Újraszínezett mindennapok 3 - Az amerikai motorizáció

2014. október 11. JTom

Ebben a sorozatban szorgos kezek munkái láthatók, olyanoké akik nem átallottak napokat (heteket?) tölteni egy-egy régi fotó színezésével. Némelyik egészen elképesztően jó lett. Sajnos nem tudom a szerzők nevét, de innét is gratulálok a munkáikhoz.

A mai sorozatban az amerikai motorizációról láthattok utólagosan színezett képeket, amelyből ismét kiderül, hogy akkoriban is nagyon színes volt a világ.

1147096_240481089453319_510030307_o.jpg

1929 Lincoln Model L 2 window town car..jpg

 

2.1934. One of 6 ever built Texaco Diamond T Doodlebug tanker truck..jpg

3.

1920, Brookline Ma..jpg

4.

1921 Nash Sedan, Washington, DC..jpg

5.

colorized-old-photos-34.jpg

6.

1235301_206563006178461_1922994980_n.jpg

7.

10317835_292476477587113_5211683538055302275_o.jpg

8.

10582802_321309588037135_2928281111806549473_o.jpg

9.

10257415_289821771185917_8415290566089496584_o.jpg

10.

10353241_297843003717127_3108683192741416700_o.jpg

11.

10489828_306932826141478_4913891938154255417_n.jpg

12.

10516758_338736846294409_7808929169609742952_n.jpg

13.

1266403_206563286178433_2092907739_o.jpg

14.

10560455_330359547132139_5468439171252072535_o.jpg

15.

1889035_284484265053001_1432754928699842185_o.jpg

16.

1934 Packard Twelve All-Weather Town Car with custom coachwork by Rollston.jpg

17.

1921 or 1922. Detroit Electric car at the State, War and Navy building in Washington, DC..jpg

18.

1655423_273877286113699_1197306987_o.jpg

19.

100.jpg

20.

102.jpg

21.

103.jpg

22.

101.jpg

23.

Circa 1906. Engine, Mount Washington Railway, White Mountains, New Hampshire.jpg

24.

1905 Osceola car.jpg

25.

1905, Northern Manufacturing Company touring car.jpg

26.

Köszönet Sam. Joe-nak, hogy szólt, hogy nézzek be IDE

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr476725389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ditpet 2014.10.11. 00:03:56

Jó képek. Offtopic, hogy miért kell mozit vonatsín mellé tenni? Balatonlellén van hasonló, az nem autós, de kimarad pár mondat ha jön a vonat. Borzalom.

2014.10.11. 07:57:24

@Ditpet: gondolom, mer' ott ó'csó a telek, mert lakóházat nem akar odaépíteni senki.

A nick már létezik,válassz másikat ! 2014.10.11. 08:38:31

A Texaco-s üzemanyagszálitól ( felülről a 3.-ik kép ) nagyon királyul néz ki :-) .

Tejinashi 2014.10.11. 11:16:37

A 24. képen elég fura az a mozdony, olyan, mintha előre döntötték volna a kazánházát. Az egész olyan ferde, mintha az eleje is lejjebb lenne, mint a vége.

toto92 2014.10.11. 12:03:02

@Tejinashi: Fogaskerekű vasutakon volt szokás, hogy a pályán a kzán lehetőleg vízszinthez közeli állapotban legyen. Itthon is járt ilyen gőzmozdony.

Dr_utcai_arcos 2014.10.11. 12:47:56

Hát ezek...huuúú! Zseniális.

szita szita péntek 2014.10.11. 18:16:34

@Hajszás Láncos: Ha jól emlékszem épp ezen a blogon volt már ez a kép - ám színezetlenül, fekete fehérben. Akkor az úri közönség jóóól megtárgyalta és megállapította, hogy ez egy gondosan beállított, bevilágított kép. (Normál esetben nem így kapott volna fényt a vonat) Akkor viszont azt is nyugodtan feltételezhetjük, hogy mondjuk mozi időben nem volt jellemző arrafelé a vonat közlekedés.

trollsalab 2014.10.11. 19:11:59

Amerikában 1927-ben (!!) már a családok 80%-nak volt autója.

johnibyg 2014.10.11. 20:06:12

@A nick már létezik,válassz másikat !: Na az nekem is tetszik :-) Kicsit Oscaros/Gengszterosztagos hangulatuk van

_-_-_ 2014.10.12. 17:34:22

@Ditpet: Egyáltalán,mire jó az autósmozi?

ZON 2014.10.13. 09:05:49

A 25. képen a Cadillac alapítója, Henry Leland büszkélkedik az Osceola kupé előtt.

kewcheg 2014.10.13. 10:49:41

A "trunk" csak a 40-esek végén jött divatba...addig a poggyászt ide-oda felszíjazták ahová lehetett.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2014.10.13. 13:21:55

Tényleg szép színezések, habár én nem vagyok híve ezeknek, mert csalókák lehetnek: a fekete-fehér film (főleg régebben) máshogy érzékeny a különböző színekre, pont ezért annyira másak, egyediek, hangulatosak a FF fotók.

@Ditpet: Hát nem világos? Ez az akkori Dolby Digital Surround: a filmen szálló repülőgéphez a mozdony adja a valós, igazi hangot – még hangszóró sem kell, csak a vetítés és a menetrend összeigazítása. ;)

@_-_-_: Autósmoziban senki sem foglalkozik a filmmel, hanem inkább egymással. De ezt csak gondolom, mert én sosem jártam ilyen helyeken. ;)

lutria 2014.10.13. 13:23:17

A 17-es autóval vajon mi lehet manapság,egy gyűjteményben lehet vagy ilyen autók ugyanúgy bontókba kerültek mint az átlag járművek?

seahawks 2014.10.13. 14:59:08

ezek nem színezett képek, hanem viszonylag g újak. ez manapság nagy divat beállítani archív felvételeket, ezek közül is jónéhány már ki lett beszélve egy másik blogon pár hónapja.

