Napi érdekes - 261

2018. november 04. JTom

1939_kivegzesere_varo_elitelt_a_gazkamraban_az_egyesult_allamokban_fejen_a_csuklyan_a_westinghouse_electric_logoja_lathato.jpg

1939. 1960-68 között. Kivégzésére váró elítélt a gázkamrában az Egyesült Államokban. Fején a csuklyán a Westinghouse Electric logója látható

Punxsutawney Mormota szerint:

"Ez Caryl Chesmann viaszfigurája, akit 1960-ban végeztek ki. Mármint a pasit, nem a viaszfigurát. A kiállítás valamikor ezután, de 1968 előtt volt, mert a fotó készítő Weegee akkor halt meg. 
A Westinghouse arctakaró csupán egy poén, viszont alátámasztja a korszakot, mert ezt a logót 1959-től kezdték használni."

Köszönöm a nyomozást, javítva a képalá!

 

1915_keskeny_nyomtavu_vasut_uj-zelandon_fakitermelesre.jpeg

1915. Keskeny nyomtávú vasút Új-Zélandon fakitermelési célokra

1930-as_evek_londoni_alltakert.jpg

1930-as évek. Londoni állatkertben olajozzák(?) a teknősök páncélját a látogatók előtt

1939_a_new_york-i_vilagkiallitas_latogatoi_a_moszkvai_majakovskaja_metroallomas_egy_felepitett_szeletet_nezik_amelyet_tukrok_hasznalataval_tobbszoroztek_meg_hogy_az_eredeti_allomas_illuziojat_keltse.jpeg

1939. A New York-i világkiállítás látogatói a moszkvai Majakovszkaja metróállomás egy felépített szeletét nézik, amelyet tükrök használatával többszöröztek meg, hogy az eredeti állomás illúzióját keltse

1940_nemet_katonak_latogatast_az_amfiteatrumban_pompeiiben.jpeg

1940. Német katonák tesznek látogatást a pompeii amfiteátrumban

1942_nemet_dak-katona_eszak-afrikaban_kezigranatokon_ul.jpeg

1942. Fáradt német DAK-katona Észak-Afrikában kézigránátokon ül

1945_aprilis_a_brit_8_hadsereg_egysegeinek_atszallitasa_a_po_folyo_kozeleben_a_ferrara_varosa_kozeleben_a_szovetseges_muveletek_soran_grapeshot_az_olaszorszagi_tamadas.jpg

1945. április. A brit 8. hadsereg egységeinek átszállítása a Pó folyón Ferrara közelében, ideiglenes pontonhídon a szövetséges műveletek során

1952_amerikai_fiu_az_uj_schwinn_kerekparjan.jpg

1952. Amerikai kisfiú az új Schwinn kerékpárján

1957_norwich_city_council_first_computer.jpg

1957. A brit Norwich városházának első számítógépét, egy Elliott 405-öst szállítanak le

1960-as_evek_usa.jpeg

1960-as évek, USA. "Kérjük, a hippik a hátsó ajtót használják"

1971_tisztviselok_eskuszenek_idi_amin_dada_ugandai_elnoknek.jpeg

1971. Külföldi üzletemberek róják le hódolatukat Idi Amin Dada ugandai diktátornak

1973_christopher_lloyd_es_christopher_walken_a_macbethben_a_new_yorki_broadwayn.jpeg

1973. Christopher Lloyd (a Vissza a jövőbe trilógia Dokija) és Christopher Walken (a világ legjobb örök mellékszereplője) a Macbethben a New York-i Broadway-n

1973_uaz-452_trophy_minibusz_amelyet_az_izraeli_hadsereg_hasznal.jpg

1973. Szovjet gyártású UAZ-452 Trophy minibusz, amelyet az izraeli hadsereg használ (valószínűleg egyiptomi hadizsákmány volt)

