Napi érdekes - 460

2023. március 05. JTom

1906_foldrenges_san_franciscoban.jpeg

1906. A San Franciscó-i földrengéskor megrepedt utca

1910_alexander_graham_bell_listening_to_his_new_radiophone.jpg

1910. Alexander Graham Bell, az első gyakorlatban is hasznosítható telefon szabadalmaztatója. Bell 1876. február 14-én reggel szabadalmaztatásra beadott kérelme állítólag alig 2 órával előzte meg Elisha Gray salemi fizikus (a GE munkatársa) ugyanilyen találmányának beadási időpontját. Kevesen tudják, de Bell nevéhez fűződik többek között a siketoktatási rendszer kidolgozása

1911_december_14_roald_amundsen_and_his_crew_become_the_first_people_to_reach_the_south_pole_planting_the_norwegian_flag_and_tacking_this_photo_as_proof.jpg

1911. december 14. Roald Amundsen és csapata az első emberek, akik elérték a Déli-sarkot, és felhúzták a norvég zászlót

1912_januar_17_robert_falcon_scott_reaching_the_south_pole_only_to_find_that_amundsen_had_gotten_there_first_due_to_the_norwegian_flag.jpg

1912. január 17. Robert Falcon Scott expedíciója Amundsen után alig egy hónappal érte el a pólust, ahol a norvég zászlót találta. Scott és képen látható emberei a visszaút során halálra fagytak

1944_the_funeral_of_adolf_wagner_gauleiter_of_upper_austria-bavaria.jpg

1944. Adolf Wagner, Felső-Ausztria és Bajorország helytartójának temetése. A szertartáson maga Adolf Hitler is megjelent. A fotó eredetileg színesben készítette Hitler személyi fotósa, Hugo Jaeger

1945_szovjet_katonak_az_elfogott_magyar_teherautonal_raba_38m_botond.jpeg

1945. Szovjet katonák egy zsákmányolt magyar gyártmányú (Rába 38M Botond) teherautóval

1949_uj_tuzallo_epitoanyag_tesztelese_new_haven.jpeg

1949. Új tűzálló építőanyag tesztelése. New Haven, Egyesült Államok

1954_a_gorkij_autogyarban_az_elso_volga_gaz-21_modelljet_keszitik_elo.jpeg

1954. A Gorkij Autógyárban az első Volga GAZ-21 modelljét készítik

1959_a_dominikai_koztarsasag_katonai.jpeg

1959. A Dominikai Köztársaság katonái, német Stahlhelm-típusú sisakkal. A szinte tökéletes harci sisakot Dr. Friedrich Schwerd tervezte, és még a 21. század elején is használták néhány országban

1961_julius_fidel_castro_es_jurij_gagarin_a_szovjetunio_havannai_nagykovetsegen.jpeg

1961. július. Fidel Castro és Jurij Gagarin a Szovjetunió havannai nagykövetségén

1966_szocsi.jpeg

1966. Szocsi, Fekete-tenger, Szovjetunió

1971_behivo_szaratov_szovjetunio.jpeg

1971. Hajvágás a behívóparancs után. Szaratov, Szovjetunió

1971_joe_frazier_walking_back_to_his_corner_after_knocking_down_muhammad_ali_in_the_11th_round.jpg

1971. Joe Frazier és a Muhammad Ali (a földön) az "Évszázad mérkőzésén" a Madison Square Gardenben, New Yorkban

1976_how_big_elephant_herds_used_to_be_tsavo_kenya_cr.jpg

1976. Hatalmas elefántcsorda részlete egy repülőgépről készült felvételen. Tsavo, Kenya

1990_noi_ruhazati_osztaly_a_kozponti_aruhazban_moszkva.jpeg

1990. Női ruházati osztály a moszkvai Központi Áruházban

1998_the_remains_of_a_cable_car_after_a_us_marine_corps_aircraft_cut_the_cable_of_the_aerial_lift_20_people_were_killed_cavalese_italy.jpg

1998. A lezuhant felvonókabin maradványai a olaszországi Cavaleseben, miután egy amerikai támadórepülőgép túl közel repült el a kábelhez és elszakította azt. 19 utas és a felvonókezelő halt meg a szörnyű balesetben, a kabin 81 métert zuhant. A repülő kétfős személyzete megúszta a börtönbüntetést 

2002_in_the_1970s_north_korea_imported_1000_volvo_144_cars_from_sweden_and_then_decided_to_ignore_the_70_million_invoice.jpg

2002. Az 1970-es években Észak-Korea ezer darab Volvo 144-es típusú gépkocsit rendelt meg Svédországból, amit a gyár le is szállított, ám az autók árát azóta sem fizették ki, holott a cég a számlát minden évben megküldi a kommunista országnak. A 70-es, 80-as évek beállított propagandafotóin rendre láthatóak a Volvók

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6318063920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Galaric 2023.03.05. 12:11:02

A Botond volt a magyar hadiipar legjobb terméke. Kár, hogy politikai okok miatt nem folytatták a gyártását.
"1990. Női ruházati osztály a moszkvai Központi Áruházban" és ezt sírják vissza sokan. Hihetetlen, hogy mennyire gyorsan felejtünk..
A felvonókabinos baleset nagy port vert fel mindenhol. Elkerülhető tragédia volt 100%-ban a pilóták voltak a hibások. Minden szabályt, előírást megszegtek amit csak lehett.

efi 2023.03.05. 13:30:35

1949. tűzálló építőanyag tesztelése,
É ha nem sikerül a teszt?

hátramozdító 2023.03.05. 13:56:00

Köszönjük szépen! Bell kapcsán nekem mindig az a kérdés ugrik be, hogy magát a telefonkagylót ki találta fel, a moszkvai áruház pedig pompás példája az egyképtöbbetmondezerszónál bölcsességnek.

