Le a fegyverekkel!

2016. április 05. JTom

A második világháború végén a fegyverletételek és magadások időszakában elképesztő mértékű hadianyagot, kézifegyvert és egyéb felszerelési tárgyakat szolgáltattak be a német csapatok. Az alábbi képsorokon ilyen raktárakat láthattok.

A hollandiai német megadás utáni helyzet:

0_16e8ce_d3a50c8c_xl.jpg

0_16e8cf_492553e5_xl.jpg

0_16e8d0_d99c9a0c_xl.jpg

0_16e8d1_99fb0342_xl.jpg

0_16e8d2_4683f7a6_xl.jpg

0_16e8d4_57336ffb_xl.jpg

A nagy mennyiségű fegyver és felszerelési tárgy java részét megsemmisítették, ám voltak olyan eszközök (elsősorban kézifegyverek), amiket elraktároztak egy elkövetkezendő háborús konfliktusra, például a lakosság felfegyverzésére. Az ötvenes évektől aztán ezeket az eszközöket is megsemmisítették. 

Német Mauserek a szovjetek raktáraiban:

mauserek_a_szovjeteknel.jpg

 

Norvégiai fegyverletétel után:

nemet_mauserek_a_norvegiai_megadas_utan.jpg

 

Amerikaiak által górcső alá vett német U-boat a portsmouthi kikötőben, Dél-Angliában:

0_175495_dca72dd4_xl.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

24.jpg

23.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr218568258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camell · http://indafoto.hu/camell 2016.04.05. 14:37:41

Azt jól látom az utolsó képen, hogy komplett esztergapad volt az U-Boot-on? Laza

Tahó Sandokan 2016.04.05. 16:14:15

Ilyenkor látja az ember, hogy milyen reteksok energia, nyersanyag, és nem utolsósorban emberanyag ment rá egy világméretű háborúra.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2016.04.05. 17:00:12

Jártam egy 80-as évek elején épült olasz tengeralattjáróban, egy radarképernyőt és 2 monitort kivéve gyakorlatilag pont olyan volt belülről, mint ez a 40 évvel korábbi német darab.

Kár, hogy a japán I-400-ból nem maradt egy sem, az lenne csak az igazi csemege, hangárral, repülővel.
www.operationstormbook.com/diagrams/I-400%20Diagram%20D.jpg

manes 2016.04.05. 17:22:52

Sok német fegyver került Dél-Amerikába is..

Rollende Landstrasse 2016.04.05. 18:07:18

@camell: Megszokott felszerelés a gépházban. Jártam amerikai tengeralattjárón, azon sokkal szűkebb helyre szorítottak be egy kis esztergát.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.04.05. 22:15:35

@camell: Ha valami elromlott, nem tudtak beugrani a sarki alkatrészboltba cseredarabért..

Ditpet 2016.04.05. 23:42:41

Ezek a "relikviák" kincset érnek egy gyűjtőnek. Már egy német sisakért is vagyonokat kérnek netes webáruházakban.

advocate1 2016.04.06. 07:52:32

`Az utolsó képen az a műszrász esztergapad tényleg nem gyenge. Gondolom gyakorlatilag szinte minden mechanikus alkatrészt le tudtak gyártani ami hírtelen kellett. Mondjuk kint a tenger közepén erre rá is van szorítva a személyzet. Hiába, a fritzek mindíg is tudtak hajót építeni. Persze ezzel is csak az amerikaiak jártak jól. Szépen átemeltek mindent a saját technikájukba, amin ekkor még valjuk be volt mit javítani. Ők maguk is elismerik, hogy a rakéta technikájuk is messze alul multa a Werner fon Braun által akkor élért szinvonalat, persze el is vitték magukkal őt is meg a megmaradt W2-eket.
Amúgy ha valaki szereti a tengeralattjárós játékfilmeket, annak jó szívvel ajánlom a Das Boat című filmet, ami ebben a témában alapmű. A másik sokkal teátrálisabb de izgalamas film az U-571, a film többek között azért is érdekes mert maguk az amerikai tengerészek ismerik el a filmben a németek technikai fölényét, és az ilyesfajta beismerő megnyilatkozások nem jellemzőek tőlük.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.04.06. 09:13:27

