Napi érdekes - 142

2016. január 24. JTom

1942_britek_altal_talalt_sebesult_nemet_tiszt_az_eszak-afrikai_sivatagban.jpg

1942. Britek által talált sebesült német tiszt az észak-afrikai sivatagban

 

1870_a_francia-porosz_haboruban_parizs_ostromakor_csomag_es_levelszallitasra_hasznalt_holegballon_inditasa.jpg

1870. A francia-porosz háborúban Párizs ostromakor csomag és levélszállításra használt ballon indítása

 

1900_cigarettacsik-vadasz_parizsban.jpg

1900. Cigarettacsik-vadász Párizsban

 

1900_korul_szabadsag-hid_a_gellert-hegyrol.jpg

1900 körül. Szabadság-híd (akkoriban Ferenc József-híd) a  Gellért-hegyről

 

1911_postaszolgalat_izlandon.jpg

1911. Postaszolgálat Izlandon

 

1912_a_titanic-tulelo_charles_asplund_menetjegye.jpg

1912. A Titanic-túlélő Charles Asplund menetjegye

"Olvasóink szerint nem a Titanicra, hanem ugyancsak a White Star Line-nál váltott a "csatlakozásra" New Yorkból - Massachusettsbe szóló vasúti jegy. És tényleg! Köszönöm a javítást."

 

1916_somme-i_csata_szintere_egy_brit_holegballonbol.jpg

1916. Somme-i csata színtere egy brit hőlégballonból

 

1940_kerekpar_taxi_koppenhagaban_dania.jpg

1940. Kerékpár taxi Koppenhágában, Dánia.

 

1944_masodik_vilaghaborus_japan_bombaszallito_ballon_a_fu-go.jpg

1944. Második világháborús japán bombaszállító ballon a Fu-Go.

"Tulajdonképpen az első interkontinentális fegyvernek tekinthető robbanószer-szállító eszközből valamivel több, mint 9300 darabot engedtek fel Japánból az állandó szelekre bízva őket. A teljes mennyiségből bizonyíthatóan kb. 300 ért partot az Egyesült Államokban és Kanadában. A legtávolabbra jutott ballont Michigan-ben észlelték a Nagy-tavak közelében. Egyetlen egy robbanás követelt áldozatokat, Oregonban 1945. május 5-én egy terhes asszony és öt tizenéves gyerek talált egy földre szállt ballont egy kirándulás során. Mindannyian meghaltak a detonációban."

 

1944_szovjet_iljusin-4_bombazo_navigatora.jpg

1944. Szovjet Iljusin-4 bombázó navigátora

 

1945_hamburgi_cirkuszi_elefantok_segitenek_a_romeltakaritasban.jpg

1945. Hamburgi cirkuszi elefántok segítenek a romeltakarításban

 

1950_nemet_csalad_egy_masodik_vilaghaborus_lanctalpas_motoron_egy_bajor_erdoben_kleines_kettenkraftrad_hk-101.jpg

1950. Német család egy második világháborús lánctalpas motoron egy bajor erdőben (Kleines Kettenkraftrad HK-101).

 

1950_svajc_gyerekules_helyett.jpeg

1950. Svájc. A gyerekülés előtt.

 

1952_kanadai_katonak_a_koreai_haboruban_egy_rogtonzott_jegkorongpalyan_jatszanak.jpg

1952. Kanadai katonák a koreai háborúban egy rögtönzött jégkorongpályán játszanak

 

1954_marilyn_monroe_szorakoztatja_az_amerikai_katonakat_koreaban.jpg

1954. Marilyn Monroe szórakoztatja az amerikai katonákat Koreában

 

1955_mona_lisa_hamisitvanyok_parizsban.jpg

1955. Mona Lisa hamisítványok Párizsban

 

1968_augusztus_24_az_elso_francia_kiserleti_nuklearis_robbantas_a_canopus_muvelet_soran_francia-polinezi-ban_a_atollon_igy_franciaorszag_az_otodik_atomnagyhatomma_valt.jpg

1968. augusztus 24. Az első francia kísérleti termonukleáris robbantás a Canopus-művelet során Francia-Polinéziában a Fangataufa-atollon. A korábbi algáriai kísérleti robbantással Franciaország az Egyesült Államok, a Szovjetunió és Nagy-Britannia után a negyedik atomnagyhatalommá vált.

