Volt egyszer egy Észbontó cári Oroszország című sorozat! A mai ismétlőválogatásban újra láthatjátok a négy részes széria legjobb fotóit! Vigyázat! 90 fotó jön! :)
A cári Oroszország érdekes képei 1870-től 1917-ig:
1900. A harkovi lovassági tisztiiskola laza, kötetlen összejövetele
1870. Karabahi néger. Mikronépcsoport volt Grúzia hegyvidékein. Az elmélet szerint az ókori Kolkhisz birodalom afrikai rabszolgáiból fennmaradt etnikum, ám a legvalószínűbb, hogy az egykori Oszmán Birodalomból származnak, ahol szintén rabszolgaként vagy katonaként éltek, és letelepedtek a Fekete-tenger mentén. Mára teljesen eltűnhettek, legalábbis én nem találtam nyomukat a szakirodalomban
1875. Orenburgi kozákok tevéikkel
1888. III. Sándor cár kisiklott vonata Persotravnyeve település közelében
A balesetnek 21 halottja és 70 sérültje volt, de a cár és családja sértetlen maradt. A szerencsétlenség oka a pályatest túlterhelése. A cár néhány hónap múlva fájdalmakra panaszkodott, és a következő hat évet betegen élte le haláláig, amikor is mindössze 49 éves volt. Bár a hivatalos diagnózis veseelégtelenséget állapított meg a halála okaként, orvosai szerint valószínűleg köze lehetett a vonatbalesetnek is az állapota hirtelen romlásához.
1890. Donyecki bányász. Elképesztő
1890. Gőztramway, azaz kötöttpályás gőzhajtású szerelvény Moszkvában
1890. Közkút a moszkvai Ljubljanka téren
1891. A transzszibériai vasút építése
1892. Nyercsinszk (érdemes rákeresni merre van), Bajkálon-túli terület. Asszonyok hordják a városba - ahol semmilyen vízvezeték rendszer nem volt még kiépítve - a Nyercsa folyó vizét
1895 körül. Orosz zsandárok és egy érdekes síntricikli
1895. Szentpétervári hullámvasút. A hullámvasút orosz találmány. Már az 1700-as években építettek jéghegyek segítségével a kikötőben 20 méternél is magasabb, fa oldaltámasztékkal ellátott hullámzó pályájú csúszdákat. Sok nyelvben (francia, olasz, portugál, spanyol) a hullámvasút neve "orosz hegyek". Magyarországon az első hullámvasút csak 27 év múlva 1922-ben épült fel a Vidám Parkban (az akkori Vurstliban)
1896. Harangkiállítás és vásár a Vörös téren. A vidéki templomok kész harangokat vásárolhattak a vásáron
1896. XVI. Összorosz ipari és képzőművészeti kiállítás bányászati pavilonja, Nyizsnyij Novgorod
1903. Bajkál jégtörő komp
Az 1900-ban átadott - az angol Armstrong Withworth által gyártott és Irkutszkban összeszerelt -, télen is közlekedő jégtörő gőzkomp vonalán Irkutszkból a Bajkál túloldalára szállították az utasokat és a vasúti szerelvényeket. Később megépült a Bajkált megkerülő vasútvonal, így nem volt szükség többé a kompra, amit 1918-ban a bolsevikok is ágyúztak a partról. A kiégett kompot a húszas években bontották le, a hajótest fenékrészét az Angara-folyóba süllyesztették. A komp adatai: tömege 4200 tonna, 88,4 méter hosszú, 17,5 m széles, három gőzgépe 3750 lóerő leadására volt képes. Maximális sebessége 12 csomó. 300 főt és 27 vasúti kocsit tudott szállítani.
