Don't mention the war...

Nyugat-Németország az ötvenes években, színesben

2016. szeptember 21. JTom

"A címben szereplő mondat jutott eszembe a mai képek láttán. A háború oly távolinak tűnik e képek láttán. Ki emlékszik közületek, miből van az idézet?" - Jtom

Max Leonard csodás képei a második világháború után 7-14 évvel Nyugat-Németországban készültek.

germany_during_the_1950s_285_29.jpg

1955. Bad Herrenalb

 

germany_during_the_1950s_2814_29.jpg

2. 1958. Grainau

 

germany_during_the_1950s_286_29.jpg

3. 1957. Blankenheim

 

germany_during_the_1950s_281_29.jpg

4. 1955. München

 

zzz900.jpg

5. 1957

 

zzz901.jpg

6. 1955

 

zzz902.jpg

7. 1958. Wiesbaden

 

germany_during_the_1950s_2810_29.jpg

 8. 1958. Wiesbaden

 

zzz903_2chiemsee1952.jpg

9. 1952. Herreninsel a Cheimseen

 

zzz903_chiemsee.jpg

10. 1955. Chiemsee

 

zzz903_chiemsee1955.jpg

11. 1955. Chiemsee

 

zzz904_nurburgring_1957.jpg

12. 1957. Nürburgring

 

zzz905_bad_ems_1957.jpg

13. 1957. Bad Ems

 

zzz906_heppeheim1959.jpg

14. 1959. Heppenheim

 

zzz907_1957.jpg

15. 1957

 

zzz908_bonn1955.jpg

16. 1955. Bonn

 

zzz909_elbsee1959.jpg

17. 1959. Elbsee

 

germany_during_the_1950s_2815_29.jpg

18. 1955. A Porta Nigra Trierben

 

germany_during_the_1950s_2816_29.jpg

19. 1957. Wiesbaden

 

germany_during_the_1950s_2817_29.jpg

20. 1953. Berchtesgaden

 

germany_during_the_1950s_2818_29.jpg

21. 1955. Freiburg im Breisgau

 

germany_during_the_1950s_2819_29.jpg

22. 1955. Mittenwald

 

germany_during_the_1950s_2821_29.jpg

23. 1959. Wiesbaden

 

germany_during_the_1950s_2822_29.jpg

24. 1952. Garmisch-Partenkirchen

 

germany_during_the_1950s_2823_29.jpg

25. 1958. Autópálya Wiesbadentől északra

 

germany_during_the_1950s_2813_29.jpg

26. 1955. Bernkastel-Kues

 

germany_during_the_1950s_282_29.jpg

27. 1951. Arnulf Klett Platz, Stuttgart

 

germany_during_the_1950s_283_29.jpg

28. 1958. Obersalzberg

 

germany_during_the_1950s_287_29.jpg

29. 1959. Német család

 

germany_during_the_1950s_288_29.jpg

30. 1955. Heidelberg

 

zzzzz1955_maxleonard.jpg

31. 1955. Max Leonard

 

flickr

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7611731795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.09.21. 03:25:27

Remek kepek, koszonom! A nemetorszagi (regi tipusu) epuletek mindig tetszettek, kulonosen az 1., 2., 3., 21., 22., 24., es a 26. kepeken levok.
A 26. kepen a bal oldali, kek szoknyas norol eloszor azt hittem, hogy amputalt a keze :)
Az idezet szerintem innen (assszem tul oreg vagyok, azert ugrott be)
www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0

kisa 2016.09.21. 07:14:22

Csodás képek. Engem mindig lenyűgöz a német pedantéria és szorgalom. 10 évvel a háború után jószerint semmi nem látszik a pusztításból. Bár lehet, hogy az apró hegyi falvak azért nem szenvedték meg annyira háborút...
Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de a 14. képen a település neve helyesen HeppeNheim.
A 15. képen a Hotel Reichsschenke pedig egy Kröv nevű településen található.
www.reichsschenke.de/index.html

2016.09.21. 07:20:27

Vajon ezek közül hányan őrizgették még a naftalinba csomagolt SS egyenruhát a padlásokon?