 

1985_a_rendorseg_altal_helikopterrol_ledobott_bomba_miatt_kiegett_philadelphiai_lakasok_a_fekete_move_radikalis_mozgalom_elleni_ostrom.jpg

1985. Egy elfelejtett incidens. A rendőrség által helikopterről ledobott bomba miatt kiégett philadelphiai lakások. A fekete "MOVE" radikális mozgalom tagjai elleni ostrom során egy váratlan ötlettől vezérelve bombát dobtak az elbarikádozott ház udvarába. 65 épület égett le. Tizenegyen haltak meg, köztük öt gyerek. Légi felvétel a károkról ITT.

 

1989_tengereszkadetok_tisztelegnek_anatolij_golimbievszkom_a_haborus_veteran_elott_leningradban.jpg

1989. Tengerészkadétok tisztelegnek Anatolij Golimbjevszkom, a háborús veterán előtt Leningrádban

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr798302400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2016.01.24. 12:07:45

Milyen furán jött, ki, hogy csak 4 színes fénykép volt a válogatásban :)

bioLarzen 2016.01.24. 12:20:33

A legelső kép erőst beállítottnak tűnik :)
No, persze, ettől még itt a helye.

Visziont, a Mona Lisa hamisítványok közül a legkisebb készítőjét szívesen megkérdeztem volna, hogy ugyan, miben bízott? :D

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.01.24. 12:33:53

@bioLarzen: talán az eredeti képalá túloz és nem mind "hamisítvány", biztos van közte néhány műkedvelő "alkotása" is. :)

ZON 2016.01.24. 13:13:37

A lánctalpas motor az utasokon kívül egy taligás ekét is szállít, nyilván remekül pótolt egy kis traktort.

Az utolsó kép döbbenetes, bár én először Drebin hadnagy trükkjének véltem...:)

¿Qué tapas hay? 2016.01.24. 13:31:19

Az első francia nukleáris kísérleti robbantás a Gerboise bleue volt Algériában, 1960. február 13-án. A Canopus az első termonukleáris kísérlet volt 1968-ban.

¿Qué tapas hay? 2016.01.24. 13:44:39

Mégvalami: a párizsi léggömb szerintem nem hőlégballon volt (akkoriban ez nemigen volt használatban), inkább gázballon, amit éppen városi gázzal töltenek fel a képen.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.01.24. 13:51:38

@¿Qué tapas hay?: kösz, mindkettő javítva. a ballonos képen nekem is feltűnt a cső.

bioLarzen 2016.01.24. 14:26:48

@JTom: Szerintem is ez lehet, mert olyan hamisítványt csinálni, amin az eredeti képnek csajk egy töredée látható - enyhén szólva is rizikós vállalkozás lenne :D

David Bowman 2016.01.24. 14:29:34

@bioLarzen: Nem minden repro hamisítvány.

Ferenc József híd.

"1960. február 13-án Franciaország Algériában a Gerboise Bleue névre hallgató atombomba felrobbantásával negyedikként lépett be a nukleáris fegyverekkel ..."

David Bowman 2016.01.24. 14:33:37

Különben Mona Lisából állítólag most is két "eredeti" van.

¿Qué tapas hay? 2016.01.24. 14:45:06

Mégvalami, bocs': Az Asplund-féle jegy nem a Titanicra szóló menetjegy, hanem a család (vagy az együtt utazó hétfős csoport) számára kiállított belföldi utazási utalvány NY - Worcester MA útvonalra, amit vélhetőleg a hajójeggyel együtt vett meg. (Megjegyzem a Ł2 16s4d ár kicsit kevés lett volna a hét embernek az átkeléshez, egy harmadosztályú jegy hét font körül volt).

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.01.24. 15:03:33

Vajon mekkora volt a csomag- és levélszállításra használt ballon célba érkezési pontossága?

A hátizsákban szállított gyerekeknek nem lehetett életbiztosítás ez a közlekedési mód...

Gringo 2016.01.24. 15:21:03

Bombát dobni egy sűrűn lakott környékre? WTF?

