A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr107235881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.21. 08:45:06

Húúhh, de jó, hogy akkoriban nem éltem és jártam arrafelé...konkrétan összesz@tam volna magam...vagy haza se mentem volna sehonnan sem...hátborzongató...de nagyon jó képek....és azt hiszem teljesen élethűen visszaadja az akkori éjszakai feelinget a londoni utcákon.....élő ember sehol....sejtelmes köd...kihalt, utcák, átjárók,..és akkor kilépett Jack a saroknál, kezében a véres késsel....grrr ...az utolsónak is elvágta a nyakát......

francoska 2015.03.21. 10:42:07

1934-ben Jack már sehol se volt... :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.21. 10:51:55

@francoska: tudjuuk, írtam...csak odaképzeltem...! :-))

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.03.21. 12:59:18

Amelyiken a kocsma van az egész barátságos. Mondjuk a többihez képest.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2015.03.21. 22:14:32

Besz@rás jók... annyira tetszik, hogy akkoriban alap volt az építészeti és városfotózásban a perspektívakorrekciós objektív, a kánon része volt, ma meg, ha egy ilyenre vágynék (tilt and shift obira), vehetek egyet félmilláért a dslr gépemhez, vagy ha bátor vagyok, rendelhetek valami bizonytalan orosz webáruházból Zenitet laza 150-ért...

selgir 2015.03.21. 22:42:54

micsoda tömeg az utcán...

Tökönrúgott Feleségek 2015.03.22. 13:26:28

szerintem nem hátborzongatóak a képek, hanem gyönyörűek

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2015.03.22. 13:56:15

Szép éjszakai fotók, az biztos, de ettől még tucatfotók (igaz, a jobbik stílusból), inkább dokumentumként értékesek.

@Pirx pilóta: Nem volt akkoriban ilyen objektív, hanem síkfilmes fényképezőgéppel állították (pontosabban korrigálták) a képbeállításból adódó perspektíva-hibákat. Ilyen gépeket használtak mindenhol, akár stúdióban is, és létezett természetesen hordozható verzió is. A komoly fényképészek ma is ilyen gépet használnak épület- és tárgyfotókhoz, síkfilmes vagy akár digitális hátfallal is (természetesen modernebb változatokat, pl. Sinar, Linhof, Toyo, Wista, Horseman stb. márkák).

A tilt-shift obik éppen a mai tükörreflexes "üzlet" miatt jelentek meg, objektívként valóban drágák, de ha megfelelő objektív + tilt-shift adapter kombót vásárolva már olcsóbban lehet kijönni (az Ebayen találni ilyen adaptereket akár már 50-60000 Ft-ért is). És bátorság sem kell a vásárláshoz, csak nem kell félni mindentől: az egyik ilyen adapteremet Oroszországból rendeletem és minden gond nélkül megkaptam (asszem 60 000 Ft volt, kb.). Ezek az adapterek egyébként sokkal szűkebb korrigálási lehetőséget biztosítanak, mint a síkfilmes fényképezőgépek és az sem mindegy, milyen objektívvel használjuk.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2015.03.22. 15:07:32

@bestpixel: igen tudom, itt figyel mellettem a polcon egy 1910 körüli H. Ernemann Heag II., ha nem volna olyan nehézkes javítgatni a harmonikáján az apró lukacskákat, már rég ezzel kísérletezgetnék...
az SLR ettől még szerintem nagy találmány volt (és mint az idő megmutatta, időtálló is), de tényleg elvette (alapból) a perspektíva-korrekció lehetőségét az átlag júzertől; igaz, közben a kánon is lazult, ma már tényleg csak a nagyon profi épület- és tárgyfotósok tudják, hogy egyáltalán miről van szó... tényleg, kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy Bujnovszky Tamás például DSLR-rel és PC-objektívvel dolgozik-e, vagy valami komolyabb célszerszámmal...
az orosz PC-objektívekkel már régóta szemezgetek, nem is velük van a baj, csak én még a magyar webáruházaknál is lehetőleg a személyes átvételt választom, még pár ezer forintos tételnél is, félek, hogy bármilyen hiba esetén egy kitudja hol bejegyzett orosz webshoppal szemben semmilyen garanciát nem tudok érvényesíteni... persze, mivel Pentax K-t nézegetek, amúgy is marad a Zenith, a Pentax szerintem nem is csinál tilt-and-shiftet... ez az adapter-dolog viszont új, majd utána nézek, köszönöm...

