Izrael színes fotókon az ötvenes években

2014. május 14. JTom

Ma 66 éve alakult meg Izrael állam. A következő képeken a megalapítás utáni évek életképei láthatóak. Kibucok, ideiglenes táborok, bevándorlók érkezése, városi hétköznapok.

Israel in the 1950's (1).jpg

Israel in the 1950's (2).jpg

Israel in the 1950's (3).jpg

Israel in the 1950's (4).jpg

Israel in the 1950's (5).jpg

Israel in the 1950's (6).jpg

Buses in Israel in the 1950's (2).jpg

Buses in Israel in the 1950's (3).jpg

Israel in the 1950's (7).jpg

Israel in the 1950's (8).jpg

Buses in Israel in the 1950's (4).jpg

Israel in the 1950's (9).jpg

Israel in the 1950's (10).jpg

Israel in the 1950's (11).jpg

Israel in the 1950's (12).jpg

Israel in the 1950's (13).jpg

Israel in the 1950's (14).jpg

Israel in the 1950's (15).jpg

Israel in the 1950's (16).jpg

Buses in Israel in the 1950's (1).jpg

Jerusalem in the 1950's (1).jpg

Jerusalem in the 1950's (10).jpg

Jerusalem in the 1950's (2).jpg

Jerusalem in the 1950's (3).jpg

Jerusalem in the 1950's (5).jpg

Jerusalem in the 1950's (6).jpg

Jerusalem in the 1950's (7).jpg

Jerusalem in the 1950's (8).jpg

Jerusalem in the 1950's (9).jpg

gzeevi szerint:

Az utolsó képnek nem szabadott volna ide kerülni. A képen a Holyland-projektum látható, amit a 90-es években építettek,egy szállodára kapott engedélyt a telek tulajdonosa, de lefizette az akkori jeruzsálemi polgármestert, a városi főépítészt és másokat, végül ezt a hatalmas lakóparkot építhette. Az akkori pogármester, Ehud Olmert, Sharon kiesése után (helyettese volt a pártban) a miniszterelnöki székbe ugrott. Két éve az újságírók leleplezték a megvesztegetést, két napja volt az ítélet: a megvesztegető 3 és fél évet, Olmert 6 évet, a volt főépítész 7 évet plusz kettőt felfüggesztve kapott.

Köszönöm a kiegészítést! Megjegyzem éltem a gyanúperrel, mert nekem is szúrta a szemem az újszerűsége, de bármilyen hihetetlen, legalább három linket is találtam, ahol régi képek között van.

Ez egy fotós blog, igyekszem a történelem minden oldalát objektíven bemutatni. Aktuálpolitikai kommentekre, mocskolódásra most sem vagyunk kíváncsiak, se pro, se kontra. Köszönjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr285752935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alibi6 2014.05.14. 05:07:51

Akkor inkább nem is írok semmit...

ruba 2014.05.14. 08:00:43

Az utolsó kép biztos az 50-es években készült? Amúgy látszik, hogy Izrael gyakorlatilag az Oszmán-török birodalom egy távoli, szegény szegletét örökölte meg. Ezeken a képeken még nagyjából ez az állapot látható, tipikus közel-keleti lepukkantság lengi be a fotókat. Ma meg meglehet nézni hol tartanak. Libanon és Szíria is tarthatna ott (vagy majdnem ott) mint ők, ha nem azzal lennének elfoglalva, hogy egymást öljék. Nagyon jó, és érdekes képek. A témaválasztás bátor, mert sajnos Magyarrszágon nem lehet Izraelről a neten kulturáltan vitatkozni, beszélgetni, mert mindenből rögötn politikát csinálnak bizonyos emberek, még az ilyen teljesen politika-mentes témában is.

stoppos76 2014.05.14. 09:52:36

@ruba: Libanon még előrébb is, ha nincs a polgárháború.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.05.14. 10:02:07

@alibi6: nagyon köszönöm, hogy tiszteletben tartottad a kérésemet.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.05.14. 10:06:03

@ruba: igen, az első jeruzsálemi nagyberuházásként találtam rá hivatkozást, sajnos nem tudom mi, mikor készült el és hol van, nem tudok héberül.

nandras01 2014.05.14. 12:08:44

"Aktuálpolitikai kommentekre, mocskolódásra most sem vagyunk kíváncsiak"
pedig igény az lenne rá :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.05.14. 12:38:05

@nandras01: ajánlom a kuruc.info-t, tökéletes szórakozóhely. virágozzék minden virág. :)

Adamor 2014.05.14. 12:41:34

Nem aktuálpolitika, de egyet nem értettem sohasem: hogy miért vágytak annyira Palesztína területére (igen tudom, nemzeti öntudat - vélt vagy valós történelmi jogalappal), mikor az gyakorlatilag egy sivatag.

