Napi érdekes (20 kép)

2014. április 07. JTom

1922. USA. Szórólapozni induló légi Ku-Klux-Klan tagok..jpg

1922. USA. Szórólapozni induló légi Ku-Klux-Klan tagok. A horogkereszt nem náci szimbólum még, itt a jószerencse jele a repülőn.

1922. Benito Mussolini egy 1922-es római fasiszta felvonuláson..jpg

1922. Benito Mussolini egy 1922-es római fasiszta felvonuláson.

1937. Japán csapatok szállják meg Pekinget..jpg

1937. Japán csapatok szállják meg Pekinget.

1937. Japán zászló a Kínai Nagy Falon..jpg

1937. Japán zászló a Kínai Nagy Falon.

1941. Szeptember 29 and 30 között 33.771 zsidó lakost végzett ki az SS Kijevben a Babij Jarnál. A képen német katonák kutatnak a levetett ruhák között..jpg

1941. szeptember 29. és 30. között 33.771 zsidó lakost végzett ki az SS Kijevben a Babij Jarnál. A képen német katonák kutatnak értékek után a levetett ruhák között.

1942. Fűtésre használt trágyát szállító lány Kairóban..jpg

1942. Fűtésre használt trágyát szállító lány Kairóban.

1943. Magyar hadiszerelvény elleni támadás eredménye. Helyszín és a pontos esemény ismeretlen..jpg

1943. Magyar hadiszerelvény elleni támadás eredménye. Helyszín és a pontos esemény ismeretlen. Valószínűleg id. Konok Tamás képe.

1944. Amerikai katonák megsemmisült német páncélossal a Róma felé vezető úton..jpg

1944. Amerikai katonák megsemmisült német páncélossal a Róma felé vezető úton.

1944. Semjén Edit, egyetemista, aki Jugoszláviában volt partizán. Egyike lett annak az ezer zsidó származású személynek, aki Roosevelt elnök menekültprogramja keretében az USA-ba távozott..jpg

1944. Semjén Edit, délszláv magyar egyetemista, aki Jugoszláviában volt partizán. Egyike lett annak az ezer zsidó származású személynek, aki Roosevelt elnök menekültprogramja keretében az USA-ba távozott. További sorsa ismeretlen.

1946. Bikini atoll, kísérleti nukleáris robbantás..jpg

1946. Bikini atoll, amerikai kísérleti, nukleáris robbantás.

1948. USA, Detroit. Vízenfutás teszpályán a Ford gyárában..jpg

1948. USA, Detroit. Vízenfutás teszpályán a Ford gyárában.

1948. USA. Jégkerékpár és feltalálója, Joe Steinlauf..jpg

1948. USA. Jégkerékpár és feltalálója, Joe Steinlauf.

1949. Szabadítsák ki Mindszenty bíborost. Tűntetés New Yorkban..jpg

1949. Szabadítsák ki Mindszenty bíborost! Tüntetés New Yorkban.

1952. Köln, NSzK. ALWEG monorail (egynyomtávú) vonat modellje a tesztpályán..jpg

1952. Köln, NSzK. ALWEG monorail (egynyomtávú) vonat modellje a tesztpályán.

1956. A 49-es villamost - talán a kiskörúton - összetörte egy szovjet tank..jpg

1956. A 49-es villamost - talán a kiskörúton - törte össze egy szovjet tank.

1956. november. Budapest. Szovjet tank maradványai..jpg

1956. november. Budapest. Szovjet tank maradványai. Körülötte villamos forgózsámolyok. Talán egy favázas kocsi égett porrá vele együtt.

