Napi érdekes - 174

2016. november 20. JTom

1910-es_evek_igy_jutott_fel_a_cincinnati_villamos_a_mt_adams_varosreszbe2_cr.jpg

1910-es évek. Így jutott fel a cincinnati villamos a Mt. Adams városrészbe

 

1913_elezes_egy_londoni_vasuti_muhelyben.jpeg

1913. Élezés egy londoni vasúti műhelyben

 

1919_hal_arus_a_szovjet_arhangelszkben.jpeg

1919. Halárus a szovjet Arhangelszkben

 

1930_illegalis_szeszfozde_lengyelorszagban_cr.jpg

1930. Illegális szeszfőzde Lengyelországban

 

1931_egy_okori_gorog_agora_kutjanak_feltarasa_athenban_a_kutban_450_csecsemo_es_150_kutya_csontvazat_talaltak_meg.jpg

1931. Egy ókori görög agóra kútjának feltárása Athénban. A kútban 450 csecsemő és 150 kutya csontvázát találták meg. A későbbi vizsgálatok szerint a gyermekcsontok fogyatékosan, vagy betegen született csecsemőké voltak

 

1939_flettner_fl-265_helikopter_prototipus_a_harmadik_birodalomban.jpeg

1939. Flettner FL-265 helikopter prototípusa a Harmadik Birodalomban

 

1940_mexikoi_nyomozo_mutatja_a_jegcsakanyt_amivel_lev_trockijt_a_szovjet_titkosszolgalat_megbizasabol_meggyilkoltak_a_gyilkos_ramon_mercader_husz_ev_letoltese_utan_szabadult_majd_a_szuba_emigralt_ahol_megkapta_a_szu_hose.jpeg

1940. Mexikói nyomozó mutatja a jégcsákányt, amivel Lev Trockijt a szovjet titkosszolgálat megbízásából meggyilkolták. A gyilkos Ramon Mercader húsz év letöltése után szabadult, majd a Szovjetunióba emigrált, ahol megkapta a Szovjetunió Hőse címet

 

1944_oktober_15_legvedelmi_tuzben_sulyosan_serult_amerikai_b-17-es_bombazo_koln_bombazasabol_visszterve_a_nuthampsteadi_repteren.jpg

1944. október 15. Légvédelmi tűzben súlyosan sérült amerikai B-17-es bombázó Köln bombázásából visszatérve a nuthampsteadi reptéren

 

1945_a_szovjet_haditengereszet_buvarjai_mentesitik_a_roncsoktol_es_teszik_ujra_hajozhatova_a_spree_folyot_berlinben.jpg

1945. A szovjet haditengerészet búvárjai mentesítik a roncsoktól és teszik újra hajózhatóvá a Spree folyót Berlinben

 

1952_betty_lee_bennett_flies_confidently_over_havana_10_yold.jpg

1952. A 10 éves Betty Lee Bennett, a kor legfiatalabb pilótája repül Havanna felett

 

1960-as_evek_egy_tulterhelt_csehszlovak_tatra_t111-es_egy_olasz_marvanybanyaban.jpg

1960-as_evek_egy_tulterhelt_csehszlovak_tatra_t111-es_egy_olasz_marvanybanyaban2.jpg

1960-as évek. Egy túlterhelt csehszlovák Tatra T111-es egy olasz márványbányában

 

1960_reza_pahlavi_irani_sah_elit_orezredenek_leopardbor_viselete.jpeg

1960. Reza Pahlavi iráni sah elit őrezredének leopárdbőr viselete

 

1962_jurij_gagarin_a_regi_carlsberg_gyarban_koppenhagaban.jpg

1962. Jurij Gagarin a régi Carlsberg gyárban, Koppenhágában

 

1967_a_concorde_szuperszonikus_utasszallito_repulogep_egy_toulouse-i_uzemben_razoasztal-teszten.jpg