Terézágyú 2016.09.21. 07:40:19

@kisa:
"10 évvel a háború után jószerint semmi nem látszik a pusztításból. Bár lehet, hogy az apró hegyi falvak azért nem szenvedték meg annyira háborút..."

Azért az látszik a képekből, hogy alapvetően nem is volt a fotós szándékában, hogy bemutassa az esetleges "pusztítást", hanem szándékosan ilyen "felhőtlen" képeket csinált...

kisa 2016.09.21. 07:45:51

@vanvelemenyem: Furcsa, de a 21. képről a19. kerületi Kós Károly tér ugrott be.

szeme közé, laposan! 2016.09.21. 07:46:20

A képekből megállapítható, hogy a II. vh. utáni Németország leggyakoribb autója a Porsche 356 volt. :)

kisa 2016.09.21. 07:47:33

@Terézágyú: Igen, ez lehetséges. Ahogy nálunk is készültek "felhőtlen" képek az 50-es években, ha nem is színesben.

kisa 2016.09.21. 07:54:31

A 9, 10, 15, 24, 26 képeken látható hölgy nyilván mrs. Leonard...

2016.09.21. 07:59:27

@kisa: van benne valami... :)
@Terézágyú: azert annyi mindenkeppen latszik, hogy sokkal tobb no van a kepeken, es a ferfiak is idosebbek. Alig latsz 20-40 ev kozotti ferfit a kepeken

2016.09.21. 08:08:20

@Terézágyú: Hát csak azt, hogy ezen a tisztes bürgerek ugyanazok, mint akik a negyvenes évek közismert háborús rémtetteit elkövették. A képeken úgy tetszik, mintha kettőig sem tudnának számolni, de éjfélkor ki tudja, milyen kísértetek kínozták őket...

2016.09.21. 08:09:21

@vanvelemenyem: A fiúk a bányában dolgoznak.

2016.09.21. 08:14:15

A 27-es képről példul ez jutott eszembe:
m.cdn.blog.hu/ri/ritkanlathatotortenelem/image/nemetorszag_38/3955146.jpg

Látszólag a különbség csupán annyi, hogy leakasztották a horogkeresztes zászlókat. :)

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.09.21. 08:14:50

Idilli képek! Mintha nem is lett volna háború...

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2016.09.21. 08:30:34

@Sörömpőőr: Jogos a kérdés, az 50-es években még Nyugat-Németben is a nagy kollektív elhallgatás volt a szokás. Aztán alig 10 éven belül ezek a mosolygós kis gyerekek fogják feltenni a kérdést: " Und was hast du in den Krieg, Fater? "

advocate1 2016.09.21. 09:18:41

Szokjunk hozzá a gondolathoz, hogy ezt a németországot lassan el kell felejteni! :-(

aegithalos 2016.09.21. 09:23:30

@advocate1: Neked is hainyoznak az autok, amik meg jobbara nem muanyagbol keszultek? :D

advocate1 2016.09.21. 09:27:32

@aegithalos: Igen! Rátapintottál a lényegre! :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.09.21. 09:47:43

@Sörömpőőr: igen, a polgárok tipikos tömeggyilkosok
te meg mi vagy, hagyjuk, egy bűzölgő akármi

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.09.21. 09:49:59

a fotósnak amúgy szép kis piros porsche-ja van, több képen is feltűnik :)

2016.09.21. 11:44:04

@Sigismundus: No igen... kváncsi volnék, mit felelt volna erre a kérdésre mondjuk egy lángszórós... vagy egy gázcsapkezelő... esetleg egy bombázótiszt...

2016.09.21. 11:44:51

@enpera: a mi népünk sokat szenvedett. :-p

Nicosta 2016.09.21. 12:48:54

@Sigismundus: r Vater, ha szabadna kérnem!

hereverő heverő 2016.09.21. 18:01:36

Sajnálom ezt a blogot. Nagyon régóta olvasom, szinte a kezdetektől, de amióta itt is elharapózott az idióta politizálás a kommentekben, egyre inkább menekülök. Pedig a képek mindig magukért beszéltek...