1960. Különleges városnéző busz Párizsban 2.jpg

1960. Különleges városnéző busz Párizsban. Citroen U55 Cityrama.

1965. Alaszkai eszkimók sajátkészítésű, fókabőr trambulinon ugrálva ünneplik a sikeres bálnavadász szezon végét..jpg

1965. Alaszkai eszkimók saját készítésű, fókabőr trambulinon ugrálva ünneplik a sikeres bálnavadász szezon végét.

1966. Az idős Charley Chaplin.jpg

1966. Az idős Charlie Chaplin Svájcban.

1966. Észak-Vietnamban lelőtt amerikai F105-ös repülőből katapultál pilótája Hanoitól északra. A pilótát 1973-ig tartották fogságban..jpg

1966. Észak-Vietnamban lelőtt amerikai F105-ös repülőből katapultál pilótája Hanoitól északra. A pilótát 1973-ig tartották fogságban. Vietkong által készített, később propaganda célokra is felhasznált felvétel.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr725880166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheRminator 2014.04.07. 10:07:59

Citroen U55 Cityrama:
Hogy én mit kerestem :-) Egy francia film elején ez a busz megy :-)

csehlencse 2014.04.07. 10:48:35

Az összetört 49-es villamos - szerintem - a Múzeum körúton áll, háttérben az ELTE épületei.

együttnemműködő 2014.04.07. 12:15:04

"1956. november. Budapest. Szovjet tank maradványai. Körülötte villamos forgózsámolyok. Talán egy favázas kocsi égett porrá vele együtt."

A villamos forgózsámolyok (vagy más néven forgóvázak) megléte ott és akkor kizárná, hogy favázas kocsié lettek volna, mivel abban az időben tudtommal favázas forgalmi kocsi az FVV-nél csak kéttengelyes volt.
Éppen ezért nem is vagyok biztos abban, hogy villamos forgóvázakat látunk a képen.

erid 2014.04.07. 12:36:19

Chaplin fotója az 1966-os A Hong-kong-i Grófnő című film forgatásán készült egy szállodában. A film egyben Chaplin utolsó alkotása Marlon Brando és Sophia Loren főszereplésével. Chaplin csak egy rövid szerepben tűnik fel, ezt a jelenetet látjuk a képen.

gmarc 2014.04.07. 13:31:42

@együttnemműködő: Én inkább teherautó alvázaknak látom azokat a roncsokat. És így van, a Stukákon kívül akkoriban nem volt forgóvázas villamos, a Stukák meg nem jártak a Nagykörúton.

bloggerman77 2014.04.07. 13:36:12

"1956. november. Budapest. Szovjet tank maradványai. Körülötte villamos forgózsámolyok. Talán egy favázas kocsi égett porrá vele együtt."

**
Azok nem 'forgózsámolyok" , hanem egy katonai vontató - vélhetően ZIL-151-es tengelyei, a kép szélén meg egy kerekes nehézaknavető maradványai vannak.

A megsemmisült harckocsi egy ISz-3-as,amit a lőszerkészlet felrobbanása szétvetett.

Ez magyarázza s teherautó gyakorlatilag teljes megsemmisülését is, a 122 mm-es lőszerek felrobbanása mindent elpusztított.

bloggerman77 2014.04.07. 13:40:56

"1944. Amerikai katonák megsemmisült német páncélossal a Róma felé vezető úton."

**

Ez egy Marder III-as típusú páncélvadász.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.07. 13:47:40

@gmarc: igen, azok teherauto alvazak, latszik is az uzemanyag-tartaly az egyiken

a szetrobbant lovegtorony eleg impozans latvany igy felulrol

az 1952-es NSZK vonat modell azert eleg fasza, nem sokat baszakodtak a nemetek a masodik vilaghaboru utan, a magyarok meg akkor eppen a padlaslesopres miatt paraztak es ment a megtorlas mindenert, meg a jugok elleni hecceles, a nyugat-nemetek meg belelendultek az ujjaepitesbe es a joletre szavaztak
nem egy veszetes nep
ellenben a magyarokkal

együttnemműködő 2014.04.07. 13:59:03

@gmarc: Ha nagyon kötözködni akarnék, akkor mondhatnám, hogy akkoriban már forgalomba álltak az első UV-k, sőt, akár a háborúban megsérült Stukákból készített távvezérlésű szerelvényt is említhetném külön típusnak, de itt ez most lényegtelen. A fő az, hogy forgóvázas villamos nem sérült az 56-os harcokban ilyen durván. Érdekességképpen azonban megemlíthető, hogy a T és U típusú motorkocsicsaládnak annyiban mégis volt köze a forradalomhoz, hogy két EP típusú pótkocsit ezek alapján építettek újjá.

