Bostoni vasúti balesetek az 1910-30-as években

2014. június 16. JTom

Leslie Jonesnak, a Boston Herald fotográfusának munkáiból már láthattatok egy posztot a blogon. Most az általa fotózott vasúti balesetekből láthattok egy sorozatot. A városban és a környékén jó néhány elképesztő esetet látott.

1917. Mattapan-nál történt baleset..jpg

1917. Mattapannél történt baleset

1920 körül. Magasvasúti szerelvény balesete..jpg

1920 körül. Magasvasúti szerelvény balesete. 2.jpg

1920 körül. Magasvasúti szerelvény balesete

1920 körül. Magasvasúti szerelvény zuhant az úttestre..jpg

1920 körül. Magasvasúti szerelvény zuhant az úttestre

1920. Keskeny nyomtávú vasút balesete..jpg

1920. Keskeny nyomtávú vasúti szerelvény balesete

1922. Folyóba zuhant lokomotív Dover, Massachusetts..jpg

1922. Folyóba zuhant lokomotív. Dover, Massachusetts

1923. Baleset Readingben. 2.jpg

1923. Baleset Readingben..jpg

1923. Baleset Readingben

1925 körül. Kisiklott szerelvény Dél-Bostonban..jpg

1925 körül. Kisiklott szerelvény Dél-Bostonban

1925 körül. Tehervonat balesete. Sharon, Massachusetts..jpg

1925 körül. Tehervonat balesete. Sharon, Massachusetts

1926. Emelt pályáról lezuhant mozdony. 2.jpg

1926. Emelt pályáról lezuhant mozdony..jpg

1926. Emelt pályáról lezuhant mozdony

1928 körül. Mansfield, Massachusetts..jpg

1928 körül. Mansfield, Massachusetts

1928 körül. Tehervonat balesete..jpg

1928 körül. Tehervonat balesete

1928. A Bernardi Greater Shows cirkusz szerelvény balesete. Farmington, New Hampshire. 2.jpg

1928. A Bernardi Greater Shows cirkusz szerelvény balesete. Farmington, New Hampshire. 3.jpg

1928. A Bernardi Greater Shows cirkusz szerelvény balesete. Farmington, New Hampshire..jpg

1928. A Bernardi Greater Shows cirkusz szerelvény balesete. Farmington, New Hampshire

1928. Az Orleans-Kansas City személyvonat balesete Lola-nál. 63-an sérültek meg..jpg

1928. Az Orleans-Kansas City személyvonat balesete Lolánál. 63-an sérültek meg

1928.01.jpg

1928. Beach St. & Harrison Ave. Two killed 2.jpg

1928. Beach St. & Harrison Ave. Two killed.jpg

1928. Beach St. & Harrison Ave. kereszteződésében történt magasvasút balesete. Ketten haltak meg

1928. Krumpliszállító szerelvény balesete..jpg

1928. Krumpliszállító tehervonat balesete

1928. Lowell..jpg

1928. Lowell

1929. Andover, Massachusetts.jpg

1929. Andover, Massachusetts

1929. Kisiklott gyorsvonat North Charlestown mellett, New Hampshire. A 45 utasból senki sem sérült meg..jpg

1929. Kisiklott gyorsvonat North Charlestown mellett, New Hampshire. A 45 utasból senki sem sérült meg

1929. Peppersass hegyi vonat avatója. Az indulás után néhány pillanattal a vonat kazánja felrobbant és megölte a fényképészt. Ott ül a földön a felállított gép közelében..jpg

1929. Peppersass hegyi vonat avatója. Az indulás után néhány pillanattal a vonat kazánja felrobbant, és megölte a fényképészt. Ott ül a földön a kép közepén a felállított gépe közelében