Pootj 2016.09.21. 20:44:31

@Sörömpőőr: Vagy a Kar98-at és az StG44-et...

ob.szerver 2016.09.22. 08:26:33

Az 56-os magyarok egy része az NSZK-ba ment, alig több mint 10 évvel azután, hogy az országot porig rombolták, a képeket látva érthető, hogy miért. Mi mit értünk el a rendszerváltás óta eltelt 26 év alatt egy hozzájuk képest azért kedvezőbb kiinduló állapothoz képest?

spinat 2016.09.22. 08:43:19

vannak köztük olyanpk, amik most is ugyanúgy néznek ki, csak minusz autó. pl 21

Drago Brutic1 2016.09.22. 09:02:27

Ezek a helyek nem úgy tűnnek, mintha hadászati szempontból fontosak lettek volna, gyorsan átvonult rajtuk a front. Hogy aztán pontosan mi is történt, arról a képen látható emberek tudnának mesélni. Nyugat Berlin még 89-ben is meglehetősen viharvert város volt sok helyen. És azért a 30-55 közötti férfilakosság meglehetősen ritka a képeken, ez is beszédes. A múlttal való szembenézést a 60-as évek végének fiatal generációja hozta, ők tettek fel először kínos kérdéseket.

Treff Bubi 2016.09.22. 09:10:28

A 23. képen egy amerikai Cadillac van?

bulista 2016.09.22. 09:17:56

@hereverő heverő: Teljesen igazad van, ez a mindenhol jelenlévő zsigeri gyűlölet megmérgezi az emberek lelkét, tönkreteszi az ünnepeket és a hétköznapokat. Az a silány, önző és becstelen horda, amely az elmúlt 26 évben kizárólag a saját zsebét tömve vezette ezt a szerencsétlen országot, ma még felbecsülhetetlen károkat okozott - és ezek közül még csak nem is az anyagi károk a legnagyobbak...

ob.szerver 2016.09.22. 09:21:38

@enpera:

Mélyebbről? Annál mélyebbről, a városok helyén romhalmaz maradt, az gazdaság megmaradt állóeszközeit elvitték az országból, elveszítette területének és lakosságának egynegyedét, a 20-40 éves férfilakosság harmada meghalt a háborúban? Ennél mélyebbről te nagyonhülye?

2016.09.22. 09:26:06

@enpera: és közben gigantikus összegű háborús jóvátételt fizettünk mi a SZU-nak:
www.rubicon.hu/magyar/oldalak/magyar_jovatetel_a_2_vilaghaboru_utan/
Sőt, Jugoszláviának és Csehszlovákiának is.
A németek meg egy büdös buznyák jóvátételt sem fizettek senkinek, mondván, hogy nincs jogfolytonosság aktuális államaik és a III. reich között, érjék be azzal, amit elraboltak és elhordtak tőlük a megszállás után, és eszükben sincs azon fölül még fizetni.

2016.09.22. 09:33:43

@ob.szerver: Nagyjából nálunk is ez volt a helyzet. Amit az amerikaiak nem bombáztak le, és a németek nem égettek fel maguk mögött, azt a bevonuló oroszok zabrálták el.
350.000 katona meghalt a fronton, 600.000 zsidót és politikai foglyot elgázosítottak Auswitzban, 131000 férfit és nőt elhurcoltak málenkij rabótra, és a trianoni határok helyreállításával elvesztettük a területünk jelentős részét is.

2016.09.22. 09:39:27

@Sörömpőőr: és akkor a civil áldozatokat még nem is számolta senki, akiknek mondjuk "csak" a fejére esett egy bomba vagy ilyesmi...pedig valószínűleg ilyenek is százezres nagyságrendben lehettek.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.09.22. 09:47:24

Félreértettétek ob.szerver kérdését. Idemásolom: Mi mit értünk el a rendszerváltás óta eltelt 26 év alatt egy hozzájuk képest azért kedvezőbb kiinduló állapothoz képest?

