LELEPLEZÉS! - Mitől volt vidám a legvidámabb barakk?

Mi volt az ivóvízben?

2020. november 11. JTom

Hihetetlen, egyszerűen döbbenetes történet bontakozik ki egy alig néhány napja a YouTube-ra feltöltött dokumentumfilmből, ami - ha igaz a sztori - egészen új magyarázatot ad arra, miért is volt hazánk a szocialista blokkon belüli "legvidámabb barakk".

nemzetivetites_00_18_20_05_still008_cr.jpg

Kádár egykori titkárnője mellett egy nyugalmazott vegyészmérnök fedi fel nekünk a Kádár-korszak legsötétebb titkát. Elmondják hogyan történhetett meg, hogy az 1956-os forradalom után mindösszesen fél évvel - a május elseje alkalmából tartott gyűlésen -, körülbelül félmillió ember ünnepelte a forradalmat leverő Kádár Jánost. Ennek miértje sokáig foglalkoztatta a történészeket, ám a filmben felvázolt történet mind közül a legdurvább, de nem lőjük le előre a poént. Hogy hogyan tudtak a készítők rátalálni erre a történetre - valamint Kádár volt titkárnőjére, a nyolcvanhatodikat taposó Gacsal Lujzára - az nem derül ki a filmből. Kiderül viszont sok más, eddig megválaszolatlan kérdés, ami talán segít ítéletet mondani erről a korszakról, 30 évvel a rendszerváltás után. A napjainkban is velünk élő, Kádár-korszak iránti nosztalgia is más megvilágításba kerül így. A jól ismert archív felvételeken jókedvű embereket látunk, ám a film után felteszi az ember a nagy kérdést: valódi volt ez a jókedv?

(36:19)

Részletek a filmből: 

nemzetivetites_00_16_51_05_still011.png

nemzetivetites_00_29_54_03_still003.png

nemzetivetites_00_28_10_07_still009.png

nemzetivetites_00_10_15_11_still007.png

 

A LELEPLEZÉS pedig most jön:

Remélem neked is szólt a vészcsengő a fejedben a film nézése közben. Ha igen, jól érezted. Természetesen egy áldokumentumfilmet láttál!

Egy szó sem igaz az egészből, nem volt LSD, sem pedig betépés Castroval, Kádártól teljesen idegen volt ez a fajta megközelítése a hatalomnak. De akkor mi ez az egész?? Ki ezért a felelős??

nemzeti_trip_plakatka2.jpg

 

Az "elkövető" az ifjú Halmos Ádám, aki így nyilatkozott az elkészült munkájáról:

"A 'Houston We Have a Problem' című, a sosem létezett jugoszláv űrprogrammal foglalkozó film megtekintése után ástam bele magamat az áldokumentumfilmek témájába, erről született a most látható diplomafilm is - aminek Magyarországon is van hagyománya, elég az Igazi Maora, vagy a Lopott Ritmusra gondolni.

Az áldokumentumfilm hiteles megszólalókkal, ismert történelmi tényeket felhasználva és elferdítve, régi képsorokat mutatva olyan valóságot tár elénk, ami hihetőnek tűnik, de nem igaz. Teszi mindezt azért, hogy a néző becsapva érezze magát, és miután egyértelművé vált számára, hogy a gondosan felépített hazugság csupán a készítők kreálmánya, kritikus gondolkodásra késztesse őt, ami megvédi a propagandával szemben - így ellenszere is annak.
A mi célunk is ez volt. Meglepő volt látni, hogy volt olyan, aki a Kádár-korszakban élt, és ez a teljesen abszurd, egyértelműen kreált történet számára hihető volt. Ami még meglepőbb, hogy sokan elfogadják azt, hogy Kádár LSD-vel kezelte a csapvizet, de ezt nem látják problémának, sőt, szükséges volt a jólétünkhöz.
mood_00001_2.png
A kérdés pedig, ami 1957 május elsejével kapcsolatban felmerül, valós. Mit keresett majdnem félmillió, Kádárt éljenző ember a Hősök terén, mindösszesen fél évvel az októberi forradalom után. Erre adunk mi egy hamis választ, hogy a film végén feltegye a néző a kérdést: mi volt a valódi ok?
Az animáció, amelynek minden része Horváth Réka munkáját dicséri, pedig egyértelmű jelzés a néző számára, hogy a jelenet, amit lát, csupán a képzelet szüleménye.
20200312-34490037.JPG
Horváth Réka és Halmos Ádám munka közben
Továbbra is szeretnénk történelmi áldokumentumfilmekkel foglalkozni, mert az igazság hiánya talán jobban felhívja a figyelmet a problémára, és azokra a lelki mozgatórugókra, amelyek létrehozták a történelmi változásokat. Az álhírek korában mindennél jobban szükségünk van erre a kritikus hozzáállásra, hogy felismerjük, miben hiszünk, és mi az, amiben csak hinni szeretnénk."
nemzetivetites_00_19_57_24_still006.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr1216277912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suzumebachi 2020.11.11. 13:33:14

Hát....ez...nagyon odab@sz. Különösen a nő utolsó szavai. Ez tényleg így történt?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2020.11.11. 14:06:21

@Suzumebachi: Ajánlanám a poszt LEGUTOLSÓ mondatának legutolsó linkjét megnézni.

Suzumebachi 2020.11.11. 14:15:08

@Sunsetjoy: ok, na jó, így már értem. Hitelesnek tűnt, de elhinni nem akartam. Mentségemre szóljon, hogy épp csak be tudtam fejezni a filmet, mire menni kellett a gyerekért a suliba, a linket nem is láttam, csak annyira ledöbbentem, hogy kijött az a komment. Tanulság (számomra): csak akkor kommentelj, ha mindent elolvastál és rá is érsz. :)
Köszönöm, hogy rámutattál a linkre!

Suzumebachi 2020.11.11. 14:19:41

+1 azon még töprengtem is, hogy valami logikai bukfenc van abban, hogy felmelegíti az öreg a vizet a fürdéshez, mert mégis ki nem úgy csinálja?! Meg az adagolást sem tudtam elképzelni, hogy eltérő vízfogyasztásnál, hogy az anyámba adagolnak mindenkinek megfelelő mennyiséget. Így utólag már mindegy, csak magyarázom a bizonyítványom. :)

J.László 2020.11.11. 14:34:24

Ekkora butaságot még életemben nem hallottam.

