Napi érdekes - 188

2017. március 05. JTom

1886_decens_hazaspar_egy_kvadrociklin_a_washingtoni_feher_haz_elott.jpg

1886. Decens házaspár egy kvadrociklin a washingtoni Fehér Ház előtt

 

1900_mongol_nemes_asszonyok.jpeg

1900. Mongol nemesasszonyok

 

1908_hazkoltoztetes_san_francisco-ban.jpeg

1908. Házköltöztetés San Franciscóban

 

1921_tobb_mint_10_000_ember_megvartak_kuzdelem_bokszolo_jack_dempsey_es_georges_carpentier_new_york_usa.jpeg

1921. Több mint tízezren várták az ökölvívó Jack Dempsey és Georges Carpentier küzdelmének eredményét New Yorkban. Ja és kalapdivat?

 

1928_houstoni_jegesember_texas_usa.jpg

1928. Houstoni jegesember. Texas, USA

 

1929_ezt_sem_manapsag_taaltak_ki_egy_no_a_women_s_army_auxiliary_corp_egyenruhajaban_tartja_a_tragikus_sorsu_r101-es_brit_leghajot.jpg

1929. Ezt sem manapság találták ki. Egy nő a Women's Army Auxiliary Corp egyenruhájában "tartja" a tragikus sorsú R101-es brit léghajót

 

1931_bemutato_golyoallo_uveg_1931_new_york.jpeg

1931. Golyóálló üveg bemutatója New Yorkban

 

1934_tatra_t77_csehszlovakiaban_reklamfoto.jpg

1934. A forradalmi formatervű csehszlovák Tatra T77

 

1935_hurrikan_altal_eltuntetett_vasutallomas_es_elsodort_vasuti_szerelveny_a_labor_day_hurrikan_az_allamokban_mert_legerosebb_vihar_volt_tobb_mint_400-an_vesztek_oda_a_florida_keysnel_tombolo_viharban.jpg

1935. Hurrikán által eltüntetett vasútállomás és elsodort vasúti szerelvény. A Labor Day hurrikán az Államokban mért legerősebb vihar volt. Több mint 400-an vesztek oda a Florida Keysnél tomboló viharban

 

1936_workmen_paint_a_union_jack_flag_on_the_roof_of_the_british_embassy_in_madrid_during_the_height_of_the_siege_by_rebel_troops.jpeg

1936. A Union Jacket festik a brit nagykövetség tetejére a Madridban a bombázások elleni védelemként a polgárháborús Spanyolországban

 

1938_piknik_a_tetejen_a_piramis_kheopsz_1938_egyiptom.jpeg

1938. Piknik a Kheopsz piramis tetején, Egyiptomban

 

1943_a_western_union_telefonos_taviratkuldo_reszlege.jpg

1943. A Western Union telefonos táviratküldő részlege

 

1960_ujszeru_hajszarito_bemutatoja_holland_egy_vasaron_amszterdamban.jpeg

1960. Újszerű hajszárító bemutatója egy holland vásáron Amszterdamban

 

1962_graham_hill_a_monaco_grand_prix-n.jpeg

1962. Graham Hill a Monaco Grand Prix-n a fejére erősített fényképezőgéppel

Kétszeres F1-világbajnok (1962 és 1968). Az első és eddig egyetlen autóversenyző, aki a Formula–1 világbajnokságot, a Le Mans-i 24 órás versenyt és az indianapolisi 500 mérföldes futamot is megnyerte. A későbbi szintén Forma-1-es versenyző Damon Hill apja. Karrierje igen későn, harminc éves korában kezdődött. Visszavonulása évében saját repülőgépével lezuhanva lelte halálát.

 

1962_taxi_cabs_with_sign_white_only_on_side_albany_georgia.jpg

1962. Taxi "Csak Fehéreknek", Albany, Georgia

 

1965_coca-cola_promocio_egy_videki_vasaron_usa.jpg

1965. Coca-Cola promóció egy vidéki vásáron, USA

 

1967_gyozelmi_trofeak_elfogott_egyiptomi_t-55-os_harckocsik_felvonulasa_a_hatnapos_haboru_utan_jeruzsalemben.jpeg

1967. Győzelmi trófeák. Elfogott egyiptomi T-55-ös harckocsik felvonulása a hatnapos háború után Jeruzsálemben, Izraelben

 

1970_tokio_piros_lampas_negyedenek_a_kabukicho-nak_gengszterei.jpg

1970. A tokiói piros lámpás negyed, a Kabukicho gengszterei

 

1981_depeche_mode_meg_negy_taggal_basildon_egyesult_kiralysag.png

1981. A fiatal Depeche Mode, még négy taggal. Basildon, Egyesült Királyság

 

1995_az_elso_csecsen_haboruban_egy_orosz_bomba_repitette_ezt_a_zsigulit_a_fara.jpg

1995. Az első csecsen háborúban egy orosz bomba repítette ezt a Zsigulit a fára

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr10012311703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Puch 2017.03.05. 12:15:15

A piramis piknik óriási!!!!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.05. 12:32:43

@Puch: Ma már ráadásul asszem lehetetlen. Valami érthetetlnen okból tilos asszem felmászni a piramisokra.

Alhazred 2017.03.05. 13:19:09

a zsidó T-55-ösök ráadásul már nem az eredeti 100, hanem a saját, 105 mm-es löveget hordják. később elég komoly lövészpáncélost is szerkesztettek a t-55 alapjaira.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2017.03.05. 14:28:05

A New York-i képen tényleg csak tizenpárezren vannak? Ugyanekkora tömegre a Kossuth téren kétmilliót mondtak ;)

A piramisokra manapság tényleg tilos felmászni, de ma inkább a nyilvános fürdőruhaviselésért lőnék fejbe azt a piknikező hölgyeményt.