Ditpet 2014.05.14. 12:42:54

Az utolsó kép a Holy land lakópark. Az utóbbi napokban került rá a reflektorfény mert egy helyi magas rangú politikus kenőpénzt fogadott el az építkezés egyéb fázisainak "megkönnyítésére", ezért most nagy valószínűséggel szállodai szobát kap egy másik lakóparkban, csak ott nem kap kulcsot a szobájához. De nem is politizálok tovább.

Kovács Ferenc 14 2014.05.14. 13:27:20

@ruba: akkor tarthanának ott, ha nekik is lenne gyémántbányájuk...

mojoking77 2014.05.14. 13:39:32

@Adamor: Pontosan. Jartam arra, de egyaltalan nem fogott meg. Jo, Jeruzsalem, meg a piac, etc etc, de annyi sok mas szep hely van a vilagon. Tel Aviv meg buli hely, de valahogy mindenkiben van egy olyan feszultseg, ami elegge elrontja a hangulatot...
Maguk a kepek persze profik, es nagyon adjak a hangulatot, de ez gondolom termeszetes, az nem lenne az, ha nem ezen a szinten lenne.

mojoking77 2014.05.14. 13:40:20

@mojoking77: mar mint ...az lenne meglepo, ha...

LeslieBear 2014.05.14. 14:06:52

Még néztem volna szívesen 2x ennyit is....

zassz 2014.05.14. 14:34:21

Ha már a "környék", lehetne egy sorozat Libanonról is anno/most alapon. Régen (még az "átkosban") láttam egy fotósorozatot, azt hiszem talán a Time magazinban, ott már a háborús pusztítás is látható volt a képek egy részén. Ami megfogott az a zöld vonal nevű rész, ez egy széles utca volt, a két oldalán két, vagy éppen ki-kivel van, több ellenséges fél, a növényzet pedig visszahódította a környezetet. Ahogy visszaemlékszem a képekre, döbbenetes volt.
Egyébként Libanon, különösen Bejrút a 70-es évekig a Riviérával vetekedett, nemcsak látványban, de árakban, forgalomban is. Erre szétlőtték, ahogy az onnan induló Malév gépet is, ha jól emlékszem '74-ben talán.

terminus51 2014.05.14. 14:40:32

Nagyon jó a poszt, jók a képek. Tavaly beutaztam Izrael nagy részét, így jó volt összehasnonlítani honnan fejlódtek ekkorát. Pár településen amúgy még lehet találkozni ennek az időszaknak a hangulatával, pl Haifa, ott még sok épület ebből a korból való.

2014.05.14. 15:11:04

Az eltérő fejlődéssel kapcsolatban a kontraszt Európában ugyanígy megfigyelhető. Izraelt támogatta busásan az Egyesült Államok, míg a környékbeli népek mögött többnyire a Szovjetunió állt. S most nézzük meg Európa vasfüggöny által szétválasztott országait. Van kb. 50 év különbség... (na jó, ha Budapestet és Bécset nézzük, 100)

nandras01 2014.05.14. 15:35:48

@JTom:
kösz, de momentán nem vágyom arra, hogy összemocskoljam magam. rövid szösszenemben mindössze arra utaltam, hogy jó érzékkel tetted meg a figyelmeztetést, mert a téma mágnesként vonzza a retardált hülyéket.

amúgy nagyon szeretem a posztjaidat, és mivel rossz alvó vagyok, alig várom, hogy elmúljon éjfél, hogy megnézhessem a napi termést :)

Namely 2014.05.14. 15:42:47

Hát igen, aki dolgozik, az fejlődik is.

Egy kérdés: még nem voltam ott, így csak gondolom, hogy meleg van (+google, amit ír).
Ezekben a több rétegű (fekete/sötét) ruhákban hogy nem készülnek ki?

GERI87 2014.05.14. 15:59:34

@ruba:

"Ezeken a képeken még nagyjából ez az állapot látható, tipikus közel-keleti lepukkantság lengi be a fotókat. Ma meg meglehet nézni hol tartanak."

Ez igaz, tettek érte.
Viszont külső támogatás is rendesen van ebben: a népes és gazdag zsidó diaszpóra pénze, befektetései, és a támogató államoké (pl USA).

@Adamor:

Palesztina az ősi Izrael és a zsidó vallás szent földje. Ennyi.

Na meg a történelem folyamán rengeteg helyről kiutálták őket, üldözések, pogromok, kiutasítás...nem élhettek szinte sohasem egyenlőként a többséggel (meg úgy önmagában kisebbségnek lenni általában szar).
Plusz, ugye ott volt II.Vh a holokauszt...

Teljesen érthető hogy saját hazára, földre vágytak ahol nem elnyomott, megtűrt kisebbség hanem többségi né és vallás...még ha ez egy sivatag is.

mojoking77 2014.05.14. 16:20:03

@Namely: Ha jobba megnezed a kepeket, a legtobben rovidujjuban/shortban vannak. Az oregeknek mas a hohaztartasa, amennyire emlekszem, nagyapam sem mutatkozott soha rovidujju/rovid szaru ruhaban az utcan, meg a legnagyobb melegben sem. Plusz azert nyaron del kornyeken erosen megall az elet ott is. (legalabb is a kozteruleteken.)