1967. A Concorde szuperszonikus utasszállító repülőgép egy toulouse-i üzemben rázóasztal-teszten

 

1970_korul_dubaj_egyik_piaca_egy_kiados_eso_utan.jpg

1970 körül. Dubaj egyik piaca egy kiadós eső után

 

1980_az_eszak-koreai_phenjani_metro_szocreal_festmenyeit_keszitik_a_kep_ritka_hiszen_a_metro_katonai_objektumnak_minosul_fotozni_manapsag_is_csak_nehany_allomasan_lehet.jpeg

1980. Az észak-koreai phenjani metró szocreál festményeit készítik. A kép ritka, hiszen a metró katonai objektumnak minősül, fotózni manapság is csak néhány állomásán lehet, az építésről alig egy tucat fotó lelhető fel

 

1981_donald_trump_gratulal_az_ujonnan_megvalasztott_amerikai_elnoknek_ronald_reagan-nek.jpeg

1981. Donald Trump gratulál az újonnan megválasztott amerikai elnöknek, Ronald Reagannek

 

1986_op_riot_huntington_beach_calif.jpeg

1986. OP Riot Huntington Beach. A kaliforniai tengerparti városban kitört lázongásban többek között rendőrautókat gyújtottak fel, de a tömeg nagy részét inkább a verseny érdekelte

 

2014_a_rioi_megvalto_krisztus_szobor_villam_sujtotta_mutato_ujjanak_javitasi_munkai_idejen_egy_munkas_maszik_ki_a_szobor_karjabol.jpg

2014. A riói Megváltó Krisztus szobor villám sújtotta középső ujjának javítási munkái idején egy munkás mászik ki a szobor karjából

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr2711973580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

warr 2016.11.20. 13:08:17

Az a B-17-es vajon hogy tudott így leszállni? Nagyjából a komplett orra és pilótafülkéje megsemmisült... :O

SH4RK 2016.11.20. 16:00:01

A Krisztus szobornak a mutatóujja sérült meg? A kép alapján inkább a középső.

noblesseoblige · http://fratrescalendarum.blog.hu 2016.11.20. 16:13:29

A B17-est elnézve az orrlövészből nem sok maradhatott.

huncut_kata 2016.11.20. 16:25:37

Trump már 81ben is előrefésülve hordta a haját.

Dirty Lyle 2016.11.20. 16:47:34

Az egyik mexikóinak mintha utólag rajzoltak volna bajszot.

soarvány 2016.11.20. 17:19:13

Az oroszok 1945 elején Budapestnél is roncsmentesítettek. Nagyapám ismeretségi köréből kiemeltek 2 kollegát egy kis "malenkij robot"ra. Az volt a dolguk hogy egy kétszemélyes pumpás szivattyút kellett működtetniük, ami az orosz búvárt levegővel látta el amíg a víz alatt tartózkodik. Pumpáltak is, de az egyikük észervett egy vízben sodródó német hullát, aminek megvolt az aranyfoga, ezért otthagyta a szivattyút és beugrott a vízbe, hogy kiszedje az aranyat. A haverja meg hiába próbálta, egyedül nem tudta hajtani a szivattyút, a orosz meg kis híján megfulladt. Jól megverték őket, szerencséjük volt, hogy nem fizettek rá még jobban, talán az oroszok akceptálták az indítékot (mármint hogy nem volt szándékos szabotázs)

Adujis 2016.11.20. 17:42:39

@warr: Erre én is nagyon kíváncsi lennék, biztos érdekes és izgalmas történet!

ZON 2016.11.20. 18:43:04

Azok az iráni testőrök inkább egy amerikai melegbár egyenruhás látogatóinak tűnnek. :)

Az angol fémmunkásnak jók lehettek az idegei, ha jól tudom - persze, manapság - ettől nagyságrendekkel kisebb köszörűkövet sem lehet burkolat nélkül használni, mert a kő törése esetén a szétrepülő darabjai akár halálos sérülést okozhatnak. De valószínű, hogy a képen nem is hagyományos köszörűkő van, hanem egy masszív fémtárcsára van csiszolófelület rádolgozva.

