Napi érdekes (20 kép, 18+!) -116

2015. május 10. JTom

1974_joszip_broz_tito_jugoszlav_allamfo_brijuni_szigeten_amit_nyari_rezidenciajanak_nevezett_ki_gepardjat_simogatja.jpg

1974. Joszip Broz Tito, egykori jugoszláv államfő Brijuni szigetén - amit nyári rezidenciájának nevezett ki - gepárdját simogatja. 

1880_korul_nikola_tesla_hagyomanyos_delszlav_neviseletben.png

1880 körül. Nikola Tesla hagyományos délszláv néviseletben.

1902_aratas_33_loerovel_walla_walla_usa.jpg

1902. Aratás 33 lóerővel, Walla walla, WA, USA.

1902_thomas_lawson_szkuner_cr.jpg

1902. Thomas Lawson szkúner

1906_a_kaliforniai_stanford_egyetem_lezuhant_homlokzati_szoboralakja_a_foldbe_furodva.jpg

1906. A kaliforniai Stanford egyetem lezuhant homlokzati szoboralakja a földbe fúródva a földrengés után

1910_az_elso_hajorol_torteno_felszallas_eugene_ely_altal_a_uss_birmingham-rol.jpg

1910. Az első hajóról történő felszállás Eugene Ely által a USS Birmingham-ről

1916_edith_smith_nagy-britannia_elso_rendornoje.jpg

1916. Edith Smith, Nagy-Britannia első rendőrnője.

1922_az_ir_szabadallam_kivegzoosztaga_munkaban_a_polgarhaboru_idejen.jpg

1922. Az Ír Szabadállam kivégzőosztaga munkában a polgárháború idején

1940_nemetek_menetelnek_a_brit_utcakon_es_a_rendor_biztositja_a_forgalmat_a_kontineneshez_kozel_eso_csatorna-szigeteket_franciaorszag_lerohanasa_utan_foglaltak_el_a_nemet_csapatok.jpg

1940. Németek menetelnek a brit utcákon és a rendőr biztosítja a forgalmat? Igen. A kontineneshez közel eső Csatorna-szigeteket Franciaország lerohanása után foglalták el a német csapatok.

1941_minszk_utcain_kiserik_vegig_a_vesztohelyre_a_nemetek_krill_trus_masa_bruskina_es_vologya_serbatyevics_partizanokat_akik_a_tablajuk_szerint_nemeteket_oltek_meg.jpg

1941. Minszk utcáin kísérik végig a vesztőhelyre a németek Kirill Trus, Mása Bruskina és Vologya Serbatyevics partizánokat, akik a táblájuk szerint németeket öltek meg

1944_jugoszlav_partizanok_sajat_sirjukat_assak_kivegzesuk_elott_amit_szabotazsert_szabtak_ki_rajuk.jpg

1944. Jugoszláv partizánok saját sírjukat ássák kivégzésük előtt, amit szabotázsért szabtak ki rájuk

1945_szovjet_katonak_pihennek_a_berlini_reichstag_lepcsoin_mellettuk_elszorva_haborus_kituntetesek_amiket_mar_soha_nem_adnak_at_senkinek.jpg

1945. május. Szovjet katonák pihennek a berlini Reichstag lépcsőin, mellettük elszórva háborús kitűntetések, amiket már soha nem adnak át senkinek.

1953_a_nevadai_sivatagban_vegzett_atomrobbantast_rogzitik_a_fotosok.jpg

1953. A nevadai sivatagban végzett atomrobbantást rögzítik a fotósok.

1962. A Flying Wallendas atristacsoport balesete a detroiti állami kiállításon. A hét tagú piramisból hárman a földre zuhantak. Egyikük lebénult, ketten nagyon súlyos sérüléseket szereztek.