Zo! 2017.03.05. 15:08:03

Kedvelem ezt a sorozatot.Az "olvasnivalo"reszleg nem tetszik es sztem nem is illik ehhez a bloghoz.Kepeket kerunk,meg:)

BluE 2017.03.05. 15:39:39

1921-ben jó üzlet lehetett kalapot árulni, valószínűleg nem csak ott, minden nagyobb városban is.

vilmoci 2017.03.05. 16:48:07

@molnibalage: Szerintem egy történelmi emlékre nem illik csak úgy felcaplatni. Ez számomra tiszteletlenség az ott élőkkel szemben (lehet, hogy egyedül vagyok vele, de egy ilyen piknikezés a piramison elég tirpák dolog a szememben).
Nálunk sem szoktak a turisták felalpinistáskodni a lánchíd tetejére. Ha meg igen, akkor a tűzoltóság kiszámlázza a mentési költségeket :-D

¿Qué tapas hay? 2017.03.05. 17:34:36

@BluE: A háború előtt úriember és úrinő nem ment fedetlen fővel az utcára.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.05. 17:42:56

@vilmoci: Aham... N+1 várromra, várfalra és miegymásra simán fel lehet mászni. Egy híd is történelmi emlék, mégis sétálsz rajta. Hadrianus falán is.

A piramosoknál semmiféle tiszteletlenség nincs benne.

bioLarzen 2017.03.05. 18:30:30

"A fiatal Depeche Mode, még négy taggal."

LOL. Nekünk, öreg Mode-fanoknak a DM mindig is négytagú együttes volt - igaz, nem Vince Clarke-kal, ahogy a képen még látszik, hanem, miután Vince inkább másfelé mozdult, a három maradék "őstag" pedig trióként kiadta a második albumot, majd hivatalosan is az együttesbe vették az új negyedik tagot, a többieknél messze jobb zenei képzettségű és hangszertudással rendelkező Alan Wildert. Ez a formáció volt az "igazi" DM - no, persze, ez szigorúan magánvélemény :D

Érdekes amúgy, hogy Andy Fletcher (a képen balra az első) leginkább a régi haverság okán volt az együttes tagja, saját bevallása szerint sem nagyon értett eléggé egyetlen hangszerhez sem, énekelni is legfeljebb a háttérvokál részeként énekelt, dalt/szöveget nem szerzett a csapatnak - csak "ott volt", Ahogy ezt a 101 filmben is hallhatóan megfogalmazta egy interjúban az együttes felállásával kapcsolatban: "Alan is the musician, Martin is the songwriter, Dave is the vocalist - and I fool around."

Na, asszem jobb, ha abbahagyom :)

bioLarzen 2017.03.05. 18:34:59

Ahh, a Forma-1 hőskora... Nehéz mai aggyal feléfogni, milyen veszélyes volt ez a sport akkoriban, és mennyire megszállottnak kellett lenni, hogy egyáltalán be merjenek ülni azokba az autókba, nemhogy versenyezzenmek... Két jól ismert "fedélzeti" videó arról, milyen volt ez akkoriban. Az elsőn felhívnám a figyelmet Fangio szigorú védőöltözetére: egy db sisak... amúgy nadrág-poló... és nuku biztonsági öv... és aztán látszik, milyen minőségű úton nyomja ilyen körülmények között... A másodikon pedig ugyanő, ugyanolyan "biztonsági intézkedések közepette" lazán végigrobog a már akkor is űberveszélyes mondacói pályán - csak úgy, félvállról...

Ezek tényleg őrültek voltak.

www.youtube.com/watch?v=5Xg4Fr9SY04
www.youtube.com/watch?v=k9-BZ0NbriI

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.03.05. 19:12:38

A white only taxi, 62-ben. Jöhetne erre a sok nyugatimádó meg nácizó hogy milyen fasza is az usa.
62 bazz, és középkori primitívség,

A DM kép meg így ahogy van, etalon.

kugi · http://kugi.blog.hu 2017.03.05. 19:35:07

Ismét remek képek!
A jegesember nagyon laza. :)
A mongol nők vajon hány kilót cipelhetnek? A gallérjuk mintha valami fém lenne, a ruha meg erős anyagnak tűnik, mint valami szőnyeg.

vino-et-veritas 2017.03.05. 19:48:31

Ilyen "rendszerű" hajszárítója anyámnak is volt, csak jó tíz évvel később. Made in GDR...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.05. 20:53:13

@bioLarzen: Azta a mocskos... Ezek tényleg nem normálisak voltak...

efi 2017.03.05. 20:54:41

Ha a Kheopsz piramis tetején piknikeznek, akkor mögöttük mi van...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.05. 20:55:29

@molnibalage: A parkoló autók a visszafordító után aztán tényleg ütenek... Az egész autó úgy mozog, hogy egy mai vagy 25 éves F1 autó elsírja magát. Csúsznak rendsen, kicsit rallys az egész. Ide tényleg sofőr kellett....

Rollende Landstrasse 2017.03.05. 21:20:14

@efi: Kefrén (Khafren, Hafré, Khefrén) piramisa. Azon nem lehet a csúcsra mászni, mert megmaradt a sima díszburkolat a felső részén.

slowmotion 2017.03.05. 21:28:59

az ott vajon Flair bútor a piramis tetején? :)

Rozs Döme 2017.03.05. 23:38:25

@bioLarzen: Jó, mondjuk ilyen avatárral kötelező is volt hozzászólni! :)
Én a '85-ös (Volán-pályás) apropóján készült interjúra emlékszem, ott mondta Fletch, hogy ő szokott kávét főzni.