J.László 2020.11.11. 14:36:24

Rainert eddig sem tartottam egy nagy durranásnak, de hogy egy efféle összeesküvés elmélethez adja a nevét, az mindenesetre meglep.

Örömhernyó 2020.11.11. 15:10:12

Általános iskolai osztálytásam apja munkásőr (amúgy tűzoltó) volt, az anyai nagyapja meg valami belügyes fejes. A srác apja nekünk elmondott dolgokat csak miheztartás végett. Meg tudom erősíteni, ez nem teljesen kamu. Bár most ál-dokumentumfilmként adagolják, de van benne elég sok igazság.. Többet nem írnék itt, de mindenki gondoljon bele, aki akkor élt. Tudjukkik állnak mögötte. De most mennem kell, most van vacsoraidő ebben a szép zárt intézményben.

Örömhernyó 2020.11.11. 15:27:53

@Suzumebachi: Mondjuk a pszichedelikumokkal az a helyzet, hogy nem nagyon lehet túladagolni őket. Halált meg nem okoznak. LSD pedig bőrön át is szépen felszívódik, egy alkohoista, aki sose iszik vizet, de néha azért fürdik, simán kaphat elég anyagot.
LSD túladagolása esetleg előhozhatja a skizofréniát, pszichózisokat az arra genetikailag hajlamosaknál. Ez talán megmagyarázná, hogy miért volt annyi lelki beteg és öngyilkos a Kádár-rendszerben.
Persze ha nem lenne kamu az egész.

Mindenesetre Amerikában a CIA végzett ilyen tevékenységet, a hippi és háborúellenes mozgalommal kapcsolatban. Charles Manson is az egyik ügynökük volt, ezért is mosták ki minden jogi és büntetőügyi kakiból a Sharon Tate-gyilkosságig.

m.youtube.com/watch?v=J36xPWBLcG8

Szóval az, hogy a hatalom LSD-zi a lakosságot, az nem teljesen légbőlkapott ötlet.

MIG-31 2020.11.11. 18:21:03

Hát, nemtudom. Hatásosnak és hihetőnek tűnik, jól össze vannak vágva a videórészletek és utána a két archív szereplő hozzászólásai, de én valamiért mégsem hiszem el.
Szerintem Rainer M. János történész hozzászólásait is csak belevágták a filmbe, mert ő nemis említi az ivóvíz LSD-zését, ő csak simán a Kádár-korszakról beszél.
Nem vagyok vegyész, még csak LSD-t sem fogyasztottam soha, de vízművenként fél gramm LSD, naponta. Szerintem ez olyan kis mennyiség ami abszolút hatástalan. Azt nem tartom kizártnak, hogy ivóvízzel is be lehetne vinni annyi LSD-t a szervezetbe, hogy legyen hatása, de nem vízművenként fél grammtól.

Ha április 1-lenne akkor tudnám hova tenni a cikket, vagy esetleg péntek 13. Kicsit várom hogy pár nap múlva a cikkíró előálljon azzal, hogy ez egy jól összerakott kamu volt. :) :) :)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.11.11. 19:16:34

Láttam már olyasvalakit az utca túloldalán, akinek egyik szomszédja (vagy munkatársa) ismert egy lsd-ző embert (vagy nem), aki mesélt az élményeiről (vagy nem), szóval akár könyvet is írhatnék a témáról, de ez azért tényleg meredek. Viszont érdekes megoldású film.
A linkelt oldalon szándékosan tiltott a komment? Pedig ott lenne igazán mozgás. ;)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.11.11. 19:21:17

Mármint a film állítása a meredek. Meg a Csomolungma.

MIG-31 2020.11.11. 19:36:54

@JTom: Rákattintottam. Már elsőre is. Ja hogy ez ugyanarról a filmről szól.

MIG-31 2020.11.11. 21:00:29

@JTom: De legalább Gacsal Lujza tényleg Kádár titkárnője volt? Mert én eddig sehol nem találkoztam a nevével, csak Bartánééval.

faszi 2020.11.11. 22:09:01

az olajfalók annak idején hihetőbb volt..

faszi 2020.11.11. 22:24:52

@MIG-31: 0.5 g egy városnyi vízben-ők találták ki a homeopátiát

¿Qué tapas hay? 2020.11.11. 22:27:46

Először egy kicsit féltem megnézni ezt a filmet, hogy valami milenniális majomkodás lesz, de nem. Ez egy nagyon intelligensen összerakott áldokumentumfilm. Ha az aligai Castro-sztorit kivesszük belőle (ami a kevésbé összetett gondolkodásúak számára elrejtett utalás a film hamis voltára), akkor akár még hihetőnek is tűnhetne első nézésre. Bár néhány árulkodó apróság azért ott is el van rejtve.

@MIG-31: Nagyon jó következtetés a filmben elmondott arányokhoz tartozó koncentráció ellenőrzése. Ha a többször említett budaújlaki vízmű napi termeléséhez hozzáteszünk 0,5 g LSD-t, akkor átlagos koncentrációként 24 ng/l jön ki, ami nagyjából azt jelenti, hogy érzékelhető hatás eléréséhez ezer liter vizet kell meginni.

MostKomolyan??? 2020.11.11. 23:25:56

@faszi: ....húúúú, az de keményvolt. :) Tátott szájjal néztem, és megettem az egésszet egészen addig, amíg be nem vágták azt a kis teknőst a szénszállítószallagon....
A "sötétet világító" - muhaha.... - villanykörte, amit ha felkapcsolsz nappal, éjszakai sötétet csinál, már csak vicces volt.
... Azért jól szórakoztam.... :) :)

Örömhernyó 2020.11.12. 00:10:29

@MIG-31: Az egész egy áldokumentumfilm.
Az LSD dózisa mikrogrammokban mérhető. Mikrodózisban alkalmazva pedig még kisebb adagok kellenek. Tehát a fél gramm rengeteg, ha beletették volna a vízbe, akkor tényleg hatott volna, nem teljes tripet okozva, de mikrodózisnak megfelelő hatással biztosan.

