Napi érdekes - 475

2023. június 25. JTom

1970_midsommer_fest_in_sweden_cr.jpg

1970. Nyárköszöntő "Midsommar" fesztivál Svédországban

1871_barricade_constructed_by_revolutionaries_of_the_paris_commune.jpg

1871. A párizsi kommün felkelőinek barikádja, mellett gúlába rakott lőfegyverek. Az elmosódott alakok a korai, rendkívül hosszú expozíciós idővel történő fotózásnak köszönhetőek

1880_a_mekkai_kaba-szentely.jpg

1880. A mekkai Kába-szentély

1917_loszerraktarozas_es_-szallitas_az_elso_vilaghaborus_franciaorszagban.jpg

1917. Lőszerraktározás és -szállítás az első világháborús Franciaországban

1922_henri_landryu_a_bortonhaz_epuleteben_franciaorszag_egyik_legvadabb_sorozat_gyilkosa_aki_noket_es_gyerekeket_olt.jpg

1922. Henri Landru francia sorozatgyilkos, aki nőket és fiatal férfiakat ölt meg. 11 gyilkosságot tudtak rábizonyítani, valós áldozatainak számát 80 körülire becsülik. Guillotine általi kivégzésre ítélték

1942_a_nemetek_mellett_harcolo_szlovak_csapatok_a_szovjet_rosztov-n-_donu_utcain.jpg

1942. A németek mellett harcoló szlovák csapatok a szovjet Rosztov-na-Donu utcáin

1943_baleset_egy_hurrican_vadaszgeppel_a_royal_canadian_air_force_bazisan.jpg

1943. Egy Hurrican vadászgép balesete a Royal Canadian Air Force bázisán

1945_civilek_bucsuznak_a_bevetesre_indulo_japan_kamikazepilotaktol.jpg

1945. Civilek búcsúznak a bevetésre induló japán kamikáze-pilótáktól

1945_japan_tisztek_targyalni_erkeztek_a_britekhez_a_hongkongi_helyorseg_atadasako.jpg

1945. Japán tisztek tárgyalni érkeztek a britekhez a hongkongi helyőrség átadásakor

1950-es_evek_vaszilij_ippolitov_szovjet_korcsolyabajnok_kitunteteseivel.jpg

1950-es évek. Vaszilij Ippolitov szovjet korcsolyabajnok, kitüntetéseivel és győzelmi medáljaival

1953_marilyn_monroe_suffered_from_insomnia_throughout_her_adult_life_one_night_when_she_couldn_t_sleep_she_called_a_photographer_friend.jpg

1953. Marilyn Monroe hosszú éveken át szenvedett álmatlanságtól. Egyik éjjel áthívta egy fotós barátját, akkor született egy éjszakai portrésorozat róla. Ennek egyik darabját láthatjátok most

1961_kelet_es_nyugat-berlin.jpg

1961. Kelet és Nyugat-Berlin határán a vasúti pályát keresztezve épül az elválasztókerítés, majd később a fal

1964_nyikita_hruscsov_es_a_sved_miniszterelnok_tage_erlander.jpg

1964. Nyikita Hruscsov és a svéd miniszterelnök, Tage Erlander. Az idegen államfők svéd látogatásaikkor a csónakáztatás már hagyománnyá vált. Legutóbb Boris Johnson brit ex-miniszterelnöknek kellett eveznie

1964_romania.jpg

1964. Románia. Kommunista ünnepség az ország felszabadításának 20. évfordulóján

1975_szovjet_benzinkut_szocsi_kozeleben.jpg

1975. Szovjet benzinkút - műanyag épülettel - Szocsi közelében

1991_a_fuggetlen_szlovenia_elso_napja.jpg

1991. A független Szlovénia első napja

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr2418153218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.06.25. 14:55:03

Nem is tudtam, hogy létezik korai expozíciós idő, pedig már elég régőta fotózom! Hiába no, mindig tanul a zember! ;)
Gondolom, itt a költő a fényképezés korai időszakára fokozottabban jellemző problémára, a kis fényértzékenységű felvételi nyersanyagok igényelte hosszabb megvilágítási időre gondolt. ;)

A Monroe kép jó lett.