2017.03.06. 01:32:42

@enpera: nem gondolom, hogy az USA mindenben a legjobb, de az, hogy voltak szegregált, csak fehéreknek fenntartott taxik, szórakozóhelyek stb. az nem jelentette, hogy a négereknek semmi se jutott volna és meg lettek volna fosztva minden közszolgáltatástól. Az volt az elv, hogy szegregáltan, de ugyanolyan szolgáltatást mindenki igénybe vehetett. Tehát volt mondjuk egy ivókút fehéreknek egy parkban, akkor kellett lenni egynek a feketéknek is.
Nem mondom, hogy ez példaértékű, de nem is olyan, mint amilyennek lefestették a kommunista propagandában.
És ez persze délen volt, északabbra azért nem volt ennyire nagy a szegregáció.
És már akkor is a világ leggazdagabb négerei az amerikai négerek voltak. Voltak külön egyetemeik is. Nézzük meg mi folyt ugyanekkor Afrikában, ahonnan származtak.
Mellesleg pont ebben az időben afrikai diákok tömegesen érkeztek USA-ba tanulni, ingyen, ösztöndíjjal. Barack Obama apja is így került oda.

Az is érdekes, hogy sokáig az íreket a négereknél is alacsonyabbrendűeknek tartották a britek és Amerikában is ez volt a helyzet. Az írek mégse kapnak semmilyen kárpótlást, ingyen egyetemi férőhelyeket, faji alapú ösztöndíjakat.

Dél-Afrika volt a másik érdekes hely, ott keményebb apartheid volt, mégis a környező afrikai államokból özönlöttek oda az illegális bevándorlók, a dél-afrikaiak meg se tudták állítani, őket.
Az országon belül meg a Afrikában a legjobb életszínvonalon élő feketék éltek, igaz szegregáltan. Erről se sok szó esik, hogy az apartheid alatt Dél-Afrikába a feketék tömegesen be akartak jutni és ott élni. Vajon miért?

2017.03.06. 01:56:58

@vilmoci: "Szerintem egy történelmi emlékre nem illik csak úgy felcaplatni."

Nézd meg a kínai nagy falat, azon elég sok turista mászkál folyamatosan.

Az egyiptomi piramisoknak nem a rájuk felmászó turista ártott sokat, hanem a sírrablók, meg az idő. Az odáig rendben van, hogy ne vigyen haza senki egy kis darabot belőlük, ne essenek nekik kalapácsokkal, de felmászni rájuk szerintem nem szentségtörés.
4500 évig állnak és pusztulnak ezek a piramisok.
Már az ókorban az újbirodalom alatt kirabolták a priamisokat, aztán az arabok folytatták ezt, bejáratot vájtak a nagy piramisra, a külső burkolatot elhordák mecsetek építésére.

Ha pedig valami elpusztítaná őket, akkor csak szólni kell a földönkívülieknek ès azok újraépítik az összeset.

kulalak 2017.03.06. 03:03:53

A Coca-colá-s képen mit jelenthet az a MARFAE LUBRICATION felirat? Vagy inkább nem is akarom tudni. Valszeg a gumikhoz kapcsolódik, nem az üdítőhöz.

Golyóálló üveg mögött ülő embernek mennyit fizethettek?:)

Kösz a képekért!

AgentO 2017.03.06. 04:51:37

@kulalak: az egy autómosó/szervíz a kólás csaj mögött, a texaco olajcég kenőanyagait hívták így anno.
www.brandlandusa.com/2010/01/23/marfak-lubrication/

A golyóállós témánál pedig ha jól tudom konkrétan a feltaláló bújt be önszántából az üveg mögé, így is bizonyítandó annak a hatásosságát.

adg 2017.03.06. 04:59:28

Nem szivesen lennek mongol nemes asszony.

A piramisoknal eleg balesetveszelyes is a felmaszas, gyanitom, hogy nincs kiepitve szabvanynak megfelelu ut korlatokkal.

BüdösBohóc 2017.03.06. 05:29:15

elég nevetséges hogy bekajáljátok ezt a sok hülyeséget , meg kapu képaláírást!

pl.: Albániában a taxi csak fehéreknek!! Angolul kiírva ALBÁNIÁBAN

Na ne röhögtes apukám

BüdösBohóc 2017.03.06. 05:30:15

albániában albánul bszélnek, és nem angolul? nem? vagy én tudom rosszul?

vino-et-veritas 2017.03.06. 07:11:09

@adg: Meg "akadálymentesítéssel"...

ddi 2017.03.06. 07:15:06

Usából hazatelepült ismerősöm meséli, hogy a hatvanas években feketèk akarták megvenni a házát, körbejárta a szomszédokat, hogy van e ellene kifogásuk, jobb a bèkesség alapon. Ez így ment.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.06. 07:50:13

@enpera: Nagy szavak. A Szu-ban pár éve államilag igazgatott rabszolgamunka volt, a Gulag rendszer ártalatlan saját és más országok honpolgáraival. Epic...

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2017.03.06. 07:55:07

piramis-témához:
kids.nationalgeographic.com/content/dam/kids/photos/articles/History/M-Z/Pyramids-at-Giza.png.adapt.945.1.jpg
Az ugye megvan, hogy a Kheopsz-piramis a legnagyobb? És láss csodát, csak annak a tetején maradt meg a burkolat!! Szóval, egész biztos, hogy nem azon lazulnak a piknikezők, mert az ott van a háttérben.

haggyal 2017.03.06. 08:26:11

Az az érzésem, hogy a jakuzás kép nem 1970-es. A viselet tipikusan 80' évek elején-közepén volt ilyen.