Örömhernyó 2020.11.12. 00:19:35

@faszi: Az LSD dózisa mikrogrammokban mérhető (nem milligramm, mikrogramm), fél gramm tehát rengeteg. Valaki egyszer úgy fogalmazott, hogy az LSD a legpotensebb pszichedelikum, olyan erős, mintha egy hangya egy perc alatt fel tudna építeni egy felhőkarcolót, majd újabb egy perc alatt le is tudná bontani.
És amellett, hogy ennyire potens, a túladagolása viszont nem okoz halált, gyakorlatilag nem lehet túladagolni.

Persze az egész dokumentumfilm egy vicc.

gintonic.azigazi 2020.11.12. 04:04:31

addig hittem hogy komoly amig nem mutatta a holgy a kepeslapot meg hogy Svajcba ment.... oh boy. Ja, az idos ferfi szinesz. Amugy meg mi ertelme ezeknek a filemknek?

1957 majus Elsejen azert ment annyi ember a felvonulasra mert eleguk volt. Eleguk volt az elso- es a masodik vilaghaborubol, a Rakosi rendszerbol. Eljutottak odaig hogy megalkudtak. Rakosi rendszere abban kulonbozott Kadaretol hogy amig Rakosinal meg volt szabva mirol LEHET beszelni, addig Kadar azt szabta meg mirol NEM LEHET beszelni. A Kadar rendszert lehetett szidni otthon es kis tarsasagban. Lehetett lopni a vallalattol, lehetett - es a rendszer hagyta is - annak disszidalni aki nagyon akart. ( evente 2000 ember ment nyugatra, az a tobbi szocialista orszaghoz kepest semmi volt. ) A kadar rendszerben nagy volt a tarsadalmi mobilitas, peldaul az utolso miniszterelnok, Nemeth MIklos, egy Zemplen megyei kis falubol jott, apja-anyja parasztok voltak. Ma mar ez lehetetlen. 56-89 kozott - igaz, hatalmas adossag aran - de szepen nott az eletszinvonal, az olajarrobannasig meredeken, de utanna is lassan.

gintonic.azigazi 2020.11.12. 04:15:42

@¿Qué tapas hay?: az a baj en vagtam egy dokufilmet nagyon regen ami Mezo Imre halalarol szolt es en orarol orara tudom mi tortent okt23-nov4 kozott itthon es moszkvaban, szoval mikor mondta a holgy hogy kadar svajba ment akkor tudtam hogy itt valami nagy kamu lesz + az idos ferfirol meg orditott hogy szinesz.

Örömhernyó 2020.11.12. 06:40:19

@gintonic.azigazi: Az idős úr nagyon úgy mondja a szövegét, mintha a Família Kft. című rettenetes sorozatban szerepelne. Egyáltalán nem élethű az előadása, nagyon mesterkélt, ez a természetellenes színészi hanghordozás, artikulálás, mimika, nagyon iskolás színjátszókörös szereplés a magyar filmek nagy rákfenéje is. Egyszerűen a való életben emberek így nem beszélnek.

faszi 2020.11.12. 08:03:28

@Örömhernyó: köszi,megint tanultam valamit

igazi hős 2020.11.12. 08:41:50

@J.László: Ennél sokkal nagyobb ostobaságot is bevesznek a tömegek. Hihetőbb, mint a Soros terv.

igazi hős 2020.11.12. 08:46:40

@Örömhernyó: Ha Átlag Józsefet odaállítod a mikrofon elé, nem igazán lesz természetes a viselkedése, mert annyira idegen a helyzet. (A modern híradóban többször felveszik és megvágják az "utca emberét", hogy ne ilyen legyen, de az alapállapota a "riadt nyúl".)

gall travis 2020.11.12. 09:01:52

@MIG-31: Gacsal Lujza, Dr Barta Istvánné és Katona István voltak a titkárai.

midnight coder 2020.11.12. 09:39:28

@gintonic.azigazi: Nem. A Kádár-rendszerben azért ment a polgár a felvonulásra, mert félt hogy valaki jelenti hogy nem volt ott. Olyan volt az akkor, mint ma a csapatépítő tréning. Nem kötelező, de nem lesz jó neked ha nem vagy ott. Csak ott a nem lesz jó picit szélesebb skálán mozgott.

Örömhernyó 2020.11.12. 09:50:45

@midnight coder: A Kádár-rendszerben a szüleim folyton keresték szavazni, felvonulni kellett menni. Kijöttek a lakásunkra és felelősségre vonólag számonkérték őket, hogy miért nem voltak még szavazni. Ilyenkor mindig ki kellett találni valamit, például hogy most jöttünk vissza a vidéki nagyszülőktől, a gyerekek lázasak stb.
Anyám nem nagyon volt tisztában azzal se, hogy miért vonulnak éppen, mert bár kellett neki hallgatni szocializmus politikai gazdaságtanát meg munkásmozgalom történetét a főiskoln egészségügyi dolgozó létére, de nem ragadt meg neki sok.
A brigádmozgalom is ilyen terület volt, ahol ő csak annyit érzékelt, hogy el kell menni valami színházi előadásra, ahol ő 5 perc alatt elalszik, majd be kell vezetni a brigádnaplóba, hogy ki volt ott, milyen tanulságos volt.

@igazi hős: A hirtelen kamera elé állított átlagemberen ezt látszik, hebeg-habog, próbál fogalmazni, az orgánuma képzetlen. A filmben szereplő idős úron meg az látszik, hogy színész. Képzett orgánum, artikuláció, gondosan elhelyezett szünetek a szövegében. Képzett színész.
Az idős hölgy természetesebb, de nála is kilóg a lóláb.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.12. 09:54:29

@Térdfigyelő Kamara /TÉKA/: egy ilyen áldokut, csak így lehet tálalni. mai bulváros, féknyúzos, fészbúk-álhírek időszakában teljesen autentikus.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.12. 09:59:13

@Örömhernyó: a felvonulást értem, de milyen szavazásra kellett menni? én egyre emlékszem a nyolcvanas évekből, valami hazafias népfront szarságra, persze semmi tétje sem volt, annak a részvételi arány is tragikus volt. nem figyelt ott már senki ilyesmire.

