Napi érdekes - 167

2016. szeptember 25. JTom

1916_decembere_zsido_nemet_katonak_unneplik_a_hanukat_a_harcter_kozeleben.png

1916. decembere. Zsidó német katonák ünneplik a hanukát a harctér közelében az első világháborúban

 

1880_vandorcirkusz_erkezik_az_orosz_birodalom_friss_tartomanyaba_az_uzbeg_szamarkand_varosaba.jpeg

1880. Vándorcirkusz érkezik az Orosz Birodalom friss tartományába, az üzbég Szamarkand városába

  

1920_szinesboru_katona_a_lengyel_hadseregben_a_lengyel-szovjet_haboru_idejen.jpeg

1920. Színes bőrű katona a lengyel hadseregben a lengyel-szovjet háború idején

 

1923_pierre_labric_ujsagiro_biciklizik_lefele_az_eiffel-toronybol.jpg

1923. Pierre Labric újságíró biciklizik lefelé az Eiffel-toronyból

 

1933_malcolm_campbell_es_blue_bird_nevu_jarmuve_daytona_beach-en_amivel_437_kmhs_szarazfoldi_sebessegi_rekordot_bealitotta.jpeg

1933. Malcolm Campbell és Bluebird nevű járműve Daytona Beachen, amivel a 438 km/h-s szárazföldi sebességi rekordot beállította a boneville-i tó medrében

 

1943_iskola_sztalingradban_az_ostrom_utan.jpg

1943. Iskola Sztálingrádban az ostrom után

 

1944_luftwaffe_aces_meet_hitler_after_an_awards_ceremony_at_the_berghof.jpg

1944. Luftwaffe ászok Hitlernél kitüntetési ceremónia után a Berghofban. A képen látható pilóták akkori összteljesítménye több mint 1600 légi győzelem volt!

 

1954_del-afrikai_gyemantbanya_fekete_dolgozoja_a_rontgen_mogott_minden_muszak_vegen_atvilagitottak_nehogy_a_gyemantot_lenyelve_kicsempeszhesse.jpg

1954. Dél-afrikai gyémántbánya fekete dolgozója a röntgen mögött. Minden műszak végén átvilágították, nehogy a gyémántot lenyelve kicsempészhessék

 

1957_arab_pasztor_juhaival_egy_forgalmas_bejruti_libanon_utcan.jpeg

1957. Arab pásztor juhaival egy forgalmas bejrúti (Libanon) utcán

 

1960_vandorfotos_olaszorszagban.jpeg

1960. Vándorfotós Olaszországban

 

1963_november_25_lee_harvey_oswald_hivatalos_allaspont_szerint_john_f_kennedy_elnok_gyilkosanak-_temetese_rose_hill_temeto_fort_worth_texas_emebr_hijan_ujsagirok_vittek.jpg

1963. november 25. Lee Harvey Oswald - a hivatalos álláspont szerint John F. Kennedy elnök gyilkosának - temetése a Rose Hill temetőben, Fort Worth, Texas. Gyászolók híján a jelenlévő újságírók vitték a koporsót

 

1970_a_moszkvai_gorkij_parban_tartott_rendezvenyen_mutattak_be_az_avtodromot_1986_pripjaty_nem_nyilt_meg.png

1970. A moszkvai Gorkij parkban tartott rendezvényen mutatták be az Avtodromot. 1986-ra a fővárosból Pripjatyba telepítették. A bekövetkezett sajnálatos csernobili események miatt azonban már nem érte meg a megnyitót. Az elhagyott játékok a mai napig megtalálhatóak a szennyezett területen

 

1970_stevie_wonder_latogatoban_egy_vakok_iskolaban_londonban.jpeg

1970. Stevie Wonder látogatóban egy vakok iskolájában, Londonban

 

1972_tradicionalis_orosz_fahaz_koltoztetese_a_tatarfoldi_naberezsnije_cselni_varosaban_az_egyik_epulo_kamaz-uzem_miatt.jpeg

1972. Tradicionális orosz faház költöztetése a tatárföldi Naberezsnije Cselni városában az egyik épülő Kamaz-üzem miatt. Kapcsolódó cikkünk.

 

1982_csehszlovakia_a_pragai_fopalyaudvar.jpeg

1982. Csehszlovákia, a prágai főpályaudvar

 

1983. A német Steinwinter vállalat bemutatja vontató-koncepcióját, amellyel a teherszállítást szerették volna forradalmasítani

 

1984_kim_il-sung_s_baseball_sized_tumor_on_his_neck.jpg

1984. Kim Ir Szen Budapesten Kádár János pártfőtitkárral találkozik. Az észak-koreai kommunista vezető nyakán egy teniszlabda nagyságú tumor látható

 

1990_augusztus_22_a_cseljabinszki_bor-lazadas_akkoriban_csak_napi_2_oran_at_arultak_bort_az_uzletek.jpeg

1990. augusztus 22. A cseljabinszki borlázadás. Akkoriban csak napi 2 órán át árultak alkoholt az üzletek. Az egyikben a szomjas elvtársak a maguk kezébe vették az irányítást

 

1991_princess_diana_shakes_hands_with_an_aids_patient_without_gloves_one_of_the_residents_of_casey_house_an_aids_hospice_in_toronto_canada.jpg

1991. Diana hercegnő kesztyű nélkül fog kezet egy AIDS-beteggel a torontói (Kanada) Casey House hospice szolgálat kórházában. Ez a gesztus sokat segített az akkoriban leprásként került betegek állapotának elfogadásában

 

1993_michael_jackson_egy_moszkvai_arvahazban_cr.jpg

1993. Michael Jackson egy moszkvai árvaházban

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr311738439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szega85 2016.09.25. 12:18:02

Az a teniszlabda meretu tumor... nem semmi!
Valaki esetleg a szinesboru lengyelrol valami plusz infoval rendelkezik? Honnan, miert stb?
Az a nemet `kamion` is erdekes...