1968_a_parizsi_felkelesek_idejen_egy_rohamrendor_uldoz_egy_fiatalt.jpg

1968. A párizsi felkelések idején egy rohamrendőr üldöz egy fiatalt

1972_150_tonnas_magnes_szallitasa_a_fermi_intezetbe_amit_aztan_a_reszecskegyorsito_epitesehez_hasznaltak_fel.jpg

1972. 150 tonnás mágnes szállítása a Fermi intézetbe, amit aztán a részecskegyorsító építéséhez használtak fel 

1978_idi_amin_ugandai_diktator_egy_raketavetovel_jatszik_lelkesitve_katonait_az_ugandai-tanzaniai_haboru_idejen.jpg

1978. Idi Amin ugandai diktátor egy rakétavetővel játszik, lelkesítve katonáit az ugandai-tanzániai háború idején.

1979_egy_kislany_nem_hajlando_kezet_fogni_az_ujonnan_beiktatott_brazil_allamfovel_joao_figueiredoval.jpg

1979. Egy kislány nem hajlandó kezet fogni az újonnan beiktatott brazil államfővel Joao Figueiredoval

1991_november_egy_erdekesen_megsemmisult_jugoszlav_tank_amit_a_horvat_hadsereg_tagjai_lottek_ki_vukovaron.jpg

1991. november. Egy érdekesen megsemmisült jugoszláv tank, amit a horvát hadsereg tagjai lőttek ki, Vukováron.

_____________________________________________________________

 

18+!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1908_halotti_maszk_keszitok_new_york_usa.jpg

1908. Halotti maszk készítők. New York, USA.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr767440608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

perszepolisz 2015.05.10. 13:00:39

Az az első hajóról történő felszállás lehet hogy rosszul sült el. Azt a gépen nem hiszem hogy még felemelte a pilóta.
A cirkuszi balesetes képpel meg valami nem stimmel.

Bikli néni 2015.05.10. 13:17:51

Valamiért mindig próbálom beleélni magam a halálraítéltek lelkivilágába, persze nyilván nem megy, hála az égnek. De ezt a "saját sírjukat ássák" dolgot sosem értettem. Még ha kamuznak is nekik arról, miért kell a semmi közepén egy ember nagyságú gödröt ásniuk, azért csak nem olyan ostobák, hogy ne rakják össze magukban, hogy őket valamiért elfogták, háborús helyzetben meg mindenért ölnek... Nem tudom, nekem lenne-e lelkierőm engedelmeskedni a parancsnak és megásni a saját síromat. Ha már úgyis főbe lőnek, essünk túl rajta minél hamarabb.

Dr_utcai_arcos 2015.05.10. 13:18:11

Soha nem értettem ezt a saját sírásós dolgot. Mennyi az esélye, hogy nem lövik le? Nem sok. Akkor ha már egy ásó van a kezében, nem lenne jobb inkább harc közben meghalni?? Vagy komolyan azt hitték, majd a végén elnevetik magukat, hogy haha, jó vicc volt, szabadok vagytok?

Alhazred 2015.05.10. 13:23:47

nem érthetjük ezt, amíg nem vagyunk olyan szituban. valszeg az ember az utolsó pillanatig ragaszkodik a tyúkszaros életéhez. ha még plusz tíz percet kap azzal, hogy áshat, akkor él vele.

Tempus.Anh 2015.05.10. 14:23:45

A Tito gepárdjáról A jogász c. film gepárdjai jutottak eszembe, a jelzőkészülékes gyémánt nyakörvvel.

Tempus.Anh 2015.05.10. 14:26:36

@Dr_utcai_arcos: Valamelyik távol-keleti államban (Thaiföld ?) dívik az, hogy a halálraítéltet minden kora reggel kiviszik a vesztőhelyre, bekötik a szemét, aztán a kivégzőosztag fegyvert tőlt, céloz, majd a vezető lefújja az akciót és beviteti az elítéltet a cellába. Ez megy éveken keresztül. El lehet képzelni az illető rab lelkiállapotát és idegrendszerét mondjuk egy év után...

Gringo 2015.05.10. 15:05:24

@Bikli néni: @Dr_utcai_arcos: Az ember már csak ilyen. Reménykedik, hátha történik valami. Meg aztán nem biztos, hogy lelövik, ha nem ás. Le lehet tépni a körmeit is, aztán ásatni vele. Ne a filmekből induljatok ki, hogy odaáll a hős és mondja, hogy "Ide lőjetek!".

2015.05.10. 16:04:30

@Tempus.Anh: Szerintem egy rabnak ez már tök mindegy. Ezzel azt lehet terrorizálni, akinek van valami az életében, amiért érdemes élnie. Aki napszámra be van zárva egy fürdőszoba méretű helyiségbe, annak már szinte mindegy, hogy él-e, hal-e.