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.11.20. 20:05:00

Az első képen a villamos feljuttatása érdekes - bár logikus - megoldás a kor technikai színvonalához képest.
A "művelt görögök" a város közepén "oldották meg" a fogyatékoskérdést... :(((
Azt a Tatrát egy picit jól megrakták...

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2016.11.20. 21:13:50

@warr: az orrlövész még hagyján, az ő tornya nem tűnik olyan durvának, de a navigátor nem hinném, hogy hazanavigált... ő ült az üvegett orrkúpban, azt hiszem, vagy a bombázó tiszt?

BluE 2016.11.20. 21:14:53

Ennyi év alatt senki sem szólt Trumpnak, hogy gáz ez a frizura...

lezlidzsi84 2016.11.20. 21:32:32

@Pirx pilóta: A bombázótiszt ült a kúpban, de a navigátornak sem tehetett jót a találat: www.azcaf.org/aircraft/b-17g-crew-positions/navigator/

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2016.11.20. 21:36:52

@lezlidzsi84: jé, és az orrlövész toronynak nem volt állandó személyzete? Az ugrott le lődözni, akinek épp nem volt más dolga?

lezlidzsi84 2016.11.20. 21:37:14

Ja, és a navigátor meg az orrlövész az ugyanaz a szerepkör volt.

warr 2016.11.20. 21:55:01

@JTom: Tényleg többet mutat, köszi! Az a géppuska hogy nem szakadt le...

Burgermeister 2016.11.20. 22:32:18

szuper képek....az a rázópad hidraulikus volt?

Facelessbook · www.dont.think.so 2016.11.20. 22:33:45

Ami fura, hogy egy kiados eso manapsag jobban elonti Dubajt, mint 1970 korul. :D
Gagarin meg is itta azt a sort, vagy masnak csapolta?

Burgermeister 2016.11.20. 22:34:07

anno voltam a concorde fedélezetén és nagy szerencsém hogy a szovjet változaton is...hogy hogyan és miként az egy külön sztori...de a lényeg, hogy voltam és láttam, éreztem mind2őt...szóval ez a rázópad kemény megvalósítás

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.11.20. 23:25:17

@BluE: Kizárt, hogy senki sem szólt. Ez már a nyolcvanas években is viccesen nézett ki.

A leopárdmintás katonákat el tudom képzelni, ahogy vokáloznak teljes összhangban.

soarvány 2016.11.21. 11:32:19

@JTom: Ja amint a fazon egy bicskával feszegeti az oszlófélben lévő tetem fogait...

Ernoke 2016.11.21. 12:05:19

az OP Pro riot-os kép zseniális, biztosan nem egy Francis Ford Coppola filmből van?:D

Rollende Landstrasse 2016.11.21. 12:44:15

@noblesseoblige: A B–17 orrában a navigátor és a bombázótiszt utazott. A pilótafülke a két pilótával a törzs felső részében, kissé hátrébb van.

Angol beteg 2016.11.21. 13:27:41

Az a Tátra vajon miért jobbkormányos változat?

bioLarzen 2016.11.21. 18:20:22

Azon gondolkodom, hogy az első képen látható köszörűst, ileltve a munkavezetőjét manapság mennyire - már elnézést, de ez a hivatalos szakkifejezés - megbaszná egy munkavédelmi ellenőr... :)

bioLarzen 2016.11.21. 18:21:25

@JTom: Lehet, hopgy itt is csak szagmintát vesz ;)

bioLarzen 2016.11.21. 18:22:28

Érdekes lehetett egy ilyen út azon a cincinatti vasútfelvonón a hátsón lévő lovaskocsi lovának a szemében...