Alick 2020.11.12. 10:16:10

Vocces konteo... ha igaz lett volna, ilyen lett volna a május elsejei felvonulás. :)
www.youtube.com/watch?v=RZtO2nsLkdE

Örömhernyó 2020.11.12. 10:26:33

@JTom: Igen, a 80-as években volt ez, a szüleimért jöttek, hogy még nem szavaztak.

_SpaceMan_ 2020.11.12. 10:44:29

@Örömhernyó: Nekem is itt bukott meg az egész. Az öregúr egyszerűen nem tud játszani. Illetve pont hogy túljátssza a szerepét, és ez hiteltelenné teszi. A néni még az elején hihető volt, de a végére ő is átesett a ló túloldalára :) Ettől függetlenül jópofa kis film volt, tetszett. Persze az más kérdés, hogy egy ilyen a valóságban nehezen kivitelezhető, hisz mint írtátok is, hogyan adagolod? Mi van ha valaki 5x annyi vizet iszik, mint tervezték? Vagy sokat fürdik?(hidegvizben, hisz melegben elillan, mint mondták).

DarthVader 2020.11.12. 11:16:01

@Örömhernyó:
a 80-as években valóban jöttek. Előtte meg nem, ugyanis előtte egy valaki leszavazott mindenki helyett a családban. Kb a 70-es évek második felében bevezették a többes jelölést, meg megszüntették ezt a lehetőséget, mindenkinek egyénileg kellett szavazni, azért keresték a népet, hogy menjen szavazni,mert hirtelen lecsökkent a szavazók száma :) Egyetemen szavaztam volna, de mondták, hogy átjelenkező lap kell a lakhelyről, igy hagytam a fenébe mint első szavazó. A lőtéri kutyát nem érdekelte, szavazok-e vagy se.

bioLarzen 2020.11.12. 11:37:03

Nocsak, valaki megint rátalált az áldokumentumfilm műfajára (lásd pl. Az igazi Mao)?

CSOKKI MÁLNA 2020.11.12. 12:21:57

@Örömhernyó: Esetleg Brendelt is ott kezelik? :)

CSOKKI MÁLNA 2020.11.12. 12:23:06

Kb. olyan szintű hülyeség, mint a brómos tea..Emlékszik még valaki az Olajfaló című áldokura? :))

midnight coder 2020.11.12. 12:38:07

@CSOKKI MÁLNA: Brómos teáról nem tudok, de a gimiben a fizika tanár mondta, hogy a fizika szertárban ne tartózkodjunk túl sokat, mert valakinek régebben sikerült leejtenie ott egy üveggel (mondjuk mai fejjel nemigen értem, miért kellett ott brómot tartani, de a szag tényleg fura volt benn), és ő említette hogy régebben a honvédségnél adtak ilyet a katonáknak hogy lenyugodjanak.

HaD 2020.11.12. 13:15:26

hát őszintén szólva ha meghallgatom a Kossuth-on a híreket ami után egyetlen reklám megy a nyugodt alvást és a még nyugisabb nappalokat garantáló gyogyóról akkor simán elképzelhető...végül is posztkomcsi világot élünk:):)

Örömhernyó 2020.11.12. 13:30:27

@CSOKKI MÁLNA: Az olajfalósat én annak idején beszoptam elsőre, a Mao-sat már nem.

MIG-31 2020.11.12. 13:38:17

@DarthVader: A többes jelölés az 1985-ös lett kötelező Magyarországon.

sZulamith 2020.11.12. 13:44:56

Kiváncsi lennék, hogy Orbán Viktort hogyan itéli meg a jövőbeni poszt. :)

CSOKKI MÁLNA 2020.11.12. 14:25:42

@Örömhernyó: Mao-s? Még Pestynek volt egy kamudokuja a bakonyi mutáns óriásnyúlról, ami még a távozó szovjetek után maradt itt.

MIG-31 2020.11.12. 14:41:49

@JTom: Barta Istvánné Nádjaról és Katona Istvánról tudtam.
Akkor ez a Gacsal Lujza is csak kitaláció.
Én a kommentekben olvasott másik 2 áldokumentumfilmről nem hallottam, valahogy elkerülte a figyelmemet, most utánaolvastam mindkettőnek, az Olajfalót meg is néztem.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.12. 15:03:55

@MIG-31: most néztem utána és tényleg volt Gacsal Lujza nevű titkárnője az öregnek. én sem tudtam.

Örömhernyó 2020.11.12. 15:16:25

@CSOKKI MÁLNA: Most fejeztem be én is az Olajfalókat. Emlékeim szerint jobb minőségű volt, de fiatal gyerek voltam, hiszékeny, beszoptam. Aztán most látom, hogy Csányi Vilmos osztotta az észt utána, hogy mennyire kilógott a lóláb, annyi árulkodó jel volt, hogy ez nem valós lény stb. Emlékeim szerint mindenki benyalta annak idején.

Ma meg már azt se hisszük el, amit kérdeznek. Annyi a fake news, eljátszották a hitelüket a háborús tudósítók (konkrétan fizettek fegyvereseknek, hogy a kamerájuk előtt kivégezzenek foglyokat), dokumentumfilmesek (Michael Moore és társai), a klímaaktivisták (Greta Thungberg), a politikusokról meg már nem is beszélve (Irak lerohanása álindokokkal, amihez a mainstream média is segítséget nyújtott.
Én nem csodálkozom, hogy senki se hisz már el semmit, amit lát. És ebben az ilyen ál-dokumentumfilmek a legkevésbé ludasak, ezek csak felnyitják az emberek szemét, hogy milyen könnyű átvágni őket.

Örömhernyó 2020.11.12. 15:18:26

@CSOKKI MÁLNA: Brendelnél már feladták a kezelést, visszaengedték a magyar internetre floodolni és nácizni. Mert mostanában azt csinálja amerikai választásos blogposztok alatt.

várom a levelet 2020.11.12. 15:45:38

akkor falun azért volt annyi szomorú ember.mire azt a rengeteg vizet fölhúztuk a kútból.

c 2020.11.12. 16:55:09

35:13-nál hangzik el a néni szájából a legnagyobb igazság.