@Gringo: Azért én úgy vélem, hogyha a lapáttal rátámadtak volna az őrökre, akkor elég gyorsan lelőtték volna őket. Valószínűleg itt inkább arról lehet szó, hogy olyan mértékben megalázták már őket, hogy elfogadták a rájuk mért büntetést, ezért működnek tevőlegesen közre benne. Háborús szituálcióban nem nagyon vannak alternatívák. Még ha agyon is csapnák az őröket, hova mennének, mit csinálnának? Egy-két napon belül újra elfognák őket, és kezdődne minden előlről.

csedársajt 2015.05.10. 16:20:12

@Dr_utcai_arcos: Vannak a hirtelen fejet érő golyónál sokkal rosszabb dolgok. Sokkal. Az néha már megváltás.

Ők eddigre ezt valószinű vastagon megtapasztalták mind, inkább gyorsan ásnak és akkor végre vége.
Csak ezekről a képek nem beszélnek, a volt kiskatona meg majd hülye lesz öregkorára mesélgetni kivel mit hogyan...

Te meg örülj a békés, jóléti, stabil, európai életednek, hogy el sem tudod képzelni egy teljesen hétköznapi ember egy másikkal mi mindet tud csinálni, ha abszolut hatalma van felette, és milyen érzés mikor szószerint kitépnek pár csomót a hajadból, hogy a legenyhébbeket emlitsem, vagy milyen transzfiziológiai állapotba kerül az, aki pár napig nem eszik, inni alig kap, alig alszik, ..

Nomeg nem csak a fejbe lehet lőni, ha sokat okoskodik a tag, nem akarom nagyon részletezni, fantáziádra bízom, ismét avval a kitétellel örüljél, hogy soha nem hallottál még erős, meglett embert leszúrt malacként visítani 20-25 percen át amig halálhörgésbe fullad a hangja és anank pláne örüljél, ilyesmit talán nem is kell átélned sosem, hacsak nem fordulnak itt sokkal rosszabbra a dolgok.

walter sobchak 2015.05.10. 16:23:25

@perszepolisz: annyira jól sikerült, hogy két hónappal később már a hajóra való leszállás is megvolt (nem erre, hanem az USS Pennsylvaniára), 1911 nyarán pedig már katapultos repülésen is túl voltak az amerikaiak.

Nem bírom megállni, hogy Thomas W. Lawsonról ne szóljak pár szót, amely ha jól tudom, a leghatalmasabb vitorlás volt, amely valaha épült (mármint ami csak vitorlákkal haladt - egyébként már az akkori nagy gőzösökhöz képest se volt nagy), és az egyetlen hétárbocos hajó a világon. Igaz, a német Preussen vitorlás se volt kicsi, de az csak öt árboccal rendelkezett (és az nem szkúner volt, hanem teljes vitorlázatú hajó, azaz csak keresztvitorlái voltak).

Nem sokáig szolgált, 1907-ben egy viharban elsüllyedt, és a rakománya (tízezer tonna olaj) kiömlött; ezzel előidézve az első olajkatasztrófát a világon.

randomuser1 2015.05.10. 16:34:03

@Dr_utcai_arcos: @Bikli néni: tisztesség kérdése.. partizán vagy, tudod, ha elfognak, nincs már hátra más, és nem akarod egy szemétdombon végezni
tulajdonképp, ez egy gesztus, egyátalán nem kötelező, de magadnak csinálod, nem másnak :)

Xentis 2015.05.10. 16:41:54

A szovjet katonák a Reichstag lépcsőjén akkor még nem sejtették hogy mai értéken hány 10ezer euro értékű kitüntetésen és dobozon taposnak éppen.. elképesztően jó fotó, köszönöm.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.05.10. 16:42:04

Milyen fess fiú volt ez a Tesla. Amellett, hogy zseni.

Nekem most nem a 18+-os kép a legdurvább, hanem az artisták, ahogy fekszenek kiterülve a földön.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.05.10. 16:51:01

@Littlewood: " Nekem most nem a 18+-os kép a legdurvább, hanem az artisták, ahogy fekszenek kiterülve a földön. "
Egyet értek, valahogy ez megrázóbb mint a katonák vagy partizánok képei. Cirkusz, erről vidámság, szórakozás jut az ember eszébe, nem a lezuhanás és bénulás. Katonáknál és egyebeknél, ez jóval inkább "benne van a pakliban".