@advocate1: Wernher von Braun; V2; Das Boot, ami tényleg kitűnő film.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2016.04.06. 10:04:49

jellemzö módon engem az a rengeteg gyönyörü faláda fogott meg :D

Csak a kommentek miatt... 2016.04.06. 11:08:55

@advocate1: Az egesz US urprogram (es reszben a szovjet is) a lefoglalt naci technologiakon es rehabilitalt tudosokon alapult. Tobbek kozott ezen tudosok es technologiak megszerzese miatt is versenyzett egymassal a ket nagyhatalom Europa felszabaditasaban. (meg a halaltaborok orvosi kiserleteinek eredmenyeiert.)

Namely 2016.04.06. 11:26:02

Ezek nagyon szépek. Így kell kinéznie egy fegyverraktárnak.

Adamor 2016.04.06. 16:38:31

Kb. 8 éve volt szerencsém egy U-Boot-ban járni (Laboe-ban), hát a 190 cm magasságommal nem kicsit volt klausztrofóbiám. :)
Nálunk a felszerelések "M" zárolt raktárakban voltak, Egyszer jártam is ilyenben Marcali környékén. Sok ezer öv, sisak, gázhenger és egyéb volt ott. 1995-ben járt le az 50 éves zárolás, nagyjából mindent a vasműbe vittek (persze a fémeket..) beolvasztani. Egy ismerősünk poénból elhozott néhány sisakot meg egyéb felszerelést, amik most nem gyenge pénzt érnek. Nekem is adott 3 sisakot. :)
Mausereket meg MP40, MP44 fegyvereket Izraelben is használtak sokáig.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.06. 16:50:22

@tromf: Sajnos ez a UL igen mélyen eresztett gyökeret a fejekben. Igen, jól jött WFB, de az Saturn V és minden más rakéta a 60-as években fényévekre volt már a V-2-től... Ha csak a lefoglalt technikán múlt volna, akkor a szovjetek is jártak volna a Holdon 1969-ben. Nem jártak. Azért, mert a jenki technika ennyivel előrébb járt már akkor is...

legelső MortalWombat 2016.04.06. 16:53:36

Anno, katona koromban nálunk is volt "M" zárolt készlet, konkrétan hiradós kocsik.
Egyszer azt mondta a zászlóalj parancsnok, hogy akkor van hazautazás karácsony/KÜK/szilveszter, ha az "M" zárolt készlet legalább 2/3-ada pöcc-röff indul hidegen.
(Ebbe csak az volt a gond, hogy sok esetben az "M" zárolt készlet volt az alkatrészforrás a futó gépekhez.)
Na, akkor ment a javítás a műhelyben 3 hétig 0-24-ben, az összes sofőr+szerelő be volt vonva, plusz azok is, akik meg bírtak különböztetni egy órás csavarhúzót a hegesztőtrafótól.
De nagy jóindulattal meglett. (Ales.et, Ez majdnem beindult, tehát ez már 1! Menjünk a következőhöz!)

legelső MortalWombat 2016.04.06. 16:56:58

@molnibalage: Talán mert a jenkik "összekukázták" a szakmebereket függetlenül attól, hogy milyen nációhoz tartoznak, de a SZU-ba "csak úgy" nem vettek fel senkit.
Hogy is nézett volna ki, hogy csak úgy ideológiai meggyőződés nélkül, elvtelenül gyártson valaki tömegpusztító fegyvert!

legelső MortalWombat 2016.04.06. 17:01:54

Csak még egy kérdés: ez melyik típusú tengeralattjáró volt?

Hattáb 2016.04.06. 17:03:43

Hát soknak tűnik,de alighanem a szövetségesek 10x ennyit halmoztak fel.Olvastam valami olyasmit hogy a britek 10 000 tonnaszámra dobálták a megmaradt bombát -lőszert a tengerbe,a háború végén.