CSOKKI MÁLNA 2020.11.12. 17:06:03

@Örömhernyó: Na ezt nem kellett volna. Abban reménykedtem, hogy csak elkötötte a főorvos úr laptopját és ezért extra elektrosokkot kap majd büntiből.:)

gintonic.azigazi 2020.11.12. 17:32:41

Az olajfalok csoadaltos volt :)

1985 ben volt az elso olyan valasztas ahol fuggetlenek is indulhattak a Hazafias Nepfront es a Part jeloltjeivel szemben, akkor lett kepviselo Gazsi ( (TGM ) meg a Kiraly Zoltan is.

Az “emberarcu szocializmus” akkor kezdett megbukni.

Csurka Pista battyank 1987 ben szonokolt az EnSz ben hogy a “szocialista letforma a legmagasabb szintu a vilagon” es satobbi, persze errol otthon nem szolt. Az amerikai magyaroknal kiverte a biztositekot a korona visszaadasa tiz evbel korabban, tuntetes is volt miatta DC ben, erre jott Csurka, a dramairo - ellenzeki es ... mindenki osszezavarodott. Aztan ket ev mulva otthon is. Ebben az idoben sok furcsasag tortent, barcamikor Krasso Gyorgynek megmondtak a szep uj demokraciaban mit csinalhat meg mit nem ( Mark Palmer hazhoz ment es orditozott vele ) azert nekem mar gyanus volt hogy otthon azert egy erdekes demokracia fejlodik.

A kadar rendszeri akolmeleg biztonsagot sirjak vissza, meg ugye a magyarok 1990 ben nem szabadsagot akartak hanem videot meg melyhutoladat.

Buncog 2020.11.12. 17:46:35

Nekem 1977 környékén azt mesélték, hogy ha odamegyek egy trafóházhoz és odaérintek egy kulcsot, akkor megszólal a Kossuth rádió.

CSOKKI MÁLNA 2020.11.12. 17:56:00

@gintonic.azigazi: Mit keresett Csurka az Ensz-ben? Nem kevered össze véletlenül Székely elvtárssal?

mandiner.hu/attachment/0394/393969_szekely_gabor_kadar_brezsnyev_biszku.jpg

-Janosom Koadarom, az a Sze-ke-ly egy képzett elvtárs. :))

eßemfaßom meg áll 2020.11.12. 19:25:59

@Örömhernyó: Nem vagyok jó matekból, fél g LSD hány m3 vízbe keverve éri el a 30µg-os küszöbdózist?

tükörfúró 2020.11.12. 21:15:26

100köbméter vagyis 100ezer liter vízbe egy gramm anyag, az 10ug per liter.
""Gyorsan kialakul a tolerancia többszörös használat után, ami az LSD hatásának drasztikus csökkenését okozza""

És akkor itt vége is a mesének gyerekek. Egyre többet és többet kellett volna, iszonyú költséggel a csapvíz elenyésző kis része kerül emberi fogyasztásra, ez pedig nem egy olcsón, könnyen, biztonságosan ekkora mennyiségben gyártható molekula.

Amit pedig gyártottak, nem a hazai vizeket akarták vele szétmérgezni, amikor a nagy gyártási költség ellenében adtak volna érte jó kemény valutát.
(mert gyártottak idehaza állami vállalatok kábítószert IS nem is keveset... egyrészt orvosi célra, másrészt a nyugati alvilági körök szívesen üzleteltek az ellenséges szocialista országok titkosszolgálataival)

Gabriella Vass 2020.11.12. 22:18:51

1.az LSD: hőstabil. *
2. 0,5g /víztorony az vicc. (annál is inkább, mert a felhasznált víz nagy része fürdése, mosásra, mosogatásra, WC öblítésre megy el és nem ivásra!, főzésre. a statisztikailag napi 100 l/fő vízfogyasztásból kb max 5 l, ami szájon át.. ) 0,5 kg már emberesebb adag, de bőrön át felszívódás ebben a koncentrációban is vicckategória.
3. Az LSD a saját receptorait "érzéketleníti", azaz néhány használat után pár napig totál hatástalan a korábbi vagy nagyobb adag is. Tehát a fokozatos beetetés: öngól.
4. az LSD NEM HANGULATJAVÍTÓ!!!, hanem összeköti az asszociációs kérget - mindennel. a fogyasztó ennek következtében színeket hall, vagy zenét lát, vagy a fene tudja alapbeállítottságától és fogyasztáskori hangulatától függően És ha rossz hangulata volt, akkor csúnya-csúnya bad trip lehetett belőle. Btw.: mivel a fogyasztó nem létező dolgokat érzékel, létezőket esetleg meg nem, extrém veszélyes közlekedésben, munkavégzésben. -Mit mondanak az akkori statisztikák?
* rémlik valakinek a "Szent Antal tüze" nevű fogalom? Ha nem, mesélek róla: a középkorban a csóró parasztok nem a fehér búzakenyeret, hanem a kevésbé igényes növényből készült (OLCSÓBB) rozskenyeret ették. Amennyiben időjárási okokból abban az évben a rozson tömegesen megjelent az anyarozs nevű gomba, amit beleőröltek a rozslisztbe, akkor annak tömege megbetegedés lett a következménye. Az anyarozs nevű gomba ugyanis LSD-t ÉS! ergotoxinokat tartalmaz. A rozskenyérfogyasztónak az előbbiektől látomásai lettek, az utóbbiak pedig nagyon erős simaizom összehúzódást okoznak, ami elzárja főleg a végtagokban a kapilláris keringést, magyarán vérellátást. CSórikámnak iszonyú fájdalmas trip mellett leüszkösödtek a végtagjai. És mindkét vegyület "túlélte a kenyérsütés; 150-180 C" hőmérsékletét. Szóval a bácsika 80-100C-os teavize: vicckategória úgyszintén.
Utóirat: nem volt türelmem végignézni ezt a tömény marhaságot, ebből pár perc is bőven kiakasztó.