A saját sírjukat ásókhoz, annyit még, hogy ahogy a katonák sisakját és egyenruháját nézem, ezek talán nem is németek hanem olaszok voltak, akik kivégezték őket.

Idi Amin meg, ha elsütötte volna azt a páncéltörőt, a mögötte állók igen rosszul jártak volna.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.05.10. 16:53:24

Ha jól meggondolom, az a vukovári tankos kép is durva, a mögötte álló ház miatt. Kiköpött mása egy magyar, amolyan "kalákában épült" falusi háznak, az elmúlt 30-40 évből.

2015.05.10. 18:20:04

@walter sobchak: Tulajdonképpen hány év volt egy ilyen fából tákolt vitorláshajó élettartama? Én valami megdöbbentően kicsiny számot hallottam valahol...

walter sobchak 2015.05.10. 18:45:34

@egy igazi barom vagy mondigazatmar: Ezek a hajók már nem fából, hanem vasból, sőt, az 1900-as évek elején már jellemzően acélból készültek, acél árbocokkal. Érdekesség, hogy a hajóácsnak ("chips" az angol hajószlengben), akinek a "fakorban" az egyik legfontosabb szerepe volt a hajón, ekkoriban már szinte nem is volt dolga (persze azért rengeteg faalkatrész volt még ezeken a hajókon is).

Sajnos a vitorlásokhoz nem értek annyira, James Bisset kapitány könyve az egyetlen, amiben elég részletes adatok vannak róluk, ráadásul pont az 1900-as évek elejéről szól az is. A vitorláshajók még a XX. század elején is sokkal ritkábban érték meg a szétbontást, mint a gőzhajók, mert sokkal gyakrabban történt velük végzetes baleset. Viharban könnyen összetörhettek, felborulhattak, illetve zátonyra futhattak. Mivel ezeken nem volt még távíró (igaz, 1902 körül még elvétve volt a sima gőzhajókon is), ha baj történt velük, akkor a legénységnek is annyi volt.

Bár elég érintőlegesen, de az utóbbihoz tartozik a mentőcsónakok kérdése, amit a Titanicnál emlegetnek a legtöbben, hogy nem volt elég mentőcsónak, meg hogy a társaság szart az utasokra. Nos, ekkoriban egyszerűen még nem alakult ki az a nézet, hogy az utasok túlélhetik egy hajó elsüllyedését. Mivel még alig egy évtizede jelentek meg a távírók, lassan terjedt csak el az a nézet, hogy a hajóbalesetnél mindenki meg tud menekülni. Úgy tartották a tengerészek, hogy a legjobb mentőcsónak az maga a hajó, azt kell olyan állapotban tartani, hogy nem süllyedjen el, ha meg elsüllyed, akkor úgyis annyi mindenkinek. Ezeken vitorlásokon általában csak 1 vagy 2 csónak volt a partközeli közlekedésre, hajók közötti átmenetekre. Kb. úgy változott a közvélekedés, mint manapság, hogy 20-25 éve még alig páran kapcsolták be az öveket az autókban, gyerekülésről kb. senki nem hallott. Ma meg mit szólnak hozzá, ha valaki gyerekülés nélkül utaztatja a gyerekét? :)

A kérdésedre válaszolva; az 5 éves kor azért még a vitorlások között is elég szar, de 15-20 évnél többet ritkán húztak ki a vitorlások, sőt. Egyszerűen életveszély volt szolgálni rajtuk, nem véletlen, hogy aki tehette, és nem volt túl konzervatív, az már gőzhajókra szerződött le, összehasonlíthatatlanul jobb körülmények uralkodtak még a legszarabb tramp teherhajón is. Igaz, hogy a vitorlásoknak a Panama-csatorna megnyitása (és persze a háború) adta meg a kegyelemdöfést, de ezek nélkül is eltűntek volna a vizekről záros határidőn belül. Ennek ellenére még a 20-as években is akadtak kereskedelmi vitorlások, de szinte alig.

efi 2015.05.10. 18:54:46

Az artistás nagy kép alján a személyek elég fotoboltgyanúsak. Kontúrjuk van az embereknek, lebegnek.

walter sobchak 2015.05.10. 18:55:03

@walter sobchak: "James Bisset kapitány könyve az egyetlen, amiben elég részletes adatok vannak róluk" - na, mármint az egyetlen, amit én olvastam :D.

