Színes mindennapok - 1959. Első rész

2018. június 21. JTom

Állandó olvasóink bizonyára tudják már hogy blogunk az MTI Fotóarchívumával létrejött együttműködése révén mutat be képeket ebből a páratlan magyar gyűjteményből. Két hete láthattátok az 1958-as évet, most és két hét múlva a következő részben 1959-el folytatjuk.

c_ja19590701005.jpg

1959. július 1. Kirándulók csónakáznak a lillafüredi Hámori tavon. MTI Fotó: Járai Rudolf

 

Az archívum publikus, szabadszavasan is kereshető felülete június elejétől mindenki számára elérhető, szabadon böngészhető és a digitalizált fotókat meg is lehet vásárolni úgy magán-, mint céges felhasználásra. Az archívumról bővebbet a cikk végén tudhattok meg.

Korábbi cikkeink mellé sorakozik ez a kéthetente jelentkező sorozat, amely Színes mindennapok címen 1958-től minden évet érintve igyekszik bemutatni a magyar mindennapokat sosem látott archív, színes felvételeken. Mivel az MTI akkori fotósai jórészt megrendelésre dolgoztak ezért sok úgy nevezett "termelési riportkép" is látható lesz. Ez a szocialista Magyarország és tágabb értelemben az egész szocialista blokk sajátos fotográfiai stílusa volt. Jellemzői a részletesen, hosszadalmasan beállított kompozíció és az egyének valamint a társadalom problémáit figyelmen kívül hagyva, az eredményeket felnagyítva ábrázoló - jobbára a széles rétegek valóságát csak nyomokban megközelítő - képek amik a szocialista rendszer vívmányait voltak hivatottak bemutatni.

Szerencsére persze nem csak ilyen jellegű fotók készültek, így a teljes képsorokból azért szépen kirajzolódik a korszak Magyarországa.

A fotókra kattintva az eredeti képhez juthattok, ahol hasonló találatok között is böngészhettek!

c_ja_9221002.jpg

1959. február 21. Fakutyázók a Balatonon. MTI Fotó: Járai Rudolf 

 

c_ny19590407002.jpg

1959. április 7. Kürtösök a dísztribün aljában a II. Országos Úttörő Találkozón, Budapesten a Felvonulási téren. Az emelvényen balról a hatodik Kállai Gyula államminiszter. MTI Fotó: Fényes Tamás

 

c_or19590407010.jpg

1959. április 7. Beszélgető falusiak a templomnál. A felvétel készítésének pontos helyszíne ismeretlen. MTI Fotó: Bajkor József

 

c_go19590410002.jpg

1959. április 10. Üvegfúvók. A felvétel készítésének pontos helyszíne ismeretlen. MTI Fotó: Gere László

 

c_ja19590428001.jpg

1959. április 28. Budapest. Neonfeliratokat festenek a Neonberendezéseket Gyártó Vállalat munkatársai. MTI Fotó: Járai Rudolf

 

c_ber19590428010.jpg

1959. április 28. Virágzik az almafa a felnémeti Petőfi Tsz-ben. A 46 holdas gyümölcsösben virágba borultak az almafák. A fagyveszély leküzdésével jó közepes termésre számítanak. A tsz egy legújabb típusú Rapidtox permetező és porozógépet vásárolt, hogy megkönnyítse a fáradtsággal járó nehéz fizikai munkát. A képen: kipróbálják az új Rapidtox permetező- és porozógépet. MTI Fotó: Bereth Ferenc

 

c_ze19590508066.jpg

1959. május 8. Sztálinváros. Martinász dolgozik a Dunai Vasműben. MTI Fotó: Seidner Zoltán

 

c_ban19590509002.jpg

1959. május 9. Etetés egy baromfitelepen. A felvétel készítésének pontos helyszíne ismeretlen. MTI Fotó: Urbán Nándor

 

c_fb19590518006.jpg

1959. május 18. Budapest. Az Ikarus Gyár által gyártott új 145 lóerős dízelmotorral hajtott tartálykocsik kiállítása a Budapesti Ipari Vásáron. MTI Fotó: Balassa Ferenc

 

c_ze19590518013.jpg

1959. május 18. Szakácsok és konyhai dolgozók készítik a betegek ebédjét egy kórházi konyhán. A felvétel készítésének pontos helyszíne ismeretlen, az olvasók segítségét kérem a helyszín beazonosításához. MTI Fotó: Seidner Zoltán

