A túlzsúfolt viktoriánus város gondjait megoldandó a brit honatyák úgy döntöttek, megépítik a világ első földalatti vasútját. Az építkezés során három fontos vasúti csomópontot – Paddington Stationt, King's Crosst és a Farringdon Streetet – kötöttek össze. Az építés az úgynevezett "cut & cover" technikával történt, vagyis az alagutakat nem fúrták, hanem a földbe ásták, majd befedték (csakúgy, mint az alig harmincöt évvel későbbi - a világon harmadikként megépített - budapesti földalatti vasút építésénél). A hat kilométeres alagútban gőzmozdony továbbította a szerelvényt, így a nem első osztályon, azaz nem zárt kocsiban utazók arcára könnyen koromréteg rakódott. Az első londoni utasok 1863. január 10-én próbálhatták ki először a világújdonságot.
Az építkezés a King's Cross-nál. Korabeli újságillusztráció az Illustrated London News-ból.
A pénzügyminisztérium kancellárja, William Ewart Gladstone (a legközelebbi sorban jobbra, fekete cilinderben) mérnökök és igazgatók társaságában tett látogatást tett a világ első földalatti vonalán, 1862. május 24-én.
(Forrás: Henry Flather, National Railway Museum London)