Napi érdekes - 498

2023. december 03. JTom

1920-as_evek_federal_agents_posed_with_captured_equipment_in_a_detroit_underground_distillery_during_prohibition.jpg

1920-as évek. Szövetségi ügynökök egy lefoglalt földalatti illegális szeszfőzdével Detroitban, a szesztilalom időszakában

1930-as_evek_videki_fout_az_egyesult_allamokban.jpg

1930-as évek. Vidéki főút az Egyesült Államokban

1930_rum_boat_riddled_with_bullets_abandoned_cr.jpg

1930. Elhagyott, zátonyra futott rumcsempész hajó, valahol az Egyesült Államok keleti partján

1933_earthquake_aftermath_men_sailors_standing_in_rubble_of_destroyed_shops_restaurants_long_beach_ca_usa.jpg

1933. Földrengés utáni utcakép tengerészekkel. Long Beach, Kalifornia, Egyesült Államok

1938_columbus_oh_death_row_at_the_ohio_penitentiary_where_anna_marie_hahn_poisoner_waiting_for_execution.jpg

1938. Halálsor az ohiói Columbus börtönében

1940-es_evek_policemen_and_posse_armed_with_guns_approaching_abandoned_shack_searching_for_escaping_crooks_hiding_inside.jpg

1940-es évek. Fegyveres rendőrök vizsgálnak át egy kunyhót egy szökött rab után kutatva valahol az Egyesült Államokban

1940_nazi_paratroopers_prepare_to_take_part_in_the_invasion_of_holland_the_majority_of_the_regiment_is_wearing_dutch_uniforms_violating_an_international_rule_of_war.jpg

1940. Német ejtőernyősök készülnek Hollandia megszállására. A többség holland egyenruhában látható, ami a Genfi Egyezmény megsértése. Köszönöm a javítást György Péter Laborcnak

1950-es_evek_burning_barn_dangerous_flames_black_smoke_st_albans_vermont_usa.jpg

1950-es évek. Égő pajta egy farmon. St. Albans, Vermont, Egyesült Államok

1960_farm_workers_fork_harvested_wheat_from_a_horse_drawn_cart_into_a_threshing_machine_on_a_farm_near_the_city_of_tekirdag_turkey.jpg

1960. Betakarítás egy gazdaságban, a törökországi Tekirdagban (Rodostó)

1964_a_guide_looks_on_during_the_1964_winter_olympics_in_innsbruck_austria.jpg

1964. Helyi segítő az innsbrucki téli olimpián, aki sok más mellett magyarul is beszél

1967_lahore_pakistan.jpg

1967. Lahorei utcakép, Pakisztán

1968_experimental_glass_car_seen_here_on_the_streets_of_london.jpg

1968. Furcsa kísérleti üvegautó London utcáin

1970s_police_officer_checking_drivers_license.jpg

1970-es évek. rendőri igazoltatás az Egyesült Államokban

1978_rescue_services_at_work_a_train_en_route_for_berne_that_was_swept_off_a_bridge_near_brigue_by_an_avalanche.jpg

1978. Vasúti darus mentés valahol az Alpokban, ahol egy lavina elsodort egy szerelvényt. Sajnos további információt nem találtam az esetről

1982_buenos_aires_arrested_citizens_being_loaded_onto_a_police_van_by_special_forces_of_the_federal_police_during_a_cgt_workers_union_march_protesting_against_the_military_dictatorship.jpg

1982. A katonai diktatúra intézkedései elleni tüntetők letartóztatása Buenos Airesben, Argentína

1984_queen_elizabeth_ii_makes_a_funny_face_as_prince_charles_holds_a_trophy_above_her_head_following_a_polo_match_at_windsor.jpg

1984. II. Erzsébet csalódott arcot vág Károly herceg lovaspóló-mérkőzése után, Windsorban

1984_winter_horse_race_on_lake_st_-moritz.jpg

1984. Téli lóverseny a befagyott St. Moritz-tavon

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr3118272567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tutyimutyi terminátor 2023.12.03. 13:50:04

az az önelégült nácifejű innsbucki fickó szerintem 1 sorozatgyilkos, aki büszlén magára aggatta a meggyilkolt tolmácsok táblácskáit, mint az 1szeri ingyán a medvekarmokat

¿Qué tapas hay? 2023.12.03. 15:05:36

Az ellenséges erők egyenruhájának álcázási célú használata a II. hágai egyezmény 2. cikkének megsértése (a 29. cikk alapján így a katonák kémnek minősülnek). Mindazonáltal a hágai és genfi egyezmények lábbal tiprása kapcsán a II. világháború egyik jelentős résztvevője sem vethet semmit a többiek szemére.

Az üvegautó így megtöltve miniszoknyás lányokkal valóban figyelemre méltó, mindazonáltal egyike a hatvanas évek végi haszontalan futurista ötleteinek.

Az alpesi vonatszerencsétlenség 1978. február 2-án történt, mikoris a BLS 385 sz. gyorsvonata belefutott a lavina maradványaiba. Itt: https://www.google.com/maps/place/Niedergesteln,+Sv%C3%A1jc/@46.3203418,7.790297,442m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x478f139033c3dcb3:0xf8370cf0b4e9db8c!8m2!3d46.3137237!4d7.7810426!16zL20vMGg2Ymxx?entry=ttu

fareszjó 2023.12.03. 16:02:06

Egész sok ma az USÁ-val kapcsolatos kép, és olyan mintha fel lehetne fűzni őket egy nagy sztorira.Szeszcsempészek, akiket megállít a rendőr, majd üldözik őket és végül egy börtönben végzik.
1920-as évek. Szövetségi ügynökök egy lefoglalt földalatti illegális szeszfőzdével Detroitban, a szesztilalom időszakában: Szép nagy dézsák.
1930-as évek. Vidéki főút az Egyesült Államokban: A jó kis autópályák építése csak a háború után indultak be.
1930. Elhagyott, zátonyra futott rumcsempész hajó, valahol az Egyesölt Államok keleti partján: Honnan lehet tudni, hogy az volt rajta?
1940-es évek. Fegyveresek vizsgálnak át egy kunyhót egy szökött rab után kutatva valahol az Egyesült Államokban: Ahogy nézem civilek is besegítettek a keresésbe.
1940. Német ejtőernyősök készülnek Hollandia megszállására: JU-52-es repülők vannak a háttérben.
1970-es évek. rendőri igazoltatás az Egyesült Államokban:Elöl egy olajválság utáni Ford Mustang, mögötte egy Plymouth Volare/Dodge Aspen(?). Ha jól emlékszem az utóbbi az év autója is volt az USÁ-ban, aztán 2-3 év múlva elég korán elkezdett rozsdásodni, volt is belőle balhé.

bioLarzen 2023.12.03. 16:19:06

A legelső képen az a világosabb ruhás "szövetségi ügynök" nem Al Capone személyesen? :D

bioLarzen 2023.12.03. 16:20:09

@fareszjó: "Ahogy nézem civilek is besegítettek a keresésbe."
... vagy ő az, akit keresnek, és épp megpattan a hátuk mögött ;)

bioLarzen 2023.12.03. 16:22:37

@¿Qué tapas hay?: Azon gondolkozom, milyen "road legality" előírások voltak 68ban Nagy-Britanniában, de nehezen tudok elképzelni olyan kritáriumrendszert, aminek egy ilyen üvegmobil megfelelne...

bioLarzen 2023.12.03. 16:25:20

"1970-es évek. rendőri igazoltatás az Egyesült Államokban"
átlagos színesbőrű csóka jó kocsiban... kíváncsi vagyok, hányszor állították meg, mire odaért, ahová tartott...

amundsen 2023.12.03. 16:51:51

@¿Qué tapas hay?: Elnézést: olvastalak már sokszor, felkészült és olvasott ember vagy. Azonban az, hogy gyakorlatozásnál felveszem az ellenség ruháját az semmilyen egyezményt nem sért meg. Minden izmus nélkül szeretném leszögezni, hogy a háborúkban minden fél minden erkölcsi-lovagi-törvényi szabályt megszegett. Amióta világ a világ. Tudomásom szerint.

amundsen 2023.12.03. 16:57:19

@amundsen: Minden egyes tegnapellőtti, tegnapi, mai, holnapi háborút az éppan aktuális politikusok( királyok, fejedelmek) az éppen aktuális érdekeik szerint indítottak el. Lábuktól fogva kellett volna mindegyiket( Jobb-bal) felaksztani, mint Mussolinnit. Az lgalább megkapta, amit érdemelt. Több százernyenyi olasz meghalt miatta.