AtomCamel 2016.04.06. 17:05:34

Kár, hogy a régi jó dolgokból mára már nem maradt semmi!

J. Mutzenbacher 2016.04.06. 17:19:45

A konyháról az jutott eszembe, hogy ha Jürgen odaégette a kaját és telefüstölte a tengeralattjárót, nemigen köszönték meg neki :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2016.04.06. 17:23:52

@legelső MortalWombat: A szovjeteknek ott volt Koroljov, akinek köszönhetően eleinte a SzU volt fölényben (Szputnyik, Szojuz), az ő korai (amúgy a gulágon megroggyant egészsége miatt bekövektezett) halálának nagy szerepe volt a szovjet Hold-program sikertelenségében.

Kovacsla 2016.04.06. 17:41:23

A közelben Tivatban (MNE) van látogatható tengeralattjáró. Második világháború után épült dízel-elektromos, tehát felépítésében összemérhető a bemutatott némettel. Valamivel kisebb, 28 fő volt a legénysége, de végigjárva a legkülönbözőbb zugokban csak 14 ágyat lehetett találni.
https://www.google.hu/maps/place/Tivat,+Montenegr%C3%B3/@42.4372205,18.6934691,102m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x134c317e3526e0c5:0x7564288d7b4865c5

sbartha 2016.04.06. 17:47:53

@molnibalage: A Saturn rakétacsalád fejlesztése során is Braun volt a főkonstruktőr:
hu.wikipedia.org/wiki/Saturn_rak%C3%A9tacsal%C3%A1d

Larry Silverstein 2016.04.06. 17:56:59

@molnibalage: 'Ha csak a lefoglalt technikán múlt volna, akkor a szovjetek is jártak volna a Holdon 1969-ben.'

Csak annyi a hiba h a V1-2 rakétaállások csak É-Franciaországban és ÉNY-Németországban voltak, oda meg nem mentek a ruszkik.

Tanácsos úr 2016.04.06. 18:05:31

@legelső MortalWombat, @Tefan: A képen látható tengeralattjáró az U234 (Typ XB, u.n. "Nagy aknarakó"). Érdemes utánaolvasni, ennek is nagyon kalandos a története. A dokk mellett álló hajó pedig az U873 (Typ IXD-2).

Benbe · http://www.benbe.hu 2016.04.06. 18:25:19

@molnibalage: Az megvan, hogy a szovjetek megépítették a holdrakétát, sikeresen el is jutottak oda, éppen csak annyi kellett, hogy a kozmonauták a következő kilövésnél be is üljenek. Aztán az amcsik megcsinálták, és onnantól ez a szovjeteknek már nem volt fontos, inkább átálltak az űrállomás-programra. Gyakorlatilag a holdraszálláson kívül mindent a szovjetek értek el először az űrkutatásban, a lemaradásuk legfeljebb pár hónapos volt a Hold kapcsán is, azt pedig már föl sem emlegetném, hogy a NASA mivel küldi föl az űrhajósait az ISS-re.

Tanácsos úr 2016.04.06. 18:28:34

@Larry Silvester: Nem a lefoglalt technikán, hanem a fejeken múlt. A mérnökök Braunnnal az élen az amiknak adták meg magukat, de maguk a "gyártók", a technikusok majdnem mind orosz fogságba kerültek. Így aztán bármennyire is hihetetlen, a Szovjetunióban előbb repült az A4, mint az USA-ban, ebből lett az R1 - R11 család, NATO kódnevén a SCUD.

púdó 2016.04.06. 19:01:31

Baltimore-ban én is voltam egy (amerikai) II.vh-s tengeralatjárón,ott láttam igazán milyen
lehetett abban élni....amennyire tetszett(nagyon), annyira riasztott.

