Könnyedén élni, ölni, halni

Soós Lajos és társai gyilkosságsorozata 1963-1979

2018. november 21. arcanum

"Rémregény, amelyhez fogható Magyarországon az utóbbi évtizedekben nem történt" - így minősítette a Magyar Nemzet 1980. február 26-án a Soós Lajos és társai által elkövetett gyilkosságsorozatot. A nyomozás méretei egyedülállóak és elképesztőek voltak. Soós kivégzése után 13 évvel árulta el Valenta László rendőrezredes a Kurir olvasóinak, hogy a rendőrség történetében a legtöbb pénzt ennek a gyilkosságnak a felderítésére költötték el. Mintegy húsz millió 1980-as forintot.

"Hírhedt bűnügyek a szocialista Magyarországon sorozatunk első részét olvashatjátok ma az Arcanumtól, szerzője 'hacsa'. A sorozatban olyan nagy port felkavart ügyekről emlékezünk majd meg, amiről a maga korában mindenki beszélt és napi szinten foglalkoztatta az átlagembert. Elsőként egy sokak által már ismert történet jön..." - Jtom

Gyulai Károly 45 éves, háromgyerekes rendőr főtörzsőrmester a Ferihegyi Repülőtér közelében, a Vörös Hadsereg útján, a Steinmetz szobornál dolgozott őrszemként már öt éve. Kedves ember volt, mindenkinek segített, akinek tudott, a rendszeresen arra járók ismerték és kedvelték. Rendszeresen arra járt a harminchat éves Soós Lajos is régi lepukkant Polskijával vecsési otthonából Budapestre dolgozni, bűnözni, csavarogni. A főtörzs számára nem volt ismeretlen sem a kocsi, sem az állapota. Nem csodálkozott, amikor Soós autója 1979. július 10-re virradó éjszaka leállt az útpadkán, az utasai pedig úgy tettek, mintha lerobbant volna. A főtörzs hozta a lámpáját, ment segíteni, s amikor a motorház fölé hajolt hátulról Soós féltengellyel leütötte, a hörgő embert begyömöszölték a csomagtartóba és elhajtottak vele. Amikor megálltak, a rendőr még életjelt adott, Soós elvágta a torkát, majd a holttestet társaival elásta egy kukoricaföldön.

soos_7.jpg

Magyar Nemzet, 2016. március 23.

A cikkben szereplő újságok elérhetőek az ADT szolgáltatásban!

A korabeli lapok nem közöltek képeket a perről és szereplőikről. Csak a Szabad Föld 1980. március másodiki számában találunk a korabeli lapokra jellemző, rossz minőségű fotókat a tettesekről.

soos_1.jpgJúlius 10-én délelőttől: "Több ezer rendőr, katona, munkásőr méterről méterre haladva vizsgálta a mezőt, az utakat, a környékbeli helyiségeket. Helikopterek is részt vettek a kutatásban. A holttestet két nap alatt megtalálták. A három hónapig tartó nyomozás során 180 ezer emberrel beszéltek, több ezer gyanúba jöhető személyt sokoldalúan ellenőrizték, és szűkítették a kört, majdnem egymillió gépkocsi nyilvántartását rostálták át, 14 ezer autót közvetlenül is megvizsgáltak, több száz, a lakosságtól érkező igen fontos bejelentést végignyomoztak, a szóba jöhető büntetett előéletűek több ezres tömegét szűrték át." (Népszabadság, 1980. február 26.) "858 vérmintát rögzítettek. A szakértők 3732 festék- mintán végeztek morfológiai vizsgálatot és 1528 textilvizsgálatra került sor." (Népszava, 1999. október 14.)

 

Ebben az ügyben alkalmazta a rendőrség először a szuperimpóziós azonosítási eljárást, amellyel egy koponyát azonosítani lehet egykori tulajdonosáról készült fénykép alapján. Ekkor rögzítették először számítógépen a nyomozás során keletkezett információk ezreit.

"Amikor Gyulai Károly rendőr főtörzsőrmester kegyetlen meggyilkolását a sajtó nyilvánosságra hozta, szinte napok alatt terjedt el Budapesten a hírhez kapcsolódó rémhír: cigányok voltak a tettesek. Magyarázat is akadt a hír realitását alátámasztandó: magyar ember nem így gyilkol. (Hát hogyan?) Később kiegészült a pletykahullám: lehet, hogy arabok vagy afgánok voltak, az is lehet, hogy cigányok, azonban semmi esetre se magyarok." (Schiffer Pál cikke a Kritika 1980/2. számában.)

Október 31-én helyezték előzetes letartóztatásba Soós Lajost és társait, négy "magyar embert". A kihallgatások során kiderült, hogy Soós öt gyilkosságban volt benne különböző tettestársakkal, s a másik négy alighanem örökre megoldatlan maradt volna az ötödik nélkül.

"Magamról talán annyit, hogy bandita vagyok" - erről tájékoztatta Soós a tárgyalóteremben összezsúfolódott hallgatóságát az utolsó szó jogán. (Magyar Nemzet, 1980. május 29.) És valóban, úgy tűnik, hogy Soós banditának született. Gyerekkorában sem bírt vele senki, ötödik után kimaradt a suliból, csavargott és bűnözött, bár a rendőrgyilkosság idején éppen volt munkahelye. 1960-ban, tizenhét éves korában került először börtönbe, és a kivégzéséig eltelt húsz év nagyobb részét ott is töltötte. De az első négy gyilkosságával nem bukott le.

Az első két gyilkosságot 1963-ban és 1968-ban Varga Lászlóval követte el.

soos_4.jpg

Szabad Föld, 1980. március 2.

1963-ban egy bűntársukat dobták be a Dunába, mert tartottak tőle, hogy elárulja őket. Az ő holttestét kihantolták, de nem tudták azonosítani, ezért ez a gyilkosság nem is szerepel a vádiratban, és a korabeli lapok is hallgattak róla. 1968-ban Pataki Károly pénzügyőr őrmestert és futballistát gyilkolták meg a fegyveréért. Az ő megtalálásáról a rendőrök lemondtak, elkönyvelték, hogy külföldre szökött és eltűnt. Soha nem találták volna meg, ha Soós be nem ismeri a gyilkosságot, és meg nem mutatja a háza kertjében, hogy hol van a pénzügyőr elásva.

1972-ben Soós immáron György Józseffel ölte meg a 65 éves Farkas Józsefnét Törökbálinton, mert azt gondolta, hogy sok pénze van, de csak 520 forintot talált nála. A Kék Fényben is, az újságokban is kérték a lakosság segítségét, de hiába.

soos_2.jpg

Szabad Föld, 1980. március 2.