A kedvezőbb állapotot az 1989-90-esre értette, nem az 1945-ösre!

aegithalos 2016.09.22. 09:52:38

@Labancz: Humorerzek helyett? Nalad bevalt? :D

AlbaZen 2016.09.22. 10:02:39

NSZK és Ausztria semmit nem szenvedett a háború kirobbantása és elvesztése miatt (anyagi értelemben), hagyták őket talpra állni normális magántulajdon alapú gazdasággal ellentétben a háborút elszenvedő Lengyelrszággal, Csehszlovákiával és hazánkkal. (kivétel az NDK)

átlátó 2016.09.22. 10:08:43

A munka a németeket sem tette szabaddá, ellenben kellemesen elfárasztotta őket a benne rejlő siker élménye.
Zárójelben. ( A háború alatt a magyar házakat etnikai hovatartozás nélkül, egyenlően rombolta földig az élet, sőt...mégis megmaradtak az integrálódás hiányosságai annak ellenére, hogy aztán munka az akadt bőven. Amellett, hogy megvalósult a kötelező foglalkoztatás is, párhuzamosan a "közveszélyes munkakerülő" BTK. paragrafus is. Vagyis elég volt csak blokkolni, meg kidekkolni a munkaidőt valahol. )

bulista 2016.09.22. 10:25:09

@AlbaZen: Az mgvan, hogy Ausztriából 1955-ben vonultak ki a megszálló orosz csapatok? Ja, és a nemzeti hagyományaiknak megfelelően korántsem üres kézzel - magyarul mindent vittek, ami mozdítható... Burgenlandot pedig az 1980-as évek közepéig nem nagyon fejlesztették az osztrákok, mert attól tartottak, hogy egy NATO-Varsói Szerződés konfliktus esetén a tartomány lesz az összecsapások helyszíne...

2016.09.22. 10:33:44

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: jujj, tényleg. Annyira offtopic a felvetés, hogy átsiklott a tekintetem felette.

ZON 2016.09.22. 10:49:54

@bulista: nem hiszem, hogy a Varsói Szerződés páncélosai a forgatókönyvek szerint nem jutottak volna túl Bécsen. Burgerland nekik sokáig a kicsit lenézett keleti vég volt, szorgos parasztokkal, ipar nélkül, különösebb fejlesztést nem végeztek. 1995-től kezdték fejleszteni, komoly pénz invesztálva.

eszenix 2016.09.22. 11:05:30

Heidelberget pl abszolút nem érte a bombázás, mert túl szép volt és az amerikai pilótának nem volt szíve lerombolni. Cserébe a 15km-el arrébb levő Mannheimet porig zúzta.

ob.szerver 2016.09.22. 11:12:18

@Sörömpőőr:

Amit írsz az igaz. Csakhogy én a 10 év alatt elért fejlődést a mi rendszerváltás óta mutatott fejlődésünkkel állítottam szembe a kommentben. Szerintem elég egyértelmű voltam.

2016.09.22. 11:23:29

@kisa: ahova a szovjet Vörös Hadsereg nem jutott el, ott azért épségben maradt sok minden. A nyugati szövetségesek nem pusztítottak annyira a szárazföldi harcokban, mint a szovjetek, már csak azért se, mert lassabban haladtak, a szovjetek pedig már elérték Berlint és vége lett a háborúnak. A bombázások nem a kis turistaházakat érték, ellenben mondjuk Drezda megsemmisült.

Jó képek, de tényleg túl idilliek, volt azért még nyoma a nagyvárosokban a bombázásoknak. Az amerikaiak egy szövetséges országot akartak csinálni BRD-ből, segítették a fejlődésüket, terjesztették a jólétet.

A képeken nincsenek törökök, albánok, marokkóiak, indiaiak. Csodaszép, de sajnos ez már a múlt.

ob.szerver 2016.09.22. 11:24:18

@Sörömpőőr:

Bocs, láttam, hogy azóta már tisztázódott.