Skywatcher 2017.03.06. 08:30:51

Életem legnagyobb csalódása ért talán akkor, mikor végre eljutottam Egyiptomba, és nem mászhattam fel a piramisra (amire gyerekkorom óta vágyakoztam). Nemhogy a tetejére, de még az első kőre sem szabadott felülni. Volt az egyik oldalán egy kis lépcsősor, ahol be lehetett kukucskálni egy fülkébe, na ott tudtam úgy fotózkodni, mintha...
A hivatalos indoklás asszem az volt, hogy annyian lettek rosszul, meg bukdácsoltak le róla, hogy le kellett zárni, de nem most, már jópár éve. És tényleg, morcos, napszemüveges rendőrök (piramisőrök?) vigyázták, nehogy bárki is csak a fél lábát rátegyek valamelyik kőre.
Azzal egyetértek, hogy nem rombolunk, nem darabolunk, nem hordjuk szét. Azzal is egyetértek, hogy aki már a buszról leszálláskor is majd meghalt, mert 150 kiló és lépni nem tud, ne másszon piramisra. De azért megtehették volna, hogy mittomén extra dijért cserébe, előzetes orvosi szemrevételezés után aki nagyon akar, hát had mehessen már fel. Ha többezer éve áll, tán nem most fog összeomlani...

A képeket köszi! Az a léghajtót tartó hölgy engem megtévesztett, tényleg azt hittem, hogy egy miniléghajó van a kezében, annyira nincs "mélysége" a képnek...

beetee 2017.03.06. 08:38:17

@Skywatcher: Máshol is késztetést érzel, hogy minden síremléket összetaposs?
;)

kilenctizenegy 2017.03.06. 08:46:19

A háttérben Kefrén piramisa van. A sok utazási irodás brossúrára azt teszik, mért az egyszeri magyar azt hiszi, az a Keopsz. Ennek az az oka, hogy a Keopszról tudjuk, hogy az a legnagyobb, de a Kefrén a helyszínen nagyobbnak tűnik, mert az alapja magasabban van.

A képaláírás helyes, ezek a Keopszon vannak, a Kefrén a háttérben van.

Petrow 2017.03.06. 08:52:43

@bioLarzen: És emberünk ekkor már bőven benne volt a korban, a tesztvideón a 46. évét taposta.
Mai szemmel különösen érdekes megnézni, mennyire vették komolyan a biztonságot a Monaco-i pályán; nem volt semmi szarakodás bukóterekkel, meg gumifalakkal, a civil autók gond nélkül ott parkoltak a versenypálya mellett.

Guszty 2017.03.06. 08:52:58

@beetee: Akkor gondolom az évi 2,5 millió turista, aki meglátogatja a Tádzs Mahal-t, mind sírgyalázó szerinted :-O

beetee 2017.03.06. 09:16:01

A ";)" jelet ismered? Úgy néz ki nem...;)

De komolyra fordítva (mert lehetne), a Tádzs Mahal direkt látogathatóvá lett megépítve. Ott sem az épület tetején ugrálnak a népek... Aztán azzal mi a helyzet, akire pl. csúcstúra során jön rá a szükség? Van ilyen. Biztos megfordul félútról, keres egy nyilvános wc-t, majd visszamászik... de inkább máshogy oldja meg...

De magára a rendeletre - azt olvastam - azért volt szükség, mert nagyon sokan késztetést éreztek arra, hogy egy kis darabot hazavigyenek a kövekből.
Jó-jó, hogy az csak egy kavicsnyi, de a sok kicsi sokra megy... ezt láthatjuk az Akropoliszon is... ott születtek előtte-utána fotók. Látványos.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.06. 09:16:02

@Guszty: Meg az angoloknál a Westminsterben is egy rakás ember van eltemetve és simán járkálnak a sírjukon kivéve az ismeretlen katonáén.

lemil.blog.hu/2009/11/11/vendegposzt_a_brit_ismeretlen_katona

Én egyszerűen hülyeségnek tartom, hogy nem engednek fel a piramisra, hogy más szemszőgből is érezd az építmény méreteit meg a kilátást...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.06. 09:18:11

@beetee: A piramisból csak az tudod elvinni, ami már magától letörött az idők során az erózió miatt. Ettől rohadtul nem fog elfogyni egy 2,5 millió tonnás piramis. Ha napi 1000 ember elvinne napi 10 dkg követ, akkor is az napi 100 kg. Évezredek alatt talán meglátszana a hatás...

Terézágyú 2017.03.06. 09:37:51

Ha valaki ott leesik a piramisról, vagy csak egy "szintet" gurul le, akkor mi van? Be fogja perelni az egyiptomi államot?????

Szerintem alapvetően ez az alapja a tiltásnak.

fairlane 2017.03.06. 09:44:15

@molnibalage: Szerintem indítványozd, hogy a Parlamentünk tetején, a Hősök tere szobrain is lehessen alpinista túrákat tenni. Én mindig is szerettem volna a Mátyás templom Zsolnai kerámiás tetéjén lecsúszdázni! Miért nem lehet, emberek????

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2017.03.06. 09:59:57

Az a jegesember nagyon laza. Tisztára fiatal Jack Nicholson, csak több jéggel.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.06. 10:22:00

@fairlane: A priamisnak a belseje a síremlék... A külső része egy épület teteje gyakorlatilag...

Kit_Summer 2017.03.06. 10:29:45

A felmászás tiltásának van még egy oka, amit még nem említettek. A többségében gyenge minőségű mészkő kopásállósága kicsi, azaz ha milliónyi ember mászkál fel-le rajtuk naponta, akkor hamar elkopnak. A kínai nagy fal anyaga változatos, de ahol lehet rajta mászkálni, ott megfelelő minőségű kővel, ill. téglával lett burkolva és folyamatosan karbantartják. Általában a régi építményeken ahol jártak az emberek, ott jobb minőségű, kopásállóbb követ használtak (ahol nem, pl. Petra egyes küszöbkövein méter mély kopásnyomok vannak, pedig oda jóval kevesebb turista jár mint a piramisokhoz). A piramisoknál ez eleve nem így volt, nem arra szánták, hogy bári is rálépjen de azóta még a jobb minőségű külső mészkő burkolat is eltűnt róla (lelopták) ami az időjárástól védte volna a belső, gyengébb követ. Szal ma már a piramisok elég veszélyeztetettek (időjárási hatások + szmog + emberek) és teljesen megérthető, hogy nem engednek fel senkit rájuk.