A rendőrgyilkosság előtt tizenkét nappal ölte meg Soós új bűntársával, a 19 éves Németh Istvánnal Borai Lajost, aki a vecsési Halásztanyában ünnepelte meg harmadik gyermeke születését. Elcsalták a boldog apát, Soós elvágta a torkát, Németh a mellébe döfött párszor, elvették a pénzét, pár száz forintot, másnap elvitték jó messzire a tetemét és elásták.

A rendőrgyilkosságot Soós, György és Németh együtt követte el. Némethet küldték be a járőrbódéba, hogy hozza el a főtörzs géppisztolyát, de idegességében nem találta, csak a Gyulainál lévő pisztolyt vették el.

Soós állítólag "egykori zárkatársainak már tíz évvel ezelőtt kijelentette: 'Egyszer megcsinálom az igazi, nagy balhét, aranyrudakat szerzek, kijutok Nyugatra'.” Ehhez vagy valami ilyesmihez, posta- vagy bankrabláshoz kellett volna a komoly fegyver. Már Pataki pénzügyőrt is ezért ölték meg.

A kádári diktatúra viszonyai között ilyen ügyben a sajtó önálló tényfeltáró munkát nem végezhetett. A részletesebb tudósítás a rendőrség felügyelete alatt álló tévéműsor, a Kék Fény privilégiuma volt. A lapok a hatalmas érdeklődés ellenére is csak rövid közleményekben számolhattak be a bűnügyről hét hónapon keresztül. Csak a nyomozás lezárásakor adhattak részletesebb leírást a gyilkosságsorozatról, de akkor is csak azt közölhették, ami a Belügyminisztériumban tartott sajtótájékoztatón elhangzott. A tudósítások azt hangsúlyozták, milyen hatalmas és kiváló munkát végzett a rendőrség. A Kék Fény-es Szabó László Népszabadságbeli cikkének az volt a felcíme, hogy "AMÍG NINCS TETTES, NINCS LEZÁRT AKTA". Holott a történetből éppen ennek az ellenkezője derült ki. A pénzügyőr aktáját már régen lezárták, Farkas Józsefné meggyilkolása ügyében sem jutottak semmire, a megtorlatlanul maradt első Soós-gyilkosságról meg eleve be sem számolhattak a lapok.

A sajtóban a fő üzenete ez volt: "A bíróság ítéletet hoz. A közvélemény megnyugszik majd, mert bizalommal van a bűnüldöző szervek munkája iránt, amelyben mint most is — nincs időhatár." (Szabad Föld, 1980. március 2.)

Az ügyet Dr. Czabány Miklós tárgyalta, aki pár hónappal azelőtt a pszichopata hárshegyi gyerekgyilkost ítélte halálra. Az ítéletről szóló tudósítások érzékeltették, hogy az előre elvárt ítélet született meg és nem is születhetett más: "Aligha lehetett kétséges a tények és az előzmények ismeretében bárki előtt is az ítélet lényege. Nem is hatott hát a váratlanság erejével, amikor dr. Czabány Mihály kihirdette: a Fővárosi Bíróság Soós Lajost és György Józsefet halálra, Németh Istvánt életfogytig tartó, Varga Lászlót tizenöt évi szabadságvesztésre ítélte." (Magyar Nemzet, 1980. június 12.) 1980-ban a halálbüntetés kérdéséről még nem folyhatott vita a magyarországi nyilvánosságban. Nem a két halálos ítéletet, hanem a két másikat kellett megmagyarázni. Varga esetében az enyhébb ítéletet az időmúlással indokolták, Németh Istvánt pedig a kora miatt nem lehetett halálra ítélni, mivel az elkövetés időpontjában nem töltötte még be a huszadik életévét.

soos_5.jpg

Ítélethirdetés. Tolnai Népújság, 2005. július 11.

Az ítéletet másodfokon szeptemberben jóváhagyták, a kegyelmi kérvényt elutasították, Dr. Czabányt kitüntették a Munka Érdemrend arany fokozatával, Soós Lajost és György Józsefet október elsején kivégezték.

Az akkori magyar sajtóban a Népszava tudósítója, Schmidt Attila volt az egyetlen, aki túlment a rendőrségi tájékoztatókon és a tárgyalóteremben elhangzottak közvetítésén. Például rendkívül érdekes interjút készített Dobos Tiborné őrnaggyal, Soós kihallgató tisztjével: "A rendőrgyilkos-vezér feltehetően utolsó 'szereplése' alkalmával, amikor a Legfelsőbb Bíróság előtt élt az utolsó szó jogával, mintegy tíz percig tartó beszédében legalább három percig azt fejtegette, hogy milyen emberségesen bántak vele a Budapesti Rendőr-főkapitányság vizsgálati osztályán." Dobos Tiborné volt az, aki ilyen emberségesen bánt vele. Ő az interjúban le is szögezte: "alapelvként el kell fogadni, hogy célt elérni csak emberséges viselkedéssel lehet". A nyomozók tudhatták, hogy az első beismerő vallomást nem Soóstól fogják kapni, hanem sokkal inkább Németh-től, akinek nem volt lehetősége tagadni, mint a régi gyilkosságokban részes Vargának, és életkoránál fogva nem is fenyegette halálos ítélet, mint a társait. Soós azután tört meg, hogy a társai már megszegték a hallgatási fogadalmukat. "A beismerés előtt Soós sírógörcsöt kapott. Majd a bizonyítékok hatására mind a négy gyilkosságról beszámolt. Szinte látszott rajta, hogy megkönnyebbült. Gyakran mondogatta, hogy ha nem bánunk vele emberségesen, feleannyit sem mondott volna el, mert mindig attól tartott: ha megtudjuk, hogy rendőrt, tehát egy kollégánkat — gyilkolt meg, itt agyonverik." (Népszava, 1980. szeptember 11.)

soos_6.jpg

Soós Lajos vall. Tolnai Népújság, 2005. július 11.