Rollende Landstrasse 2016.01.24. 15:21:24

Örök vágyam egyszer kipróbálni egy Kettenradot. Vajon hogy működik a kormányzása?

szita szita péntek 2016.01.24. 15:45:51

@Rollende Landstrasse: Úgy emlékszem az a lényeg, hogy ha a kormány kevesebb, mint 5 fokban van kitérítve, akkor bíznak abban, hogy a kerék vezeti az irányt és ezt az enyhe ívet beveszi a jármű - amennyiben ezt meghaladja a kitérítés, úgy a megfelelő oldali láncalpat befékezve "tank szerűen" fordul.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.24. 15:52:49

Durva jó válogatás, főleg a vége

teddybear01 2016.01.24. 16:11:37

@JTom: A ballont kénsavból vasreszelékkel fejlesztett hidrogénnel töltik. A városi gáz fajsúlya sokkal nagyobb, mert szénmonoxidot és nitrogént is tartalmaz, nincs felhajtóereje, alkalmatlan a léggömbhöz. Egyébként a szénmonoxidtól mérgező a városi gáz.

Halálosztó Babgulyás 2016.01.24. 16:13:30

Az utolsó képen egy törzsőrmester látható?

Dr_utcai_arcos 2016.01.24. 16:54:58

A robbantás képére- ha nem ismernénk a hatásokat- mondhatnánk, hogy gyönyörű! Az utolsó képet viszont tuti, hogy nem hiszem...Hol a francba van elvágva????

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.01.24. 17:56:32

Azok a Mona Lisák egymáshoz sem hasonlítanak valami nagyon.

Ravasztigris 2016.01.24. 18:05:45

A '85-ös philadelphiai robbantós képnél eszembe jutott Frank Miller Batman: Year One c. képregénye, amiben hasonló módon próbálja a korrupt rendőrség kifüstölni a kezdő Denevérembert. Tekintve, hogy a képregény egy évvel későbbi, mint maga az incidens, nem elképzelhetetlen az összefüggés a kettő között. Ennyivel is izgalmasabb a képregény. :D

¿Qué tapas hay? 2016.01.24. 18:36:08

@teddybear01: A normálállapotú levegő sűrűsége 1,293 kg/m3, a normálállapotú városi gázé 0,58 kg/m3 (körülbelül akkora, mint a 350°C hőmérsékletű, normálnyomású levegőé). Szóval van felhajtóereje, csak lényegesen kisebb, mint a hidrogéné. Mindezek ellenére használták ballonok töltőgázaként, mert könnyű volt előállítani és kéznél volt.

"On July 19, 1821, at the coronation in London of George IV, Charles Green made the first ascent in a balloon inflated with coal gas. He also made a historic flight on November 7, 1836, from London to Weilburg, Duchy of Nassau (now in Germany), a distance of about 800 km (500 miles). "

2016.01.24. 18:55:43

Az elso kep beallitott? Ameddig a szem ellat, sik terep, es sehol mas targy vagy szereplo, serult vagy holt.
A 85-os Philadelphiai bombaledobas szerintem nem elfeledett, csak elhallgatott. Es akkoriban nem volt heves internetjuzerek hada, akik tovabbcukkoljak a jonepet.
@Dr_utcai_arcos: a combtoveknel. Ettol meg a belso szervek mukodokepesek maradhatnak, bar gondolom, csinaltak neki egy speci "szeket" amire mintegy beleultetve meg tudja tartani a stabil fuggoleges testhelyzetet. Normal esetben a kezeid a combkozepig ernek, csuklod is boven lejjebb van, mint a combtoved, szoval nem trukk. Mas kerdes, hogy en inkabb belehalnek, ha igy kellene elnem.

ZON 2016.01.24. 19:36:23

@vanvelemenyem: több helyen hallottam, hogy az ember élni akarása mindig felülírja a csonkolás okozta traumát, azaz senki nem akart visszakúszni a sínekre, miután az előző vonat amputálta a lábát,lábait. Remélem, egyikünk sem fogja igazolni vagy cáfolni ezt a véleményt.
Egy orvos azt mondta valamikor, hogy ő egyféle beteggel nem találkozott még soha : akit nem tudott volna meggyőzni, hogy NEKI nem gyógyíthatatlan a betegsége...