Gazz 2023.12.03. 18:02:47

Zseniális ötlet volt a baloldali kormányos üvegautót éppen Londonban tesztelni. Persze azt el kell ismerni, hogy jól lehet kilátni belőle. :-)

amundsen 2023.12.03. 18:11:55

Minden háború alapvetően a szörnyűségesen "hülye"politikusok miatt kezdődik, és aztán már nehéz leugrani a rohanó tigrisről. Amire a politikusok heccelés miatt ugrottak föl az emberek. A "náci" katonák holland egyenruhába öltöztetése is ugyanezen sorba tartozik. Sajnos mindegyik háborúban résztvevő embernek óhatatlanul megsérül a normális emberi gondolkodása, és óhatatlanul szörnyé válik. Megölik mellette a társait, barátait. Iszonyatosan sérült ember lesz. Mindegyiknek orvosi segítségre van szüksége. Egyáltalán nem vicces egy háború. Képregényekben, videójátékokban talán.. AZ ÉLETBEN NEM.

amundsen 2023.12.03. 18:42:38

Minden háború alapvetően a szörnyűségesen "hülye"politikusok miatt kezdődik, és aztán már nehéz leugrani a rohanó tigrisről. Amire a politikusok heccelés miatt ugrottak föl az emberek. A "náci" katonák holland egyenruhába öltöztetése is ugyanezen sorba tartozik. Sajnos mindegyik háborúban résztvevő embernek óhatatlanul megsérül a normális emberi gondolkodása, és óhatatlanul szörnyé válik. Megölik mellette a társait, barátait. Iszonyatosan sérült ember lesz. Mindegyiknek orvosi segítségre van szüksége. Egyáltalán nem vicces egy háború. Képregényekben, videójátékokban talán.. AZ ÉLETBEN NEM.

Galaric 2023.12.03. 18:44:34

Kemény sor jött most össze.

¿Qué tapas hay? 2023.12.03. 19:04:15

@amundsen: A legnagyobb tisztelettel, de én semmi ilyet nem írtam, a képre vonatkozóan; pusztán a képaláíráshoz tettem egy megjegyzést. Annyiból jó a megjegyzés, hogy egy szám kimaradt gépeléskor, az ellenség zászlajával, hadijelvényeivel és egyenruhájával való visszaélést a II. hágai egyezmény 23. cikke (f) pont) tiltja.

camell · http://indafoto.hu/camell 2023.12.03. 19:17:44

Szokás szerint zseniális sorozat jött össze!

Mindazonáltal van egy gépelési hiba, a rumszállító hajónál.

bioLarzen 2023.12.03. 19:42:57

@amundsen: "a háborúkban minden fél minden erkölcsi-lovagi-törvényi szabályt megszegett. Amióta világ a világ. Tudomásom szerint."
Az igen - ezek szerint minden háborúról mindent tudsz... az azért nagyon nem semmi...

MostKomolyan??? 2023.12.03. 20:17:35

1960. Betakarítás egy gazdaságban, a törökországi Tekirdagban

Vagy akár lehetett volna írni azt is, hogy Rodostóban.
... Ha már ilyen fontos Magyar vonatkozása is van a településnek.
:)

kekegsm 2023.12.03. 21:44:12

@amundsen: Honnan tudod, hogy náci katonák? Lehet hogy van köztük náci is, de nevezzük őket német katonáknak. A szovjet katonákat sem kommunista katonáknak hívod gondolom. Legyünk tárgyilagosak.

g.d 2023.12.03. 22:05:42

A német ejtőernyősös képen melyikük van holland egyenruhában?

kroll 2023.12.03. 23:13:22

@bioLarzen: Ez bevett dolog volt a 60-as évek végéig. Kb mint nálunk az önkéntes rendőrők.

Gringo 2023.12.03. 23:39:49

Az égő pajta képe fogott meg leginkább.
Katasztrofális esemény egy farmercsalád számára. :(

Zsombor Golf II 2023.12.04. 07:08:24

Az üvegautó közeli rokona a Minden lében két kanál c. sorozatban i is megjelenik London utcáin.
Csak ott szappant reklámoz :)
www.myneatstuff.ca/store/img/persuaders/rocketcar.jpg

ZON 2023.12.04. 08:00:20

@Gringo: Vagy vastagon be volt biztosítva... :)

mojoking77 2023.12.04. 08:39:57

1967. Lahore - Nyugodtan irhattál volna 2023-at is, senki nem mondta volna meg mi a különbség..... Pontosan ugyanigy néz ki ma is

gintonic.azigazi 2023.12.04. 11:11:41

@bioLarzen: a TopGear ben epitettek egy elektromos autot es levizsgaztattak, szoval szerintem nem lehet szigoru ha a Hammerhead Eagle i-Thrust megkapta a rendszamot

A vatikani konyvtar vezetoje 80 nyelven tudott beszelni es 120 nyelvet ertett meg, a hitelesseget bearnyekolja hogy a XV.sz ban elt es az egyetlen forras o maga.

gintonic.azigazi 2023.12.04. 11:45:26

@mojoking77: regen talan annyi plastic bottle nem volt eldobva

@kroll: @bioLarzen: vannak sheriffek ( azt valasztjak ) es vannak hivatalos es onkentes segitoik, a deputy sheriff bol van 3-8 önkentesbol vagy szaz. Szerintem szolt par onkentesnek aki a kozelben lakik es raert

@Gringo: muvelt ember nem utalja a masik nepet/vallast/nemzetet az illendoseg hatarainal jobban

A rendorseg az usa ban - valljuk be - az afroamerikaiakat sokkal surubben allitja meg a mai napig. Californiaban ha egy jo helyrol kihajtasz a foutra egy tizenpar eves kocsival estefele es fekete vagy akkor garantalt a megallitas. A lakossag 17%-a fekete de a bortonokban 70% az aranyuk. En nem vonok le kovetkeztetest csak adatokat tettem kozze.

@MostKomolyan???: jartam 1987-ben a Rakoczi emlekhazban. Tenyleg lehet hallani a tengert. Megvan az asztal is amin a Kelemen irta a dolgait.