1982_pablo_escobar_a_kolumbiai_kongresszuson_bogota.jpeg

1982. Pablo Escobar a Kolumbiai Kongresszusban

A nép által hazafinak tartott drogbárót - aki adakozásai és a politikusokkal szembeni álláspontja miatt lett népszerű - a liberális párt jelöltjeként választották meg. Amikor a neve nyíltan összefüggésbe került a drogkereskedéssel, kényszerítették, hogy lemondjon mandátumáról. Pénzügyi hatalma és összeköttetései révén azonban továbbra is nagy befolyása volt a politikára. Vagyona mesésnek számított és számít ma is, hiszen mindent készpénzben számoltak el. Amikor éves bevétele elérte a 2,2 milliárd (!) dollárt (ezek mind százasokban voltak), egyszerűen nem volt hol tárolni rengeteg bankjegyet. Földeket vásároltak vidéken, és pénzzel teli nejlonzsákok ezreit ásták el rajtuk, amelyeknek jelentős része nem került még elő.

1983_gaz-24_volga_berlin_rinkenmuhle_fagazkazan.jpg

1983. GAZ-24 Volga; Berlin, Rinkenmühle. Fagázkazán-üzemű Volga. Az utánfutóban a tüzelő

1986_amator_koncert_az_ndk_nepi_hadserege_egyik_tarozoegysegeben_vegzett_terepmunka_soran.jpg

1986. Amatőr koncert az NDK Néphadseregének egyik járműbázisán

1987_michael_jackson_es_sylvester_stallone_los_angeles_usa.jpeg

1987. Michael Jackson és Sylvester Stallone, Los Angeles, USA

1989_afgan_noi_milicia.png

1989. Afgán női milícia

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6414341691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toto92 2018.11.04. 12:09:45

Fu az a Volga... Akadnak képek hazai fagázüzeműre alakított autókról, de azoknál egy fokkal igényesebben alkották meg.

adg 2018.11.04. 12:55:33

Nem ertem, miert nem terjedt el a fagazos volga....

A kulfoldi uzletemberek vajon mennyiert csinaltak idiotat magukbol? Jo az a kep, meg kellene nevezni oket.

A teknosok pedig biztos orultek, hogy szepen kifenyeztek oket, igy sokkal jobban mutatnak, lassuk be. Ki kellene boxolni a szabadon eloket is, ne legyenek olyan kis igenytelenek.

Az elso kepnel meg latszik, hogy a kivegzes akkor meg jo reklam volt. Ma mar veletlenul sem adna egy ceg sem a nevet ehhez.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.04. 13:35:01

@adg: "A kulfoldi uzletemberek vajon mennyiert csinaltak idiotat magukbol?"
többségük csak azért hogy élve kijusson onnét.

hátramozdító 2018.11.04. 13:43:50

Nekem KELL az a mozdony!!! Pompás kör volt, köszönjük!

Punxsutawney Mormota 2018.11.04. 14:10:36

@adg: Edison akarta töknretenni Westinghouset azzal, hogy a váltóáramot javasolta használni a kivégzésekhez. Valamelyik nap volt egy cikk a villamosszékes kivégzésekről. Edison még azt is megpróbálta elérni jelentős sajtó befolyásán át, hogy a kivégzéseket westinghausolásnak hívják.

Punxsutawney Mormota 2018.11.04. 14:19:37

@adg: Robert Scanlon-nak hívták az egyiket és autókereskedő volt Kampalában. De ez sem segített, két évvel később eltűnt.

adg 2018.11.04. 14:34:32

@JTom: @Punxsutawney Mormota: Akkor ezt ugy tunik, kicsit elhamarkodva, rossz iranybol kozelitettem meg.
Koszi

Az Edison-Westinghouse csortet hallottam mar, de hogy erte el Edison, hogy W jelet tegyek a maszkra? Meg mi koze volt a gazkamrahoz?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.04. 15:03:31

@adg: "hogy erte el Edison, hogy W jelet tegyek a maszkra? Meg mi koze volt a gazkamrahoz?"

biztosan nem Edison érte el. a WH büszke volt rá és ezért rátette, akkor az "áramháborúban" jó reklám lehetett.
gondolom a csuklyát használták a villamosszékhez és jól jött a gázkamrában is ehhez nem rendeltek másikat.

adg 2018.11.04. 15:23:35

@JTom: igy gondoltam en is, ezert irtam, hogy akkor ez jo reklam volt, most meg nagyon nem akar annyira villogni senki ilyesmivel.