J.László 2023.03.05. 14:45:37

A jellegzetes külsejű német sisak azért nyílik szét kissé alul, hogy a katona egyrészt fel tudjon nézni az égre, ha légitámadást észlel, másrészt hogy hallja az őrmester parancsait. Azaz: védje a tarkóját, ugyanakkor ne akadályozza az égre nézésben, valamint védje a fülét, de ne akadályozza a hallásban.

bioLarzen 2023.03.05. 16:26:16

Remek sor újfent.
Kíváncsi vagyok, volt-e tűzálló anyag alatt hőszigetelőréteg - ha ne, akkor azért valúszínűleg nem volt hűvös odabent :)

bioLarzen 2023.03.05. 16:27:43

Vajon miért volt fontos, hogy a Volga-modell motorháztetőjére szépen fel legyen festve az embléma?

bioLarzen 2023.03.05. 16:28:45

A szocsi strandon művészet lehetett visszatalálni a helyedre a mártózás után...

bioLarzen 2023.03.05. 16:36:45

@hátramozdító: Amennyiben a "modern" telefonkagylóra gondolsz - amiben a hangszóró és a mikrofon egyetlen közös darabban van - érdekes kérdés. Ha jól tudom, az első ilyet amerikában dolgozta ki valaki, de a később eélterjedt megoldást, amit mindannyian imserünk, a svéd Ericcson cég megoldása volt, ami nem egy ember munkája volt, hanmem a cég fejlesztőcsapatáé.
De lehet, hogy rosszul tudom - úgyis lesz, aki fejből tudja a frankót ;)

slowmotion80 2023.03.05. 16:37:30

én lehet, hogy a felvonós képet 18+ után tenném csak be, elvégre nem csak élők vannak a képen...

newcomment102 2023.03.05. 17:19:57

Érdekes a két Déli-sark expedíció. Csak egy hónappal maradt le a Scott vezette csapat,de közben megváltozott az évszám. Vagyis úgy is mondhatnánk hogy Amundsen 1911-ben,Scott 1912-ben érte el a Déli-sarkot... Ami viszont mindig töprengésre adhat okot az olyan fotókkal kapcsolatban amik egy "mindenki meghalt" expedícióról készültek,hogy azokat a fényképezőgépeket amikkel ezek készültek,később valaki megtalálta. Vajon mennyi fényképezőgép (vagy filmfelvevő kamera) "veszhetett el" vagy "nem került el" amiken értékes felvételeket találhattak volna...

ZON 2023.03.05. 17:47:35

@bioLarzen: hogy a mocsok imperialisták ne kiálthassanak másolást.

totalcar.hu/magazin/szerelem/2021/12/07/gaz-volga-m21-1969-oldtimer/

Arra lennék kíváncsi, hogy a kommunista Korea milyen kerülőúton jutott alkatrészekhez azokhoz a Volvokhoz.

MIG-31 2023.03.05. 17:48:58

@bioLarzen: Talán mert az is az arculat része. Igazából kérdőjelet is tehetnék a végére.

MIG-31 2023.03.05. 17:50:26

@efi: Tesztelés van a kép alá írva, de ez nem azt jelenti, hogy itt tesztelték először. Szerintem ez már inkább bemutató.

Namely 2023.03.05. 18:05:14

"1945. Szovjet katonák egy zsákmányolt magyar gyártmányú (Rába 38M Botond) teherautóval"
Az a tüzérségi kindzsál nagyon szép :)

"1998. A lezuhant felvonókabin maradványai a olaszországi Cavaleseben, miután egy amerikai támadórepülőgép túl közel repült el a kábelhez és elszakította azt. 19 utas és a felvonókezelő halt meg a szörnyű balesetben, a kabin 81 métert zuhant. A repülő kétfős személyzete megúszta a börtönbüntetést "
Naná, hogy megúszták: elvégre a gyarmattartó katonákat nem szokták elítélni...

"1959. A Dominikai Köztársaság katonái, német Stahlhelm-típusú sisakkal. A szinte tökéletes harci sisakot Dr. Friedrich Schwerd tervezte és még a 21. század elején használták néhány országban"
A régebbi német filmekben látni, hogy az NSZK-ban a mentősök is ilyet hordtak. Arra nem sikerült rájönnöm, hogy miért...

"1990. Női ruházati osztály a moszkvai Központi Áruházban"
Ez azért sokkal emberségesebb, mint máshol: egy vasad sincs, de legalább nincs semmi, amit vásárolhatnál... avagy éljen a kommunizmus
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

¿Qué tapas hay? 2023.03.05. 18:36:15

@Galaric: A Botond egy jó kis autó volt, de ha a magyar haditechnikai fejlesztéseket nézzük, akkor szerintem kétségtelenül a Gamma-Juhász lőelemképző viszi el a pálmát abban az időszakban.

@hátramozdító: @bioLarzen: A telefonkagyló ötletét többen tartják magukénak. Időben első (1878) a kanadai Duquet-féle megoldás, bár ő először egy közös lemezre szerelte a mikrofont és a hallgatót. A korszerű kézibeszélőt az Ericcson tartja magáénak (Avén és Lundqvist, 1884), az amerikaiak meg onnantól számolják az időt (1904), hogy a Bell mikor hozta ki az első kagylós telefont.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.05. 19:24:29

A Volga GAZ-21 szerintem valójában egy marcipánszobor, amit a cukrászok éppen készre igazítanak ételfestékkel (is). ;)

Amikor 1990-ben Szocsiban voltam, nem voltak ennyien a tengerparton. Biztosan akkor már több strand volt nyitva. ;)

Ugyanekkor Rigában a piacon pár zöldséges kofán kívül minden asztal üres volt, aztán egyszer csak megjelent egy szállítmány füstölt hering, amit kb. fél óra alatt elkapkodtak. Mi is vettünk, életem egyik legfinomabb ebédje volt, helyi barna kenyérrel meg sörrel. ;)

@newcomment102: Több ilyen expedíció ottmaradt csomagjait megtalálták már (ezét is), köztük a leexponált negatívokat is (amiket a jég szépen konzervált, így csak elő kellett hívni azokat). A gondolatodat kiegészítenőm azzal hogy a nem megtalált fotókon kívül nagyon sok értékes darab úgy pusztul el, hogy egyszerűen kidobják azokat hozzá nem értő emberek. Ja, nagy a pazarlás sajnos... ;)

Az olasz sífelvonó baleset végkifejlete jól mutatja, ki az úr a házban (országban), sajnos. Nálunk is volt sok hasonló végkifejletű közűti baleset a szocializmusban, amiket szovjet katonák okoztak (jellemzően részegen). Persze, tudom, ilyenkor a katonákat a saját katonai bíróságuk vonja felelősségre, de akkor is igazságtalan.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.03.05. 19:31:58

@Galaric: @Fotósképző: Azért egy dolgot írjuk a margóra.
A sílift nem volt rajta a térképen.
Nehéz felkészülni arra, még ha szabályt is szegel, hogy kikerüld azt, amiről nem tudod, hogy ott van.

