Napi érdekes (20 kép, 18+!) - 73

2014. július 18. JTom

1959. Emeletes trolibusz balesete a Bellwell Lane-en, Newcastle-ben..jpg

1959. Emeletes trolibusz balesete a Bellwell Lane-en, Newcastle-ben.

1880. A kaliforniai Santa Monica beach korai látogatói..jpg

1880. A kaliforniai Santa Monica beach korai látogatói.

1917. Német kém kivégzése. Verdun, Franciaország..jpg

1917. Német kém kivégzése. Verdun, Franciaország.

1938. Ohio. 6 gallon kb. 25 liter benzin 1 dollár..jpg

1938. Ohio. 6 gallon (kb. 25 liter) benzin 1 dollár.

1940-es évek. Buick szállító teherautó. Chillicothe, Ohio..jpg

1940-es évek. Buick szállító teherautó. Chillicothe, Ohio.

1940-es évek. Három millió Voltos kisülés járja át az autót a Westinghouse Electric Corporation pittsburgh-i villám-tesztjében.jpg

1940-es évek. Hárommillió voltos kisülés járja át az autót a Westinghouse Electric Corporation pittsburgh-i villám-tesztjében

1941. Börtönélet az USA-ban. Utólag színezett kép..jpg

1941. Börtönélet az USA-ban. Utólag színezett kép.

1942 eleje. Német páncélozott szerelvény a Szovjetunió területén..jpg

1942 eleje. Német páncélozott szerelvény a Szovjetunió területén.

1943. Olasz Macchi C.205 vadászgép Tunéziában, az észak-afrikai hadjárat során..jpg

1943. Olasz Macchi C.205 vadászgép Tunéziában, az észak-afrikai hadjárat során.

1943. szeptember. U-boot legénység az általuk az északi sarkkörön lőtt jegesmegvével..jpg

1943. szeptember. U-boot legénység az általuk az északi sarkkörön lőtt jegesmedvével.

1944. június. Kanadai Sherman tank legénysége Caen-nál..jpg

1944. június. Kanadai Sherman tank legénysége Caen-nál.

1944. október. Budapesti zsidók transzportja indul Auschwitz-Birkenau-ba..jpg

1944. október. Budapesti zsidók transzportja indul Auschwitz-Birkenau-ba.

 

Magyarnaba szerint:

 

A kép valódi címe "Festname von Juden" Zsidók őrizetbe vétele. A Faupel propagandafotós a nyilas hatalomátvételt fotózta Pesten. A fotón a köztársaság téri városi színház bejárata látható, ide gyűjtötték be a zsidókat, tehát nem egy vasútállomáson vagyunk.

commons.wikimedia.org/wiki/Category:1944_in_Budapest

A fénykép 1944 október 20 után készült, Faupel gyűjteményének többi képén szép számmal találni is nyilaskeresztes karhatalmistákat. Az utolsó deportálások 1944 júliusának utolsó napjaira lezárultak. (www.holokausztmagyarorszagon.hu/index.php?section=1&type=content&chapter=4_3_2)

A kép tehát nagy valószínűséggel nem auswitzi deportálást ábrázol, hanem letartóztatást. 1944 októberében, a délkelet-európai német katonai összeomlás utáni pillanatokban erre nem volt lehetőség.

1953. június 30. Az első Chevrolet Corvette legördült a szalagról. Flint, Michigan..jpg

1953. június 30. Az első Chevrolet Corvette legördült a szalagról. Flint, Michigan.

1954. Los Angeles, Custom car és Hot rod show..jpg

1954. Los Angeles, Custom car és Hot-rod show.

1970-es évek eleje. A Monty Python csoport valahol a közel-keleten. A brit abszurd humor megtestesítői, idén 45 éve alakultak meg..jpg

1970-es évek eleje. A Monty Python csoport valahol a közel-keleten. A brit abszurd humor megtestesítői, idén 45 éve alakultak meg.

1970-es évek. Elspeth Beard az első női motoros aki egyedül megkerülte a földet..jpg

1970-es évek. Elspeth Beard az első női motoros aki egyedül megkerülte a földet.