Macgaby 2018.11.04. 16:38:21

Szerintem a villamosszék nem a gázkamrában van.

fairlane 2018.11.04. 17:13:35

@Macgaby: Ez szerintem gázkamra. Nem látni elektromos vezetékeket a delikvensre csatlakoztatva. Plusz az ablakok is nagyon hermetikusan zárónak látszanak a sok szegeccsel.

Punxsutawney Mormota 2018.11.04. 17:50:20

@JTom: Az "áramok háborúja" valamikor még a XX század vége előtt volt, és az első villamosszékes kivégzés előtt Westinghouse dühödten tiltakozott, hogy a cégével hozzák összefüggéssbe a villamosszéket.
Nem tudom, hogy a francba került a fickó fejére a Westinghouse emblémás vacak. A Westinghouse is baromi nagy céggé nőtte ki magát, és lehet, hogy akkoriban, valamelyik leányvállalatuk gyártotta azt a gázt, amivel kivégezték az elitélteket. Mivel akkoriban az USA lakosságánák túnyomó többsége támogatta a halálbüntetést, ezért nem gondolhatták rossz reklámnak, ígaz a célközönség elég szűk volt. :)

Punxsutawney Mormota 2018.11.04. 17:51:58

@fairlane: Az, a képaláírás is az. A Westinghouse név miatt kezdtem el a villamosszékről írogatni.

Punxsutawney Mormota 2018.11.04. 17:52:36

@Macgaby: Pedig ezt kellene csinálni, ha tutira akarnának menni :)

Punxsutawney Mormota 2018.11.04. 18:27:40

@JTom: A következőket találtam a kivégzéses képről. Ez Caryl Chesmann viaszfigurája, akit 1960-ban végeztek ki. Mármint a pasit, nem a viaszfigurát. A kiállítás valamikor ezután, de 1968 előtt volt, mert a fotó készítő Weegee akkor halt meg.
A Westinghouse arctakaró csupán egy poén, viszont alátámasztja a korszakot, mert ezt a logót 1959-től kezdték használni.

Munro 2018.11.04. 20:00:20

Az NDK amatőr koncerten biztos eljátszottak néhány Iron Maiden számot :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.04. 20:27:32

@Punxsutawney Mormota: nagyon köszi az nyomozást, sajnos nekem már nincs időm mint egykor minden képet ilyen szinten megvizsgálni, de ezért IS vagytok Ti, hogy én is tanuljak valamit minden alkalommal!

Punxsutawney Mormota 2018.11.04. 20:37:26

@JTom: Én köszönöm a javítást!

kugi · http://kugi.blog.hu 2018.11.04. 20:47:55

Fatüzeléses Volga '83-ban? Nem semmi...
És az az 1957-es számítógép se egy mikrochip. Vajon megérte nekik használni?

efi 2018.11.04. 21:41:18

Biciklis gyerek: Apa, miben menjek bicózni? Természetesen öltönyben, kisfiam.

bioLarzen 2018.11.05. 01:15:28

@Punxsutawney Mormota: Edison nagyon brutéális volt az üzleti versenyben. Az említett, "áramok háborúja" nevű esetben például odáig mnerészkedett, hogy nyíltan javasolta az árammal való kivégzési módszerre a "to westinghouse" kifejezést meghonosítani...

A "háborút" pedig nagyjból ott nyerte meg, hogy egy nagyszíbású, az Edison által meghívott, "megfelelő" emberekből álló közönség előtt megtartott rendezvényen Edison többféle állaton mutatta be, milyen brutális, fájdalmas kínhalált okoz a Westinghouse által javasolt egyenáram. A bemutató tökéletesen elérte a szándékolt, sokkoló hatását a szakmai és közvélemény szemében...

bioLarzen 2018.11.05. 01:16:00

@kugi: ... és monitor még nincs is benne ;)

bioLarzen 2018.11.05. 01:16:41

A szokásos remek sor, köszi!

bioLarzen 2018.11.05. 01:17:44

Az a Schwinn bringa nagyon pöpec!

bioLarzen 2018.11.05. 01:18:50

Kevéssé közismert tény, hogy ez az 1942-es kép a gránátokon ülő katonáról az "explosive dhiarrhea" angol szakterminológia eredete.