2016.01.24. 19:53:45

@ZON: nem vagyok orvos, de ismertem egy embert, aki fellabu lett motorbaleset miatt, es amikor hazaengedtek a rehab.korhazbol (honapokkal a balesete utan), otthon az elso ejjel ongyilkos lett.
Hat, igen, mi ne tudjuk meg ezt az erzest soha.

l ember 2016.01.24. 20:01:04

@Gringo: úgy gondolta biztos a főtörzsizé, hogy majd jól felgyújtják az épületet, és kirohannak belőle a niggerek

Valami ilyen figura lehetett:

www.youtube.com/watch?v=vuP6KbIsNK4

nyilas miki 2016.01.24. 20:21:17

Ez nem a Titanicra szóló jegy. Ezt a jegyet a megmentésük után kapta 25 dollárral együtt New York-Worcester, Massachusetts útvonalra az Üdvhadseregtöl New Yorkban. Később visszatért Svédországba, ahol 1943-ban hunyt el.
www.encyclopedia-titanica.org/titanic-survivor/johan-charles-asplund.html

Bikli néni 2016.01.24. 20:39:14

A Szabadság-híd lenyűgöző, az elefántos kép meg kedves :)

teddybear01 2016.01.24. 21:21:01

@¿Qué tapas hay?: "A normálállapotú levegő sűrűsége 1,293 kg/m3, a normálállapotú városi gázé 0,58 kg/m3 (körülbelül akkora, mint a 350°C hőmérsékletű, normálnyomású levegőé). Szóval van felhajtóereje, csak lényegesen kisebb, mint a hidrogéné. Mindezek ellenére használták ballonok töltőgázaként, mert könnyű volt előállítani és kéznél volt."

Először is nem állandó a fajsúlya a városi gáznak, hanem gyártástól függően változó, ahogy az összetétele.
szénsav CO2 2.0- 4.0%
nehéz
szénhidrogének CnHm 1.5- 4.0%
oxigén O2 0.2- 0.5%
szénoxid CO 4.0- 8.0%
metán CH4 30.0-37.0%
hidrogén H2 44.0-49.0%
nitrogén N2 3.0-12.0%

A városi gáz fajsúlya változó, de sokkal nagyobb, mint a hidrogéné. Ami pedig a párizsi kommün postaléggömbjeit illeti, azok pont a nagyobb teherbírás miatt voltak hidrogénnel töltve. Ügyanezért kezdték el használni a mikrofilmes levélrögzítést, mert így egy üveglapnyi filmen több száz oldalnyi iratot lehetett eltárolni, ami komoly súlymegtakarítást jelentett.
A léggömbök általában sikeresen elérték a baráti területeket, de a poroszoknak sikerült lelőniük egyet ágyúval, ami abban az időben világszenzáció volt. Tulajdonképp ez volt az első sikeres légelhárító találat.

¿Qué tapas hay? 2016.01.24. 21:21:49

@nyilas miki: Szerintem ez az Asplund nem az az Asplund. A posztban bemutatott jegy egy hétfős csoport belföldi jegye NY-Worcester MA útvonalra. Egyértelműen Angliában váltották (ápr. 6-án). Valószínűbb, hogy ez Carl Oscar Vilhelm Gustafsson Asplund és családja jegye volt. www.encyclopedia-titanica.org/titanic-victim/carl-asplund.html

¿Qué tapas hay? 2016.01.24. 22:22:29

@teddybear01: Igazából két kérdés körül folyik a vita:

1) Mivel töltötték meg a párizsi postaléggömböket: Ezt én pontosan nem tudom, de a lehetséges töltőgázok közül én a városi gázt találtam legvalószínűbbnek, pusztán annak okán, hogy a városi gázhálózatról könnyűszerrel tölthető lett volna a léggömb. Ez persze lehetett másként is.