Halibuli 2020.11.12. 22:50:03

Sajnálatos, hogy a valamikor jobb napokat látott Index az Origo szintjére süllyedt.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.12. 23:22:32

@Gabriella Vass: Ez egy áldokumentumfilm. A cikk végi linkre kattintva ki is derült volna számodra mindez. A hozzászólásod érdemi része, remek! Köszönet érte. Én is vegyész vagyok btw.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.12. 23:23:13

@Halibuli: Ez egy áldokumentumfilm. A cikk végi linkre kattintva ki is derült volna számodra mindez, ahogy mindenki másnak kb.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.12. 23:27:51

@Halibuli: Igazából az a sajnálatos, hogy szidod az indexet, közben végig sem olvasod a cikket oly módon, hogy rájöjj, hogy beugratás. EZ az áldokumentumfilmnek, mint műfajnak a lényege hogy rámutasson a féknyúz közönségére, aki mindent elhisz, mert "le van írva a neten" és a másik brigád, aki anélkül ítélkezik és kommentel hogy végigolvasná a cikket.

faszi 2020.11.12. 23:55:37

@Gabriella Vass: akkor most 0.5 g egy városi víztárolóba homeopátia vagy sem?

B. Kiss Károly 2020.11.12. 23:55:50

@JTom: Ez a "Gacsal Lujza" viszont Szécsi Vilma színművész. :-)

s 2020.11.13. 00:10:36

Gyerekek, ki a faszom hinné már ezt el? Amikor szocialista hazánk kereskedelmi megbízottjai kimentek a rosszul szabott öltönyeikben tárgyalni Elefáncsontpartra, mi? A belgákkal, meg a svájciakkal, meg a hollandokkal - ezek jobban öltöztek. A helyi feketékhez - azok kvrva jól néztek pedig ki. Magasak, elegánsak, jól neveltek. Hogy kakaót vegyenek, b@2dmeg. A magyar gazdasági teljesítményből. Csepelen meg ették a paprikás szalonnát puha kenyérrel, hagymával. Azok meg fejben deriváltak; szóval kell egy kicsi a Sportszeletre, meg a Zamatkeksz egyik felét is bele kell mártani. Az értelmiségnek, hiszen aki nincs ellenünk, az velünk van. Ja, nehogy elfelejtsem, mindezt dollárért. Nehogy kiröhögjenek a k!b@szott magyar forintoddal, hogy idejöttél, de előtte kiloptad a gyerek Monopoly készletéből a játékpénzt, aztán azzal n@gyfa8zkodol itt.
Na, most akkor számolj! Mennyi kvrva LSD kellett volna mindehhez. Amit Joli néni simán elhasznál a mosogatáshoz, vagy lehúzza a bud!t, vagy meglocsolja a muskátlit az ablakban. Érted? Most ne gyere azzal, hogy kattintsak a linkre a cikk végén! Tudod miért ne? Mert amikor trump azt mondta, hogy meg kellene piálni a fertőtlenítőt, akkor sem lehetett kattintani sehova. Volt két választás: megiszod, vagy nem. Az eredményeket ismerjük.

Arról pedig, hogy miért mosolygott mindenki, mint a vadalma. Hát, tudod itt voltak az oroszok. Volt két lehetőség: mosolyogsz, vagy nem. Szerintem a többség nem próbálta ki a második verziót, és nem tudom azt mondani, hogy rosszul tették. Pedig ennyi idő után nekem ez már semmibe sem telne. De nem mondom, mert megértem azt, amit ma sokan nem.

s 2020.11.13. 00:16:12

@JTom: Jobb helyeken ezt egyetemeken oktatják. Elfogadom, mint a digitális felnőttoktatás részét. Ha az emberek nem lennének ennyire ostobák, erre például semmi szükség nem volna, de arról sem feledkezhetünk meg, hogy sztálin külön pravdát nyomtattatott leninnek annak agyérzése után. Az is csak röhögött a végén mindenen.

gintonic.azigazi 2020.11.13. 02:57:31

@CSOKKI MÁLNA: nem nem, ott ultek a Rochester-i magyarok kozul paran - akik mondtak nekem is ezt - es a kemeny kommunista ellenes beszed helyett ezt kaptak. Nincs semmifele tevedes. Termeszetessen ezek utan elmaradt a nagy osszeborulos magyar vacsora meg terveben volt hogy kiviszik a helyi lovira is

Örömhernyó 2020.11.13. 05:04:57

@11110000: Közbiztonság Szilárd a.k.a. Z. László úr? Te mégélsz?

gigabursch 2020.11.13. 07:20:17

Már a felvezetés kapcsán is csak egy dolog járt az edzemben:
Az igazi Mao c. film.

Aztán a filmnézés előtt(!) elolvasva a kommenteket, kiderült hogy jól tippeltem.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.13. 09:31:49

@11110000: mit keresel itt? már rég ki vagy tiltva vagy 5 nickkel, és megint csak személyeskedni tudsz leginkább. húzz el. anyádat kardibaszkuráld szilárd.

pitcairn2 2020.11.13. 09:53:21

majd belenézek ebbe, de a "cél" kapcsán azért van némi fenntartásom

ez a fék nyúz izé nagyon le van már járatva

az persze igaz, hogy mindent fenntartással kell kezelni

még azt is amire ráütik a trú nyúz cimkét:)

a lényeg szerintem a következő lenne:

az a valóban hatásos átcseszés ami rengeteg hasznos információt és értékes összefüggést tartalmaz és pontosan ezzel, az így megszerzett bizalmi tőkével operál

és ennek tulajdonképpen nem is kell fék nyúznak lennie, épp elég ha csak olyan dologra próbál rávenni, ami az adott körülmények között épp nem aktuális...

de majd mondjuk 15-20 év múlva az lesz...

attól tartok ez a "dokumentumfilm" nem ebbe a kategóriába tartozik...