3uy 2018.11.05. 06:10:19

@bioLarzen: A háborút a Westinghouse nyerte meg, ők alkalmazták a váltakozó áramot. Edison volt az egyenáram híve. Nikola Tesla, aki kidolgozta a váltakozó áramú technikát, eredetileg Edisonnál dolgozott, és pont azért ment át Westinghouse-hoz, mert Edison nem volt vevő rá.

Terézágyú 2018.11.05. 10:22:22

@kugi:
"És az az 1957-es számítógép se egy mikrochip. Vajon megérte nekik használni? "

Akkoriban az igények, elvárások is mások voltak...

Is 2018.11.05. 10:57:07

Sok éve egyszer olvastam, hogy Escobar felajánlotta a kolumbiai kormánynak, hogy ha békén hagyják ügyködni és nem nehezítik meg az életét, akkor kifizeti az akkori kolumbiai államadósságot. Elhiszem.

Muhammad Balfas 2018.11.05. 12:10:19

Hát igen, frontharcosok már nem fosnak a gránáttól..

Is 2018.11.05. 12:27:24

@molnibalage: Köszönöm. Akkor jól emlékeztem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.05. 12:31:29

@3uy: Én is így tudom.

@Is: Így van .Nem gyengén tolta a csávó.

Darth Revan 2018.11.05. 12:34:16

a penz mindenek elott.
a segget is megcsokolna nehany ember barmelyik diktatornak, ha tiz filler haszna lenne belole.

Darth Revan 2018.11.05. 12:35:01

a csokornyakkendos kifiu nagyoin cuki.
ma mar hipszternek mondanank ot :)

kewcheg 2018.11.05. 12:47:58

@Ches Desmond: azok a gránátok annyira voltak veszélyesek mintha egy láda lőszeren ücsörgött volna....

Julio12 2018.11.05. 12:50:29

A '86-os koncert hátterében T-55-ös harckocsik sorakoznak

Fredddy 2018.11.05. 13:20:23

Érdekes képek ismét :)
Az izraeli UAZ oldalán látható jel: fehér körben vörös Dávid-csillag a vörös kereszt zsidó megfelelője, tehát valószínűleg eredeti céljának megfelelően, mentőként használják a kisbuszt.

Ezeknek a német nyeles kézigránátoknak az aljában volt egy csavaros kupak, azt letekerve és kirántva lehetett meghúzni az indítózsinórt, és akkor indult a visszaszámlálás. Ha nem is ücsörögnék rajtuk, azért alapvetően egy elég bolondbiztos szerkezet volt, nem nagyon lehetett véletlen kioldani.

Kannás 2018.11.05. 13:48:01

Az NDK Nemzeti Néphadsereg harckocsizó bázisán a koncert, az egy képeslap-sorozat része, mely az NVA különböző fegyvernemeit mutatja be, hozzávaló borítóval, a Varsói Szerződés mindegyik nyelvén. Nekem megvan, a Deák téri NDK kultúra házában vettem.

bioLarzen 2018.11.05. 14:03:34

@3uy: Ritka az, hogy egyetlen történetben ennyi dologra emléxek rosszul... de néha megtörténik :)
Kösz a kiigazítást!

gintonic.azigazi 2018.11.05. 14:26:03

nem voltak finnyasak Izraelben, volt nekik szovjet technikai is a szovjet csatlosallamokon keresztul ( tudom, a varsoi szerzodes az arabokat tamogatta, de az uzlet akkor is uzlet volt )

a zsakmanyolt haditechnika nem egyszeru, azt rendszerben kell tartani, ami nem egyszeru mert uytanpotlas nincs hozza

( "Nyikolaj, hallo! Kohn Samu vagyok Jaffabol, zsakmanyoltunk par Ak-t kene hozza loszer! Tudom ellensegek vagyunk de akkor is! Mi? Hogy menjen az anyamba??? )

Svegacomp 2018.11.05. 14:30:44

Azon a számítógépen mi futott? Érdekelne a sebessége, felbontása, áramfogyasztása, stb. Kellene egy ilyen cikk...