Namely 2023.06.25. 16:02:10

"1917. Lőszerraktározás és -szállítás az első világháborús Franciaországban"
Csoda, hogy nem volt minden nap halálos robbanás ilyen körülmények között.

"1970. Nyárköszöntő "Midsommar" fesztivál Svédországban"
Amikor Svédisztánnak volt gerince...

bioLarzen 2023.06.25. 16:41:44

@Fotósképző: Kelj fel hajnal 3-kor, lőj egy képet - ez a korai expozíciós idő ;)

bioLarzen 2023.06.25. 16:42:44

Azért elég nehéz lehetett Ippolitovnak ezzel a raheldi jelvénnyel versenyeznie...

_kolléga_ · https://radicspeter.hu 2023.06.25. 16:45:36

@Namely: meg hogy a súly alatt nem törik össze az alsó doboz, gondolnám a töltény nem is könnyű

Watchdog 2023.06.25. 16:50:25

A szovjet benzinkút formája olyan ismerősnek tűnt, aztán rájöttem, hogy a Mézga Aladár kalandjai c. sorozatból... :)))

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.06.25. 16:51:52

@JTom: Szívesen!
(Bocs, de túl magas volt a labda...;) )

Azért ha már beleszóltam, pontosítanám az új szöveget is, mert félreérthető.
Egyrészt "rendkívül hosszú" expozíciós idővel ma is fotózunk (éjszakai égbolt fotózásánál lehet akár több óra is), másrészt a szóban forgó fényképnél láthatóan nem volt annyira extrém az expozíciós idő, kb. néhány másodperc lehetett legfeljebb (ez már nem a sokkal régebbi dagerrotípia!). Ennyi megvilágítási idő már elég borús időben, vagy estefelé is a kiebb fényérzékenységű anyagok esetében is.
Illetve az elmosodás az alakok fotózáskori mozgásától is függ: lehet hogy éppen akkor indult el mindenki, amikor a fényképész kattintott.

Szóvaltehát:
"A képen szereplő alakok a hosszú expozíciós idővel történő fotózás miatt mosódtak el (akkoriban jellemzően csak kisebb fényérzékenységű fotóanyagok léteztek)."
(A korrektori, szerkesztői, szakértői díjamról most lemondok, majd utald át a az egyik segélyszervezetnek. ;) )

@bioLarzen: Igen, és pont ekkor lesz jó hosszú a megvilágítási idő! Két legyet egy csapásra! Kösz az ötletet! ;)

gintonic.azigazi 2023.06.25. 20:28:33

A loszeresdobozok tuti hogy uresek. En jarok loni, tisztaban vagyok a sulyaval, kizartnak tartom suly okokbol es tuzbiztonsagi okokbol is hogy azokban van loszer - plusz a diverzansoknak talcan kinalna a lehetoseget egy szabotacsakciora

A francia rendorsegnel is kotelezo lehetett a bajusz anno mint nalunk

Az oroszok jok voltak posztmodern epiteszetbol, futurisztikus epuletekbol nem volt hiany.

A svedek 8 millioan laktak 2015 ben, most 10.4 millio. Nem is fuznek az elso kephez tobbet.

1964-ben Romania nem volt se rosszabb se jobb hely mint barmelyik KGST orszag ( es Ausztria ), Ceaucescu egy evvel kesobb jott es igazan rossz rendszert a 70-es evek masodik feletol csinalt

Szlovenoknak tiznapos fuggetlensegi haboru jutott huszonpar halottal, ok usztak meg legolcsobban a kivalast

Hongkong - barmely hadero rovidnadragban elottem elvesziti a tekintelyet, a japan tiszteken a “nindzsakard” tekintelyt parancsolo

Kamikazek nem voltak rendszerszinten ongyilkosok, a D napon akik az elso csonakokban ultek ott nagyobb esely volt meghalni

gintonic.azigazi 2023.06.25. 20:29:25

@Watchdog: ez egyertelmu hogy onnan van :) a tetejen a hangszorokbol hallom hogy “- MZ/X jelentkezz!!”