Ismet jo valogatas!

Nyiri 2016.09.25. 12:37:43

A röntgenes kép kemény. Ha minden nap átvilágították Őket, akkor a nagy részük esélyes hogy napi sugárzás szövődményeibe halt bele :(

Awkward Avoidance Viking 2016.09.25. 13:02:06

Ha az a cirkusz megjelenne most a városban, én inkább autóba ülnék, és minél messzebbre mennék...

Kádár meg gondolom egy tacslit akart adni Kimirszennek (sic!), hátha azzal el tudja távolítani a tumort :D

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2016.09.25. 13:05:24

@szega85: www.blackpresence.co.uk/black-soldiers-in-the-polish-military/

A századeleji lengyel-szovjet háborúban csatlakoztak néhányan (kevesen) a lengyel oldalhoz britek, csehek, magyarok, olaszok és amerikaiak is. A cikk írója szerint az első lengyel kitelepülők (USA) afroamerikai nőket vettek el több esetben, így a képen szereplő is lengyel apa és amerikai anya gyermeke lehet.

Awkward Avoidance Viking 2016.09.25. 13:05:38

@szega85: lehet, hogy a repülőtéri vontatók adták az ihletet a kamionos képhez?

Paragon85 2016.09.25. 13:19:53

A vontatónál felhívnám a figyelmet, hogy az autó orrán Mercedes csillag van, míg a beltérben egy Mercedes kormányba applikált ferrari jel figyel. Nevezhetjük ezt a koncepciót tákolmánynak? És ezt egy vállalt mutatta be? Garázstuningból szoktak ilyen mértékű förmedvények és igénytelenség kigurulni..

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.09.25. 13:21:30

Ki mir szen, úgy arafat

Amúgy a vontatóról annó gyerekkoromban olvastam cikket az interpress magazinban. Mint a jövő vontatójáról.
Amúgy alacsonyan ül, szar a kilátás, kicsi a hely is, stb stb

mr valaki 2016.09.25. 13:50:01

A gyémántbányás képhez. Ha jól tudom ott nem "csak" a röntgen volt sugárforrás, hanem van ott rendesen természetes radon háttérsugárzás is -ami kidiffundál a kőzet repedésein át a légtérbe-, mint az összes ősmasszívum esetében. Durva dózisok érhették ott az embereket!

szega85 2016.09.25. 13:50:13

@Sunsetjoy: Köszi!

@Awkward Avoidance Viking: A push-back-re gondolsz? Valóban hasonlít az elgondolás...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2016.09.25. 14:11:11

@Paragon85: Az az embléma a Steinwinter saját logója:
de.wikipedia.org/wiki/Datei:Emblem_Steinwinter.JPG

Ez meg a Ferrari emblémája:
www.car-brand-names.com/wp-content/uploads/2015/03/Ferrari-emblem.jpg

Szóval úgy tévedtél, hogy tulajdonképpen nem is. 8-)
Amúgy igazán komoly cég, komoly termékekkel - dehogy:
de.wikipedia.org/wiki/Steinwinter

Elvben még ma is megvannak:
www.steinwinter-stuttgart.de/

szekőcei 2016.09.25. 15:41:28

@szega85: nem csodálkoznék ha nem csak az ötletet, hanem a járművet is innen szedte volna a sorozat:
www.imdb.com/title/tt0094479/?ref_=fn_al_tt_6

maestro1 2016.09.25. 17:20:30

Klassz képek, mint mindig!

Az olasz vándorfotós gépe az valami özönvíz előtti lehet, de az biztos, hogy nem 60-as évek-beli... :)

2016.09.25. 19:25:33

@maestro1: Lehet, hogy a vándorfotós a gépét még a nagypapájától örökölte, a háta mögött álló kisfiú viszont az általános iskolások nagyon jellegzetes egyenruháját hordja, ami nem csak hogy a 60-as, de a 70-es, sőt 80-as években is dívott Itáliában, sőt az olasz barátnőm akkor 6 éves kisfia a 90-es évek elején ugyanilyenben járt suliba - világoskék köpeny, kék masni a kisfiúknak, piros a lányoknak.

maestro1 2016.09.25. 19:31:00

@MadMary: Nem azt vontam kétségbe, hogy a 60-as években készült a kép. Csak rácsodálkoztam, hogy milyen régi géppel dolgozott! :)

2016.09.25. 19:43:35

@maestro1: Olaszország nem is olyan egységesen modern, mint gondolnánk... az elmaradottabb és szegény déli részeken, Calabriában, Campania déli részén, Szicíliában olyan arcokkal és olyan műszaki megoldásokkal lehet találkozni akár még ma is, hogy elképedsz. Főleg a kisebb falvakban tényleg mintha megállt volna az idő...

