Napi érdekes - 179

2016. december 25. JTom

1910_egy_kemeny_tel_valdez_alaszka.jpg

1910. Hószünet az iskolában egy kemény télen. Valdez, Alaszka

 

1896_greek_athlete_nikolaos_andriakopoulos_on_his_way_to_win_the_gold_medal_in_the_rope_climbing_event_at_the_first_modern_international_summer_olympic_games.jpeg

1896. A görög atléta Nikolaosz Andriakopulosz kötélmászásban szerzett aranyérmet az első modern kori nyári olimpiai játékokon, Athénban. A stadionban nem volt az a nagy tolongás...

 

1917_igy_fujtak_az_ebresztot_egy_seattle-i_kikepzotaborban.jpg

1917. Így fújták az ébresztőt egy seattle-i kiképzőtáborban

 

1917_junius_a_boeing_repulogepgyar_elso_telephelye_a_red_barn_azaz_voros_pajta.jpeg

1917. június. A Boeing repülőgépgyár első telephelye a Red Barn, azaz Vörös Pajta

 

1919_augusztus_5_roman_megszallok_a_budapesti_erzsebet_hidon_propagandajuk_szerint_ok_szabaditottak_meg_a_fovarost_a_kommunista_terrotol.jpg

1919. augusztus 5. Román megszállók a budapesti Erzsébet hídon. Propagandájuk szerint ők szabadították meg a fővárost a kommunista terrortól

 

1919_az_amerikai_hadsereg_szamara_kifejlesztett_vasuti_359_mm-es_agyu_a_sok_tengely_az_egyenletesebb_sulyelosztas_miatt_van.jpg

1919. Az amerikai hadsereg számára kifejlesztett vasúti 359 mm-es ágyú. A sok tengely az egyenletesebb súlyelosztás miatt készült

 

1927_elektromos_takaro_vagy_mi_a_csuda_szoval_36_fokon_tartja_testet_takaro_nelkul_a_feltalalo_milton_fairchild_az_agyban.jpg

1927. Elektromos takaró, vagy mi a csuda. Szóval kb. 36 fokon tartja testet takaró nélkül. A feltaláló Milton Fairchild az ágyban

 

1933_smallest_radio_on_radio_exhibition_at_olympia_exhibition_centre_west_london.jpeg

1933. A kor legkisebb rádiókészüléke a londoni Radio Exhibitionön (Rádiókiállítás) az Olympia kiállítási központban

 

1936_ulosztrajk_a_michigani_flintben_talalhato_gm_autogyarban.jpg

1936. Ülősztrájk a michigani Flintben található GM autógyárban

 

1938_japanese_army_officer_makes_two_chinese_men_carry_him.jpg

1938. Japán tiszt és két kínai hordozója a mandzsúriai megszállás idején

 

1946_az_elso_fuji_robogo_a_rabbit_1968-ig_gyartottak.jpg

1946. Micsoda kontraszt. Alig nyolc évvel az előző fotó után: Az első Fuji robogó, a Rabbit. 1968-ig gyártották

 

1952_az_utolso_villamosjarat_londonban_2000-ig_nem_kozlekedtek_villamosok_a_brit_fovarosban.jpg

1952. Az utolsó villamosjárat Londonban. 2000-ig nem közlekedtek villamosok a brit fővárosban (Getty)

 

1955_nszk_hamburg_ormester_ernst_muller_es_kutyaja_megy_a_kihivas.jpeg

1955. NSZK, Hamburg. Ernst Müller őrmester és kutyája járőrözés közben

 

1960-as_evek_emeletes_ikarusz_556-os_pecsen_1976-ig_jart.jpg

1970-es évek. A pécsi emeletes Ikarus 556-os. 1976-ig közlekedett

 

1962_ejtoernyosoktatas_toronybol_az_ndk-ban.jpg

1962. Ejtőernyősoktatás toronyból az NDK-ban

 

1962_keletnemet_hatarorok_egy_a_naci_nemetorszagban_gyartott_volkswagen_typ_82_mas_neven_kubelwagennel.jpg