@kekegsm: 1941-ben megkapta valaki a behivot, elment katonanak. Lehet azt sem tudta milyen partok vannak, az hogy valaki naci volt az kb annyira eselyes ahany kommunista volt a magyar nephadseregben.

gintonic.azigazi 2023.12.04. 11:51:43

@amundsen: olvastam egy konyvet regen, arrol szolt hogy a politikat mindig a szelsosegek csinaljak. Eleve az megy el szavazni aki jobban elkotelezett valami mellett, eleve az politikus aki a hatalmat szeretne / anyagi elonyoket var stb, a politika “nem tiszta”, sosem volt az es sosem lesz az, szuksegkeppen a szelsosegek iranyitjak a mindenkori vilagot es torvenyszeru hogy haboru a vege mindig. Kb 150 eve kialakult a nacionalizmus, szarmazas szerint osztva az orszagokat, ez a legveresebb fajta dolog de amikor vallas szerint rendezodott a vilag akkor a vallashaboruk csinaltak a halottakat. Olyan felosztas sosem lesz hogy “szelsosegesek orszaga” es “bekeben elni akarok orszaga”.

gintonic.azigazi 2023.12.04. 13:41:00

@MostKomolyan???: 1987-ben a török volt az egyetlen guiding language szoval lehet hogy mondtak : )

gintonic.azigazi 2023.12.04. 13:45:08

@MostKomolyan???: elmélázva a dolgon, nem ertem miert kell ezeket hazahozni. A korona 1977-es hazavitele meg ertheto, Kossuth 1902-es ujratemetese valamifele millecentenariumi “utanegetes” volt, ( felravataloztak a Hosok teren majd eltemettek Kossuthfalvan, szuletesenek 100. Evfordulojan ) a hangja is hazaert namsokkal utanna, meghallgathato a youtubon digitalisan feljavitva, de szerintem jobb lenne ezeket a dolgokat meghagyni autentikus kornyezetukben.
Meg jo hogy a pisai ferdetorony nem magyar, ma mar Pusztavacson allna kiegyenesitve

gintonic.azigazi 2023.12.04. 13:48:17

@Gazz: az angolok teljessen hulyek, a brexit ota ezt mar magyarazni sem kell, minden ami ott tortenik azt olyasfajta nyugalommal kell kezelni mit amikor elmegyogyintezetben az apolt Napoleonnak kepzeli magat: nem kell vitatni az allaspontot csak valamifele kompromisszumra kell torekedni az elfogadhatosagat illetoen.

gintonic.azigazi 2023.12.04. 13:51:00

@Gazz: komment masodik fele:

- Oke, te vagy Napoleon, de attol meg fogat kell mosni minden etkezes utan!”

Az angolok hiresek arrol hogy csodalatos felfedezeseket tesznek ami kizarolag nekik uj, lasd a mostanaban elterjedo ugynevezett “keverö csaptelep” ami kepes langyosviz kifolyatasara is a csapbol.

queenagi 2023.12.04. 14:37:27

Szerintem ne zsidózzunk és ne nácizzunk l'art pour l'art, csak ha az említésüknek van értelme. Én annyira szeretek idejárni, ne fröcsögjünk már egymásra. Ami a táblás bácsit illeti, az egyenruhája tényleg meglehetős katonai felhangot sejtet, az arckifejezés rémes, olyan ellentmondást nem tűrő. Nekem nem a segítőkész tolmács jut róla eszembe. Amúgy hiszi a piszi, hogy ennyi nyelvet beszélt. Valszeg öt mondatra kellett felkészülnie, amit nagy valószínűséggel kérdezhettek tőle, ezeket betanulta, és nem az aznapi híreket kellett összefoglania vagy filozófiai kérdéseekről székfoglalót tartania.

queenagi 2023.12.04. 14:40:33

Érdekes, a királynő arckifejezése, furcsa, hogy nyilvánosan ilyet engedett meg magának, de lehet, hogy a fotós zseni, hogy elkapott egy tizedmásodpercnyi fintort. Amúgy nem értem mi baja, hiszen Karcsi egy kupát emel a sporttárssal, vagyis minden valószínűség szerint nyertek. Mi lehetett a baj? Nem volt elég nagy a gólkülönbség? Életben maradt az ellenfél? A héten már a huszadik meccsre kellett kijönni? Szegény Karcsi meg a belét kiontotta, és a mama elégedetlen. Neki se lehetett könnyű...

queenagi 2023.12.04. 14:42:17

@gintonic.azigazi: Mi? Most jöttek rá a keverőcsap létezésére? Ez vicc?

gintonic.azigazi 2023.12.04. 14:58:57

@queenagi: abszolute nem elterjedt ma sem

amundsen 2023.12.04. 15:27:22

@¿Qué tapas hay?: Természetesen eszem ágában sem volt téged megbántani. Egyszerűen gyűlölöm a háborút. Bocsánat, ha félreérthető lettem volna.
@gintonic.azigazi: Ez sajnos kb így van. Különösen a nacionalizmus kialakulása tekintetében. Hülye utazó voltam mindig, de soha nem zavart, ha valakinek négy füle, vagy három szeme lett volna. Viselkedjék emberien. Szerintem.

larvar0 2023.12.04. 15:35:53

@Gringo: Az égő pajta látványa azért nem biztos, hogy katasztróft jelez. Például, ha biztosítási összeg bezsebelése céljából gyúltották fel azt az épületet.
Előfordul Amerikában a mai napig az úgynevezett "Jewish lightning" amikor adósságban úszó tulajdonos felgyújtja a sztriptízbáját, műhelyét, boltját, pajtáját.
A magyaroknak se kell tanítani a biztosítási csalást. Nálunk is volt úgy, hogy egy beázásból annyi pénzt kihoztunk a megkenhető, sőt azt elváró kárfelmérővel, hogy többszörösen fedezte a kárt, meg a kenőpénzt is.

@bioLarzen: A színesbőrű polgár igazoltatása Amerikában című képhez: az amerikai rendőr láthatóan biztosra ment, mert ugyan rendőrautóval állt be a fekete polgár autója mögé, de közben motoros bukósisak és bőrcsizma van rajta. Csak nekem tűnt fel, hogy nem illik a szerelése a járművéhez? Gondolom beállított kép.

gintonic.azigazi 2023.12.04. 15:39:02

@larvar0: a motoros rendor elore huz ki, az autos mogotted all. Itt szerintem a szituacio az hogy a motoros ES az autosrendor igazoltatja csak az autosrendor nem allt bele a kepbe

amundsen 2023.12.04. 15:40:29

@bioLarzen: Nem tudok minden háborúról semmit, kedves barátom, csak éppen láttam már. Nem videón, nem képen, hanem valóságban. Nem olyan , mint a videojátékban. Én éppen megúsztam, de ...hidd el, hogy a beled kifordul , ha látsz egy buszpályaudvart, ami felülről végig van géppuskázva, szépen végigvágva úgy mérnökiesen. Csak azokban emberek ültek... Minden politikus bűnös, aki erre uszítja az embereket. Az a dolguk, hogy megegyezzenek. Így gondolom.

amundsen 2023.12.04. 15:45:51

@amundsen: A buszokban emberek ültek.Ők később halottak lettek s ez rohadtul nem játékgépezés volt.

bioLarzen 2023.12.04. 17:39:24

@amundsen: Persze - de látod, ez mennyivel másképp hangzik, mint az, hogy "a háborúkban minden fél minden erkölcsi-lovagi-törvényi szabályt megszegett. Amióta világ a világ."

Nem saját tapasztalat kérdése, ki hogy áll ehhez - olyat is ismerek, aki pont úgy lett fanatikus kommandós, hogy totál civilként egy konfliktusban találta magát. Nekem a katonaságon kívül sosem volt szerencsém fegyverhasználathoz, pláne ebből eredő sérüléshez/halálhoz, de erre nincs is szükség, hogy a lehető legteljesebb mértékben ellene legyek.

gintonic.azigazi 2023.12.04. 17:54:44

@bioLarzen: nekem sok fegyverem van de sosem lönék allatra. Mai hir: londonban KESSEL megolt valaki 4 embert. Most akkor betiltjuk a keseket? :) a fegyver nem szamit, a szandek a baj. Az eroszakot nem lehet megmagyarazni, a haborut sem.