2) Alkalmas-e a városi gáz röpülő léggömb megtöltésére? Erre egyértelműen igen a válasz, lévén használták is erre a XIX. században. Esti agytornaként kiszámoltam a városi gáz normál sűrűségét az általad adott összetételi arányok figyelembe vételével. (A nehéz szénhidrogéneket 2,5 kg/m3-rel számoltam (butilén, 1,3-butadién, ezek elég nehezek). Nos, a megadott összetételi határok között az ezekből a gázokból összeállítható legsűrűbb keverék sűrűsége 0,5605 kg/m3, a legritkábbé 0,4748 kg/m3. Ezek a sűrűségértékek megfelelnek 357,17°C, illetve 470,81°C hőmérsékletű, normálnyomású száraz levegőnek.A hőlégballon töltetének átlagos hőmérséklete 100°C körül van, az ehhez tartozó sűrűség kb. 0,95 kg/m3.Szóval az igaz, hogy a városi gázzal töltött ballonra ható felhajtóerő kisebb, mint a hidrogéntöltelű léggömbé még mindig kb. kétszer akkora, mint az azonos méretű hőlégballoné.

Bikli néni 2016.01.24. 23:59:40

@¿Qué tapas hay?: Én is ezt nézem, ez a jegy sehogy se jó. Április 10-ére szól, NY-ból Worcester, Massachusetts útirányba. A Titanicnak meg az első útja volt az utolsó is, és április 10-én indult Southamptomból NY felé, aztán 14-én hajnalban süllyedt el. Ha nem süllyed el, akkor se fut be 15-16-a előtt. Nem is lehetett volna 10-én New York-ban a hajó.

bioLarzen 2016.01.25. 00:24:15

@David Bowman: Persze, tudom - csak a képalá (Tom szerint az eredeti is) nevezi hamisítványoknak.

Én is elég biztos vagyok benne egyébként, hogy az nem hamisítványnak készült, mert lássuk be, azt azért nehéz lenne elképzelni, hogy valaki ezzel bepróbálkozna :)

bioLarzen 2016.01.25. 00:32:39

Tényleg, felmerül bennem a kérdés: mi számít hivatalosan "hamisítványnak" - mármint a festményeket illetően? Az OK, hogy amit hivatalos engedéllyel, a hatóságok tudtával festenek, az nem. De azokon kívül mi? Amit eleve azzal a szándékkal készítenek, hogy eredetiként tüntessék fel?

BéLóg 2016.01.25. 02:41:08

@vanvelemenyem: Tereptárgyak vagy kilőtt jármű, akármi lehet a fotónak "háttal", azaz ott ahová éppen nem nézünk! De azt sem tudjuk, milyen a tiszt sebesülése. Lehet hogy ment több kilométert aztán összeesett és véletlenül rátaláltak. Ilyen is volt a sivatagban, nem is egyszer.
Talán épp EZÉRT készült a fotó, hogy mekkora mákja volt a Germánjának?

Charlie Brown 2016.01.25. 10:27:26

@Bikli néni: Nem, az április 10. dátum az a hajó kifutására vonatkozik, azért "Sailing 10 APR 1912".

Conchobar 2016.01.25. 10:34:38

@BéLóg: " mekkora mákja volt a Germánjának?" - Valóban nagy szerencséje lehetett, hogy az angol nem lőtte le, csak megszurkálta (nagyon valószínűtlen a pozitúrája. Esetleg valami történhetett a baloldalával)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.25. 11:03:11

@bioLarzen:

"Amit eleve azzal a szándékkal készítenek, hogy eredetiként tüntessék fel?"

Pontosan. Tehát a reprók a legkevésbé szoktak hamisítványok lenni, hiszen mindenki tudja, hogy hol található az eredeti.;-)

Fredddy 2016.01.25. 15:53:27

Érdekes fotók, köszönjük.

A német családot szállító lánctalpas motort eredetileg tényleg a 2. vh-s német hadsereg használta (SdKfz2 Kettenkrad), de a háború után tovább gyártották polgári célra. Méretéhez képest igazi szörnyeteg volt, valahol olvastam, hogy akár egy sárba ragadt teherautót is ki tudott szabadítani.
A keceli múzeumban is van egy, azt a magyar tűzoltóság használta a 70-es évek elejéig.

2016.01.25. 21:10:55

Huhh, hát ez eléggé háborús, robbantós-romosra sikeredett. Nem nagyon szeretem, amikor a random-generátor így hozza össze. Kissé nyomasztó.