1962. Keletnémet határőrök egy - a náci németországban gyártott - Volkswagen Typ 82, más néven Kübelwagennel

 

1975_john_wayne_gacy_a_sorozatgyilkos_bohoc_egy_gyerekzsuron_hatborzongato_tudni_hogy_abban_az_evben_egy_a_kovetkezoben_10_fiatalt_gyilkolt_meg.jpg

1975. John Wayne Gacy a sorozatgyilkos bohóc egy gyerekzsúron. Hátborzongató tudni, hogy abban az évben egy, a következőben tízfiatalt gyilkolt meg

 

1980_oktober_4_vonatszerencsetlenseg_az_eszt_szovjet_koztarsasagban_ket_szerelveny_frontalisan_utkozott_a_tallini_balti-palyaudvaron_kilencen_meghaltak_46-an_megsebesultek.jpeg

1980. október 4. Vonatszerencsétlenség az észt szovjet köztársaságban. Két szerelvény frontálisan ütközött a tallini Balti-pályaudvaron. Kilencen meghaltak, negyvenhatan megsebesültek

 

1981_drezdai_palyaudvar_ikaruszokkal.jpeg

1981. NDK. Drezdai pályaudvar Ikarusokkal

 

1988_ronald_reagan_cadiilac-je_es_mihail_gorbacsov_zil_limuzinja_egymas_mellett_az_amerikai_leszerelesi_tanacskozason_governor_s_island_new_york.jpeg

1988. Ronald Reagan Cadillac és Mihail Gorbacsov ZIL limuzinja egymás mellett az amerikai leszerelési tanácskozáson. Governor's Island, New York 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr1112070147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eddie 2016.12.25. 12:32:16

Az utolsó képen látszik, hogy az amerikaiak mennyire másolták a nagyszerű szovjet ipar termékeit! ;-)
Köszi, ismét nagyszerű válogatás!
Kellemes Karácsonyt!

David Bowman 2016.12.25. 16:18:19

Aligha a legkissebb rádió.

bioLarzen 2016.12.25. 16:39:05

Azért egy hószünet ALASZKÁBAN elég durva havat jelenthet :)

bioLarzen 2016.12.25. 16:45:00

"John Wayne Gacy a sorozatgyilkos bohóc egy gyerekzsúron. Hátborzongató tudni, hogy abban az évben egy, a következőben 10 fiatalt gyilkolt meg"

Mekkora egy Gacy volt...

2016.12.25. 17:12:13

@bioLarzen: Pennywise, a bohóc, a fasorban sincs ehhez képest...

ZON 2016.12.25. 17:39:51

Azért az oldalkocsis mopedért megesz a sárga irigység. Mekkora sztár lehet egy ilyen manapság egy veterános összejövetelen ! Típusáról valami info ?

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.12.25. 20:22:28

A japán tisztnek nem lehetett kényelmes abban a kosárban, vagy mi a fenében... Miért nem inkább egy hordszéken cipeltette magát?
Emeletes Ikarus, azta! És azok a retro ruhák. :)

BluE 2016.12.25. 20:53:27

Azt hittem legalább karácsonykor majd csupa szép és boldog kép lesz itt, nem megszállás, vonatszerencsétlenség és gyilkos bohóc. Na de ilyen a történelem. Boldog karácsonyt mindenkinek!

David Bowman 2016.12.25. 21:56:40

Nem tudom milyen Ikarus, de nem 556os. Ilyet még nem is láttam. Wartburg lámpával.

David Bowman 2016.12.25. 21:59:45

A FAÜ-hez 1964.12.23-án a érkezett, GA-81-16 és a GA-81-17 rendszámmal.
Az Ikarusz 556-os autóbuszokat 1968.10.03-án emeletes autóbusz építéshez átadták a 20 sz. AKÖV-nek
(GA 81-17-ből készült az alsó rész és az alváz is ez maradt).
A kocsi emeltes buszként 12 sz. AKÖV-nél üzemelt 1976.06.03-ig, innen a Volán Üdülőbe került Balatonvilágosra,
majd a Volánbusz Ceglédi bontótelepére került megőrzésre, majd egy magánszemély vásárolta meg.

gigabursch 2016.12.26. 09:34:29

Korabeli vicc:
A zöld és a buick versenyében a zöld a büszke második, míg a buick a béna utolsó előtti helyet érte el.