PusRob 2016.04.06. 19:53:46

Nagyon érdekes egy U-Boot ez. Se nem VII. se nem IX. típusú, pedig az orra arra emlékeztet (ergo pláne nem lehet a későbbi XXI. vagy XXIII. se). Ami érdekes, az az összesen 2 db torpedóvető, de ami külön rendkívül érdekes, az a függőleges nyilásnak tűnő dolgok (és a későbbi képen a benti bazi nagy függőleges oszlopok) az orr részen, hiszen ezek nem voltak általánosak, ahogy az esztergagép se. Ez a Boot szerintem egy aknalerakó lehetett (X. típus) ami egyben utánpótlás szállítására is használtak (a nagy fatározók a torpedóállások mögött). Úgy nézzétek srácok, hogy a X. típusból összesen 8(!) darab készült, ergo ezek a felvételek igazi ritkságokat ábrázolnak. Külön király a torpedós támadáshoz használt célzószámítógép meg a Schnorchel ilyen közeli bemutatása, hiszen pl a Schnorchel a VII és IX típusnál nem volt szériatartozék, csak utólag szerelték őket fel ('43 után). Szerintem itt is egy ilyen utómódosítást látunk, tekintve, hogy csak a XXI. és XXIII. készült eleve betervezett Schnorchellel. Nagyon izgi közeli felvételek ezek. U-Boot aksi pakkot se láttam még egyáltalán, de itt ilyen is van. Nagyon nagyon izgi...

tényállás 2016.04.06. 20:51:21

@Benbe: Hű de elvagy ájulva az oroszoktól, azt azért jobb ha nem felejted el a Szovjetunió nem egyenlő
oroszok ! Pl a második világháborút sem az oroszok nyerték meg, hanem a közép és kelet ázsiai csapatok, vagyis a ferdeszemü, mongol egységek !

Philip F. Queeg 2016.04.06. 21:23:40

@PusRob:

Igen, az akkumulátorok. Hirtelen eszembe jut a jelenet a Das Boot! filmből...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.06. 21:28:49

@sbartha: Igen, a fő. És szerinted egyedül tervezett? Szerinted melyik ipar gyártotta le hozzá a cuccokat? Sajnos hazánkban valami rejtélyes (?) oknál fogva a németek technikai színvonalának megítélése igencsak felül van becsülve.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.06. 21:29:47

@Larry Silverstein: Öööö, az oroszok zsákmányoltak V-2-őt és tudósakat is fogtak el, csak éppen "kicsit" más filozófia szerint "alkalmazták". Koroljov is azért halt meg, mert volt egy "kis munkán"...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.06. 21:30:31

@Benbe: Miféle holdrakétát? Az N-1 egy csődtömeg volt. Saturn V-höz hasonló teljesítményű eszközt a szovjetek cirka 20+ évvel később hoztak létre.

2016.04.06. 21:34:20

Vegre lattak igazi technikat a szigetmajmok - elöször a haboru utan :))
Ujabban rengeteg film es hozzatartozo riport van a TV-kben, USA emberek nyiltan elismerik, ha kicsit !! tovabb tartott volna a haboru, a Nemetek siman megnyerik !!
Ezt is lekoppintottak
www.kheichhorn.de/html/body_horten_h_ix.html
Itt az összesröl a gyüjtemeny:
www.kheichhorn.de/html/body_sonderwaffen.html

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.06. 22:25:56

@Tahó Sandokan: Hogy aztán egy jó kis konjunktúrát generáljon..II. vh nélkül nincs atomipar, és internet se

bioLarzen 2016.04.06. 22:40:33

@camell: Hát, nem nagyon volt mód szakszervizben megcsináltatni, ha ilyen jellegű probléma akadt :)

Afrika steht an der Elbe 2016.04.07. 00:58:29

K... jó fotók. A tengeralattjárósok különösen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.07. 08:08:49

@xoyox: Félelmetesen ostoba komment volt ez. Hány oldalon keresztül soroljam és indokoljam meg, hogy miért?

Tahó Sandokan 2016.04.07. 09:25:44

@A megvalósult amerikai ólom..: miért triviális, hogy ezek a háború termékei? Az, hogy rá fókuszálta az ember figyelmét, maximum azt jelentette, hogy valamivel hamarabb jutottunk el a fejlesztéséig. Viszont ha spekulációk szintjén nézzük simán halhatott meg olyan ember a bombázásokban és a harcokban, aki később ugyanezt az iparágat nagyon előrevitte volna.

