Csaknem 70 éve, 1944 nyarán a szövetségesek már mélyen Olaszországban jártak. Fontos feladatuk közé tartozott a vasúthálózat elpusztítása, hogy minél jobban akadályozzák a német hadianyag utánpótlásának frontra jutását. Ebben a feladatban a bombázók mellett fontos feladat jutott a partizánoknak is. Az itt látható nagyon jó minőségű színes képeket - a vasút megszállottja -, a német Walter Hollnagel készítette. Az ő kései (1959) német vasút képei már megjelentek egyszer a blogon. Hollnagel végigkísérte a szövetséges csapatok megérkezése előtti utolsó hónapokat és nemcsak pusztítást, de a sziszifuszi helyreállítási munkálatokat is.
A firenzei pályaudvarokat 1944 júliusában és augusztusában is súlyos bombatámadás érte:
A veronai pályaudvart augusztusban bombázták porig:
Olasz és német vasutasok eligazítása
Két vonatvezető ebédszünete. Hús helyett, már csak lekvár.
Helyreállítási munkák a Tunnel Monzuno-nál:
Ancona-t szintén augusztusban bombázták:
Ismeretlen állomás romokban:
Valahol Észak-Olaszországban:
A milánói pályaudvart ekkor még nem érte légitámadás:
La Spezia állomás:
A légitámadás veszélye idején a vonat az alagútban maradt. Az utasok pedig a szabad levegőn várták a fejleményeket:
Partizánok által felrobbantott híd Bologna közelében:
Egy másik bologna-közeli hídon ideiglenesen helyreállított pályán folyik a szállítás:
Ostiglia közelében is partizánok robbantották fel a pályát, a helyreállítás zajlik:
Itt pedig Rioveggio-nál rongálták meg a pályákat:
Tanúkihallgatás a partizántámadások után:
Az alábbi képeket már nem Hollnagel készítette, némelyiken szövetséges katonák is feltűnnek.
Arezzo 1944 augusztusában:
A foggia-i állomást már hónapokkal előbb lebombázták:
A visszavonuló német csapatok a vasútvonalakat ezzel a "szerszámmal" tették tönkre:
A mozdony által húzott szerkezet kampója a talpfát összetörve a sínszálakat is kissé megcsavarva teszi végleg használhatatlanná a vágányt. Ezzel a módszerrel csaknem háromszáz kilométer vasutat tettek tönkre Olaszországban.