bloggerman77 2014.04.07. 14:23:25

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"nem sokat baszakodtak a nemetek a masodik vilaghaboru utan, "

Marshall segély... mond ez vmit? Nem a semmibóől állt talpra No. nyugati része.. Plusz az amcsik érdekeltek voltak egy erős és stabil nyugati No-bab, hogy az ottani munkásság ne vágyakozzon a balos ideológiák iránt, meg kellett a Bundeswehr a NATO-ba...

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.07. 17:04:32

@bloggerman77: ezzel azt akarod mondani, hogy a hanyatlo nyugaton jobban mentek a dolgok? nocsak, errol Orban tud?
vagy o csak kuruckodik a magyaroknak, a nyugattol meg varja az EU-s penzeket?
Magyarorszagon sem epulne egy jatszoteri mokuskerek se EU-s penzek nelkul

azert Kelet-Nemetorszagban is felnyomtak kesobb mestersegesen az eletszinvonalat mar a keleti blokk nagy reszehez kepest, hogy megmutassak, hogy a kommer oldal se szar am
mondjuk panellakast mindenki kapott, ami azert messze volt a valodi jolettol, de keleti mercevel azert szuper volt

hogy milyen aron, az mas kerdes

manes 2014.04.07. 18:54:06

Az a szakállas faszi a Duce mellett nem Badoglio?

CernaGeza 2014.04.07. 20:57:03

a vonatmodell felveti azt a kérdést, hogy ebben a kanyar-pozícióban hogy érzik magukat az utasok? Elég kafa különben.

Rollende Landstrasse 2014.04.07. 21:34:38

@CernaGeza: Nagy sebességnél épp a bedőlés miatt érzik jól magukat.

CernaGeza 2014.04.07. 21:38:29

tényleg, lehet hogy enélkül eltörnének az emberek?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.04.09. 23:46:55

A képen szerintem nem F-105, hanem RF-101C Voodoo van. Az F-105 szárnya teljesen más a fotón kivehető a függőleges vezérsík tetéjén levő stabilizátor, ami teljesen elüt az F-105-től.

VonalZoo 2014.04.10. 12:42:25

A harmadik KKK-s fickón maszk van, avagy néger lenne? :)

nál 2014.04.10. 13:48:38

@VonalZoo:
Korabeli pilótaszemüveg.

Virágh et. 2014.04.11. 19:02:59

A jégkerékpár feltalálója nem sokat vacakolt a balesetvédelemmel...
:)

Totyasrac 2014.04.25. 10:08:21

A "Charley" Chaplin csak az én szememet szúrja? ;)

butyko 2014.07.20. 20:02:40

@bloggerman77: Van,aki tanul a múltból. Nagyon durván: A II.vh is azért jött létre,mert az I.vh után a győzők óriási,teljesíthetetlen kárpótlási feltételeket szabtak Németországra. Munkanélküliség,éhínség és a megalázottság érzése könnyen vezetett a szélsőségekhez,még demokratikus úton is.Láttuk ,mi az eredménye a totális elnyomatásnak.

fairlane 2014.08.05. 15:22:37

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

A Marshall segélyt a keleti tömb országainak is felajánlotta az USA, de szovjet utasításra vissza kellett utasítani az imperialisták pénzét!

teddybear01 2014.08.05. 16:59:38

@fairlane: Sőt, nekünk ki kellett fizetni az oroszoknak a teljes háborús kárpótlást, meg a megszállás költségeit. Amennyire utána tudtam számolni ez összesen legalább 3 milliárd akkori dollárt kóstált.