Az elpusztított javak tények. Az, hogy egy háború után prosperál valami, az azt jelenti, hogy takarítják a romokat, és a lezuhant életszínvonal éri el lassan a háború előttit, ha a grafikont így vágjuk, akkor konjuktúra, ha bővítjük időben visszafele, akkor egy baromi nagy hullámvölgy.

shred 2016.04.07. 09:41:58

@tromf: hát igen, a győztesek a rossz nácikat elítélték, a hasznos náciknak munkát adtak.

gigabursch 2016.04.07. 10:28:54

Iszonyat az az erőforrás, amit erre pazarolnak az emberiség részéről.

sbartha 2016.04.07. 10:45:21

@molnibalage: A lényeg az,. hogy tévedsz abban, hogy a német tudósok tevékenysége véget ért azzal, hogy az amik lefoglalták a V1-2-ket, meg a doksikat. Még a "holdrakétát" is Braun vezetésével tervezték.

Gyüssz topogni, Gecó? 2016.04.07. 13:04:07

@Macibb: Nem egy nagy ördöngösség rájönni, hogy miért volt csak 14 ágy a 28 fős személyzetnek - mert két váltás volt. Egy nappali őrség, meg egy patkányőrség. Az ágyakban meg melegváltásban aludtak.

:-)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.04.07. 15:07:13

@legelső MortalWombat: German physicists who worked on the Uranverein and were sent to the Soviet Union to work on the Soviet atomic bomb project included: Werner Czulius, Robert Döpel, Walter Herrmann, Heinz Pose, Ernst Rexer, Nikolaus Riehl, and Karl Zimmer. Günter Wirths, while not a member of the Uranverein, worked for Riehl at the Auergesellschaft on reactor-grade uranium production and was also sent to the Soviet Union.

---

At the beginning of August 1945, the representative of Special Committee within GOKO, M. S. Saburov informed Marshall Zhukov that around 1,000 German specialists worked for various Soviet research organizations and that number was expected to climb to 3,000.

---

Under the direction of Dimitri Ustinov, Korolev and others inspected the drawings. Helped by rocket scientist Helmut Gröttrup and other captured Germans until the early 1950s, they built a replica of the V-2 called the R-1,

Greg36 2016.04.07. 15:26:03

@Larry Silverstein: V2 indító Fo-ban, meg Hollandiában volt, de Peenemünde Lengyelországban, és Kohnsteint sem pucolták ki elég alaposan, mire odaért a vörös hadsereg.

Ha tudjátok, nézzétek meg az U-1-et a Deutsches Museumban, na az az igazi lélekvesztő.

Igen, a német tudósok remek dolgokat alkottak, pl. A-4, ami egy igen előremutató fejlesztés volt, de mint hatékony fegyver, a maga korában pocsék.
Egyébként egy német tengeralatjárós mondta a háború után, hogy az ő tudósaik kifejlesztettek pár hónap és soktízezer birodalmi márkáért egy drága akusztikus torpedót. Mire a szövetségesek pár hét alatt csináltak egy akusztikus zajkeltőt pár dolláros darabáron...

A Hold eléréséhez meg kellett Von Braun. Von Braunnak kellett előtte egy Goddard meg egy Ciolkovszkij, Ciolkovszkíjnak meg Goddarnak pedig egy Newton. A Saturn V-nek meg igazából sokezer Newtonra volt szüksége :)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.07. 15:43:54

@Tahó Sandokan: Egyrészt a pusztítás gazdasági konjunktúrát eredményez függetlenül a fejlődéstől is.
Másrészt egy háború során hatalmas állami források koncentrálódnak a katonai fejlesztésekre, amelyek később polgári felhasználásra kerülhetnek.
Az atombomba megépítése során számos olyan költséges kutatást elvégeztek, ami később igen fontos volt az atomipar szempontjából. Atombombát pedig azért kezdtek építeni mert fostak attól, hogy a németeknek is lehet előbb-utóbb.
A számítógépek 40-es, 50-es évekbeli erőteljes fejlesztése is a hadiipar igényei miatt kezdődtek a német majd a szovjet veszély miatt.
Az internet pedig szintén a hidegháború terméke. Atombiztos vezetési pontokat összekötő hálózat volt eleinte. A hidegháború pedig egyértelműen következik a II. vh-ból..