szani12inda 2017.03.06. 11:26:52

Ahogy Alhazred is írta itt nem sima zsákmány t-55 tankokkal parádéznak , hanem a módosított és az izraeli hadseregben rendszerbe állított Tiran tankokkal. Ráadásul ezek később modernizált és 105 mm löveggel szerelt Tiran-5(4?)Sh változatok , szóval a kép tuti nem 1967-ben, hanem inkább valamikor a hetvenes években készült

Alick 2017.03.06. 11:51:35

@molnibalage: Síremlék..? én úgy tudtam, hogy Ha'tak űrhajók leszállópályája. :)

Alick 2017.03.06. 11:53:22

@AgentO: A golyóálló üveg tesztjénél inkább a rendőrért és a közel állókért aggódnék, az üvegen gellert kapó lövedék miatt.

Namely 2017.03.06. 12:01:47

"1938. Piknik a Kheopsz piramis tetején, Egyiptomban"
"Elnézést, tudna hozni még egy kis tejet a teámba?"
Mennyi idő alatt hozták fel a teát? Teljesen értelmetlen dolog ott piknikezni, szerintem.
Amúgy meg az egész bandát fel kellett volna kötni, mivel más nemzet kulturális örökségét gyalázta meg ezzel (kb mint azokat, akik a Hősök terén forgattak pornót).

"1962. Taxi "Csak Fehéreknek", Albany, Georgia"
Nagyon helyes. Sokan csak ezt látják, de ott volt a "black only" is, ahol meg a fehéreket nem szolgálták ki. Lehet ezen vitatkozni, de a szegregáció nagyon helyesen, nem vegyítette azt, ami nem vegyíthető.

"1900. Mongol nemes asszonyok"
És ha fosásrohama volt? :D

"1962. Graham Hill a Monaco Grand Prix-n a fejére erősített fényképezőgéppel. "
Az a GoPro........ :D

"1970. Tokió piros lámpás negyedének a Kabukicho-nak gengszterei"
Ezek akkor jakuzák?

Egy Hun Hunniából 2017.03.06. 12:15:42

@bioLarzen: Kösziiiiiii! Odab@sz!
Derékig kint a gépből, virsli diagonálokon, kilinccsel előre a 20-25cm magas "rázókő" szegélyek között a bozótosban, egy alu gyűszűvel a fejen. =:-O (És bekötetlnül ahogy írtad is, kávézáshoz öltözve.) A szemüveg felvétele is komoly!

Egy Hun Hunniából 2017.03.06. 12:23:41

@beetee: Síremlék? Csakszólok, átb@sztak! Nem kicsit! És NEM az egyiptomiak ősei "építették"!
Sőt az emberiség ősei sem a fáról másztak le! Bár van akiké igen. (Teremtés vagy evolúció helyesen Teremtés ÉS evolúció). Ha a válaszokat keresed, meg fogod kapni, ha a kérdéseket, azokból kapsz folyamatosan újakat Te döntesz(szabad akarat ugye)!:-D)

daito 2017.03.06. 13:10:56

@Skywatcher: turizmusért és antik helyekért felelős rendőrök, az összes ilyen helyen ők vannak.

Fredddy 2017.03.06. 13:37:06

A T-55-ösből az izraeliek annyit zsákmányoltak, hogy átalakítva, Tiran néven maguk is használatba vették, illetve később libanoni szövetségeseiknek is juttattak belőle.

Az R101-ről szól az Empire of the Clouds c. Iron Maiden-szám :)

kulalak 2017.03.06. 14:08:33

@AgentO: Á, kösz a linket. Akkor golyóállós tudta mire számíthat.

bioLarzen 2017.03.06. 14:29:22

@molnibalage: Volt egy faszántos kis sorozat a Forma 1 hőskoráról (kb. 50-70-es évek) jópár éve - tán a Spektrumon adták le nálunk? Abban volt egy akkori beszélgetés az egyikük feleségével, tán a 60-es évekből. Ő mondta, hogy bizony, minden egyes edzés- és versenynapon úgy búcsúzott el a férjétől reggel, hogy abszolút benne van a pakliban, hogy akkor látja élve utoljára...

bioLarzen 2017.03.06. 14:30:31

@Rozs Döme: Jópont az avatárom felismeéréést ;)

2017.03.06. 14:32:05

@Namely: melyik nemzet kulturális örökségei volt akkor a piramisok?
A moszlim araboké nem, hisz az ők jóval később avászkodtak oda, ráadásul ők, az arabok túrták fel korábban az ókori sírok nagy részét, elhordák a piramisok külső burkolatát építőanyagnak.
De a piramosokat már az egyiptomi újbirodalom idején is kifosztották.

fairlane 2017.03.06. 14:32:51

@molnibalage: Ja. A Mátyás templomnak is csak a belseje szakrális hely. A tetején nyugodtan lehetne ugrálni. Nemde?

bioLarzen 2017.03.06. 14:33:12

@Rozs Döme: Szintén még a hőskorban - valamikor ma m80-as vagy 90-es években - kérdezték Fletchert, milyen is a sztárzenészek mindennapi élete, mire ő azt válaszolta, hogy erről kérdezzenek meg egy sztárzenészt - mert ő csak sztár :D

Monmdjuk, tökre tetszik ez a hozzáállás - legalább nem hitte el magáról, hogy az, ami valójában nem :)

bioLarzen 2017.03.06. 14:34:25

@BüdösBohóc: Ráadásul Albániában nem is fehérek élnek, hanem albánok...

bioLarzen 2017.03.06. 14:36:27

@Egy Hun Hunniából: Ezek tényleg férfiak voltak...

