz, portugál, spanyol) a hullámvasút neve "orosz hegyek". Magyarországon az első hullámvasút csak 27 év múlva 1922-ben épült fel a Vidám Parkban (az akkori Vurstliban)

1896. Harangkiállítás és vásár a Vörös téren. A vidéki templomok kész harangokat vásárolhattak a vásáron..jpg

1896. Harangkiállítás és vásár a Vörös téren. A vidéki templomok kész harangokat vásárolhattak a vásáron 

1896. XVI.  Össz-orosz ipari és képzőművészeti kiállítás bányászati pavilonja. Nyizsnyij Novgorod..jpg

1896. XVI. Összorosz ipari és képzőművészeti kiállítás bányászati pavilonja, Nyizsnyij Novgorod  

1903. Bajkál jégtörő komp. Az 1900-ban átadott, télen is közlekedő gőzkomp vonalán Irkutszkból a Bajkál túloldalára szállították az utasokat és a vasúti szerelvényeket. Később megépült a Bajkált megker..jpg

1903. Bajkál jégtörő komp

Az 1900-ban átadott - az angol Armstrong Withworth által gyártott és Irkutszkban összeszerelt -, télen is közlekedő jégtörő gőzkomp vonalán Irkutszkból a Bajkál túloldalára szállították az utasokat és a vasúti szerelvényeket. Később megépült a Bajkált megkerülő vasútvonal, így nem volt szükség többé a kompra, amit 1918-ban a bolsevikok is ágyúztak a partról. A kiégett kompot a húszas években bontották le, a hajótest fenékrészét az Angara-folyóba süllyesztették. A komp adatai: tömege 4200 tonna, 88,4 méter hosszú, 17,5 m széles, három gőzgépe 3750 lóerő leadására volt képes. Maximális sebessége 12 csomó. 300 főt és 27 vasúti kocsit tudott szállítani.

 

1905. Az Amur jegén ideiglenesen lefektetett sinpálya és a vele együtt beszakadt szerelvény Habarovszk közelében..jpg

1905. Az Amur jegén ideiglenesen lefektetett vasúti pálya és a vele együtt beszakadt szerelvény Habarovszk közelében 

1908. A Moszkva-Szentpétervár közötti nemzetközi autóverseny résztvevői._cr.jpg

1908. A Moszkva-Szentpétervár nemzetközi autóverseny résztvevői 

1909. Kozák lovasok bátorságpróbája.jpg

1909. Kozák lovasok hardcore akadályversenye 

1914. A Nyikoláj Lebegyenko űltal épített Cár tank. A kísérletek során bebizonyosodott alkalmatlansága éles helyzetben..jpg

1914. A Nyikoláj Lebegyenko által épített Cár tank. A kísérletek során bebizonyosodott alkalmatlansága háborús helyzetben 

1914. Pályabejáró sinautó az Amur közelében a transzszibériai vasúton..jpg

1914. Pályabejáró sínautó az Amur közelében a transzszibériai vasúton 

1914. Szentpétervári tűzvész idején dolgozó tűzoltók.jpg

1914. Szentpétervári tűzvész idején dolgozó tűzoltók 

1916. Beljana, minden idők legnagyobb fából készült hajója.jpg

1916. Beljana, minden idők egyik legnagyobb fából készült hajója. Tulajdonképp fát szállított, mintegy 18 ezer tonnát egyszerre. Amit látunk, az a megrakott állapot

1917. Kápolna-kocsi_cr.jpg

1917. Első világháborús mozgó vasúti kápolna 

1917. Orosz tengeralattjáró.jpg

1917. Orosz tengeralattjáró

1900_jakutfold_mamut_agyarak_kereskedelme_.jpg

1900. Jakutföld. Mamutagyarak kereskedelme

1896_voros_ter_moszkva_.jpg

1896. Vörös tér, Moszkva 

1900_hajovontato_nok_a_volgan.jpg

1900. Hajóvontató nők a Volgán

1900_hippolyte_vlagyimirovics_romanov_kiserleti_fuggovasutja_gatcsinaban.jpg

1900. Hippolit Vlagyimirovics Romanov kísérleti függővasútja Gatcsinában, a cári palota kertjében

1900_jakutok_erjesztett_lotejbol_palinkat_foznek_.jpg

1900. Jakutok erjesztett lótejből pálinkát főznek

1900_kamcsatkai_korjak_pasztorok_ideiglenes_teli_szallasa.jpg

1900. Kamcsatkai korjak pásztorok ideiglenes téli szállása

1900_kinai_tea-karavan_evente_360_ezer_tonna_teaval_tettek_meg_az_5550_merfoldes_tavot_visszafele_altalaban_szormet_vittek_.jpg