Guillam 2023.12.04. 19:27:45

@amundsen: Csak hogy a németek itt nem gyakorlatozásra vették fel a holland egyenruhát, hanem bevetésre mentek benne Hollandiába. Holland egyenruhában közelítették meg a holland katonákat akik a hidakat őrizték és közelről lelőtték őket. Ez egyértelműen a Genfi és Hágai konvenciók megsértése. Ebben a németek voltak az élenjáróak, később a Brandenburg nevű alakulatuk (ez századként indult de a háború végére ezred méretű lett) szinte minden bevetését az ellenség egyenruhájában teljesítette akár a keleti akár a nyugati fronton. A szovjet NKVD alakulatok is működtek német egyenruhában. Arról viszont nem tudok hogy Angol vagy USA reguláris csapatok bevetésre mentek volna német egyenruhában.

fareszgood 2023.12.04. 19:35:29

@larvar0: Én már láttam olyan amerikai (játék)filmet, ahol az autót vezető rendőrön volt bukósisak.

Club Sandwich 2023.12.04. 20:56:28

@bioLarzen: Haha, nekem is ez jutott rogton eszembe amikor meglattam a cimlapkepet :D "Latjak hogy csak arcvizet keszitunk mi itten, keremszepen, nincs itt semmi torvenyellenes" :D

György Péter Laborc 2023.12.04. 21:03:55

Az ejtőernyős képen Kurt Student Luftwaffe tábornok parancsnoksága alatt álló 1. német ejtőernyős hadosztály katonáit láthatjuk, háttérben az őket szállító Junkers Ju 52 gépekkel. 1940 május 10-én Hága elfoglalására indult a háromezer fős alakulat. Nem volt igazán siker történet, mert a holland hadsereg utánpótlás hiányában felszámolta a támadó alakulatot, és több, mint 1500 német ejtőernyős került holland fogságba. A képen elöl szemből német ejtőernyős ugró ruhában, tiszti tányérsapkában egyértelműen egy Luftwaffe százados áll. Tőle jobbra a az öltözködő három fő szintén ezt a német ugró ruhát veszik magukra. A százados jobb kezénél álló három fő közül a mindhárom német légierős tábori zubbonyt visel, altiszti rengjelzésre utaló gallérpaszománnyal. Hármuk közül a jobb szélsőnek még az Unteroffizier rangú vállapja is tökéletesen látható. Hátul a repülőgép szárnyánál az ejtőernyőjük mögött álló két katona jobb zsebe felett látszik a német birodalmi sas kontúrja. A kép bal oldalán az ejtőernyőt felsegítő katona szintén altiszt, jól látszik a gallér paszomány. Ő is, illetve a társa, akinek segít német ejtőernyős ugró ruhához való nadrágot viselnek. A nadrág comb vonalában jól látható a három patent a zsebfedő zárásához. A szemben álló, már ejtőernyőt viselő katona ugró ruhájának kétoldali cipzárja egyértelműsíti, hogy a német öltözet tartozéka. A képen akár elől, akár hátul látható fejfedők, mind a német légierőben rendszeresített típusok. Mivel lassan ötven éve foglalkozom katonai öltözetekkel, én egyetlen holland egyenruhát sem látok a képen, bár azokat is jól ismerem. ( A holland hadseregben akkor még egyáltalán nem volt ejtőernyős alakulat ) Jó volna tudni a szerző itt kire gondol, hogy azt írja nem a saját hadserege öltözetét viselnék a képen látható katonák többsége? De logikai magyarázatot sem találok, mert egy 3000 fős ejtőernyős támadás első órájában a saját társaik lőnék le a holland egyenruhás katonákat, valódi hollandoknak nézve, akik közéjük keveredtek.

kekegsm 2023.12.04. 22:32:11

@gintonic.azigazi: pont ezért írtam azt, amit. Idegesítő számomra, hogy a 2.vh német csak náci lehet.

¿Qué tapas hay? 2023.12.04. 23:28:03

@queenagi: Az innsbrucki poliglotton - a sapka alapján - 63M osztrák rendőregyenruha van.

manyokipeter 2023.12.05. 02:04:03

"A többség holland egyenruhában látható, ami a Genfi Egyezmény megsértése"

Én egyetlen holland egyenruhát sem látok rajtuk.
Szerintem nem lenne baj, ha a képek leírása nem a szerző személyes előítéleteit, hanem inkább tényeket tartalmazna.

bioLarzen 2023.12.05. 02:10:33

@gintonic.azigazi: "Az eroszakot nem lehet megmagyarazni,"
Dehogynem. Alapvető állati funkció. Bármilyen fura, az em,ber az egyik legbékésebb állat - már, ha azt nézzük, milyen gyakori az emberek közötti erőszakos konfliktus. Az állatoknál mindennapos - és egyedi szinten. Csak, persze, amikor az embernél van konfliktusl, az nagyobbat szól, mert hatékonyabbak a fegyverek...
És, félreértés ne essék, ettől még nem gondolom, hogy ez örvendetes dolog. Csak azt, hogy totál természetes, mint a betegség meg a halál. Amíg egy élőlénynek meg kell osztania az élőhelyét és erőforrásait más élőlénnyel, addig a fizikai erőszak sajnos mindig is az élet része lesz az állat- és növényvilágban egyaránt. Ezen nincs m it megérteni vagy magyarázni, ezzel egyeltlen dolgot lehet tenni: elfogadni. Akárcsak a betegséget és halált.

bioLarzen 2023.12.05. 02:14:55

(Egy érdekes gondolat még ebben a témában: anno, még vagy 20 éve, Kepoes András egyik műsorában Csányi Vilmos viághírű etológus mondta pont ezt, hogy az ember az egyik legbékésebb lény a földön. Kepes érteltlenkedésére (mert, hogy háborúk, terrorizmus stb...) Csányi megkérdezte, hogy "Ön mikor kapott például utoljára egy pofont?" Kepes nem emlékezett. Na látja, az állatvilágban ez a fajta erőszek mindennapos esemény... És ne higyje, hogy ha az állatok tudnának tömegpusztító fegyvereket használni, nem kezdenék azonnal kiirtani egymást...)

bioLarzen 2023.12.05. 02:18:46

@György Péter Laborc: Köszi a részletes leírást, a szakértelem mindig üdvözölve van itt!
"Jó volna tudni a szerző itt kire gondol, hogy azt írja nem a saját hadserege öltözetét viselnék a képen látható katonák többsége?" - Jó volna tudni, egyltalán ki a szerző :) Mert Tom vélhetően csupán átvette a forrásnál szereplő szöveget.

bioLarzen 2023.12.05. 02:21:09

@queenagi: "Érdekes, a királynő arckifejezése, furcsa, hogy nyilvánosan ilyet engedett meg magának, de lehet, hogy a fotós zseni, hogy elkapott egy tizedmásodpercnyi fintort."

