Napi érdekes - 521

2024. május 18. JTom

1895_san_francisco-i_rendor_alakulat_kifejezetten_a_szerencsejatek_termekre_opiumbarlangokra_specializalodtak_a_kinai_negyedben_modszeruk_egyszeru_volt_szetvertek_mindent_akkoriban_a_berendezes_potlasa.jpg

1895. San Franciscó-i rendőralakulat. Kifejezetten a szerencsejáték-termekre, ópiumbarlangokra specializálódtak a kínai negyedben. Módszerük egyszerű volt: szétvertek mindent. Akkoriban a berendezés pótlása, vagy az üvegezés is sokba került és sokáig tartott, mire a tulajdonos visszatérhetett az üzletbe

1903_torre_del_lago_lucca_italy_the_celebrated_italian_music_composer_giacomo_puccini.jpg

1903. Korának ünnepelt operaszerzője Giacomo Puccini cukorbaja miatt hosszasan lábadozik autóbalesetben szerzett lábtöréséből. Torre del Lago, Lucca, Olaszország

1918_an_egyptian_coptic_christian_woman.jpeg

1918. Egyiptomi kopt keresztény nő hagyományos viseletben. A kopt egyház valószínűleg a legősibb máig fennálló keresztény egyház, ami szervezetileg teljesen független a többi keresztény egyháztól. Saját pápát választanak, a jelenlegi egyházfő neve II. Tavadrosz (Teodor)

1931_grand_opening_of_empire_state_building_ny.jpeg

1931. Az Empire State Building hivatalos megnyitója New Yorkban

1931_policemen_discover_barrels_with_beer_which_were_hidden_under_the_cargo_of_a_truck.jpg

1931. A szesztilalom idején rendőrök által felfedezett alkoholszállítmány egy teherautó platóján

1933_austin_7_of_b_sparrow_about_to_crash_donington_park_race_meeting_leicestershire.jpg

1933. Éppen felborulni készülő Austin 7 B Sparrow a Donington Park Race Meetingen. Leicestershire, Egyesült Királyság

1936_krikettutonek_valo_fa_uton_hazafele_essex.jpeg

1936. Krikettütőnek való rönkök, úton hazafelé. Essex, Egyesült Királyság

1937_crowds_at_mechanics_bay_in_auckland_new_zealand_welcome_the_arrival_of_a_sikorsky_s-42_operated_by_pan_american_airways_nz.png

1937. Tömeg figyeli Új-Zélandon az aucklandi Mechanics Bayben az első hivatalos nemzetközi légijárat érkezését. A Pan American Airways által üzemeltetett Sikorsky S-42-es Amerikai Szamoából érkezett

1938_grover_s_mill_resident_william_dock_ready_to_defend_against_martians_after_listening_to_the_war_of_the_worlds_a_radio_drama_about_an_alien_invasion.jpeg

1938. A Grover’s Mill-i William Dock kész megvédeni farmját a támadó földönkívüliektől, miután hallotta a rádióban Orson Welles előadásában H.G. Wells világhírűvé lett Világok Harca című regényét, amit rajta kívül is többen komolyan vettek

1940_szechenyi_istvan_ferenc_jozsef_ter_balra_a_m_kir_allamrendorseg_budapesti_fokapitanysaga_jobbra_a_gresham-palotafortepan_danassy_karoly.jpg

1940. Ebédelő útjavítók és egy közlekedési rendőr a Széchenyi István (akkor Ferenc József) téren. Balra a m. kir. államrendőrség budapesti főkapitánysága, jobbra a Gresham-palota. Forrás: Fortepan / Danassy Károly

1946_emperor_hirohito_greets_citizens_during_a_tour_of_yokohama_japan.jpeg

1946. Hirohito császár köszönti az összegyűlteket yokohamai útja során. Egy évvel korábban mondott le isteni mivoltáról az elvesztett világháború után, ami teljesen sokkolta a lakosságot. A korábbi protokoll szerint sosem ment a köznép közelébe

