19. századi biciklisek

2016. január 14. JTom

Pár kép. A közös bennük, hogy mindegyik 19. századi, a biciklizés legkorábbi időszakából valók. Persze a BI-cikli szó sem áll meg, hiszen némelyikük három- vagy négykerekű. :)

early_bicycle_2815_29.jpg

1896. Magukat a Stearns Hatosikreknek hívó férfiak a négy személykocsit húzó Empire State Express-szel versenyeztek - és nyertek

 

early_bicycle_281_29.jpg

A legkorábbi kép: az 1850-es évekből (Getty Images)

 

early_bicycle_2810_29_1.jpg

1895. Sir Arthur Conan Doyle és felesége triciklin (Getty Images)

 

early_bicycle_2811_29.jpg

1895. Bátor ember a Capitolium lépcsőin (Getty Images)

 

early_bicycle_2813_29.jpg

1890. Postások és velocipédjeik (Corbis)

 

early_bicycle_2814_29.jpg

1880 körül (Corbis)

 

early_bicycle_282_29.jpg

1881. (Getty Images)

 

early_bicycle_283_29.jpg

1888. John Boyd Dunlop, a Dunlop gumigyár alapítója által kifejlesztett levegővel töltött abroncs tesztje egy triciklin (Getty Images)

 

early_bicycle_284_29.jpg

1889. Első berlini bicikliverseny (Getty Images)

 

early_bicycle_285_29.jpg

1890. Verseny New Yorkban (Getty Images)

 

early_bicycle_286_29.jpg

1890. A ma ismert és akkor forradalmi újdonságnak számító "biztonságos bicikli" a safety-bicycle már a hölgyeknek is elérhető lett (Getty Images)

 

early_bicycle_287_29.jpg

1891. Viktoriánus artisták (Getty Images)

 

early_bicycle_288_29.jpg

1895. Charles Stewart Rolls (elöl) - az 1906-ban alapított Rolls-Royce gyár egyik tulajdonosa - még a Cambridge-i Egyetem diákjaként egy tandemen (Getty Images)

 

early_bicycle_289_29.jpg

1895. Hétemberes (Getty Images)

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr508269276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.01.13. 20:52:15

A kapitóliumos kép nagyon durva. Akkora esésbe lazán bele lehet halni.

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.01.14. 08:44:21

A capitoliumos képen érdekes, hogy a kis kerék van elöl. Nem ez a modell volt az elterjedtebb.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.01.14. 09:39:44

Az a lépcsőn biciklizés ebben a formában már extrémsport.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2016.01.14. 11:43:20

Áhhhh, ez nagyon vagány összeállítás. Tök buli lenne kipróbálni őket. Persze megfelelő védőfelszerelésben. Simán beleférne az extrém sport kategóriába! :-))))))))))))))

szita szita péntek 2016.01.14. 14:27:28

Dunlop-os képen egy gyerek van - neki még nem hiszem, hogy lehet "terméke". Valószínűbb ez a fia, akit szemlélve feltalálta a gumiabroncsot.

Tejinashi 2016.01.14. 18:07:36

@szita szita péntek: ja és egyébként ő egy skót állatorvos volt :)

efi 2016.01.14. 20:16:32

Az ember néha nem érti, hogy egy-egy teljesen nyilvánvaló dolog, hogy-hogy csak évtizedek után jut eszébe valakinek, amikor egy fél délutánnyi gondolkodás után eszébe kéne annak, aki ezzel foglalkozik.
A nagy kerekes biciklik hátrányai egyértelműek voltak (felszállás-leszállás, esés, örökforgó pedál, rossz súlypont, rossz üléshelyzet (versenyhez), behatárolt méretezhetőség ezáltal sebesség.
Ennek ellenére nem volt elég az 1 délután, hogy a bevezetése után azonnal tökéletesítse valaki és kialakítsa a gyémánt alakú vázat, lánchajtással.

Pootj 2016.01.14. 21:24:28

@NagyságosSodalisO [eng]: A bécsi technikai múzeumban van egy velocipédmodell, amire meg lehet próbálni felülni. Nem egyszerű, ha még menni is kell vele. Mint majom a köszörűkövön... :-)
Egyébként az a múzeum egy egész napos kirándulást megér Bécsbe. Annyi érdekességvan 5 emeleten hogy elképzelhetetlen. Az acélgyártás gépei, gőzgépek, mozdony hosszmetszetek (konkrétan egy gőzmozdony hosszában szétvágva...) az osztrák járműipar emlékei, Enigma. Még olyan modern dolgok is ki vannak állítva, mint az első mobiltelefongenerációk. Elég megdöbbentő volt szembesülni azzal, hogy az általam elsőként használt Ericsson A1018 már múzeumi tárgy :-)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.01.14. 22:02:23

@efi: Ez így egyszerűnek tűnik, csak azt felejted el, hogy az első ipari méretekben gyártható lánchajtás mikortól állt rendekezésre egy rakás mindennel, ami kell egy bringához.

Ashes & Frost 2016.01.14. 22:58:05

Azt soha senki nem fogja tudni nekem megmagyarázni, hogy az első keréknek miért kellett 1.5m magasan lennie.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.01.14. 23:43:14

@Ashes & Frost: Mert így jött ki az áttétel nélküli tekerési sebesség (fordulatszám) és nyomaték.

zweitakt 2016.01.15. 16:07:05

Jerome Klapka Jerome:"Három ember kerékpáron" megvan? Ott igen részletes képet lehet kapni a XIX.sz. végi kerékpárokról;-)) és a németekről;-))))

Ez a poszt pont jó illusztráció hozzá!

efi 2016.01.15. 19:33:46

@molnibalage:
De törekvés sem volt rá, vagyis valahogy az ötlet sem volt meg.
Levegővel töltött gumi sem volt, Dunlop mégis feltette. Egyébként volt már akkoriban lánchajtás, fogaskerekek meg bőven, meg szíjhatás is.
Ez a "végig itt volt előttünk a megoldás" máshol is tetten érthető. Hogy egyszerűbb dolgokat is mondjak: a fejjel lefele is megálló flakonok (pl sampon, mustár stb), vagy görgő a nehéz bőröndökre, telefonnál a beszélő és hallgató egy kagylóba integrálása. Egyszerűek és olcsóak, mégsem alkalmazta senki évtizedekig, sőt akár 100 évig sem.

bioLarzen 2016.01.16. 01:45:15

@molnibalage: Egyszerűen nem vagyok hajlandó elhinni, hogy nem hatalmas nosedive lett a dolog vége...

Majda 2016.01.16. 15:40:54

Sziasztok! Ha tényleg ki akarjátok próbálni, nyáron próbálkozzatok a Margit-szigeten, az egyik bringakölcsönzőnél láttam ilyen nagykerekű bringát. Mondjuk nem tudom, mennyire autentikus és én még nem mertem kipróbálni... :)

Afrika steht an der Elbe 2016.01.16. 19:22:49

Egy ilyen bringával hogy álltak meg a sarkon? Mármint a kétméteres kerekűre gondolok.

nemtomki 2016.01.23. 01:46:51

Doyle és neje a triciklin: nekem az a tricikli négykerekűnek tűnik, az asszony lába alatt is van egy kerék.
süti beállítások módosítása