Dr Gregory House 2015.03.22. 19:00:56

A nyócker nappal ijesztőbb.

Dzsézön 2015.03.23. 13:35:31

@NagyságosSodalisO [eng]:
Szerintem most gázabb a dolog. Vannak negyedek ahová éjjel nem lenne tanácsos fényképezni járni. Köpedelem egy hely lett, de régebben nagyon hangulatos város lehetett.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.23. 15:31:42

@Dzsézön: Igen, tudom....egy nagy gyűjtő most már. rendszeresen nézegetem a police.co.uk oldalt, meg fotókat a különböző kerületekről....Szörnyű....láttam, olyan képet, kínai negyedről, ahol a fakerekes, tülkös szarvú marha húzta kordéval mentek az utcán.....először nem hittem a szememnek....

Londont sokan összekapcsolják a híres látnivalókkal, amikkel illik fotózkodni és utána kitenni a FB-ra..
Én bennszülött angoloktól kérdeztem meg, igaziból mikor érdemes bemenni Londonba szétnézni, sétálgatni stb. Mindig azt mondták, soha! Too busy ...és a hétvége meg végképp horribilis.
Persze van akinek ez jön be, imádja a nyüzsit az extra multikultit...Engem kimondottan zavar ha a kövér, nagy seggű csámpás , izzad szagú afrikai rám ül és nem veszi észre, csak ha szólok, hogy "Bocs, .nem bírom tartani a 140 kg-t, arrébb kéne ülni 20 cm-t....persze visszanéz, lenézően, és nem is érti mi a problémám.
2 év után nincsenek londoni fotóim.....semmilyenek...még nappal készültek sem...talán majd egyszer...

Dzsézön 2015.03.24. 15:46:08

@NagyságosSodalisO [eng]:
Pár kötelező fotót csináltam mikor kijött meglátogatni az asszonykám, de nekem nagy csalódás volt. Igaz csak pár hónapot töltöttem ott, de elég volt. Azt gondoltam biztos nem szeretem a nagyvárosokat, de kiderült, hogy nem ez a baj, mert volt szerencsém Rómához és azt imádtam. Tiszta történelem az egész és a digók is tök lazák. :) Persze a multikulti ott is nyomul...

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.24. 20:39:33

@Dzsézön: Hát megértelek, az érdekes az, hogy a angol őslakosoknak is egyre élhetetlenebbek lesznek a nagy és közép méretű városok, aki csak teheti költözik , menekül ki vidékre....

pitcairn (törölt) 2015.03.26. 00:00:31

@Dzsézön:

a 70-es, 80-as évekhez képest azonban hót biztos, hogy sokat javult

pitcairn (törölt) 2015.03.26. 00:03:12

@NagyságosSodalisO [eng]:

nekem speciel jobban tetszett London mint mondjuk Párizs, igaz csak 10 napot voltam ott

egy probléma volt/van az egésszel:

iszonyatosan drága

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.03.26. 09:22:27

@pitcairn: akkor a skandináv országokba ne menj. főleg norvégiába, vagy izlandra :)

pitcairn (törölt) 2015.03.26. 14:17:05

@JTom:

nem véletlenül maradtak ki eddig:)

ár-érték arányban különben szerintem Portugália a legjobb EU célpont, különösen Porto

Peter Gombas (törölt) 2015.04.29. 18:37:26

@NagyságosSodalisO [eng]: Hát hat évvel később volt ok is a félelemre - amikor 1940-ben szétbombázták Londont, az angliai csatában ...
süti beállítások módosítása