1949_sportwagen_typ_s1_internationale_fahrzeugausstellung_ifa_in_leipzig.jpg

1949. Keletnémet sportkocsi-prototípusok, köztük a Sportwagen Typ S1, a Nemzetközi Járműkiállításon (International Fahrzeugausstellung, IFA), Lipcsében

1950s_netherland_boy.jpeg

1950-es évek. Holland fiú teker váz alatt egy felnőtt biciklin

1955_april_was_able_to_lift_her_whole_family_on_her_back_over_425_lbs_muscle_beach_california.jpeg

1955. Egy amerikai kislány, April bemutatója, aki képes volt teljes családját hátára venni (kb.192 kg). Muscle Beach, Kalifornia, Egyesült Államok

1975_lokd_meg_a_ke_scsket_jatek_a_budapesti_vidamparkban_fortepan_ed_sijmons.jpg

1975. Lökd meg a kecskét játék a budapesti Vidámparkban Forrás: Fortepan / Ed Sijmons

1976_moszkvai_kozponti_tavirohivatal.jpg

1976. Moszkvai központi távíróhivatal gépei és munkatársai

1985_korul_akihabara_district_shop_cr.jpg

1985 körül. Akihabara, tokiói bevásárlónegyed egyik üzletének flopilemezekkel teli polca

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr2818407707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Club Sandwich 2024.05.19. 08:22:11

Nos, elsokent talan az elso kephez fuznek megjegyzest: bar alapvetoen a celjaikkal meg egyet is ertenek, de az ilyen eszetlen pusztitast nagyon nem komalom. Azok a fejek... mind egy szalig onelegult mamakedvencek, akiknek hatalmat, na meg kalapacsot adott az Ur a kezukbe Pesten :)

Galaric 2024.05.19. 10:24:43

a holland biciklis srác nagyon menő :)

ZON 2024.05.19. 13:08:42

Lehet hogy én vagyok puhány, de nekem azok a vállon cipelt rönkök kicsit túlzásnak tűnnek... Valami montázs ?
Az elől lépkedő úriember lazán tartja fél kézzel a saccra 80 kilós rönköt, azon a terepen , lazán cigizve.

E28 524TD 2024.05.19. 13:15:14

@ZON: pont ez jutott nekem is eszembe erről a képről

toto92 2024.05.19. 13:27:11

Vajon a képbe berepülő sirály volt az első légijárat? :)

fkv.119 2024.05.19. 14:24:04

Az uccsó képen még van áru a bótba, nem csak nagy hiány + "tudunk rendelni"... Ja hát rendelni azt én is tudok, akkor minek fizessem ki pár ember maroktartási díját?

slowmotion80 2024.05.19. 14:45:06

@fkv.119: 5,25"-os floppyk, mintha ezer éve történt volna... nem csodálom, hogy fekete-fehér kép :)

Elsőszámú Közellenség 2024.05.19. 14:45:29

@JTom: Elméleti úton utánaszámoltam, valóban olyan 40 kiló körüli az a rönk. Kénytelen vagyok röstelkedve bevallani, hogy ha egy ilyennel a vállamon ballagnék pár kilométert, nem lenne őszinte a kamerának szánt mosolyom.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2024.05.19. 16:13:39

"1949. Keletnémet sportkocsi prototípusok, köztük a Sportwagen Typ S1, a Nemzetközi járműkiállításon (International Fahrzeugausstellung, IFA), Lipcsében"

Így igaz, közben meg BMW-k is! Ha érdekel valakit a sztori:
autohistory.blog.hu/2009/02/01/a_keletnemet_bmw

amundsen 2024.05.19. 16:35:12

@Club Sandwich: Tökéletesen igazad van. Ezek archeotípusok, végigkísérik az egész emberi történelmet, csak a ruházat változik.