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2017.03.06. 15:49:00

Mit keres itt ez a pár hülye gumináci? o.O

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.06. 16:50:29

@fairlane: Fizikailag nem tudsz. Ellenben Angliában vannak ősi sírdobok és máshol és fel lehet mászni azokra is...

ZON 2017.03.06. 17:58:11

A jegesnek lehetett erős kézfogása... Biztosan le tudta csavarni a befőttesüveg kupakját. :)

Namely 2017.03.06. 18:42:17

@karandash:
Ezzel most mit is akartál mondani? Hogy szabad a rablás? Szabad a kulturális emlékek gyalázása? Mert akkor amit Palmürában műveltek az isis emberei teljesen rendben van.....

noblesseoblige · http://fratrescalendarum.blog.hu 2017.03.06. 19:33:26

@Kit_Summer:
+1 Így van, a legfőbb ok ez, ha évente X millió turista megmászná, akkor felgyorsulna az állagromlás (így is elég durva lehet a homok és egyéb természeti hatások által okozott pusztulása a piramisoknak). Lehetne mondani, hogy akkor miért nem tartják karban? K.rva sok pénz és jobban szeretik a turizmusból beáramló bevételt zsebre tenni, mint fejleszteni/karban tartani (detto a görögöknél és olaszoknál).

Amúgy megint egy király gyűjtés volt képekből. Köszönjük.

Hogyan történt? 2017.03.06. 23:48:51

Ezek a Forma-1-es autók igazi pilótagyilkosok voltak. Pont ma néztem a Vészterhes évek című dokumentumfilmet, a legtöbb balesetben az autók kigyulladtak, s a pilóta bennégett. Ha meg nem, akkor kirepült, mint egy bot, s kitörte a nyakát. Ez a Wikipédia cikk jól leírja, hányan is haltak meg a Forma-1-ben akkoriban: en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_fatalities

1952: 1 pilóta
1953: 2
1954: 1
1955: 3
1957: 2
1958: 4
1959: 2
1960: 2
1961: 3
1962: 2
1964: 1
1966: 1
1967: 2
1968: 1
1969: 1
1970: 3
1971: 1
1973: 2
1974: 2
1975: 1
1977: 2
1978: 1
1980: 1
1982: 2
1986: 1
1994: 2

Elképzelhetetlen szinte ma már, milyen vad világ volt akkor az F1-ben. A nézők ott álltak, ahol akartak, a pilótákat semmi sem védte, a pályák életveszélyesek voltak. A pilóták banális okok miatt haltak meg, Peter Collins ütközés után kirepült, és fának ütközött fejjel, Jochen Rindt autója a szalagkorlátba csúszott, a pilóta meg felkenődött a szalagkorlátra, Cevert összetörte az autóját a szalagkorláton, s benne magát is, Tom Pryce-ot fejbe találta az egyik befutó pályabíró tűzoltó készüléke, a szupersztár Ronnie Petterson lábát törte, majd a kórházba zsírembóliát kapott, Gilles Villeneuve kirepült a kocsiból egy ütközésnél. Még 1994-ben Ayrton Senna is úgy halt meg, hogy a falba csapódva leszakadt a kereke, s fejbe találta.

Minden ilyen baleset biztonságosabbá tette a Forma-1-et, a pilótát védő kasztni közepe gyakorlatilag törhetetlen, a kerekeket biztonsági huzal rögzíti a kocsihoz, fejreállás elleni védelem van, s most tervezik azt, hogy az olyan berepülő tárgyak ellen is védjék a pilótákat, mint amilyen csavar találta fejbe Massa-t a Hungaroringen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.07. 00:17:22

@Hogyan történt?: A '80-as évekig érdemben alig foglalkoztak a pilóták védelmében, utána is csak isteni csoda volt, hogy annyi évig nem halt meg senki. Egy szupersztár halála kellett ahhoz, hogy komolyan lépjenek. Van rá egy tippem, hogy ha csak Ratzenberger halt volna meg, akkor megvonják a vállukat, hogy "szép volt, jó volt, kezdő volt, ő hibázott" és ennyi. Senna estén ezt nem lehetett elsütni...

Mondjuk az Indy 500 is dettó ua. volt...
en.wikipedia.org/wiki/List_of_IndyCar_fatalities

A Nascarban sansosan a kocsik alapvető felépítése miatt haltak meg kevesebben.

2017.03.07. 02:03:01

@Namely: a szíreknek, mint araboknak se sok köze van a palmürai romokhoz. Ahogy a piramisok úgy Palmüra is a világ öröksége, nem az odatelepült araboké. Rombolni senkinek sincs joga a világörökségségeket. Pont azért, mert az az emberiség öröksége, nem egy népé.

A Kossuth teret, Városligetet szétbarmolhatja egy magyar kormány, azok csak a magyar népé, viszont a piramisok és Palmüra nagyon más kategória. A képen látható piknik meg a felmászó turista viszont szinte semmi ahhoz képest, hogy az arabok évszázadokon át hordták el a fedőköveket a piramisokról meg feltúrták a sírokat mindenhol.

Terézágyú 2017.03.07. 09:33:57

@karandash:
"A moszlim araboké nem, hisz az ők jóval később avászkodtak oda"

Ööö.... nem tudom végeztek-e vizsgálatokat, hogy valójában a népesség mennyire cserélődött ki Egyiptomban... Nyilván valamennyire igen, de nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy egy szimpla egyiptomi arab paraszt őse már 3000 éve it ugyanott túrta Kemet földjét...

Terézágyú 2017.03.07. 09:41:52

@karandash:
"a szíreknek, mint araboknak se sok köze van a palmürai romokhoz"

Ugyanez a helyzet itt is, hogy vajon a 3000 éve itt élt szírek (Palmüra/Tadmor szír város volt, igaz erős hellenista kultúrával...) mennyire az ősei genetikailag a mai szíreknek...

Vagy nem genetikailag, hanem kulturálisan... Mi magyarok mennyire vagyunk genetikailag és kulturálisan utódai Árpádéknak???