Gringo 2016.12.26. 14:25:17

Ha hószünet van, miért vannak mégis ott és nem otthon?

kopee 2016.12.26. 17:21:10

Annak a Gacy bohócos képnek esetleg van vmi magyar vonatkozása is, hacsak nem magyar háznál volt gyerekzsúron :) A jobb felső sarok nagyon a nemzeti színekre hajaz....de lehet, csak az én képzeletem..

2016.12.26. 18:13:19

@kopee: Inkább kék az az alsó csík, mint a bal oldalon álló figura farmernadrágja...

prokee · http://blog.prokee.hu 2016.12.26. 20:50:54

A drezdaia kép nagy valószínűséggel a főpályaudvaron készülhetett. A háttérben ellenkező irányban Wartburgok vonatoznak.

housemd 2016.12.27. 00:09:17

pécsi kép 70es évek közepe, azok a házak a 60as években még sehol sem voltak.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.12.27. 00:21:57

@housemd: köszönöm, utánanéztem egy fórumon és alátámasztja amit mondasz, javítottam.

2016.12.27. 01:14:50

@Gringo: mert kis sztahanovisták voltak.

Burgermeister 2016.12.27. 06:51:03

Faszás képek karira, köszinger!

OneHalf 2016.12.27. 07:00:13

Ismét jó válogatás, köszönjük!

Egy apró hiba: Az erzsébet hidas képnél kimaradt egy r betű a terror szóból.

Lucifer Morningstar 2016.12.27. 07:31:13

@David Bowman:

Akkoriban lehetett az egyik legkisebb. Tranyával akkor kezdtek kísérletezni...

mt-03 2016.12.27. 09:46:33

ezek a romlott nyugatiak, mar sztrajkolni is jobban tudtak, ulosztrajk fene a jo dolgukat :)

Ipiapacs 2016.12.27. 09:49:01

Bocsánat, de tallinni, 2 n-nel.

2016.12.27. 11:07:08

Hószünet Alaszkában -- azért elég lazán vannak a gyerekek öltözve ebben a nagy hóban. Se kabát se semmi ... :)

for-avar 2016.12.27. 11:30:57

Reagen abban is változást hozott a fehér házban, hogy nem Lincoln Continentalba ült, Hanem Cadillacre váltott! Ráadásul aez volt a Cadillac utolsó gyári limuzinja a 75ös szériából...utánna nem készült több. A másik jármű még ritkább jószág. ZiL 115, amely Gorbacsov főtitkárrá választásakor jelent meg. Azóta is a leghatalmasabb utcai autóként tarják nyilván a maga 638cm hosszával. Az önsúlya is 3300kg és az nem is a páncélozott változat, az még ennyit nyom :) Évente csak 25db készűlt amit 90 után mindig egyel csökkentettek majd ugye be is zárt a gyár. Ebben az időban már csak a Daimler DS420 volt hasonló adotságú limuzin

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.12.27. 11:56:02

Igazából nem értem miért nincsen emeletes busz Bp-n könnyebb lenne vele metrót pótolni.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.12.27. 13:41:33

@Mr Eggs: felüljárók (pl. Váci út a Duna Plazatól kifelé, ha már metró pótlás) alatti közlekedés macerás lehet. Légvezetékek itt-ott pl. trolik, villamosok miatt megint okozhatnak gondot. (csak tipp, nem tudom, így van-e)
Menetstabilitás sem erősségük.
Plusz, ami szinte biztos, hogy közrejátszik: kevesebb ajtón 50-75%-kal több embernek kell fel- és leszállnia a megállókban, mint a csuklós verziónál.