 

c_b19590524002.jpg

1959. május 24. Budapest. A Magyar-Román Nemzetközi Ügetőverseny második napja, IV. futamának rajtja az Ügetőpályán. MTI Fotó: Bojár Sándor

 

c_fb19590525001.jpg

1959. május 25. Egy munkás dolgozik a magasban a pécsi hőerőmű építkezésén. MTI Fotó: Balassa Ferenc

 

c_va19590529010.jpg

1959. május 29. Budapest. Látogatók nézelődnek a margitszigeti Japánkertben. MTI Fotó: Vadas Ernő

 

c_va19590529018.jpg

1959. május 29. Budapest. A Fogaskerekű Vasút szerelvénye halad a Széchenyi-hegyre. Háttérben az Erdei Iskola épülete. MTI Fotó: Vadas Ernő

 

c_fb19590606004.jpg

1959. június 6. Diákok a budapesti Nagy Lajos király úti új iskola udvarán. MTI Fotó: Balassa Ferenc

 

c_va19590622001.jpg

1959. június 22. Budapest. Gyermekcsoport megy a margitszigeti Casino étterem előtt. MTI Fotó: Vadas Ernő

 

c_ja19590622021.jpg

1959. június 22. Visegrád. Lovas szekér mellett beszélgető férfiak a Duna-parton. MTI Fotó: Járai Rudolf

 

c_fb19590625007.jpg

1959. június 25. A Tiszalöki Vízerőmű irányítóterme. MTI Fotó: Balassa Ferenc

 

c_ai19590625001.jpg

1959. június 25. Levendulaszedő asszonyok. A felvétel készítésének pontos helye ismeretlen. MTI Fotó: Jármai Béla

 

c_szi19590703017.jpg

1959. július 3. Budapest. Utasok szállnak fel a Magyar Légiközlekedési Vállalat (MALÉV) egyik Il-14 típusú gépére a Ferihegyi repülőtéren. MTI Fotó: Sziklai Dezső

 

c_ze19590707012.jpg

1959. július 7. Dodzsemező fiatalok a Budapesti Vidámparkban. MTI Fotó: Seidner Zoltán

Két hét múlva az 1959-es év második felével folytatjuk, tartsatok velünk!

Köszönet az MTI Fotóarchívumának a képekért! A fenti felvételekre kattintva a Fotóarchívum eredeti képeihez juthattok. További kereséseket indíthattok és a talált képeket meg is vásárolhatjátok, csomagban akár 1000 forintért darabját.

Az elmúlt években nagyszabású digitalizáció kezdődött az MTI Fotóarchívumában, aminek eredményeképpen több százezer fotót szkenneltek be és láttak el a készítés körülményeiről szóló metaadatokkal. 2018 nyarára egy online felülettel készül a Fotóarchívum, hogy közgyűjteményként jelenjen meg a kibertérben, ahol nem csak fotók, de múltszázad elejéről származó régi hírek mellett hanganyagok, kották is megjelennek majd, mindehhez pedig egy közös kereső felület is társul. Ebbe a nagy munkába enged most betekintést a mai poszt. 

Mindig is szerettük volna, hogy minél több magyar vonatkozású képet publikáljunk, így amikor - még ebben a hónapban - elindul majd a bárki számára hozzáférhető és szabadon böngészhető MTI Fotóarchívuma, a Ritkán Látható Történelem blogon lesznek láthatóak a legérdekesebb képek, aktualitások, tematikus válogatások, segítve ezzel, hogy minél szélesebb körben ismerhessük meg ritkán látható történelmünket.

 

Az MTI Fotóarchívumról:

Közép-Európa egyik legnagyobb fotótára, amely alapvetően az MTI (Magyar Távirati Iroda) és jogelődjei által készített és gyűjtött közel 13 millió fotónegatívot őriz. Az archívum két részből áll: a film tárból (negatív és diapozitívok), valamint a papírképek tárából. Ez utóbbiban mintegy 4 millió nézőkép található, melyek az elkészült riportokból kiszerkesztett nagyítások. Ezenkívül az archívum része a 781 db, a fotóriportok leírását tartalmazó eredeti szövegeket őrző szövegkönyv és a 131 db, csupán a riportok címét rögzítő, úgynevezett negatív beíró könyv is.