1900. Kínai teakaraván. Évente 360 ezer tonna teával tették meg az 5550 kilométeres távot. Visszafelé általában szőrmét vittek

1900_korcsolyaverseny_szentpetervarott.jpg

1900. Korcsolyaverseny Szentpétervárott

1900_korjak_harcosok_a_kamcsatka-felszigeten.jpg

1900. Korjak harcosok a Kamcsatka-félszigeten

1900_mosonok_a_jenyiszejen_krasznojarszk_.jpg

1900. Mosónők a Jenyiszejen. Krasznojarszknál

1900_v_t_lebegyev_aerobuer_nevu_propelleres_jegszanjan_szentpetervar_.jpg

1900. V.T Lebegyev Aerobuer nevű propelleres jégszánján, Szentpétervár

1903_hus-_es_szormepiac_valahol_sziberiaban.jpg

1903. Hús- és szőrmepiac valahol Szibériában  

1904_ideiglenesen_lefektetett_sineken_szallitottak_az_elelmiszert_lovak_segitsegevel_a_katonaknak_az_orosz-japan_haboruban_.jpg

1904. Ideiglenesen lefektetett síneken szállították az élelmiszert, lovak segítségével a katonáknak az orosz-japán háborúban

1904_tamadas_egy_cirokmezon_keresztul_az_orosz-japan_haboruban.jpg

1904. Támadás egy cirokmezőn keresztül az orosz-japán háborúban

1904_tuzoltokikepzes.jpg

1904. Tűzoltókiképzés

1905_a_port_arthur-i_kikotonel_megfeneklett_japan_agyulovedekektol_serult_pereszvijet_hadihajo.jpg

1905. A Port Arthur-i kikötőnél megfeneklett, japán ágyúlövedékektől sérült Pereszvijet hadihajó 

1906_a_pjotr_sztolipin_konzervativ_carbarat_politikus_ellen_elkovetett_sikertelen_merenylet_utani_foto_24-en_haltak_meg_a_robbanasban_1911-ben_aztan_majd_merenylet_aldozata_lesz_.jpg

1906. A Pjotr Sztolipin (konzervatív cárbarát politikus) ellen elkövetett sikertelen merénylet utáni fotó. 24-en haltak meg a robbanásban. 1911-ben merénylet áldozata lett

1908. április. 5 napig tartó árvíz Moszkvában. A Moszkvában 9 méter magasan tetőzött folyó elöntötte a város egyötödét. Az alsó folyásánál 183 falut árasztott el

1908_ii_miklos_car_es_alekszej_nagyherceg_havat_lapatol.jpg

1908. II. Miklós cár és Alekszej nagyherceg havat lapátol

1908_mozgo_teaarusitas_szentpetervar.jpg

1908. Mozgó teaárusítás, Szentpétervár

1909_taxik_a_voros_teren.jpg

1909. Taxik a Vörös téren

1912_mento.jpg

1912. Mentő

1902_iszapfurdo_a_krimben.jpg

1902. Iszapfürdő a Krímben 

1908_a_sziberiai_tengeralattjaro_flotta_vlgyivosztokban_.jpg

1908. A szibériai tengeralattjáró-flotta Vlagyivosztokban

1910_a_polenova-csalad_a_nagykereskedot_es_teljes_csaladjat_1918-ban_a_voros_terror_alatt_kivegeztek_.jpg

1910. A Polenova-család. A nagykereskedőt és teljes családját 1918-ban a vörös terror alatt kivégezték.

1910_alekszej_nagyherceg_egy_matroz_altal_hajtott_kerekparon_alekszejt_aki_az_egykori_ii_miklos_car_fia_volt_csaladjaval_egyutt_a_vorosok_kivegeztek_mindossze_13_eves_volt_.jpg

