99 motoros hirdetés!

2018. január 31. JTom

Ma sok képet hoztam. Bultaco, Aspes, Casal, Cimatti, Horex, Laverda, Zündapp. Van aki emlékszik még ezekre a gyárakra? Nézzük meg mivel próbálták eladni őket és tucatnyi másik márka gépeit! Nosztalgia: ON.

000.jpg

Az ARIEL brit motorgyár volt 1902-től 1970-ig:

ariel.jpg

 

Aspes 1961-82, Olaszország:

aspes.jpg

 

Benelli, 1911-ben alapított motor- és fegyvergyártó. A fegyvergyártási részleget a Beretta vette meg, a motorgyár mára a kínaiaké:

benelli.jpg

 

benelli01.jpg

 

 BSA, 1919-1972, brit gyár volt:

bsa.jpg

 

bsa01.jpg

 

bsa02.jpg

 

Bultaco spanyol gyár volt 1958-83-ig. Jelenleg újra aktívnak mondják a nevet, elektromos motorokkal jönnek majd:

bultaco01.jpg

 

Olasz, 1978-ban alakult, jelenleg is termel:

cagiva.jpg

 

Casal, Portugália. 1961-2000-ig volt gyártó, üzemében ma a Suzuki termel:

casal_01.jpg

 

casal_carina.jpg

 

Cimatti. Olasz gyártó volt 1937-1994 között:

cimatti.jpg

 

Confersil, Portugália. Ha jól emlékszem a fent tárgyalt Casal márkához tartozott:

confersil.jpg

 

1919-ben alapított cseh motor- és fegyvergyár gyártmánya a CZ:

cz.jpg

 

Derbi. Nagy múltú spanyol vállalat 1922-ben alakult. 2001 óta a Piaggioé:

derbi.jpg

 

A Torpado egy 1895-ben alapított olasz kerékpárgyártó, amely néhanapján vásárolt blokkokkal motorokat is épített:

derby.jpg

 

***

Történelem kibeszélő csoportunk:

 Csatlakozz! Meghallgatunk!

 

***

 

Ducati. 1926-ban alapított, jelenleg is üzemelő olasz motorgyártó:

ducati.jpg

 

ducati00.jpg

 

ducati01.jpg

 

ducati02.jpg

 

ducati03.jpg

 

ducati04.jpg

 

Fantic. 1968-ban alapított, jelenleg is aktív olasz gyártó:

fantic.jpg

 

Garelli. Az 1919-ben alakult jónevű vállalat a kétezres években pénzügyi gondjai miatt kínai kezekbe került, majd egy rövid olasz feltámadás után csődbe ment és felszámolták:

garelli.jpg

 

Gilera. Az 1909-ben indult olasz vállalat 1969 óta a Piaggio tulajdona:

gilera.jpg

 

gilera00.jpg

 

gilera01.jpg

 

A Hondánál 1955-ben indult motorkerékpár-gyártás 1982-ben volt az egekben évi hárommillió eladott kétkerekűvel. Mára ez a szám évi 550 ezerre esett vissza

honda.jpg

 

honda00.jpg

 

honda01.jpg

 

honda02.jpg

 

honda03.jpg

 

honda04.jpg

 

honda05.jpg

 

honda06.jpg

 

honda07.jpg

 

HOREX. A német gyártó 1920-tól 1960-ig létezett, aztán 2010-ben négy évre feltámadt, hogy aztán csődbe menjen:

horex_regina.jpg

 

JAWA. A csehszlovák cég 1929 óta gyárt motorkerékpárokat:

jawa.jpg

 

jawa00.jpg

 

jawa01.jpg

 

Kawasaki:

kawasaki.jpg

 

kawasaki01.jpg

 

kawasaki02.jpg

 

kawasaki03.jpg

 

Kreidler. A német fémárugyár 1951-ben kezdett motorokat gyártani, és 1959-re az NSZK-ban minden harmadik eladott motor Kreidler volt! A hetvenes években sorra nyerték a versenyeket a Kreidlerek. 1982-re a Kreidler kivonult a motorbizniszből, eladta nevét egy német üzletembernek, aki olasz Garelliket címkézett át Kreidlerekké az NSZK-ban. 1988-tól a név joga egy bicikligyártóé, aki kínai blokkos motorokat árul a márkanévvel a mai napig.

kreidler.jpg

 

kreidler01.jpg

 

Lambretta. 1947-től 1972-ig létezett olasz gyár:

lambretta.jpg

 

lambretta01.jpg

 

Laverda. Komoly sportsikerekkel rendelkező olasz gyártó. 2000-ben az Aprilia vette meg, akit aztán a Piaggio kebelezett be a Laverda márkanév jogaival együtt:

laverda.jpg

 

Malaguti. Olaszország. 1930-2011:

malaguti.jpg

 