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.09.25. 20:24:22

Fekete lengyel, hoppá!
Malcolm Campbell járgánya igazán méretes darab!

slowmotion 2016.09.25. 21:16:28

@Nyiri: szerintem a fehér bányatulajokat meg művezetőket pont nem érdekelte, hogy a fekete munkások milyen károsodást szenvednek a röntgensugárzástól, már ha egyáltalán addigra ismert volt a káros hatása.

¿Qué tapas hay? 2016.09.25. 23:12:12

@slowmotion: Megjegyzem, a képen látható fluoroszkópiás eljárásnál a radiológus/radiográfus sokkal nagyobb expozíciónak van kitéve mint a vizsgált páciens, lévén ő folyamatosan a sugárforrással szemben helyezkedik el, a betegek meg cserélődnek.

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2016.09.26. 08:22:12

@Nyiri: nekem is egyből ez jutott eszembe. bár valószínű, hogy aki bányászként volt kénytelen dolgozni, pont nem ettől félt a legjobban

advocate1 2016.09.26. 08:30:14

A utolsó - Jackot ábrázoló - képre sok érdekes/vicces kommentet lehetne írni, de az nem erre a blogra való, úgyhogy ettől most sokak megelégedésére eltekintenék!:-)

tomware · http://tomware.blog.hu 2016.09.26. 08:50:29

Hlavní Nadraží Praha: 84-ben még diákként voltunk a feleségemmel Prágában és az első este késő érkeztünk meg ahhoz, hogy sikerüljön szállást találni. Ezért a prágai főpályaudvaron aludtunk a földre fektetett hálózsákokon. Nem voltunk egyedül, kb. 100-150 NDK-s és egyéb hátizsákos aludt ott. Én egész éjjel alig mertem aludni, mert állandóan ott sétált 2 nagyon-nagyon rossz arcú pasas.Na ezekről reggel kiderült, hogy civil-ruhás rendőrök :) Kb. hajnali 5-kor mindenkit felébresztettek, és aki nem kelt fel, azt megbüntették 50 koronára.
Slusszpoén: amikor ezt elmeséltük később a gyermekeinknek, teljesen ledöbbentek. Látszott az arcukon, hogy próbálják feldolgozni, mekkora csövesek voltak a szüleik. :D

Béla Szilbek 2016.09.26. 09:26:42

A "Luftwaffe ászok Hitlernél" képhez.
rarehistoricalphotos.com/luftwaffe-aces-meet-hitler-after-an-awards-ceremony-at-the-berghof-1944/
Igaz a képet nekem nem nyitotta meg. Angolul.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2016.09.26. 09:43:11

Zseniális képek, mint mindig.

Azért ha elterjed ez a vontató-koncepció, ma nem a felüljáró alá beszoruló teherautókat nézegetnénk a failarmy videóin, hanem a kanyarban a fél várost letaroló steinwintereket...:)

A német ászokhoz meg azért tudni kell, hogy ilyen mennyiségű légigyőzelmet leginkább a keleti fronton lehetett összeszedni, az okokról sokat tudnának írni nálam tájékozottabbak, de a nyugati fronton már a pár tucat is óriási teljesítménynek számított.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.26. 11:01:16

@Pirx pilóta: Ez azért költői túlzás. Rengeteg olyan ász volt, aki nyugati front feletti is több tucatnál jóval több gépet lőtt le. A 150-200 feletti győzelem volt lehetetlen nyugaton, mert vagy nem volt elég cél vagy már túl sokan voltak.

soarvány 2016.09.26. 11:06:18

"1916. decembere. Zsidó német katonák ünneplik a hanukát a harctér közelében az első világháborúban"

Sok GH-s meg írnok.

soarvány 2016.09.26. 11:21:08

@Béla Szilbek:
Adolf Galland nem látszik a képen, pedig ő volt a góré. De épp akkor fasírtban voltak Göringgel, és egy vita hevében Göring kijelentette, hogy egyesek légigyőzelmet hazudva alapozták meg hírnevüket, mire Galland tiltakozásul fél évig nem hordta a kitüntetéseit.Galland azzal húzta ki a gyufát, hogy a Me-262 vadászgépet akarta a vadászoknak, miközben Hitler vadészbombázót akart belőle faragni, ami technikai okokból nem volt lehetséges. Galland azt találta ki, hogy -Hitler régi szokását ismerve hogy személyesen fogadja a pilótákat- rávette a vadászpilótákat hogy dicsérjék a Führer előtt a Me-262 kiváló tulajdonságait, persze Hitler rögtön levágta hogy ki az értelmi szerző. Végül Galland azt találta ki, hogy amerikai pilóták kihallgatási jegyzőkönyvét "megfésülték" eszerint az amcsi pilóták értetlenkednek, hogy ezt a kiváló vadászt miért nem használják a németek nagyobb számban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.09.26. 11:28:45

@szekőcei: sokkal inkább a reptéri vontatókra haja a Steinwinter.