2014.05.14. 17:24:55

@zassz: Az a gép Budapestről indult, a Malév 240-es járata volt, Bejrútban kellett volna leszállnia 1975 szeptemberében. A gép állítólag felrobbant, de az okot a mai napig nem tisztázták, akarom mondani nem hozták nyilvánosságra.

A képek nagyon jók!

J.László 2014.05.14. 18:38:23

Érdekes élmény lehetett teszem azt Berlin vagy Bécs belvárosából odaköltözni.

Svartalfar 2014.05.14. 19:15:46

@GERI87: ...előtte meg Egyiptomé. Ennyi!

GERI87 2014.05.14. 21:16:26

@Svartalfar:

Az mindegy, a zsidóknak volt rá lehetőségük, támogatásuk és erejük hogy Izraellé tegyék a területet. gy az ő történelmi, vallási jogalapjuk érvényesült.

burakefendi 2014.05.14. 22:56:37

@Adamor: azt szerintem csak egy zsidó értheti. az ígéret földje szerintem nagyon erős eleme a zsidó identitásnak

gzeevi 2014.05.15. 07:02:13

@ruba: Az utolsó képnek nem szabadott volna ide kerülni. A képen a Holyland-projektum látható, amit a 90-es években építettek,egy szállodára kapott engedélyt a telek tulajdonosa, de lefizette az akkori jeruzsálemi polgármestert, a városi főépítészt és másokat, végül ezt a hatalmas lakóparkot építhette. Az akkori pogármester, Ehud Olmert, Sharon kiesése után (helyettese volt a pártban) a miniszterelnöki székbe ugrott. Két éve az újságírók leleplezték a megvesztegetést, két napja volt az ítélet: a megvesztegető 3 és fél évet, Olmert 6 évet, a volt főépítész 7 évet plusz kettőt felfüggesztve kapott.

gzeevi 2014.05.15. 07:35:37

@Adamor: "miért vágytak annyira Palesztína területére (igen tudom, nemzeti öntudat - vélt vagy valós történelmi jogalappal), mikor az gyakorlatilag egy sivatag"
Nem azért vágytak éppen erre a földre, mert sivatag vagy paradicsom, ez a kérdés fel sem merült. Hanem mert itt fejlődtek néppé, itt alakult ki kultúrájuk, önálló államuk mintegy 1000 éven át állott, hódításokon, szabadságharcokon bukott el, de az időben kidolgozott vallási szabályok a szétszóratásban is összetartották őket, és fenn tartották bennük a visszatérés vágyát. Egy Rómába hurcolt rabszolga nyilván visszavágyik előző,önálló életébe, de ezt a kívánságot minden vallásos zsidó évente többször hajtogatta imáiban. Ehhez jött a XIX. század nemzeti államainak forradalma, erre reagáltak a zsidók is, ekkor kezdtek vissza szivárogni volt országukba - bár ott folyamatosan is volt zsidó lakosság az ókortól addig! (A nagy szétszóratás i.u. 135-ben volt, de pl. zsinagógák maradtak az V-ik, X-ik, stb. századból is). Az újdonság abban állt, hogy az új jövevények vissza akarták állítani a nemzeti kereteket a török impérium ezen elhagyott, gyéren lakott szegletében. Ezt Herzl javasolta először, amikor oda látogatott, megdöbbent a lepukkantságon, és Ugandát javasolta helyette. Ez a javaslat akkora felháborodást keltett, hogy miatta Herlz szívrohamot kapott és meghalt. Csakis "Izrael országa" jöhet számításba! Minden más kísérlet meg is bukott: Birobidzsán, Argentína (Moisesville!), és mások. Izraelben az archeológia igazolja a történelmi folytonosságot: lépten-nyomon felbukkannak az ókori Izrael emlékei, Heródes építkezései, Cézárea, Jeruzsálem, Masszada,számtalan más ókori városka, falu - és a földből vagy barlangokból kibukkant szöveges leleteket egy gimnáziumi tanuló is elolvashatja, kicsit régies, de a saját anyanyelvén. Így is tanulja a történelmet: az állami lét 1000 évét,előzményeit, utóéletét,a száműzetéseket, népe életét a Római Birodalomban, keleten, az Iszlám országaiban, a középkori Európában, a visszatérési hullámokat, az állam jelenlegi szerkezetét, stb. Kétségtelenül érdekes történet.