Az ügyész szerint Németh István volt a legelvetemültebb a vádlottak között. Állítólag még Soós is félt tőle. Ha akkor lett volna "tényleges" életfogytiglani büntetés, alighanem azt kapja. De mivel nem volt, úgy rendelkezett a bíróság, hogy Németh legközelebb húsz év múlva bocsátható feltételesen szabadon. Eltelt a húsz év. Úgy volt, hogy Németh István szabadul. Már ki is léptették őt a börtönből. A Népszavának interjút adott Kovács Zsolt őrnagy, a szegedi Csillag börtön vezető pszichológusa. Németh "nagyon rossz fizikai és mentális állapotban került a büntetésvégrehajtási intézetbe, de a gyógyító-nevelő csoportban magára talált. Részt vett egyházi foglalkozásokon, megtanult orgonán játszani és pozitív hangadója volt annak a kisebb közösségnek, ahol napjait töltötte. Ez egy hosszú folyamat eredménye, nem annyira látványos, de esélyt adhat a visszailleszkedésre. Németh esetében ez nem konformizmuson alapult, ő komolyan gondolta." A másodfokon döntő bíró azonban úgy vélte, hogy "bár az elítélt személyiségében történtek pozitív változások, ezek azonban nem elegendőek a feltételes szabadsághoz". (Népszava, 1999. december 17.) Némethnek vissza kellett mennie a börtönbe, és csak egy évvel később szabadult.

Két évvel ezelőtt számolt be a Magyar Nemzet arról, hogy mi történt azóta Németh-tel. "A rács mögött megtért, szabadulása után Győr közelében, egy kis faluban lett kántor, ám nem voltak elégedettek a munkájával. Utcára került, pedig még egy lánya is született, ám nem sikerült az együttélés, Németh hajléktalanként, koldulásból tartotta fenn magát. Aztán 2006 már Budapesten érte, itt is hajléktalan volt, nyalókát árult a Városligetben, alkalmi munkái voltak. A Stop.hu-nak akkor azt mondta: megroppantotta, amikor 20 év után kiengedték, majd tiltott gyógyszertartás miatt még egy évre visszaküldték. /.../ A városligeti munkának is vége lett, miután egy rendőr felismerte és a munkaadója kirúgta, mert ez már kellemetlen volt a számára. Akkoriban egy roncsautóban lakott; mint mondta, mínusz 10 fokig bírta a hideget, de koldulnia kellett ismét, hogy enni tudjon./.../ Németh István ma Nógrád megyében egy községben él, élettársával közösen két gyereket nevelnek. A ma 8 éves kislányt Németh a nevére vette, az 5 éves kisfiú pedig közös gyermekük a 29 éves élettársával. Németh nyolc éven át élt hajléktalanul, az asszonyt egy melegedőben ismerte meg."

soos_8.jpg

Soós és György ítéletének végrehajtója, az utolsó hóhér Magyarországon. Múlt-Kor, 2012. július 20.

A cikkben szereplő újságok elérhetőek az ADT szolgáltatásban!

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7414367483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittore. 2018.11.22. 00:44:59

Megérdemelték a büntetésüket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.22. 09:19:48

Megnyugtató látvány a kötélen himbálódzó aljas gyilkos.

Kelly és a szexi dög 2018.11.22. 09:27:40

Németh Istvánnál kimaradtak a legfrissebb hírek: “Most amiatt szegeződött rá ismét a hatóságok figyelme, mert a gyanú szerint heti rendszerességgel erőszakolta meg a lányát és a fiát. “

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2018.11.22. 09:30:15

@Kelly és a szexi dög: Jaja. Pont akartam írni, hogy ugyanúgy tróger maradt.

ZON 2018.11.22. 09:48:58

Egy rokonom munkahelyén dolgozott egy hatalmas termetű és erejű roma férfi, aki egyszer elmondta, hogy egy cellában ült Soóssal, és bizonyos kedvezmények fejében egy dolga volt : ütni-vágni.

Cycmen 2018.11.22. 09:59:18

A poszt közepe elront mindent, ahol a rasszista magyarok az ártatlan cigányságot vádolják a bűncselekménnyel. Ez természetesen tényleg képtelenség, mert az áldozataik nem a fegyveres rendőrök közül kerülnek ki rendszerint, a magányos idős ember könnyebb zsákmány.

ZON 2018.11.22. 10:16:24

@Dikusz: Soós Lajost. Tudom, ezer fekvőtámaszt nyomott le naponta (Moldova Gy.), de azzal a faszival szemben esélytelen volt.

Terézágyú 2018.11.22. 10:40:12

@Cycmen:
Így van, fegyveres rendőrt csak magyar ember ölhet meg.

Cycmen 2018.11.22. 10:49:19

@Terézágyú: Tudom hogy nem csíped a magyarokat, sétálj egyet a Józsefváros valamelyik békés mellékutcájában, ott majd kikormolják a pókhálót a szottyadt magyargyűlölő buládból a kreol legénykék!

Andrzei Andrzei 2018.11.22. 10:53:16

@Kelly és a szexi dög: Ebből is látszik, hogy kutyából nem lesz szalonna. Az ilyen elvetemült férgeket ki kell végezni utána már biztosan nem lesz velük gond. Mindenki jobban járna.

Bosses 2018.11.22. 11:19:31

Érdekes, hogy Mansfeld Péter esetében (aki még 16 éves sem volt 1956 őszén) a komcsiknak nem voltak életkorbeli aggályaik és simán kivégezték amint elérte a 18-ik életévét, Németh esetében pedig (aki egyértelműen gyilkos volt) már mérlegeltek. Szocialista erkölcs.

Tökönrúgott Feleségek 2018.11.22. 11:37:31

@Bosses: Ha jól tudom, az akkori BTK-ban 16 év volt az alsó határa a kivégzésnek. Nem azért nem akkor akasztották fel, hogy megvárják, míg betölti a 18-at. Kicsit nézz utána, mi történt vele az első letartóztatása után, ahol még "csak" pár év volt neki kilátásban!

bioLarzen 2018.11.22. 11:44:29

@ZON: Moldova "tényeit" azért ne vedd készpénznek. Sajna, bár a könyvei szenzációsak voltak, Gyuri bácsi nem ragaszkodott mindhalálig a tényszerűséghez.

bioLarzen 2018.11.22. 11:45:44

@Cycmen: ... és te háborodsz fel a "rasszista magyarok" vádolásán... LOL.
Ne is fáradj a válasszal, szűrő.

