UPDATED! - 2015.02.08.
Halász Péter a Regionalbahn.hu oldal szerkesztője küldte ezt a kiegészítést a cikkhez! Köszönjük neki!
Kedves Szerkesztő Kolléga!
Örömmel nézegettem a „A Harmadik Birodalom mindennapjai színesben - 1937” (http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2015/02/06/a_harmadik_birodalom_mindennapjai_szinesben) címen megjelent összefoglalótot. Néhány képhez esetleg tudok segíteni képaláírásokka, hátha így még érdekesebb lehet az írás.Jó eséllyel a fotós háttal állhatott az Anhalter Bahnhofnak, jobbra az egykori Hotel Preussischer Hof épülete láthatóA kép a mai Masurenallén kelet felé tekintve készült, ott, ahol ma Stadtringet (A111-es autópálya) keresztezi. Jobbszélen ma a Zentraler Omnibusbahnhof van a sarkon. Mögötte pedig a Haus des Rundfunks helye, ma a tartományi közszolgálati médiaszolgáltató, a Rundfunk Berlin-Brandenburgnak otthnot adó épületkomplexum látszik. Bal oldalon a Messegelände északi bejárata látható. 1937-ben építették fel Richard Ermisch tervei alapjánJó eséllyel egy májusfa-állítást látunk a Berliner Dom előtt, a Spree közelében, az Unter den LindenenA képen egyértelműen az Anhalter Bahnhof csarnoka látszik. A II. Világháborúban lebombázták, mára csak a portikusza maradt meg. 1952-ben a többi fejpályaudvarral együtt bezárta az NDK vasútja, a DR, akik az üzemeltetői jogokat gyakorolták a nyugati megszállási övezetben is a városban. Részletesebb írás a témáról: http://www.regionalbahn.hu/2012/05/fejpalyaudvarok-emleke.htmlA képen a Marienfelde és a Breitenbachplatz között közlekedő berlini trolibuszvonal egyik kocsija látható. Gyanúm szerint a Breitenbachplatz végállomáson látható a trolibusz, de ebben nem vagyok biztos, a II. Világháború után alaposan megrongálódott ez a környék is. A tippem szerint még lehet a mai Rathaus Steglitz környéke is, erre utal a felsővezeték-elágazás is, illetve a ma már nem létező Adler am Rathaus Steglitz szálloda- vagy vendéglőcégér is.A troli az 1935-1936 során beszerzett 1201-1203 pályaszámú kocsik egyike, valószínűleg az 1202-es, amelyet a Daimler-Benz (járműszekrény) és a BBC (villamosberendezések) épített. A nyugat-berlini troliüzem 1965-ben szűnt meg. Részletek németül: http://www.berliner-verkehrsseiten.de/obusA képen a DRG egy érdekes megoldása látható: a Culemeyer-vontatók segítségével olyan helyekre is eljuttatták a vasúti kocsikat, ahova nem volt vasúti pálya. Nagyon jól jövedelmező üzlet volt ez sokáig, az 1987-ben szűnt meg a szolgáltatás Nyugat-Németországban, míg a (volt) NDK-ban 1993-ban szűnt meg az államvasút nyújtotta ilyen jellegű szolgáltatás.Remélem, tudtam segíteni a cikk színesítésében. További sok sikert a kiváló oldal szerkesztéséhez!Üdvözlettel,