Orszag 2014.05.15. 09:26:44

@Namely: Hiszed, vagy sem, de a sötét ruhák jobbak a meleg éghajlaton, mert a testtől több hőt vonnak el, mint a fehér, már ha az árnyékban maradsz. Nézd meg a tuaregeket, berbereket, beduinokat, mind sötét ruhában szokott szaladgálni. Sosem gondoltam volna én sem, de közel-keletiek megvilágosítottak.

Kovács Ferenc 14 2014.05.15. 09:55:11

@Orszag: Rájuk gondolsz?
www.thisfabtrek.com/journey/africa/mali/20060116-essakane-more/tuareg-14-gather2-4.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e5/Berber_warriors_show.JPG

static.guim.co.uk/sys-images/Music/Pix/pictures/2008/07/24/Bedouin276.jpg

:-)

Ezek ha hordtak is, csak azért hordtak sötét ruhát, mert a sivatagban semmi de semmi lehetőség nem volt arra, hogy fehérre mossák a köntösüket. Egyszerűen nem mostak. Addig hordták a burnuszukat, amíg rájuk rohadt, és utána tűzre vetették.

Ami meg az öreg zsidókat illeti: a századforduló környékén egyszerűen illetlenség volt ingujjban, rövid nadrágban megjelenni nyilvános helyen. Aki akkoriban szocializálódott, az bizony felöltözve járt. A legnagyobb melegben is három részes öltönyben. Sőt, akkoriban még a fürdőruhák is sokkal többet takartak, mint manapság.

A "sportos stílus" csak a hatvanas évek derekán kezdett terjedni, addig csak a gyerekek jártak rövid nadrágban.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.05.15. 10:00:25

végre nem nyomaszót, szomorú képek

Orszag 2014.05.15. 10:03:31

@Kovács Ferenc 14: Egyébként az ortodox zsidók ma is teljesen felöltözve járkálnak, de hát ez náluk követelmény.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.05.15. 10:11:38

érdekes olvasni a releváns hozzászólásokat

1349973572759 2014.05.15. 11:17:29

A zsidó magyarok, mikor kapnak autonómiát Izraelben? ebben is a Viktornak van igaza, mindenhol azt kell kapniuk.

zassz 2014.05.15. 11:24:59

@...elmúlik...: Valóban, csak már régen olvastam erről, de valami olyan verzió is van, hogy vadászgépek (izraeli?) lőtték le, meg olyan is, hogy azért lőtték le, mert valami titkos cuccot vitt, stb. Volt talán olyan is, hogy USA rep.anyahajó is volt arra,tehát onnan is jöhetett a vadászgép, meg persze föld-levegő rakéta a partról, stb. Ha jól tudom bár utasszállító volt, utasok nélkül repült, így csak a személyzet veszett oda. Mondjuk az elgondolkodtató, hogy miért repült oda utasok nélkül, de régen olvastam erről, lehet, hogy a cikkben ez is benne volt.

Kovács Ferenc 14 2014.05.15. 12:04:01

@wmiki: a piktornak nagyon megjött az étvágya :) Majd az orrára koppintanak a külföldi gazdái.

Sárga Pecsenyekacsa 2014.05.15. 12:17:05

Egy viccet azért szabad?
Egyiptom után negyven évig kószáltak a sivatagban, mire sikerült megtalálniuk a szinte egyetlen helyet, ahol nincs olaj. :-)

Iszonyú erős hit kell, hogy ennyire ragaszkodjon valaki ehhez a helyhez. Mindhárom-négy oldalról.

Mondjuk én nem tudnék más éghajlaton élni asszem, úgyhogy a véleményem irreleváns.

ephart 2014.05.15. 13:34:59

fajtika itt sem tudtad megtagadni magadat.mutass már az utolsó képről valami archív datálást.te kis huncut hazug

2014.05.15. 14:32:51

@zassz: Állítólag vitt ládákat, melyeken a "VIDEOTON" felirat szerepelt - ezért még ki is vettek üléseket az utastérből. Utasok voltak rajta, kb. 50 fő, melyből 33 libanoni volt, de a személyzeten kívül csupán egy magyar állampolgár utazott a gépen.
Azóta sem sok információt osztottak meg ezzel kapcsolatban, gondolom tekintettel a szép summára, amit a MALÉV felvett biztosításként, mert a gép szinte új volt, csak három hónapja repült.

Miután akkortájt elég sok palesztin megfordult nálunk (támogattuk őket moszkvai utasításra), nem tudni mi volt a valódi ok, de szerintem ez nem is fog kiderülni. Jó mélyre elásták. Az mindenesetre jelzésértékű, hogy nyomtalanul eltűnt az utaslista, a szállító levelek, ezeket sem a HM-ben, sem a Malévnál, sem a Videotonnál nem lelték fel ( ? ).

Ja és ne felejtsem ugyanezen év augusztus 20-án felrobban a levegőben a csehek CSA-540-es Prága-Teherán járata.
Hogy-hogy nem pont az előtte való napon nyitottak hivatalosan irodát Prágában a PFSZ vezetői.