1910. Alekszej nagyherceg egy matróz által hajtott kerékpáron. Alekszejt, aki II. Miklós cár fia volt, családjával együtt a vörösök kivégezték. Mindössze 13 éves volt

1910_doni_kozakok.jpg

1910. Doni kozákok

1910_haromkereku_vizimalom_a_vorszkla-folyon_.jpg

1910. Háromkerekű vízimalom a Vorszkla-folyón

1912. Ideiglenes, téli villamospálya a Néva jegén, a háttérben a Péter-Pál-Székesegyház Szentpéterváron

1913_az_ilja-murometsz_a_sikorsky_altal_tervezett_elso_negymotoros_bombazo_elso_probarpulese_.jpg

1913. Az Ilja-Muromec, a Sikorsky által tervezett első négymotoros bombázó első próbarepülése

1913_faszengaz-meghajtasu_gepkocsi.jpg

1913. Faszéngáz-meghajtású gépkocsi

1913_ii_miklos_vadaszata_utan_megtekinti_a_trofeakat_belorussziaban_.jpg

1913. II. Miklós vadászata után megtekinti a trófeákat Belorussziában

1914_orosz_parasztok_egy_noi_ruhaba_oltozott_nemet_kemet_fogtak_el_.jpg

1914. Orosz parasztok egy női ruhába öltözött német kémet fogtak el

1915_a_habarovszki_amur-hid_epitese_kozben_egy_buvar_meruleshez_keszul_a_viz_alatti_munkak_elvegzesere_.jpg

1915. A habarovszki Amur-híd építése közben egy búvár merüléshez készül a víz alatti munkák elvégzésére

1915_orosz_katonak_tancolni_tanitanak_egy_nemet_foglyot_.jpg

1915. Orosz katonák táncolni tanítanak egy német foglyot

1916_nemet_gaztamadas_az_orosz_fronton_a_harom_gaztamadasban_mintegy_25_ezren_veszitettek_eletuket_.jpg

1916. Német gáztámadás az orosz fronton. A három gáztámadásban mintegy 25 ezren veszítették életüket

1916_orosz_katonak_egy_nemet_gaztamadas_utan_a_segelyhelyen_.jpg

1916. Szemük világát vesztett orosz katonák egy német gáztámadás után a segélyhelyen

1908_rigai_rendorseg_rajtautese.jpg

1908. A rigai rendőrség rajtaütése 

1895_jukagirok_halasznak.png

1895. Jukagirok halásznak 

1900_kamcsatkai_korjakok_epitkeznek.png

1900. Kamcsatkai korjakok építkeznek

1901_eloroszosodott_korjakok_halasznak_magadantol_eszakra_najahan_falu_mellett.png