Etniez 2018.11.22. 11:50:10

@Noname Cowboy: akasztani kellett volna őt is.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2018.11.22. 11:53:19

@Etniez: Pontosan. Ha nem annyi idős akkor lógott volna

Bosses 2018.11.22. 11:58:44

@Tökönrúgott Feleségek: Tudom (amennyire tudni lehet) mit tett Mansfeld Péter 1957-ben is (amikor még mindig csak 16 éves volt), de tudtommal nem ölt előre megfontolt szándékkal, valószínűleg különös kegyetlenséggel embert (azon belül hivatalos személyt), ellentétben Németh-tel. Így lehet csűrni-csavarni a tényállást, de teljesen aránytalan, a két büntetés amit kiszabtak. Amúgy meg ugyanazok voltak hatalmon 1959-ben is, mint 1980 ban....sőt, egyes vélekedések szerint még sokkal később is...

Cycmen 2018.11.22. 12:03:16

@bioLarzen: Milyen szűrő, tésztaszűrő? :D Tedd a fejedre és az űrgyíkok nem férnek hozzá a csipphez a buksidban!
Kiskomám, ha a magyarokkal rasszistán bánnak, akkor én is lehetek rasszista nemdebár?
A posztban ez a hülye érzékenyítő duma nem illett bele, bár személyedben, meg még pár félnótás libsi által megvan a műfaj rajongótábora.

Tökönrúgott Feleségek 2018.11.22. 12:07:14

@Bosses: Amit most leírtál azzal teljesen egyetértek, a végével is :) Én csak arra reagáltam, hogy az elterjedt "hírekkel" ellentétben nem azért vártak 18 éves koráig, hogy kivégezhessék. Ha elsőre akarták volna, már 16 éves korában is megtehették volna.

Segna 2018.11.22. 12:07:21

Nekem nem tetszett ez a bejegyzés. Nem passzol a blog stílusához, mondanivalójához.
Ez nem történelem, és pláne nem ritkán látható, ez folyik mindenünnen, annyi bűncselekményt nyomnak le az ember torkán nap, mint nap...
A képek sem különlegesek, és nincs rajtuk semmi érdekes. Gyilkosok és egy tárgyaló terem.
Legalább korabeli rendőrautókat, vagy rendőri eszközöket tettetek volna bele...
Kár, pedig mindig várom a blogot...

tamask 2018.11.22. 12:09:42

@Kelly és a szexi dög: Igen, ez kimaradt, pedig ezt vártam, hogy benne lesz a posztban.

@maxval balcán bircaman: a magyar akasztásos kivégzés esetén nem himbálódzott az elítélt, mert inkább arról volt szó, hogy a nyakánál rögzítették egy oszlophoz, majd a lábára kötött kötéllel hátulról lehúzták a testét és ez elroncsolta a gerincvelőt.
A lógatós akasztás is akkor szakszerű, ha az elítélt akkorát zuhan, ami eltöri a nyakát (valójában a gerincvelőt roncsolja). Aztán persze a test himbálózhat.

@ZON: ja én egyszer vonaton utaztam egy ilyen nagy hantás roma pasassal, aki beadta nekem, hogy ő válogatott cselgancsozóként (LOL) elment segédmunkásnak, így Tasnádi villájába bejáratos volt, és mennyi mindent tud róla, mert ők építették és sok más hasonló sztorit. Persze a végén kért egy kis pénzt, de nem adtam neki. Az ilyen romák elég nagy mesélők, századosnak hívják őket egymás közt, mert minden századik szavuk igaz csak.

A rendőrgyilkosság valójában nem roma szokás. Az öregezés, csicskázás, bodzázás, markecolás, kamatospénz szedése inkább.

A magyar kriminalisztika legnagyobb poénja volt, amikor a roma gengszterrappet toló, roma bűnözőket éltető Dopeman nagyszüleit roma gazemberek csontozták ki. Irony level 9999

Én azért erősen preferálnám a halálbünti visszahozását, ha nem lenne példa brutálisan félresiklott nyomozásokra, büntetőeljárásokra. Móri bankrablás és tömeggyilkosság. Burkáék ügye, amiben sokadjára sikerült elítélni a gazembereket, de közben lenyeltek egy 45 milliós kártalanítást, de az ügyvédjük közben bűnpártolással határos tevékenysége ellenére is a bulvármédia sztárja lett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.22. 12:12:53

@tamask:

Igen, tudom ezt. Mindegy, a lényeg, hogy a kisember lássa a gyilkosok hulláját.

korxi 2018.11.22. 12:15:45

bioLarzen
Amit Cycmen először írt a cigánybűnözéssel kapcsolatban, abban teljesen igaza van. E tekintetben tehát valós az amit a turbómagyarok mondogatnak, illetve hát nem csak ők mondogatják, hanem mindenki, így a normális magyarok számára is nyilvánvaló, csak úgy alakult hogy erről nem szabad beszélni, erre a társadalmi tényre nem vonatkozik a sajtó- és szólásszabadság.
Az csak a "magyargyűlölőzéséből" derül ki, hogy ő csak egy beszűkült turbómagyar.

tamask 2018.11.22. 12:15:52

@Segna: nem a megszokott ritkánláthatós téma, de egyszer ez is elmegy, sajnos a végén nem került kifejtésre az, hogy mi lett Németh István sorsa, hogy megerőszakolta a kisfiát és a kislányát.

Bosses 2018.11.22. 12:56:14

@tamask: Sajnos mindig benne van a pakliban, hogy félresiklik a nyomozás, avagy valamely részét szakszerűtlenül végzik, így borulhat minden érv a vád részéről. Szerintem ez (nagyjából) úgy védhető ki, mint ahogy az USA ban csinálják. Azaz a halálos ítélet kimondása után még akár 20-25-30 évet is eltölthet a halálsoron az elkövető mielőtt kivégzik. Azért ennyi idő idő alatt jó eséllyel előkerül(ne) ha valami nem szabályos, vagy van olyan tényező ami alapjaiban változtat a tényálláson (nemigen szokott ilyesmi előfordulni). Szóval nem kellene azonnal kivégezni azt akit halálra ítélnek (persze az EU ban ennek semmi realitása), de van az a bűncselekmény (pl. gyerekgyilkos) akinél simán indokoltnak látnám azt, hogy ne etessék még évtizedekig az én adómból.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.22. 12:59:27

@Cycmen: kezdesz sértő lenni. légy szíves ne fokozd már.
a kommentelőszűrésre gondolt amúgy...
szóval már nem látja a válaszaidat és a többi hsz.-odat sem.

gigabursch 2018.11.22. 13:02:02

Tudom, hogy határmezsgyén leszek a kommentszabályokat illetően.
Vállalom. Nem tudom nem megtenni.