1930. A Bostoni déli pályaudvaron kisiklott szerelvény..jpg

1930. A Bostoni déli pályaudvaron kisiklott szerelvény

1930. körül. Cape Codder expressz balesete. 2.jpg

1930. körül. Cape Codder expressz balesete..jpg

1930. körül. A Cape Codder expressz balesete

1930. körül. Tehervonat balesete. Atlantic, Massachusetts..jpg

1930. körül. Atlantic, Massachusetts

1930. Stoughton, Massachusetts. A szerelvény az állomás épületébe fúródott. 1.jpg

1930. Stoughton, Massachusetts. A szerelvény az állomás épületébe fúródott. 2.jpg

1930. Stoughton, Massachusetts. A szerelvény az állomás épületébe fúródott. 3.jpg

1930. Stoughton, Massachusetts. A szerelvény az állomás épületébe fúródott..jpg

1930. Stoughton, Massachusetts. A szerelvény az állomás épületébe fúródott

1930. Tehervonatok ütköztek Rahway-nál..jpg

1930. Tehervonatok ütköztek Rahwaynél

1930. Tűzoltók oltják a bostoni indóháztüzet..jpg

1930. Tűzoltók oltják a bostoni indóháztüzet

1931. Mobile, Alabama.jpg

1931. Mobile, Alabama

1932. Back Bay-i baleset. Két halott..jpg

1932. A két halálos áldozattal járó Back Bay-i baleset

1932. Villamos és autó balesete a North Hampton és a Washington utcák kereszteződésében..jpg

1932. Villamos és autó balesete a North Hampton és a Washington utca kereszteződésében

1932. Égő tehervonat Clintonnál 2..jpg

1932. Égő tehervonat Clintonnál..jpg

1932. Égő tehervonat Clintonnál

1932..jpg

1932

1933. Frontális a brocktoni vásáron..jpg

1933. Frontális a brocktoni vásáron

1933. Vonat és autó találkozása Belmontnál. Ketten haltak meg a balesetben. 2.jpg

1933. Vonat és autó találkozása Belmontnál. Ketten haltak meg a balesetben..jpg

1933. Vonat és autó találkozása Belmontnál. Ketten haltak meg a balesetben

Lássuk a fotóst, Leslie Jonest!

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr496284864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karcsi75 2014.06.17. 07:30:58

Kiváncsi lennék, hogyan jutottak Jones tudomására a balesetek. A helyreállítási folyamatok is megérnének egy sorozatot.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.06.17. 08:46:03

"Magasvasúti szerelvény zuhant az úttestre." - a mikrobuszban utazók a második születésnapjukat ünnepelhették.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.06.17. 08:53:40

@Karcsi75: Mivel amerikáról beszélünk, feltételezhető, hogy valamelyik vasutasnak jó kis mellékjövedelme volt abból, hogy ilyen esetben felemelte a telefonkagylót. :) A romeltakarítást én is nehezen tudom elképzelni. Olyan iszonyatos tömegű dolgok vannak totális káoszban egymásra halmozva ezeken a képeken, hogy én azt sem tudnám, hogy fogjak hozzá... de persze a vasutasoknál biztos megvoltak ehhez a tapasztalatok és az eszközök. Konkrétan a MÁV-nál még a nyolcvanas években is egy majd' száz éves, speciálisan vasúti mentésekhez tervezett gőzdarut használtak, és direkt e célra életben tartottak egy 424-est, ami ezt a helyszínre szállította, majd pedig energiával ellátta.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.06.17. 09:37:29

@Andrassy Gabor: Nekem is pont ez jutott eszembe, hogy pl egy oldalán fekvő gőzmozdonyt az akkori technikával vajon hogyan tüntettek el a sínről? Nem lehetett egyszerű menet.

Ditpet 2014.06.17. 09:57:57

Miért történt ennyi baleset ebben a pár évben ilyen kis területen? Az összes félkegyelműt a vasúthoz vették fel, vagy hatalmas mágnest tettek egy-egy vonatba?
(értsd az iróniát)

Andrassy Gabor (törölt) 2014.06.17. 10:18:46

@Littlewood: Hát nyilván szigorúan gépi erővel: csörlővel, daruval.

