A Repülő szárny 1948.

2013. december 03. JTom

A második világháború alatt, de főleg utána az amerikai átlagember nagy reményeket fűzött a repüléshez. Annak ugrásszerű fejlődéséhez, amiket az akkoriban népszerűvé váló magazinok gerjesztettek a "már itt van az előszobában" típusú találmányok és fejlesztések bemutatásával. Ezeknek az "jövendöléseknek" nagy része persze nem valósult meg, általában gazdaságtalanságuk miatt.

A legnépszerűbb előrejelzésekben a távolságok nagy sebességgel történő gyors leküzdése mellett a komfort növelése volt az elsődleges. Mivel a katonai fejlesztések idővel a polgári életben is meghonosodnak, ezért az 1946-48 körül fejlesztett Northrop Flying Wings (Repülő szárny) katonai repülők polgári célra történő felhasználása szinte kínálta magát, hogy a jövőbe vetítsék egy megvalósítandó utasszállító gép prototípusaként.

00.jpg

Northrop cég által kifejlesztett YB-49 "Flying Wing"

01.jpg

02.jpg

03.jpg

Franciaország több gépre is adott megrendelést, ezért beindították a sorozatgyártást, azonban a franciák röviddel később törölték a projectet.

04.jpg

John Knudsen "Jack" Northrop  a cég első embere

 

Az elképzelés szerint tehát ennek a gépnek a polgári célú átalakításával változtatták volna meg gyökeresen a légiközlekedést. Azonban már az alábbi képekről is látható, hogy a már eleve nagy szárnyszélességű katonai verzióhoz képest az utasszállítónak legalább 2,5-szer nagyobbnak kellene lennie, ami hatalmas szárnyfelületet feltételez, nagy súllyal, de a szállítható személyek száma így is alacsony maradt volna. Az "observation deck"-ek pedig remekül néznek ki az alábbi bemutatóvideóban, de nagyon sok utas egyáltalán nem látna ki a gépből, a kilátó buborékokban utazók pedig balesetkor sokkal kiszolgáltatottabb helyzetben volnának.

06.jpeg

07.jpg

08.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr935669967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ábel Bálint 2013.12.11. 11:32:05

Mint eleg sok mindent, ezt is a nemetektol loptak a 2. vilaghaboru utan. A Horten fiverek mar 1943-ban kitalaltak a csupaszarny repulogepet (elsokent)
www.felsofokon.hu/sites/default/files/users/engineer/images/3-birodalom-mernoki-csodai-horten-ix-ho-229-repulogep-5965.jpg

Cifu78 2014.01.24. 23:09:31

@Ábel Bálint: Könyörgöm, hanyagoljuk már ezt a téveszmét! A csupaszárny repülőgépekkel több országban is kisérleteztek, még németországban sem a Horten fivérek voltak az elsők, hanem a fenti képeken látható Northrop gyártmányú gépek első fecskéje 1940-ben szállt fel. Amiben a Ho-229 első volt, az az, hogy *sugárhajtású* csupaszárny gép volt.

kkn 2014.02.04. 18:51:22

@Cifu78: Valóban, már a Wrigth fivérek előtt is ismert volt, hiszen sárkányrepülőként, siklórepülőként alkalmazták.

Northrop 1923-tól kezdett dolgozni ezen. Viszont nem nagyon haladt vele.

A Horton fivérek gyerekkoruktól kísérleteztek, persze ők is először siklórepülő modellként. Az első csupaszárny vitorlázógépük 1933-ban repült, versenyzett, és pénzdíjat is kaptak. Gondolom, a modelljeik korábban is, hiszen gyerekkori kép van róluk ilyen témában. A HO-II vitorlázójuk már egy motort is kapott. Ez az USÁ-ban is szerepelt bemutatón 1938-ban, nagy hírveréssel. Úgy tartják, ez adta a megújuló lökést Northropnak, hogy intenzívebben kezdjen a saját terveivel foglalkozni, addig mások nem nagyon láttak benne fantáziát.

Macropus Rufus 2014.02.05. 16:50:28

@Cifu78: 1920-as években az oroszok már megcsinálták a faroknélküli csupaszárny gépet. A tervezője Boris Ivanovich Cheranovsky volt, és BICh-1 és BICh-2 néven futott. De egészen vitzes csupaszárny, repülni képes(!) gépet építettek 1910-ben is.A neve Dune D.5
süti beállítások módosítása