Moto Guzzi. Az olasz céget 1994-ben az Aprilia vette meg, majd annak eladása révén a Piaggio tulajdona lett 2000-ben:

moto_guzzi.jpg

 

moto_guzzi01.jpg

 

Moto Morini. 1937-ben alakult olasz gyártó, sok tulajdonosváltás után 2010-ben ment csődbe. Honlapja szerint 2012 óta újra működik a gyár:

moto_morini.jpg

 

Motobécane. Franciaország. 1923-1981.

motobecane.jpg

 

motobecane01.jpg

 

MV Agusta. Olasz gyártó, 1945-től készített eredményes motorokat. Több mélypont után volt a Cagiváé, a maláj Protoné, majd a BMW-tulajdonú Husqvarnáé, a Harley-Davidsoné. Jelenleg a Mercedes-AMG-vel állnak partnerségben:

mv_agusta.jpg

 

MZ. Az eredetileg a háború előtt alapított cégből nőtt ki a DKW majd az AUDI. A háború után az NDK-ban ragadt gyár neve MZ lett. A német egyesítés után privatizálták. Azóta számos pénzügyi hullámvölgyön van túl a cég, azaz éppen most is benne van egyben:

mz.jpg

 

mz01.jpg

 

Norton. Nagy múltú brit cég. 1898-tól létezik. A nyolcvanas évek óta válsággal küzdött, néhány alkalommal be is szüntette a gyártást. Jelenleg újra készítenek gépeket.

norton.jpg

 

norton01.jpg

 

norton02.jpg

 

Pannónia. 1954-75 között létezett magyar motorgyár Csepelen:

pannonia.jpg

 

pannonia01.jpg

 

pannonia02.jpg

 

Piaggio. Az 1884-ben alapított gyár sok mindent gyártott, mire a második világháború után eszükbe jutott egy olcsó, kis motor terve, amivel meghódították a világot. Jelenleg a Piaggio a legnagyobb európai motorgyártó. Olyan márkákat szerzett meg, mint a Moto Guzzi, a Gilera, az Aprilia, a Laverda vagy a Derbi. Náluk készülnek a Vespák is.

piaggio.jpg

 

piaggio01.jpg

 

Puch. Az osztrák gyárat egy iparmágnás alapította 1899-ben Grazban. Autókat, motorokat, teherautókat és katonai járműveket gyártottak, gyártanak. Együttműködtek a Fiattal, részesei voltak a Steyr-Daimler-Puch konglomerátumnak. Legsikeresebb motorjukból a Puch Maxi mopedből 1,8 millió darabot gyártottak.

puch.jpg

 

puch01.jpg

 

Suzuki. Meghatározó japán gyártó. Az 1909-ben szövőgépekkel kezdő vállalat 1952 óta épít motorokat is.

suzuki.jpg

 

suzuki01.jpg

 

suzuki01a.jpg

 

suzuki02.jpg

 

suzuki03.jpg

 

suzuki04.jpg

 

suzuki05.jpg

 

suzuki06.jpg

 

hondaprod.jpg

 

Triumph. 1885-ben alakult brit motorgyártó. 1983-ban csődött jelentett, de egy magánbefektetői csoport továbbvitte a nevet és egyes modellek gyártását is. Mai napig is működik a motorgyártás.

triumph.jpg

 

triumph01.jpg

 

triumph02.jpg

 

A Vespa a Piaggio egyik márkaneve

vespa.jpg

 

vespa01.jpg

 

vespa02.jpg

 

vespa03.jpg

 

Yamaha. 1955-ben alakult, a motorgyártás mellett fontos ágazatai még a hangszer és a csónakmotor gyártás.

yamaha.jpg

 

yamaha00.jpg

 

yamaha01.jpg

 

yamaha02.jpg

 

yamaha03.jpg

 

yamaha04.jpg

 

yamaha05.jpg

 

yamaha06.jpg

 

yamaha07.jpg

 

yamaha08.jpg

 

Zündapp. Német gyártó volt 1917 és 1984 között. Az egykor háborús oldalkocsis motorokat, varrógépet és mopedautót is gyártó cég 1984-ben csődbe ment, gyártósorát, terveit egy kínai cég vásárolta fel, ott a kilencvenes évek végéig készültek hasonmások.

zundapp.jpg

 

zundapp00.jpg

 

zundapp01.jpg

 

zundapp02.jpg

 

zundapp03.jpg

 

Remélem élveztétek ezt a hosszú nosztalgikus utazást!