Suzumebachi 2024.05.19. 18:12:51

Azért a kislány nem a hátán, hanem "csak" a lábán tartja a családot. Nem csökkentve teljesítményét, de gondolom, mindössze pár másodpercig szorítja az apja a gyerek csípőjét, adva át így a terhet a gyerek lábára.

békaapu 2024.05.19. 18:15:28

@Elsőszámú Közellenség:
Mondd kérlek, milyen anyagsúllyal számoltál?
Mert nem mindegy hogy nyár, kőris vagy juhar, nem mindegy hogy frissen termelt vagy mennyit száradt.. elég sok objektív változó van a képletben.
Hogyan adta ki azt a negyven kilót?

békaapu 2024.05.19. 18:20:54

@Galaric:
A váz alatt bringázás érdekes mutatvány, mert csak bizonyos testméret idején kivitelezhető.. én nagyon büszke voltam mikor már mehettem nagybiciklivel, mindent megtettem volna érte.. még azt is hogy váz alatt hajtom.

Elsőszámú Közellenség 2024.05.19. 18:59:52

@békaapu: Erősen elméleti alapon, 30 cm átmérőjűnek vettem a rönköt, s 60 centi hosszúnak. A súlyát meg 1 kilónak vettem köbdeciméterenként, gondolom, nem száraz faanyagot vittek. Természetesen ez nem egy akadémiai pontosságú számolás, csak egy hozzávetőleges kalkuláció a nagyságrend terén. A lényeg az, hogy közelebb lehet a negyven, mint a nyolcvan kilóhoz.

Carada 2024.05.19. 20:29:27

Mr. William Dock: ebben a kérdésben ugye emlékezetes A rádió aranykora jelenete. :-) Én amúgy is ismertem a sztorit (mármint, hogy a rádiójáték annyira élethű volt, hogy sokan komolyan vették), és ezért pont fordítva jártam 2001 szeptember 11-én. Egész nap autóztam, és nem hallgattam rádiót, aztán amikor beértem a telephelyre, a többiek mesélték, hogy "Képzeld...!", én meg fölényesen mosolyogtam, hogy ugyan már, biztosan csak hommage á Well(e)s... :-)

Fogash 2024.05.19. 21:30:12

Az az autóverseny fájni fog…

@toto92: ott a gigamega hidroplán már leszáll a, seggel a part felé.

Fogash 2024.05.19. 21:34:45

Az az autóverseny fájni fog…

@toto92: ott a gigamega hidroplán már leszáll a, seggel a part felé.

M.Aleman 2024.05.19. 22:19:52

A farönkös kép valószínű hogy tükrözve van, mert kizárt hogy mindenki a bal oldalán cipelné.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2024.05.20. 01:10:36

@Sam. Joe: az eisenachi Wartburg múzeumban nagyon látványos darabok vannak (mi jópár éve jutottunk el egzostive.com/wartburg-museum-awe-pt1-intro-history/ ), mind az EMW névre átjelvényezett BMW modellek, mind a korabeli versenyautók amelyek talán még dögösebbnek is tűntek mint a korabeli Veritasok. Persze csak míg az összes mérnök és versenyző nem dobbantott nyugatra.
Az 50-es évek elejéig a NDK több BMW-t gyártott mint az NSZK. A „repülőipari termékek” felfuttatásával az autók gyártósora keletre költözött, ahol az amerikai bombázók elől jobban le voltak védve.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2024.05.20. 04:10:11

A donigtoni autófelborítás egy bravúros pillanat volt, a fotós részről is, meg valszeg a bent ülőknek is, ha sikerült megmenekülni.Semmi bukókeret, biciklis virsligumik, rossz nézni is, simán kinyiffanhatott akár mindenki is a kocsiban.Egyáltalán, mér' ülnek ott hárman?Csapatban versenyzés?
-
Krikettütős rönkök, lolbzmeg, mér nem fogpiszkálónak?Ennyire jól ment akkoriban, hogy egy krikettütőhöz elforgácsoltak ennyi fát?A betyárját!
-
Ufószerű keletnémet sportkocsik, a szocialista dekadencia szellemében...kemény.
Ehhez képest meg gyártották a Wartungokat, meg néhány Melkus Superleggerát.
Mondjuk a 313 Sport nem volt csúnya, de a sima kupé Wartung sem.
Csak hát az 50 lóerő, meg a kotkodácsoló "rendetteremtettem" motorhang nem passzolt hozzá.
-
Az usák embertorony-emelő kis csirkellát én nem hiszem el.Át se éri szinte az apja combját.Valami trükk volt egész biztos.
-
floppibolt, kegyetlen.A sima, nem duplázott sűrűségű nagyfloppi kapacitása 360 kilobájt volt, loller.És ráfért akár több fájl is, adatmentés céljából.Manapság egy tamagocsi, vagy egy kapunyitó is nagyobb terjedelmű szoftvert használhat... :D