Gabriella Vass 2020.11.13. 16:26:47

@JTom: mindenféle viszketegségem lesz, ha hazugságokat kell hallgatnom. Eddig tatrtott a türelmem. Felmerül a kérdés: mi a fenének áldoz valaki pénzt időt ilyen hülyeség legyártására, ha egyszer józan ésszel azonnal cáfolható??? És nem csak nálunk... index.hu/kulfold/2020/11/13/vallashaboru_ez_nem_elnokvalasztas/
olyan ritka lenne a józan ész?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.13. 16:39:54

@Gabriella Vass: ezen elveid mentén: minek készül opera? vagy mese? vagy kabaréjelenet? minek áldoznak pénz hollywoodi filmekre? vagy minek költi a pénzét a festő vászonra. énekes énekórára?
EZ EGY FILMES MŰFAJ. sosem hallottál róla? hol nőttél fel egy barlangban? szórakoztató. persze lehet nem neked.
nekem sem tetszik a guernica, mégsem szpemmelem össze okossággal a reina sofia vendégkönyvét vagy honlapját.
ilyen "hazugságot" hallhattál a piroska és a farkasban is gyerekkorodban vagy a tegnap esti filmben amit néztél a tévében. ugyanarról beszélünk.

pitcairn2 2020.11.13. 18:24:45

@Gabriella Vass:

pl. hogy lejárasson minden "eretnek" megközelítést

csak úgy en bloc

a jót is meg a rosszat is

pitcairn2 2020.11.13. 18:26:37

@JTom:

akkor már inkább az alábbi ugrik:)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Olajfalók

látatlanban is:)

pitcairn2 2020.11.13. 19:27:53

@JTom:

a tizenkettedik percig jutva az opuszban határozott Olajfalós érzésem van:)

jó de vhogy mégsem hiteles...

különösen ha azokat a filmeket veszem alapnak amiket mondjuk úgy "történelemhamisítás" vádjával lényegében kicenzúráztak

pl. az alábbi Chrudinák opuszt:)

Ávósok - A kommunista párt terrorszervezete 1-2-3. rész
youtu.be/ZcYtMRumdh0?t=2

azért ez tényleg ütős, Kádár atyánk is előfordul benne amikor belügyminiszterként az ÁVH születésénél bábáskodik:)

pitcairn2 2020.11.13. 19:46:16

@JTom:

a 12-ik perctől kezdve már inkább dokumentumparódiának tűnik:)

pedig a tömegmanipulálás érdekes téma lenne még a BBC nevezetű fék nyúz gyár is egészen jó dokukat jegyez a témában:)

The Century of the Self (Full Documentary)
www.youtube.com/watch?v=eJ3RzGoQC4s

MIG-31 2020.11.13. 23:11:07

Ja meg mikor a faszikám azt mondja, ő mindig felmelegítette a vizet fürdéshez. Ez nem akkora nagy szó, általában így csinálták akkoriban is. Mondjuk ezt asszem már valaki megjegyezte korábban.

s 2020.11.14. 00:28:47

@Gabriella Vass: Aztán m1 -et nézed -e? Most jöttek le a saját, originale öszödi beszédükkel. Vagy az a fake news, vagy az, amit eddig toltak. Közpénzből, ami ugye némelykor elveszíti a közpénz jellegét. Amiként a közszolgálati televízió is elveszíti a közszolgálati jellegét.

s 2020.11.14. 00:30:43

@JTom: Meg az m1 műsorán. Folyamatosan.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.14. 10:51:52

@s: hagyd a magyar aktuálpolitikát, tilos itt a blogon.

gigabursch 2020.11.14. 17:10:31

@s:
Amióta az eszemet tudom a rádióban a hírek mindig pártfélóra volt. Ezen kár tornászni...
S ez szinte mindenhol így van, legfeljebb ügyesebb az álca...

pitcairn2 2020.11.14. 19:09:43

@s:

az áldokumentumfilm elején található Marcus Aurelius idézet remekül passzol a kommentedhez is:)

hátramozdító 2020.11.14. 21:54:34

Hát, ez csak annak meglepi, aki nem tudja, mi történt '56-ban. A színészek meg kissé manírosak. Bevallom, 5 percig bírtam. De ha ez irányítja rá a mélyen tisztelt publikum figyelmét arra, ami még nem közismert a forradalomról, akkor már megérte és gratuláció az alkotóknak, meg persze köszönjük a linket. Ha valakit érdekel és nem monográfiákkal bújna ágyba, annak nagyon ajánlom Michael Korda Utazás a forradalomba című könyvét. Zanzásítva: magyar származású srác idejött belecsudálkozni a történésekbe és élvezetesen, szórakoztatóan megírta.

s 2020.11.15. 00:54:15

@JTom: Bocs, nem tudtam. Kapcsolódott a hozzászóláshoz, amire reagáltam. Szerintem felesleges ennyire desztillálni a tényeket, valamennyire értelmes ember nem is tesz ilyet. A világ komplex, tehát a látásmód is legyen az.

s 2020.11.15. 01:00:10

@gigabursch: Bizonyára a jereváni rádióhoz szoktál hozzá. Amely szerint ugye Moszkva nyugati kerületeiben Mercedeseket osztogatnak. Ezzel szemben pedig a tény az, hogy Moszkva keleti kerületeiben Moszkvicsokat fosztogatnak.

s 2020.11.15. 01:12:54

@pitcairn2: Nagy tisztelője vagyok Marcus Aurélisnak. Ennek dacára azt is tudom, hogy létezik a valóság. Tehát nem minden csak vélemény, vagy nézőpont. Ezzel az erővel George Berkeley nyomán hihetném a szubjektív idealizmust is, de nem teszem ezt. Illetve nem teszem teljes mértékben. Hajlandó vagyok belátni, hogy a világ esetlegesen nem anyagi eredetű, de azt a szívességet sosem fogom megtenni, hogy elfogadjam, hogy a világ valójában nem is létezik. A római pedig ezt sugalmazta.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.15. 08:34:57

@s: ne te mondd meg légyszi. itt te vendég vagy és ezek a szabályok. az meg külön szép hogy nem tartasz értelmesnek sem...

s 2020.11.15. 11:37:02

@JTom: Elnézést. Nem téged támadtalak, hanem egy magatartást kritizáltam. Amúgy a vendégnek is vannak talán jogai. Annyi mindenesetre kellene hogy legyen, hogy elmondja a véleményét, még ha az különbözik is a blog gazdájának a véleményétől. Ha jól emlékszem Friedrich Nietzsche mondta: "…az ellentmondás elviselésének képessége magas fokú kultúra jele."