Nagyjából tuti - a brit uralkodó nyilvánosan nem mutat ki érzelmet, se pozitívat, se negatívat. Ez nagyjából biztosan valóban csak egy elkapott pillanat, ahol valami más történt (belenyilallt a derekába a sussz vagy tüskébe lépett :) ), ahogy gondolod.

bioLarzen 2023.12.05. 02:22:41

@queenagi: "Amúgy hiszi a piszi, hogy ennyi nyelvet beszélt."
Legyünk fairek: ezt nem is állította senki :)

manyokipeter 2023.12.05. 02:28:44

@gintonic.azigazi: @gintonic.azigazi: "A rendorseg az usa ban - valljuk be - az afroamerikaiakat sokkal surubben allitja meg a mai napig."
A rendőrök leginkább azokat szokták megállítani, akik szabálysértést követnek el. Ha a feketék követnek el többet, akkor őket állítják meg. Nem bonyolult ez.

"A lakossag 17%-a fekete de a bortonokban 70% az aranyuk. En nem vonok le kovetkeztetest csak adatokat tettem kozze."
A lakosság körében 17% fekete, mégis a bűncselekmények 70%-át ők követik el. Én nem vonok le következtetést csak adatokat tettem közzé.

Amúgy meg ha adatokról van szó, érdemes lenne pontosan írni, nem csak handabanzázni a rasszista butaságokat. Mert valójában a börtönökben 35-40% körüli az arányuk, bűncselekményeknek pedig körülbelül 25%át követik el feketék. Ennek az eltérésnek a fő oka pedig az, hogy a súlyosabb bűncselekményeket már nem csak 25%ban követik el. Pl. a gyilkosságok több, mint felét feketék követik el. A fehérek meg eközben pl. ittas vezetésért meg más hasonló alkoholproblémák miatt ülnek a részarányuknál is nagyobb arányban. Azt meg talán neked rasszistának is sem kell magyarázni, hogy ittas vezetésért nem szoktak annyit kiszabni, mint gyilkosságért.
Forrás:
ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/topic-pages/tables/table-43

manyokipeter 2023.12.05. 03:04:47

@Guillam: "Holland egyenruhában közelítették meg a holland katonákat akik a hidakat őrizték és közelről lelőtték őket."
Egyetlenegy holland egyenruha sincs a képen.

"Ez egyértelműen a Genfi és Hágai konvenciók megsértése."
Aláírta egyáltalán Németország ezen egyezmények erre vonatkozó cikkelyeit? Egyáltalán ezek a cikkelyek léteztek már akkoriban, vagy csak olyat rovunk fel a németeknek, ami akkor még nem is volt szabály? Nem tudom, csak kérdezem.

"Ebben a németek voltak az élenjáróak"
Az angolok már hamarabb és többször alkalmazták ez a megoldást.

gintonic.azigazi 2023.12.05. 03:18:03

@manyokipeter: nem vagyok rasszista, ön viszont buta, ezt nem adatokbol hanem abbol vonom le amit irt. Elméláztam azon is mennyire romlott a blog szinvonala az elmult tiz evben, ezt is a kommentje valtotta ki. Megjegyzem: 1993-1999 kozott es 2001 utan ujra az USA ban lakom, Californiaban, de laktam Floridaban es Oregonban is. A rasszizmus sajnos az USA ban mindennapos, engem engedett el a rendor ittasan, egyszer biztositas nelkul, egyszer pedig egy motorral voltam amin nem volt rendszam. Ugy erzem, nem kell hogy on mutassa be milyen “amerika”. Amug meg nem is ismer, mibol gondolja hogy rasszista vagyok? A buta emberek vonnak le kovetkezteteseket mondta- vagy gondolat toredekekbol, mert nem gondoljak at a dolgokat - ezert butak. Ha megsertodott en azt tulelem.

@bioLarzen: talan nem is gondolnank hogy hany nyelven tudnank mi is elmondani hogy “ketszaz meter utan jobbra” aki tanult oroszot anno az hozza a szlav nyelveket ( orosz, ukran lengyel szerb stb ) nemetul is ha menne akkor Svajc, Ausztria es ugye Nemetorszag sportoloi is el lennenek igazitva es ha netan angolul is megy a dolog akkor a Commonwealth orszagai ( van jo par ) plusz USA es Afrika volt angol gyarmatai szoval menne ez, de ha spanyol tudas is van a tarsolyban akkor Del Amerika ( minusz brazil es francia Guyana ) szoval szebben lennenk dekoralva mint Brezsnyev es ennek fenyeben nem is olyan sok az a tabla a derek uriemberen : )

manyokipeter 2023.12.05. 10:31:12

@gintonic.azigazi: Egyelőre kettőnk közül én vagyok az, aki valós adatokkal alátámasztottam a mondandómat. Ellentétben veled, aki simán kijelenti, hogy a börtönökben 70%ban feketék vannak, holott ez szimpla hazugság. Márpedig hazudozni és ezzel a másik rasszt mindenféle érdemi alap nélkül megkülönböztetéssel/rasszizmussal vádolni semmi más, mint szimpla rasszizmus. Igen, rassz alapján mondtál ítéletet egy rasszról, mindenféle tény nélkül. Ez rasszizmus, nem más.

És segítek: Az, hogy valakit elenged a rendőr, még nem jelenti azt, hogy a rendőr rasszista. Elengedheti az embert a rendőr akár szimpátia alapján, vagy akár csak azért is, mert éppen jó napja van. De ettől ez csak egyéni tapasztalat, nem pedig érdemi tény. (Egyébként az USAban elengedik a rongáló meg autókat gyújtogató feketéket is a bírók, nem egy alkalommal.) Arról nem is beszélve, hogy ha annyira nem tetszik ez a 'rasszizmus', akkor szólni kellett volna a rendőrnek, hogy büntessen meg. De te nem tetted, tehát közreműködtél az általad rasszistának gondolt cselekedetben. Azaz nem csak hogy igazoltuk, hogy még a saját értékrended szerint is rasszista vagy, hanem az is egyértelművé vált, hogy képmutató is vagy.

És megint segítek: Minden rassz alapján történő megkülönböztetés rasszizmus. Így a fehérgyűlölet is rasszizmus.

gigabursch 2023.12.05. 12:06:35

Lefoglalt szeszgyár:
Amit utána saját felhasználásra beüzemeltek. Business as usual

Vidéki főút AEA
A fortepanon szaladtam bele a 8-as útba még úgy 1940 körül. Pont így néz ki.

Rumcsempész hajó
A biznic az biznic

Long Beach - földrengés után
A rendfenntartó erők ide is kellenek...

Halálsor
Szar lehet itt őrnek lenni

Fegyveres őrök
Elképesztő, hogy a kunyhó milyen gyenge alapozáson áll, szanaszét van süllyedve

Német ejtőernyősök
Sose foglalkoztak a háborús felek Genffel...

Égő pajta:
Egy élet munkája ment füstbe...

Rodostó
Ez a kép nagyon szép.

Innsbrucki tolmács
Attól tartok túl sok magyar nem volt itt nézőként..., de azért kedves.

Pakisztán:
Ma kb 10-szer ennyien hömpölyognek itt

kísérleti üvegautó:
Ilyen rusnyaság még a kalendáriumban sincsen

Rendőri igazoltatás
Igazi muscle car

Vasúti darus mentés
Ez se lehetett egy könnyű mutatvány...

Bueanos Aires-i tüntetők
Van ott még ehyl abban a rabomobilban...

II. Erzsébet
:-)

Téli lóverseny:
Hú, de megnéztem volna egy ilyet...

gigabursch 2023.12.05. 12:08:04

@tutyimutyi terminátor:
Szerintem béosevik feje van.