1901. Eloroszosodott korjakok halásznak Magadantól északra Najahanszki területen, Evenszk mellett  

1901_jakut_lakohaz_sarbol_elotte_loszorbol_keszult_halaszhalok.png

1901. Jakut lakóház sárból, előtte lószőrből készült halászhálók  

1904_orosz_hitterito_gizsigaban_magadantol_500_kilometerre_eszak-keletre.png

1904. Orosz hittérítő Gizsigában (Magadantól 500 kilométerre északkeletre) 

1904_orosz_kereskedoallomas_jakutfoldon.png

1904. Orosz kereskedőállomás Jakutföldön 

1915_orosz_hadifoglyok_lengyelorszagban_1915_augusztusaban.jpg

1915. Orosz hadifoglyok Lengyelországban 1915 augusztusában 

1917_az_orosz_kormany_kuldoncjarmuve.jpg

1917. Az orosz kormány küldöncjárműve

1917_ii_miklos_car_auto-szanja.jpg

1917. II. Miklós cár autó-szánja 

1917_noi_csillemozgato_banyamunkasok.jpg

1917. Női csillemozgató bányamunkások Donyeck környékén 

1917_rendorsegi_pancelozott_jarmu.jpg

1917. Rendőrségi páncélozott jármű  

1917_a_car_szamuzetesben_fiaval_tuzifat_fureszel.jpg

1917. A cár száműzetésben fiával tűzifát fűrészel   

1918_csehszlovak_csapatok_a_tevehaton_a_volga_also_folyasanal.jpg

1918. Cseh és szlovák csapatok a teveháton a Volga alsó folyásánál. Kik voltak és mi a fenét kerestek ott? LINK 

1918_iii_sandor_car_emlekmuvenek_lebontasa.jpg

1918. III. Sándor cár emlékművének lebontása 

1918_vlagyivosztoki_amerikai_etterem.jpg

1918. Vlagyivosztoki amerikai étterem 

1918_amerikai_beavatkozo_csapatok_vlagyivosztokban.jpg

1918. Amerikai beavatkozó csapatok Vlagyivosztokban  

1919_brit_tank_arhangelszkben.jpg

1919. Arhangelszkben zsákmányolt brit tank 

1919_feherek_altal_szerzett_tank_a_polgarhaboruban_az_egyseges_oroszorszagert.jpg

1919. Fehérek által szerzett bolsevik tank a polgárháborúban. Felirata: "Az egységes Oroszországért" 

1919_moszkvai_arviz_meg_a_potyautasnak_is_nehez_dolga_volt_szarazon_meguszni.jpg

1919. Moszkvai árvíz. Még a potyautasnak is nehéz dolga volt szárazon megúszni

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7518176033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Galaric 2023.07.23. 12:50:16

Komoly sor. Kemény világ volt az biztos.

E28 524TD 2023.07.23. 14:33:18

A transzszibériai vasút építése - mint egy lombkoronasétány ma

pobeda 2023.07.23. 14:45:44

@Galaric: Arra távol, keleten, még most is az lehet.

MIG-31 2023.07.23. 19:23:45

Érdekes és egyben szuper összeállítás. Hát, voltak kemény helyek akkor, nem csak a donyecki szénbányász, először azt akarta írni, de mire végigértem a képeken több is van, nem sorolom fel mindet. A kozák lovasok nem semmi!
1875. Orenburgi kozákok tevéikkel -az Orenburgok öröksége, kb. 100 évvel később.

MostKomolyan??? 2023.07.23. 20:03:23

"Ezek" mikor tértek át a középütközőre? ... Nagyon csúnyán lóg az a csavarkapocs... :)
Gőztramway --> Műanyagoldalvédőgumicsík --> Tömöracélcső

Hihetetlen mekkora ország ... és nem csak területileg.

A gáztámadásos képeknél, ez a mustárgáz ugye?

Burgermeister 2023.07.23. 20:52:14

Kegyetlen jo valogatas....

¿Qué tapas hay? 2023.07.23. 22:19:48

@MostKomolyan???: 1935-1957

Ama szentpétervári mozgó teastandnál legalább a forróvíz ingyé' volt a városi közegészségügyi bizottmány jóvoltából.

"orosz hadifoglyok Lengyelországban 1915 augusztusában "
Ezt nem igazán tudom értelmezni, lévén Lengyelország - mint olyan - nem létezett 1915-ben.

bioLarzen 2023.07.24. 02:41:18

Oчень хороший.

queenagi 2023.07.24. 13:18:16

Magadantól északra, északkeletre? Olyan is van?

Grgabácsi 2023.07.24. 13:37:13

@MostKomolyan???: A tramway igazából egy üzemmódot, a közúti vasutat jelöli, nem a villamost. De miután a villamos vontatás egyeduralkodóvá, mi több, szinte kizárólagossá vált, így leszűkült erre a jelentése.

gigabursch 2023.07.24. 16:23:42

A Pereszvijeters képhez kapcsolódóan épp most ért véget egy cikksorozat a Hét Tenger blogon, amely a világ talán legnagyobb kvalitású admirálisának életét mutatja be. Az utolsó rész épp a Port Arthurnál lefolyt eseményeket mutatja be.

htenger.blog.hu/2023/07/22/makarov_tengernagy_160

gigabursch 2023.07.24. 16:35:16

A donyecki szénmezőt megjárta mostoha nagyapám is.
Igaz, hogy nem is vihették volna el, mert gyógyszerészként ezt nem tehették volna meg, de megtették.
Nagyjából három hónapot volt itt, majd utána továbbcsetteget az Ural másik oldalára (végig ugyanabban a bakancsban, amit valami balsejtelem kapcsán Pest utolsó napjaiban még egy suszterrel duplára talpaltatott), utána hazajöhetett majd bő egy év múlva nem egész 46 kilósan.
A debreceni 'hízlalda' után már 51 kilósan ért haza, de nem ismerte fel tulajdon édesapja sem, mikor a hajdúszoboszlói családi patikába belépett.