Sajnos manapság ritkán látható akasztás és ennek a történelmi vonzata is.-
Pedig elég sok villanyoszlop van az elmúlt 3 évtized módszerváltóinak. Végig a Duna parton. Nevelésképpen. Nem beszélve bankárokról, manipulátorokról (értsd: újságírók)

Pláne nem beszélve mondjuk az olaszliszkai csőcselék horda, vagy épp az azonosító nélküli rendőrruhába bújtatott, magyar anyanyelv nélküli verőlegények terrorjáról, amit egy tudatosan odaszervezett, jól álcázott anarchista csőcselék okán "vetettek be" görényiék.

De mindemellett:
Az egyedi elkövetőkkel nagyon óvatosan kell bánni.
Lásd: Tánczos Gábor, Mór, Bőny (Györkös és a rendőrség baráti tüze), Budaházi és az összes többi esetet,

De egy Ybl Bank, Posta Bank és társaik kérdezés nélkül egyet érdemelnek.

Nyilvános kötelet.
S lehetőleg "nem jól" elvégezve, hogy legalább egy kicsikét szenvedjen.
Vagy méginkább karóba húzást. Az jól elvégzett munka esetén másfél két napig tart, utána még úgy 1-4 hétig ott fityeg. Nevelésképpen.

(mondjuk ez hatna a határkerítés mellett is. A sok-sok ahmed hamar visszafordulna és elmerengene...)

Cycmen 2018.11.22. 13:03:29

@Segna: Legalább korabeli rendőrautókat, vagy rendőri eszközöket tettetek volna bele...

"Fészen" van Hagyományőrző Rendőrszázad ha érdekel az ilyesmi...és befogadnak.

Cycmen 2018.11.22. 13:13:26

@JTom: Oksa, de lehet hogy nem szűrt és egyébként is minek írt meg jelentette be. A másikért is bocsi, Terézágyú régi ismerős, állandóan nyomja a "magyarok" dumát azért nem bírom.
A posztban kár volt az a kitérő (szerintem) de a te blogod te dolgod.

Cycmen 2018.11.22. 13:29:21

@korxi: "Az csak a "magyargyűlölőzéséből" derül ki, hogy ő csak egy beszűkült turbómagyar."

Tévedsz, "átlagmagyar" vagyok, nem felelnék meg azoknak a sztereotípiáknak amik a "turbomagyar" ismérvei, csak elegem van ezekből a rendszeres "a magyarok ilyenek olyanok amolyanok" szövegekből és hangot adok nemtetszésemnek. Ennyi, ha hiszed, ha nem. Amúgy ejtem a témát, mert kezdünk elkanyarodni tartósan az alaptémától és már a blogger is jelezte jogosan a bánatát ezzel kapcsolatban.

Segna 2018.11.22. 13:41:17

@tamask: írod, hogy "sajnos a végén nem került kifejtésre az, hogy mi lett Németh István sorsa"
Nekem nem sajnos, nem hiányzott ez az infó, és én az ilyen banditákat direkt feledéssel büntetném. Kitörölném a nevüket az emlékezetüket, jeltelen sírba temetném őket...
Akire emlékezünk, azt bizonyos értelemben életben tartjuk...
Ezekre kár egy bit is!
Emlékszem gyerekoromból az ügyre, még egy idióta nyelvi vicc is volt vele, Két kifli megy a sivatagban. Melyik a rendőrgyilkos? Hát a Sós...
Bocsánat, de ha már az akkori közhangulatot idézzük... Nyomasztó évek voltak, sose jöjjenek elő!

Segna 2018.11.22. 13:43:15

@Cycmen: inkább csak az érdekesség miatt érdekelne, inkább a forgószárnyasok a szívem csücskében kitüntetett helyet foglalók... de köszönöm a tippet benézek hátha van helikopteres képük... bár a MI-8 nem annyira ritka madár, legfeljebb a festése miatt...

Bafana 2018.11.22. 13:47:53

@moles: Kutyából nem lesz szalonna.
Abból kolbász lesz :)

David Bowman 2018.11.22. 14:26:59

Ha ezt az eligazításon elmondták volna, nem aludtam volna édesdeden az őrtoronyban a géppisztolyom mellett a szomszéd faluban.

David Bowman 2018.11.22. 14:29:53

@Segna: Alighanem Mi-2es volt. Minyót csak akkor láttam ilyen ügyben, amikor már fogytak a Mi-2esek, és nem volt helyettük semmi. Jó 15 évvel ezután.
(Mi-2=csirkecomb)

David Bowman 2018.11.22. 14:41:06

Az újság évi pár kivégzésről írt.
Együtt voltam fogdán egy hatalmas rendőr altiszttel. Ő azt mondta, évente úgy harmincon vesz részt. Ez 85 körül volt.

Terézágyú 2018.11.22. 15:17:14

Visszavonom, magyarok soha nem ölnének meg brutálisan egy fegyveres rendőrt.

Mikrobi 2018.11.22. 15:31:34

Amikor olvastam, hogy Németh Istvánt újra letartóztatták, mert megerőszakolta a lányát és a fiát, bennem is csak az indulat ébredt fel, hogy "inkább végezték volna ki". De örülök, hogy olvashattam róla a két esemény közötti történéseket is. Szóval a börtönben megtért, olyannyira, hogy még kántor is lett, de aztán újra derékba tört az élete. Többször kirúgták, megvetették, elutasították, hajléktalan lett. Ettől durvult el úgy a lelke, hogy odáig süllyedt, hogy a saját gyerekeit erőszakolta. Természetesen bűnhödjön, ki ne jöjjön életében a börtönből, de azért hadd sajnáljam és hadd hibáztassam azokat is, akik csalódásokat okoztak neki és nem segítették a visszaintegrálódását a társadalomba.

legyetek 2018.11.22. 15:49:20

@Cycmen:Annál is inkább, mert Soós meglehetősen olajosképűnek tűnik.

tamask 2018.11.22. 16:30:20

@Mikrobi: bocsika, de szerintem nem azokat kell hibáztatni, akik kirekesztették az egykori rendőrgyilkost. Valóban újra és újra utcára került, kirúgták, félresiklott az élete. És ebből hogy következik, hogy a gyerekeit sorozatban megerőszakolja? Esetleg ha ellop egy liter tejet meg egy fél kiló kenyeret a boltból, arra azt mondom, hogy a nyomorult túl akar élni a börtön után, hát ennie kell. De a saját gyerekeit megerőszakolni nem egy túlélésért folyó küzdelem része. Az a helyzet, hogy ez a lelke mélyébők fakadó gonoszság.
Pedig amikor a szabadulására készült és voltak vele riportok a TV-ben, követték a kezdeti lépéseit, akkor én nagyon sajnáltam Németh-et, mert olyan kis csendes , szomorú kiskutya szemű pasasnak láttam. Valójában egy pszichopata, mint az utólagos történések mutatják.