2015.05.10. 18:56:15

@walter sobchak: Köszönöm a kimerítő választ. Hát igen, a tízes években a rádió még csak játékszer volt, a marconisták meg kicsit kívülállók... van egy köny, ajánlom figyelmedbe, az a címe, hogy Három világrész csavargója, ahol a csavargás különböző hajókra szegődve értendő. Egyebek között egy vitorlás hajón is matrózkodik az író.

Dr_utcai_arcos 2015.05.10. 19:03:09

@csedársajt: Láttam, hallottam. Csak felvétel volt, de valami képet azért adott.

walter sobchak 2015.05.10. 19:05:41

@egy igazi barom vagy mondigazatmar: Köszönöm, most úgyis nagy könyvbeszerzős hangulatban vagyok! :) És durva, hogy ezeket a régi irományok milyen olcsón be lehet szerezni, szinte fillérekért.

2015.05.10. 19:08:00

@walter sobchak: No csak vigyázz, láttam én már antikváriumban drágábban adni egy koszlott-szakadt régi kiadást, mint amennyiért a kortárs kiadást adták a plázában.

johnibyg 2015.05.10. 20:22:29

Valahol azt olvastam, hogy egy ló ténylegesen 1,7-2,2 lóerős, de aki ezt a rendszert megalkotta, a saját gőzgépei erején akarta feljebb vinni

walter sobchak 2015.05.10. 20:31:48

@johnibyg: Rövid ideig igen, de a bányaló egynapi munkája során végzett átlagteljesítménye egy lóerő körülre jött ki (1 perc alatt 55 méterre emelt fel 75 kilót, persze lábban és fontban :D). Vágtázás során állítólag 10-15 lóerőt is ki tud fejteni egy erős ló. De ha már itt tartunk, Usain Bolt a becslések szerint a rekorddöntő futása során 2,5 kW-ot, azaz mondjuk 3,5 lóerőt fejtett ki néhány pillanatig :D.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.05.10. 20:49:13

Akárhány lóerős is egy ló, nagy királyság lehetett onnan a bakról irányítani 33 lovat. :)
És persze kemény fizikai munka is...

Bikli néni 2015.05.10. 21:30:26

Köszi a válaszokat. Hát, nem tudom (és nem is szeretném megtudni), mire gondolhatnak ezek az emberek. Bevallom nőiesen, én valószínűleg összegörnyedve zokognék és várnám a fejlövést ásás helyett. Ezt temetésnek max fizikai értelemben lehet nevezni, nyilván nem vitt virágot senki a sírjukra. Én meg úgy lennék, főleg, ha sekély a gödör, már nem mindegy, hogy a napon rohadok meg vagy a farkasok kaparnak ki? Ejj, de morbid hangulatban vagyok...
Egyébként a beleéléshez meg kell emlékezni a másik képről is, Mása és társai is teljes nyugalommal mennek a vesztőhelyre. Gőzöm sincs, mit tennék a helyükben, de valószínűleg bennem nem lenne ennyi bátorság. Csatába menni igen, de vesztőhelyre... :(

Blogger Géza 2015.05.10. 21:38:46

Nekem az tetszik a legjobban, ahol az angol bobby biztosítja az utat német katonáknak... nem jöttem volna rá, hol is készült.

szita szita péntek 2015.05.10. 22:41:17

@johnibyg: Megdöbbentő módon egy ló az egy lóerős :) - csak éppen nem úgy, ahogyan gondolnánk. Az első gőzgépek úgy tudom a bányászatban, a szivattyúk működtetésénél terjedtek el igazán. De valahogy el kellett adni a gőzgépet. Korábban a szivattyúkat lovakkal hajtották meg és hát innen a lóerő: megadja hány ló munkáját váltja fel a gőzgép. Kellett egy ilyen mértékegység, hogy a bányatulajdonos megértse az erő mértékét. Csakhogy épp ezért a lóerő nem a ló maximális erejét méri, hanem akkora erő, amivel a ló egy műszak alatt folyamatosan terhelhető volt. Ebből következik, hogy egy valós ló rövid ideig messze egy lóerő fölött képes teljesíteni, de ha a 8 óra alatt egy lóval elvégeztethető munka mennyiségét vetjük össze egy egy lóerős motoréval, akkor nagyjából meg kellene egyeznie.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.05.10. 22:56:08