Foxhound 2016.09.22. 11:32:32

@Sigismundus: Öööö, innen hiányzik az állítmány, nem? Und was hast du in den Krieg gemacht, Vater? :-) (Vagy én nem tudok németül/nem értem a poént... :-) )

Buchhalter 2016.09.22. 12:16:14

@karandash: oh persze ,kihagytad még Hamburgot,Frankfurtot Kölnt és Aachent.Mindegyik város 80%-a gyakorlatilag megsemmisült.Hamburgban az amcsik telibe kaptak egy gyerekkórházat.Közel 100 gyermek benn égett.Egy lezuhant bombázó túlélőit ezek után a helyi lakosok gyakorlatilag darabokra tépték ami érthető.A képek szerintem is gyönyörűek.

kewcheg 2016.09.22. 12:48:02

Tüchtig.Tedd le a németeket az Arktiszon, vagya Szahara közepén és 20 év múlva virágzó civilizáció lesz ott. Lehet irigykedni stb.....Mondjuk hozzátartozik a sztorihoz a Mrshall-segély, az a tény hogy a háborúk után mindig hatalmas prosperálás jön (kivéve a történelemben egyedülállóan a szovjet érdekszféra) meg azt is, hogy a patás Hitler számos gyalázatos cselekedetének következményeként abban az országban a háború utáni években nem nagyon volt bűnözés (mivel bűnöző sem volt) valamint ki lettek irtva azok az elemek is, akik valamilyen módon problémát generálnek egy társadalomnak.
Az hogy nálunk 26 évvel azután, amit bárhogyan hívhatunk, még teleszart plüssmackómak is akár- sehol se tartunk, vagy max. ugyanott ahol a 99-ben szarrá bombázott szerbek, annak az az oka, hogy itt is lehetne egy normális , értékes társadalom, ha az ezt felépíteni és megtartani képes egyedek kvázi kiváltak volna az országból és létrehoztak volna egy saját külön kis államot full újrakitalált stratégia mentén. (pl. hogy aki se nem tanult, se nem dolgozik, se nem adózik az nem is szavaz, és még sorolhatám...) de sajnos az ilyen szeparatista törekvés törvénytelen, ezért az értékes állampolgárok koloncként vonszolják magukkal az egész szart.....

Savior 2016.09.22. 13:40:09

A kocsiktól és kicsit a ruháktól eltekintve sok képen meg nem mondaná az ember, hogy nem tegnap csinálták...

Namely 2016.09.22. 14:35:11

@Savior:
nincsenek rajta négerek, törökök, egyéb muszlimok/idegenek, szóval látszik, hogy nem ma készültek.

@kewcheg:
1. Akkor mások voltak a németek (is): szorgalmasak, szégyen volt a lógás, csalás, stb.
2. kb '50-'70 között mások voltak az emberek. Még emlékeztek a háborúra, hogy milyen éhezni, és megtanulták, hogy az egy nemzethez tartozás nagy érték. Akkoriban, az apám mesélte, ha a szomszéd fúrt-faragott-festett és te otthon voltál pl szabin, akkor átkopogtál, hogy "segíteni jöttem, hiszen több kéz könnyebben boldogul", stb.
És ilyen körülmények között könnyű előre jutnia egy nemzetnek.
"aki se nem tanult, se nem dolgozik, se nem adózik az nem is szavaz"... és nem is kap semmilyen juttatást, nyugdíjat, eü, nem léphet a Margit-szigetre, nem használhatja a közös utakat, stb. a sok léhűtő nem érdemel semmit a dolgozóktól.

2016.09.22. 14:38:43

@karandash: drezdát éppenséggel pont a nyugati szövetségesek égették porrá. Konkrétan az angolok. London bombázásáért, bosszúból.

2016.09.22. 14:42:40

@Buchhalter: a bombázótisztekkel, lángszórósokkal és más tömeggyilkosokkal ez gyakorta megesett minden oldalon. Ez épp olyan hagyomány a háborúban, mint az asszonyok megerőszakolása, amelynek egyáltalán nem csupán a vörös hadsereg katonái hódoltak, az ukrán csajok ugyanúgy megkapták a náciktól meg a magyaroktól.