Szóval lehet elméleteket gyártani bőven.

GERI87 2014.05.15. 17:40:08

@Trónkövetelő:

igen, láttam anno:) tökjó.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.05.15. 20:10:50

@gzeevi: köszönöm a kiegészítéseidet, beszerkesztettem a posztba.

Késes Szent Alia 2014.05.16. 02:34:37

Ha nem bánod, feliratoznám a képeket:

1-2., 9. Új bevándorlók Karkurban (Haifától délre)

3. Sorban állás jégért (Jeruzsálem)

4. Herzl Tivadar sírja a Herzl-hegyen Jeruzsálemben. A végrendeletében (1903) meghagyta, hogy "apám mellé temessenek [Döblingben], és addig ott nyugodjak, míg a zsidó nép el nem szállítja földi maradványaimat Erec Izraelbe." Ez 1949-ben meg is történt, Baruch HaShem. A képen látható sírkő ideiglenes dizájn volt, a végleges így néz ki: http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.538155.1375005368!/image/3274045110.jpg_gen/derivatives/landscape_640/3274045110.jpg

5. Piac Tiberiasban

6., 17-18. Jemeni bevándorlók a Beit Lid táborban. Jemenből a 'Varázsszőnyeg' fedőnevű akció keretében menekített ki a Izrael több tízezer zsidót 1949-50-ben. Ugyanebben a Beit Lidben 1995-ben egy palesztin öngyilkos merénylő ölt meg 21 embert: en.wikipedia.org/wiki/Beit_Lid_massacre

7. Tiberias

8. Iraq Suweidan: Gáza várostól északra lévő falu, amit Izrael a Függetlenségi Háborúban (1948) elfoglalt az egyiptomiaktól.

10. Építkezés Beer-Shevánál

11. Negev

12-14., 16., 19-20., 24. Jeruzsálem

15. Román bevándorlók érkeznek Haifába

21. A Palatin Hotel Jeruzsálemben, ma is megvan.

22. Jaffa Road, Jeruzsálem egyik legrégibb utcája. Ma már ez is eléggé másképp néz ki.

25-27: Mea Shearim, Jeruzsálem ultra-ortodox negyede. A neve Száz Kaput és százszoros mennyiséget is jelent, állítólag ebből a szövegből: "És vete Izsák azon a földön, és lett néki abban az esztendőben száz annyija, mert megáldá őt az Úr." (Gen. 26,12)

28: Hadassah Intézet, Jeruzsálem

29: Erről már írt gzeevi.

Forrás: visualhistory.livejournal.com/443796.html

gzeevi 2014.05.16. 10:28:51

@Késes Szent Alia: "Beit Lidben 1995-ben egy palesztin öngyilkos merénylő ölt meg 21 embert" - Nem tartozik ennek a színes, érdekes és értékes blognak a profiljába, de "tanárosan" nem tudom kihagyni a korrigálást: Nem egy merénylő volt Beit Lidben, hanem kettő. Az első merénylő felrobbantotta magát a kereszteződésben lévő buszmegállóban, néhány ember meghalt vagy megsebesült. Mire az ott közlekedő autók leálltak, a vezetőik és utasaik kirohantak, hogy elsősegélyeket nyújtsanak. Nagy volt a tumultus a sebesültek körül - ekkor lépett közéjük a második merénylő, és a tömeg közepén felrobbantotta magát -ekkor halt meg az áldozatok nagyobb része, és további számosan megsebesültek.(a lányom 30 perccel a merénylet előtt ment ott el a munkahelyére, én egy órával utána - akkor kapirgálták le a környező fákról a testrész-maradványokat, és gyűjtötték nylon-zacskókba). Ma a kereszteződéstől nem messze áll az emlékmű, rajta egy ferde létrán az égbe menő huszonegy szoborral.

Késes Szent Alia 2014.05.16. 11:07:02

@gzeevi: Köszönöm a kiegészítést és a vérfagyasztó személyes részletet.

Így néz ki az emlékmű: static.panoramio.com/photos/large/18348403.jpg

jeanvaljean 2014.05.24. 22:51:00

Azért meg lehetett volna említeni, hogy szerencsétlen palesztinokat szánt szándékkel, az összes emberi jogi és ENSZ-határozat és tiltás ellenére, módszeresen kiirtották és kiszorították saját országukból. A mai napig is ezt teszik, az egész világ szeme láttára, és senki nem mer közbelépni, mert akkor máris antiszemita lenne. Senki nem mer ujjat húzni Izraellel (aki már az Európa-bajnokság selejtezőjén is indul...)

kekegsm 2014.06.12. 13:24:17

@jeanvaljean: Nem, ez nem igaz, nézzél csak utána, de ne a kurucinfón.