gintonic.azigazi 2023.06.25. 20:32:04

A Kaba kö korul az epuleteket es a vilag legnagyobb szamlapos orajat a Bin Laden Group epitette, de mi ezt soha nem fogjuk latni mert nem iszlam hituek a varosba nem hajthatnak be

kekegsm 2023.06.25. 21:54:22

@gintonic.azigazi: " barmely hadero rovidnadragban elottem elvesziti a tekintelyet" - Nem tudom voltál e katona. Még egy magyar nyári meleg is elég megterhelő, pl ha egy 30-40km-t gyalogolsz a felszereléssel, fegyverrel. A trópusok/sivatagok méginkább. Hidd el, hogy rendkívül praktikus az a rövidnadrág. És a brit haderőnek nem a nadrág adja a tekintélyét.

gintonic.azigazi 2023.06.25. 22:19:34

@kekegsm: sokat vadaszok sivatagban is, eszembe nem jut levenni a hosszunadragom, nyaron Arizonaban nincs hideg, de az alapkikepzesen FT Braggban nyaron a harckocsi mellett gyalogolva sem volt hideg ( a ket oldalan a vegehez kozel jon ki az egestermek, ami parszaz fokos mert nem robbanomotoros ) a rovidnadragos katona nevetseges szamomra - ettol persze lehet hogy jol kepzett, nincs koze hozza, de nevetseges. A katonai ruhazat Tuhacsevszkij ota terepszinu ( de legalabbis rejtozest konnyito ) es elrettento hatasu kell hogy legyen

@jajnemár: az nekem szamurajkard : ) keleti harcmuveszti ismereteimet kizarolag a legautentikusabb forrasokbol, a nyolcvanas evek amerikai filmjeibol veszem, az Amerikai Ninja c. alapmuben is ilyen volt tehat ez NINDZSAKARD : D itt a bizonyitek: youtu.be/mY3hFUg0d90

¿Qué tapas hay? 2023.06.25. 23:18:19

@kekegsm: Hm. Aki volt katona, és legalább a gyalogsági alapkiképzést végigcsinálta, az nagyjából tudja, hogy miért érdemes a háborúhoz hosszúnadrágot húzni. Egy élmény lehet meztelen térddel-lábszárral kúszni pl. királydinnyében, csalánban, üvegtörmelékben stb.

Garfield007 2023.06.26. 00:32:05

A spanyol és francia idegenlégióban is rendszeresítve volt a rövidnadrág, az angolok a fél világot leigázták, de ő volt Braggben és majd megmondja ki a férfi :-)

Hansulrich Strudel 2023.06.26. 00:49:24

@gintonic.azigazi: "A svedek 8 millioan laktak 2015 ben, most 10.4 millio. Nem is fuznek az elso kephez tobbet."

Mármint 1970-ben voltak 8 millióan :D§

bioLarzen 2023.06.26. 02:37:44

@gintonic.azigazi: "barmely hadero rovidnadragban elottem elvesziti a tekintelyet, a japan tiszteken a “nindzsakard” tekintelyt parancsolo"
... franc tudja, én mégis a rövidnacis fegyverét választanám a tekintélyt parancsoló szamurájkarddal szemben ;)

bioLarzen 2023.06.26. 02:40:39

@¿Qué tapas hay?: A háború nem csak a frontból áll. Amit mondasz, az ott totál igaz - de mondjuk fülledt hőségben, messze a frontvonalaktól - mondjuk a frontkórházban - azért szerintem lehet, hogy még neked is eszedbe jutna a rövidnaci ;)

gintonic.azigazi 2023.06.26. 09:19:26

@Hansulrich Strudel: igazad van, beneztem a lent lathato grafikont - azert igy is lathato hogy betelepitesek nelkul ez lehetetlen a 1.08 nepesedesi rataval. ( politikai sikra ne tereljuk az ugyet ez jo vagy nem jo, majd a svedek ezt eldontik )

www.google.com/search?q=svedorszag+nepessege&oq=svedorszag+nepessege&aqs=chrome..69i57j0i512j0i22i30.6977j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