Az viszont még kevésbé volt elegáns, ahogy megpróbálták az adatokat eltüntetni a repülésről.

plokmi 2023.03.05. 20:14:33

Vajon a Volgás képen valóban mérnökök vannak, vagy szimpla propaganda fotó.
Már a is furcsa, hogy mindenki öltönyben van.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.05. 21:13:10

@molnibalage: emlékszem az esetre, de a részletekre már nem. Bármi is történt, felelőse biztosan lennie kell az esetnek. Nem akarok most rákeresni/belemélyedni, de eleve furcsának találom, hogy egy 80 m magasan haladó drótkötélpálya nincs meg egy repüléssel (is) foglalkozó helyi érdekeltségű társaság térképein (nyilván ez nem csak katonákra vonatkozik). Ha nincs rajta, akkor miért nincs, mióta nincs, ki ezért a felelős stb. De emellett az is biztos, hogy a repülőgépeknek sem volt teljesen szabályos a hegyekben 80 m magasságban "száguldozni". Lehet, hogy éppen ezért nem volt a térképen a pálya, mert eleve nem is feltételezték, hogy arra repül valaki, mivel az tilos... Mindenesetre vaéószínűnek tűnik, hogy a pilóták sem voltak teljesen ártatlanok az ügyben, és biztos, hogy az am. haderő mindent megtett, hogy a katonái ne bűnhödjenek... Persze, ez az ő részükről természetes, csak a magam (és nyilván mások) igazságérzetét sérti. Ez, meg nyilván cseppet sem érdeki az USÁ-t.

@plokmi: Ezt magam is írni akartam, csak már annyiszor "propagandafotóztam" itt, hogy inkább poénkodtam egyet (már, ha az lett). De tényleg: öltönyben kenik az anyagot a dizájner ettársak? Ráadásul ketten festenek egy 5 centis emblémát? Nanee! Tuti propagandafotó! ;)

larvar0 2023.03.06. 01:01:55

@Fotósképző: A szovjeteknél még jó eséllyel felelősségre is vonta a saját katonai bíróságuk az elkövetőket. Aztán tarkón lőtték és utána elkülték Tádzsikisztán kies lankáin elterülő GULAG üdülőbe letölteni a teknősbéka életkorával egyenlő büntetést.
Az amerikai elkövetőket a legritkább esetben vonja felelősségre az amerikai katonai igazságszolgáltatás. Az amerikaiak híresek arról, hogy a tagállami és washingtoni képviselőik, szenátoraik verik az asztalt nyilvánvalóan bűnös/bűnöző katonáik külföldi/szövetséges országban való elítélése ellen. Ez az amerikai hazafiság fontos része a szemükben, hogy a külföldön gyilkoló, erőszakoló amerikai fegyvereseket is bevédik, nem adják ki, felmentik.

Most is megy az ajvékolás Utah állam szenátusában, hogy a Japánban 2 embert közlekedési balesetben megölő, ezért ott 3 évre lecsukott Alkonis hadnagyot hazahozzák Amerikába.

Az amerikai a saját szövetségeseit is gyarmatokként kezeli. El lehet képzelni miként viszonyulnak a nem szövetséges országokhoz.

Magyarországon is okoztak baleseteket, verekedtek diszkóban, étteremben, erőszakoltak amerikai katonák (Taszár és Pápa lakosai ismerik a sztorikat).

@ZON: Volvo autókhoz utángyártott alkatrészeket szerezni azért nem akkora kihívás. Kínából bármit megszereznek, ami az államnak kell. Konyak, svájci sajtok, elektronikai termékek. Ha másként nem megy, kannibalizálják a rosszabb állapotú autókat, kiszerelik a még használható alkatrészeket. Észak-Koreában minden autó állami tulajdonban volt (van?), nem volt nehéz nyomon követni az autók állapotát, nem kallódhattak el alkatrészek civil felhasználóknál. 1000 darab Volvo egyetlen üzemeltetőnél egyben saját autóbontót, roncstelepet, alkatrészbázist is létrehozott az állami fenntartónak.

@Namely: Máshol a világon a kirakatokban vannak gyermekmunkával előállított milliós dizájner ruhák, struccherebőrből varrt táskák, tehes afrikai nők, modern rabszolgák által kibányászott gyémántot tartalmazó ékszerek, de pénzed nincs a megvásárlásukra. Lifa isn't fair.

Lehet lőni olyan fotót is, amin egy nincstelen utcagyerek áll a Louis Vuitton kirakat vagy méregdrága étterem előtt és csorog a nyála. És lehet ajvékolni, hogy lám ilyen a kapitalizmus.

Nem azt mondom, hogy a szovjet rendszer fasza volt, de annak se sok értelme van, hogy legyártatják a nyugati cégek Yeezy cipőket Kínában, aztán százezrekért veszik a trendi fiatalok. Utána meg megy az ajvékolás, hogy Kína elvette munkát a Nyugattól. És évente meg több százmillió darab ruha a szemétbe, hulladékégetőbe, mert a következő szezonban az már nem divatos, a márkatulajdonos meg nem fogja felajánlani ingyen elvitelre, meg azzal a saját üzletét rontaná.

bioLarzen 2023.03.06. 01:54:09

@MIG-31: Nekem inkább amolyan aerodinamikai modellnek tűnik - de frankón nem értek hozzá :)

bioLarzen 2023.03.06. 01:55:26

@Fotósképző: "Amikor 1990-ben Szocsiban voltam, nem voltak ennyien a tengerparton."
Fürödtél aznap reggel rendesen? :D

Zsombor Golf II 2023.03.06. 07:46:26

A telefont nem Bell, hanem Antonio Meucci találta fel. Gyakorlatilag amit Meucci 1874-ben anyagi nehézségek miatt nem tudott szabadalmaztatni, azt két évvel később Bell megtette. Ennek ellenére Antonio Meuccio hírnevét öregbíti, hogy 2002-ben az Egyesült Államok képviselőháza nyilatkozatot fogadott el, melyben az olasz tudóst ismeri el a telefon feltalálójaként.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.03.06. 10:13:16

@larvar0: Látom sok fogalmad nincs arról, hogy a szovjetek hogyan kezelték a VSz tagországokat....
A gyulafirátóti esetről se hallottál a kommented alapján...