@gigabursch: ha elkezdünk minden nekünk nem tetsző alakot felkötni, akkor elég hamar megtelnek majd a lámpaoszlopok. És az érem is fordulhat. Nézd meg mi lett a francia forradalomból, elkezdték pótcselekvésként kivégezni előbb a nemeseket, a királyi családot, aztán a mérsékeltebbeket, majd a radikálisokat. Végül jött egy kis korzikai és rendbeszedte az országot, majd a történelem egyik legnagyobb népirtását vitte véghez Európában (nem csak fegyverrel, háborúval, hanem az azt kísérő éhínséggel, járványokkal).
Ha egyszer elkezdjük a gyilkolást, azt nehéz abbahagyni.
Abban igazad van, hogy a fehérgalléros bűnözők és az olyan ügyek, ahol a felelősség elkenhető, nem túl szigorúan méretnek meg. Egy ejnyebejnye szokott lenni a bünti. Göncz Árpád meg meg is kegyelmezett a bankárbűnöző Kunosnak.

Segna 2018.11.22. 16:33:54

@David Bowman: MI-2 a rendőrségnél... ma is tanultam valamit, nem tudtam, hogy a rendőröknek milyük volt, mondjuk nem is állt az érdeklődésem homlokterében eddig, de most már ezt is tudom. Köszönöm.
Mégiscsak volt értelme ennek a bejegyzésnek is. Ha nem is szerettem...

pitcairn2 2018.11.22. 17:06:15

@gigabursch:

az elrettentésnél sokkal hatékonyabb az elkerülhetetlenség és a reciprocitás elvének az alkalmazása, illetve az áldozat és/vagy az áldozat családtagjai akaratának figyelembe vétele

különben egy praktikus problémát azért "specifikusan" is bedobnék az elrettentés kapcsán:

ha az elkövetőt extrém büntetés fenyegeti akkor semmi veszteni valója sincsen

ergo

jó sansszal még annál nagyobb pusztítást fog csinálni mielőtt kínok között elrettentő módon befejezi az életét mint amit egyébként csinálna

pitcairn2 2018.11.22. 17:07:22

@Segna:

egyszerűbb, de betartható jogrendszer kéne

pitcairn2 2018.11.22. 17:08:07

@Segna:

minél zavarosabb a rendszer annál több az olyan ügy ami talán legális de távolról sem etikus

pitcairn2 2018.11.22. 17:15:41

@gigabursch:

és persze sokkal fókuszáltabb rendőri fellépés kéne, a rendőrségnek mindenekelőtt az erőszakos bűnelkövetőkkel kéne foglalkoznia

a fenti - egyébként felettébb érdekes poszt - fő tanulsága is ez lenne

hiszen éveken át nyugodtan garázdálkodtak ezek a "jóemberek", majd végre lett akarat a rendőrségben arra, hogy érdemben foglalkozzon velük és néhány nap alatt el is kapták őket

priorizálni kéne a rendőri feladatok között

notC 2018.11.22. 17:22:19

Nem egyszerű kérdés ez a halálbüntetés dolog... Ha egyetlen ártatlant is kivégeznek tévedésből (vagy mert valahol valakiknek egyszerűbb volt egy bűnbakot kreálni), akkor máris meg kell kérdőjelezni a létjogosultságát. Az amcsi példa, ahol 20-30 évet is eltölthet valaki a halálsoron még nem jelenti azt, hogy az előző kitétel teljesül, ugyanis azok maradnak bevégezetlenül, ahol a bizonyító eljárás nem elég az "egyértelműség" bizonyításához. Ugyanakkor egy kreált bizonyítékkal, na meg jó sajtóval az ügyet hamar le lehet zárni.
Az ügyészi, ügyvédi, bírói munkával kapcsolatban viszont időnként akadnak aggályaim, ugyanis az ügyész legfontosabb "feladata" nem az igazság kiderítése, hanem az ügyvédek "ártatlansági" hadjáratával szemben is érvényesíteni a legmagasabb/megérdemelt büntetést. Ebből következik, hogy az ügyvédek sem feltétlen az igazságot keresik, hanem jól megdolgozva a pénzükért, minél jobban enyhítsék a várható büntetést. Csodás példa erre a fehérgallérosok, a maffia, szóval az a kör, ahol a legerősebb, legeredményesebb ügyvédekre is van pénz, s ahol az igazságosság semmilyen szinten sem szempont.
A bírók pedig... Hát... maradjunk annyiban, hogy ők abból főznek, amit az ügyészek és ügyvédek kevernek. Ha az ügyvéd "jobb", akkor felmentő, ha meg kevésbé, akkor elmarasztaló ítélet születik, de a következetesség még ebben sem jellemző.
Valójában az egész jogrendszer egy agyonbonyolított, gumiszabályokkal, kitételekkel, enyhítő és súlyosbító körülményekkel túlterhelt útvesztő, ahol ugyanazon tettért jogszerűen lehet valaki ártatlan és bűnös is.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.22. 17:26:48

@Cycmen: sajnálom, én szóltam ma már normálisan. a kommentszabályok megsértéséért egy hónap kitiltás jár.

notC 2018.11.22. 17:33:22

@pitcairn2: "ha az elkövetőt extrém büntetés fenyegeti akkor semmi veszteni valója sincsen"

Esete, bűntette válogatja, és ez visszafelé is igaz, ha valaki megúszhatja egy kis ejnyebejnyével, akkor nem nagyon lesz, ami visszatartsa. De ahogy látom, kb egy időben egyforma következtetésre jutottunk :-) Egy átlátható és következetes jogrendszerben, ahol lehet tudni, hogy a bűnös büntetést kap, az ártatlant pedig nem ítélik el, akkor azért valamivel igazságosabb lenne a világ.
Kb egy excel táblázatban össze lehetne foglalni a bűntettek és az azért járó "fizetségek" listáját, néhány nagyobb fő, és pár alcsoportba rendezve. :-)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.22. 17:38:49

@cicmen: ez nagyon rossz taktika. kérlek fogadd el hogy ha szabályt szegsz annak következményei vannak.

cicmen 2018.11.22. 17:40:47

@JTom: Rendben uram, a te blogod, ezek után amúgy nem érdekel, mindenesetre megláthattad volna hogy Terézágyú szemétkedett. Az meg ezek szerint kóser neked.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.22. 17:44:14

@cicmen: csak azt kérem betartani ami a kommentszabályzatban van.
Terézágyú nem sértette azt meg, Te igen. igyekeztelek figyelmeztetni hogy ne ülj fel a rollerre de nem hallgattál rám.
a szabályt meghoztam és betartom mert nem sz*rok a saját asztalomra és nem kérek sokat szerintem, mindössze két dolgot.
várunk vissza egy hónap múlva.