1980. Szovjet és afgán katonák Afganisztánban..jpg

1980. Szovjet és afgán katonák Afganisztánban.

1986. Svéd rendőr vígasztalja a randőrautóban síró gyereket, aki belesetet okozott gördeszkájával..jpg

1986. Svéd rendőr vigasztalja a rendőrautóban síró gyereket, aki balesetet okozott gördeszkájával.

________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18+!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1936. A szintén genszter Irving Ashkenas fekszik holtan a sajtó által Gyilkos Rt. Murder Inc.-nek elnevezett bűnözői csoporttal való találkozása után egy New York állambéli vidéki hotel előtt..jpg

1936. A szintén gengszter Irving Ashkenas fekszik holtan a sajtó által Murder Inc.-nek (Gyilkos Rt.) elnevezett bűnözői csoporttal való találkozása után egy New York állambéli vidéki hotel előtt.

1945. április 18. A frissen felszabadított bergen-belseni tábor lakói ebédet főznek a halottak közvetlen közelében..jpg

1945. április 18. A frissen felszabadított bergen-belseni tábor lakói ebédet főznek a halottak közvetlen közelében.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr36480243

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gengszterkrónikák XI. 2014.07.18. 07:51:19

Neve, élete és végzete összefonódik a Gyilkosság Zrt-vel. A maffia ítéletvégrehajtó alakulatáéval. Senki nem tudja pontosan hány ember haláláért felelős, közvetve vagy közvetlenül. Lepke volt a Gyilkosság Zrt. vezetője. Keze alatt dolgoztak a szervezet...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blindsideTackle 2014.07.18. 00:27:49

az agyam elönti a meleghúgy a deportálós kép láttán, ököllel verném szét az arrogáns náci köcsög fejét, emberekkel így bánni...

-amcsi csapattársaim panaszkodnak a mostani benzinárakra náluk, ahol egy gallon kerül annyiba mint egy liter itt :S az Usaban olcsó az energia, Kínában a munkaerő, nehéz így az EU-nak versenyezni

XXL 2014.07.18. 06:01:17

@blindsideTackle: Hát igen, embertelen idők voltak. Remélem nem lesznek ilyen kegyetlenségek soha többet.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2014.07.18. 06:23:49

Hotel of Happiness - Micsoda kontraszt.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.18. 06:52:29

@blindsideTackle: A benzin olcsóbb, de a távolságok sokkal nagyobbak, az ottani városokban nem 10-20km bemenni a kertvárosból a city-be.

szempontpuska 2014.07.18. 07:55:43

@Grabbe: "Irvin Ashkenaz litván származású taxisofőr volt. Mára már homályba veszett körülmények között értékes információkat osztott meg a rendőrökkel mindarról, amit Lepkéről és bűnszervezetéről tudott a taxisok zsarolásával kapcsolatban. Talán rosszul mérte fel a helyzetét, talán könnyelműen bízott abban, hogy vallomása titokban marad a rendőrségen belül. Ez lett a sorsa":
orulunkvincent.blog.hu/2012/11/16/gengszterkronikak_xi

Balint Balazs 2014.07.18. 08:00:47

A gyilkosság ZRT-n belül eléggé kemény szabályok voltak. Ha nem tudtad végrehajtani a megbízást elsőre és a célpont meglépett, akkor jobb volt, ha magad ellen fordítottad a fegyvered. Akik megpróbáltak elrejtőzni egy sikertelen küldetés után, azokat nagyrészben felkutatták és a másvilágra küldték.

orulunkvincent.blog.hu/2012/11/16/gengszterkronikak_xi

Itt lehet olvasni, egy picit bővebben róla.

Balint Balazs 2014.07.18. 08:02:10

@szempontpuska: Gyorsabb voltál a murder INC-s linkkel. :)

Balint Balazs 2014.07.18. 08:08:29

@szempontpuska: Ja, és a cikk írója is te vagy :D

szempontpuska 2014.07.18. 08:11:41

@Balint Balazs: Hát ezért!
Könnyebb helyzetben voltam, de köszi :-)

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.18. 09:09:07

@blindsideTackle: ma is pont ilyen jeleneteket lathatsz, ha ellatogatsz Izraelbe.
Csak horogkereszt helyett David-csillag van a vegrehajtokon.
A tortenelem tobbszor is ismetelte mar ezt a felallast.

Dzsézön 2014.07.18. 09:51:42

@XXL: Most is vannak ilyen kegyetlenségek és mindig is voltak.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.07.18. 09:56:37

Olvastam valahol, hogy a Monty Python még élő tagjai megint turnéznak, nagyrészt a régi jelenetekkel, de vannak újak is.