A gyűjtemény 1993 óta védett muzeális érték, ezért a kifejezetten az erre a célra átalakított mélypincében tároljuk, állandó hőmérsékleten 18 Celsius-fokon és 60%-os relatív páratartalom mellett. Külön speciális biztonsági helyiséget kaptak a tűz- és robbanásveszélyes, az ’50-es évek végéig használatban lévő nitrocellulóz alapú filmek. Az archívumot 24 órás ipari kamerás megfigyelés is védi.

A gyűjtemény még a Magyar Televízió egykori, mintegy 1 millió darabos fotógyűjteményével is gyarapodott!

A digitális fényképezésre áttéréssel egy időben elkezdődött a negatív felvételek értékmentő, retrospektív feldolgozása, a szabadszavas visszakeresést biztosító digitális adatbázisba rendezése. Digitális fotóarchívumunk, a Fotóbank jelenleg már csaknem kétmillió digitális fotót tartalmaz.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr5614059094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Santer 2018.06.21. 00:29:52

A fogaskerekűs kép felirata téves: az épület és a megálló neve Esze Tamás iskola (az épület ma Esze Tamás Gyermekotthon)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.06.21. 01:07:58

@Santer: Térképen kérlek linked, nem találom. Érdekel, hogy hol van.

¿Qué tapas hay? 2018.06.21. 01:16:03

Apróságok: A tartányos "kázmérok" Csepel D710-esek (nem Ikarusok). A "Nagy Lajos király úti iskola" a Kaffka Margit Általános Iskola a Szervián utca felől fényképezve (vagy két saroknyira a Nagy Lajostól, a vitézi lakótelep túloldalán).

Tejinashi 2018.06.21. 07:52:48

Jó képek, tetszenek. Egyvalamit nem értek, de ez nem a blogkészítő hibája. Bármelyik képet le tudom menteni a fotótárból, anélkül, hogy megvenném....

aaaaaaaaaaaaaaaa 2018.06.21. 10:32:18

az az iskola egy szál fa vagy fűszál nélkül elég siralmasan néz ki. bár úgy tűnik most csinálták, mert a kerítés még meg van támogatva.

szuper lett, köszi!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.06.21. 12:30:08

A sztálinvárosi képről jut eszembe:

Duna menti esküvő
Nem más, mint egy parti nász;
Menyasszony nagy testű nő,
Vőlegény meg martinász.
:)

laci_52 2018.06.21. 12:44:22

Az Ügetőre akkoriban nagyon sokan jártak, apámmal gyerekkoromban sokszor voltam ott. Aztán felnőttként legalább két autó árát sikerült otthagynom...

Snake 2018.06.21. 13:15:44

@¿Qué tapas hay?: Az alváz Csepel, a fülke és a felépítmény Ikarus. De valóban Csepel néven kerültek értékesítésre.

kanász 2018.06.21. 13:23:24

Ó, azok a régi tartályos sör borzalmak! Először a korcsma pénztáránál jegyet kellett venni. Azután a csaposnál újra sort állni, jegyet át kellett adni a csaposnak, amit egy szöges eszközre felszúrt, vagy nem. Ha nem volt szúrás, akkor a pénztárossal összejátszva a jegyet újra forgalomba lehetett hozni, a zsetont pedig ügyesen kiszedni a pénztárból. A csapos olyasmi töltő eszközzel dolgozott, amivel mostanság a benzinkutakon tankolunk. A csap végébe mindig parafadugót tettek, így befolyásolva sör habzását. Egy korsó sör helyett, ami elméletileg öt decit jelent, így kaptál 4, 4 és fél deci vizezett sört, mivel a tartályba mindig tettek egy "kevés" vizet az Ikarus/Csepel tartálykocsikból lefejtett sör mellé.

gmarc 2018.06.21. 13:36:11

@Tejinashi: Az eredeti méretet lehet megvenn, ami a megjelenő képméretnél jóval nagyobb, ha jól láttam 5000 px-nél szélesebb.