2018.11.22. 19:51:44

Off

@JTom: meghallgattam a riportot veled a CivilHang radioban. A veget kicsit ugyetlenul vagtak meg, nem? Gratulalok mindazert, amit elertel, megerdemled a sok szinvonalas posztert - koszonet a blogert!

On

pitcairn2 2018.11.22. 20:00:05

@notC:

"ejnyebejnye" helyett reciprocitásról írtam, ez a "szemet szemért fogat fogért" elv némiképp kulturáltabb érvényesítése lenne + beletettem a történetbe az áldozat
jogait is, ami akár azt is magában foglalhatja, hogy nem ragaszkodik a fenti elv következetes érvényesítéséhez (megbocsátás...)

és vmi olyanra is megpróbáltam utalni, hogy a rendőrségnek elsősorban az erőszakos bűncselekményekkel kéne foglalkoznia:)

ez kb. azt foglalja magában, hogy rengeted dolgot inkább dekriminalizálni kéne és helyettük az erőszakos bűnesetekre kéne fókuszálni

pitcairn2 2018.11.22. 20:12:50

@notC: a fehérgallérosok és a maffia leginkább a jogrendszer visszásságait "dicsérik"

pl. a fehérgalléros bűnözés kapcsán pont tegnap botlottam bele egy érdekes és megrázó esetbe

Wiped-Out Hedge Fund Manager Confessed His Losses on YouTube
www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-19/hedge-fund-s-accounts-liquidated-amid-energy-market-volatility

a fickó néhány gombnyomással elfüstölte a klienseinek az összes - nála kezelt - megtakarítását és ezenfelül még tetemes adósságot is csinált nekik...

csak annyit lehet tudni, hogy kb. 150 millió USD-t kezelt, de a kár jóval nagyobb ennél és ez az ügyfeleket terheli, akik nemcsak, hogy 100%-ban elbukták mindenüket, de még tetemes adósságot is kaptak a nyakukba...

no ez tipikusan egy érdekes eset lesz rengeteg perrel, ami a szabályozó és a közvetítők felelősségét is felveti

és mindezen felül még csak azt se lehetne mondani, hogy vmi megátalkodott gazemberről lenne szó mivel a trader kb. az idegösszeomlás határán kér bocsánatot az ügyfeleitől, néha kifejezetten személyes hangvétellel, mivel az ismerőseiről és a barátairól van szó...

a jogszabályi problémák kapcsán pl. az alábbira gondolok:

youtu.be/k138M0s182M?t=58

pontosan ebből kiindulva lesz még egy rakás hasonló ügy....

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.22. 20:17:55

@vanvelemenyem: az interjú: az egészből nagyon kevés lett összevágva, sok lényeges elem kimaradt.
én pedig neked köszönöm az eddigi támogatásod és a kezdetektől lankadatlan érdeklődésed a blog iránt! :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.22. 20:30:57

@pitcairn2: az ilyen - főleg az Államokban használt - gyakorlat nagyon káros és felvet néhány alapvető kérdést.
a lényeg ugye kb. az hogy annyira hülye vagy hogy fogalmad sincs mibe fektesd a pénzed és a telefonon vagy innen-onnan téged megkereső jóskapista trédereknek adod a pénzed hogy legyen hozama.
a felmerülő kérdések:
- miért nem teszed a bankba? igaz hogy nagyon kevés a kamat, de a legnagyobb eséllyel megmarad a pénzed
- az ilyen "befektetéseket" kínáló brókerek szaktudását senki sem kérdőjelezi meg. miért nem?
- az átlag feletti hozamok mindig kockázatosak, aki ezt nem érti azt miért nem világosítja fel senki, pl. az állam kampányokban?
- a 2008-as válság nem volt olyan régen és akkor odaát is a csapból is az folyt (még filmek is készültek) hogy hány embernek úsztak el a befektetései. aki eddig nem lát el pénzügyekben azt nem igen lehet sajnálni hogy megint rábízza a pénzét egy kis extra profit reményében a New Yoshcapishta 2018 Royal Capital Worldwide Investment Incorporated estin frissen végzett pénzügyi szakembereire,
a fent citált úriemberről pedig annyit hogy amikor a rokonai, ismerősei pénzére "utazott", egészen biztosan fogalma sem volt róla hogy minden elúszhat?
szóval a kapzsiság, amit annyiszor megénekeltek már az internet "ne tedd" cikkeiben és videóiban megint szedte az áldozatait ahogy az már lenni szokott.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.11.22. 20:32:11

@pitcairn2: az arcanum-é az érdem! a következő részben szereplő ügyek már nem lesznek ennyire ismertek, de nem kevésbé (ha nem jobban) lesznek megrázóak.

ds9 2018.11.22. 20:42:32

A Kék fényes Szabó László csinált velük interjúkat (olyanokat, amilyeneket szokott) le is ment a tévében, a Kék fényben. Ennyit arról, hogy senki sem tudott az ügyről semmit. Lehet, hogy mindent nem, de mindegyik elkövetővel hosszú riport készült és adásba is került.

pitcairn2 2018.11.22. 21:20:31

@JTom:

az első pontoddal a lényegre tapintottál...

fred.stlouisfed.org/graph/?g=m9VC

a bankbetétek célzott elinflálása tömegével hajtja az elkeseredett kisembereket a legspekulatívabb ügyletek felé...

jelenleg a 100000 USD-nél kisebb betétek esetében az inflációval kiigazított betéti kamat mínusz 2,1%...

pitcairn2 2018.11.22. 21:22:13

@JTom:

a fickó a maga területén profi volt 25 év track record-al, még könyvet is írt a témában

www.amazon.com/Complete-Guide-Option-Selling/dp/0071442081

oszt végül mindent elbukott...

pitcairn2 2018.11.22. 21:27:39

@JTom:

bizonyos tekintetben igazad van, de azt kihagyod a számításból, hogy a 2008 utáni rendszerben ha nem kockáztatsz elolvad a pénzed, az USÁ-ban pl. 2,4% CPI infláció mellett 0,2% betéti kamatot kapsz, azaz masszívan buksz

és ezt a "financial repression" játékot már jó 10 éve játsszák...

a rendszer arra kényszerít, hogy kockáztass... ellenben a hitel tök olcsó, még tőzsdézésre is... és a broker-cégek automatikusan ajánlják fel a tőkeáttétel lehetőségét az ügyfeleknek... elképesztő problémák lesznek még ebből...