@bioLarzen: maga a verszomj es a konyortelenseg eszakrol szarmazik. Zordabb eletkorulmenyek, ugyanakkora csordanak nagyobb eletter, a homo sapiens koraban gyilkosabb es oldoklobb kuzdelem stb a meleg delrol szarmazik, ennek fokent csillagaszati okai vannak - talan ezert nem fer meg a ketto egyutt a szememben :D

@Garfield007: nem mondtam hogy hostett volt es nem osztottam a vilagot "FERFI" es "NEM FERFI" reszre csak jeleztem tudom milyen melegben gyalogolni es hozzavetolegesen milyen hangos es meleg is lehet egy haboru

Határbíró 2023.06.26. 10:25:36

@gintonic.azigazi: Ez a népesség növekedés, amit bemutattak ebben az 50 évben nagyságrendileg megegyezik azzal, amit Magyarország bemutatott a 20-s évektől a 70-s évekig. Ráadásul a svédek ezen időszakát se világháború, se nácizmus, se bolsevizmus nem terhelte meg.
Ráadásul, ha világ viszonylatban nézed akkor ez nem is jelentős növekedés. Nigéria közel megnégyszerezte a lakosság számát, Peru 2,5X, Chile 2x, Izland 1,8x ebben az 50 évben. Svédország növekedése kb annyi, mint Kubáé
Persze Svédország nyilván egyik fő célpontja a világ migrijeinek (nekem is van több ismerősőm, aki Magyarországot Svédországra cserélte), csak azt akartam jelezni, hogy "belső erőforrásból" is kényelmesen összejöhet ilyen szintű népesség fejlődés. Sőt ennek a többszöröse is.

konrada 2023.06.26. 10:30:40

"A németek mellett harcoló szlovák csapatok a szovjet Rosztov-na-Donu utcáin"

...ha ez az őrült világ erre halad tovább, lehet hogy megint időszerű cím lesz...

bioLarzen 2023.06.26. 11:09:53

@gintonic.azigazi: "ennek fokent csillagaszati okai vannak"
WTF??? Az ősember már csillagászkodott???

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.06.26. 14:46:05

@_kolléga_: Pontosan ez járt az én eszemben is. Az alsó ládákra valami horribilis súly nehezedhet, és ha ezt a láda "tervezője" számításba vette, azt nevezem én páratlan előrelátásnak. Az egy kicsit magyarázná a dolgot, ha a ládák üresek lennének, de öszintén szólva a legalsó ládán nyugvó mintegy hetven másik láda súlya szintén nem csekélység. Az azték piramisok foghatók hozzá legfeljebb. :-)

"1945. Japán tisztek, tárgyalni érkeztek..." Az angol őrök vajon miért tartják lövésre készen a gépfegyvereiket?

@gintonic.azigazi: "Az oroszok jok voltak posztmodern epiteszetbol, futurisztikus epuletekbol nem volt hiany."

Volt egy idő, amikor ezek a "lencsházak", mindenféle funkcióval, az egész világon felbukkantak. Furcsa hóbort volt, sosem éreztem értelmes ötletnek, bár gyerekkoromban tetszett, mert a fantasztikus filmekre emlékeztetnek. Igazából nem is tudom, volt-e bármilyen praktikumuk, a beltér helykihasználása eleve problémásnak gyanítható.

"A Kaba kö korul az epuleteket es a vilag legnagyobb szamlapos orajat a Bin Laden Group epitette, de mi ezt soha nem fogjuk latni mert nem iszlam hituek a varosba nem hajthatnak be"

Az Indexen pont most van kint a "Megkezdődött a háddzs" című cikk, talán ebbe a sorozatba is az aktualitása miatt került bele, ott látható egy jó kép arról, mekkora komplexumot építenek a zarándokhely köré, és ott van az óratorony is.

@bioLarzen: "WTF??? Az ősember már csillagászkodott???"

