Néhány kép a Getty kimeríthetetlen képtárából. Sosem látott képek a zschopaui MZ-gyárból és az eisenachi Wartburg szerelőcsarnokából. NDK autó- és motorgyárak,1968-69.
A bejegyzés trackback címe:
https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6012052805
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Oh Dae Su 2016.12.20. 08:45:06
Alulról a harmadik képen: szandálban a gyártósor mellett! :)
Munkabiztonság felsőfokon.
Munkabiztonság felsőfokon.
Skywatcher 2016.12.20. 16:03:16
@Oh Dae Su: Ha nem megy a fehér kereszten belülre, nem lehet gond! :)
FrundsbergW201 2016.12.20. 16:58:39
Jól látszik hogy a kis Trophy MZ-n már gyárilag is csálén állt az első sárvédő...
bioLarzen 2016.12.20. 18:06:06
@Oh Dae Su: Én egyetlen másik képen sem vélek munkabiztonsági intézkedést felfedezni ;)
Awkward Avoidance Viking 2016.12.20. 18:28:16
Ezek után csodálkozik valaki, hogy Demjén Rózsi protestálni próbált a "Szívj friss levegőt" c. dallal? :D
vino-et-veritas 2016.12.20. 18:56:21
@bioLarzen: "Ne állj lengő teher alá!"
¿Qué tapas hay? 2016.12.20. 19:35:38
@Skywatcher: A fehér körön belülre. De bement! :)
efi 2016.12.20. 20:10:01
@Oh Dae Su:
Ha zokni is lenne rajta a szandálhoz akkor meg az lenne a baj :)
Ha zokni is lenne rajta a szandálhoz akkor meg az lenne a baj :)
slowmotion 2016.12.21. 00:07:57
taktra ment a meló a Wartburg-gyárban? ott már akkor virágzott a LEAN? :)
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.21. 01:09:31
Jó autó volt a Wartburg. Csak az volt a hibája, hogy kétütemű volt, meg folyton elállítódott a gyújtás, meg vagy hármas volt, vagy rükverc.
ymel 2016.12.21. 02:04:51
Dejó, es alvazas a warbi. Mar el is felejtettem. Nem volt rossz az a gep, hiaba szidjak.
ymel 2016.12.21. 02:05:57
@Oh Dae Su:hat perszehogy abban:)) kedves baratom az ndk-t Hetedhet Szandalorszagnak hivta.
2016.12.21. 03:10:01
@Skywatcher: kör (Kreis), nem kereszt!
AgentO 2016.12.21. 05:24:33
10ik kép bal oldalán a kerti (parki) pad wtf?
zsírvezér 2016.12.21. 06:03:02
@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: meg az, hogy létezett:-)
gigabursch 2016.12.21. 07:32:39
Ahogy elnézem a DDR-t, nagyon nem erőltették meg magukat.
Ahonnan megmaradt egy táűbla még a gitkeri németországból és oda jó volt, hát akkor felrakták, esetleg egy REICH-et kicseéltek DDR-re.
Ahonnan megmaradt egy táűbla még a gitkeri németországból és oda jó volt, hát akkor felrakták, esetleg egy REICH-et kicseéltek DDR-re.
trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2016.12.21. 09:12:59
Na, ki találja ki, hogy miért nincs egy darab kombi sem a képeken? :)
2016.12.21. 09:35:19
@gigabursch: Az NDK volt az az ország, ahol ebédidőben az éttermek zárva voltak, az ajtó előtt hosszú sorokban kígyóztak a vendégek, mert bent az asztaloknál a személyzet (szakácsok, pincérek) komótosan fogyasztották az ebédjüket. Az étterem ablakain keresztül követhették a dolgozó tömegek, ahogy a pincérek, szakácsok, konyhalányok tolják be a generálszószos kajákat az arcukba. (Legalábbis Fábry Sándor így emlékezett az NDK-s vendéglátásra.)
Ennél szerintem még a Google se tud vonzóbb munkakörülményeket kínálni. A dolgozó kényelmét, nyugalmát biztos fontosnak tartották, elvégre proletárdiktatúra volt.
A képeket elnézve igazi kézműves autó volt a Wartburg. Ma nagyon trendi lenne, ha valaki indítana egy ilyen retro primitív kézműves autós céget és indiegogo-n meg-crowdfundingoltatná.
A Trabantot akarták egy időben feltámasztani trendi formában...
Ennél szerintem még a Google se tud vonzóbb munkakörülményeket kínálni. A dolgozó kényelmét, nyugalmát biztos fontosnak tartották, elvégre proletárdiktatúra volt.
A képeket elnézve igazi kézműves autó volt a Wartburg. Ma nagyon trendi lenne, ha valaki indítana egy ilyen retro primitív kézműves autós céget és indiegogo-n meg-crowdfundingoltatná.
A Trabantot akarták egy időben feltámasztani trendi formában...