Pszt! 2014.07.18. 11:56:11

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Nem bírod megállni, hogy ne böffentsd be a náci undormányodat?
Hányni tudnék az ilyen mocskoktól, akik az összes blogot széttrollkodják!

kovácspéterke 2014.07.18. 12:02:21

milyen megvetés van a nácira néző nő arcán. nagyon jó kép.

Smith, a John 2014.07.18. 12:30:01

Az 1. 18+os képnél, pont mint ha a Mafia 1 játékból lett volna a jelenet, még a kocsi is!

img2.wikia.nocookie.net/__cb20100704091010/mafiagame/images/b/b0/LassiterV16Fordor-Mafia-rear.jpg

protézisesh 2014.07.18. 15:24:15

@Pszt!: figyi haver, attól, hogy tagadod, a világon NEM a holokauszt az egyetlen szervezett népirtás. Volt-van több is, nagyobb is, több áldozatot követelő is. Amiben a zsidók egyedülállóak az csupán annyi, hogy egyes egyedül ők kapnak érte még 70 évvel később is kárpótlást illetve egyedül nekik sikerült olyan szinten tabuvá tenni még a témát is, hogy a hozzád hasonlók már azt is lefasisztázzák, aki csak beszélni akar róla.

Nem, mindez nem csökkenti az áldozatok szenvedéseit, vagy az elkövetett bűn nagyságát, de vedd/vegyük már észre, hogy a történelemben kib*ttul nem egyedülálló sem a népirtás cselekménye, sem a mértéke. :(

protézisesh 2014.07.18. 15:25:19

a villámcsapás-tesztet meg simán ki lehet bírni, a fém karosszéria ugyanis Faraday-kalitkaként működve levezeti az áramot úgy, hogy a benne ülőknek nem lesz baja. Persze a fém alkatrészeket érdemes ilyenkor elengedni. :)

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.18. 15:58:02

@Pszt!: óóó, éppen ma hordtak le engem mindenféle Brüsszelnek benyaló mocskos zsidónak egy másik blogon

érdekes, hogy te meg nácizol

lassan már azt se tudom ki vagyok

attól még szerintem mindkét helyen igazam volt...

semmi náci nincs abban, hogy valaki látja, hogy a zsidó állam ma mit csinál
ez nem kisebbíti a holokauszot, de azért, mert egyszer a zsidóság áldozat volt, nem kellene úgy tenni, mintha ma is az lenne
ma ők rúgják seggbe és lövik halomra az ellenfeleiket a saját faji ideológiájuk nevében

írtam már: a történelem ismétli önmagát

az antiszemitizmus és az anticionizmus különbségéről gondolom még nem is hallottál

calvin&hobbes 2014.07.18. 16:57:55

@Littlewood: Ja, nem eppen turne de a londoni O2ban csinaltak 2x3 eloadast... a masodik harmas azert jott mert az elsore 45 mp alatt elmentek a jegyek! :)
Egyebkent nagyon klasszak voltak - volt szerencsem latni oket - a nyitokep az volt hogy "One down - five to go!" emlekezve Graham Chapmanre.

ON: a kepek megint nagyon jok! szinte sosem kommentelek, de rendszeres olvaso vagyok! keves dolog teszi izgalmassa az indexet mostansag, a blog ezek egyike! Koszonom!

Disznó Úr 2014.07.18. 18:29:20

@protézisesh: Teljesen igazad van. Tragikomikus (de a történelem ebben is ismétli magát), hogy milyen gondolkodási béklyókat kívánnak kötni az emberekre.

Mindig van szitokszó: eretnek, kulák, reakciós, és most a náci.

A vallási fanatikus számára riasztó és írtandó a "különvélemény". Csak az változik, hogy mi a kánon és az, hogy aktuálisan mennyire és milyen módon tudják kikényszeríteni.

Itt és most döntően még csak szómágia és véleményterror, a represszívebb megoldások kikísérletezés alatt....

blindsideTackle 2014.07.18. 19:48:41

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: a hozzászólásom nem a faj védelmére vonatkozott, hanem a kiszolgáltatott ember védelmére. ugyan így felbasz a palesztinok, nigériai nők, tibeti szerzetesek elnyomása.
de hogy ebből neked hogy jött a mai Izrael... gondolom a sok példa közül pont ez jutott először eszedbe.