HgGina 2018.06.21. 13:43:59

"22 lenyűgöző fotó az 1959-es évek Magyarországáról"

1959-en kívül még melyik évek tartoznak az 1959-es évekhez? Az 1959-es évek előtt az 1958-as évek voltak?
Nem kellene a címoldali szövegeszkábálót jól taton billenteni?

HgGina 2018.06.21. 13:49:58

@¿Qué tapas hay?: Ahhoz képest, hogy Csepelek, mégis Ikarus-embléma van rajtuk. Vagyios nehezen tudom elképzelni, hogy Csepelként árulták. Esetleg Csepelként feliratozva is.
Ahogy a Ford Probe is picit másképp dobozolva valami Mazda néven is megjelent. Ugyanott, ugyanazon a gyártósoron egyik héten Ford, másik héten Mazda felirattal szerelték őket.

Retrofuturista hifista 2018.06.21. 13:53:18

1956 leverésének szomorú nyomorúsága ordít számomra minden képből. “Nyugat” akartunk lenni, de nem sikerült. Mára sikerült vajon?

szepipiktor 2018.06.21. 13:58:28

Tényleg jók a képek, de aki az 1959-es évről - tehát nem az 1959-es évekről - szóló képekre azt írja, hogy "lenyűgöző", annak sok ismerete nincs a korszakról!
Ezek propagandafotók, azok vigyorognak, akiket nem csukta le, nem akasztottak fel...
Kicsivel több tiszteletet!

Tehetséges ugandai buzi 2018.06.21. 14:02:45

Ha jól emlékszem, itthon a Tihanyi félszigeten van egy nagy levendulamező.

hu.wikipedia.org/wiki/Tihanyi_levendul%C3%A1s

Tranquillius 2018.06.21. 14:32:12

Tehát egy közpénzből működő intézmény fényképeit vásárolhatom meg pénzért?
Magyarország, itt kell lenned, hogy elhidd...

bioLarzen 2018.06.21. 15:20:35

@szepipiktor: @Tranquillius: Miért, egy közpenzen működő iskolában pl. ingyen kapod az érettségi tablófényképet? ;)

czerka 2018.06.21. 15:22:16

@szepipiktor: nagyapám rendőri felügyelet alatt volt 56 után, szegények voltak, nehéz volt az élet, egymástól örökölt ruhákban jártak, de akkor se minden csak szomorúság volt. Aki akkor volt fiatal, annak arról a korszakról szép emlékei lehetnek. Az biztos, hogy az átlag dolgozó nem jutott el akkoriban csónakázni a lillafüredi tóra. És az élet se ilyen levendulaszedő idill volt.

@Retrofuturista hifista: 59-ben nem akart az ország nyugat lenni. A szocializmust akarták stabilizálni, majd 68 körül engedték picit levegőhöz jutni a lakosságot.

@HgGina: nem a blogger hibája, az index címlapos ajánlók mindig az indexes félanalfabéta sajtóproletárok "munkáját" dicsérik.

czerka 2018.06.21. 15:23:30

@Frady Endre: te mindig kolosszálisat alkotsz Bandikám!

morph on deer 2018.06.21. 15:40:06

@szepipiktor:
”Ezek propagandafotók, azok vigyorognak, akiket nem csukta le, nem akasztottak fel...
Kicsivel több tiszteletet!”

Kinek, te szerencsétlen!
Bármennyire is nehéz felfogni, de az ország nem sírt-rítt emiatt 24/7-ben, hanem élte az életét!

És igen, a dodgemen én is vidám voltam, meg más is, mert azért mentünk a Vidámparkba!

Ja, biztosan azért, mert engem sem csuktak le, meg fel sem akasztottak!
De hogy látom, téged sem!

Igaz, én még alsó tagozatos voltam, valószínűleg a kisdobos tagságom mentett meg(!!!)...de hátha te ezt is jobban tudod,

Jut eszembe: későbbi sógornőmet, aki akkor már felsős volt a piros úttörőnyakkendőjénél fogva akasztotta fel az iskolai fogasra két tizenéves “hős forradalmár”... A huga szedte le, szerencsére, mert a többiek féltek: a hősöknél ugyanis fegyver is volt..!

‘59-ben viszont már ő is nevetett a vidámparkban, pedig őt még fel is akasztották...

Szóval kinek kéne itt és most több tisztelet, mesélj?