1905. Az Amur jegén ideiglenesen lefektetett vasúti pálya és a vele együtt beszakadt szerelvény Habarovszk közelében
1908. A Moszkva-Szentpétervár nemzetközi autóverseny résztvevői
1909. Kozák lovasok hardcore akadályversenye
1914. A Nyikoláj Lebegyenko által épített Cár tank. A kísérletek során bebizonyosodott alkalmatlansága háborús helyzetben
1914. Pályabejáró sínautó az Amur közelében a transzszibériai vasúton
1914. Szentpétervári tűzvész idején dolgozó tűzoltók
1916. Beljana, minden idők egyik legnagyobb fából készült hajója. Tulajdonképp fát szállított, mintegy 18 ezer tonnát egyszerre. Amit látunk, az a megrakott állapot
1917. Első világháborús mozgó vasúti kápolna
1917. Orosz tengeralattjáró
1900. Jakutföld. Mamutagyarak kereskedelme
1896. Vörös tér, Moszkva
1900. Hajóvontató nők a Volgán
1900. Hippolit Vlagyimirovics Romanov kísérleti függővasútja Gatcsinában, a cári palota kertjében
1900. Jakutok erjesztett lótejből pálinkát főznek
1900. Kamcsatkai korjak pásztorok ideiglenes téli szállása
1900. Kínai teakaraván. Évente 360 ezer tonna teával tették meg az 5550 kilométeres távot. Visszafelé általában szőrmét vittek
1900. Korcsolyaverseny Szentpétervárott
1900. Korjak harcosok a Kamcsatka-félszigeten
1900. Mosónők a Jenyiszejen. Krasznojarszknál
1900. V.T Lebegyev Aerobuer nevű propelleres jégszánján, Szentpétervár
1903. Hús- és szőrmepiac valahol Szibériában
1904. Ideiglenesen lefektetett síneken szállították az élelmiszert, lovak segítségével a katonáknak az orosz-japán háborúban
1904. Támadás egy cirokmezőn keresztül az orosz-japán háborúban
1904. Tűzoltókiképzés
1905. A Port Arthur-i kikötőnél megfeneklett, japán ágyúlövedékektől sérült Pereszvijet hadihajó
1906. A Pjotr Sztolipin (konzervatív cárbarát politikus) ellen elkövetett sikertelen merénylet utáni fotó. 24-en haltak meg a robbanásban. 1911-ben merénylet áldozata lett
1908. április. 5 napig tartó árvíz Moszkvában. A Moszkvában 9 méter magasan tetőzött folyó elöntötte a város egyötödét. Az alsó folyásánál 183 falut árasztott el
1908. II. Miklós cár és Alekszej nagyherceg havat lapátol
1908. Mozgó teaárusítás, Szentpétervár
1909. Taxik a Vörös téren
1912. Mentő
1902. Iszapfürdő a Krímben
1908. A szibériai tengeralattjáró-flotta Vlagyivosztokban
1910. A Polenova-család. A nagykereskedőt és teljes családját 1918-ban a vörös terror alatt kivégezték.
1910. Alekszej nagyherceg egy matróz által hajtott kerékpáron. Alekszejt, aki II. Miklós cár fia volt, családjával együtt a vörösök kivégezték. Mindössze 13 éves volt
1910. Doni kozákok
1910. Háromkerekű vízimalom a Vorszkla-folyón
1912. Ideiglenes, téli villamospálya a Néva jegén, a háttérben a Péter-Pál-Székesegyház Szentpéterváron
1913. Az Ilja-Muromec, a Sikorsky által tervezett első négymotoros bombázó első próbarepülése
1913. Faszéngáz-meghajtású gépkocsi
1913. II. Miklós vadászata után megtekinti a trófeákat Belorussziában
1914. Orosz parasztok egy női ruhába öltözött német kémet fogtak el
1915. A habarovszki Amur-híd építése közben egy búvár merüléshez készül a víz alatti munkák elvégzésére
1915. Orosz katonák táncolni tanítanak egy német foglyot
1916. Német gáztámadás az orosz fronton. A három gáztámadásban mintegy 25 ezren veszítették életüket
1916. Szemük világát vesztett orosz katonák egy német gáztámadás után a segélyhelyen
1908. A rigai rendőrség rajtaütése
1895. Jukagirok halásznak
1900. Kamcsatkai korjakok építkeznek
1901. Eloroszosodott korjakok halásznak Magadantól északra Najahanszki területen, Evenszk mellett
1901. Jakut lakóház sárból, előtte lószőrből készült halászhálók
1904. Orosz hittérítő Gizsigában (Magadantól 500 kilométerre északkeletre)
1904. Orosz kereskedőállomás Jakutföldön
1915. Orosz hadifoglyok Lengyelországban 1915 augusztusában
1917. Az orosz kormány küldöncjárműve
1917. II. Miklós cár autó-szánja
1917. Női csillemozgató bányamunkások Donyeck környékén
1917. Rendőrségi páncélozott jármű
1917. A cár száműzetésben fiával tűzifát fűrészel
1918. Cseh és szlovák csapatok a teveháton a Volga alsó folyásánál. Kik voltak és mi a fenét kerestek ott? LINK
1918. III. Sándor cár emlékművének lebontása
1918. Vlagyivosztoki amerikai étterem
1918. Amerikai beavatkozó csapatok Vlagyivosztokban
1919. Arhangelszkben zsákmányolt brit tank
1919. Fehérek által szerzett bolsevik tank a polgárháborúban. Felirata: "Az egységes Oroszországért"
1919. Moszkvai árvíz. Még a potyautasnak is nehéz dolga volt szárazon megúszni