Öngerjesztő Erg 2023.03.06. 10:44:41

Szovjet katonák 1 - nincs két egyforma egyenruha hat emberen. Csak a hágcsón álló hetediké egyezik(?) az egyikkel.
Szovjet katonák 2 - itt még nagy volt a vidámság.. Az egyetlen ember aki savanyú képet vág az egyenruhás fickó. Ő már tudja.
Lanovka-katasztrófa - nem vót rajt' a térképen, nem működött a magasságmérő, stb. Lárifári. Egyértelműen több szabályt is megszegtek (több mint valószínű, hogy megpróbáltak átrepülni a kötél alatt, csak nem adta ki), aztán próbálták menteni a seggüket. A teljes amerikai (katonai) jogi apparátus bevetésével pro és kontra. A pilóta egyébként ült pár hónapot és ki lettek rúgva a seregből. Aztán pereltek a katonai nyugdíjért...

Club Sandwich 2023.03.06. 10:44:45

@efi: Akkor sult hus lesz vacsira ;)

Prendergast 2023.03.06. 12:40:00

@molnibalage: a szabály megszegése ok-okozati kapcsolatban volt az esemény bekövetkeztével. A repülőgépnek semmi keresnivalója nem volt azon a magasságon, ha betartották volna a szabályokat, nem kerültek volna váratlan helyzetbe.

A pilóta amúgy később kapott 6 hónapot az igazságszolgáltatás akadályozásáért (épp a felvétel megsemmisítése miatt), amiből 4 és felet le is ült.

queenagi 2023.03.06. 12:49:04

@Fotósképző: imádom, hogy minden nálunk állomásozó szovjet katonás sztorinak az a kiindulópontja, hogy a szóban forgó katona részeg volt. Ezek mást nem is csináltak itt nálunk csak ittak? Nem volt valami dolguk, azon kívül, hogy itt lebzseltek? Valamint hogy nem fordult fel egyik a másik után alkoholmérgezésben vagy májzsugorban? Vagy igen, csak nem volt publikus?

gigabursch 2023.03.06. 12:54:04

Friscoi földrengés
Hmmm, ide csak némi töltőanyag és macskakő kellett. Nem úgy mint az 1986(?)-oshoz, ahol komplett magasban futó pályák rottyantak szét.

Bell bácsi:
Ezt a szabadalmi versenyt nem is tudtam, köszi!

Amudsenék és Scotték:
S kevesen tudják azt is, hogy az eszkimó müdra épített igluk voltak a siker zálógai és azt is, hogy Scotték számára hagytak ott felesleges élelmet, de ez is kevés volt nekik, hogy visszaérkezzenek.
(Bővebben: Dékány András: A Sarkvidék meghódítója)

Adolf Wagner temetése:
Mi lehet az oka a háttérben lévő épület ilyen kontúros elszíneződésének?

Szovjet katonák és a Botond
Esetleg valaki tudja, hogy melyik ruházat milyen haderőnem?
A képen jobbszélsőt pl NKVD-nek nézem.

Tűzteszt:
Sehol egy nyárs és szalonna... Hiba!
:-)

Volga modell:
Ezeknek az embereknek a világ összes autógyárában kifejezetten finom és precíz kezük volt, félelmetesen pontos szemmel.

Stalhelm-sisak
Manapság is népszerű egyes motoros körökben.

Castro és Gagarin:
Szegény Gagarin csak virágot kapott? Castro mindent megivott előle...

Szocsi strand:
Ennyi ember a világon nincs.
Mostanában több ilyen strandos kép is volt, ez úgy tűnik, hogy a kor terméke lehetett.

Hajvágás:
Kopterek

Fraiser és Clay:
Uhh, ez a tekintet...

Kenyai elefántcsorda:
Hmmm...
Erről mindig bevillan a volt főmököm bölcsessége:
"Ahol az elefántok b@szn@k, fűnek se jó lenni"

Női ruházati osztály
Úgy elgondolkodtam, hogy milyen meleg lehet a boltban... Biztos jó hegyesek lettek a didik a próba alatt...

Cavalesi tragédia:
Az AEÁ katonái sérthetetlenek, értem?!

Volvók:
Egyszer erről a számlasorozatról szeretnék látni egy fotósorozatot...
:-)

queenagi 2023.03.06. 13:06:07

Gagarin és Castro: Szegény Gagarin hogy ül ott beszorítva, üres tekintettel Casro és egy másik, nyilván fontos elvtárs mellett. Nyilván a háta közepére kívánta ezeket a kötelező reprezentációkat a főelvtikkel. Castro közben nyilván nyomta neki a dumát a szocializmusról, a forradalomról meg ki tudja milyen politikai szarságokról.
Amúgy úgy tudom, Gagarin a végén már nagyon ivott, mert nem bírta ezt a műsztárolást. Ahhoz képest mennyit melózott, hogy kikerüljön az űrbe, ő is csak a hatalom játékszere lett.

Szocsi: ebből is látszk, hogy az emberek mi mindent elviseltek, csak hogy egy kis tengerhez jussanak. Meg az akkoriak strapabíróbbak voltak, elég volt egy törülközőnyi hely nekik, nem kisszék, nyugágy, napernyő, hűtőtáska, gumiállatok, vízipisztoly meg franc tudja mi. Ma csak a strandra ennek a többszörösével vonul ki egy család.

Moszvai áruház: az igénytelenség és a lepukkantság netovábbja. Se bútor, se eladó, se áru, se semmi.

Tűzálló anyag: még propagandafotónak se hihető, unprofi kép. Ki hiszi el, hogy tesztelésre polgári ruhában ülnek be, ráadásul akoriban nők! És ha nem működik? Full tűzálló ruhában, felkészült, hozzáértő embereknek kéne ott lenni. Ja, és mit keres ott a működő állólámpa? Engem inkább egy újfajta kivégzési módra emlékeztet.

gigabursch 2023.03.06. 13:08:35

@queenagi:
Pedig mindig csak ittak és sokmindent totál részegen hajtottak végre.

@Prendergast:
Q-ra arányos...
Minimum kötelet érdemelt volna...

@Zsombor Golf II:
Ezt se tudtam, köszi!

@bioLarzen:
Vagy csak tél volt...
Amúgy a fókák is megtalálják a kölykeiket. Szagok, visítás, stb...