Ernoke 2017.03.07. 12:42:16

@molnibalage: Most olvasom, hogy azon is irtózatos dolgok történtek. Pl. a legdurvább Russell Lee Phillips halála, gyakorlatilag ledarálta egy kerítés, nem tudom, mit kellett ahhoz elkövetnie az előző életei során, hogy ilyen borzalmas véget érjen.:( Találtam fotót is, de inkább nem linkelném, akit érdekel, rákereshet.

Ernoke 2017.03.07. 12:50:36

@Terézágyú: Nem emlékszem már, hogy hol, de régebben olvastam, hogy csináltak genetikai vizsgálatokat. Azokból az derült ki, hogy a jelenleg ott élő népesség nem leszármazottja az ókori egyiptomiaknak. Egészen mások voltak genetikailag, mint az arabok, azt hiszem, még arról is szó volt, hogy egyetlen ma élő népességgel sem állnak közelebbi rokonságban, persze már ami a korlátozott ókori mintavételi lehetőségekből / megmaradt múmiákból kiderült. De mivel nem tudok forrást linkelni, ez az állítás bizonyíthatatlan marad. :)

Ernoke 2017.03.07. 12:55:26

"egyetlen ma élő népesség" = egyetlen ma élő nép, nyilván:)

Terézágyú 2017.03.07. 13:24:59

@Ernoke:
A ma élő koptok viszont genetikailag stimmelnek a régiekkel? :)
Vagy azok se..?

pitcairn2 2017.03.07. 14:40:52

@karandash:

rombolni úgy általánosságban nem az "arabok" szoktak, hanem a britek által helyzetbe hozott vahabita fanatikusok (Szaúd Arábiát gyakorlatilag a londoni Foreign Office találta ki a kis "oszd meg és uralkodj" játékaihoz)

a vahabiták különben Mekkát és Medinát is ledózerolták - a muzulmán többség szörnyülködése közepette - nehogy a "bálványimádás" hibájába essenek...

Saudis "turning Mecca into Las Vegas"
www.youtube.com/watch?v=TGHDwXm6YEU

persze ennek nem volt nagy "hírértéke" a nyugati sajtóban elvégre ott nem illik bírálni a szaúdi vezetést...

2017.03.07. 20:53:48

@Terézágyú: amennyire a mai egyiptomi proli leszármazottja a 4500 évvel ezelőttieknek, annyira leszármazottja a mai magyar proli a hunoknak, pláne suméroknak. Vagy egy mai román a dákoknak.
Az egyiptomi, palmürai stb. történelmi emlékek olyan régiek és kulturálisan olyan jelentősek, hogy azok már az egész emberiség kincsei.
Senkit nem érdekel Magyarországon kívül, ha egy 19. századi budapesti bérházat vagy palotát szétbarmolnak. Ha a kínai nagy falat, római Colosseumot vagy a mexikói maja piramisokat dózerolják el az picit nemzetközibb ügy lesz.

2017.03.07. 20:56:15

@pitcairn2: Egyiptomban a középkorban az arabok hordták szét a piramisok burkolatát, amikor a britek még a kanyarban se voltak.

pitcairn2 2017.03.07. 22:49:45

@karandash:

a korábbi épületek, épületromok "kreatív újrahasznosítása" azért nem teljesen ugyanaz a műfaj, mint az ideológiai alapon álló elvetemült rombolás

az utóbbi a vallási fanatikusok sajátja, pl. a bizánciaknál a képrombolók mozgalma volt ilyen, majd a reformáció idején bizonyos szélsőséges irányzatok vették át a stafétabotot, napjainkban pedig az egyébként törpe kisebbséget képviselő muzulmán szélsőségesek, jelesül a britek által felkarolt vahabiták

ezeket a csókákat különben az átlag muzulmán is szívből utálja, pl. egy rakás konteót fogsz találni a weben arról, hogy a vahabita szaúdi uralkodóház egy kripto-zsidó cionista társaság:)

mondjuk a brit Foreign Office a zsidó állam projekttel és a muzulmán szélsőségesek felkarolásával zseniális húzást csinált - kb. 100 éve ezek a dolgok determinálják a Közel Kelet történetét:)

Divide et impera!

Oszd meg és uralkodj!:)

pitcairn2 2017.03.07. 22:53:14

@karandash:

Egyiptom kapcsán egyébként hallottál arról, hogy közel 1400 év muzulmán uralom után is a gazdag keresztény koptok kezében van az állam gazdasági irányítása?

2008-ban a Forbes magazin 36 MILLIÁRD USD-re taksálta a kopt keresztény Sawiris klán vagyonát...
en.wikipedia.org/wiki/Sawiris_family

az egyiptomi nemzeti vagyon jó 40%-a koptok kezében van...

pitcairn2 2017.03.07. 22:59:55

@karandash:

kb. abból lesz ügy amiből a média ügyet csinál:

pl. a szaúdiak szisztematikusan lerombolták Mekkát és az ősi mecsetek, házak, karavánszerájok helyére felhőkarcolók, bevásárlóközpontok, luxushotelek és hasonlók kerültek...

kapott ez akkora média visszhangot, mint a bamijani Buddha szobor felrobbantása?

NEM...

pedig sokkal durvább annál

ez kb. olyan mintha néhány elvetemült protestáns fanatikus buldózerrel nekiállt volna lerombolni a Vatikánt...

2017.03.08. 01:31:46

@pitcairn2: szerintem az, hogy Mekkát modernizálták, az nem említhető egy lapon azzal, amikor felrobbantanak Buddha szobrokat Afganisztánban a mohamedánok vagy felrobbantják a palmürai emlékeket és kivégzik a 82 éves agg régészt, aki 50 éve ott dolgozik.
Ha valami "fejlesztés" van a dolog mögött, az szerintem nem ideológiai indíttatású, afelett napirendre tér a világ közvéleménye, ráadásul Mekkába nem sok nyugati turista jutott el korábban se. Amikor esztelenül pusztítanak, semmi se épül helyette, az más téma.