Ser Baristan 2016.11.21. 19:18:17

@Burgermeister: A Concorde-nak nem volt szovjet változata! A szovjeteknek saját fejlesztésű szuperszónikus utasszállítójuk volt a TU 144-es.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.11.21. 19:36:42

@Angol beteg: hajlok rá, hogy a fotó meg van tükrözve.
ha ránagyítok kicsit olyan, mintha fordítva lenne a rendszáma (olasz rendszám!), szóval szerintem balos a Tatra, csak a képpel csaltak meg minket.

¿Qué tapas hay? 2016.11.21. 21:04:23

@kugi: Igazából azt a Tátrát éppen rakodják a képen. A megoldás mai szemmel nézve szokatlan, de a Tátrák jól bírták. A dolog lényege, hogy a kőtömböt csörlővel felállították a keskenyebb oldalára, a kocsi aláállt, és a tömböt felcsörlőzték a platóra. A plató végén egy görgő volt segítendő a rakomány felhúzását.

Megrakva a kocsi így néz ki: nakladni-tatrovky.freepage.cz/img/obrazky/73c82cd227bf08afd685b5b8a44a53d6.jpg

¿Qué tapas hay? 2016.11.21. 21:21:28

@JTom: Nincs tükrözve a rendszámtábla helyesen áll a képen, a kocsi rendszáma MS 26029 (Massa Carrara provincia, 1963-as kiadás) A korabeli olasz rendszámoknál a kisebb első táblán a sorszám megelőzte a regisztrációs körzet betűjelét. curiosando708090.altervista.org/targhe-automobilistiche-italiane-storia-e-curiosita-dal-1897/

Burgermeister 2016.11.22. 09:38:47

@Ser Baristan: persze h nem volt...de attol azt a tu144est ugy hivtak nyugaton hogy konkszkordij.

2016.11.22. 20:16:23

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Pedig ebben spec. van valami. A mai napig nincs bizonyíték arról hogy ki lopott kitől. Ha lopott-e egyáltalán. Sok tekintetben jobb volt mint a concorde, de még a concorde nál is iszonyatosabb fogyasztás volt a fő veszte.
(meg azért amúgy sincs miért lenézni a szovjet és orosz repüléstechnikát)

Brusi 2016.11.22. 20:53:43

A Flettner nem autogiro volt?

ZON 2016.11.22. 21:59:03

@Brusi: én is arra gyanakodtam, de ha rákeresel, valami különleges rotorhajtásról van szó nála, a horizontális hajtómű csak az irányítást szolgálja.

Flat-6 2016.11.24. 22:28:06

@JTom: Olaszországban még a II.vh. után is sokáig bevetett szokás volt jobbkormányos teherautókat használni. Szűk, főleg hegyi utakon jobban látta így a sofőr, hogy hol az útpadka.

Flat-6 2016.11.24. 22:30:10

@Flat-6: Akarom mondani, bevett szokás. :)

for-avar 2016.11.27. 15:44:57

Nem autógiró...ez helikopter. A kaman cég vette átt ezt a megoldást később. 2db 2 lapáros légcsavar egymástól pár fokos szögben külön tengelyen forog! a tengelyek hegyes "V" formáznak szembőé nézve
Intermeshing rotors vagy synchropter
www.markusherzig.com/kmax/history/025-n317ka02.jpg

for-avar 2016.11.27. 15:46:48

A sok ha mellette azért a North American Vakyrie alaposan odacsaphatott volna a maga legalább M3de akár M4 sebességével. Egy óra alatt NYC-London vagy Párizs...

Pacák 2016.11.29. 09:51:50

@warr: Az üvegorr a odalett, de pilóták picivel feljebb és hátrébb ültek. Őket is biztosan megviselte a találat, de ezek szerint haza tudták hozni így is a gépet. A bombázó navigátornak viszont nem volt jó napja.

David Bowman 2017.11.09. 11:15:48

@Sztavrosz7: + heveny életveszély. 120x volt menetrendben, de csak 70x tudott elindulni.
süti beállítások módosítása