A Palesztinokat nem üldözték el, hanem a saját vezetőik riogatták/rémisztették meg őket, hogy meneküljenek, vagy kiirtják őket. Furcsa mód, akik beilleszkedtek, azok boldogan élnek mai napig. Van egy ismerősöm, palesztin srác,az apja az izraeli légierő tábornoka.

jeanvaljean 2014.06.27. 19:52:46

@kekegsm: Te melyik világban élsz, barátom? Hogy jön ide a kurucinfó? Történelmet végeztem az egyetemen...

Beilleszkednek? Hova? A ledózerolt kibucokba? Ne haragudj, de milyen sületlenségeket írsz te ide?

A palesztin haver izraeli tábornok faterja a bizonyíték, hogy Izrael nem tiporja el a palesztinokat???

totyy528 2015.01.11. 22:50:59

Pedig egy jó kis zsidózás hogy fel tudja dobni a napot!:)))
Én is úgy tudom- de ennek utána is lehet keresni- hogy fokozatosan szorították ki a palesztinokat a hazájukból. Mai napig érvényben van az ENSZ határozata az izraeliek kivonulásáról , a palesztin területekről.

teddybear01 2015.01.12. 11:28:29

@jeanvaljean: Ami azt illeti, bár például a Begin vezette terrorcsoport is több géppistolyos faluirtást végzett, de összességében több "palesztint" öltek meg más muzulmánok, mint a zsidók. Elég csak a Fekete Szeptembert megemlíteni, amikor a jordán király utasítására gyilkoltak le és üldözték el az életben maradt palesztinokat Jordániából.

Az eredeti angol rendezési tervet meg az arabok utasították el, és megpróbálták elfoglalni a teljes területet. Vesztettek, akkor épp úgy, mint azóta minden háborúban.

protézisesh 2016.02.07. 12:35:00

Igen tehetséges és szorgos nép ez, ha ebből a késő-középkorra jellemző állapotból mára nyugati szinvonalu varosokat epitettek es a vilag egyik vezeto (technologiai) hatalmava valtak...

protézisesh 2016.02.07. 12:48:54

Érdekes egyébként, hogy pro-Izrael bármekkora terjedelemben és bármilyen formában meg lehet nyilvánulni, de ha valaki a másik oldalt csak MEGEMLÍTI, azonnal a fejéhez vágjátok a kuruc.info-t...

Ezt mifelenk kettos mercenek hivjak.

Az meg kulon szep, hogy "tamogatasnak" hivjatok azokat a penzeket, amelyeket jovatetelkent kizsaroltak.

Az egyik nagyapam megszokott az amerikai hadifogsagbol, erre elvittek az oroszok. A masik 4 evet huzott le orosz hadifogsagban. Megsem kapott egyik se egy filler karpotlast sem semmiert. Viszont az en adombol Magyarorszag a mai napig milliardos nagysagrendu osszegeket fizet a kivalasztott nepnek. 70evvel a tortentek utan. Ez biztosabb bevetel, mint az Obol-orszagoknak az olaj...

(Nem provokacionak szantam, de most kivancsian varom, hogy ez vajon leveri-e a lecet a bloggazdanal...)

warr 2016.02.07. 16:15:50

@protézisesh: A tények makacs dolgok... :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.02.07. 16:59:32

@protézisesh: miért verné? sem a hatályos jogszabályokba, sem a blog saját kommentszabályaiba nem ütközik amit írtál.

kerüld a magyar aktuálpolitikát és a többi kommentelő anyázását, nálam ennyi a szabály.

Terézágyú 2016.02.08. 09:00:55

@protézisesh:
ez a kulcsszó: hadifogság.
a zsidókat nem hadifogságba vitték...

pitcairn2 2016.02.08. 09:26:37

@protézisesh:

ez a topic a US just war legendáriumban is központi szerepet játszik szóval nemcsak róluk szól

protézisesh 2016.02.08. 09:46:19

@Terézágyú: Szerintem egy jó kis szibériai hadifogoly-munkatábor semmivel nem durvább, mint Dél-Lengyelország táborai. De ne menjünk mélyebbre, mert csak felidegesítem magam... :(

Terézágyú 2016.02.08. 10:02:24

@protézisesh:
Hát te hozod fel ezt mindig... Kapva kapsz az alkalmon, hogy hasonló szövegeket beírj bárhová...

Mellesleg én nem a tábor körülményeiről beszélek, hanem az odahurcolás okairól. Nem mindegy, hogy valakit azért vittek egy táborba, mert ellenség, fegyverrel támadt egy másik országra (persze a támadásról nem ő döntött, hanem az országa vezetői), vagy csupán azért vitték el egy táborba (méghozzá megsemmisítés céljából, és a saját országa vezetőinek jóváhagyásával), mert a nagyapjának valamicskével kevesebb bőre volt odalent...

pitcairn2 2016.02.08. 10:06:00

@protézisesh:

ki is mondta azt, hogy az "etnikai kérdés lényegében vagonkérdés"?:(

Population transfer in the Soviet Union
en.wikipedia.org/wiki/Population_transfer_in_the_Soviet_Union

mélyen együtt érzek a zsidó áldozatok hozzátartozóival/leszármazottaival, de a kettős mérce, ill. az aktuálpolitikai felhasználás (ami egyébként elsősorban nem hozzájuk kötődik, az ő álláspontjuk teljes mértékben OK) felettébb lehangoló

pitcairn2 2016.02.08. 10:17:03

@Terézágyú:

pl. arról mi a véleményed, hogy nálunk nemzeti hős státuszba kerülhet egy efféle "politikus"?