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr4813617686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kugi · http://kugi.blog.hu 2018.01.31. 21:52:19

Nagy részükről nem is hallottam még.
Meztelen, félmeztelen vagy hiányos öltözetű nőkkel (vagy bármilyen ruházatú nőkkel) régen is mindent el lehetett adni. A marketingtudomány nem sokat fejlődött. :)

ZON 2018.01.31. 22:47:39

Remek képek köszönjük ! Kár, hogy a dögös fekete Ducati 900 ss nem a másik oldaláról van fényképezve, hogy láthatnánk legendás királytengelyes vezérlését. Tessék:

raresportbikesforsale.com/wp-content/uploads/2016/09/1980-Ducati-900SS-R-Side-Engine-730x486.jpg

szeme közé, laposan! 2018.02.01. 09:24:58

Minden idők legjobb összeállítása! Csajok, motorok... :)

Kopasz Szuzukis 2018.02.01. 10:04:32

A Ducati eredetileg rádiótechnikai gyár volt. A 2. Világháború alatt porig bombázták a gyárat. 1946-ban a két Ducati-tesó úgy döntött, hogy a nagy járműhiányt a Cucciolo becenevű kerékpár segédmotor gyártásával csökkentik. Drága volt, ezért nem lett olyan népszerű, mint a Mosquito ( Magyarországon Dongó néven futott), de egy új motorbirodalom megalapozására elegendő.

coyote55 2018.02.01. 20:05:38

A hasamat fogtam a nevetéstől az 50 cm3 -es Fantic Chopper szúnyogcsődörtől.
Azért a portugálok is tudják, mivel kell eladni az árut ;)

Munro 2018.02.01. 21:06:10

A képek szerint a csajok egy szál semmiben szeretnek motorozni :)
A Royal Enfield még lehetett volna.

Rollende Landstrasse 2018.02.02. 09:34:30

Az első képen Ariel Square Four látható. 1931-ben már négyhengeres motort gyártottak az a golok. Négyzet elrendezésű, két főtengellyel. Jól sikerült konstrukció volt a bonyolultsága ellenére, mert 1959-ig gyártották. 28 éves típusperiódus ma már elképzelhetetlen lenne.

gigabursch 2018.02.04. 12:31:17

Jó motorok és jó bringák...

Skywatcher 2018.02.05. 14:27:31

Azér nemsemmi, milyen cicigyűjtemény. Tényleg ennyire megdobja az eladásokat? (én mondjuk ha kocsit vagy motort akarnék venni, nem a csaj döntené el, akit mellé állítanának, pedighát nem vagyok meleg).
Ja, a 8. képen a kis kékbugyinál még egy tevepata is feltűnik :)

for-avar 2018.02.11. 16:43:28

A Kreidler azért fejezte be az addig sikeres versenyzést és utcai motorozást mert változtak a szabályok.
a 60as években 14 sebességes 2 hengeres 50ccm versenymotorjuk volt. a Suzuki épített 3 hengerest, erre ők terveztek 4 hengerest, de a FIM már nem engedte verseyezni a herélt szúnyoghangút.
A németeknél pedig a 70es években meghozták az új lóerőhatárokat adó szempontjából 27, 49, 98lE
A kreidler kismocikat gyártott, de a 80ccmesek max. Ezek azonban igen erősek és sportosak voltak. Olyannyira hogy nem egy cég 125öseit is elvertékleelőzték. És mivel fennált a további tuning lehetősége, na meg ezeket 14 éves kortól engedték vezetni...125 felet csak 18 tól...így a törvény kiírtotta fürge 80asokat a 80as évek elején.Mivel a gyár ebből élt azaz gyors kismotorokból, bezárták a gyárat. A versenyrészlegeteladták a Zündappnak aki szitén egyre kisebb motorokkal akart megmaradni a versenyben. Nem sikerült...
Így a 80as évekre a német motorkerékpárgyártást a BMW képviselte, a német tuningcégek ezeket alakítgatták sok esetben, nagyon drágán, mivel a TÜV vasszigorral lépett fel

Örömhernyó 2020.02.26. 02:10:15

@Skywatcher: Motort jellemzően a fiatal férfiak vesznek, akikben buzog a tesztoszteron. A megállapodott, házas férfiak nem vesznek ilyen motorokat, mert az asszony ellenzi, minek-költöd-hülyeségekre-a-pénzt, ha-megnyomorodsz-nem-ápollak.
A sört és más alkoholokat, cigit is kellemes, elegáns nőkkel és adják el mindig, holott ahogy az ember általában cigizik és alkoholizál, azzal nem vonzza a muffokat.
A reklámokban szereplő csajok alapján az olaszok tudtak élni, belemarkolni a jóba. Meg a Zündapp esetleg. A magyar Pannonia reklamhölgyei ezekhez képest káeurópai tramplik, csak a nőket nézve biztos nem vettem volna Pannonia motort. A Puch hölgyei pedig eléggé úgy néznek ki, mint a Harmadik Birodalom ideális hölgyei.
Városba amúgy robogót választanék, sokkal praktikusabb (bár nem egy puncimágnes), a motor túrázásra meg versenypályára való.

Perler Zuárd 2020.02.28. 15:19:39

Se Komár, se Riga, se Verhovina, se Balkán?
Ejnye.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.03.03. 23:30:58

Haha, jó kis bringa némelyik... meg a motorok is!
:D
süti beállítások módosítása