Napi érdekes (20+1 kép+1 film)

2014. április 25. JTom

1966. Nell Theobald modellt a new yorki autószalon BMW standján fotózás közben egy oroszlán támadta meg. A hölgy lábát sikerült megmenteni és 250 ezer dolláros kártérítést is kapott..JPG

1966. Nell Theobald modellt a new yorki autószalon BMW standján fotózás közben egy oroszlán támadta meg. A hölgy lábát sikerült megmenteni és 250 ezer dolláros kártérítést is kapott (igaz, 3 milliót kért). Itt látható a támadás előtti pillanatokban az oroszlánnal. 1977-ben máig tisztázatlan okok miatt lett öngyilkos. Mármint nem az oroszlán.

1921. Lilian Boyer, 19 éves légiakrobata és kaszkadőr hölgy bemutatója..JPG

1921. Lilian Boyer, 19 éves légiakrobata és kaszkadőr hölgy bemutatója.

1926. Nyugis kis állás. Krokodilfarm, St. Augustine, Florida..JPG

1926. Nyugis kis állás. Krokodilfarm, St. Augustine, Florida.

1928 körül. A new yorki rendőrség bemutatója egy golyóálló motorkerékpárral..JPG

1928 körül. A new yorki rendőrség bemutatója egy golyóálló motorkerékpárral.

1931. Pitcair típusú autogyro emelkedik fel a Kapitólium elől fedélzetén Hiram Bingham szenátorral, aki egy kis délutáni golfra készül..JPG

1931. Pitcairn típusú autogyro emelkedik fel a Kapitólium elől fedélzetén Hiram Bingham felfedezővel, pilótával, szenátorral, aki egy kis délutáni golfra készül.

1933. A L’Atlantique óceánjáró a fedélzetén kiütött tűz után. 19-en haltak meg a balesetben Cherbourg és Bordeaux között az óceánon. A hajó belső tereihez rengeteg gyúlékony agyagot használtak..jpg

1933. A L’Atlantique óceánjáró a fedélzetén kiütött tűz után. 19-en haltak meg a balesetben Cherbourg és Bordeaux között az óceánon. A hajó belső tereihez rengeteg gyúlékony agyagot használtak.

1933. Joseph Archer propellerhajtású egynyomtávú függővasútja..jpg

1933. Joseph Archer propellerhajtású egynyomtávú függővasútja.

1942. Német állások felé irányított szovjet propagandát sugárzó hangszóró..jpg

1942. Német állások felé irányított szovjet propagandát sugárzó hangszóró.

1943. A brit Lancasterek által lerombolt Möhne gát, amely leglább 1576 emberéletet követelt..jpg

1943. A brit Lancasterek által lerombolt Möhne gát, amely leglább 1576 emberéletet követelt.

1944. Scwednitz, Szilézia. A Flettner 282, német helikopterek első példányai..jpg

1944. Schwednitz, Szilézia. A Flettner 282, német helikopterek első példányai. A gép elején lévő nyitott rész maga a pilótaülés.

1946. Az első mesterségesen előállított plutónium 94-es..jpg

1946. Az első kis darabka mesterségesen előállított plutónium 94-es. A kép később készült, 1946-ban.

1948. A Charles Tufts teherszállító, amelyik Sea Gate-nél partnak ütközött (Brooklyn). Három vontatóhajó 12 órás munkával tudta kiszabadítani..jpg

1948. A Charles Tufts teherszállító, amelyik Sea Gate-nél partnak ütközött (Brooklyn). Három vontatóhajó 12 órás munkával tudta kiszabadítani.

1949. London. A brit atlétikai szövetség versenye meglehetősen sárosra sikeredett..JPG

1949. London. A brit atlétikai szövetség versenye meglehetősen sárosra sikeredett.

1956. A Stockholm óceánjáró a szárazdokkban, az Andrea Doria olasz hajóval történt ütközése után. 51-en haltak meg a szerencsétlenségben..JPG

1956. A Stockholm óceánjáró a szárazdokkban, az Andrea Doria olasz hajóval történt ütközése után. 51-en haltak meg a szerencsétlenségben.

1958. A British European Airways szerencsétlenün járt 609-es járata, amelyik a  Manchester United játékosaival és vezetőivel a fedélzetén zuhant le München közelében..jpg

1958. A British European Airways szerencsétlenül járt 609-es járata, amelyik a  Manchester United játékosaival és vezetőivel a fedélzetén égett ki  a müncheni repülőtéren. Felvétel az eseményről:

1958. Egy kiszolgált Sherman tankot vetettek be egy ház lebontásához New Yorkban, A tank elakadt és a ház leomló felső emeletei elzárták a tank vezetője elől a kiutat..jpg

1958. Egy kiszolgált Sherman tankot vetettek be egy ház lebontásához New Yorkban. A tank elakadt és a ház leomló felső emeletei elzárták a tank vezetője elől a kiutat.