Ez azt jelenti, hogy az ötvenes években a GDP 15-25%-a ment egyenesen keletre, évekig. Csoda, hogy csak annyira volt elszegényedve az ország.

fairlane 2014.08.06. 16:50:28

@teddybear01: Sok tényezőből volt visszavezethető az ország akkori szegénysége. Volt egy, a II. vgh. előtti nem túl magas gazdasági színvonal, ahonnan indultunk, a háború okozta károk, az újjáépítés költségei, az elhibázott gazdaságpolitika, az erőltetett iparosítás költségei, a kényszerített téeszesítés, na és a háborús jóvátétel fizetése.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.06. 20:01:53

@fairlane: A téeszesítés jóval később, a hatvanas évek elején volt. Az ötvenes években egyéni gazdálkodás volt. Éppen a KMP volt az, amelyik fölosztotta az uradalmakat a parasztok közt, mégpedig az oroszok tudtával és beleegyezésével. Csak hát nem volt túl termelékeny a konstrukció, úgyhogy Kádár felszámolta.

fairlane 2014.08.06. 21:38:13

@Andrassy Gabor: Ebben tévedsz. Rákosiék már 1948-tól megkezdték a mezőgazdaság kollektivizálását. Az elején agitációval, önkéntes alapon akarták a parasztokat a szovjet kolhoz mintára szervezett szövetkezetekbe beléptetni. Látva, hogy ez igy nem fog menni, 1949-1950-től igen erőszakos eszközökkel léptették be a parasztokat a téeszekbe. A téeszesités második hulláma 1958-1962 között, már Kádár alatt zajlott le.

fairlane 2014.08.06. 21:44:59

@teddybear01: A 3 milliárd stimmel, de nem USD, hanem forint. A háborús jóvátételi kötelezettségünk 300 millió USD volt, melyet 6 év alatt, 1945-1951 között kellett megfizetnünk.
Ha közelebbről érdekel a téma, akkor itt találsz erről részletes adatokat, infokat:

www.rubicon.hu/magyar/oldalak/magyar_jovatetel_a_2_vilaghaboru_utan/

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.06. 22:32:52

@fairlane: Ahogy megy előre az idő (és ahogy az aktuálpolitika egyre mélyebbre és mélyebbre süllyed), a kádár-nosztalgia pedig egyre erősödik, szegény Rákosiról újabb és újabb gonoszságokat kell kiderítenie a történészeknek, csak hogy elmondhassuk, hogy igen de akkor még rosszabb volt. :)

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.06. 22:35:49

@fairlane: Valami zavar van itt az erőben... 1000 Ft volt egy dollár? 8-o

fairlane 2014.08.06. 23:08:48

@Andrassy Gabor: Zavar az van, de nem az erőben, hanem a matematika tudásodban. 300millió USD x 10 Ft = 3milliárd Ft. Igen, 1 USD kb. 10 forintot ért akkoriban.

fairlane 2014.08.06. 23:12:35

@Andrassy Gabor: A tényekkel lehet vitatkozni, de nem érdemes. Ha nem hiszel a ma történészeinek, akkor nézz meg néhány, az 50-es évek elején készült propaganda- és játékfilmet a téeszesitésekről. Bár nyilván ezekről is azt fogod állitani, hogy hamisitványok...
Esetleg menj el az Országos Levéltárba és kutass a témában. Meg fogsz lepődni!

teddybear01 2014.08.07. 04:29:51

@fairlane: A jóvátételként nagyobbrészt áruval kifizetett összeg hivatalosan tényleg 300-350 millió dollár, illetve még úgy 20-30 millió dollárnyi betétet zároltak a háború kitörésekor a külföldi bankokban, ami aztán nem került vissza, bár pontosan nem lehet tudni.