Most jobb???

gigabursch 2023.12.05. 12:10:56

@amundsen:
Annyiban pontosítanék, hogy minden háború mögött vannak olyan gazdasági szereplők, akiknek kell a biznic, ezért feltüzelnek/megvesznek egy adag idióta politkust, akik felhergelik a népet, aztán megy a biznic...

gigabursch 2023.12.05. 12:14:10

@gintonic.azigazi:
Alighanem azért, mert e négusoknál a bűnözési hajlam és megvalósítás messze felülreprezentáltabb...

amundsen 2023.12.05. 12:59:27

@gigabursch: Ez sajnos szó szerint így van, volt és lesz is.

amundsen 2023.12.05. 13:05:35

@Guillam: Kivétel nélkül mindegyik oldal követett el ilyesmit.Az angolok Norvégiában, az amerikaiak még Szicíliában...Hogy nem dicsekszenek vele, az egy másik dolog.

kekegsm 2023.12.05. 13:25:56

@manyokipeter: egy rasszistát lerasszistázni rasszizmus, csak szólok...

amundsen 2023.12.05. 17:30:30

@bioLarzen: Te figyelj: amit leírtam, az csak azt tükrözi, hogy gyűlöletes minden háború. A politika csődje és a polgárok mérhetetlen szenvedése. A" kommandós " sérült emberekkel meg inkább felejts el. Láttál már te totál elmebeteg volt légiósokat a strasbourgi Peroquet kocsmában ? A névadó nagyon szépen mondta elzásziul, hogy Áss du becálen, áss du becálen?..Ő volt a legértelmesebb a kocsmában. Szeresd a háburút, kommandósságot. A te dolgod.

amundsen 2023.12.05. 18:03:21

@bioLarzen: Nézd már meg azt Rambot mégegyszer, higgadtan. Az egy sérült pszihopata. Valóban a hazájáért küldték háborúba, de bele is gágyult. Ha valaki túl is éli a háborút hatalmas szerencsével az bele is bolondul. Mindig, mindenhol. Ha kommandós, ha nem.

gigabursch 2023.12.05. 18:06:33

@manyokipeter:
Érdekes táblázat.
A lakossági aránnyal ellentétben bőségesen felülreprezentáltak a niggerek a dutyiban.
Csak ilyenkor nem értem, hogy a nagyképességű jogvédők mire tépik állandóan a szájukat...

¿Qué tapas hay? 2023.12.05. 22:05:11

@manyokipeter: Tessék parancsolni, Németország által aláírt és ratifikált nemzetközi szerződések a témában:
ihl-databases.icrc.org/fr/ihl-treaties/treaties-and-states-parties?title=&topic=274,265,18644,258,263&state=DE&from=&to=&sort=state&order=ASC

Az általam hivatkozott II. és IV. hágai egyezmények sorrendben a 12. és 15. helyen. Az 1929. évi I. és II. genfi egyezményt Németország elsőként írta alá, és az elsők között cikkelyezte be:
1929 I. GE ihl-databases.icrc.org/en/ihl-treaties/gc-wounded-1929/state-parties?activeTab=undefined
1292 II. GE ihl-databases.icrc.org/en/ihl-treaties/gc-pow-1929/state-parties?activeTab=undefined

bioLarzen 2023.12.06. 10:45:49

@gintonic.azigazi: Persze - én mindössze annyit mondtam, hogy senki nem állította, hogy ez a tag ennyi nyelvet beszél ;)

bioLarzen 2023.12.06. 10:49:33

@amundsen:
Én: "Nekem a katonaságon kívül sosem volt szerencsém fegyverhasználathoz, pláne ebből eredő sérüléshez/halálhoz, de erre nincs is szükség, hogy a lehető legteljesebb mértékben ellene legyek."
Te: "Szeresd a háburút, kommandósságot. A te dolgod."

Érdemes tudni, mivel vitatkozol.

bioLarzen 2023.12.06. 10:51:24

@amundsen: "Nézd már meg azt Rambot mégegyszer, higgadtan. "

Egyszer sem láttam. Nem szeretem a háborús filmeket.

bioLarzen 2023.12.06. 10:58:00

@gigabursch: Az persze eszedbe se jut, hogy az kerül börtönbe, akit elítélnek, és ezer kutatás mutatja, hogy ugyanazon bűnökért a színesbőrűeket egyértelműen szigorúbban büntetik...
Szoktál jókat is írni, kár ez a fajgyűlölet, mindent elront...
(nézd el nekem, hogy nem fogok válaszolni, ha írsz erre, rasszistákkal nem vitatkozom. Van egy szint ami alá nem megyek.)

bioLarzen 2023.12.06. 10:59:10

Tom, csak érdeklődöm: a nyílt fajgyűlölet az OK itt?

gigabursch 2023.12.06. 11:14:24

@bioLarzen:
A tények ismertetése nem vélt fajgyűlölet kérdése, hanem a tények ismertetése.
Halkan jegyzem meg, hogyha végignézed a hazai bírósági döntések súlyosságát, kifejezetten magyarellenes és egyben cigánypárti.

Amúgy teljesen analóg a helyzet a hazai és nem hazai cigányokkal.
Lásd felvidéki börtönök...

manyokipeter 2023.12.07. 01:03:05

@kekegsm: Az nem rassz alapján történik, tehát nem az.

manyokipeter 2023.12.07. 01:05:01

@gigabursch: A "jogvédők" valójában felforgatók, akiknek a célja a társadalom rombolása. Általában más országok, néha cégek pénzelik őket. Lásd:
www.youtube.com/watch?v=jeV4SJ_oFiM
Ezt csinálják a kommunisták ma is, csak most balliberálisnak meg jogvédőnek nevezzük őket.

manyokipeter 2023.12.07. 01:05:54

@¿Qué tapas hay?: Köszi az infót. Megint okosodtam. :-)

manyokipeter 2023.12.07. 01:07:18

@bioLarzen: "ezer kutatás mutatja, hogy ugyanazon bűnökért a színesbőrűeket egyértelműen szigorúbban büntetik"
Tudnál mutatni egy-két ilyen érdemi kutatást? Mert az ellenkezőjéről inkább lehet.

manyokipeter 2023.12.07. 01:24:31

@bioLarzen: "Tom, csak érdeklődöm: a nyílt fajgyűlölet az OK itt?"

Eddig egyedül te beszétél itt FAJOKRÓL. De nem tudtam, hogy gyűlölöd is valamelyiket közülük.
Ha szabad kérdeznem, melyiket gyűlölöd és miért?

kekegsm 2023.12.07. 06:35:24

@manyokipeter: szerintem az rasszizmus, ha valaki úgy gondolja, hogy egy rasszistát lerasszistázni nem rasszizmus, mert nem rassz alapján történik. Kirekesztő hozzáállásod van azzal, hogy kirekeszted a kirekesztőket kirekesztő kirekesztőket.

omron 2023.12.07. 15:12:03

A szegedi Pick-nél a TMK-ban dolgozik egy délvidéki csávó, aki megjárta a jugoszláv háborút. Mesélte, a bevetés első két-három napján be voltak xarva, a fedezék volt a legfontosabb. Aztán már bátran támadtak. Hatni kezdett a gyógyszer.

manyokipeter 2023.12.07. 18:32:32

@kekegsm: Értem a szavakon lovaglást. Ha szépen kérlek, akkor megpróbálnál még egy kicsit csavarni az előbbi gondolatmeneteden? Már csak hogy a rasszizmus meg a kirekesztő szavak még többször szerepeljenek.