@larvar0:
Pontosan.
Mikor idehaza is két szarházi verekedett magyar állampolgárokkal. azóta is kuss van róluk, hogy mire lettek elitélve (ahelyett, hogy kimentek volna zsoldoskodni hohóliába itt voltak hű de bátrak).

@plokmi:
Akkoriban mindenki felöltözött, megborotválkozott, stb, nem volt divat a susogós (meg nem is volt) meg az igénytelenkedés.

@molnibalage:
Nem? Melyiken? Kinek térképén?
Bocsi, de egy évtizedek óta ott lévő sílift és a "hol nem repülünk zóna", meg a jenki pofátlanság és felelőtlenség nem alap arra, hogy megmagyarázzák a megmagyarázhatatlant.

@Fotósképző:
S a polgári kártérítési perek is rendszeresen "szétoffolásra" kerülnek

@Galaric:
Pontosan. De a szerecsenmosdatásuk hatásfoka 100%-os volt.

@newcomment102:
Scottékért visszamentek megkeresni.

seadxdx 2023.03.06. 18:22:10

@gigabursch: A temetés: egyszerű mélységélesség. Máshol volt a fókusz, a háttér elmosódott. Akkoriban még nem volt olyan fejlett lencsetechnológia, mint manapság

Az elveszett felfedezők fényképezői diskurzushoz:
Ha George Mallory és Andrew Irvine fényképezőit megtalálná valaki, ott eldőlhetne, ki mászta meg először a Mount Everestet/Csomolungmát. Esélyes, hogy feljutottak, és lefele történt velük a tragédia. A fényképezők és tartalmuk bizonyíthatná. Az biztos, hogy Edmund Hillary és Tendzing Norgaj megérdemli az elsőséget. Ha a feljutott címet, azt is, ha a feljutott és élve visszatért címet, azt is.

plokmi 2023.03.06. 18:50:10

@gigabursch: Ég és föld a kettő. Nem értetted a lényeget.

Namely 2023.03.06. 22:06:15

@larvar0:
Azért nem teljesen ugyanaz, amikor 1 konfekcióruhára sem futja és amikor a gyémántnyakéket nem tudod megvenni...

omron 2023.03.06. 23:34:29

Bloggazda, tíz percig xarakodtam, mire be tudtam lépni. És nem tudom, hogy csináltam.

omron 2023.03.06. 23:51:22

@queenagi: Nem lebzseltek. próbálták túlélni. Itt viszonylag könnyű dolguk akadt. Volt 'szerencsém' részt venni az utolsó nagy VSZ hadgyakorlaton. Duna 86. Várpalota környékéröl indult, és Ercsi magasságában kelt át a Dunán. Két hét, télen, sátorban. Na, ott láthattad volna, mit bírnak ki a hülye oroszok. Berhida és környéke, minden falu minden háza orosz italbolt volt.

bioLarzen 2023.03.07. 02:05:34

@omron: Aligha a bloggazda tehet róla/ellene, hogy a blog.hu szarakodik...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.03.07. 02:21:29

A szovjet riviéra Sotjiban erősen durva.
Nem hogy a törülüződet, de egy csokipapírt sem tudnál leteríteni, bróhaha.
Ebben mi lehetett az élvezet?
És nemrég volt egy hasonló kép, már nem tudom honnan, ugyanilyen durva tengerparttal.
.
A MocKBai GUM áruház ruhaosztálya szintén odab@ sz. Frenetikus az árubőség, a választási lehetőség.
:-))))
.
A dinka svédek nagyjából le is sz@ rják az ezer Volver vesztét.A jólét kiölte belőlük a józan parszti észt.
(Meg a lett és a litván.)
Kíváncsi lennék, hogy megütötte-e-é valaki Torslandában a bokáját emiatt?
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.03.07. 02:27:35

@ZON: Szerintem semmilyenből.Valszeg a kiesett darabokat bontják a működőkhöz, meg tesznek a helyére Lada, stb alkatrészeket, vagy amit találnak épp, némi hftöléssel, kendácsolással. Mint mondjuk Kubában az ősrégi usák roncsokhoz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.03.07. 02:41:59

@queenagi: Szerinted?Ha jól sejtem, csaj vagy, szóval megbocsátható, ha nem sokat tudsz a honvédségről.
A szovjetek különben is hírhedtek az alkoholizmusukról.Szerinted honnan jön a vicc, amiben a megállt vonat mozdonyát cserélik, na mire is? Vodkára!
Simán elhiszek bármit ezekről a nyavajásokról alkohol témakörében.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.03.07. 02:48:24

@gigabursch: "@molnibalage:
Nem? Melyiken? Kinek térképén?
Bocsi, de egy évtizedek óta ott lévő sílift és a "hol nem repülünk zóna", meg a jenki pofátlanság és felelőtlenség nem alap arra, hogy megmagyarázzák a megmagyarázhatatlant.
"
Így van, plusz ezer.
Illetve, ha valaki nem vesz észre egy 80 fős síliftes "kabínkát" a repülőből, akkor az alkalmatlan pilótának.
És tényleg valami ilyesmi volt asszem, hogy játszották a nem lévő eszüket, hogy ki tud átrepülni a sodrony alatt.
Valszeg kaphattak valami semmiség letolást, oszt jól van, el van intézve.80 embert meg el kellett temetni,Vérlázító.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.03.07. 07:22:16

@geegee: A kábelt nem venni észre, azt vágták el. Nem a kabinnak repültek neki.
Értem én, hogy divat utálni a jenkiket és tényleg féreg módon viselkedtek, de azért basszus, a fizikát, hogy mi látszik és honnan ne ültessük már a sarokba.

gigabursch 2023.03.07. 09:33:09

@seadxdx:
Nekem nem az élességgel van gondom, hanem azzal, hogy egyes téglalap alakú foltok más színűek. S ennek vajon mi lehet az oka?

@plokmi:
Akkor megteszed, hogy megérteted velem, hogy mire gondoltál? Előre is köszönöm!