2016.09.22. 14:49:45

@kewcheg: Hah, fejétől bűzlik itt a hal. És nem csak kormányzati szinten, hanem minden szaros kis kft góréja, minden multi felkapaszkodott kis osztályvezetőcskéi úgy rázzák a seggüket, mintha legalábbis ők szarták volna spanyolviaszt. Ha kiválnának itt bárkik is, pár év alatt újratermelődne ugyanez a szar.

2016.09.22. 14:55:40

@Namely: A németek még most is mások. Főleg a vidékiek. No persze a nagyvárosi juppiköcsögök, meg az ilyen-olyan első-második generációs bevándorlók azok más műfaj. :-(

2016.09.22. 15:16:57

@Sörömpőőr: "Ez épp olyan hagyomány a háborúban, mint az asszonyok megerőszakolása, amelynek egyáltalán nem csupán a vörös hadsereg katonái hódoltak, az ukrán csajok ugyanúgy megkapták a náciktól meg a magyaroktól. "

Lehet, hogy nekem rosszak az információim, de azért volt egy kis különbség. A tömeges erőszak a szovjetek esetében a vezetés tudtával és beleegyezésével történt. A mennyiségről, meg inkább ne is beszéljünk. Fél Berlin terhes lett 1946-ra.

Ben Franklin 2016.09.22. 16:01:16

Jó képek, persze a 90%-uk turistaparadicsomokban készült, amik 1945-ben is ugyanígy néztek ki, nem háborúzott ott senki.

warr 2016.09.22. 16:40:04

Azt a 356-os Porsche-t nagyon elfogadnám.

Muzsikok közt 2016.09.22. 16:43:41

@warr: Ja arra nekem is felállt. Nem is lehetett annyira nagyon drága (de sajna már az).

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2016.09.22. 17:09:38

@Foxhound: Google fordító :-) De nagyon igyekeztem...

@hereverő heverő: Mindig ez van, ha kikerül a blogajánlóba. Idecsődül mindenféle.

2016.09.22. 17:37:13

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: ez a kérdés soha, semmilyen hadseregben sem volt központilag szabályozva, egyszerűen azért, mert nincs rá helyes válasz, vagy a megszállt lakosság zúgolódik, vagy a katonák az hónapokig tartó cölibátus miatt. Loose-loose.

2016.09.22. 18:07:51

@Sörömpőőr: Nem is azt írtam, hogy szaályozva volt. :-)

2016.09.22. 18:08:47

@Sörömpőőr: Egyébként az "lose-lose".

A loose jelentése: laza. De sebaj! :-)

kewcheg 2016.09.22. 18:14:23

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: én is így tudom. A vörös hadsereg sajátosságaiból adódott ez a dolog. Kedvelem amúgy az oroszokat,de a vörös hadsereg az egy félelem és vodka által összetartot csőcselék volt úgy 75 százalékban, kivéve gárdahadosztályok. Tudatlan,tanulatlan,faragatlan "szovjet" emberek tömege,akiknek puskát nyomtak a kezükbe.Még azt sem tudták, hogy mi a különbség a fasizmus és a nemzetiszocializmus között. Nekik minden tőlük nyugatra lévő nép" fasüszti" volt,akikkel azt lehetett csinálni,amit akartak.Ez egyébként azért is furcsa,mert a cári hadsereg a "nagy" háborúban felmenőim elmondása alapján még annyira nem künbözött a nyugati hadseregektől, nekem azt mondta nagyapám, hogy az ő apja vagy nagyapja -aki fogságban volt- tanulatlan,de emberséges, nagyon vallásos emberekként írta le a cári közkatonákat.Ezt jelenti, ha egy hadsereget urak vezetnek,vagy félművelt komisszárok.....