Ő csak csillagászati okokról beszélt, de a kérdésedre a válasz az, hogy természetesen igen. Valószínűleg a csillagászat volt az első tudomány. Az évszakok változásának rendje döntően hatott az élelemgyűjtésre, az időjárásra, az időszakok közeledtének előrejelzése a nap állása alapján fontos "csillagászati" tudás lehetett. A naptárkészítés a legrégebbi ókori kultúrákban is specialisták feladata és képessége volt. Nagyon régi csontokba karcolva is találtak már primitív naptárat, az ősember is észrevette az évi periodicitást, és persze odafigyelt a holdfázisokra és a hold feltűnésének idejére is. Gondolkodtam már azon, hogy egy majom észreveszi-e a csillagokat, volt-e már majom, amely kíváncsi lett arra, hogy mik azok a fénypontok. A majom és az előember közötti egyik különbség akár ez is lehetett.

gintonic.azigazi 2023.06.26. 15:10:23

@bioLarzen: lehet nem jol fogalmaztam de annak hogy az egyenlito kozeleben melegebb van mint a sarkokon azt mashogy szereny ertelmi kepesegemmel nem tudtam ad hoc mashogy megfogalmazni.

amugy miert ne csillagaszkodhatott volna? ideje megvolt ra, fenyszennyezes akkoriban nem volt ( a lovak 5x annyi csillagot latnak mint az ember, gondoltam ezt most ide beszurom hogy lasd neha olvasgatok : D )

gintonic.azigazi 2023.06.26. 15:12:30

@Androsz: az osember, az okori ember, a kozepkori ember stb ugyanolyan ertelmi fokon allhatott mint most egy "atlag" ember, csak hat abbol dolgoztak ami van. Minden korban es kulturaban tuti volt mindig egy ember az oskozossegben varosallamban stb aki kicsit messzebre ment gondolkodasban mint az atlag = ezert nezzuk ma 4K teven a Marson eloben

gintonic.azigazi 2023.06.26. 15:15:32

@konrada: ugyanez jutott eszembe. A Euronewson volt egy nemet politikus aki kb ket hete fejtegette hogy " Berlinbol ha nemet tankok indulnak Moszkva fele" akkor annak nem lesz jo vege. A TOP GEARben Clarksonek poenkodtak azzal hogy egy dizel golf egy tankkal elmegy e Moszkvaig ( "with a TANK" )

gintonic.azigazi 2023.06.26. 15:21:31

@Határbíró: osszejohetett volna, de ott a "volna". A migransokat mint egyen tokeletessen megertem, Europa jo hely, a jobb helyekre ( USA ) meg nem engedik be oket. ( mielott indul a komment ozon: szerintem az USA jobb hely mint Europa, en azert jottem ide, ez nagyon erossen szubjektiv ) en is migrans vagyok, mondjuk en nem a racsot raztam mikor az utlevelemet kertek de a migransoknak nincs utleveluk csak sz@r eletuk igy valamelyest ertheto az elhatarozas hogy egy eros szocialis biztonsagu, magas eletszinvonalu orszagban kepzelik el a jovojuket. En ezert nem itelem el oket, en sem csinaltam anno maskent. ( mondjuk en nem akartam megvaltoztatni annak az orszagnak a vallasat es torvenyeit ahova beengedtek de ez a vita messzire vezet es nem is hiszem itt kene errol eszmecserelni )

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.06.26. 17:14:57

@gintonic.azigazi: "de a migransoknak nincs utleveluk"

A déli határ szerb oldalán egy időben nem lehetett úgy lépni, hogy ne egy elhajított igazolvány kerüljön a lábad alá. Vajon miért volt ez így, jó szándékból? Egyébként több dologban is igazad van.

gintonic.azigazi 2023.06.26. 17:22:06

@Androsz:

ha van az a baj, ha nincs az a baj - a meltan nepszeru Belga konnyuzenei formatum egy dala jut errol eszembe

www.youtube.com/watch?v=6UAcYzbilbw

bioLarzen 2023.06.26. 20:06:32

@Androsz: Köszi, de szerintem kicsit komolyabban vetted a kérdésemet, mint szántam ;)

Club Sandwich 2023.06.26. 20:14:47

@¿Qué tapas hay?: Ilyen terepen kb. barmiben egy elmeny kuszni-maszni, megjegyzem ;)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.06.26. 20:31:33

@bioLarzen: Sejtettem én, de azért elmeséltem, az ide tévedő utókornak is érdekességként. A csillagászatot sokan a távcsővel kötik össze, pedig sok évezreddel korábbi tudomány, tisztáztam a becsületét. :-)

larvar0 2023.06.26. 22:54:42

@Namely: azért a robbanóanyagok (pl. TNT) nem robbannak csak úgy maguktól. TNT-t lehet ütni kalapáccsal, meg lehet gyújtani, akkor se robban, csak nagy füsttel ég.
Ha a gyutacsokat külön tárolják, akkor egy bomba, akna, tüzérségi lőszer kis túlzással egy darab vas.