@walter sobchak: Biztosan nem igaz ez szerintem. A Tour-on a legmeredekebb emelkedők a legjobban kokszoló bringás sem tud 450 W-nál többet tartani. Teljesen hihetetlennek tűnik, hogy pillanatokra enél cirka hatszor többet tudjon bárki.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.05.11. 00:06:34

@Bikli néni: Szerencsére csak feltételezni tudjuk,hogy mit tudnánk tenni.....de nagy valószínűséggel a páni félelem felülírna mindent.....az ösztöneink és a pánik különleges keveréke dolgozna......nem tudhatjuk...és szerintem jobb is ha nem gondolkodunk rajta...
/persze,elkerülhetetlen, hogy az ember ne próbáljon meg vetíteni...és kicsit belegondolni....én pl. már a belegondolás elején összesza@rom magam.....a gondolattól is.....ilyenkor rájövök, hogy egy gyáva fos vagyok..../

rapitzsuakoloh 2015.05.11. 02:10:13

Ha a fogvatartók közlik, áss és kapsz egyet a fejbe, vagy ne áss, de akkor haslövés és itthagyunk.
Épeszű ember azonnal ásni kezd.

2015.05.11. 08:54:02

@kugi: Barom amerikai megalománia. Persze, 33 ló, hogyne... megnéztem volna, mit csinálnak, ha mondjuk elstartol egy fácán a mellett a ménes mellett... Nincs az az ember, aki 33 bepánikolt lovat kordában tud tartani, ripityára tört volna a nagy műgonddal összekendrácsolt aratógépük, az tuti.

Gazz 2015.05.11. 09:16:09

@perszepolisz: Igen, az a cirkuszi kép olyan, mintha másik képről bénán kivágott alakokat raktak volna rá egy háttérre.

CernaGeza 2015.05.11. 09:44:57

Amikor régebben filmre fényképeztem sokat, volt, hogy a megromlott film ilyesmi furcsaságokat produkált, mint az artistás kép. De talán a rossz fixálás is okozhat ilyen parajelenségeket.

A sírásáshoz: szerintem ezek az emberek elfogadták a sorsukat, a harci szellemet kiverték belőlük addigra. El tudom képzelni, hogy van az a helyzet, amikor megváltás a halál, ha ásni kell hozzá, az csak egy eszköz.

káBell 2015.05.11. 10:47:55

Magyarul szerintem Brioni.

Terézágyú 2015.05.11. 11:38:17

Meg aztán: ha saját magad ásod ki a sírodat, akkor el leszel temetve. Ha nem ásod ki, akkor nem leszel, csak puff...

Rollende Landstrasse 2015.05.11. 12:09:25

@walter sobchak: Bocsánat, de javitanom kell téged: a teljes vitorlázatú hajónak is van hosszvitorlája. A tatárbocon a tatvitorla, az előárboc és az orrsudár között a három vagy négy elővitorla, és az árbocok között kibontott tarcsvitorlák.

noodlay 2015.05.11. 12:57:36

az a 150 tonnás mágnes nekem nem áll össze: hogyan csinálták? Hogyan vontatták, fával? (magára ránthatott bármilyen vontatót, fixálva annak minden fogaskerekét és csapágyát)? Hogyan tették a helyére? Amelyik daru felemel 150 tonnát, annak igencsak vasból kell lennie.

walter sobchak 2015.05.11. 13:25:46

@molnibalage: Simán lehet, hogy nem igaz, csak gondoltam, hogy egy 80-90 kilós testet felgyorsítani pár másodperc alatt 45-re, az nagyságrendileg lehet ekkora teljesítmény. Meg aztán fogalmam sincs, hogy az ember teljesítményét hogyan számolják, és hogy ez "tengelyteljesítmény" vagy "hőteljesítmény". És mint írtam, csak néhány pillanatig érte el ezt. Én is olvastam a cikket, amiben írták, hogy Lance Armstrong 500 wattot tudott kifejteni 20 percig, amire még Amerika Kapitány se lenne képes.