2016.12.21. 09:37:58
@Oh Dae Su: munkavédelmi bőrszandál lábszag talplemezzel és körömgomba kaplival.
pmobilTB 2016.12.21. 10:04:03
@trainmodeller: Mert nem Eisenachban szerelték őket össze? ;)
pmobilTB 2016.12.21. 10:09:10
Jelenleg így néz ki ez az összeszerelő csarnok (idei augusztusi képek)
kepkezelo.com/images/c90bbht4htc13vuyae8k.jpg
kepkezelo.com/images/24858rgzrxk5uuvd5bgg.jpg
kepkezelo.com/images/ajm0rp4w32zomix6j8ry.jpg
kepkezelo.com/images/c90bbht4htc13vuyae8k.jpg
kepkezelo.com/images/24858rgzrxk5uuvd5bgg.jpg
kepkezelo.com/images/ajm0rp4w32zomix6j8ry.jpg
trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2016.12.21. 11:05:03
@karandash: annyira kézműves autó volt, hogy el se lehetne ma képzelni. Volt egy üzem, ahol az alvázak készültek, volt egy présüzem, volt egy váltó és motor gyár, és volt a régi központi csarnok. A karosszériás üzem, és az alvázas üzem na meg az összeszerelő üzem is más-más helyen voltak, így Eisenachban jártak a traktorral (Fortschritt, mi más) vontatott szerelvények amik ide-oda vitték a portékát, majd letették a gyár megfelelő bejáratainál. Elindult a kaszni meg az alváz is, aztán valahol találkoztak tetszőleges készültségi fokban (ez volt a Hochzeit azaz házasság nevű szerelési pont) és hát igen, akárcsak egy valódi luxus járgányt itt is mindent kézzel szerelt össze valaki.
Továbbmenve: a kombi és platós változatok megint más üzemben készültek, oda vonatoztatták a cuccokat, pmobilTB válasza nem ért, mert neki van KWD-emblémás kombija de remélem a KWD jelentését is fejből fogja vágni.
Továbbmenve: a kombi és platós változatok megint más üzemben készültek, oda vonatoztatták a cuccokat, pmobilTB válasza nem ért, mert neki van KWD-emblémás kombija de remélem a KWD jelentését is fejből fogja vágni.
pmobilTB 2016.12.21. 12:12:56
@trainmodeller: ;)
www.youtube.com/watch?v=K5g8oa4lR3o
Az alváz maga amúgy Gotha-ban készült, onnan szállították át szerelésre Eisenachba.
Egyébként azért annira nem unikum az ilyen jellegű "szétszórt" munkafolyamatos autógyártás. Az Audiba több mint 10 évig szállították a Németországban összerakott kasznikat, fődarabokat. Sőt ugye vannak olyan autógyárak, ami sima építő kittekből (ne kis szériás angol roadsterekre gondoljatok, ha nem normál autókra) csak összeszerelnek, nem bejön a lemez kigurul az autó jellegűek.
www.youtube.com/watch?v=K5g8oa4lR3o
Az alváz maga amúgy Gotha-ban készült, onnan szállították át szerelésre Eisenachba.
Egyébként azért annira nem unikum az ilyen jellegű "szétszórt" munkafolyamatos autógyártás. Az Audiba több mint 10 évig szállították a Németországban összerakott kasznikat, fődarabokat. Sőt ugye vannak olyan autógyárak, ami sima építő kittekből (ne kis szériás angol roadsterekre gondoljatok, ha nem normál autókra) csak összeszerelnek, nem bejön a lemez kigurul az autó jellegűek.
hungarisztan 2016.12.21. 13:20:00
@pmobilTB: de lehetne gondolni az Airbus A380-ra is, amelynek a gyártását egész Európába szétszórták, a főbb részeken Franciaország, Anglia, Spanyolország és Németország osztozik, hogy a kisebb alkatrészeknek hány országból van beszállítója, azt a jó ég sem tudja. Csak az A380 esetében a méretekből adódóan még csak a szállítás sem olyan egyszerű, hogy felrakjuk egy teherautóra vagy vonatra, aztán hajrá. De állítólag megéri így...
Kézműves autókhoz meg annyit, hogy '90-es évek végén jártam a mátyásföldi Ikarus-gyárban, hát ott sem tobzódtak a robottechnikában. Svájcisapkás józsibácsik kalapálták a lemezeket, svájcisapkás gézabácsik meg hegesztették őket szorgosan (vagy kevésbé szorgosan). A széria akkoriban volt 30 éves körüli, több tízezer példány volt már a hátuk mögött, volt hát (lett volna hát) idő beletanulni a know-how-ba, de valahogy mégsem jutottak el a Rolls Royce (mint egy másik kézműves jármű) szintjére... (Csak a kézzel húzott dekorcsík hiányzott! :) )
Kézműves autókhoz meg annyit, hogy '90-es évek végén jártam a mátyásföldi Ikarus-gyárban, hát ott sem tobzódtak a robottechnikában. Svájcisapkás józsibácsik kalapálták a lemezeket, svájcisapkás gézabácsik meg hegesztették őket szorgosan (vagy kevésbé szorgosan). A széria akkoriban volt 30 éves körüli, több tízezer példány volt már a hátuk mögött, volt hát (lett volna hát) idő beletanulni a know-how-ba, de valahogy mégsem jutottak el a Rolls Royce (mint egy másik kézműves jármű) szintjére... (Csak a kézzel húzott dekorcsík hiányzott! :) )
csodatévő dzsagodar 2016.12.21. 19:27:00
@FrundsbergW201: Melyik képen csálé? Szerintem egyiken sem.
nick ami nincs 2016.12.22. 00:39:09
@Skywatcher: kör lesz az, amire te gondolsz. A kereszt németül Kreutz
2016.12.25. 12:15:57
@nick ami nincs: helyesen das Kreuz a kereszt, a német szóban nincs t betű
Kör: der Kreis
Kör: der Kreis
Brusi 2016.12.26. 08:39:02
@csodatévő dzsagodar: Ahol a kék ruhás nő birizgálja a Trophyt.
Brusi 2016.12.26. 08:43:12
@Brusi: Sőt az alatta levőn is látszik, hogy jobbra húznak.