amundsen 2024.05.20. 09:55:10

@geegee: Ha a floppihoz magánúton be akart hozni az emberfia egy 128 kbyte teljesítményt meghaladó számítógépet, akkor engedélyt kellett kérni. Többnyire egy folyósan dagadt, szőkére festett főhercegnői hölgyet kellett verbálisan ( bülbül énekkel), majd szirisan ehhez kapcsolódva materiálisan is ( karton doboz sör) alázatosan megvesztegetni a főhatóság-ügyi fő-fő hozzájáruláshoz..

Club Sandwich 2024.05.20. 09:58:49

@geegee: "rendetteremtettem" LOL ennel jobb leirast a gepsarkanyok hangjara meg sosem lattam :D Nemcsak hibatlanul leirja a hangot, meg ertelme is van :D

A kiscsajt en sem hiszem, eleve honnan jott neki az otlet hogy nyakaba vegye a pereputtyot? :D Meghat testverek kozott is jo ket mazsa van rajta, azt a terhelest egy olyan fiatal szervezet hogy a pekbe birna mar ki!

bouquet 2024.05.20. 11:45:02

@ZON: Tapasztalatból mondom, hogy ez teljesen rendben van.

kocsmagomba 2024.05.20. 14:12:29

Ugyanígy bicikliztem, mint a holland képen,hasonló gyerekként. Fakormányos Csepel kerékpáron. Egész nap, ha tehettem. Emlékszik még valaki a fakormányra?

A farönköket simán lehet így vinni. A régiek nem ilyen puhányok voltak, mint ti. :) Nagyapám korabeli ez a kép, mintha ő is ott lenne olyan idősen. Az öreg még 85 évesen is felásta minden évben az 1000 négyszögölt. Vettem neki rotakapát, erre mondta, hogy ezzel ő nem hülyéskedik. Szíjas, kemény, mezőgazdasági munkában kifejlett izmok. Nem szteroidos edzőtermi.
Rotakapa, meg stihl fűrész, nahiszen.... :)

Tejinashi 2024.05.21. 04:31:26

@geegee: "floppibolt, kegyetlen.A sima, nem duplázott sűrűségű nagyfloppi kapacitása 360 kilobájt volt, loller.És ráfért akár több fájl is, adatmentés céljából.Manapság egy tamagocsi, vagy egy kapunyitó is nagyobb terjedelmű szoftvert használhat... :D"

Aztán jött a VGACOPY nevű programocska, amivel az 1.44-es floppykat 2 M.re lehett formázni, az 1.2-eseket meg ha jól rémlik 1.66-ra :)

Tejinashi 2024.05.21. 04:37:14

@geegee: "floppibolt, kegyetlen.A sima, nem duplázott sűrűségű nagyfloppi kapacitása 360 kilobájt volt, loller.És ráfért akár több fájl is, adatmentés céljából.Manapság egy tamagocsi, vagy egy kapunyitó is nagyobb terjedelmű szoftvert használhat... :D"

Azt elfelejtettem odaírni, hogy a 360-as floppyból úgy lehetett 720-ast csinálni, hogy egy iratlyuklasztóval a tokot ki kellett lyukasztani a tok másik oldalát is. Így a PC-k már a másik oldalára is tudtak írni. Ha nem akartunk rá írni, szigszalaggal le kellett ragasztani a kivágást.