2014.10.13. 21:34:28

@seahawks: Talán akad köztük olyan is, de van olyan is, ami ff-ben már régóta ismert (hatodik, tizenhatodik), meg olyan is, ami jól láthatóan színezett (pl. a negyedik). No ettől persze még lehetnek beállítottak. ..

2014.10.13. 21:43:11

@lutria: A luxuskocsik is elenyésznek, még jobban is, mint a szerények. Egy idő után már nem reprezentatívak, és a burzsi vesz másikat. Viszont a szegény emberek számára az elaggott luxuskocsi drágán fenntartható, nem nagyon veszik. Néhány darabot megőriznek hóbortos alakok, de a legtöbbet elnyelték a Siemens-Martin kemencék a világháborúban, lett belőlük korszerű Shermann meg Tigris tank... meg még azóta ki tudja, micsoda. A fémtárgyaknak nagyon-nagyon régi történetük van. Pl. az a rézkilincs, amit tegnap láttál az Obiban, meglehet, hogy előtte szamovár volt, az előtt rézhűtő egy luxuskocsin, rézkarika egy cigánylány fülében, gyertyatartó egy vendéglőben stb stb stb egészen az ókori rómáig visszamenőleg, amikor egy rabszolga kifejtette az ércet, és réz Ast (aprópénz) vertek belőle. Az arany, az ezüst, a vas szintén mind ilyen nagy multú...

teddybear01 2014.10.14. 02:45:00

@Hajszás Láncos: Ez azért típusfüggő. A valaha gyártott Rolls-Royce kocsik jelentős része még mindig egyben van. Minél régebbi, annál féltettebb kincse egy-egy gyűjteménynek.

Amúgy a fémek újrafeldolgozása többé-kevésbé stimmel, csak éppen a vasnál sokkal nagyobb a veszteség, mint a nemesfémeknél.
Egyrészt sokkal olcsóbb, kevésbé figyelnek oda, másrészt meg a vas rozsdásodik, ez is eltünteti egy részét.

2014.10.14. 07:29:00

@teddybear01: az angolok fejére rárohadt a vaskalap. De más népekre nem nagyon jellemző az ilyen beteges ragaszkodás a családi örökséghez. Normális emberek nem temetkeznek el az ükapjuk ízlés(telenség)ét tükröző kriptákba, csak a hülye angolok.

2014.10.14. 07:34:01

Ott van pl. a mercedes w123... Valaha az is luxuskocsinak számított... aztán lecsúsztak magántaxikká, zöldséges kocsikká, és végül elenyésztek, ma már lámpással kell keresni egy-egy darabot.
Vagy Franciaországban a Citroen CX. Az egykoron innovatív luxuskocsik tipikusan a helyi romáknál végezték (mert ezekbe belefért az egísz fámilíjá), gyorsan lepusztultak, majd kohósították őket.

Etilcsoport 2014.10.14. 08:27:39

Azert az autosmoziban a filmet is kiszinezni egy kisse tulbuzgosag volt szerintem :)

teddybear01 2014.10.14. 11:23:46

@Hajszás Láncos: Izé, azt tudod, hogy a Rolls-Royce-ok jelentős része sohasem volt angol tulajdonban?

Ami pedig a vaskalaposságot és a múlt megbecsülését illeti, minek is kell mindent húszévente a földig rombolni és újat felhúzni? Ráadásul esetleg sokkal rosszabbat?
Minek kidobni két-három évente az egyébként remek állapotban lévő kocsit?
Csak azért pazarolni az erőforrásokat, mert úgy menő?

2014.10.14. 13:39:07

@teddybear01: tök mindegy, rollsot meg hasonlókat nem vesz más, csak anglomán sznob, akire ugyanúgy vonatkozik, amit írtam.
A kocsikat meg azért kell kidobni, mert 30-40 év használat után életveszélyessé válnak. A rezonanciák kikészítik a vasat, és a teljesen egészséges, rozsdamentes lemez is szakad-reped szanaszét. Ki kellene cserélni, de a legtöbb gyártó ebben a korban már nem kínál karosszériaelemeket, legfeljebb egyedi gyártásban lehet újra elkészíttetni, élhajlító gép, angolkerék stb. de ez egy olyan giga munka, aminek a költségei még egy vadiúj luxuskocsi árával is bőven összemérhetőek. Ez a műszaki ok.
És van még egy társadalmi ok is: a falkaszellem. A csóringer szemszögéből nézve a burzsik különc egy társaságnak tűnnek, de azért nekik is megvannak a maguk elvárt státuszszimbólumai, a rolex óra, a mont blance toll, az armani öltöny stb stb stb. Aki különcködik a nagypapi rollsával, azt ugyanúgy kiutálják maguk közül, mint ahogy az alsóbb néprétegek is kiutálják a különcöket, akik mondjuk nem általlanak a nagypapitől örökölt moszkviccsal járni.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.10.14. 22:04:04

@seahawks: meg tudnád mondani melyik beállított és nem régi kép?
nekem majdnem mind megvan az eredeti ff ősverzióban. érdekelne melyik "új" kompozíció szerinted.

rapitzsuakoloh 2014.10.21. 02:40:47

@JTom: Nem vagyok Ő, de visszatekertem, és egyből az utolsó kép: az ablakok a házon :D
süti beállítások módosítása