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.09.22. 19:05:14

@warr: Az alighanem a fotókat készítő úr autója. A spangdahlemi amerikai légibázishoz tartozó iskola igazgatója volt.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.09.22. 20:31:16

@ob.szerver: KOMMENTSZABÁLYOK: "Ne becsméreld embertársad, bármilyen vélt, vagy valós sületlenséget is írt! Az egymást alpári stílusban szidalmazó, személyeskedő (akár viccesnek szánt, de mindenképpen sértő) kommenteket kimoderáljuk, az első figyelmeztetés egy hetes, a második végleges kizárást jelent."

köszönöm,
bloggazda

bioLarzen 2016.09.22. 20:55:36

Remélem, ez a kommentflame csak kisiklás lesz itt... A remek képek mellett azért is remek volt eddig ide járni, mert a kommenteket is érdemes volt elolvasni...

coyote55 2016.09.22. 21:32:56

Ez a blog - nevéből adódóan - a történelemről szól, miért kell a napi politikai szennyet ideönteni? :(

warr 2016.09.22. 21:47:40

@bioLarzen: Sokszor ez van, ha kikerül egy-egy blogbejegyzés az index főoldalra...

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2016.09.23. 10:08:17

@szeme közé, laposan!: nekem is feltűnt, de a piros Porsche több képen láthatóan ugyanazt a rendszámot viseli, így valszeg a fotós kocsija volt...

Greg36 2016.09.23. 14:51:29

@karandash: A nyugati szövetségesek nem haladtak lassabban, mint a szovjetek, sőt, az amerikaiak már Csehországban voltak, mire végetért a háború. (Meg a németek is szívesebben adták meg magukat az angol/amerikai/francia, mint a szovjet/román/bolgár csapatoknak). Csak az egyezmény értelmében utána kivonultak.
en.wikipedia.org/wiki/Line_of_contact#/media/File:Final_Operations_-_19_April-7_Mai_1945.jpg

Szappany 2016.09.23. 21:41:18

@Sörömpőőr: "A németek meg egy büdös buznyák jóvátételt sem fizettek senkinek, mondván, hogy nincs jogfolytonosság aktuális államaik és a III. reich között ... "

Te kis oktondi, a mai napig fizetik ....

2016.09.24. 09:42:18

@Szappany: az az I. világháborús volt, de azt is csak azért, mert 1953-ban felfüggesztették nekik, csak az újraegyesítés óta fizetgetik. A II. világháborút illetően "ipiapacs nem ér a nevemet" játszott az NDK is, az NSZK is.

Gery87 2016.09.24. 12:11:45

@Sörömpőőr:

Mind a 60 milliónyian? Ne idegesít kérlek...ez a kollektív bűnösség marhaság pont akkora köcsögség mint amit az utált nácijaid is csináltak....
Szóval ne trollkodj.

Gery87 2016.09.24. 12:14:36

@Drago Brutic1:

"A való szembenézést a 60-as évek végének fiatal generációja hozta, ők tettek fel először kínos kérdéseket. "

És lettek öngyűlölő, kozmopolita hippik...akik most épp a politikai elitet alkotják...

Gery87 2016.09.24. 12:28:31

@Sörömpőőr:

"A németek meg egy büdös buznyák jóvátételt sem fizettek senkinek, mondván, hogy nincs jogfolytonosság aktuális államaik és a III. reich között, érjék be azzal, amit elraboltak és elhordtak tőlük a megszállás után, és eszükben sincs azon fölül még fizetni. "

Ez nem igaz! Még az első VH jóvátételt is fizették...azt hiszem csak nemrég került kifizetésre az utolsó tétel is...még mondogatták is hogy az utolsó fillért is megfizetik!

A jogfolytonosság pedig a német alkotmány szerint is fennál az 1945-55 közötti megszállás ellenére is. Mármint a Németország sosem szűnt meg....tehát sosem született új állam. Az NSZK a "német birodalom" folytatása....

hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9met_Birodalom

"Az alaptörvény […] abból indul ki, hogy a Német Birodalom az 1945-ös összeomlást átvészelte és azt sem a kapituláció sem a szövetséges megszálló erők által gyakorolt idegen államhatalom gyakorlása Németországban, sem későbbi esemény nem szüntette meg."