Retrofuturista hifista 2018.06.21. 15:43:11

@czerka: Nagypapámat kérdezd meg erről, aki ott volt fiatalként, és amerikai stílusú, szabad, jóléti életformáról, vasfüggöny nyugati oldalához tartozásról álmodozott 1956-ban a forradalom idején. Ami film, kép, autók, házak képe, egyéb anyag, zene áttört nyugatról, az egy szebb, emberhez méltóbb, de a kommunisták által gyűlölt imperialista élet reményét keltette. Nem csak nagypapám vágyott itthon erre. Ezt vették el tőlünk a szovjet tankok, de a háborút kirobbantó németek nagyobbik részének és osztrákoknak megadatott, csak nekünk nem volt jogunk hozzá.

morph on deer 2018.06.21. 15:47:38

@czerka:
“És az élet se ilyen levendulaszedő idill volt.”

Ez nekik nem idill, hanem meló.
Kisiskolás koromban mi is mentünk kamillát, bodzavirágot meg hársvirágot szedni az iskolával, akkoriban ugyanis komoly kereslet volt rá, a nyári táborozás finanszírozására. A vas- meg papírgyűjtésen felül.
Tudomásom szerint a Herbária exportálta már akkor is.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.06.21. 16:01:34

@bioLarzen: @czerka: Kösszy! :) S ha már így örültök, íme egy másik martinászos vers:

A SZERELMES BÉRELSZÁMOLÓNŐ

„Nem lehet a véletlen műve, hogy napjaink sztárkeresőin is a repertoár kilencvenkilenc százaléka a reménytelen, a beteljesedő, a boldog és boldogtalan szerelemről szól, nem pedig a bérelszámolásról...” /S. Nagy István/

Szerelmes a bérelszámolónő,
Szíve csücske szénszemű proletár,
S lelke kohójában a hő úgy nő,
Hogy irigy a dél-kazahsztáni nyár.

Napközben mosolyog és dudorász,
S ha az összes bért elszámolta már,
Szalad, mert ott lesz a szép martinász,
Kit kapuján épp kiásít a gyár.

Együtt mennek s összeér a két kéz,
Szemük csillog - ehhez minden szem ért.
Napnyugtát még két csók között megnéz,
S másnap újra vígan számol el bért.

fradyendre.blogspot.hu/2011/06/szerelmes-berelszamolono.html

Tranquillius 2018.06.21. 16:25:08

@bioLarzen: A tablóképeket magáncégek csinálják, nem az iskola alkalmazottai. ;)

mindenannyi 2018.06.21. 17:02:09

", csomagban akár 1000 forintért darabját"
Remélem, ez valami elírás.

Amúgy szép propagandafotók, harsány színekkel. Csak nagyon zavar, hogy a befizetett adómból létrejött munka végeredményéért még külön fizetnem kellene, hogy ne csesszék tele vízjellel az élvezhetetlenségig.

David Bowman 2018.06.21. 18:18:33

@Retrofuturista hifista: Mert ez még csak a bemutató a BNVn. Ó, ha tényleg tudtak volna 59ben 145 lóerős motort csinálni! Akkor pl az lett volna a faros Ikaruszban.

David Bowman 2018.06.21. 18:24:09

Ez a Faddy egy Fűzfakoszorús fűzfapoéta! :)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.06.21. 21:43:07

@Tranquillius: @mindenannyi: Ahogy látom, nem ismeritek, miről van szó. Tehát: az MTI többek között képügynökségként is működik. A képügynökség tevékenysége annyiból áll, hogy fényképeket, azaz pontosabban azok felhasználási jogát értékesíti (az ár a felhasználástól függ). Így lehet hozzájutni újságok, könyvek, honlapok számára különböző illusztrációhoz. Sokkal olcsóbban sokszor, mintha az ember maga készítené el a fotókat. Ezeket a fotókat nem csak magyar állampolgárok, hanem külföldiek is megvehetik és meg is veszik. A világon nagyon sok ilyen fotóügynökség működik, sok közülük állami tulajdon. Ugyanúgy, ahogy könyvtárak, múzeumok, iskolák is, ahol szintén kell tagságit, belépőjegyet, tandíjat fizetni. ;)

@szepipiktor: +1!
Sajnos, manapság divat lett bizonyos körökben a szocializmus korát úgy bemutatni, mintha az egy boldogságos kánaán lett volna, semmi más. Pedig valójában sok minden volt, de ez biztosan nem.