kekegsm 2023.12.07. 21:03:20

@manyokipeter: Idegesítő ugye? Az is idegesítő, amikor olyan embernek próbálod megmagyarázni az amerikai színes bűnözést, aki ott él, benne, látja nap mint nap. Amikor küzdesz a statisztikák ellen, pedig már ott is zúgolódnak miatta, hogy a fehér rendőrök nem mernek ujjat húzni a fekete bűnözőkkel, mert rögtön rasszizmust kiáltanak, és a rendőr kerül veszélybe. Egyébként itt egy statisztika, tedd mellé a fekete/latin/ázsiai lakosság arányát, és számolgass. A tények azok tények. : www.ojjdp.gov/ojstatbb/crime/ucr.asp?table_in=2

manyokipeter 2023.12.08. 05:35:17

@kekegsm: Egyrészt nem idegesítő. Már megszoktam, hogy sokaknál csak az érzelmi játszmák meg a hisztéria megy, általában érdemi vita nélkül.
Másrészt a forrásod címe már úgy kezdi, hogy 'becslés'. Nem pedig felmérésen alapuló adat. Felmérésen, tényeken alapuló adatot én raktam be fentebb, FBI statisztikákat.
Harmadrészt pedig ha vissza tudtál volna olvasni, akkor láttad volna, hogy éppen én is azt gagyogom, amit te. Tehát a nézőpontunkban nincs eltérés. Szerintem sem igaz az az állítás, amit bioLarzen írt, miszerint 'ugyanazon bűnökért a színesbőrűeket egyértelműen szigorúbban büntetik'. Sem pedig gintonic írásával nem értek egyet, miszerint a feketék aránya a börtönben 70% lenne, és ezt FBI adatokkal alá is támasztottam. Remélem nem az zavart be, hogy rasszistának neveztem azokat, akik eddig másokat rasszistáztak, miközben az ő fehérgyűlöletük sok esetben jellemző megnyilvánulás volt?

Plusz egy forrás, a még teljesebb alátámasztásért, 2013ból:
- A jóval nagyobb számú fehér összesen 189 feketét ölt meg ebben az évben. Ezen elkövetők közül is 76 latino volt. Tehát alig 100 fekete halála köszönhető nem latino fehérnek.
- Eközben a sokkal kevesebb fekete 409 fehéret ölt meg. Azaz a kb. ötödannyi fekete 4X annyi fehéret ölt meg. Ergo 16-20X valószínűbb, hogy fekete öl meg fehéret, mintsem fordítva. Mégis a fehérek ellen tolják a propagandát meg a BLMet.
- Amúgy csak érdekesség, hogy a közel 2500 fekete áldozatból 2245öt másik fekete ölt meg.
ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2013/crime-in-the-u.s.-2013/offenses-known-to-law-enforcement/expanded-homicide/expanded_homicide_data_table_6_murder_race_and_sex_of_vicitm_by_race_and_sex_of_offender_2013.xls

Terézágyú 2023.12.08. 09:12:20

Egy magyar író/társadalmi ember naplójában szerepel a következő kitétel (valamikor a hatvanas évek végén/hetvenes évek elején):
Magyarországon a nemzsidók meg vannak győződve arról, hogy az országban a zsidók uralkodnak - a zsidók pedig meg vannak győződve, hogy dúl az antiszemitizmus nálunk... Kinek van igaza? Egyiknek se? Mindkettőnek?...

Ha egy feketét bántalom éri egy fehértől, az rögtön rasszizmust kiált.
Ha egy cigányt egy magyartól, akkor rögtön cigánygyűlöletet kiált.
Ha egy magyart egy romántól/szerbtől/(manapság ukrántól), akkor rögtön magyargyűlöletet kiált.
Ha egy zsidót egy nemzsidótól, akkor antiszemitizmust.
Ha egy nőt egy férfitől, akkor rögtön nőgyűlöletet, férfiuralmat stb.

Mikor lesz ennek vége???? Sose? Belénk lenne kódolva? Homo szar-sapiensbe?????

gigabursch 2023.12.08. 11:41:56

@Terézágyú:
Fején találtad a szöget!

Ha a kereszténység felől közelítem meg, akkor az ingyen kegyelem a megoldás.
Ha a társadalomtudományok felől, akkor még az asszertív viselkedés.
Mind a kettő megtanulható.

Még egyszer köszönöm a hozzászólásodat, és ha tehetném, akkor Szenteste napján ezt minden nyomtatott és webes felületen a címlapra helyezném el.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.12.09. 19:00:52

@bioLarzen: a Kommentszabályokat nem sérti, két szabály van: egymást ne gyalázzátok és napi magyar aktuálpolitika tilos.
A hatályos magyar jogszabályok betartása mellett mindenki leírhatja a véleményét, nem tisztem kioktatni senkit, vagy próbálni meggyőzni a véleménye helytelenségéről. 50+ évesen ehhez sem kedvem, sem időm nincs. Ha meg szimplán kitiltanám, ahogy régen erre kényszerültem, másik nickkel visszaregel és fullba nyomja a kretént (birca, cardibaszkulár, meg a többi). Elegem volt már ezekből a parttalan csatákból. Ez a blog hobbi nekem, örülök ha örömet okozok a nézőknek. Ha van kedved meccselj bárkivel, ha nincs, akkor ott a tiltás gomb, ezért fejlesztettem le a gépházzal. Nem lehet sterilen tartani a kommentszekciót, egyszerűen nem megy. Így is örülök hogy az egyik legbékésebb hely a magyar blogok között itt van.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.12.09. 19:46:14

@manyokipeter: sajnálom, de a magyar aktuálpolitika tilos a blogon, ezért utolsó kommentedet kénytelen voltam moderálni.
megértésedet köszönöm. további információ: ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2015/06/11/kommentelesi_szabalyok_204

manyokipeter 2023.12.09. 23:03:12

@JTom: Egy általános helyzetelemzést írtam a mai világ működéséről. Ebben ugyanúgy megemlítettem magyar politikusokat és külföldieket, régieket és maiakat, bármiféle különbségtétel nélkül. De ezeket is csak példaként írtam, bármiféle politikai tartalom nélkül. Az írásom társadalmi vonatkozású volt, nem pedig politikai, még ha szerepeltek is benne politikusok.

bioLarzen 2023.12.09. 23:14:12

@JTom: OK, értem. Akkor viszont sajna búcsút intek nektek.

ZON 2023.12.10. 00:07:23

@bioLarzen: nem egyszerűbb a fajgyűlölőket a helyükön kezelned ? Átléped, mint a kutyasz@rt , és csak a normális
hozzászólásokkal foglalkozol.

gigabursch 2023.12.10. 10:26:38

@bioLarzen:
A statisztika és annak elemzése mióta 'nyílt fajgyűlölet'
Ellenben a tények eltagadása maga az 1984

manyokipeter 2023.12.10. 11:02:52

@gigabursch: Nem tudod véletlenül, hogy melyik fajt gyűlöli? Az emberit, vagy esetleg valamelyik másikkal van baja? Baloldaliaknál általános dolog a gyűlölködés, nácitól kommunistáig, balliberálistól fasisztáig, szóval nem meglepő számomra. Mint ahogy az övéktől eltérő vélemény ellenérvek helyett történő cenzúrázása is bevett szokás náluk, így az sem lep meg. Csak mivel fajokról eddig egyedül ő beszélt itt, senki más, ezért érdekelne, hogy pontosan most melyik fajjal is van baja.

manyokipeter 2023.12.10. 11:10:27

@ZON: Te esetleg tudod, hogy pontosan kik itt a fajgyűlölők és melyik fajt is gyűlölik? Vagy ez is csak egy ugyanolyan jellegű kifejezés, mint a "klímatagadó" meg a "vírustagadó"? Azaz érvek hiányában kiválóan démonizálhatsz vele másokat jó náci/komcsi szokás szerint (kívánt rész aláhúzandó), viszont már önmagában sincs semmi értelme az adott szövegkörnyezetben? Csak kérdezem, mert érdekelne.

gigabursch 2023.12.10. 11:40:28

@manyokipeter:
A fajgyűlölet ugyanolyan hazug szó, mint az antiszemitizmus.
Ahhoz nem kell sem bibliai kérdésekben jártas tudósnak, sem embertanban túliskolázottnak lenni, hogy az antiszemitizmus szó VALÓS jelentésében magában foglalja az összes semita nép elleni egységes fellépést, véleménynyilvánítást..
Márpedig semita népből jó sok van.
Vallásaik is minimum három fő vallási ágba sorolhatók.