Magyarnaba 2014.07.18. 21:11:33

@blindsideTackle:

A kép valódi címe "Festname von Juden" Zsidók őrizetbe vétele. A Faupel propagandafotós a nyilas hatalomátvételt fotózta Pesten. A fotón a köztársaság téri városi színház bejárata látható, ide gyűjtötték be a zsidókat, tehát nem egy vasútállomáson vagyunk.

commons.wikimedia.org/wiki/Category:1944_in_Budapest

A fénykép 1944 október 20 után készült, Faupel gyűjteményének többi képén szép számmal találni is nyilaskeresztes karhatalmistákat. Az utolsó deportálások 1944 júliusának utolsó napjaira lezárultak. (www.holokausztmagyarorszagon.hu/index.php?section=1&type=content&chapter=4_3_2)

A kép tehát nagy valószínűséggel nem auswitzi deportálást ábrázol, hanem letartóztatást. 1944 októberében, a délkelet-európai német katonai összeomlás utáni pillanatokban erre nem volt lehetőség.

Fedup Sári 2014.07.19. 00:00:11

"hárommillió voltos"

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.07.19. 00:07:00

(Annyira tudtam, hogy előbb-utóbb ebből is nácizás-zsidózás lesz.:-/)

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.07.19. 10:12:08

@calvin&hobbes: Mázlista! Irigykedek! :)

sanyix 2014.07.19. 11:20:45

@XXL: történt, és történik most is... csaj nem tolják az arcodba.

bbwd 2014.07.19. 11:49:58

@Magyarnaba: de azért jól mutat a fotónak adott cím: "1944. október. Budapesti zsidók transzportja indul Auschwitz-Birkenau-ba."

nem baj, hogy nem igaz, de jól mutat...

McKinney 2014.07.19. 11:58:50

@bbwd: letartóztatás utan biztos a Riviérára vittek őket nyaralni, nemigaz?
Gerinctelen hányadékok vagytok, ezért tartunk még mindig itt a béka segge alatt.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.07.19. 13:49:57

@bbwd: azért ránézhetnél a cikkre mielőtt kommentelsz. ha van pontosabb információ, amit a normális - hangsúlyozom normális - olvasók írnak, mindig javítom.
sajnos előfordul, hogy 24 óráig sem kerülök gép elé (vendéglátózom ausztriában), mert a posztok időzítve vannak (jelenleg kb. aug 20-ig).

nem kell minden fa mögött zsidót/nácit/komcsit/humpalumpát látni (nem kívánt törlendő).
ezek csak képek és hidd el amennyire tőlem - hobbi történelem szeretőtől - telik, igyekszem pontos maradni. persze ez nem mindig sikerül, ezért javítok sokszor a kommentek hatására. ez nem szégyen, én is tanulok mindig valamit belőle. melyik másik blogon van ilyen?
ölel, csókol a bloggazda.

mikka 2014.07.19. 15:13:52

@Andrassy Gabor: tisztázzuk egyszer és mindenkorra. Az üzemanyag az amerikai és izraeli barátaink miatt olyan drága itt Európában amilyen. Aki nem teljesen hülye az látja és érti hogy miért. A képek jók.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.19. 15:38:52

Én csak azt nem értem hogy a szerencsétlen jegesmedvét miért kellett lelőni? Feldolgozni, megenni nem tudták, mégcsak elvinni sem hogy kitömjék. Akkor mi értelme volt ennek? Csak mert ott volt?
Akkor tudnám elfogadni, ha önvédelem volt, de nem hinném hogy nagyon kimentek volna a hajóból.

teddybear01 2014.07.19. 15:40:35

@mikka: Ennyire azért nem kell ostobának lenni.
A benzin literenkénti árának legnagyobb része a Magyar Államnak befizetett adó. Legalább 70%-a, de van még egy-két tétel amit még elrejtenek a maradék költségek között(pl. a kőolaj behozatali vámja).

A kőolaj árát éppen az amerikaiak nyomták le a palagáz kitermelésének felfuttatásával, és a németek és a japánok nyomták fel az atomellenes hisztériájukkal.

A zsidóknak gyakorlatilag nincs semmilyen lelőhelyük, a saját szükségleteiket is a világpiacon vásárolják meg. A világpiaci árra az OPEC-államok a legnagyobb meghatározók, amik fő hangadói éppen a burnuszosok.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.19. 17:39:53

@teddybear01: Gondolom, ő a világpiaci árra gondolt..