Egyrészt sokszor nem minőségi hibára hivatkozva az oroszok hivatalosan nem vették át a leszállított árút, ami attól még náluk maradt. Ezért pontos összegről nem lehet beszélni.
Másrészt az oroszok minden magyarországi német tulajdont hadizsákmányként elkoboztak, többek között azt az eredetileg magyar zsidó vagyont is, amit a német vezetőség zsarolt ki a magyar államvezetéstől. Ez sem volt kis pénz, de nem számították bele a jóvátételbe.

Az általam megadott összegbe viszont beleszámoltam az is, ami a megszálló hadsereg költsége volt. Ugyanis azt is mi fizettük. Ugyan a megszálló sereg létszáma folyamatosan csökkent, de az elején meghaladta a negyedmillió főt, és még '56-ban is kb. 170 ezer körül mozgott. Ehhez jött még az a 218 ezer, amit a forradalom idején bevetettek a rendcsináláshoz, bár a többségüket később visszavezényelték a korábbi helyőrségeikbe.
Ennyi ember több évtizedes etetése, szállásolása és a járulékos költségek bőven túljártak az általam mondott összegen, csak most már nem lehet pontosan összeszámolni, mert nincsenek meg az elszámolások.

teddybear01 2014.08.07. 04:35:39

@Andrassy Gabor: Rákosi csak egy volt a korabeli kommunista vezetők közül. Főleg a volt oroszországi emigránsokkal volt baj, ők habozás nélkül kiszolgálták a szovjet érdekeket. (Igen, Nagy Imre is ilyen volt, hiába a mostani szerecsenmosdatás!)

A földosztás elsősorban a '49-es választások előtt-alatt zajlott, a nagyszüleim is kaptak pár holdat, de aztán be kellett lépniük a TSz-be. Ők "önként" léptek be(miután elhurcoltak több embert kulákként a faluból).

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.07. 12:49:51

@fairlane: Ja, bocs, ünnepélyesen megfogadom, hogy ezentúl nem próbálok számolni este tíz után. :)
Tudnál mondani egy címet az 50-es évek elején készült, a téeszesitésekről szóló propaganda- és játékfilmek közül? Mert én még ilyen csodát nem láttam, nem is hallottam egyébről e témánan, mint a Fölmegyek a miniszterhezről, de az már egy más korszak.

@teddybear01: A békeszerződés aláírása (1947. február 10) után kb. 50 ezer orosz katona maradt Magyarországon, akiknek az ellátását ettől kezdve már a szovjet kormány finanszírozta. Igaz, ennek a formája tipikusan a magyar-orosz vegyesvállalatok létrehozása volt. Pl. 1947-ben adtak 5db LI-2-es utasszállítót meg 5db PO-2 futárgépet a MASZOVLET létrehozásához.

teddybear01 2014.08.07. 14:07:21

@Andrassy Gabor: "A békeszerződés aláírása (1947. február 10) után kb. 50 ezer orosz katona maradt Magyarországon, akiknek az ellátását ettől kezdve már a szovjet kormány finanszírozta."

Fenéket. A megszálló sereg csak a végére, 89-re csökkent ennyire. '56-ban egyetlen nap alatt blokkolták le a több mint 100 ezer fős magyar hadsereget. Ehhez jóval több emberre volt szükség, mint azaz 50 ezer, amiről beszélsz.
Finanszírozni meg mi finanszíroztuk, még ha áttéttel is.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.07. 15:40:57