BálintFerenc · http://nagyhaboru.blog.hu 2018.11.05. 15:15:03

A Pompei-be látogató németek közül három olasz :)

Csak a kommentek miatt 2018.11.05. 15:18:06

@JTom: @kugi: A technologia tudomasom szerint a II. VH alatt fejlodott ki a hatorszagogkban ugyanis a haboru elvette az osszes uzemanyagot. A szovjet hianygazdasagnak koszonhetoen szulethettek ezek a csodak.

Elliott 405 - tranzisztorkorszak elotti, fenycsoves szornyeteg. Mai esszel felfoghatatlanul hatalmas, lassu es megbizhatatlan. A zsebetekben levo telefon millioszor gyorsabb.
Nem kellett monitor mert lyukkartyakkal kommunikalt.
Akit erdekel: rabbit.eng.miami.edu/oldcomputers/Elliott-400-series.pdf

tamask 2018.11.05. 15:27:07

@Darth Revan: ez ma is így van, a roppant felvilágosult nyugati üzletemberek versenyt hajlonganak bármilyen sah, emír, sejk, pártfőtitkár előtt, ha ettől bizniszt remélnek.
A facebook és a google is lefekszik minden diktatúrának, ha arról van szó, hogy piacra léphessenek. Kínában úgy hódolt be Zuckerberg a pártmuftiknak a cenzúra, ellenzékiek üldözése és központosított megfigyelés ügyében, ahogy a képen a bizniszmenek Idi Amin Dadának.

@gintonic.azigazi: azért Kalasnyikov lőszert szerezni a hidegháborúban se volt túl nehéz. Még a rhodesiai tankosok is használták a behajtható válltámaszos zsákmányolt AK-kat, mert az elfért a tankban, ami szintén zsákmányolt T-55 volt. Egyszerűen nem válogathattak. Lőszert is lehetett zsákmányolni tízezerszámra, vagy ha minden kötél szakadt, akkor gyártani. Egy szovjet 7,62-es karabélylőszert azért nyugaton is le tudnak gyártani.

Zsákmányolt T-55-ös tankok egy részénél az izraeliek kicserélték a löveget brit eredetű 105 mm-esre.

Adam Makkos 2018.11.05. 15:31:58

@Svegacomp: Felbontásról nincs szó, mert monitor nincs hozzá. Lyukkártya és talán már nyomtató dukált akkoriban. Se vinyó, se floppy. Nyilvántartásokra kiválló volt: könyvtár adatbázis, népesség- vagy föld nyivántartás.
Az ötvenes évek közepétől jött a 2. generációval a szalagos tároló, talán már ebben is van.
Hirtelen ezt találtam: szatyika.hu/files/Hardver_alapismeretek.pdf

Cymantrene 2018.11.05. 15:39:25

Számítógép: ha más nem, könyvelés meg statisztika biztos futott rajta. Nem is volt olyan előzmény nélküli az általános célú elektronikus számítógép elterjedése, célgépek már sokkal korábban léteztek.
Könyvelőgépeket meg más nagy adathalmazok kezelésére alkalmas mechanikus/elektromechanikus szerkentyűket már a XIX. század végétől használtak. Hollerith lyukkártyás gépét az 1890-es USA népszámlálás fölfolgozására csinálta. Aztán megalapította a Tabulating Machine Company-t, amiből az IBM (International _Buisness_ Machines) lett. Nagyanyám a '30-as években a Singer és Wolfner könyvkiadónál látott valami ilyet, ha ő nem is használta. Most nem találom a hivatkozást, se az NDK-ban tán még a '70-es években is gyártottak ilyeneket, még valahogy programozni is lehetett őket.
De rákeresve az accounting machine, tabulating machine (stb.) kifejezésekre, akkor látható, hogy a könyvelőket-statisztikusokat nem érte újdonságképp a számítógép, bár a sebességét és a pontosságát (pl. kritikus számításokat is elég volt háromszor lefuttatni) értékelték.

tamask 2018.11.05. 15:44:31

@kugi: fagáz kazán. Amerikában is vannak pick-uo truck-ok ilyenre átalakítva vidéken, lelkes Mekk mesterek által.