Rollende Landstrasse 2014.06.17. 10:43:23

@Ditpet: A közlekedés minden ágában sokkal több volt a baleset, mint ma. A jelenlegi szigorú előírások, utasítások a balesetvizsgálatok eredményei. A pilóták mondása az, hogy a repülés szabályait vérrel írják. Ez illik a vasútra is.

Rollende Landstrasse 2014.06.17. 11:55:25

@Andrassy Gabor: Nem tartottak üzemben gőzmozdonyt emiatt, mert a darunak saját kazánja volt. Az ország több különböző fűtőházában voltak elhelyezve 45-65 tonna teherbírású daruk. Ezek már belsőégésű motorral voltak szerelve, a gőzdarukat a hetvenes évek végén leállították. Az utolsót - ha jól tudom - a MÁV Hídépítési Főnökség használta.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.06.17. 16:20:04

A vasút, de különösen a magasvasút veszélyes volt akkoriban. New Yorkban az 1900-as évek elején már inkább a metrót erőltették. Durva baleset persze ott is történt: 548oranewyorkban.blog.hu/2013/09/22/a_nagy_metro_robbanas

J.László 2014.06.17. 16:21:17

Ezt az oldalt minden nap meglátogatom. Nagyon jó. Szeretnék gratulálni a kedves bloggazdának.

lutria 2014.06.17. 21:47:36

Annak mennyi lehet a valószínűsége hogy pont a 666-os és a 999-es számú mozdony ütközzön össze frontálisan?

biciklis bakter · http://hovamegyavonat.blog.hu/ 2014.06.17. 22:03:52

@Andrassy Gabor: A MÁV-nál a mai napig van baleseti készenlétes szerelvény és mozdony, sőt, nem is egy. A 100 tonnás daru és szerelvénye Rákoson állomásozik, ha valahol baj van, akkor azonnal tud indulni, és fel tudja emelni a legnehezebb gépeket is (a mozdonyok 100 tonna körüliek). Kisebb baleseti daruk több helyen vannak, pl. Fehérváron is látni lehet a fűtőház mögött.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.06.18. 08:43:11

Az "indóház" kifejezés használatáért őszinte elismerésem!

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.06.18. 10:35:49

@lutria: élek a gyanúperrel, hogy az egy megrendezett esemény volt :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.06.18. 10:36:53

@J.László: nagyon kedves vagy, köszönöm a szerzőtársak nevében is! remélem továbbra is megtartod e jó szokásod.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.06.18. 10:53:22

@JTom: Hát ha az volt, akkor nagyon bevállalós volt, aki megrendezte. Ha ebből kazánrobbanás lett volna, ott kő kövön nem marad, az tuti.
Szerintem inkább az lehetett, hogy két mozdonyt használtak a vásár területén, és direkt vicces pályaszámokkal látták el őket.

johnibyg 2014.06.18. 12:04:20

@lutria: @JTom: "Az ördög a részletekben rejlik!"

Rollende Landstrasse 2014.06.19. 10:19:22

@Andrassy Gabor: Pedig rendeztek ilyet, többször is. 1896-ban Texasban a "Great Train Wreck" miatt 30 ezer néző gyűlt össze. Két vonatot (nem csak mozdonyokat!) eresztetek egymásnak, aztán a kazánrobbanás meg a szétrepülő roncsok miatt sokan meghaltak.

protézisesh 2014.06.20. 14:45:08

@Ditpet: "hülye-hülyébb-leghülyébb-postás-rendőr-vasutas" :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.11. 04:34:00

Fantasztikus képek, döbbenet, komolyan.És micsoda minőségű némelyik, ahhoz képest, hogy esetleg 100 éves...Le a kalappal.
süti beállítások módosítása