" A Német Birodalom tovább létezik "

"A Német Szövetségi Köztársaság megalapításával tehát nem egy új nyugatnémet állam született, hanem Németország egy részét szervezték újjá. […] A Német Szövetségi Köztársaság tehát nem „jogutódja” a Német Birodalomnak, hanem államként azonos a „Német Birodalommal"

",A Német Szövetségi Köztársaság tehát nem tekinthető a Német Birodalom utódállamának, mivel azzal sok tekintetben azonos. Ezzel megalapozott a német jogfolytonosság és a nemzetközi jogi identitás, mely 1871-ig, a Német Császárság megalapításáig, ill. 1867-ig az Észak-német Szövetség megalakulásáig vezethető vissza."

A harmadik birodalom pedig egy politikai, propaganda kifejezés....nem jött létre új állam!
A kifejezés használatát 1941-ben Adolf Hitler betiltatta, az állam hivatalos elnevezése 1943-tól Nagynémet Birodalom...
Az államnév és államforma változása nem hoz létre szüksgészerűen új államot!

Drago Brutic1 2016.09.24. 12:32:38

@Gery87:
Hát amikor Jörg bácsi ( éppen tíz éve kiírtott egy orosz falut) tiroli nadrágban a söröskorsót lóbálja az oktoberfesten, azért az egy érdekes helyzet. Ott volt mit kérdezni, hidd el. Egyik kedven rendezőm, Fassbinder (nem volt hippi és már nem alkotja a politikai elitet, mert fiatalon meghalt) sok németnek felnyitotta a szemét. A kollektív bűnösség és a kollektív elhallgatás között elég nagy átmenet van.

Gery87 2016.09.24. 12:40:35

@Drago Brutic1:

A háborús szörnyűségekről mindenki szeret hallgatni...ez nem német sajátosság...
Generációkkal később ez már csak felesleges frusztrációt, öngyűlölő ajvékoló hippi hordákat..meg felesleges politikai gumicsontot generál!

Értelmét ma már nem látom....10-20 évvel a háború után meg mindenki arra vágyott hogy béke legyen és nyugalom, élhessenek szépen....
Nyugaton sem foglalkoztak pl annyit a holokauszttal...elegük volt a háborúból....le akarták zárni..

Drago Brutic1 2016.09.24. 13:39:16

És arra, hogy ez nem feltétlenül jó megoldás, ott a Balkán, ahol folyamatosan nyomják le a múltat, amíg újra és újra előbuggyan a frusztráció, a kibeszéletlen gyűlölet, ezt csinálták a 30-as években, ezt csinálta Tito, egy mesterséges reset-et indított 45 után, ahol mindenki jugó volt, aztán 92ben előtört a szar. Ráadásul a németek ne akarjanak már felejteni (mondom én, félig sváb) főleg az SS bácsikák, azért kicsit ők is érezhették volna rosszul magukat. Szóval én nem tartom károsnak, hogy Németország végül képes volt kibeszélnie a múltját, sokat használt a társadalomnak.

Gery87 2016.09.24. 15:41:09

@Drago Brutic1:

"Ráadásul a németek ne akarjanak már felejteni"

Nem a felejtésről van szó, csak arról hogy a generációkon átívelő bűntudat fenntartása nem egészséges és igazságos...ettől még nem kell elfelejteni, ahhoz meg hogy tanuljunk valamiből, nem kell bűntudat.

"sokat használt a társadalomnak. "

Meg ártott is.
Önvédelemre képtelen, bénult, rossz válaszokat adó, a "másokkal" kisebbségekkel szembeni feltétel nélküli pozitív hozzáállás és kritikátlanság mióta hasznos? Látjuk most annak a hátrányait hogy a múltat úgy dolgozták fel hogy közben tabukat és légvárakat építettek!

totyy528 2016.09.24. 20:04:30

@Treff Bubi: sztem az egy Opel. Talán Capitan.

bioLarzen 2016.09.25. 03:20:18

@warr: Jaja, tudom, találkoztam vele már elég sok blogban.
Sajnálatos :(

ZorPrime 2016.10.01. 09:40:20

Köszönet a képekért! Németország gyönyörű, különös tekintettel az ékszerdoboz szépségű, épen megmaradt városkákra, melyekből szerencsére elég sok van....hiányoznak,na!
süti beállítások módosítása