@Rollende Landstrasse: Oké, igazad van. :) Suszter maradjon... :D.

@noodlay: Ez egy szupravezető elektromágnes, csaknem -270 fokon működik.

teddybear01 2015.05.11. 16:03:36

@molnibalage: Egy súlyemelő is sokkal többet teljesít egy másodperc töredékéig, ha felemel 200+ kilót. Tartós teljesítményben viszont természetesen már senki sem tud egy lóerőt. A Tour de Franc biciklistái sem.

@Bikli néni: Akkor valószínűleg összeomolva sírnál, és addig vernének, míg végül vagy megfogod a lapátnyelet, vagy szép lassan és fájdalmasan agyonvernek. Az eredmény ugyanaz.

@Dr_utcai_arcos: Addigra már párszor félholtra verték az alanyokat. Tudták hogy mivel jár az engedetlenség.
Ebben az időben nem volt olyan, hogy emberi jogok. Nem gyakran fordultak elő fényképészek, tv-tudósító sem volt.
Hősködni lehetett, csak akkor baromira megverték az embert. Szó sem volt gyors halálról. Szadizmusról annál inkább. Esetleg a verés után akár élve is eltemethettek.
Volt olyan szökés is, amikor az illető eljátszotta hullát, és később kiásta magát a sírból.

teddybear01 2015.05.11. 16:07:20

@noodlay: Valószínűleg elektromágnes, azaz tekercs vasmagon. Bár érdekes az az ablak középen. Valahogy nem értem a funkcióját.

GERI87 2015.05.11. 19:44:03

@Dr_utcai_arcos: @Bikli néni:

Nem reménykednek, tudják hogy mi lesz, egyszerűen beletörődnek hogy ez van, amíg ásnak addig is élnek...

GERI87 2015.05.11. 19:46:09

@johnibyg:

"Egy átlagos ember körülbelül 1,2 lóerőt tud kifejteni rövid ideig, és 0,1 lóerőt folyamatosan. Egy edzett atléta 0,3 lóerős teljesítményt tud fenntartani néhány órán keresztül. Egy ló csúcsteljesítménye 15 lóerő körül van, az átlagos teljesítménye valamivel egy lóerő alatt marad."

lezsír (törölt) 2015.05.12. 04:10:53

@Bikli néni: @Dr_utcai_arcos: @Gringo: a saját sírjukat ásók lényegében ugyanezt csinálták korábban elfogott német, olasz, magyar katonákkal, helyi elöljárókkal, akiket kollaboránsnak tartottak.
Terroristák a szó mai értelmében.
Tudták mi vár rájuk, ha elkapják őket. Régen a halál természetes része volt az életnek. Emberek otthon haltak meg, gyerekkorukban is sokan elhunytak, a háború normális része volt az életnek. Saját kezüleg mentek a falusi temetések, ravatalozás, halottmosdatás stb. Ma Európában ezt nem tudják felfogni emberek. Egy csirke nyakát se vágják el sokan egész életükben, a vadászat is barbárság. Az amerikaiak kicsit természetesebben állnak ehhez még mindig. Pláne a harmadik világban élők.

Régen a háborúk az ellenség elpusztításáig mentek. Ma csak elfogják, majd elengedik a tálibot, ISIS harcost, az meg 2 hét múlva újra IED-t telepít az út mellé. Meg megy a célzott likvidálás, 3000 kilométerről irányított drónról lőnek ki ellenséges parancsnokokat, minimalizálni akarják a járulékos veszteségeket. Így csak elhúzzák a konfliktusokat, nem zárják le. Régen leverték az ellenséget és békét kötöttek. Ma évekig bombáznak országokat milliárd dolláros technikával és sose lesz béke belőle.

GERI87 2015.05.12. 13:27:32

@lezsír:

-Vagy az van, hogy csak kavarni akarják a s-zart, nem céljuk egy hagyományos háború megvívása...
-Vagy védeni akarják a civileket, mert "jaj akkor mit szól a sok firkász, meg a birka tömeg".
Közben meg ma már a civilből lesz az aki másnap berobbantja a metród..vagy a furgonjával a konvojodba hajt...

"Az amerikaiak kicsit természetesebben állnak ehhez még mindig."