A Highwayman viszont egy az egyben német (nem elírás :) ) Luigi Colani tanulmányaira hajaz ( www.darkroastedblend.com/2006/12/concept-truck-by-luigi-colani.html ), csak az nem tudott átalakulni Helikopterré (amúgy nekem is kedvenc filmes autóm autossagok.blog.hu/2015/03/24/minden_idok_legdogosebb_filmes_verdai ). Colani már a 70-es években megépítette az első tanulmányait.

A filmesek nem találták fel a spanyol viaszt, a sorozat alapfelállása kicsit Knight Rider koppintás, miközben a járgány maga egy Colani kamionba oltott M.A.S.K. jármű.

Kovi1970 2016.09.26. 11:37:17

@soarvány: Galland francia felmenőkkel bírt, és franciásan lezser alkat volt. A sztorik szerint Hitler se kedvelte mert nem passzolt a faji koncepciójába. Jól tett Gallandnak, hogy hogy elmérgesedett a viszonya Göringgel a háború végére, ráadásul hathatósan tartotta meg azt az arculatát, hogy végig katona maradt, az egyik utolsó az égi lovagok között.

Ezért később is megbecsült szakember hírében állott, filmekhez éppúgy mind a hadvezetésben.

Fellegjáró Marci 2016.09.26. 11:47:21

Azon a cirkuszos képen elbámészkodtam egy kicsit...hihetetlen formák!

Bikli néni 2016.09.26. 11:59:42

Köszönöm, ismét nagyon jók :)
A gyémántbányásznál én is csak lestem, és igen, szerintem is legalább akkora szívás volt a radiológusnak, mint az embereknek.

A prágai főpályaudvar képénél meg elidőztem picit. Mostanában sokat járok vonattal, és szomorúan kell megállapítanom, hogy a kupola formáját meg a képen látható vonatot leszámítva a Keleti Pu. pontosan ugyanígy néz ki most, 24 évvel a prágai kép készítése után.

Treff Bubi 2016.09.26. 12:02:28

Ó, a pripjatyi óriáskerék... de utáltam azt a pályát:D

konrada 2016.09.26. 12:15:36

Én a Daytona Beach-es képen ámultam el. Hogyy ott milyen qrva hideg tél lehetett 1933-ban, mert nem csak hogy így fel kellett öltözni, de még a fák is lehullajtották a leveleiket a floridai tengerparton.
Ez azért nem semmi lehetett!;))

Cs 2016.09.26. 12:17:18

@molnibalage: Nyugati fronton a nagy számú légi győzelmet az is lehetetlenné tette, hogy ott egyszerűen könnyebb volt meghalni. Nem nagyon él a köztudatban, az óriási és kevésbé óriási ászok mellett tízezrével haltak meg névtelenül német pilóták. S ahogy haladunk időben előre, úgy szaporodnak a névtelen halottak.

konrada 2016.09.26. 12:31:47

...azért nem szabad azt sem elfelejteni, hogy a bombázók kilövése is légigyőzelemnek számít, így - főleg a háború elején - a mélységi légtérben már sokszor fedezet nélküli lassú és nagy méretű (esetleg már légvédelemtől is megtépázott) bombázók könnyű célpontok voltak.

Namely 2016.09.26. 12:32:03

"1943. Iskola Sztálingrádban az ostrom után"
A szellőzésre biztos nem volt panasz. De jól látható, hogy még romok vannak mindenütt, de már a jövő újjáélesztése a cél.
"1954. Dél-afrikai gyémántbánya fekete dolgozója a röntgen mögött. Minden műszak végén átvilágították, nehogy a gyémántot lenyelve kicsempészhessék"
2 hónap után a sugárterhelés végzett vele. Pedig ők dolgoztak.
"1993. Michael Jackson egy moszkvai árvaházban"
Mint egy kísértet. Komolyan mondom, hogy egy egész évtizednyi pszichiáter írhatná belőle a diplomamunkáját, annyira beteg volt a fazon agyilag.

gigabursch 2016.09.26. 12:36:42

Nem látom a vadászpilóták között Werner Möldres-et és Ernst Udet-et.
Vagy csak nem tudom kivenni.

Már nem tudom melyikük volt (talán Udet), akitől Gőring megkérdezte, hogy mit kérnek a vadászpilóták, mire ő szellemesen azt mondta:
- Egy rajnyi Spitfire-t.

Gőring persze hirtelen hypoxi állapotba került...

2016.09.26. 12:43:00

@Pirx pilóta: Nem egészen.. napjainkban is a vontatmány szokott fennakadni nem a vonataó maga. Az meg nem lett alacsonyabb.

króm nickel 2016.09.26. 12:47:54

@gigabursch: Mölders Udet temetésére repülve lezuhant és meghalt még a háború elején.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.26. 12:49:10

@gigabursch: Naná, mert akkor már rég halottak voltak, a kép 1944-es... Ott kezdődik, hogy Udet I. vh-s repülő volt és pont az ő temetésére repült Mölders mikor egy He-111 katasztrófában vesztette életét.

Tempus.Anh 2016.09.26. 12:49:32

@gigabursch: A kép 1944-es. Mindkét általad említett pilóta meghalt 1941-ben...