@geegee:
Aki csak egyszer "GÁZOLTA EL" pecásnak damilját a vízen, az tisztában van azzal, hogy az gyakorlatilag keresztirányból nézve az emberi szem számára láthatatlan.
Évekig versenyszerűen kenuztam. Nemegyszer - pl. a Népsziget déli végénél lévő ún. Rugatónál (1653 fkm) - bújkáltunk a part és a kikötő között, a drótkötelek alatt. Ami egyébként tilos (nem ok nélkül!). Itt 20-22 mm-es acél sodronyok vannak átlósan és keresztben, kisebb-nagyobb belógással. Gyakorlatilag ahogy mozogsz és hol víz, hol levegő háttér van mögötte, a kábel az szörnyen rosszul látható kategóriát képviseli.
Félreértés ne essék!
Ezzel nem az usákokat védem, csak egy fontos szempontot adok. Az a kábel röptében észrevehetetlen.

Az viszont hogy valaki egy térképre nem rajzolt rá valamit, illetve a jenki pofátlanság és leszaromság a felelőtlenséggel együtt, nem ok arra, hogy ennek a két szarházinak, a feletteseiknek, a térképeseknek és az ÜTI-nek, stb ne kellett volna fejenként másfél évtizedet a börtönben rohadnia.
Nevelésképpen.

@molnibalage:
Nem az a kérdés, hogy divat-e a jenkiket ekézni, hanem az, hogy a világ minden táján és mindig is irgalmatlnul rohadék és visszatetsző módon viselkednek. De tudnék erről személyes vonatkozást is mesélni, felmenőim kapcsán.
Ha elolvasod Kenneth Robertstől a Lydia Bailey-t, már ott tükröt tart az 1800-as évek ámerókai társadalmi, gazdasági befolyásoló viselkedése és meglehetősen aljas expedíciós seregei vonatkozásában.
(Maga a történet kitalált, csak hát a kapcsolódó rengeteg alapinfó, ami a regény hátterét adja, az az ami brtálisan életszerű. Amúgy a könyvet ajánlom mindenkinek)
Sajnálatos módon a helyzet mit se változott.
Szeretek én régi könyveket olvasni.

queenagi 2023.03.07. 09:50:33

@geegee: Ha hiszed, ha nem, nő (és nem csaj) létemre van elképzelésem a hadseregről és valahol azt is hallottam, hogy a szovjetek sokat isznak...
Én csak azt nem értem, hogy üzemszerűen hogy lehet ennyit piálni úgy, hogy záros határidőn belül nem pusztul bele az ember.
Viszont való igaz, alkoholista nem vagyok, ilyen irányú ismereteim hiányosak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2023.03.07. 10:20:51

@gigabursch: Minden nagyhatalom, de még egyese középhatalmak is így viselkednek...

gigabursch 2023.03.07. 10:38:57

@queenagi:
Nem csak a népi orosz katonák isznak sokat...
:-)

Ugyanennek a blognak a mecseki bányászattal foglalkozó bejegyzésében a hozzászólások közt említettem a Miskolci Egyetem (vagy OMBKE?) kiadványát, a "Bányamentők Kézikönyvét". Nos ebben szerepel az alábbi mondat:
"A bányászok alapvetően sokat isznak".
Igen, a további mondatokból egyértelműen kiderül, hogy nem a tejről és a forrásvízről van szó.

Amúgy ha megnézed akár a ruszki, akár a hohol vezérkart, azért látszik, hogy hány kb 45+ -os van, akinek már duzzad a feje (is) a sok töménytől.

De számos olyan sport van, ahol az alkoholizmus szinte párhuzamosan jelen van. Mondhatnám példának okáért a síugrást is.

hátramozdító 2023.03.07. 12:24:36

@¿Qué tapas hay?: Így legyen Bio'nak ötöse a lottón :)

minekez 2023.03.07. 14:22:47

@molnibalage: És miután végignézték a kabin lezuhanását biztonságban leszálltak és még arra is volt idejük, hogy a náluk levő videokamerában (búcsúrepülés volt) kicseréljék a kazettát egy üresre..... hipp-hopp innentől beindulhatott a mesegyár.
Végül azt hiszem pont csak a bizonyíték megsemmisítése miatt rúgták ki őket és kaptak valami ejnyebejnyét.

Club Sandwich 2023.03.07. 16:17:19

A koreai Volvokra: fogadjunk hogy '73-ban volt a nagy biznyic, es a kepen az 504. peldanyt lathatjuk az 1000-bol? ;)

30-06 2023.03.07. 17:13:23

A Stalhelm sisaknál valamivel érdekesebb a katonáknál levő Király Pál által tervezett Király- Cristobal géppisztoly. Király Pál 1944-ben ment Svájcba, majd onnan Dominikára, ahol az Armeria of San Cristobal fegyvergyárban folytatta a Magyarországon megkezdett fegyvertervezői munkáját. A Király géppisztoly a '70-es évek végéig a dominikai hadsereg szolgálati fegyvere volt

Lee kapitány 2023.03.07. 21:27:24

@Galaric: Pilótahiba: Nagyon rossz üzenete a dolohnak, ahogy a pilótákat kihúzták a bajból.
Persze, már nem segített volna a börtönbüntetés...

lezlidzsi84 2023.03.08. 04:47:12

@Lee kapitány: @molnibalage: @gigabursch: Amellett, hogy az amerikaiaknak megvan az a tulajdonságuk, hogy a külföldön valamit elkövető állampolgáraikat "kihozzák", kerüljön ez bármibe, azért egy dolgot még érdemes figyelembe venni: légibalesetek esetében nagyon ritka a letöltendő börtönbüntetés kiszabása, mivel a legtöbb esetben több ember önmagában jelentéktelen hibája vezet a katasztrófához, amivel a büntetőjog nem igazán tud mit kezdeni, bármennyire is igazságtalannak tűnik. Talán a leghíresebb és legjobban kitárgyalt ügy ebből a szempontból az új-zélandi DC-10-es esete: en.wikipedia.org/wiki/Mount_Erebus_disaster
Itt ugye a pilóták meghaltak, ezért sem volt nagyon kit büntetni, de az ő hibájuk is nagyon hasonló volt, mint Cavaleseben (a minimum magasság alá süllyedtek, de a téves navigációs adatok alapján nem láthatták, hogy ez miért is veszélyes) és volt szó bizonyítékok elsikálásáról is - lényegében nem az egyes emberek, hanem inkább szervezetek voltak felelőssé tehetőek.