@teddybear01: 56-ban az oroszok nem blokkoltak semmit egyetlen nap alatt, hanem elpucoltak, és utána öt napig tartott, mire akkora erőket tudtak összevonni a határon, amivel vissza mertek jönni. Aztán már tényleg nem tartott túl sokáig az ellenforradalom... de ez már egy másik történet. ;-)
Azért az oroszok hoztak is, nem csak vittek. Hadi technikát, polgári repülőket, ipari gépeket, vasúti járműveket, olajat, gázt, különböző technológiákat (pl. panelház) stb stb mind az orosz adott nekünk. Mi meg etettük a katonáikat. Meg a natív oroszokat is. (Ti. a Globusz konzervgyár egyik fő exportpiaca a SZU volt.) Igazán nem lehet azt mondani, hogy az oroszok csak vittek volna. Hoztak is bőven. Még polgári luxuscikkeket is, um. Rakéta porszívó, Szokol táskarádió, Vjatka mosógép, Zorkij és Zenit fényképezőgép, ezer féle karóra, a töménytelen Zsiguli, Moszkvics, Zaporozsec...

fairlane 2014.08.07. 16:12:02

@Andrassy Gabor: A hamis történelem képed polírozásához ajánlom figyelmedbe az alábbi művet:

Rákosi Mátyás: Építjük a nép országát, Szikra kiadó, 1955. 194-196.o.: A dolgozó parasztság a szövetkezés útján

Nem értelek, ezerszeresen dokumentált tényeken mi értelme van vitatkozni? Miért fáj az neked, hogy a kollektivizálást már Rákosiék elkezdték? Nézd végig a jobboldali sajtót, történészeket. Ezt az "érdemet" még senki nem vitatta el Rákositól. Kádár is hozzátette a magáét. Ezt sem vitatja senki.

fairlane 2014.08.07. 16:16:01

Rákosi az MDP 1948 (!). november 27-i ülésén a jegyzőkönyv tanúsága szerint kijelentette:
"Nekünk ezt a kérdést 3–4 éven belül oda kell vinni, hogy a magyar parasztság 90 százaléka rendes szocialista közös társas művelésben művelje földjét.”

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.07. 17:24:58

@fairlane: A kollektivizálást csakugyan elkezdték. De nem volt erőszakos. Ha erőszakos lett volna, akkor a kádár korszakra régesrég okafogyottá vált volna az egész kérdés, nem lett volna kit beléptetni a TSZ-be. Az erőszakos kollektivizálás éppenséggel pont Kádár szellemi terméke. Rákosi idejében legfeljebb az lépett be a TSZ-be, aki nem akart/tudott olyan intenzitással kapirgálni a földjén, hogy a begyűjtés után még maradjon neki is belőle.
Mellesleg a kollektivizálás szükségszerű volt. A középkori módszerekkel kapirgáló egyéni gazdaságok - kevés kivételtől eltekintve - siralmas eredményeket produkáltak, és ebből kifolyólag a Rákosi korszakban bizony sok zavar volt az élelmiszer ellátásban.

teddybear01 2014.08.08. 13:49:39

@Andrassy Gabor: Tulajdonképp röhejes, hogy mennyire nem ismered a közelmúlt magyar történelmét.
" A kollektivizálást csakugyan elkezdték. De nem volt erőszakos."
Persze. A több ezer kulákként elhurcolt gazdagabb paraszt is csak üdülőtáborban vett részt. Az akaratuk ellen a közösbe kényszerített falusit sem kényszerítette senki.

Persze azért az idő múlásával fokozatosan csökkent az erőszak, főleg mert egyre kevesebb egyéni gazda maradt, illetve a hatvanas évek végén már értelmetlenné vált az egész. Akkorra már a korszerű technikával felszerelt, gyakran saját feldolgozóüzemmel dolgozó, nagyüzemként működő termelőszövetkezetekkel egyszerűen nem tudtak versenyezni a hagyományosan lóval művelt kisbirtokukon a megmaradt gazdák. Főleg, hogy így is ki voltak szolgáltatva az állami felvásárlóknak.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.08. 14:32:45