"egy rakás konteót fogsz találni a weben arról, hogy a vahabita szaúdi uralkodóház egy kripto-zsidó cionista társaság:)"

A mohamedánoknál teljesen elterjedt stratégia a másik szekta zsidózása. A szunniták a síitákat és alavitákat, a síiták az a vahabitákat és szunnitákat zsidózzák, cionistázzák hevesen.

pitcairn2 2017.03.08. 09:20:51

@karandash:

A régi Mekkát szisztematikusan ELPUSZTÍTOTTÁK...

Destruction of early Islamic heritage sites in Saudi Arabia
en.wikipedia.org/wiki/Destruction_of_early_Islamic_heritage_sites_in_Saudi_Arabia

még a Mohamed prófétához kapcsolódó szent helyeket sem kímélték, ezek közül már csak a Dzsebel en-Núr hegyen található Hira barlangja maradt meg ahol az elvonultan meditáló Mohamed az isteni kinyilatkoztatást kapta meg Gabriel arkangyaltól (Dzsibríl-től) ...

a vahabita fanatikusok azonban hosszú éveken át lezárták ezt is, majd végül a nem vahabita hívők követelésének engedve újranyitották, de szinte száz métereként áll egy emberük akik a "bálványimádás" veszélyeire emlékeztetik a hatalmas tömegben érező zarándokokat...

pitcairn2 2017.03.08. 09:32:48

@karandash:

klikk az alábbi képre:

d.ibtimes.co.uk/en/full/1402161/hajj-2014-mecca.jpg

ma Mekka közepén a világ egyik legnagyobb felhőkarcolója áll (több mint 600 méter magas és 120, azaz SZÁZHÚSZ EMELETES...), amelyben a kanadai - Fairmont Hotels and Resorts jóvoltából - luxushotel működik...

www.fairmont.com/makkah/

még a nagymecsetet is lebontották, mondván, hogy "túlságosan kicsi" a nagyra törő turisztikai terveikhez...

a teljes mekkai óváros is áldozatául esett a "rekonstrukciónak"...

sok esetben évezredes épületekről, mecsetekről volt szó...

tucatjával döntötték romba az iszlám vallás legelső mecsetjeit...

ez kb. a legvadabb, legvandálabb kulturális pusztítás lenne az elmúlt évszázadban...

pitcairn2 2017.03.08. 09:43:02

@karandash:

"mohamedánokról" úgy általánosságban pedig inkább ne beszélj a barbár pusztítás kapcsán, ezek nem mohamedánok hanem vallási fanatikusok, akiket az átlag mohamedán nagyon cifra jelzőkkel szokott illetni...

külön konteók vannak arról, hogy kik és miért hozták létre ezt az irányzatot

pl. egy a sok közül:)

en.wikipedia.org/wiki/Memoirs_of_Mr._Hempher,_The_British_Spy_to_the_Middle_East

ez mondjuk egy kissé ingatag lábakon áll az azonban nagyon szépen ledokumentált, hogy a XX. század elején hogyan karolták fel a vahhabitákat a britek a kisded imperialista játékaik keretében...

a vahhabita állam hivatalosan is brit protektorátusként indult...

mondoweiss.net/2016/01/zionism-kingdom-arabia/

PS. a fenti cikk a hangzatos címmel ellentétben a brit imperializmus gyakorlatáról szól és felettébb érdekes...

pitcairn2 2017.03.08. 09:59:27

@karandash:

"A mohamedánoknál teljesen elterjedt stratégia a másik szekta zsidózása."

ami sok esetben egyáltalán nem alaptalan

a témában ajánlom az alábbi könyvet, amelyet a Jewish Book Council szponzorált és 2010-ben megnyerte a "nemzeti zsidó könyvdíjat" ( National Jewish Book Awards)

The Dönme. Jewish Converts, Muslim Revolutionaries, and Secular Turks. Marc David Baer.
www.sup.org/books/title/?id=17426

a könyv a Stanfor University Press gondozásában jelent meg, a szerző a London School of Economics-on oktat...

www.lse.ac.uk/internationalHistory/whosWho/academicStaff/baer.aspx

szóval a török szekuláris mozgalom kezdetei még a zsidók szerint is egy muzulmánná vált zsidó közösséghez nyúlnak vissza

ezen a ponton már hoztunk is egy kitűnő példát arról, hogy az efféle vádak nem feltétlenül alaptalanok

slowmotion 2017.03.08. 15:08:49

@bioLarzen: hahaha, mindenki benézte, nem is Albánia, hanem Grúzia :)

slowmotion 2017.03.08. 15:40:24

@bioLarzen: a BBC csinált néhány éve egy dokumentumfilmet Grand Prix: The Killer Years címmel. sajnos most nem találtam meg, hogy tudjam linkelni, az az oldal pedig, ahol eredetileg rátaláltam, már nem működik :(

gigabursch 2017.03.09. 07:57:34

@bioLarzen:
Durva, ahogy tolja neki kilinccsel előre ezeken a szirszar virsligumikon.
Nomeg az a gyalázatos beton/aszfalt kombó.
Mondjuk Budapesten ez a helyzet gond nélkül restaurálható néhány vidéki úttal...

A második videóban sajnos túl sok a vágás.
De azért a parkoló autók mellett így száguldozni - az kemény...

2017.03.09. 19:14:25

Az "újszerű hajszárító" egy érdekes kombinált háztartási gép volt: porszívó, hajszárító és kávédaráló egyszemélyben.

gintonic.azigazi 2017.04.12. 16:29:15

a mongol nok divatja koszont vissza a STAR WARS II. ben
süti beállítások módosítása