J. Mutzenbacher 2014.07.19. 18:42:46

@mikka: szerintem meg a gyíkemberek voltak, akik az üregesvilág belső oldalán laknak és chemtrail-el és a HAARP-al ritkítják az emberiséget. Főleg amióta rájöttek, hogy Jézus magyar volt, és a dél-amerikai piramisokat is magyarok építették.

58múltam 2014.07.19. 19:02:59

A tatárdúlásra, a török hódoltságra mind a mai napig emlékezünk. Miért nem hallok olyan véleményeket, hogy most már elég legyen a Mohácsra való hivatkozásból? Miért nem békéltünk meg avval, hogy 770 évvel ezelőtt mongol harcosok kiirtották Magyarország lakosságának felét?
Európa zsidőságát majdnem teljesen kiirtották, és csodálkozunk hogy hetven évvel később ez még fáj nekik?

Dr_utcai_arcos 2014.07.19. 19:27:38

Az a Corvette még a mai nap is fájdalmasan kéne, az autósó meg egyenesen erotikus élményt nyújtana. Azok voltak még az autók ;)!(Ja és Hotel Ruanda...)

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.19. 19:38:47

@58múltam: Hja, Trianont furtonfurt emlegetik, de bezzeg a náci népirtásról szó se essék, mer' az má' rég vó't. :)

kilau 2014.07.19. 20:18:30

@58múltam:
@Andrassy Gabor:
Nem az emlékezéssel van a probléma, nem is szabad elfeledni. De az már pofátlanság, hogy 70 év elteltével is ebből élnek meg.
Magyarország vagy bármely más népirtást elszenvedő nemzet mekkora anyagi vagy egyéb kárpótlást kapott?

teddybear01 2014.07.19. 21:06:31

@kilau: Sajnos nem csak a holokausztból lehet megélni, de a trianonozásból is. Csak végig kell nézni egyik-másik "hazafias" megmozdulást.

Adják-veszik Ukrajnában, a Délvidéken meg Erdélyben is a magyar állampolgárságot, pár ezer euróért. Meg Mo-n is, csak drágábban.

teddybear01 2014.07.19. 21:09:22

@kilau: "Magyarország vagy bármely más népirtást elszenvedő nemzet mekkora anyagi vagy egyéb kárpótlást kapott? "

Bocs, de a Magyar Állam fülig benne volt a holokauszt végrehajtásában, úgyhogy semmi jogunk hozzá.
Meg voltunk olyan ügyesek, hogy a háború vesztesei közé manőverezzük magunkat.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.19. 21:39:32

@kilau: én azt hittem, hogy a zsidók abból élnek meg, hogy ők gonosz bankárok és hogy mindenütt ott vannak, és kizárják a szegín magyar hazafiakat. XD

blindsideTackle 2014.07.20. 00:46:31

@JTom: így tovább!

és annyira örülök, h az átlag itteni kommentelő (remélhetően tükrözve az olvasók táborát), értelmes, racionális, középen álló ember. sokszor ugyanis megrendül a hitem az átlagmagyar értelmi képességeiben (pl. tegnap origos cikk a Holdraszállásról, kommentek 90%-a szerint nem történt meg...)

58múltam 2014.07.20. 09:59:44

@kilau: Aki túlélte, az dolgozott, rabszolgaként, német-osztrák hadiüzemekben. Amit ma kap, az nyugdíj, a ledolgozott hónapokért. Magasabb össszeg, mint amit Magyarországon végzett munka után kapna, de nem éri el a szociális segély felét. Ebből ugyan senki nem él meg! Ráadásul a legfiatalabb is 86 éves, nincsenek sokan. Kb. annyira elég, hogy egyszer egy hónapban kimenjenek sírt gondozni a temetőbe, taxival.
Ha átvitt értelemben írtad, mármint hogy ez élteti, akkor ez nem valós. A deportáltak nem szívesen emlékeznek a megalázatatásukra.

J.László 2014.07.20. 10:15:54

1945. októberében sem Auswitzba, sem Birkenauba nem indultak zsidók Budapestről, de nem baj. A többi stimmel.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.07.20. 11:10:28

@J.László: hol láttál 1945 októbert? én nem találom.

protézisesh 2014.07.20. 12:09:28

@teddybear01: magyarorszag (a magyar allam, hivatalosan, a te adodbol) 2013-ban is tizenmilliardos nagysagrendben fizetett holokauszt karpotlast mindenfele zsido szervezeteknek.