Terézágyú 2024.05.21. 12:21:47

@kocsmagomba:

A hetvenes években apám simán felvitt a vállán a falusi házunk padlására egy zsák terményt (~70? ~100 kg???)

lomposloncsos 2024.05.21. 14:17:40

A farönk hordós képet erősen csodáltam, ezért bogarásztam: a krikettütő a krikettütő-fűzből készül :) ami jellemzően English willow vagy Kashmir willow fafajta. A sűrűsége 0,4-0,5 könyéke, vagyis kb. a víz súlyának a fele. Ezek szerint nem mázsás tölgyekkel feszítettek az urak. 30x60 cm-es rönk 42 liter, így inkább 20 kg környékére tippelem (mintha az könnyű lenne... én úgy dobnám el, mint a kígyót)

lomposloncsos 2024.05.21. 14:35:02

A legújabb álláspont szerint a Világok harca rádiójáték által keltett pánik jórészt hírlapi kacsa volt:
index.hu/tudomany/til/2017/02/24/a_media_tortenetenek_leghiresebb_tomegpanikja_csak_egy_varosi_legenda/
Viszont Jeff Wayne: musical version of War of the worlds c. zeneműve nagyon is valódi és 45 év alatt szemernyit sem romlott :)

pamutpamlag 2024.05.21. 15:28:41

@JTom:
Nehéz megbecsülni szemmel, hogy mekkorák azok a rönkök, de próbáljuk meg: legyen 30-40 cm közötti átmérő (pl a 4. figuránál elég vastag rönk van), 60-100 cm közötti hossz.
A fa sűrűsége legyen 400 kg/m3 (száraz fenyő) és 700 kg/m3 közötti (nedves bükk).

Tehát a két szélső érték:
30x60 cm-es rönk, 400 kg/m3 --> kb 17 kg
40x100 cm-es rönk, 700 kg/m3 --> kb 88 kg

pamutpamlag 2024.05.21. 15:31:59

@pamutpamlag:
Szóval valahol a kettő között lehet az igazság (ugyanúgy lehet 80 kg, mint 40 kg).
Hozzáteszem, azok a férfiak a képen vélhetően nem városi puhányok, ahogy az erdőn dolgozók jellemzően ma sem azok :)

mojoking77 2024.05.21. 16:39:37

@Terézágyú: Az mondjuk biztos, hogy ~20 évvel ezelőttig a cement sem 25 kg volt, hanem bizony 50, és baromira nem volt a segédmunkások körében nagy kunszt egész nap cipelni őket az épitkezésen a tárolóból a betonkeverőig... El vagyunk puhulva, na :)

8Lifeisamovie8 2024.05.30. 13:37:07

A váz alatt tekerés nagyon komoly, de biztos voltak régen is női vázás biciklik is. Sőt régen kontrás megoldással működtek, szóval ha férfivázas is egy bicó, akkor is az ülésen ülve tudod tekerni, leszálláskor meg leugrassz róla, vagy lovagló ülésbe átveted a lábad vagy hátrafelé kinyújtod az egyiket és úgy..
Érdekes gyerekkorunkban mi meg mindenáron férfivázas cangát akartunk, hogy tudjuk rajta vinni a másikat..

MIG-31 2024.06.09. 20:48:07

@8Lifeisamovie8: Pedig él még az a generáció akik tekertek váz alatt. Nem véletlenül. Amíg nem ért le a lába q gyereknek addig nem tudott az ülésen ülve tekerni. Én nem csináltam ilyet. Volt idő mikor egy családban még csak egy bicikli volt, és az a családfőé, aki a férfi volt, és a férfi férfi biciklivel járt. Ha meg volt már a feleségnek is, akkor is ha a gyerek épp a férfi biciklihez fért hozzá, akkor azzal ugyeskedett. A kép készítésű idején még nem volt általános a gyerek bicikli.

8Lifeisamovie8 2024.06.10. 10:18:43

@MIG-31: Igen, a férfivázason egy gyereknek lehetetlen megoldani, csak a nőin. Én nagyanyám női vázas bicóját is csak úgy tudtam hajtani, amikor kisebb voltam, hogy nem ültem az ülésre, hanem csak a váz felett tekertem. Persze elég fárasztó volt egy idő után. Ez volt az őskori spinning edzés :D

IamTwo 2024.06.13. 00:37:14

@8Lifeisamovie8: amint látod, nem lehetetlen :)
És biztos volt már ugyan női is, de az ő családjában talán pont nem.
És egy fiúnak nyilván nem veszünk női biciklit, egyrészt drága, másrészt tuti cikiznék a haverok.
süti beállítások módosítása