De amiért írok is erről képről:
A donyecki szénmező kapcsán nagyapám mesélte, hogy számos helyen csak olyan vékony volt a szénréteg (bár baromi jó minőségű), hogy nem lehetett magasabban fejteni, mert ez volt a parancs és sokszor fekve kellett csákányozzanak.
A fejtési módszer az ún kamrafejtéses módszer volt, ahol pilléreket hagytak, majd a pillérek közét feldúcolták és a pilléreket is ki kellett fejteni.
Csak a vágatok voltak, szűken vett ember magasságúak és kellően(?) biztosítottak, a fejtési tér csak a szénréteg vastagságának felelt meg.

Később ezt az iszonyatot váltotta fel a sokszorta hatékonyabb és messze-messze biztonságosabb frontfejtés a maga gépesítésével, de az már egy másik történet.

Charlie100 2023.07.24. 16:48:13

Nagyon jó összeállítás! Nekem mindig az a legmeglepőbb, hogy a korábbi, kádári iskolai tanulmányokkal ellentétben - cári Oroszországban nem volt semmi, teljesen elmaradott, mígnem jött Lenin és modernizált - igazából a nagyvárosokban legalábbis elég fejlett volt Oroszország. Vidék biztos nagyon elmaradott volt, de az később is.

HgGina 2023.07.24. 20:49:05

A határozott névelőt nem ártana használni ott, ahol kell!
Egy nép neve (korjak) nem nagybetűvel írandó!
A háromkerekű vízimalomnak négy kereke van.
A képekhez méltó helyesírásra illene áttérni! Vagy legalább egy korrektort megkérni az ellenőrzésre, olyat, aki ilyen gyermeteg hibákat nem követ el.

MostKomolyan??? 2023.07.24. 21:25:56

@HgGina: ...ez most komoly? ....

:D :D :D

@gigabursch: Mit értesz azon, hogy "ez volt a prancs"? Megparancsolták, hogy az elérhető szén "felét" ott kell hagyni, nem szabad kifejteni? Mi ennek az értelme?

HgGina 2023.07.24. 23:04:54

@MostKomolyan???: Igen. Komolyan írtam. Ilyen színvonalú válogatásokat nem kellene ennyire alapvető hibákkal terhelni!
Lehet, hogy téged nem zavar. Engem meg igen. Kisebb meló ezt korrigálni, mint ami kárt okoz az értékelésben.
Éppen eléggé szemetelik tele az index és az origo firkászai az általános napi írásaikat. Legalább itt ne ereszkedjünk már a szintjükre!

bioLarzen 2023.07.24. 23:22:52

@HgGina: Kérd vissza a pénzed ;)

bioLarzen 2023.07.24. 23:24:43

@HgGina: (És egyébként az Indexet és Origót nagy kezdőbetűvel kellene, mert mindkettő tulajdonnév... Örülök, hogy segíthettem.)

Puller István 2023.07.25. 00:01:11

1900. Hajóvontató nők a Volgán

- Tatjána, most szólok utoljára: ne mondd azt, hogy mú. Demoralizálod az asszonyokat.
- Mú.
- Nagyon pofán leszel vágva.

fkv.119 2023.07.26. 10:15:08

"Karabahi néger"

N-É-G-E-R ? :D Nem afro-amerikai? Netán korai Lapostévé Lives Matter? :DDD

tutyimutyi terminátor 2023.07.26. 12:47:01

@fkv.119: ha az a 'néger' még sosem járt az ámerikai kontinensen, nehezen lehet afro-AMERIKAI ;)

fkv.119 2023.07.26. 13:34:26

@tutyimutyi terminátor: De ma már ezt KELL használni, mertcsak. Már a cigányt se lehet nevén szólítani, az is roma, meg rejtett erőforrás. :D

UV pót 2023.07.26. 14:00:41

@HgGina: Egyetértek. Remek srozatok, remek infókkal, de sajnos egy-két nap után más nincsenek javítások a visszajelzések alapján. Sem helyesírásban, sem adatokban... :-(

UV pót 2023.07.26. 14:01:21

Annak az amuri búvárnak meg maxiriszpekt. :-)

bioLarzen 2023.07.27. 18:05:47

@UV pót: Ez így nettó nem igaz, nem egy esetre emlékszem, amikor sokkal hosszabb idő után is volt javítás. Persze, arra ki emlékszik... (rajtam kívül)

gigabursch 2023.07.27. 18:38:18

@Aureliano Buendía:
Na, az még annyira nem is az ördögtől való.
Valamelyik alpesi vonalon volt olyan megoldás, hogy a gőzös tudott felejt felvenni, hogy gőzt forraljon.
Valami vasútb...olond biztos tudja, hogy miről beszélek.