Szerinted a karpataljai allampolgarsag-adasvetel ehhez hasonlithato, vagy a (korabban mo-on is előfordult) hamisdiploma-adasvetelhez?

Akkor? :(

teddybear01 2014.07.20. 13:45:13

@protézisesh: Ha én tehettem volna valamit, akkor talán most nem kellene kárpótolni a zsidókat. Inkább olvasnák arról, hogy nem engedtük elhurcolni a magyar állampolgárok százezreit, hogy egy másik állam aztán halomra gyilkolja őket

Viszont kíváncsi vagyok, hogy te mennyire értékelnéd a rokonaid? Hiszen látszik, hogy más életét semmire sem becsülöd.

Ami pedig a diplomák adásvételét illeti az épp olyan gazemberség, mint amilyen a magyar állampolgársággal üzletelni. Akkor is, ha az állam adja pénzért, vagy egy párt érdekből szórja szét.

bloodhound v2.0 2014.07.20. 22:25:18

@mikka: most ezt mitől is "tisztáztad" egyszer és mindenkorra egy beböfögéssel? mert nekem nem jött át a meggyőző érv, hiába volt a logikus, részletes érvelésed... :) mondjuk az is igaz, hogy szívesen vagyok teljesen hülye ott, ahol te számítasz normálisnak.

amúgy szerintem a vitát szító képen nem a nő vagy a többi felnőtt arca a legdurvább (szerintem a német nem tűnik fennhéjázónak, a zsidó nő meg megvetőnek, sőt a legtöbb felnőtt nem véletlenül néz félre, hiszen megtanultak, megtanították őket félni a korábbi években), hanem a kislányé. ha egy gyerek így nézne rám, mint ő arra a fószerra, biztosan elgondolkodnék rajta hogy egy igazi féreg lehetek...

kanadai sherman-es kép elég beállítottnak tűnik, de még mindig jobb, mint az afgán, ott aztán "süt az ész" minden szerencsétlen baka arcáról... :(

protézisesh 2014.07.21. 08:48:55

@teddybear01: hát persze, ha te ott lettél volna, minden másként alakul. NEM, kurvára NEM. A birkák többbsége remekül mutatja ma is, hogy a hétköznapi szervilizmus, a "ne szólj szám, nem fáj fejem" mentalitás, a "csak semmi feltűnősködés" miatt ugyanúgy végignézné a többség, hogy tetszőleges kisebbséget "elrendezzen" a hatalom.

Konkrét és személyes példa: feltettünk a netre egy kérdőívet: "akar ön menekülttábort a saját településén? igen/nem", amire ANONIM lehetett válaszolni. 800 feletti megtekintésből 75 válasz született. Egy egyszerű, névtelenül megválaszolható kérdésre. Szerinted az, aki ezt megnyitja, de nem válaszol (mert abból "baja lehet"), az majd odaáll a nyilas/csendőr elé, hogy "ne vigyék már el azt a rendes zsidót"? Naiv vagy...

Az állampolgárság (magánszemélyek általi) adás-végtelét meg simán párhuzamba állítottad Izrael Államnak a holokauszt-kárpótlást szervezett, állami szinten történő kárpótlásával. Ami igencsak durva csúsztatás. De hát ezt megszoktuk, amikor elfogynak az észérvek, akkor jönnek a béna csúsztatások. Ezért SEM lehet tisztán, nyitottan beszélni ebben a világban erről a témáról....

teddybear01 2014.07.21. 18:42:14

@protézisesh: Össze-vissza beszélsz és belemagyarázol minden általad óhajtott választ a szavaimba.

A holokauszt megtörtént, hiába próbálod elmismásolni. A magyarok fülig benne voltak, akárhogy próbálod elhazudni. Eichmann-nak először csak olyan 80-100 embere volt, ez nagyon kevés több százezer zsidó összefogdosásához. Később ugyan kapott még embereket, de az sem igazán számított. Ha a horthysta magyar állam hatóságai nem működnek közre, sohasem tudták volna elhurcolni a zsidókat.
De olyan lelkesedéssel működtek közre, ami még Eichmann sokat látott embereit is meglepte.