Tempus.Anh 2016.09.26. 12:52:22

Egy perc alatt 3 válasz, jó teljesítmény :)

-JzK- 2016.09.26. 12:55:25

"1993. Michael Jackson egy moszkvai árvaházban"

A kis pedó milyen lelkesnek néz ki, mint a kölyök aki beszabadult a cukorgyárban :)

daito 2016.09.26. 12:57:28

@Nyiri: afrikai gyémántbánya nem túl egészségbarát intézmény. Egyik ok az "egyéb" gázok, de a gyémántbányák környéke mindig szénbánya is.
Ma sem lehet csak úgy be és kimenni. Európaiként is mindent le kell adnod a ruházaton kívül, és kifelé téged is átvizsgálnak. (Professzionális és kb. udvarias biztonságiak teszik, de nagyon alaposan. Kb. mint a kábítószert kereső amerikai, kolumbiai rendőrök.)
Tehát még a mobilokat, laptopot is le kell adnod, még akkor is, ha üzleti céllal érkezel. Ergo túl sok hiteles fotót ma sem látsz ezekről a bányákról.

S akkor ne gondolkozz el azon, hogy mi történik azzal, akit lopáson kapnak. Nem túl gyakori történet.

fülzsír 2016.09.26. 13:02:51

Aki a sportkocsi-kamiont megálmodta, még sosem utazott 12 órát 80km/h "sebességgel", dögunalomban.

2016.09.26. 13:04:08

az ászok tekintetéből nem bírok rajongást vagy csodálatot kiolvasni, szerintem simán kiröhögték ezt a bohóc szobafestőt

Void Bunkoid 2016.09.26. 13:15:39

A vontató valóban egy repültéri vontatóra hasonlít, vagy a csapatszállító páncélos "futurisztikus BMP"-re az Aliensből, ámbár azt is egy repcsivontatóból alakították át :D

huncut_kata 2016.09.26. 13:19:57

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: ááh, nekik köszönhetik, hogy bohóckodhattak, hát mit csinál egy katonai repülő pilóta békeidőben?

soarvány 2016.09.26. 13:23:56

@gigabursch:
"Már nem tudom melyikük volt (talán Udet), akitől Gőring megkérdezte, hogy mit kérnek a vadászpilóták, mire ő szellemesen azt mondta:
- Egy rajnyi Spitfire-t."

Galland volt

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2016.09.26. 13:37:28

@Sztavrosz7: nem így gondoltam: éles kanyarban a vontatmány eleje, ha jól értelmezem a képeket, eléggé kinyúlna előre-oldalt a vontató fölül, elég könnyű lenne túlbecsülni a rendelkezésre álló helyet. Én csak lakóbusszal forgolódtam városban, de akkora volt a hátsó tengely mögötti túlnyúlása, hogy alaposan kellett figyelni, mit söpör el a kanyarban...

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2016.09.26. 13:38:39

@Sztavrosz7: ja és igen, persze a vontatmány magasságával is pont olyan gondjaik lennének, mint a mostaniaknál...

miskolc 2016.09.26. 13:55:28

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: Szobafestő?
Azt sokan tudják, hogy Adolf Hitler eredetileg festő volt. A részleteket kevesebben. Nos, a német nemzetiszocialisták későbbi vezére bécsi évei (1908–1913) alatt képek és képeslapok százait festette meg és próbálta eladni, hogy így keresse meg a napi betevőt. Azonban nem igazán jött össze a művészkarrier. Későbbi életrajzi regényében, a hírhedt Mein Kamf-ban azt írja, kétszer is felvételizett a bécsi képzőművészeti egyetemre, és kétszer utasították vissza. Egyik tanára szerint az építészethez nagyobb tehetsége volt, ezért javasolta az ifjú Hitlernek, próbálja meg azt a pályát. Nem próbálta; pedig ha elkezd épületeket tervezni, valószínűleg másként alakul a világ sorsa. Hitler fiatalkori festményeinek jó részét, egy Samuel Morgenstern nevű osztrák üzletember vásárolta meg, aki akkurátusan vezette a művek és kliensei listáját. Innen tudjuk, hogy Hitler képeinek jó részét zsidók vásárolták meg. A második világháború után a festmények közül sok az egyesült Államok tulajdonába került, ám az ország máig sem járul hozzá a kiállításukhoz. Néhány Hitler-festmény ugyanakkor felbukkant a szabadpiacon. A csúcsot egy szlovák árverésen elkelt mű tartja 42 ezer 300 dolláros (kb. 10 millió forint) árral. A művészettörténészek nagyobb része csapnivaló festőnek tartja Hitlert, amire bizonyíték, hogy a művein nem emberek, hanem főként épületek vannak. Mások szerint szorult bele némi tehetség. A kritikusok – nem meglepő módon – jobb véleménnyel vannak a Hitler-képekről, ha nem tudják, ki volt az alkotó.

avasember 2016.09.26. 14:12:01

Nagyon jó válogatás, köszönjük!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.26. 15:08:48

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat:

OFF

Hitler soha nem volt szobafestő ez egy elterjedt városi legenda...