@MostKomolyan???:
Jól gondolod.
Nem lehetett meddőt termelni, csak szenet.

MostKomolyan??? 2023.07.28. 12:53:43

@gigabursch: ...Ezt elfelejtettem. Pedig még valami neve is volt, hogy amint meddőt találtak, iránytváltottak, vagy új vájatot nyitottak.

+ @Aureliano Buendía:
Gőzvillamos: Én csak a vicces szójátékra asszociáltam.
Ellenben Amerikában a villany-gőz párosítás elég széles skáláját kipróbálták. Nembeszélve a vasúttársaságok egyedi átalakítgatási akcióinak.

MIG-31 2023.07.28. 17:01:05

@gigabursch: Hogy érted azt, hogy nem vihették volna el a nagyapádat, mert gyógyszerészként ezt nem tehették volna meg. (Mindenféle személyeskedés nélkül természetesen). Ilyennel foglalkoztak egyáltalán a szovjetek, hogy kit vihetnek el kényszermunkára meg kit nem? Szerintem nem. A hadifoglyok között sem, meg akit itthon lefogtak és elvittek malenkij robotra azok között sem. Legtöbbször közös nyelv se volt a katonákkal és az elhurcoltakkal. Visszaemlékezések vannak hogy állt a sorompónál a lovaskocsi, a bakon apa és fia, arra jöttek a szovjet csapatok, megálltak, lerángatták a bakról az egyiket és vitték...ha szerencséje volt, évek múlva hazakerült. Kint már olyat el tudok képzelni hogy valamennyire szűrték a foglyokat.
Az én nagyapám a hadifogságot megúszta, hazakerült az orosz frontról. De azért eszméletlenül durva hogy miken mentek át emberek, a háború, és utána évekig hadifogság illetve kényszermunka.

Rollende Landstrasse 2023.07.31. 16:19:40

A hullámvasút orosz származása annyira köztudott, hogy San Francisco egyik városrészét Russian Hill-nek nevezik. Bár az egész város egy nagy hullámvasút...

valis47 2023.08.06. 10:10:29

@Rollende Landstrasse: Gondolom viccelsz, de természetesen nem. Onnan kapta a nevét, hogy az oroszok is jártak arrafelé, még az amerikaiak előtt. Nem csak Alaszkáig jutottak el, lehajóztak Kaliforniáig is (ami akkor spanyol gyarmat volt), kereskedőállomásokat is létesítettek. Azon a hegyen egy orosz temetőt találtak az amerikaiak, arról nevezték el.

gigabursch 2023.08.06. 10:35:00

@valis47:
S ilyenkor mindig kiderül, hogy mennyire egysíkúan látja az európai emberek többsége a Föld felfedezését.
Egyrészt az É és D amerikai kontinens európai meghódítása a csendes-óceáni oldaláról egyáltalán nem olyan közismert, mint amennyire megtörtént ÉS(!!!) nyomokban sincs felénk ismeret arról, hogy bizony a távol-kelet hajósabb népei hogyan és merre tettek felfedező utakat és kalandoztak.
Ez egyébként teljesen összevág azzal, amit már korábban is feszegettem, hogy Kolombusz nem vakra ment, hanem kitartó "kutató munkával" (értsd: kocsmai lefizetések, lopás és egyéb illegális, nomeg erőszakos eltulajdonítás) jutott hozzá útleírásokhoz, térképekhez, stb, miszerint arra nyugatra van valami, akárcsak a Piri Reis féle térkép is pont olyan, amit kellően alapos infók alapján legózták össze, akkor, amikor még hivatalosan erről senki semmit nem tudott (Európában).
süti beállítások módosítása