Mondjuk pont az amerikaiak nincsenek hozzászokva a tömeges veszteségekhez: 58.000 Vietnamban, 400.000 a II.VH-ban....

arpiszan 2015.05.13. 11:38:39

Ha már olyan sokat írtak a saját sírjukat ásó partizánokról, megkérdezném, milyen egyenruhában vannak a fegyveres katonák azon a képen? Nekem nem német sisaknak tűni amit látok, inkább orosznak.

teddybear01 2015.05.13. 14:32:39

@arpiszan: A baloldalon álló katona egy sturngewehrt tart a kezében, ami ebben a körzetben elsősorban csak az elit partizánvadász osztagoknál volt, de ott se sok. A jobboldaliakon viszont más a sisak, nem a szabvány német rohambili. Ami azt illeti hasonlít a háború előtti magyarhoz, de a korabeli amerikaihoz is hasonlít, és az oroszhoz is. Lehet hogy a keleti fronton zsákmányolt hadianyagból származik.

Jugoszláviában nem sok orosz fordult meg, amire odaértek volna, a németek elmenekültek Ausztria irányába. Tito partizánjai gyakorlatilag segítség nélkül győztek, ezért nem is voltak náluk a háború után szovjet megszálló csapatok. Mellesleg Tito partizánjai folyamatos harcban álltak a királyhű partizánokkal is, és a horvát csetnikekkel is.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.05.13. 15:26:24

@arpiszan: @teddybear01: szerintem ilyesmi lesz:
Olasz önkéntes 29.Waffen Grenadier Division (Olasz Nr.1) Észak-Olaszország 1945 (Scharführer)
www.tridentmilitary.com/new-photos25/l_DRF70492_MFU1.jpg

mondjuk a Fallschirmjäger sisak is hasonló:
www.fjr6.com/FJ-LEHR/fjlehrkompaniecom/Eben%20Emael%20Squad%20Smoking.jpg

teddybear01 2015.05.13. 20:46:55

@JTom: A német ejtőernyős nekem is az eszembe jutott később. Sőt amennyire emlékszem, a magyar ejtőernyősök is megfordultak a Délvidéken, bár az egyik Savoia-Marchetti szállítógépe lezuhant az 1941 április 11.-ei támadás során, és teljes személyzetével és a szállított legénységgel együtt porrá égett.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.05.13. 21:55:24

@teddybear01: és ne feledjük, hogy a kép készülhetett a jugoszláviával szomszédos olasz területen is simán. akkor már keményen gyúrtak rá titóék, hogy hátha jóvátételként a háború után övék lehet velencéig minden :)

gigabursch 2015.05.18. 08:49:14

Délszláv viselet...

Nane...!!!

Az egy szerb viselet (ugye Tesla a O-M M területén, a Magyarország, Horvát királyság területén egy szerb faluban született (igyekeztem a legpontosabb lenni)

...de olyan, hogy délszláv - nos olyan a Párizsi diktátumig nem volt. És már meg is szűnt

gigabursch 2015.05.18. 08:59:45

@teddybear01:
Nem úgy van, hogy a csetnikek szerbek voltak?
A horvátokra is volt valami név, de nem jut eszembe.
A bosnyákokra meg pláne nem.

teddybear01 2015.05.18. 10:24:50

@gigabursch: @pitcairn: Igazatok van, valami rövidzárlat lehetett nálam, és kevertem a két megnevezést. Különben mindkét társulat utálta egymást és Tito kommunista partizánjait is, és elég érdekes volt a tagság is. A háború után a csetnikek vajdáját, Mihailovićot kivégezték.

gmarc 2015.05.18. 12:30:51

@Sigismundus: Vinkovci és Eszék között vonatozva láthatsz békebeli MÁV-HÉV szabványépületeket is szétlőve.

lenibo 2015.05.19. 11:09:57

A kép nem a Reichstagnál készült hanem az Új Birodalmi Kancelláriánál. Egyébként beállított kép, propaganda fotó.

butyko 2015.06.06. 03:36:35

@walter sobchak: Ez a bizonyos hajóról való felszállás 1910 november 14.-én történt. Érdekesség ,hogy maga Eugene Ely nem katona vagy haditengerész volt,hanem civil pilóta.
süti beállítások módosítása