Van értelme, mert a fa sokkal könnyebben elérhető, mint az olajalapú (vagy akár biodízel) üzemanyagok. Ha lesz egy világvége helyzet (TEOTWAWKI), összeomlik a társadalom, vagy csak kiköltözik az ember a világtól elzárt helyre, akkor ilyen fagáz teherautókkal többre megy, mint az elektromos Teslákkal.
A fagáz egyébként tisztábban ég, mint a gázolaj vagy benzin. Persze ki kell nyerni a fagázt, ami azért nem annyira tiszta.

m.youtube.com/watch?v=AldzOu0TFSE

Fredddy 2018.11.05. 15:47:59

@gintonic.azigazi: izraeliek sose vásároltak a keleti blokkból technikát, legfeljebb minimális pótalkatrészt és lőszert valami öt évente rendszert váltó harmadik világbeli országból, esetleg nemzetközi fegyverkereskedőktől a feketepiacon (pláne, hogy a szovjet cuccok nagy részét Kína is gyártotta). Viszont rengeteget zsákmányoltak az araboktól: tankokat, ágyúkat, gépjárműveket, stb. Ezekből amit csak tudtak, rendszerbe állítottak, a saját iparuk megoldotta a karbantartást, meg persze biztos volt műszaki kannibalizmus is. Az állandó barkácsolás amúgy is jellemző rájuk (egy adott tank náluk kb fél évig éz ki ugyanúgy, aztán rászerelnek még valamit), és az ezer éves cuccokat is hajtják, amíg szét nem esnek alattuk.
A Tiran néven futó zsákmányolt T-54/55/62-esek egy részét meg végül a libanoni szövetségeseiknek adták, ott mindent meg lehet venni hozzá, csak pénz legyen.

Csak a kommentek miatt 2018.11.05. 15:55:17

@Cymantrene: Es mar volt cikk ezen a blogon hogy kotott uzletet az IBM a Harmadik Birodalommal a zsidok osszeszamlalasara alkalmas rendszer leszallitasaval

Kicsit utanaolvastam ennek az Elliotnak, probaltam megtalalni mekkora sebessegre volt kepes. Sajnos ez nem lett csak a kimeneti segessege, ami 25 karakter/s
Viszont egy csomo erdekes dologra talaltam, zanzasitva:
A fenti gep az alkalmazottak berszamfejtesere lett megveve. Kb 50ezer rekordot kezelt. A kepen nem az egesz szamitogep, csak a 21 dobozbol az egyik lathato
A gep fogyasztasa 10kW
Atlagosan 12 orankent robbant le. Ez akkoriban kimagasloan megbizhato volt. (ha valaki nem isemerne honnan jon a "bug" kifejezes a szoftverfejlesztesben - a bogarak berepulve a gepbe tonkretettek az elektroncsoveket)
Ara kb 50-125e akkori font plusz telepites 85e font volt, telepitese 2 honapig tartott.

Terézágyú 2018.11.05. 16:32:43

@Cymantrene:
"Nagyanyám a '30-as években a Singer és Wolfner könyvkiadónál látott valami ilyet, ha ő nem is használta."