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.12.27. 13:45:10

A füvön parkolni, ejnye, jól meg kellett volna birságolni őket.

adg 2016.12.27. 14:03:10

@Hóhér az utolsó barátod: + a kinlodas az emeletre fel- meg onnan lejutassal. Szerintem az angolok sem azert ragaszkodnak hozza, mert olyan marha praktikus, hanem mert igy szoktak meg. Mint a kulon hideg-meleg csapot. :)

Tavolsagi busznal meg ok, bar ott meg az emelet kilengese okoz gondot sokaknal. Egy idoben jartam emeletessel szeged es bp kozt, nem volt rossz, de hegyi utakon sokaktol hallottam, hogy mar az emelt padlos tavolsagi buszoktol is rosszul voltak.

pannonfunk 2016.12.27. 14:47:30

@adg: Oh, a külön hideg és meleg vizes csap, a kedvencem :) Új épületben a WC-ben (koedukált volt :) ), a kézszárító designosan besüllyesztve a falba, külön szemetes a tamponokkal, Braille írással rajta a felirat, hogy vakok is tudják használni, stb., stb. de -- a kézmosónál külön meleg és hideg vizes csap, ráadásul a meleg víz tűzforró, ergo egyszerű kontintetális embernek használhatatlan :)

Flat-6 2016.12.27. 16:17:43

@for-avar: Ez nem 115-ös ZIL, hanem annak a jóval későbbi, 41047 jelű "faceliftes" változata.

dyers eve 2016.12.27. 16:31:02

@housemd: Nem vagyok benne biztos, de nem a Szigeti úton készült a kép?

¿Qué tapas hay? 2016.12.27. 18:03:25

@prokee: Igazából tényekkel nem tudom ezt cáfolni, de érzésre ez inkább a Dresden-Friedrichstadt rendezőpályaudvar északról nézve. A Wartburgos vonat épp a gurítón van.

gigabursch 2016.12.27. 18:16:27

@gigabursch:
Gyűlölöm az okostelefont.

zöld ==> zil

badoglovas 2016.12.27. 19:40:27

@dyers eve: Igen, a Szigeti úton volt egy buszmegálló hajdanán, ahol csak a 28-as busz állt meg, talán a 27-es is, de a 20-as nem. Innen jártam iskolába pár hónapig.
Az emeletes busz emelete félelmetesen billegett. Tudomásom szerint ezért is nem vált be. Addig nem indult el a sofőr, míg minden emeleten tartózkodó le nem ült. Ki volt írva, hogy felállni csak a busz megállása után szabadott.

dyers eve 2016.12.27. 20:13:47

@badoglovas: Köszönöm az infót! Koromból adódóan, a legkorábbi buszos emlékem is maximum a "harmonikaajtós" Ikarusokig nyúlik vissza. :D A nagymamám viszont a mai napig a Szigeti úton lakik, onnan volt ismerős a környezet.

Sportbíró 2016.12.28. 20:08:16

A pécsi helyszín környezete napjainkban:
https://www.google.hu/maps/@46.0735449,18.2115796,3a,75y,280.08h,101.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ_z76-8CiFZdSNx3NUCnUQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

Laccee2107 · vaz2107.blog.hu 2016.12.29. 15:55:56

@gigabursch: Akkor ezért nem értettem a viccet :)

HowAreYouOneAVetésün? 2016.12.29. 16:14:24

Román szedett-vetett társaság, meg egy ószeres

HowAreYouOneAVetésün? 2016.12.29. 16:18:37

@kopee: nem magyar, hanem piros-fehér-kék, amit a jenkik gyakran használnak, ezzel tisztelegve a francia segítségnek a függetlenségi háború idején.

for-avar 2017.01.01. 02:14:46

@Flat-6: Pedig de :)
A ZiS-101 után jött a 110 ennek a páncélozott verziója volt a ZiS-115...
Ezek után ZiL-re változott a gyár neve. ZiL-111 ill ZiL-111G verziók után(a kabrió és egyebeket nem számítva) jött az óriási ZiL-114. Ezt Váltotta fel a ZiL-115 de! De a név tényleg hasonlított a Sztálini éra autóhoz. és ekkoriban már élt a szovjet autókódok bevezetése
1 mini autó
2 középkategória VAZ/Zsiguli/Lada 2107 azaz középosztály 107tipus. Ugye a modernebbek csak a 110-11-112 nevet kapták
3 felsőbb osztály GAZ Volga 3105
4 Prémium kategória ZiL 4104 a Csajka megmaradt GAZ-14 nek