ON

2016.09.26. 15:09:54

@miskolc: segítek a forrás megjelölésével, ha az már nem fért bele neked a kopipésztbe: www.alon.hu/hitler-kepzomuveszet-erdekes-ausztria-nemetorszag/hitler-festmenyei

króm nickel 2016.09.26. 15:22:06

@molnibalage: 1941 nem egészen a háború eleje volt.
A németeknek. Nekünk magyaroknak akkor kezdődött.:)

engedélyes pinaellenőr 2016.09.26. 15:42:37

"a hivatalos álláspont szerint John F. Kennedy elnök gyilkosának " Igen, a hivatalos álláspont szerint, ezt lényeges hozzátenni. Bár sztem nem az az igazán fontos, hogy ki lőtt, hanem az, hogy hogyan maradhatott teljesen őrizetlenül az a tankönyvraktár, amellyel szemben fordult be az elnöki limuzin, majd rövid út után egy éles kanyart tett az épület előtt.
Ez az igazi kérdés..

Afrika steht an der Elbe 2016.09.26. 16:18:51

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat:
1.) Hitler soha nem volt szobafestő.
2.) Ha nem fedezed fel azt az áhitatot a tekintetekben, akkor talán nem is volt akkora diktátor, mint hiszed.

Willkommenskultur 2016.09.26. 19:11:22

@miskolc: 'A művészettörténészek nagyobb része csapnivaló festőnek tartja Hitlert, amire bizonyíték, hogy a művein nem emberek, hanem főként épületek vannak.'

Az ellenkezője lenne meglepő...:) Picassonál mondjuk biztos jobb képeket festett Hitler, de Picasso nem bukott el egy háborút.

David Bowman 2016.09.26. 19:17:21

@soarvány: Hitler se volt hülye. Nem volt minden kész ahoz, hogy vadásznak használják.

Eppefar 2016.09.26. 19:57:45

@miskolc: kapcsolódó "vicc"
Azóta viszont minden jelentéktelen kriszkrakszot elismernek mint hatalmas művészi alkotás, mert egyszer nem tették meg és akkor is mi lett a vége!

Willkommenskultur 2016.09.26. 20:47:04

@csentecsa: Hülye volt mert vesztett, nem kell ragozni. Ha nyert volna okos lenne.

De a V1-V2 program mérnökei építették fel a háború után az amerikai ürprogramot is, meg az orosz ürprogramot is úgyhogy a 'náci' tudósok abszolút a topon voltak.

bioLarzen 2016.09.26. 20:58:13

... és megint egy remek sorozat!

Köszi!

soarvány 2016.09.26. 23:01:59

@David Bowman:
Galland 43 májusában szállt fel a Me-262-vel a Messerschmitt Augsburgi repteréről. Hitler Galland szerint csúnyán melléfogott ezzel kapcsolatban. A project végül zöld utat kapott, de csak 45 februárjában.

Tempus.Anh 2016.09.27. 06:47:28

Kennedyt nem Oswald ölte meg. A Zapruder-filmen nagyon jól látható, hogy több szögből, egymás után, összehangoltan lőttek rá. És profik.

gigabursch 2016.09.27. 08:54:35

@Willkommenskultur:
Maximálisan egyetértek.

Hitler festményeiben van esztétikum, Picassóról (meg egy csomó hasonló "művész"-ről) meg a Krokodil Dundee III. idevágó mondata az igaz:
- Én se vetem meg az alkoholt, de ennyire még sose hagytam el magam.

gigabursch 2016.09.27. 08:58:50

@daito:
Sőt.
Szénbányába fényképezőgépetse nagyon engednek be, mivel a vaku olyan töltéstöbbletet okozhat, ami egyenesen vezet a szénporrobbanáshoz, amitől a jóisten kegyelmezzen mindenkit.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.27. 09:33:13

@csentecsa: A Wasserfalt nem vált volna be, nem véletlenül érkeztek az első légvédelmi rakéta rendszerek 10+ ével a II. Vh után úgy, hogy sokkal többet költöttek rá úgy, hogy a német technikai szinten akkor már régen túlléptek...

A Me-262 nagyobb számban rendelkezésre állás esetén sem lett volna semmi. Akkor a szövik is bevetik a saját gépeiket, amit kiforrottá válik. Ezen felül a Me-262 bombázók ellen volt jó vadászkíséret áttörésére, de vadász vs vadász harcban elég szar volt.

@Willkommenskultur: Ez is túl gyakori téveszme. Igen, WvB ott volt, de nélküle is sikerült volna. A V2 szinten igen hamar meghaladták és WvB rajzolhat papíron bármit, azt az iparnak kell legyártni. Annak képessége meg nem egy személytől függöt. Az Mercury/Gemini/Apollo programon sokan dolgoztak rajta kívül és WvB nyugdíjazása és halála után nem feküdt meg a jenki űripar. Szergej K. halála után meg a szovjetek nyekkentek egyet...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.09.27. 10:08:56

@szekőcei: fú tényleg, erről elfelejtkeztem. Ez konkrétan egy steinwinter (a neten elérhető források szerint), csak áramvonalassá tették a vontatmányt.