@teddybear01: Vagy te nem. Kuláknak a 25 hold feletti földtulajdonnal bíró parasztokat minősítették. Ehhez képest a földosztás során 5 holdas vagy kisebb telkeket kaptak a parasztok. Még ha korábbról volt két holdja, és ahhoz kapott ötöt, és netán még megházasodott, és az asszony hozományából lett neki ugyanennyi, még akkor is fényévnyi távolságra volt attól, hogy kuláknak minősítsék. :-p Kuláknak csak az igazi kulákok minősültek, akik akkora földtulajodnnal rendelkeztek, amekkorát saját erejükből megművelni képtelenek voltak, más parasztokat is foglalkoztattak, ilyen módon kizsákmányolva a földdel nem rendelkező zselléreket és a dolgozó parasztság egyéb csoportjait. Utánuk viszont a kutya se csaholt.

teddybear01 2014.08.08. 15:08:24

@Andrassy Gabor: Hogy a gyűlölt Fűrész szakaszvezetőt idézzem:

Ne magyarázd meg! Tök mindegy mit mondsz, megtetted, vagy nem? De ne magyarázd meg, mert az a kutyát sem érdekli! Kész van, vagy nincs kész? És ne magyarázd meg!

Minden akkor élt falusi vagy a saját bőrén tapasztalta meg az erőszakos kollektivizálást, vagy a szükebb környezetében. Ha nekem nem hiszel, kérdezd meg az idősebb rokonaidat.
Az meg hogy papíron ki számított kuláknak megint nem érdekes. Kulák az volt, akit annak nyilvánítottak. Ezeket többnyire el is hurcolták, hogy a többiek befossanak. És tudod el is érték, hogy a túlnyomó többség belépjen a TSz-be.

A többit meg a párt egyik brosúrájából ollóztad.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.08. 21:44:22

@teddybear01: Öregem, tök jószándékúan mondom, hogy te tényleg összekevered a szart a tarral. Igaz ugyan, hogy Rákosi 1948-ban meghirdette a kollektivizálást programot, de ehhez képest 1950 végén még csupán a termőföldek 8,8%-a volt a tszcs-ék kezén. Sőt, még 1958-ban is a teljes agrárproletáriátus 79%-a saját földtulajdonnal rendelkező kistermelő volt. Az az erőszakos téeszesítés, amit te Rákosinak tulajdonítasz, az 1959 és 1961 között, Kádár alatt történt meg. Megjegyzem ennek ellenére még 1962-ben is 6,5% egyéni gazdálkodó maradt. Mert belépni definitive nem volt kötelező. Aki nagyon megmakacsolta magát, azt békin hagyták, hadd kapirgáljon a földecskéjén.

teddybear01 2014.08.09. 01:22:03

@Andrassy Gabor: Fenéket. Ragozhatod, amíg akarod, de abból a faluból, ahonnan származom, 51-ben vittek el féltucat kulákot, meg a földesurat családostul. Kettő csak holtan került haza, a többieket meg a forradalom után eresztették el.
Ennyit arról, hogy nem volt kötelező belépni. Nem volt kötelező, tényleg. De esetleg félholtra vertek, vagy elvették a földedet, aztán olyat adtak helyette, amibe max. bukfencet vethettél. Ezt nevezték tagosításnak.

Nálunk verekedés nem volt, talán túl rossz híre volt a falunak ilyen téren, de a környéken volt az is. Városi agitátorok jártak a falubéliek nyakára, és nem hagytak békét senkinek. Csak a forradalom után hagytak békén minket.

Amikor Kádár alatt bevezették az Új Gazdasági Mechanizmust már nem kellett agitálni senkit. Gyakorlatilag nem maradt komolyabb számú egyéni gazda, nem voltak számottevő erő.

teddybear01 2014.08.09. 09:26:48

@Andrassy Gabor: Na igen, ha nincsenek könyvből kiollózott érvek, marad a gúnyolódás...

