Alig indultak el az első utasszállító repülőgépek a világban, amikor az emberek fejében már felmerült az igény, hogy a távoli, városszéli reptereket közelebb hozzák a városközpontokhoz.
A tervezők fantáziája is munkába lendült, hiszen úgy gondolták, a repülés elterjedésével a repülőterek városba helyezése szükségszerű lesz. Lássuk miket álmodtak!
1919. Az Illustrated London News-ban jelent meg a meglévő nagyvárosi lakóházak tetejére telepíthető kör alakú leszállópálya. Az ovál versenypályák minden jó és rossz tulajdonságát felvonultatja a találmány.
1926. Az amerikai Popular Mechanics-ban megjelent repülőtérterv
A kör alakú terveket a harmincas években többen is újra gondolták.
Még a King's Cross fölé is álmodtak egyet
1934. A brit Popular Science-ben megjelent terv egy Temzét befedő reptérről, amelybe a leszállópálya alatt hangárokat is beépítettek.
1931. Talán még ennél is kifinomultabb volt Harry B. Brainerd terve, ami kombinálja a hagyományos és a légi kikötőt. A hatalmas fedett dokk alá óceánjárók is beférnének. Figyeljük meg a középső részen a léghajót
A harmincas években a léghajó abszolút csúcstechnikának számított, mindenképpen azt gondolták, hogy a mindennapi jövő része lesz. A meghajtását napenergiás motorokra bízták volna, így le sem kellene szállnia. Az utasok szállítását és az ellátmányt a tetején kialakított leszállópályán landoló gépekkel oldották volna meg.
1939. Szintén a Popular Science-ben megjelent repülőtér-terv, amit egy újonnan építendő giga-felhőkarcolóra terveztek. Jobb oldalon a kor legmagasabb épülete az Empire State Building látható csak az arányok érzékelése miatt.
1939. A detroiti városháza tetejére tervezett leszállópálya
1946. Manhattan álomreptér terve, akkori áron három milliárd dollárba került volna (mai áron 35 milliárd)
Az ötvenes évek New York-i lebegő-reptér terve...
Norman Bel Geddes terve a műanyag, lebegő repülőtérre, egészen radikális ötlet. Az úszó sziget elfordítható, ugyanúgy kormányozható, mint egy hajó. A képen az egyetlen fix pontja látható, ahol az utasok megközelíthetik a repteret a szárazföldről, egy alagúton át.
1957. Skyport One. Lassan elérkeztünk a mai magasházak tetején lévő helikopterleszállókhoz. A repülőgépek pedig továbbra is a reptérről indulnak.