2018.11.23. 00:00:30

@Segna: Ez a blog a régi képekkel, és a hozzájuk kapcsolódó sztorikkal nem csak megmutatja a régi dolgokat azoknak akik akkor még nem éltek, vagy túl kicsik voltak ahhoz, hogy érdemben megítéljék a környezetüket /természetesnek vették/, hanem nosztalgiát is kelt, vagy a képen lévő dolgok, vagy a hozzájuk kapcsolódó saját emlékek, vagy csak szimplán a /z akkori saját/ fiatalság iránt.
Na most ezen a sztorin nem lehet nosztalgiázni /legfeljebb a halál büntetésen/, nem lehet tanulni belőle /legfeljebb azt, hogy egy rendőr NE legyen segítőkész, kedves, vagy a vallató tiszt inkább anyukára emlékeztesse az elkövetőt, ha eredményes akar lenni/.
Abban igazad van, hogy ez AKKOR kuriózum volt, de ma már nem az. Tele van a gyilkosságokkal az ember hócipője, és nem örül, ha idejön nosztalgiázni, vagy okosodni kicsit, hogy ezt találja.
A cím alapján én maffiózók vagyonáról, autóiról készült képekre, általuk használt korabeli fegyverek képeire készültem.
Az utolsó "hóhérról" készült fotó valami bulvár újságból származhat. Pradlik György BV altisztként, vagy tisztként végezte el a feladatot, ami a BV-re hárult a bírósági ítéletek folyományaként. Ez a susogóban felmutatom a kötelet, tiszta bulvár termék, a bírósági ítélet végrehajtóját leminősíti, mintha ő is bűnöző lett volna. A BV nem egy jótékonysági szervezet, hanem katonai. Valószínűleg parancsba kapta, hogy ezután ő lesz aki végrehajtja az ítéleteket. Megérdemelt volna egy normálisabb fényképet.

Namely 2018.11.23. 11:27:14

@Kelly és a szexi dög: @Noname Cowboy:
ne feledjük, hogy 20- börtönben volt. Ezt szokta meg: a gyengébbet megdugja az erősebb.

Halálbüntetésről: nem az elítéltnek büntetés, hanem a közösségnek jutalom. Ma is alkalmazni kellene, hogy a rossz vér kitisztuljon a társadalom szövetei közül.

@gigabursch:
ezekre csak egyet tudok írni: teljesen egyetértek veled, ezt kellene tenni, és egyúttal bevezetni az elvet, hogy aki nem dolgozik, ne is egyék.

@tamask:
"Én azért erősen preferálnám a halálbünti visszahozását, ha nem lenne példa brutálisan félresiklott nyomozásokra, büntetőeljárásokra. Móri bankrablás és tömeggyilkosság. "
Na de ebben az ügyben nem ártatlan, szorgalmas matematika tanárokat, hanem hétpróbás gazembereket ítéltek el, akik kivételesen *abban* az ügyben ártatlanok voltak. Kb jó helyre ment volna az a pofon, és szerintem egy olyan jogrendszerben, amelyik a tisztességes polgárokat védi a törvény már régen nem lettek volna életben.

bioLarzen 2018.11.24. 14:32:43

@Namely: "aki nem dolgozik, ne is egyék. "

Na, annak azért örülök, hogy ezt én olvastam, és nem a nagyszüleim...

gigabursch 2018.11.26. 08:26:54

@pitcairn2:
Viszont a 100.000 $-os limit meg azt mutatja, hogy a bankok telibe letojják a kisembereket. Kb így néz ki a képlet:
- Ha nem tudsz eleget lopni (más véré), akkor hagyjuk egymást.

Viszont ez hosszú távon meg a bankok esetében a garantált csőd felé viszi őket.
Ugyanis csak erős deflációs környezetben jöhet ki a matek a negatív kamatlábbal...

gigabursch 2018.11.26. 08:29:07

@tamask:
Természetesen erre is van megoldás:
Néhány év szibériai bármunka ma is hatásos lenne.

gintonic.azigazi 2018.12.04. 22:04:36

egy gyilkost etetni husz evig utanna kiengedni... hat nem tudom. Kulonos kegyetlenseggel elkovetett, folytatolagossan ( 3 szor ) buneit nem megbanva... lehet en fellogattam volna.

isti75 2019.01.20. 18:22:26

A mai világban, (amikor egyre tökéltesebb bizonyítási eszközök/eljárások állnak rendelkezésre) elég fura dolog arra hivatkozni, hogy nem zárható ki teljesen a tévedés lehetösége. Erre hivatkozva hagynak életben ezrével társadomba beilleszkedni nem képes lényeket. A halálbüntetésben az a jó, hogy a nullára redukálja a visszaesés lehetöségét. Szükség volt rá, és szükség lenne ma is.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.01.25. 07:42:50

@isti75: Tisztában vagy a "közvetett bizonyíték" fogalmával?

Venesz 2019.02.28. 13:41:42

@Bosses: Csak éppen Mansfeld idején statárium volt, Soósék idején meg nem. Azért ez nagy különbség jogilag és nem erkölcsileg.

Bosses 2019.03.01. 08:17:56

Kétségtelenül jelentős különbség. Csak annyit még érdemes hozzátenni, hogy a statáriumot is maguk a komcsik rendelték el. Tehát teremtettek egy jogi alapot amire hivatkozva már akaszthattak. Így is, úgy is pontosan elérték el amit akartak, csak az ötvenes években egy "kis" jogi kerülőutat kellett tenni a történetbe.

Alfax 2019.06.15. 00:23:23

@Mikrobi: vsz eleve pszichopata volt, nem az élet törte meg.

Mikrobi 2024.11.06. 13:13:00

@tamask: igazad van, amikor ezt írtam, még nem tudtam, hogy 2008-ban felgyújtott egy élő embert, aki szörnyű kínok között szenvedett ki. Ez az "ember" velejéig romlott, ördögi gonoszságú valaki, csak imádkozni tudok, hogy legalább öregkorára tisztuljon ki annyira az elméje, hogy felfogja, milyen elvetemült volt és ne jusson a pokolra.
süti beállítások módosítása