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.09. 16:07:22

@teddybear01: De mit érveljek neked, amikor a statisztikát is tagadod? Megismétlem a kedvedért: 1950 végén csupán a termőföldek 8,8%-a volt a tszcs-ék kezén, és 1958-ban még a teljes agrárproletáriátus 79%-a saját földtulajdonnal rendelkező kistermelő volt. Magyarán öt parasztból egy volt TSZCS tag, négy másik meg kapirgált a saját földjén. És akkor jössz nekem azzal, hogy de nem is, mert Rákosi alatt mindenkit agyonvertek meg internáltak aki nem lépett be a kolhozba... ne haragudj, de erre tényleg csak azzal tudok már válaszolni, hogy "igen, és engem meg gyíkká változtatott!" :)

teddybear01 2014.08.11. 19:38:26

@Andrassy Gabor: Nem a számaidat vontam kétségbe. A kutyát sem érdekli, hogy 8, vagy 18% volt 50-ben a tsz-tag.
Amúgy amikorra vissza tudok emlékezni, az a 80-as évek, akkora meg gyakorlatilag csak mutatóban maradt egyéni gazda. Akkorra mindenkinek világos volt, hogy nem tudnak versenyezni a nagyipari módszerekkel a hagyományos módon. Akkor még nem volt divat a biogazdálkodás sem.

" A kollektivizálást csakugyan elkezdték. De nem volt erőszakos."

Na ez ami a tömény hazugság. Ez amit te mondtál, és amit aztán a szüleim, nagyszüleim tapasztalata miatt nevezek szimplán hazugságnak.

Majd pont egy diktatúra hagyja, hogy az alattvalói a saját fejük szerint éljenek! Kiadták a parancsot, be kellett terelni a parasztokat a közösbe, és kész. Persze, ahol lehetett nem alkalmaztak fizikai erőszakot, de azért nem volt ritka dolog. A több ezer kulákként elhurcolt paraszt meg üdülőtáborba volt ugye? Kár hogy a falubeliimet éppen a Keleti-főcsatorna kiásásár kényszerítették ehelyett. És bár többnyire nem veréssel vették rá a tsz-belépésre az embereket, azért mindenki tisztában volt azzal, hogy nem sok választása van. Különben meg a lelki terror van olyan erőszak, mint a gumibot. Meg sok olyan ember jött a nyakunkra agitátorként, amit csak prolinak nevezhetünk. Tudod olyanok, akikhez hasonlókat bőven találsz a gárdában...

Trollkodhatsz össze-vissza, de ez van. Terelsz. Nem arról beszélsz, amiről én.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.11. 21:43:20

@teddybear01: Na jó, de ha mindenkit megerőszakoltak meg elhurcoltak aki nem lépett be a TSZCS-be, akkor mégis ki a búsfasz volt az a 79%, aki 1958 és 1962 között lépett be? Őszintén érdekelne, hogy áll ez össze a te fejedben. Rákosi elhurcolta a gazdákat csatornát ásni, a földjüket meg birtokba vette a TSZCS, no de kik dolgoztak rajta, ha a gazdák meg el voltak hurcolva? És hogy került vissza a föld az egyéni gazdálkozókhoz 1958-ra? Vagy mégsem hurcolták el mindet? Sehogy sem áll össze ez a te verziód egy logikus, egymáshoz kapcsolódó eseménysorozattá. Kérlek, magyarázd már el nekem, hogy történtek az események, onnantól kezdve, hogy Rákosi szétosztotta az uradalmakat és egyházi földeket 46-ban, odáig, hogy kádár erőszakkal beléptette a TSZ-be a maradék 79%-ot!

ll 2014.09.16. 11:30:29

Az a horogkereszt is fordítva áll.Ráadásul talpon..

jpisti 2016.05.27. 15:02:49

Én csak azt nem értem, hogyan használták fűtésre a trágyát szállító lányt Koreában.
süti beállítások módosítása