legelső MortalWombat 2016.04.07. 16:19:28

@Greg36:
A németek kifejlesztettek egy olyan torpedót is, ami nem ütközéssel robbant, hanem a hajó alatt.
Ennek az volt a lényege, hogy az alulról jövő nyomás szinte biztosan kettétöri a hajót, és így elég 1 torpedó is az elsüllyesztéshez.
Ha emlékeim nem csalnak, akkor ez úgy működött, hogy a hajó alatt a fém hajótest által megváltoztatott mágneses tér indította a robbanást.
A szövetségesek úgy védték ki (szintén filléres megoldás), hogy valami elektromos huzalokat húztak át a hajótest alatt, feszültség alá helyezték, és így nem változott meg a mágneses tér.
A torpedó meg átment a hajó alatt.
(Elnézést, biztos nem jól írtam le, csak az elvre emlékszem, de torpedó és az elhárító rendszer hatásmechanizmusát biztos nem jól fogalmaztam meg.Ha valaki pntosabban meg bírja fogalmazni, akkor írja le.)

manes 2016.04.07. 17:24:51

@Adamor: Sőt,ugy tudom,hogy Izrael még a cseheknél gyártott Messerschmidteket is vásárolt.Arra már nem emlékszem viszont,hogy használták is-e azokat.

legelső MortalWombat 2016.04.07. 18:35:10

@manes:
Avia S-199 néven adták el a csehek a náluk gyártott Me-109G-t az izraelieknek, 25 db-ot 190.000 $-ért.
Igaz, nem DB 605-ös motorral, hanem Jumo 211Fl-el, más légcsavarral, és más fegyverzettel.
Bevetésükre is sor került.

Greg36 2016.04.07. 18:56:48

@legelső MortalWombat: Hát, nem igazán. A mágneses indukciós elven működő detonátort már az I. VH-ban is használták. Az, hogy torpedóba szerelték, csak egy logikus lépés volt. Amit nem csak a németek, hanem mindenki megtett még a II. VH előtt, többek között, mert az akkori doktrinák szerint nem a kereskedelmi, hanem a nehéz hadihajók voltak a célpont. Azokat - főleg a csatahajókat - úgy tervezték, hogy bírja a közvetlenül a páncéltesten bekövetkező detonációt - sőt, nagy eséllyel a torpedó szimplán összetört/lepattant volna róluk, plusz kikötőben torpedóhálókkal is védték.

De az meg ugye egyértelmű, hogy a modern torpedót egy olasz meg egy angol találta ki az Osztrák-Magyar Monarchia számára :)

¿Qué tapas hay? 2016.04.07. 23:34:20

@Greg36: Nem igazán a tárgyhoz tartozik, de Swinemünde van Lengyelországban, már csak hogy a lengyelek használni is tudják a stettini kikötőt. Peenemünde maradt Németország, bár épp csak a legsarka.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.07. 23:56:09

@sbartha: Terveket mindenki tud gyártani, meg specifikációkat. A rakétát meg a jenki ipar gyártotta le. Ezen felül a holdporgramban olyan cirka 400k ember dolgozott. Barun nélkül is meg tudták volna csinálni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.08. 00:01:07

@Greg36: Meg a szöviknek is volt akusztikus torpedójuk, csak ezt nem szokták valahogy a német fanok reklámozni. Nem a németek seggéből sütött a Nap...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.04.08. 00:02:25

@legelső MortalWombat: Mágneses robbanófejű torpedó volt. A szöviknek is volt ilyen, a Biscmark ellen is ilyet használtak, nem sok sikerrel. Ami oldalról teliba kapta a hajót, alig okozott kárt.