A svéd képhez.
A jelenlegi robbantgatós, lövöldözős, bandaháborús svéd valósággal szöges ellentétben áll a 70-es évek idillje. Belegondolni is szívszorító, hogy mi lett volna, ha nem engednek be minden csőcseléket.

¿Qué tapas hay? 2023.06.26. 23:22:20

@Garfield007: Valószínűleg semmilyet. Ez egy szabadcsapatos (supplétif) egyenruha, amit a légió oldalán harcoló barátságos bennszülöttekre adtak, hogy le ne lőjék őket a barátságtalan fegyveres bennszülöttek helyett.

@bioLarzen: Persze. Megfelelő helyen és időben mindenképp. Amúgy a Magyar Néphadseregben is volt rendszeresített rövidnadrág - kék színű. :)

Garfield007 2023.06.27. 09:38:37

Amúgy ennél jobban senki nem szedte össze a témával kapcsoaltos viseleteket :-) www.reddit.com/r/AskHistorians/comments/mnxd8r/why_did_british_soldiers_wear_shorts_in_ww2/
Továbbra is azt mondom, hogy ha ettől lesz nevetséges egy katona, akkor ott más baj is van, bár Bragg emlegetése sok mindenre választ adott.

gintonic.azigazi 2023.06.27. 09:41:39

@larvar0: ha nem engednek be senkit akkor hanyatlani kezdett volna a sved eletszinvonal mert nem lett volna eleg munkaero.

Ha nem jon be senki akkor most a svedek egymast lonek, igy meg az arabok lovik egymast.

Club Sandwich 2023.06.27. 13:57:58

@Garfield007: Jo kis osszeallitas valoban, kar hogy a linkek java resze mar doglott :(

A temaval kapcsolatban, nem is tudom mit gondoljak. Alapjaban veve egyetertek azzal, hogy a katona nem attol nevetseges, ha rovid ruhazat van rajta. Ellenberger, tekintve ezt a kepet:

i.pinimg.com/564x/12/13/d0/1213d02a4888980e8d6ab0ea2aff66ec.jpg

A jobb oldali figuraval szemben nincs semmi kifogasom, de a bal oldali valoban ugy nez ki, mint egy parasztgyerek aki szerzett valahonnan egy zubbonyt meg egy sapkat :)

Vagy peldaul ez:

i.pinimg.com/564x/05/74/a1/0574a18c4f49c7cf108d8bac0f422a37.jpg

Hat, kicsit tenyleg viccesen neznek ki, mit ne mondjak ;)

manyokipeter 2023.06.27. 14:57:43

@gintonic.azigazi: "ha nem engednek be senkit akkor hanyatlani kezdett volna a sved eletszinvonal mert nem lett volna eleg munkaero.
Ha nem jon be senki akkor most a svedek egymast lonek, igy meg az arabok lovik egymast. "

Hozzánk az országba nem jött be senki, viszont sokan még ki is mentek. És most egymás lövöldözzük halomra. ... Oh wait!
Nem lehetséges, hogy az arabok helyett (akiknek jó része egyébként a segélyért ment oda és pont nem dolgozik, de ez más kérdés) bementek volna Svédországba mondjuk a lengyelek, észtek és egyéb kelet-európai népek? Csak felvetem, hátha.
Esetleg talán nem lehet, hogy ha nem mennek be a dolgos és jól képzett arabok, akkor a munkaerőhiány az amúgy is magas svéd fizetések emelkedését okozza, és így máris elvégzik azt a munkát svédek, vagy ha ők nem, akkor talán más európai emberek mondjuk az EUból?