gigabursch 2023.03.08. 08:46:54

@lezlidzsi84:
Határozottan úgy rémlik, hogy állításom szerint a két pilóta mellett számos embernek van itt még egyetemleges felelőssége.
Ebből következően az, hogy kimentjük őket igy-úgy a polgári büntetőjogi és vagyoni felelősség alól, annak az az üzenete, hogy ha katona vagy, akkor bármit megtehetsz, mert úgyis tisztára mossák a valagad.
Itt egy halom sokcsillagosnak ülnie kellett volna.
Ameddig ilyen felelőtlen idiótákon nincs tömegesen példa statuálás, addig sosem fogják megérteni azt, hogy mint közpénz elköltők minden huncut ficuláért és minden erkölcsi megingásért felelősek, nemhogy bűncselekményért.
Ugyanis ez - ha nem is volt szándékos -, de ezer és egy módon igazolhatóan (s minden analóg esetben) felelősségért kiált, hiába mondják azt, hogy önhibájukon kívül volt. Nem, itt szó sincs önhibán kívüliségről. Oda mentek, ahol nincs keresnivalójuk. Ott vagánykodtak, ahol tilos.
S van egy sejtésem, hogy már előtte is jártak arra repcsivel és nagyon is tudták, hogy mi van ott. Csak sokkal egyszerűbb egy hibás térképre fogni mindent.

lezlidzsi84 2023.03.08. 09:22:04

@gigabursch: Jó, hogy felhoztad a "közpénz elköltők" felelősségét. Pont tegnap néztem egy dokumentumfilmet a Boeing-ügyről és a következményeiről. A 737-es MAX-ok katasztrófái esetében sem ítéltek el személyesen senkit - ami nem azt jelenti, hogy nem is lehetne, de vsz. pont a leginkább felelős menedzsereket lenne a legnehezebb megráncigálni. Viszont a piaci cég és egyes dolgozói végülis kaptak bizonyos "büntetést", hiszen az ügy miatt a Boeing elveszteni látszik az Airbusszal folytatott versenyt, a felelősök/részesek javának (jogosan) véget ért a karrierje (igaz, nem csak nekik). De mi van például az ügyben ugyanúgy részes kormányzati szerv FAA-vel? Közben az ügytől függetlenül volt vezetőcsere, de amúgy minden megy tovább a régiben. A "hú ezt megúsztuk, legközelebb nem biztos, hogy összejön"-ön kívül vajon mi tartja majd őket vissza az újabb hibáktól?

gigabursch 2023.03.08. 10:41:28

@lezlidzsi84:
(amit most írok, az súrolja a kommentszabályokat, de igyekezzen mindenki úgy értelmezni, hogy nem úgy van)

A témához illeszkedő:
Felénk csináltak egy elkerülőt. Az egyik csomópontot - a többitől eltérően - nem körforgalomnak csinálták meg.
öt év, kb 15 halálos baleset, számtalan súlyos baleset.
Egy kapcsolódó fórumon feltettem a kérdést:
"...Az egy dolog, hogy a tervező mit tervez meg milyen szabványok alapján, az meg egy másik, hogy ezt valaki hatóságként jóváhagyja, de azon nem kéne elmerengeni, hogy a hatóság ezt jóváhagyta és végső soron felelősek egy elb...altázott csomópont miatt az itteni balesetek miatt? Lehet mutogatni a szabványgazdákra (megalapozottan), a hülye autósokra (megalapozottan), ám ha valakinek több esze van, mint egy marék molylepkének, az kb nulla másodperc alatt belátja, hogy ez így életveszélyes.
De az biztos, hogyha közeli hozzátartozómnak esik ebben a csomópontban vétlen oldalról balesete, mind az ügyintézővel, mind az aláíróval szemben a magam módján, de el_fogok_járni.
Jó lenne, ha nem mutogatnának, meg megmagyaráznának, hanem cselekednének? Hány emberélet kell még ehhez, vagy ami még rosszabb, hány tolókocsi?"

Nos. Nem csak én adtam hangot, voltak ettől messze súlyosabb hatású hozzászólók.
Lett megoldás. De ehhez miért kellett hat év és annyi áldozat?!

De ettől függetlenül azokban az emberéletekben ezek a döntéshozók és előkészítők mind felelősek. Nálam, az én értékítéletem szerint.

Visszatérve:
A Boeing sztorit, annak árnyoldalaival, nagyon jól "feldolgozza" egy francia film, a 'Fekete doboz'.
Nem tudom ki látta, a videán fent van, ajánlom mindenkinek!
S igen, a Boeing esetében sem kellett volna félni az ítélethozataloktól.

30-06 2023.03.08. 11:28:16

@¿Qué tapas hay?: De a legnagyobb mennyiségben a Király géppisztolyt készítették több változatban is. Ld. a dominikai képet.

omron 2023.03.08. 19:17:31

@bioLarzen: Gondoltam, hogz nem ő végzi a HTML kódolást, de kinél reklamáljak?

tgabika 2023.03.08. 19:45:56

@newcomment102: az elveszett és megtalált (vagy meg nem talált) fényképezőgépekhez: eléggé közismert tény hogy a Mount Everest első meghódítója Edmund Hillary volt 1953-ban. Viszont előtte közel 30 évvel már George Mallory is próbálkozott ugyanezzel, de az ő harmadik kísérlete a halálával végződött odafent a hegyen. '99-ben az ő holttestét megtalálták néhány száz méterre a csúcstól, de nem tudni hogy még felfelé menet, vagy már lefelé ereszkedés közben vesztette életét, mert sajnos nem került elő a fényképezőgépe amin az ezt alátámasztó bizonyítékok lettek volna.

bioLarzen 2023.03.08. 20:26:38

@tgabika: ... és időről-időre zárnyra kapnak legendák, hogy valaki megtalálta - sokáig élt pl. az a verzió, hogy egy Himalája-környéki kisváros múzeumában van.
Amúgy, legyünk hiperkorrektek: Hillary "midössze" az első névileg is simert hegymászó volt, aki bizonyítottan megmászta az Everestet - ahogy Leif Erikosn se az első európai volt, aki elért Amerikába, csupán az első, akinek a nevét is tudjuk :)

pizo 2023.03.09. 09:06:49

@queenagi: "Moszvai áruház: az igénytelenség és a lepukkantság netovábbja. Se bútor, se eladó, se áru, se semmi."
Vevő sem nagyon.