NoOne 2016.04.08. 00:38:06

Azt hiszem a német tudományos munkák és eredmények előrehaladottságától nem lehet és kell eltekinteni, csak ne felejtsétek el, hogy gyakorlatilag Európa teljes területéről gyűjtötték be bő tíz évig a legjobb koponyákat, ha akarták, ha nem... aki nem volt nemzetiszocialista, az "közmunkásként" dolgozott a német hadiipari fejlesztésekben, gyártásban stb., kivéve azokat, akik előbb, vagy utóbb, de le tudtak lépni (Svájc, Portugália, Dél-Amerika, USA, Kanada).
Mivel a német egyetemeken nagyon sokan megfordultak az egész "világról", és elég élénk volt a tudományos eszmecsere, így a németek pontosan tudják, hogy ki mit csinál, és azzal hol tart, ill. tevékenysége, tudása hol "fér bele" a német kutatásokba.

Greg36 2016.04.08. 06:44:17

@¿Qué tapas hay?: Igaz.

@molnibalage: Konkrétan nem tudtam, csak sejtettem, viszont lusta voltam utánanézni. Azt tudom, hogy volt nekik Felix, BAT, Azon, GB-4, GB-8 és LBD-1, szóval nem meglepő, hogy torpedójuk is volt. Meg ugye a Gloster Meteor mellett már repült a P-59, a P-80 és a deHavilland Vampire is.

Sportbíró 2016.04.08. 08:54:09

@molnibalage: A jenki technika pont azzal a Wernher von Braun-nal lett olyan amilyen. Meg a többi Európából oda "importált" német mérnökkel. V2 nélkül sosem lett volna Saturn V, tudniillik az Egyesült Államok mérnökei el voltak dőlve a V2 teljesítményétől, ahogy anno attól is, hogy az elvtársak műholdat juttattak a világűrbe. Előttük! Volt meglepi rendesen...

sbartha 2016.04.08. 11:48:10

@molnibalage: Igen, és ha a toronynak gatyája lenne, ő lenne a legnagyobb legény a faluban.

teddybear01 2016.04.08. 18:57:23

Egyszerűbb lenne, ha végre mindenki megértené, hogy az amerikaiak átvették a német rakétatudósokat, a szovjetek meg csak megtanultak mindent amit csak lehetséges volt tőlük. Aztán azoktól a németektől meg is szabadultak, akik nem voltak égetően fontosak a képességeik és tudásuk miatt. A többi meg jobbik esetben ment az NDK-ba, rosszabbik esetben megjárták a gulágot előtte.

A szovjet rakétatudomány később azért fejlődött gyorsabban, mert az oroszoknak nem volt számottevő stratégiai nehézbombázó-erejük+ támaszpontjaik a világ minden részében. Nekik kellett valami, amivel atomfegyvert tudtak eljuttatni a potenciális ellenségeik területére.
A rakéta ellentétben a nehézbombázókkal, aránylag kis teherbírású, csak egyszer használatos és eleinte nem is pontos hordozóeszköz volt, de legalább sokkal gyorsabb. Még így is hatékony módszernek lehet mondani.

Később aztán a nagyobb gazdasági erő itt is eldöntötte a versenyt, az amerikaiak behozták a lemaradásukat és előnyre is szert tettek.

gigabursch 2016.04.09. 08:03:47

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:
A II. VH alatt legfeljebb a kapitánynak.
Az első és a másodtiszt már váltásban volt.
Ezenkívül volt még két szabad ágy (jobb esetben), orvosi ellátás esetén.

Tanulságos ebből a szempontból az U-96 film (Das Boat).
Az ilyen részletekben maximálisan a valóságot mutatja be.

2016.04.10. 16:23:46

Látom sokaknál az U-Bootokra porcosodik a gyík, nálam viszont az a sok Mauser okoz heves szívdobogást, ágyéki vérbőséget, barlangos testek megduzzadását és előváladék képződést.

@gigabursch: Das Boot. Nem Boat! A posztban is rosszul szerepel.
süti beállítások módosítása