2016.09.27. 10:26:31

Eccer láttam egy dokufilmet, ha jól emlékszem, Pakisztánból, ahol még mindig ilyen gépeket használnak a vándor fotográfusok. Azért ilyen böszöm nagy, mert benne vannak az előhíváshoz szükséges vegyszerek tálkái is. Nem filmre fényképez, hanem fotópapírra (fényes napsütésben 2-3mp az expoziciós idő, ami még azért kibírható pislogás nélkül), a dobozban előhívja a negatív papírképet, aztán felteszi arra a felhajtható izére az elején, újra lefényképezi, és abból már pozitív papírkép lesz. 10-15 perc alatt el is készül az egész, azalatt a megrendelő iszik egy feketét vagy elszív egy szivart. Primitív, de nagyon praktikus technlógia, olcsó, hordozható, és szinte azonnal megvan.
Aztán persze megjött a polaroid meg a digitális, és ezek a fotósok eltüntek, legalábbis a világ fejlettebb részén.

Gery87 2016.09.27. 11:11:40

"szárazföldi sebességi rekordot beállította a boneville-i tó medrében"

bonneville..

"1983. A német Steinwinter vállalat bemutatja vontató-koncepcióját, amellyel a teherszállítást szerették volna forradalmasítani"

-Nem látni ki jól belőle, mert alacsonyan van, a rakomány meg magasan.
-Fordulásnál a konténer eleje nem fordul.

"Az észak-koreai kommunista vezető nyakán egy teniszlabda nagyságú tumor látható"

Valójában annyira eszes a nép bölcs vezére hogy már nem fért el az agya.

Tempus.Anh 2016.09.27. 13:11:40

@molnibalage: Egy Me 262 1945 tavaszán 4 azaz négy perc alatt lelőtt két tucat amerikai vadászt. Azzal a csúcsgéppel ( a világ első sugárhajtású gépe) 1940-ben Hitler legyőzi Angliát.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.27. 15:46:36

@Tempus.Anh: Az ilyen példáktól megyek a falnak. Ezen felül ilyen esetről soha nem olvastam. A legksikeresebb támadásuk során sem értek ilyet el bombázók ellen sőt, volt olyan is, hogy őket mészárolták le szinte eredmény nélkül.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.27. 16:15:24

@Tempus.Anh: Ott kezdődik, hogy a Me-262 hatósugara eleve elégtelen volt Anglia ellen légi hadműveletekhez, ezen felül füves reptérről nem is üzemelhetett. Izé...

Norden 2016.09.27. 16:38:51

A dél-Afrikai bányához. Valami Wilbur Smith regényben volt, hogy a bánya bentlakásos volt. Mármint a lakóbarakkok is egy elkerített őrzött területen belül voltak, és a munkások is havonta jártak haza. A havi egy röntgen meg valószínűleg még túlélhető volt.

warr 2016.09.28. 08:11:34

@Tempus.Anh: szerintem soha semmilyen géppel nem lőttek le egy bevetés során két tucat bármit... nincs olyan gép, amin elég fegyverzet és lőszerjavadalmazás lenne ehhez.
Faszántos gép volt a 262-es, de azért legendákat ne gyártsunk :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.28. 10:56:40

@warr: Vagy elgépelte vagy téveszméi vannak. Egy támadás során több gép érhette el legfeljebb ezt a sikert.

warr 2016.09.28. 12:46:47

@molnibalage: Még az is irreálisnak tűnik... Túl nagy volt már akkoriban a szövetségesek számbeli fölénye.
Sugárhajtású ászok amúgy:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_German_World_War_II_jet_aces

Tempus.Anh 2016.09.28. 19:18:14

@molnibalage: Lehet, hogy egy squadron volt, mindenesetre régen olvastam, nem magyar nyelven és akkor nagyon lenyűgözött ez a teljesítmény. Megjegyezni viszont lehet, hogy nem jegyeztem meg pontosan.