"A minisztertanács 1945. december 22-i ülésén __Nagy Imre___ belügyminiszter (MKP) terjesztette elő a kitelepítési alaprendelet tervezetét, amely a hazai németség ___kollektív bűnösségén__ alapult."

de az alábbi ürge sem semmi...

"A kitelepítés előkészítésében és végrehajtásában meghatározó szerepet játszott a kommunista vezetés alatt álló belügyminisztérium. A Népgondozó Hivatal, amelyet 1945-ben elsősorban a kitelepítés lebonyolítására állítottak fel (vezetője idősb ____Antall József____ volt), a belügyminisztériumnak volt alárendelve."

hu.wikipedia.org/wiki/A_magyarorsz%C3%A1gi_n%C3%A9metek_kitelep%C3%ADt%C3%A9se#T.C3.B6rt.C3.A9nete

no ennyit a "higgadt, tárgyilagos" értékelésről...

Terézágyú 2016.02.08. 10:21:01

@pitcairn2:
???? hogy jön ez ide???
és akkor most mi van?
akkor te ne kedveld nagyimrét :)
mellesleg soha nem tagadta senki, hogy ő a padlásseprő miniszter stb.

de újra kérdezem: és akkor most mi van???

protézisesh 2016.02.08. 12:18:22

@Terézágyú: az erősen túlzás, hogy én "kapva kapok az alkalmon".

Csak a végletekig idegesít, amikor előadják a nagy túlélő/áldozat dumát, erősítve ezzel a lelkiismeret-furdalást mindenkiben. A világtörténelem folyamán (sőt,a XX. században is) számtalan hasonló léptékű népirtás zajlott és sajnos más nemzetek/vallási/egyéb csoportok tagjait is irtották módszeresen. Ezek közül több is jól dokumentált történet, mégsem kapnak sem az áldozatok hozzátartozói, sem pedig a túlélők semmiféle kárpótlást. Kivéve azt a népet...

Az egyik tábort meglátogatva ráadásul felmerül a egy csomó kérdés a mérnöki szemek mögött csikorgó agytekervényekben. De azt nem merem leírni, mert semmi kedvem bíróságra járkálni emiatt. Az viszont látszott a helyszínen, hogy Saul fiait késő kamasz korukban szervezett turistacsoportokban hordják az emlékhelyre, hogy mélyen beléjük vésődjön az emlékezés.

pitcairn2 2016.02.08. 20:27:08

@Terézágyú:

pl. úgy, hogy a közép-kelet-európai zsidó diaszpóra mellett talán a közép-kelet-európai német diaszpóra volt a legnagyobb vesztese a II. vh-nak

kár, hogy az utóbbinak jóformán semmilyen hírértéke sincs...

ezt bizony kettős mércének hívják

hát például ilyenek miatt "robbanásveszélyes" ez a "genocide topic"

protézisesh 2016.02.10. 11:14:46

@Terézágyú: pitcairn2-höz csatlakozva:

napitortenelmiforras.blog.hu/2016/02/09/a_svabkitelepites_margojara

A németek áldozatairól miért nem beszélünk ennyit? A németeket ugyanúgy kollektív bűnösség alapján deportálták, mint ahogy előtte a németek a kollektív bűnösség alapján mentek rá a zsidóra, cigányokra (meg egy csomó kelet-európaira, csak úgy). Vagyis az oda-vissza deportálás alapján az állás 1:1 lenne. Ehhez képest az egyik fél a mai napig bénult a bűntudattól, a másik fél meg folyamatosan fellebbez és újabb elégtételt, kárpótlást követel...

gigabursch 2016.02.12. 08:45:39

@Orszag:
S ehhez egy adalék:
A megfelelő szövetű és rétegrendű ruhaanyagban az izzadság nem egyszer, hanem többször párolog el és von el hőt.
Legalábbis valamelyik áltudományos csatorna szerint (vagy 15 éve láttam,talán a spektrumon egy beduinokról szóló filmet, ott mondták).