Dee_ 2018.06.21. 21:54:40

Az a visegrádi, dunaparti szekeres kép inkább dömösi lesz! Nagymamám, ha élne, szerintem még a szereplőket is felismerné. :)

bioLarzen 2018.06.21. 23:45:23

@Tranquillius: Miért, szerinted ezeket a képeket az MTA Fotóarchívumának alkalmazottai készítették? :)

¿Qué tapas hay? 2018.06.21. 23:50:16

@HgGina: Pedig de, ezek az autók Csepel D-710 márka- és modelljelöléssel kerültek forgalomba. Az Ikarus és a Csepel szoros kooperációban dolgozott, a gépezet és a járóképes alváz Csepel volt, a felépítmény Ikarus. Ikarus márkanéven hirtelen csak két, kisszériás teherautó jut az eszembe: az Ikarus 404-es hűtőkocsik és az Ikarus 526-os tűzoltóautók. A többiek mind Csepel márkanéven kerültek a kereskedelembe, mégha az Ikarusnak több is volt a hozzáadott értéke a gyártáshoz (mint pl. a képen látható autók esetében is).

Az első megjegyzésem mindemellett kicsit elkapkodott volt, mert a szöveg alapvetően helyes, a hiba csak annyi, hogy nem került említésre a kocsik márkája.

gigabursch 2018.06.22. 05:37:01

Az a Visegrád inkább Pilismarót lesz és az 1700-as fkm a helyszín.

gigabursch 2018.06.22. 05:40:08

@gigabursch:

Vagyis Dömös!
Visegrádról nem látható Szob. A helyszín egyébként Dömösi átkelés néven fut.

Tranquillius 2018.06.22. 08:34:21

@bioLarzen: Biztos, hogy nem. :) Szerintem az MTI munkatársai között kell keresgélni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.06.22. 09:33:43

@bioLarzen: Ez a <3 egy fekvő fagylalt? :-)
@David Bowman: Apropó fűzfa:
"Fűzfa alatt Medárd ült
S hallgatta a madárdalt."
;-)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.06.22. 13:28:24

@morph on deer: te is ilyen ellenforadalomban hívő hazaáruló vagy? Nem kommentálom mert én leszek kirúgva.

pitcairn2 2018.06.22. 18:12:11

@Retrofuturista hifista:

szvsz

hagyd ezeket az elnagyolt, történelmi köntösbe bújtatott aktuálpolitikai kliséket...

bioLarzen 2018.06.22. 18:59:54

@Frady Endre: Vagy egy másik irányba fekvő herezacskó - amelyik jobban tetszik ;)

omborz 2018.06.22. 21:18:51

@enpera: annak ellenére, hogy a blog gazdái igazán kitűnően moderálnak, sajnos jogos az aggodalmad!

gigabursch 2018.06.24. 08:02:26

@morph on deer:
De ügye tudod, hogy akkor még nem volt uttőrő mozgalmi piros nyakkendő.
Erről Ennyit.

@enpera:
Igen, ő olyan.

¿Qué tapas hay? 2018.06.24. 12:03:02

@gigabursch: Pedig de. Vörös úttörőnyakkendő 1949 óta létezik, eleinte csak a kiváló úttörők viselhették, 1951-től általánosan csak a vöröset hordák az úttörők, a kéket meg a kisdobosok.

Illusztráció 1954-ből: www.youtube.com/watch?v=k2Ary8aeCxM

gigabursch 2018.06.25. 07:15:37

@¿Qué tapas hay?:
Hmmm, nem vitázom.
Nem így tudtam.
Mindenesetre jó szüleim erről mást meséltek.

qrvafasza 2018.07.23. 14:55:41

@Dee_: A képen tényleg a Visegrádi vár lenne látható, a bokor mögött van a Salamon torony, és a képet Nagymaroson csinálták.

gigabursch 2018.07.26. 11:54:20

@qrvafasza:
És tényleg.
Dömösön nem süthetne a Nap ilyen árnyékot vetve.
Basszus, ezt benéztem.

Dr Dee 2018.08.13. 15:01:01

Ford Probe:Mazda MX6 ,csak,hogy pontosak legyünk
süti beállítások módosítása