for-avar 2016.10.06. 12:52:09

Nos pár vélemény
1 a Me262 nem egészen a vadászgépek ellen lett kitalálva... hatalmas 4db 30mm MK108 gépágyúja(egyik változata 6db hordozott) lövedéke 330g fejenként. 4-5 db egy légierődöt is leszedett, a profi vadászpilóták egyessével is képesek voltak lőni! Ennek ellenére nem vadászok ellen használták arra a Bf109 és Fw190 kései változatait. Erich Hartmann megtette nem egy alkalommal 5 lövés 5 gép! Jó ilyen nem sok volt az is igaz...
2 voltak olyan ászok amelyek elképesztő gyorsan szedték össze a győzelmeikez akár a nyugati fronton. Olyan is akadt amelyik 12 gépet szedett le egy bevetésen.
3 a szöviknek egyáltalán nem volt ilyen gépük. A meteor igen de azt V1 ellen használták csupán. az amerikaiak éppen akkoriban az egységes nagy vadászgépen törték a fejük amelyik kiválthatná a P-38, P-47 és P51-et egyszerre. A P-75 azonban túl későn jelent meg. A P-59 meg olyan szánalmasan rossz volt de még az utóda is hogy csak a P-80 felelt volna meg. rendeltek is 5000(!) darabot. De amikor győztek európában és sok német vadászt áthajóztak kiderült hogy a P-80 fejleszthetetlen múlt ezekhez képest. 10edre csökkent a megrendelés valamint a P-86osnak adott útmutatót nyilazott szárny és egyebek terén.
Az oroszok a Nene hajtóművig nem rendelkeztek semmivel csak pár Jumo és BMW hajtóművel...de ezeket nem tudták gyártani.
Az angolok bűszkeségből nem vettek át német technikát, ez meg is bosszulta magát.
4. Hitler nem festőnek tanult csak azt csinálta a megélhetéshez. Építésznek felvételizett. Az épületek és perspektívák jól mentek...de embert nem tudot rajzolni ábrázolni...ezért eltanácsolták. Speer munkássága ezért talát értő fülekre...
5 Rudel elképesztően bátor pilóta volt olyan tehetséggel és adotságokkal amelyet kevesen birtokoltak. Légiász is volt, de harckocsik páncélosok, mellett ellátmány konvojokat hajókat is megsemmisített. Leghíresebb akciója az volt hogy a Szevasztopol kikötőjében horgonyzó Marat csatahajót egyetlen bombával sülyesztette el. Egyenesen a kéménybe dobta az 500kg malacot, így az a védtelen hajótérbe a kazánokban robbant, széttépve a hajó gerincét fenekét. Ott sülyedt el rögtön.
6 a Spitfire nem volt jobb vadász a Bf109-nél...mindkettőnek volt előnyös része és kifejezetten rossz is. A Korai Spitek motorja porlasztós volt a hűtése nem kielégítő. Viszont elképesztően vékony eliptikus szárnyai 0.9M ig megbízhatóak voltak és 8 géppuska majd 4 ágyú fért el benne. A bf109 ellenben kezdettől ágyúkkal volt fegyverezve öntömítő tartályokkal. De ezek nagyon rossz helyen a pilota alatt mögött, a gép farorésze gyenge volt, és a l fel szállás életveszélyes volt. Mivel a gép törzséhez rögzült a futómű elképesztően keskeny nyomtávot adva. A korai változatnak ezér még póttankot sem tudtak felrakni a hasára, a Spitnek is kifelé húzta be a kerekeit de ennél szélesebb azért. a Spitfire mindvégig jobb kilátással rendelkezett, a Bf109 ellenben csapnivaló volt az Erla gyártotta Galland csuklyáig. Mindkét gép az alap vadász volt és egyszerűen nem lehetett leállítani a veszteségek potlása okán! Mindketőt a háború előtt kezdték gyártani és kb 1942re elavultak. De az utódok késtek és el sem indult a gyártásuk.
Alapvető vereség a Luftwaffe nem rendelkezett nehézbombázókkal. Frontbombázói voltak, kis harcászati eljárásokat alkalmaztak, rövid hatótáv is elég volt. De Anglia ellen már megbuktak...utánna meg az oroszoknál végképp efogyott a tudomány.
A német mérnökök a lehetetlent is megcsinálták. 60 napon belül megrajzolták megtervezték legyártották repülték és sorozatban gyártották a He162 Salamander/Volksjäger-t...csak nem volt aki repülje és nem volt üzemanyag amivel felszálljon

for-avar 2016.10.06. 13:02:27

Steinwinter...
Azt lehet nem sokan tudjátok hogy Ferrari egy olasz pilóta özvegyétől kapta annak személyes, repülőre fejtett jelképét. Azt még kevesebben hogy ez a pilóta egy német pilóta gépén látta ezt az ágaskodó lovat. Nos ez a pilóta stuttgart városából származott és ennek tiszeteletére a város címerét használta saját címernek jelképnek.
Amikor a Porsche gyár ide költözött belerakta a címerébe a lovacskát...és a két ló azóta is heves lóerőpárbajt vív mind a versenypályán mind a civil országutakon. Persze a Porsche egy mérnöki iroda volt régebben(ugye a Tigris elvetett változatát majd az abból készült "Ferdinand/Elefant)

warr 2016.10.06. 13:58:22

@for-avar: én is ezt fejtegettem máshol, hogy alapvető hiba volt a német hadvezetéstől/a Luftwaffétól, hogy teljesen elhanyagolták a nehézbombázókat... Maximum az utasszállítóból átalakított FW-200 Condort használták kissé hasonló szerepkörben, de azt is csak északon.

vino-et-veritas 2016.10.10. 19:26:34

@maestro1: Nekem még a 80-as években is hasonló, nagyméretű favázas műtermi géppel készített igazolványképet egy ugyancsak matuzsálemi korú fényképésznő...

vino-et-veritas 2016.10.10. 19:30:03

@soarvány: Meg leginkább sok ágyútöltelék...

Aharon 2017.01.23. 11:03:15

@soarvány: Jól meg tudod ítélni, nem igaz, hiszen kiváló szakértője vagy a témának?

A kép 1916-ban készült a keleti fronton, nem egészen 300 méterre az első vonalaktól. Vegyesen láthatóak rajta osztrák-magyar és német frontkatonák, jó néhányuk gomblyukában ott van a II. o. Porosz Vaskereszt szalagja A gyertyatartót fogó osztrák-magyar katona neve Klein Ignác, eredetileg aradi születésű, a II. o. Ezüst Vitézségi Éremmel kétszer kitüntetett, a világháború 3 évét a fronton töltő katona volt, akit a magadfajta "szakértők" elődei Auschwitzba deportáltak Nagyváradról 1944 tavaszán.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2017.01.23. 16:47:42

@Aharon: nagyon köszönöm a kiegészítést! máskor is szívesen veszem :)
a negatív személyeskedést kérlek mellőzd a jövőben.
süti beállítások módosítása