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.15. 12:12:27

@s: teljesen rosszul látod. nem bárki véleményének elviselése okoz nehézséget. hanem egyetlen téma amit itt kerülünk. a magyar aktuálpolitika.
a legtöbb olvasó ezt igényli és a kommentfolyamok szükségszerűen MINDIG anyázásba és politizálásba csaptak át a harmadik hozzászólás után. ERRE nincs itt szükségünk.
jogot pedig ne követeljen a vendég ha ingyen kap valamit már nyolcadik éve... részemről lezártam. megszoksz vagy megszöksz. ebből választhatsz. nem akarok nyers lenni, de muszáj tartanom a szintet mert élhetetlenné válik a kommentszekció, hidd el tudom miről beszélek.

pitcairn2 2020.11.15. 12:32:19

@s:

egy magántulajdonban lévő blog kommentszekciójában - normál esetben - a tulajdonos diktálja a szabályokat:)

pitcairn2 2020.11.15. 12:37:14

@s:

A római gondolatai szerintem igen nagy bölcsességet tükröznek:) A valóságot sokféleképpen lehet megélni és interpretálni. Pl. ami az egyik ember számára borzalmas az a másik ember számára kifejezetten kívánatos...

Számomra MA gondolata erről szólt nem pedig arról, hogy a világ nem létezik:)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.11.15. 15:42:05

Megnéztem volna a videót, de rákattintva azt írja: A videó nem áll rendelkezésre. Tényleg törölték, vagy én csinálok valamit rosszul?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.11.15. 16:25:47

@Fotósképző: egy valaki volt már akinek szintén nem jött be, te vagy a másik :)
a YT-on itt találod: www.youtube.com/watch?v=HinCOiHgz1A&ab_channel=AdamHalmos

s 2020.11.16. 22:25:47

@JTom: @pitcairn2: Elfogadom, ugyanakkor sajnálatosnak tartom, hogy ma a magyar kommentelők stílusa miatt nem lehet megengedni, hogy az élet egy lényeges aspektusa - különösen a téma, tehát az álhírek kapcsán lényeges rész - megvitatható maradjon.

s 2020.11.16. 23:04:35

@pitcairn2: "A valóságot sokféleképpen lehet megélni" Igaz. A valóság azonban ettől még egy és ugyanaz. Én mindig arra törekedtem, hogy a lehető legpontosabb képet alkossam meg a magam számára a világról. Azok társaságát kerestem, akiket ugyanez a cél vezérelt. Ahogy Blaise Pascal mondta:
„ Az ember minden jel szerint arra lett teremtve, hogy gondolkodjék. Ebben rejlik minden méltósága és minden érdeme. Egyetlen kötelessége, hogy helyesen gondolkodjék."
Vagy amint Fermatnak írta: „az igazság ugyanaz Toulouse-ban, mint Párizsban"

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2020.11.24. 10:34:11

Magyarországon az áldokumentumfilm gyártás puszta idôpazarlás! Elég a TV2-re kapcsolni és megvan a napi adag.

netrunner71 2020.12.11. 08:02:33

@B. Kiss Károly:
Amikor elkezdtem nézni a filmet, inkább csak füllel figyeltem rá. Felkaptam a fejem a névre, de nem akart összeállni a kép, mivel ismerem a hölgyet. Amúgy minden stimmel, de ő nem így néz ki!
Aztán persze leesett, hogy marhaság az egész.
Vajon Lujza néni látta a filmet? Ha igen, mit szól hozzá?

kintornas 2020.12.19. 15:14:02

A "legvidámabb barakk" a maga korában ugyanakkora hazugság volt, mint napjainkban a "nekik már sikerült" duma. A Szabad Európa meg a szamizdat (Jereváni Rádió stb.) ontotta az ehhez hasonló baromságokat.

A valóságban messze nem mi voltunk a legvidámabbak: Itt a 70-es években már számottevő munkanélküliség volt, vidéken visszatért a csicska (mint a baltás Sanyika), a napszám, az orvosok egyszerűen kibaszták a proligyereket a rendelőből ha úri jókedvükben ehhez támadt kedvük, a csókos VGMK-sok pokollá tették a többi melós életét a munkahelyeken és még sorolhatnám.

Szinte minden szocialista országban magasabb volt az életszínvonal. Az NDK-ban, Csehszlovákiában és Lengyelországban szemmel láthatóan. A szabadság tekintetében pedig egyértelműen Jugoszlávia vezetett és ott is lényegesen jobb életkörülmények uralkodtak a hazainál.

Élen jártunk a szocializmus vívmányainak lebontásában: tkp. ez volt az értelmiségi körökben agyondicsért "Magyar Modell" lényege.

Sztálin halála után az értelmiség már bármilyen hazugságot megetethetett a néppel és nem vitték el érte kapálni a Hortobágyra, vagy csillét tolni Recskre. Egy ilyen húzás után pedig a fajtája körében még megbecsülést is szerezhetett magának: besorolhatott a formálódó "tudásalapú" társadalom uralkodó osztályának tagjai közé.

Mindent frázist az értelmiség szemszögéből érdemes vizsgálni: Így ezt a "legvidámabb barakk" dumát is. Tkp. régóta bármilyen marhaságot össze lehet hordani ezzel kapcsolatban: Ebbe akár a fenti LSD-s eszmefuttatás is belefér. Simán.

Amúgy a nagyokosok - 1953 után - valóban egyre vidámabbak lehettek - minden okuk megvolt rá.

A társadalom értelmiségen kívül eső része pedig egyáltalán nem érezte "barakknak" a Magyar Népköztársaságot. - Ezt a "tudásalapú" terrorrezsimet annál inkább... De ezt egy értelmiségi sem fogja "tényfeltárni"...

Különben pedig szegény Kádárnak nem sok beleszólása volt a dolgokba, 1978 után pedig végképp semmi.
süti beállítások módosítása