"Az állampolgárság (magánszemélyek általi) adás-végtelét meg simán párhuzamba állítottad Izrael Államnak a holokauszt-kárpótlást szervezett, állami szinten történő kárpótlásával. "

Nem állítom párhuzamba. Csak megemlítem, hogy tudd.
3-4 ezer eurót ér jelenpillanatban egy magyar állampolgárság tőlünk keletre és délre. Ezt itt Magyarországban a kormány 250 ezer euróért adja. Mert a kormányunk is kereskedik az állampolgársággal, részben pénzért adja, részben pedig a kormánypártra adandó szavazatok reményében. A röhej az, hogy többségnek csak azért kellett a magyar állampolgárság, hogy gazdasági menekültként bejöhessen az EU-ba.

"az majd odaáll a nyilas/csendőr elé, hogy "ne vigyék már el azt a rendes zsidót"?"

Volt olyan is. Sajnos csak kevesen, de az elvbarátaid azt a keveset is megölték. Nézz csak utána.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.21. 21:38:42

@teddybear01: erre mondják, hogy könnyű katát táncba vinni... Adolf Hitler még tájképeket festett, amikor nálunk már zsidótörvényeket hozott a lovastengerész...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2014.07.22. 01:26:08

@Andrassy Gabor:

Hitler inkább városképeket festett. (Bár volt tájkép is.)
Az első zsidótörvény 1938-ban fogadták el. A Numerus Clausust 1920-ban ugyan, de Hitler akkor már megalapította pártját.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.22. 07:03:30

Igen, a numerus claususra gondolok. Klasszikus "fajvédelmi" törvény. Amúgy meg horthynak még sok disznósága volt a húszas években, amelyről manapság szemérmesen hallgatnak. Esküszegések, internálások, politikai üldöztetések... nem egy gusztusos történelmi figura. Azért mondom, hogy könnyű katát táncba vinni, nem kellett neki kétszer mondani, hogy vegyen részt az endlösungban, mert céljaitól és módszereitől ez kicsit sem volt idegen. Rekord idő alatt kidolgozták az erre vonatkozó államigazgatási eljárást (beleértve az olyasmit is, hogy internálás előtt soron kívül leolvasták a gáz- és villanyórákat, és kifizettették a fogyasztást a zsidókkal), és lelkesen együttműködtek Eichmannal. Olyan lelkesen, hogy Auswitzban sem gázmkamrával, sem krematóriummal nem bírták a napont érkező magyar zsidók tömegeit ellátni, ezért ideiglenes gázkamrákat rögtönöztek, és a holttesteket az udvaron, hatalmas máglyákon égették.
És ennek a kurva horthynak ma szobrokat emelnek. :-(

protézisesh 2014.07.22. 08:29:18

@teddybear01: figyelj hülyegyerek! Sose tagadtam, hogy volt holokauszt. Az áldozatok számán ugyan lehet vitatkozni (történészek is ezt teszik, de én nem vagyok történész, ezért nem megyek bele mélyebben.) Mindössze annyit tettem hozzá, hogy a világ történelmében (akár csak az utolsó 500 évet nézve is) számtalan népirtás, faji/vallási/etnikai alapon szervezett szelekció zajlott, gyakran gyorsabban és több áldozattal, mint a II.vh. zsidóirtása. Ahol egyébként NEM CSAK zsidókat deportáltak-üldöztek...

Viszont a zsidó az egyetlen, aki a mai napig folyamatosan hasznot húz a sztoriból, a hozzád hasonlók meg azonnal lenáciznak mindenkit, aki szóvá meri tenni, hogy "szomorú volt, de lépjünk már tovább".

És innét jön TŐLED az összevissza beszéd, a csúsztatások halmaza, a féligazságok összemosása. Agyhalott barom.

Menekültügyben meg sokkal beljebb vagyok, mint te, úgyhogy jobb ha abbahagyod a hülyeségeid hangoztatását. Aki 250.000 eurót le tud perkálni, azt szívesen látjuk, az nem segélyért fog sorba állni itt sem. Jöhet.

Aki meg magyar állampolgárságért kapar Kárpátalján, az kurvára nem gazdasági menekültként akar az EU-ba jutni, hanem magyar nyugdíjat, magyar TB ellátást akar szerezni magának. Az euba áramló gazdasági menekültek azok a feketék, akiket az olaszok halásznak ki a tengerből Lampedusán.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.07.22. 11:14:38

@protézisesh: ezt a stílust kérlek hanyagold itt... tökmindegy, ki, vagy milyen a vitapartnered. ne alacsonyodj lejjebb. köszönöm.