gintonic.azigazi 2023.06.27. 15:22:26

@manyokipeter: amit irtal nem is ertem, meg az egeszhez annyit ertek mint egy atlag fotelhuszar. Amit gondolok az egeszrol az az hogy mikor egy komplett orszag kiszervezi a munkasosztalyat ( usa kinaba pl ) akkor az osztalyharc atalakul es keresni kell kissebsegeket akik magasan tudjak tartani az elcsapat zaszlajat, ha LMBGTQ+ akkor az, ha a BLM akkor az, ha a nok akkor az, de a lenyeg: a nacionalista elveken alapulo allam eszmeje letunt, lehet fekete a sved es szoke a mauritan, lehet japan a perui elnok ( Alberto Fujimori ) az orszagok kozott a kulonbseg nem a szarmazas hanem a ........ ( a pontozott vonalra helyes megfejtest bekuldok kozott ertekes konyvjutalmat sorsolunk )

manyokipeter 2023.06.27. 15:50:17

@gintonic.azigazi: Megmondom őszintén, nem tudok róla, hogy az USA kiszervezte volna a munkásosztályát Kínába. Nem hallottam még arról, hogy több millió amerikai költözött volna Kínába. Nem a gyártásra gondolsz itt munkásosztály helyett? Abban viszont egyetértünk, hogy az élcsapat zászlaját vini kell tovább. Nincs mese, ez kötelessége mindenkinek, aki igazi ........ akármi is. ;)

gintonic.azigazi 2023.06.27. 16:20:20

@manyokipeter: a munkasosztaly az aki eloallitja a javakat. A formal logika alapjan az amerikai munkasosztaly - miota minden MADE IN CHINA - kinaban lakik., mert kinai. Megjegyzem, mikor Trump elnok a Feher Hazbol kb 2017ben azt uzente hogy hazahozza a gyarakat akkor nem vilagosan ertettem mit mond mert neki ugy tudom nincs gyara kinaban es nekem sem volt, a reszvenyeseknek voltak gyaraik de ok nem akartak hazahozni mert ott tobb profitot termeltek. Kinaiak koltoztek az USAba, volt errol egy jo film is ( www.netflix.com/hu/title/81090071 ) de azok nem voltak sokan.
A szolgaltatasok maradtak az USA ban, a GDP aranyos reszuk ugy ment fel ahogy vittek el a gyarakat, a magyar kozgazdaszok persze nem ertettek ezt ( Csaba Laszlo: "Attol nem no a gdp ha en levagom a hajad te meg szolgaltatsz tererot" ) de, mukodik a dolog ha munkasok millioi nem zavarnak a kepbe es annyi sajat penzt nyomok amennyi kell.

Abban egyetertunk hogy a ........ zaszlot magasan kell tartani mert ugye a cel hogy ....... az mindennel fontosabb!!!

manyokipeter 2023.06.27. 19:30:47

@gintonic.azigazi: "az amerikai munkasosztaly - miota minden MADE IN CHINA - kinaban lakik"
Így már értem, mire gondoltál.
A lényeg pedig, hogy a zászló ... na az valóban mindennél fontosabb! ;-)

Maga Lenin 2023.06.28. 21:37:56

A rosztovi képnek van aktualitása amúgy?
/Vicc volt/
A svéd képről nekem is olyasmik jutottak eszembe amik itt felmerültek a komment szekcióban.

Annyit még hadd okvetlenkedjek, hogy a Hurricane végéről lemaradt egy betű.

feba78 2023.07.02. 12:46:04

A kissé komikus rövidnadrágos eszmecseréhez tenném hozzá ezt a képet (rodéziai felderítők/bozótharcosok, akik a környéken felnőtt földművesek, vadászok):
www.pinterest.com/pin/426716133413430021/
a megjelenésük első látásra elég komikus, de azért én nem mondanám ezt szemtől szembe ezeknek az arcoknak...

marhadoktor 2023.07.08. 14:44:53

@gintonic.azigazi: Jó ideje nem kerültem erre. Moldvai csángó lévén tapasztaltam és tudok is valamennyit a román komenyista rendszer alatti életről. Valóban a hetvenes évek vége fele kezdődött az igazán rossznak mondott időszak, de ha picit mélyebben belemászunk, akkor a hatvanas évek eleji téeszesítés sokkal rondább hatással volt az itteni társadalomra mint bármi más a következő évtizedekben. Pár millió parasztnak a teljes vagyonát vették el, két generációból csináltak léhűtőt, parazitát és tolvajt. Mert annak a pár millió embernek, azok gyerekeinek és unokáinak is meg kellett élniük valahogy...