Hú, nem írta le az emlékeit a kedves nagymama? Van egy könyvtörténész ismerősöm, aki éppen a S&W kiadóval foglalkozik....

gigabursch 2018.11.05. 17:19:48

Ez a faelgazosítás lesz, ami életben fogja tartani 10 éven belül az öreg autókat, mert kiderül, hogy tiszta.
(Vicces, de LPG üzemben az Euro2-es motor bemehet oda innét egy kicsit nyugatabbra, mint tiszta üzem, ott ahlo csak az euro 5-6-ot engedik be.)

gigabursch 2018.11.05. 17:29:37

@BálintFerenc:
Az hagyján, de mire a Pink Floyd megcsinálta a híres videófelvételét, addig mennyit romlott az állapota a stadionnak.
www.youtube.com/watch?v=LxksRFZacJI

lpt1 2018.11.05. 19:52:24

@Csak a kommentek miatt: A bogarak nem az elektroncsöveket tették tönkre, hanem a relék érintkezői alá szorultak.

www.anomalies-unlimited.com/Science/Grace%20Hooper.html

A névadó hölgy karrierje is érdekes, nem az a script kiddie volt... en.wikipedia.org/wiki/Grace_Hopper

Muhammad Balfas 2018.11.05. 20:00:26

@kewcheg: Igen, de ezzel az indoklással ültess rájuk egy civilt..:)

bioLarzen 2018.11.05. 22:06:18

@Cymantrene: Ez ugyanaz a Wolfner volt, akinek bőrgyárai is voltak?

Leooo 2018.11.05. 23:59:45

@kugi: Az a computer akkor olyan volt, mint a szocialista feleség..."Ez van, ezt kell szeretni!"

tamask 2018.11.06. 15:30:03

@kugi:

A youtube tele van ilyen gasifier videókkal meg wood gas truck videókkal. Amerikában elég népszerű a dolog, fillérekből lehet hajtani a pick-up truckot ilyen kazánnal és a survivalist közösségben érthető okokból készülnek arra, hogy ha egyszer vége a civilizációnak, akkor a felhalmozott lőszer, gyógyszer, élelmiszer mellett legyen közlekedési eszközük is és erre a fagázkazánnal hajtott kisteherautó tökéletes megoldás.
Nem hülyeség a dolog.

m.youtube.com/watch?v=_tA0stq9rjg

gigabursch 2018.11.07. 11:31:00

@fátum:
Nem.

Persze kicsit zavaros, mert
- van egy nappali felvétel közönség nélkül
- van egy esti koncert, alighanem aznap
- S van egy kombinált film egyéb összevágásokkal

Cymantrene 2018.11.07. 11:34:08

@Terézágyú: Sajnos nem, és '95-ben, 82 évesen meghalt. Azért ha írsz egy levelet a csonkaipkukacgmail.com címre, akkor összeszedek néhány anekdotát, édesanyám most úgy is visszaemlékezős hangulatban van. Kemény, alátámasztott tényekre azért ne számíts.
A legérdekesebb amúgy a kezdés volt: '30 vagy '31-ben tanulmányi versenyen nyerte az állást! Én úgy emlékszem, hogy gyorsírás verseny volt.

Cymantrene 2018.11.07. 11:41:49

@bioLarzen: Azt nem tudom. De mikor nagyanyám utána nem sokkal vette át '32-ben az irányítást az öreg Wolfner fia, Farkas István (amúgy neves festő).

bioLarzen 2018.11.07. 15:59:11

@Cymantrene: Értem.
Nem lényeges amúgy, csak ismerős volt a név.

bioLarzen 2018.11.07. 16:00:21

@Leooo: Hát, ez az átkos cuccilista rendszerben elég sok dologra igaz volt ;)

Terézágyú 2018.11.07. 16:32:04

@Cymantrene:
Mondtam neki, erre visszakérdezett: Nem Almási Istvánné volt az illető?
Mert vele megjelent már egy visszaemlékezés:

VARGA Sándor: Visszaemlékező: Almási Istvánné = A Könyv 1988. 4.109-117. (Singer és Wolfner Könyvkiadó)

fátum 2018.11.07. 17:57:54

@gigabursch: A Pink Floyd Pompeii koncert felvétele mozifilmnek készült. 35 mm-es kamerával vették fel. Később készült belőle VHS kiadás is, de szerintem, nem nevezhető videófilmnek, mert az eredeti felvételt nem elektronikusan rögzítették és több ország mozijaiban is vetítették. Ha pl. az IMDB-t vesszük alapul, ott azokat a filmeket jegyzik videóként, amiket csak elektronikus adathordozón vagy VHS-en hoztak forgalomba és nem került moziba. Van egy bizonyos pejoratív értelme a videófilmnek, mivel olyankor szokták kihagyni a mozis forgalmazást, amikor nem számítanak megfelelő szintű érdeklődésre, vagyis nem éri meg mozikban vetíteni, így egyből megy a boltokba a cucc.