¿Qué tapas hay? 2016.01.25. 21:13:01

@Bikli néni: Az április 10-i dátumot félreértetted valószínőleg. Az utalvány szövegét én úgy értelmezem, hogy a NY-Worcester viszonylatban az Asplund-családot szállító vállalatnak a menetdíjat a White Star Line téríti meg a Titanic április 10-i útjára beszedett díjak terhére.

@protézisesh: A felrobbantott bomba működési elve. A termonukleáris fegyver a nukleáris fegyverek azon részhalmaza, ahol a felszabaduló energia (részben) magfúzióból származik.A szöveg javítását csak azért javasoltam, mert az első francia atombomba nyolc évvel korábban lett felrobbantva Reggane-ban. Viszont kétségtelen, hogy a Canopus volt az első francia hidrogénbomba.

Trónkövetelő 2016.01.25. 23:38:35

Még egy apró tárgyi tévedés szerepel a posztban, ha ténynáciskodhatok egy kicsit:
A franciák valóban a 4. atomhatalom voltak, de az USA, a Szovjetunió és a britek után, Kínát megelőzték, az első francia atombombát 1960. február 13.-án, az első kínai bombát pedig 1964. október 16.-án robbantották fel.
Egyébként érdekes a brit atombomba története, ők maguk is meglehetősen előrehaladott kutatásokat folytattak, a II. világháború alatt, amiknek az eredményeit Churchill utasítására megosztottak az amerikaiakkal, cserébe azért, hogy nekik maguknak ne terhelje az amúgy is rogyadozó háborús költségvetésüket, viszont cserébe az amerikaiak is hajlandóak lesznek bizonyos létfontosságú információkat átadni a briteknek a bombáról. ehelyett az történt, hogy az amerikaiak mindent titkossá nyilvánítottak, és semmit nem adtak a briteknek, minden követelőzésük és tiltakozásuk ellenére, holott a britek teljes joggal állíthatták, hogy az ő kutatási eredményeik nélkül még hónapokig, sőt évekig eltarthatott volna a bomba kifejlesztése. A britek végül kénytelenek voltak lenyelni ezt a dolgot, és teljesen maguktól megcsinálni a saját bombájukat. Ami még vicces, hogy ezt az üzletet személyesen Churchill hozta össze az amerikaiakkal, de miután megbukott az 1945-ös választásokon, az új munkáspárti kormányt ellenzékből végig támadta azzal, hogy késlekedik a brit atombomba kifejlesztésével, holott annak késedelméért elsősorban ő maga volt a felelős :)

Zorba the Geek 2016.01.26. 10:21:26

@bioLarzen: A vak szerencsében.

@¿Qué tapas hay?: Stimmel. Négy felnőtt, három gyerek.

@ZON: Ha tovább durvul a helyzet odakint, előkerülnek még az ilyen járművekkel együtt későbbre eltett fegyverek is.

protézisesh 2016.01.26. 11:16:07

@¿Qué tapas hay?: Bocs, de még nem tiszta: ha a maghasadásból származó energia a termonukleáris fegyver, akkor a "sima" nukeláris az micsoda?

protézisesh 2016.01.26. 11:17:27

@¿Qué tapas hay?: "Alkalmas-e a városi gáz röpülő léggömb megtöltésére? "

vö: vajon mennyi egy töketlen fecske repülési sebessége?

xlsxls 2016.01.26. 12:06:47

@protézisesh: A thermonukleáris pont nem maghasadásból, hanem magfúzióból nyeri az energiát. De a fúzió beindításához ennél is kell egy kisebb hasadó bomba. Köznyelvben a thermonukleáris a hidrogénbomba, a "sima" nukleáris az atombomba.

sámli 2016.01.27. 16:48:18

@protézisesh: Attól függ. Afrikai, vagy európai fecske? :)

Ibn al-Haiszam 2016.01.28. 13:52:47

Az autoindex ( www.stva.zh.ch/internet/sicherheitsdirektion/stva/de/StVAfz/FZindex/FZeindex.html ) szerint a motoron Kern Roland viszi a gyerekeit. ( Svájcban a rendszám személyhez tartozik és nem jármûhöz )
süti beállítások módosítása