Behemoth7408 2023.07.19. 09:30:03

Henri Desire „Bluebeard” Landru Párizsban született 1869.április 12.-én. 18 évesen bevonult és négy évet töltött a francia hadseregben 1887 és 1891 között, ahol őrmesteri rangot ért el.. A szolgálat után, szexuális kapcsolata lett az unokatestvérével, aki egy leány gyermeket szült neki….2 évvel később azonban másik nőt vett feleségül, akitől négy gyermeke született. Egy alkalommal munkaadója kicsalta a pénzét, ami után elhatározta, hogy ő is ezt fogja csinálni. Eleinte idős özvegyasszonyok átverésével próbálkozott, de lebukott és 1900-ban két év börtönbüntetésre ítélték. 1900 és 1908 között hétszer volt börtönben mindig csalásért került be.
1914-ben elhidegült feleségétől…..ezek után újsághírdetések útján keresett özvegyeket, „házasság céljából”. Az I. világháború idején sok férfi esett el a lövészárkokban, így rengeteg özvegy maradt egyedül.
Landru egyébként alacsony ember volt, kopasz fejjel és sűrű, barnásvörös szakállal. Szemöldöke sűrű és bozontos volt. De nagyon kifinomult modora volt, amit a sebezhető nők ellenállhatatlannak találtak.
Landrunak volt egy szép háza vidéken, amit használtbútor kereskedéssel szerzett és ahová elhívta, majd elcsábította a jelentkező nőket, majd miután hozzáférést kapott vagyonukhoz, (ez heteket vagy hónapokat vett igénybe), megölte őket, feldarabolt testüket és a kemencéjében elégette.
1914 és 1918 között Landru 11 embert ölt meg, 10 nőt és az egyik nő tizenéves fiát. (A kép alatti megjegyzés, hogy 80 körüli áldozata volt…abban benne vannak a csalással átvert áldozatok is). Mivel holttestek nem voltak, az áldozatok csak eltűntként szerepeltek. A rendőrség számára gyakorlatilag lehetetlen volt megtudni, hogy mi történt velük, mivel Landru sokféle álnevet használt.
1919-ben Landru egyik áldozatának, Ő volt a 8. áldozat, 1916 augusztusában tűnt el, nővére Madame Buisson megpróbálta felkutatni eltűnt testvérét. Nem tudta Landru valódi nevét, de ismerte a férfi külsejét és azt, hogy hol lakott, és végül meggyőzte a rendőrséget, hogy tartóztassák le. Landru-t kezdetben csak sikkasztással vádolták.
Landru nem volt hajlandó beszélni a rendőrséggel és mivel nem voltak holttestek nem volt elég bizonyíték ahhoz, hogy gyilkossággal vádolják meg. A rendőrök azonban végül különböző papírdarabokat találtak, amelyeken az eltűnt nők, köztük Madame Buisson neve szerepelt, és ezeket más dokumentumokkal kombinálva végül elegendő bizonyítékot gyűjtöttek össze ahhoz, hogy gyilkossággal vádolják meg.
Landru 1921 novemberében állt bíróság elé 11 rendbeli gyilkosság vádjával. Minden vádpontban bűnösnek találták és halálra ítélték. Három hónappal később 1922 február 25.-én, Versailles-ban, guillotine-nal végezték ki.
Henri Landru inkább nevezhető többszörös gyilkosnak, mint sorozatgyilkosnak. A különbség, hogy az anyagi jutalom megszerzése érdekében ölt és nem harag vagy szexuális abberáció miatt.

Filmek is készülte e tárgyban:
Kékszakáll tíz felesége ( Bluebeard’s Ten Honeymoons 1960), Kékszakáll (Landru 1963), Désiré Landru (2005).

bioLarzen 2023.07.19. 09:49:03

@Behemoth7408: Szerintem az 1963-as filmet láttam, remek.
süti beállítások módosítása