A wolfsburgi Volkswagen üzem - 1951

2014. szeptember 12. JTom

A LIFE magazin fotósa - mindössze hat évvel a második világháború után - 1951-ben látogatta meg az üzemet. Ekkor már a Bogár mellett a Type 2 buszokat is gyártották. Menjünk hát mi is el egy régimódi gyárlátogatásra!

498288.jpg

498285.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+2.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+4.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+5.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+6.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+7.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+8.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+9.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+1.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+10.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+11.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+12.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+13.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+14.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+15.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+16.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+17.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+18.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+19.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+20.jpg

Scene+at+Volkswagens+Main+Plant+Wolfsburg+Germany+July+1951+21.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr856666151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Faus to 2014.09.12. 07:20:29

"mindössze hat évvel a második világháború után"

Ez szinte hihetetlen a képeket elnézve...

Andrassy Gabor (törölt) 2014.09.12. 09:20:38

@Faus to: ja, olyan igazi késő-hatvanas évekbeli hangulata van. Talán mert a bogarak nálunk akkoriban kezdtek az utcakép szerves részévé lenni. 1951-ben magánszemély nem is tarthatott autót (egy két olyan kiváltságostól eltekintve, mint pl. Péter Gábor, aki "szerényen" egy Maybachhal járt), a németeknél meg ezrével fosta ki a gyár.

TheRminator 2014.09.12. 10:38:25

A 8. fotó nagyon érdekes, a két kabrió az ment tovább a Karmann gyárba.

ZON 2014.09.12. 13:10:52

A T1 készült 50-től 67-ig,a T2-nek nincs ez a kifejező "arca", vagy "tangavonalas" homloklemeze.

ZON 2014.09.12. 13:32:46

Kicsit elsiettem. A Type 2 teljesen helytálló jelölés a VW haszonjárműre, a T1 jelölésnek meg az első verzió gyártásának idején még nincs sok jelentősége. Elnézést !

Trónkövetelő 2014.09.12. 19:04:26

Az megvan, hogy Wolfsburg Hitler mozgalmi "becenevéről", a Wolfról kapta a nevét? Ennek fényében furcsa, hogy a nácítlanításra gondosan ügyelő németek nem nevezték át.

Trónkövetelő 2014.09.12. 19:39:50

@Trónkövetelő:
Közbe' utánanéztem hülyeséget írtam :)
De csak félig :)

Tudományos libsizmus 2014.09.12. 20:16:47

Gyerek koromban volt egy Bulli (VW mikrobusz) játékautóm és nagyon szerettem, mert olyan jellegzetes "arca" volt, erre jól emlékszem ma is.

Begérke 2014.09.14. 13:21:44

Vajon az a vasúti kocsi mit keres ott? Nem látok sínt a képen. (3. kép)

Andrassy Gabor (törölt) 2014.09.14. 14:00:24

@Begérke: Valószínűleg felvonulási épületnek használták a kőművesek, és még nem vitték el. Régen szokásban volt leselejtezett vasúti járműveket meg autóbuszokat venni, két Bp környéki lovastelepet is tudok, ahol ilyenekből van az istálló, egy haverom víkendtelkén egy motor nélküli Robur busz az "épület", a szembe szomszédom tavaly verte szét a cirkuszoskocsit, amelyet időtlen idők óta mint lomtárat használt... valami ilyesmi lehetett a rendeltetése annak a vagonnak is.

Labancz 2014.09.14. 14:26:40

@Trónkövetelő: Náluk nem divat az átkeresztelősdi. Na jó, Karl Marx-Stadt már nekik is sok volt. :)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2014.09.17. 08:27:21

@Begérke: attól még lehet ott pálya, a gyárak területén zárt pályát építettek szinte mindig.
Szerintem nézd meg a képet mégegyszer. Ott a pálya vonala, az andráskereszt az úton és az úttesten keresztül menő vágány is látható!

Russel Coutts 2014.11.25. 20:35:55

@Faus to: A háború során ezt a környéket az angolok szállták meg, a gyárat nem rombolták le, és nem is kapott túl komoly bombatalálatot. A területért felelős angol tábornok nem engedte a győzteseknek a gyár kifosztását, a csarnokok kiürítését. Ő irányította a gyár újraindítását, majd 49-től a visszaadását a német államnak, népnek. Hirst tábornokot a mai napig hősként tisztelik a helyiek, minden évben komoly megemlékezések vannak a születésnapján a gyárban és a városban is.

Russel Coutts 2014.11.25. 20:39:41

@Trónkövetelő: Nem. Teljesen :) Épp Hitler miatt keresztelték Wolfsburggá, hogy még a nyomát is eltöröljék a náciknak. A város náci neve "Stadt des KdF" volt. Wolfsburnak eredetileg a város melletti régi kastélyt hívták.

Russel Coutts 2014.11.25. 20:41:42

@trainmodeller: ott a pont! A gyár területén több, mint 80km vasúti sín van lefektetve. A mai napig így mozgatják a nagyobb mennyiségű anyagokat, alkatrészeket.

Catia 2014.11.26. 21:19:14

Hihetetlen, hogy az épületek mg mindig állnak. Az első képen lévő kaput nem ismerem fel, hányas lehet most? Talán a Sandkamp-i?

Azért a Käfer hogy kihozta őket a háborúból...

2014.11.27. 11:57:38

A brassói tehrautógyár a nyolcvanas évek végén ennél sokkal ósdibb volt, nem beszélve arról, hogy mennyire la volt pukkanva.

2014.11.27. 11:59:46

@Russel Coutts: Ehhez képest a ruszkik ...

Russel Coutts 2014.11.27. 17:42:20

@Catia: Szerintem az. Ha jól látom, akkor a háttérben az a magasabb ház az erőmű, amin most állnak kémények. A harmadik képen meg szerintem az a Südstrasse. :)
süti beállítások módosítása