1. Az 1920-as évek eleje, útburkolati jel festés az Egyesült Államokban. Nézzétek a jármű jobb első kerekére szerkesztett, útszélkövető készséget is!
2. 1924, a Metro-Goldwyn-Mayer filmstúdió híres oroszlán bömbölésének felvétele. Ez volt a sorban második „mozgó logó”, még fekete-fehér, de már hangosfilm. Az állatot Jackie-nek hívták és Tarzan filmekben is szerepelt.
3. 1936, a New York Central vasúttársaság, Mercury szerelvénye. A személyszállító vonatok, a középnyugat nagyvárosaiba jártak. A stílus art deco, de megtestesíti azt, amit ma retrofuturizmusnak hívunk. Ha azzal a feltétellel kaphatnék terepasztalt, hogy csak egy szerelvényem lehet hozzá én bizony ezt kérném.
4-5-6. 1964 februárja, Classius Clay – később Muhammad Ali – és a Beatles találkozása Miamiban. Az öklöző pár nappal későbbi mérkőzésére készült Sonny Listonnal. Egyik kép viccesebb, mint a másik, nem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy többet is megmutassak.
7. 1855, a képről rendelkezésre álló összes információ olvasható a képen! Már azt komoly teljesítménynek gondolom, hogy valaki ekkora távolságot megtegyen velocipéden, nem hogy még versenyezzen!
8. A meglehetősen szokatlan felépítésű, Blohm & Voss Bv 141 felderítő repülőgép, a második világháború egyik legritkább típusa volt, körülbelül 20 példányt építettek belőle.
9. 1970-es évek, Asheville, New York City. A kommentár felesleges.
10. 1960-as évek, Blaha Lujza tér, Budapest. Én itt láttam ezt a képet.
11. 1961, a hidegháborús konfliktus élesedik, megkezdődik a Berlini Fal építése. A szovjet M20 Pobjeda típusú személygépkocsi, két amerikai, M48A1 Patton harckocsi között halad át, a Checkpoint Charlie-nál.
12 és 13. Keletnémet úttörők, működő, Trabant-motoros... Ehh, nem is tudom hogy kéne hívni ezeket! Harckocsimodellek? Szóval ezekkel gyakorlatoznak. A teljes történet a lánctalpasokról Prokee-nál olvasható. Ez a nála a közelmúltban megjelent post juttatta eszembe azt a történetet, hogy 1972-ben a BTR 152 mintájára, gyerek-léptékű csapatszállító is készült Trabi motorral. Ez látható a 13. képen. Erről pedig itt olvasható a történet.
14. 1942 novembere, egy brit mozdony, mely „megbosszulta saját halálát és lelőtte” az őt megtámadó német vadászgépet! A Luftwaffe, JG26-jához tartozó, Focke-Wulf 190-es, az angliai Ashfordban található vasúti műhelyt támadta. Pilótája, Heinz Bierwirth észrevette a távolodó, D3 osztályú gőzmozdonyt, majd alacsonyan repülve tüzet nyitott rá. A gőzmozdony kazánja felrobbant, az FW 190-es pedig olyan alacsonyan repült, hogy a szétrepülő roncsdarabok eltalálták és lezuhant. Charles Gilbert mozdonyvezető és a fűtője is megsérült, de túlélte a kalandot, míg a pilóta, Bierwirth életét vesztette. Őt katonai tiszteletadás mellett temették el Hawkinge temetőjében.
15-16. Lockheed U-2 kémrepülőgépek roncsai kiállítva Pekingben. A gépek a tajvani légierő, Fekete Macska (黑貓中隊 / hēi māo zhōngduì) századához tartoztak. Az 1961 és 1974 között funkcionáló egység működése alatt 5 gépet lőtt le a Kínai Népköztársaság légvédelme föld-levegő rakétákkal, de kiképzés közben is veszítettek 7 gépet. Jellemzően a repülőszázad mindig 1-2 gépből állt, de fennállása alatt összesen 19 darab U-2-est használtak (el). Egy meglepően jó állapotban fennmaradt roncs ma is látható Pekingben egy múzeumban.