Zoli

Plszegy 2023.03.09. 11:23:21

@lezlidzsi84: A pilóta és a navigátor ma is él. Meglepő módon a gép minimális sérüléssel megúszta.
Képek ebben a cikkben: theaviationist.com/2023/02/03/otd-in-1998-the-cavalese-incident/

A gép egyébként nem támadó gép, hanem egy grumman EA-6B Prowler, ami " rádióelektronikai hadviselésre felkészített repülőgép", és nem 2 fős, hanem 4. csak a pilótát és a navigátort fogták perbe.
hu.wikipedia.org/wiki/EA%E2%80%936B_Prowler

Az eredeti emberölésben felmentették őket, a bizonyítékok megsemmisítése (rögzített videó) megsemmisítéséért elbocsátották őket, valamint egyikük hat hónap börtönt kapott.
en.wikipedia.org/wiki/1998_Cavalese_cable_car_crash

Mellesleg van személyes élmény, mert láttam (az egyik állomásról) a széttört kabint. Rákövetkező héten voltunk családdal Cavalesen síelni. (13 éves voltam.)

plokmi 2023.03.09. 19:13:00

@gigabursch: Beleolvasgattam a hozzászólásaidba, te egy űberokos megmondóembernek gondolod magad. Tipikus példánya a nárcisztikusságnak. Egy ilyen emberrel teljesen értelmetlen bármilyen kommunikáció.
Ha abból amit írtam nem értetted a lényeget, akkor leírhatom még 100 féle módon, akkor sem akarod majd megérteni. Kár az időt vesztegetni.

omron 2023.03.10. 18:37:31

Teljesen off, elnézést.
Hölgyek-Urak, kéne némi segítség! A csinovnyikot hogy írjam le angolul egy mongolnak?

bioLarzen 2023.03.11. 02:06:59

@omron: Amennyiben nem ragaszkodunk a szóhoz, hanem a jelentéshez, a Csehov-féle Egy csinovnyik halálának angol fordítása (Constance Garnett tollából) a Death of a Government Clerk címeet kapta (en.wikipedia.org/wiki/The_Death_of_a_Government_Clerk).
Amennyiben maga az orosz szó angol átírása kellene, akkor "chinovnik" (en.wikipedia.org/wiki/Chinovnik#:~:text=The%20chinovnik%20was%20a%20Russian,not%20have%20a%20clear%20structure.)

omron 2023.03.11. 13:08:54

@bioLarzen: Oké, köszönöm. Találtam egy csomó angol átírást, akkor ezt használom: chinovnik .

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.03.11. 14:16:42

@molnibalage: Oké, de a kábelen himbálózik a nagy piros doboz, lehet, hogy több is, azért azt illendő volna látni...Ha meg a kábelt nem látják, akkor hogy akartak átrepülni alatta?Akkor miféle kihívás volt ez?
Én amúgy alapból nem rühellem a jenkiket, illetve nem egy konkrét országot szoktam rühelleni, hanem konkrét embereket maximum, a cselekedeteik alapján.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.03.11. 14:21:48

@gigabursch: Neked is válasz az előző hozzászólásom.Ha nem látják, hogy akartak átrepülni alatta?Illetve akkor minek ilyen alacsony, földközeli régióban repülni?
A damil azért sztem egész más kategória, a sífelvonónál vannak oszlopok, rajta hatalmas traverzek, stb.Ráadásul a sífelvonó kábele duplázva van, ugye.Amit írsz a nevelésképpenről, azzal 120%-ig egyet értek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.03.11. 14:25:41

@queenagi: Én sem értem ezeket a dolgokat, valszeg az lehet, hogy az alkohol tartósítja a szerveiket és az csak egy közkeletű tévedés, hogy ártalmas...
:D
Jó pár rockzenész tudna erről mesélni egész biztos.

amundsen 2023.03.11. 17:43:14

@Club Sandwich: Az akkori "biznic" abból adódott, hogy Észak-Korea a korai 1970-es években még nem tűnt annyira kilátástalan helyzetben lévő országnak, mint ma. Tekintettel arra, hogy alig két évtized sem telt még el azóta, hogy a két országrész különvált, akár valóban lehetett is volna akár reményteljesnek nevezni, hiszen az ipar akkor még északon volt. (A mai Dél-Korea akkor még csak egy halászatból-mezőgazdaságból tengődő katonai diktatúra volt..) Ebbe akartak beruházni a svédek, be is szálltak valami akkori hetven millió dolláros gépipari szállítással, ennek volt része az 1000 darab Volvo 144-es. Hatalmas fejlődésre számítottak, zsíros üzletnek nézett ki, aztán a gépipari berendezések kicsomagolatlanul elrozsdásodtak, túl nagy falat lett a dolog a koreaiak számára. A dél meg felfejlődött arra a szintre ahol ma van.

amundsen 2023.03.11. 17:58:27

@30-06: Köszönöm ! Ez tényleg érdekes hozzászólás volt, számomra újdonság. (Olvastam már itt nem egyszer, hogy a "ritkást" a kommentek miatt is érdemes olvasni. Való igaz.)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.03.12. 14:09:28

@gigabursch: "Adolf Wagner temetése:
Mi lehet az oka a háttérben lévő épület ilyen kontúros elszíneződésének?"
Álcaháló!
@omron: "Bloggazda, tíz percig xarakodtam, mire be tudtam lépni. És nem tudom, hogy csináltam."
ez is valami? amikor ÉN nem tudok belépni cikket írni, szerkeszteni, moderálni ÓRÁKIG!

IamTwo 2023.03.12. 15:48:50

Az a Szocsi strand szerintem nem Szocsi.
A háttérben az a hegy sehogy sem passzol Szocsi fekvéséhez szerintem.
A Vkontakte-n ugyanez a kép Κpым, 1988 гoд. aláírással szerepel, pár napja ment ott egy kört ez a kép.
Nézegettem pár 1960-as évekbeli képet az MTI archívumban, ott a férfiak még nem ezt a viseletet hordták a strandon.

IamTwo 2023.03.12. 15:58:20

Szerintem ez inkább Szudak, Krím
Találtam hozzá street képet is, de nem tudom beszúrni a blogmotor nem engedi sehogysem

omron 2023.03.13. 19:41:11

@JTom: Máris jobban érzem magam. :)

gigabursch 2023.03.15. 13:20:54

@plokmi:
Akkor tedd meg, hogy minősítgetés helyett a kérdésre válaszolsz.
Mert eddig konkrétum nem volt.

Ja, és igen!
Beleolvasgatva a hozzászólásaidba...
:-)
süti beállítások módosítása