Cymantrene 2018.11.07. 20:06:06

@Terézágyú: Nem ő volt. Az Istvánné stimmel, de a többi nem, és nem is tudok róla, hogy bármikor is kérdezték volna. Ő könyvelő volt, és a könyvek nagy fogyasztója, de az előállításukban nem vett részt.

gigabursch 2018.11.08. 05:18:22

@fátum:
De abban ugye egyetértünk, hogy a koncert az, ahol közönség is van?
Márpedig a nappali felvételen nem volt közönség.

Ez a film, videófilm meg az ájemdíbí kategorizálás elhiszem, hogy egyeseknek fontos, de engem hidegen hagy.

A tény továbbra is az, hogy három felvétel kiadás (ha így megelégszel vele) ismert ebben a kérdésben.

De igazában én arra világítottam rá, közel 25 év alatt mennyit romlott az aréna állapota.
A többi - már megbocsáss - csak loccsifecsi...

fátum 2018.11.20. 16:57:04

@gigabursch: A koncerten a Pompeii áldozatok lelke volt a közönség. A lényeg az, hogy nem vhs-re vették fel, hanem celluloid szalagra, ami minőségben ég és föld. Mintha egy együttes új CD-jére kazettaként hivatkoznál. Viszont nekem egyáltalán nem tűnik rosszabbnak az aréna állapota, legfeljebb a színes felvételen jobban látszik, hogy milyen. Ez utóbbiról viszont semmi kedvem nem volt vitatkozni, ha neked úgy tűnik az a te dolgod. A videó filmnek nevezés viszont tárgyi tévedés, amit egyszerűbb lett volna szimplán elismerni, de te inkább beleálltál egy ilyen "locsifecsi" vitába. Gratulálok!

Warlimont 2018.11.23. 14:49:23

@kugi: "És az az 1957-es számítógép se egy mikrochip. Vajon megérte nekik használni?".....Ne legyen igazam, de 50-100 ev mulva remelhetöleg ugyanigy nevetni fognak a ma mialtalunk hasznalt es nagyon modernnek hitt dolgokon. (Haha ezek meg billentyuzeten gepeltek es szemronto monitorokat neztek? Egynek se volt agyba beultethetö Internet gondolatmodulja? :) )

kugi · http://kugi.blog.hu 2018.11.23. 18:36:29

@Warlimont: Na, igen, meglehet. :)
(Ha csak az emberiség vissza nem bombázza magát addig az őskorba...)

Majjomkácska 2019.01.02. 16:10:46

"Szovjet gyártású UAZ-452 Trophy minibusz, amelyet az izraeli hadsereg használ "
Úgy látom - tyúkólnak.. :-)

Advocatus Diaboli 2021.02.08. 18:42:20

Tudom, régi a téma, 2018-asok a bejegyzések, de most olvasom a kommentözönt. Surányi Endre (van olyan autós ember, ki e nevet nem ismeri?) a magyar autózás "nagy öregje" a 20-as években megalkotta és talán szabadalmaztatta, vagy próbálta szabadalmaztatni a fagázos autót. Nem emlékszem részletekre, de el kéne olvasni "Az autó és én" című önéletrajzi ihletésű könyvét.

ZON 2021.02.10. 19:07:14

@Advocatus Diaboli: Jól emlékszel, egy vidéki ,tehetős emberrel akarta szabadalmaztatni a fagáz-kazánt, de megelőzték/ellopták az ötletét. Voltak későbbi kísérletek az ínséges időkben, de a nagy méret, és a körülményes üzemeltetés miatt tiszavirág-életű volt a projekt.
süti beállítások módosítása