tamrob 2017.02.05. 10:58:37

@protézisesh:
írja:
"Az meg kulon szep, hogy "tamogatasnak" hivjatok azokat a penzeket, amelyeket jovatetelkent kizsaroltak."
A jóvátételt nem lehet kizsarolni.
A magyar parlamentben, magyar képviselők hozták magyar nyelven azokat a törvényeket, amely törvények által magyar állampolgárok egy csoportját szép lassan megfosztottak mindenüktől.
Állásuktól, egzisztenciájuktól, ingó és ingatlan vagyonuktól, majd végül amikor már csak az az egyetlen szál ruha volt rajtuk ami előzőleg a magyar közigazgatás minden törvényes és törvénytelen ereje elért, hogy csak az maradjon, akkor ezen magyar állampolgárokat (437ezer) a MÁV 176 szerelvénnyel Kassán át 56 nap alatt Birkenau rámpájáig szállította, hogy ott a a gázban adják át lelküket a Teremtőnek.
Ennek a 437ezer embernek - és most még nem jöttem elő a hadszíntérre kifejezetten elpusztítás céljából kizavart munkaszolgálatosokra, a nyilas terror főváros áldozat ezreire - nos, ezeknek az embereknek volt háza, földje, patikája, orvosi rendelője, kocsmája, szatócs boltja, órás boltja, fényképész műhelye... ágyneműje és füles bögréje a kredencben. A zsidók elviteléről mindenhol rendeletek, parancsok, végzések... a tárgyak, az ingó és ingatlan vagyonról rengeteg helyen leltár tanúskodik.
Amit a törvény és általa a közigazgatás bűnös módon véghezvitt, azt a törvény és a jog tudja kompenzálni.
Írja:
"Az egyik nagyapam megszokott az amerikai hadifogsagbol, erre elvittek az oroszok. A masik 4 evet huzott le orosz hadifogsagban. Megsem kapott egyik se egy filler karpotlast sem semmiert..."
Akkor ez most hogyan is jön ide? Mi köze a dolgoknak egymáshoz? Tehát, ha ő nem kapott, akkor miért kap a másik? Ugye ezt így gondoltad? Csak szól nyugodtan, mert akkor ehhez gratulálok.
Írja:
"Viszont az en adombol Magyarorszag a mai napig milliardos nagysagrendu osszegeket fizet a kivalasztott nepnek. 70evvel a tortentek utan."
Ez egy kapitális hülyeség... már bocs! Rosszindulatú, buta és tájékozatlan vagy... ami az eddigi fröcsögésedből (bezzeg ő nem kapott...) kiderült, de ezzel most pontosítod is.
Az Antall kormány első és legfontosabb kárpótlási törvénye volt a kommunizmus áldozatainak kárpótlása ami a 1992. évi XXXII. törvényben jött ki. Ekkor megállapították és ki is fizették a jogos igénylőknek - újra mondom: kommunizmus áldozatainak - a fejenkénti egymillió forintot.
Ezek után néma csend és semmi... majd széttárták a kezüket s közölték, hogy elfogyott a lóvé, sajnos a zsidóknak áldozatonként csak 30ezer jut. (a magyar holokauszt tagadóknak azért van pechhe, mert ebben az országban hála a közigazgatásnak minden egyes áldozatnak címe, neve, vagyona stb, stb... van)
Ekkor megkezdődtek a tárgyalások, és a magyar állam 2004-ig semmiben sem állapodott meg, és EGY BÜDÖS FILLÉRT SEM FIZETETT!
Ekkortól lehetett igényelni.
2006. december 31-én lezárult a kárpótlási procedúra. Összesen mintegy 97.600 kérelem érkezett. Ezek közül 14 ezer Izraelből és Szerbiából, 17 ezer pedig USA-ból és Kanadából érkezett. A kárpótlás során 2007. január 1. után 34. 000 határozatot hoztak, melynek során 1,1 milliárd forintot fizettek ki, amit a költségvetés fedezett.
Egy meggyilkolt után 400 ezer forint járt, amit a leszármazottak között osztottak ki. Az addigra már csak alig pár ezer túlélő pedig havi pár ezer forintos életjáradékra tudta váltani a neki járó összeget.
Akkor most te jössz, és szépen a szöveged értelmében ide beírod, hogy a mai napig a te adódból kinek(!) és mennyit(!) fizet az állam a zsidókra vonatkoztatva.
Erősen figyelek!

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2017.02.05. 14:03:29

@tamrob: uralkodj magadon, személyeskedés nélkül fejtsd ki a véleményed.
olvasd el a kommentszabályokat és az szerint építsd fel a mondanivalód a jövőben.
köszönöm.

tamrob 2017.02.06. 14:06:06

@JTom:
Oké! akkor visszavonom a:
"Ez egy kapitális hülyeség... már bocs! Rosszindulatú, buta és tájékozatlan vagy... ami az eddigi fröcsögésedből (bezzeg ő nem kapott...) kiderült, de ezzel most pontosítod is."
passzust a fenti szövegemből, amely nem megfelelő módon épült be a viszontválaszomba éprotéziseshnek, hiszen ő megírta, hogy
"Nem provokacionak szantam, de..."
süti beállítások módosítása