¿Qué tapas hay? 2017.01.01. 14:59:21

@for-avar: Alkalmasint mindkettőtöknek igaza van. A ZIL utolsó szovjet limuzinja volt (a gyártóművi besorolás szerinti kódszámmal) a 115-ös. Az ОН 025270-66 ágazati szabvány szerinti modelljelöléssel ennek az első változata volt a 4104-es (páncélozva 4105). A gyártóművi számozásnál a modellváltozatokat betűkkel jelölték, a kategóriaszámozásnál az ötödik számjeggyel. A képen látható autó a ZIL-115 (4104) limuzin második modellfrissítése, számjele alapkivitelben 41047, páncélozott változatban 41052.

gintonic.azigazi 2018.06.21. 09:37:10

@Eddie: aljas ragalom :D egyszeruen ez jott ki a Zaporozsjei Autogyar erkezesi oldalan! :D

gintonic.azigazi 2018.06.21. 09:51:31

@for-avar: @gigabursch: @Flat-6:

GAZ - Gorkovsky Avtomobilny Zavod ( gorkij autogyar )

ZIL - Zavod Imeni Lihacsova ( Lihacsov Autogyar, de hivjak moszkva kornyeki autogyaraknak is, igazabol 132(!) autogyar, gyartelep, osszeszerelo uzem osszessege )

Bryansk Automobile Plant (BAZ, Russian: БАЗ )

Hat ezzel akkor megvolnank.

Az egesz ugy kezdodott hogy sztalin elhivott ket ugyes mernokot a poroszoktol, ( az egyik volt ferdinand porsche ) mondta nekik van minden penz paripa fegyver tessek autot gyartani. Emlitett uriemberek szetneztek a moszkva kornyeki gyarakban - ahol babuskak felmeteres reszelovel sorjaztak otthonkaban a zisz teherautokat - es meg sem alltak hazaig. Ekkor jott az otlet hogy vegyenek licenszet, es errol a mai napig nem szoktak le. A land lease act kereteben komplett gyarakat kaptak az usabol, ezeket a fent emlitett helyekre szetszortak, kivetel mikor az olasz kommunistakkal es agnellivel megkotottek a fiat ( lada ) businest, amit togliatti olasz kommunistarol elnevezett vadiuj szazezres varos melle rantottak a zsiguli hegy melle, amit sokat nezegettem apam altal keszotett fotokon amiket akkor csinalt mi,or kint jart a bakony muvek altal ( eloszto fedel gyartas, az egri finommuszrgyar meg zarakat es kulcsot gyartott szovjet barataink fegyegetesere mert a barati mongolok keptelenek voltak ertelmezheto mennyiseget legyartani nem csapnivalo minosegben.)

Azota tobb lo nem indult.

gintonic.azigazi 2018.06.21. 09:54:32

A zil t hivtak zisz nek 1956 ig

gintonic.azigazi 2018.06.21. 09:57:21

@Mr Eggs: azert nincs emeletes busz mert a le es felszallas korulmenyesebb, mivel Magyarorszagon kizarol managerek hasznaljak surgos utakra a tomegkozlekedest ( ez szurheto le abbol ahogy rohan mindenki ) igy ennek tukreben nem ajanlatos hasznalni emeletes buszt. Nalunk szerencsesebb tortenelmi fejlodesu orszagokban ( by Fabry Sandor ) ahol az atlagember hasznalja a tomegkozlekedest es tud varni neha 10 masodpercet ott bevalt es alkalmazzak.

gintonic.azigazi 2018.06.21. 09:59:03

@Flat-6: 115-os volt a foszereplo az utolso magyar katonai disszemlen 1985 ben pl

youtu.be/7ULdSRwbz-Y

Egybol ketto is van a videoban

¿Qué tapas hay? 2018.06.24. 23:44:29

@gintonic.azigazi: Nem. Oláh vezds. és Török vőrgy. autója egyaránt egy Csajka-változat, a ГАЗ-13Б modelljelölésű "díszszemle-kabrió" (парадный фаэтон).
süti beállítások módosítása