1958. Súlytalanság kísérlet macskával egy F94-C repülő fedélzetén..JPG

1958. Súlytalanság kísérlet macskával egy F94-C repülő fedélzetén.

1960. A Donna hurikán okozta árvíz New Yorkban..jpg

1960. A Donna hurikán okozta árvíz New Yorkban.

1968. Az elhagyott tank. Egy magáncég szállította elhagyott tankot jelentettek be közlekedési járőrök New Yorkban..jpg

1968. Elhagyott tankot jelentettek be közlekedési járőrök New Yorkban. A szerelvényen csücsülő páncélos három napja vesztegelt egy forgalmas kereszteződés közelében. Mint kiderült az üzemképtelen tankot egy magáncég szállította és a járműszerelvény lerobbanása után nem tudták folytatni az útjukat.

1978. Nem árvíz. Eltört víz főnyomócső Brooklynban..JPG

1978. Nem árvíz. Eltört víz főnyomócső Brooklynban.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr36053028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Ferenc 14 2014.04.25. 09:08:47

Aki ez a motorbiciklit kitalálta, még biztos, hogy életében nem vezetett oldalkocsist. Ezzel kb. lépésben lehet menni. Nagyobb sebességnél, ha az utas nem tud kiülni, mint a vitorláson, ez történik:
cdn1.boon.hu/2012/09/motor.jpg

Töki KSK 2014.04.25. 09:22:08

Az utolsó előtti képen a tank egy M60 Patton.
Férfiasan megvallom függője lettem a blogodnak :)

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.04.25. 09:54:30

Hihetetlen jók ezek az összeállítások. Azt hiszem, kijelenthetem, hogy visszajáró vendég lettem.:)

Szegény macsek. Nem úgy tűnik, hogy élvezi a súlytalanságot.

nemtomki 2014.04.25. 11:56:16

Lillian Boyer nevét másképp írták a repülőre, mint te a kép alá... :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.25. 14:59:29

"1966. Nell Theobald modellt a new yorki autószalon BMW standján fotózás közben egy oroszlán támadta meg."

Egyértelmű, hogy az Oroszlánt a Peugeot bérelte fel! 8-)

Hú, az FL282 kép nem semmi! A világ első, sorozatgyártású helikoptere volt, mégis alig ismert.

A Stockholmos képet véletlenül ismertem. Az Andrea Doria amivel ütközött, elsüllyedt a balesetben. Ízlés kérdése az ilyesmi, persze, de szerintem gyönyörű hajó volt, guglizzátok meg! Kevéssé ismert része a történetnek, hogy a fedélzetén volt egy egyedi tanulmányautó is, a Ghia Chrysler Norsman, amit az 1957-es New York Auto Shown akartak bemutatni. Ez is ízlés kérdése, de szerintem az sem volt csúnya: www.coachbuild.com/index.php?option=com_gallery2&Itemid=50&g2_itemId=43728

"1958. Súlytalanság kísérlet macskával egy F94-C repülő fedélzetén."

Arról nincs kép, hogy csóró macsek utána mennyire karmolta össze a pilótát? 8-]

blindsideTackle 2014.04.25. 19:10:59

a szokásosnál is jobb összeállítás,

@Sam. Joe: az FL282 miért nem pörög saját tengelye körül? a vezérsík elég ellene?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.25. 19:45:05

@blindsideTackle: Hát a forgatónyomaték ellen még a vezérsík sem véd! 8-) Két, ellentétes irányban forgó rotorja volt. A képen úgy néz ki, hogy az egy, négytollú, ezzel szemben az két egytollú.

Nézd meg ezt a képet egy makettről!
en.wikipedia.org/wiki/File:Flettner_282_Modell_02.jpg
Így elég egyértelmű. Folyton azt várod, hogy mikor ütnek már össze. 8-)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.25. 19:46:05

@Sam. Joe: Persze, hogy hülyeséget írtam! Helyesen: Két, kéttollú. Bocs.

borzimorzi 2014.07.09. 23:20:59

Ööö... A brit futók 1949-ben nemcsak sárosak, hanem közülük a legelöl, 2-es számmal futó versenyző nagy igyekezetében a harmadik lábával is fut. Hogy nem tűnt fel eddig senkinek? :-)

Üdv:
b

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.10. 06:19:56

@borzimorzi: kétlábú az, csak a bal térd alatt kettéágazik. :)

borzimorzi 2014.07.11. 21:33:36

@Andrassy Gabor: Jó közelítés, csak térd felett kéne nézned, úgy combközéptől felfelé. ;-)
Jééé...

Üdv:
b

Gusztáv Császár 2014.08.20. 12:15:31

Az autogiro nem leszállás közben látható?
A forgószárnyat nem gép hanem a légáramlás mozgatja. Viszont auto-rotációval a helikopter vészüzemmódjával azonosan le tud szállni helyben. Viszont kell neki egy rövid kifutópálya. Létezik konstrukció ahol a motorral fel lehet pörgetni a forgószárnyat, hogy a nekifutási hossz kisebb legyen, de ugyan úgy a hajtólégcsavar mozgatja a gépet.

teddybear01 2014.08.20. 23:43:39

@Gusztáv Császár: Az autogiro egészen más repülési profillal rendelkezik, mint a helikopter, vagy a repülőgép. Az ezekhez szokott szemnek nagyon fura röppályán repül.

Az autogironak sohasem hajtották meg a rotorját, az a helikopter, hanem a légcsavarszél forgatta meg. Pont ezért érzékeny volt a szélre, főleg le és felszálláskor. Nem terjed el, a sokkal használtatóbb helikopter egyszerűen kiszorította.
süti beállítások módosítása