Szóval, az amikor valaki egy elve hazugsággal terhelt fogalmat talál ki, akkor pont annyira hiteles, mint ahogy a következő ennek a használatával vádaskodik egy ilyen szónak a használatával..., értelemszerűen mikor valaki ezzel hőbörög az pont ennyire komolyan vehető.
Ugyanilyen szó a fajgyűlölet is. Ezek a rosszul kitalált szavak mindig rámutatnak arra, hogy az alkotóik nem voltak kellően átgondoltak, de legalább félrevezetően fogalmaztak (és azóta is). (Nem egyedi eset, folyamatos a termelődésük, elég az utóbbi évtized csodás szavára, a katasztrófavédelemra gondolni, lévén az is pont ilyen primitív és elcseszett szó, mert teljesen félrevezető)

Következő szint szokott lenni a nácifasisztaturistakommunistabesenyőpoista, általában csak magát járatja le, aki ezzel szokott vagdalkozni.

Időnként szoktam kérni, hogy akkor definiálják a nácizmust.
20-ból 19-szer ilyenkor felmondják a leckét és kiválóan definiálják Izrael államot.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.12.10. 12:04:15

@bioLarzen: nagyon sajnálnám! ZON ma éjféli hozzászólásával értek egyet, neked is úgy kellene a szűrés gomb használata mellett...

manyokipeter 2023.12.10. 12:38:30

@gigabursch: Akkor ezek szerint nem csak nekem jött le ez. :-)

Ja, ha már szóba került és én is használtam, ezért a saját szavaimmal a nácizmus:
Egy baloldali gyökerekkel rendelkező, a fasizmushoz hasonlító, de attól eltérő és elkülöníthető, önmagát a politikai spektrumban közép-középbalnak meghatározó, önmagát a tőle balrább lévő szélsőbalos kommunizmus és a tőle jobbra lévő klasszikus liberalizmus/kapitalizmus közé helyező, erősen államista ideológia. Az árja rasszt más rasszok fölé helyező, egyfajta felsőbbrendűséget hirdető, erősen nacionalista felfogás, ahol a szocializmust nemzeti határokon belül szándékozik építeni. Működési elve a vagyon részleges-, míg a tudat teljes körű államosítása, ahol a vagyon felett is végső soron az állam uralkodik, de látszatra azért meghagyja a magántulajdon intézményét. A többi baloldali/marxista eredetű ideológiához hasonlóan osztályellenségben gondolkodik, ahol az ideológia szerint a becsapott és elnyomott árják harcolnak az őket elnyomó és kizsákmányoló zsidók ellen. Ebben a tekintetben hasonlóan működik, mint a marxizmus, ahol a proletárok harcolnak az őket elnyomó tőkések ellen; avagy mint a feminizmus, ahol az elnyomottnak mondott nők harcolnak az elnyomónak bélyegzett férfiak ellen; esetleg mint az lmbt, ahol az elnyomottnak mondott lmbt-k küzdenek az elnyomó heterok ellen; avagy mint manapság az elnyomónak bélyegzett fehérek ellen harcolnak az elnyomottnak hirdetett színesbőrűek. Ebből következően ennek is alapvető tézise az áldozatszerep, ami alól felszabadítani akarja a kiválasztott csoportot/osztályt.
A mai Izrael államhoz pedig elsősorban az áldozatszerep használatában hasonlít, másodsorban meg az erős nacionalizmusában. Ugyanakkor gazdasági szempontból jelentős különbség van köztük, mivel Izrael inkább a szabad piaci kapitalistább irányvonalhoz tartozik, míg a nácizmus ellenben erősen államista, szocialista.

Remélem nem a szokott leckét mondtam fel. ;-)

manyokipeter 2023.12.10. 12:58:53

@JTom: Nincs előző nickem. Megértem, hogy gyanús számodra, ha egy pár hónapos név kezd el írni. De ettől még csak én vagyok. Viszont furcsa, hogy a szintén új, de a te nézetedet valló új neveknél ezt nem kérdezed meg. Persze te tudod, csak furcsa.

Ugyanakkor egy sokkal fontosabb dolog elkerülte a figyelmedet.
Mégpedig az, hogy rajtam kívül mások is jeleztek egy hibát a cikkben. Az a kép, amelyiken német ejtőernyősök vannak, ott a szövegben írtad, hogy "A többség holland egyenruhában látható, ami a Genfi Egyezmény megsértése". Nos, ez nem igaz. A képen egyetlen német katonán sincs holland egyenruha. Így ez erősen megtévesztő, illetve mivel a blog hitelességében sokan bíznak, ezért el is hiszik zokszó nélkül a leírtakat, ami erősen rontja egy adott kor hiteles történelmi megítélését. Ezért továbbra is javasolnám a kérdéses rész javítását, kivételét.

manyokipeter 2023.12.10. 13:02:43

@JTom: Elnézést, az előző hozzászólásomba nem tette bele. Most pótolom. Itt írja le részletesen a képen szereplő német katonai ruházatot egy másik hozzászóló:
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2023/12/03/napi_erdekes_643/full_commentlist/1#c42350889

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.12.10. 13:29:54

@manyokipeter: nem hiszek neked. a mailcímed is generált. hasonlít a szöveged valakire, aki vagy fél éve tűnt el.
DE mindegy is, ahogy megmondtam én NEM TILTOK SENKIT, ha a blog kommentszabályait nem sérti.
ennek fényében is különösen ku*va gáz amit írtál: "Viszont furcsa, hogy a szintén új, de a te nézetedet valló új neveknél ezt nem kérdezed meg."
lévén nekem ITT nincsenek nézeteim, amiket foggal-körömmel hangoztatok, mint Te. vagy láttál ilyesmit? prédikálok? esetleg téged számon kértelek? vagy mi??
pont ez a lényeg hogy téged is hagylak, írhatod a meggyőződésedet. de még ez sem jutott el a fejedig úgy látom, mert beleállsz az ÉN nézeteimbe.
honnan tudsz Te az én nézeteimről bármit is?? fingod sincs róla, ezt most elmondom neked. ezzel zárjuk is le, mert vékony a jég.

a múltkori holland egyenruhás képre a hozzászólás valóban elkerülte a figyelmem, most pótolom és ha jogos megváltoztatom a képalát. amúgy a Getty gyűjteményben szinte szóról-szóra ezt írják, nem volt okom kételkedni eddig benne.
a kommenteket sem nézem napi szinten, lévén évek óta béke honol a blogon, szinte senki sem f*sik bele a ventilátorba, hogy nagy rantek lennének, vagy tömeges kitiltások. 3-4 éve nem volt rá példa.
köszönöm hogy elolvastad.

manyokipeter 2023.12.10. 13:53:54

@JTom: Felőlem lezárhatjuk, nekem nem fontos.

Én köszönöm, hogy utánanézel a képnek.
süti beállítások módosítása