protézisesh 2014.07.22. 11:19:16

@JTom: értem. Engem le lehet nácizni, lehet holokauszt-tagadónak nevezni, a szavaimat kiforgatni, összemosni. De ha én azt mondom valakire, hogy "hülyegyerek", akkor egyből figyelmeztetve vagyok.
tapsvihar. :(

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.07.22. 11:22:59

@teddybear01: a fentiek amiket a vitapartnerednek írtam rád is vonatkozik.

qrvafasza 2015.01.22. 10:48:42

Biztosan tévedek, de minimálisnál több vasútszakmai tapasztalattal rendelkezem, így szerintem a: "1942 eleje. Német páncélozott szerelvény a Szovjetunió területén." felírat téves. Már a második világháború alatt is szélesebb nyomtávú vasúti pályák voltak (1520mm).
www.regionalbahn.hu/2014/01/vasuti-fekezes-45.html
Ezalatt Európa többi részén 1435mm volt a nyomtáv. Tehát, ha nem kezdtek el vasúti pályát építeni a Német páncélozott szerelvénynek, akkor bajosan közlekedett a "Szovjetunió" területén?! (gondolom erre nem került sor) Nekem azt tanították az iskolában hogy a Szovjetunió csak 1945-ben alakult, addig Orosz birodalom volt
Természetesen a képek nagyon jók, és mindig végignézem őket!!!

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.22. 11:40:54

@qrvafasza: egyáltalán nem biztos hogy tévedsz, DE a Bundesarchiv fotódátumai és képaláírásai meglehetősen megbízhatóak. a kép készülhetett a Szovjetunió által frissen bekebelezett/elfoglalt területeken (Lengyelország keleti része, Belorusszia, Ukrajna, a Balti államok, Moldávia..), ahol nem a széles nyomtáv volt a szabvány.
ja, amiben tévedsz: a Szovjetunió 1922-ben alakult és nem 1945-ben

teddybear01 2015.01.22. 18:25:39

@qrvafasza: A németek komplett vasúti építőszázadokat állítottal fel a Szovjetunió megtámadásakor. Ezeknek volt a feladata az, hogy átépítsék a vágányokat európai szabványra, a lehető leggyorsabban.
Ami azt illeti, a visszavonuláskor ugyanezek a katonák aknázták alá és robbantották fel a hidakat és a vágányt is az ezekhez az alakulatokhoz beosztott mozdonyokra szerelt horoggal tépték fel.
Ezt a munkát korabeli filmhíradókban is láttam.

walter sobchak 2015.01.22. 19:36:50

@qrvafasza: Hitler kifejezetten széles nyomtávú páncélvonatokat (is) rendelt a második világháborúban. Igaz, ezek közül nem mind volt igazi páncélvonat, csak sebtiben összedobott és széles forgóvázakkal rendelkező "instant-páncélos". 1942 nyarán viszont már nagyban működtek a teddybear által említett átépítők, és nem volt már szükség széles vonatokra (az offenzívában részt vettek az Osztrák-Magyar Monarchiából származó régi vagonok is egyébként :) ). Plusz a németeknek volt szélesnyomtávú vonatuk a lengyel offenzívából is (a lengyelektől zsákmányolták őket).

Az összeállításban szereplő (1942-43 fordulóján készült) képen látható vonat a BP-42-es (vagy a 44-es) szerelvény, szélesnyomtávú, és amennyire én tudom, az egyik legfejlettebb páncélvonat volt ekkoriban. A 44-esen külön páncélvadász vagon is volt. Mint a képen is látszik, légvédelmi ágyúk is voltak rajta, illetve tartozott a vonathoz még vasúti motorkerékpár (!) is. Most nincs előttem a könyv, amiben ezt olvastam, szóval lehet, hogy egy-két dologban tévedek, de nagyjából ez volt a helyzet.

teddybear01 2015.01.22. 19:48:47

@walter sobchak: Az általam említett építőszázadok feladata volt még például a partizánok által felrobbantott, tönkretett vasúti pálya kijavítása, a szabotázsban, balesetben tönkrement mozdonyok, vagonok elszállítása is.

qrvafasza 2015.01.28. 17:45:36

Nagyon szépen köszönök minden információt! (ez nem szarkazmus volt) Én csak örülök neki ha tanulok valamit, és egyáltalán nem izgat ha nincsen igazam...
Számomra így még ámulatba ejtőbb, mennyi pénz, és mekkora energiát áldoztak ilyen "sokad rangú" dologra!
Még egyszer köszönöm hogy tanulhatok!
süti beállítások módosítása