Napi érdekes - 461

2023. március 12. JTom

Ma ismét háború- és fegyverek nélküli összeállítás!

1920_korul_auto_polo_was_a_popular_sport_with_stripped-down_model_ts_instead_of_horses.jpg

1920 körül. Az autópóló népszerű sport volt az Államokban a tízes évek végétől kb. másfél évtizedig. Jobbára lecsupaszított Ford T-modelleket használtak a lovak helyett az így még veszélyesebbé vált sportban

1910_az_1910-es_parizsi_motorshow.jpg

1910. A Párizsi motorshow, a világhírűvé vált Párizsi autószalon elődje

1911_thousands_of_workers_leave_a_shipyard_after_work_in_the_background_the_titanic_can_be_seen_under_construction.png

1911. Belfasti hajógyári munkások a munkaidő végén. A háttérben Titanic épül!

1914_this_is_the_only_extant_photograph_of_a_live_sicilian_wolf_canis_lupus_cristaldii_which_was_a_subspecies_of_grey_wolf_that_was_endemic_to_sicily_and_declared_extinct_in_1924.jpg

1914. Az egyetlen fennmaradt fotó egy élő szicíliai farkasról (Canis lupus cristaldii), amit 1924-ben nyilvánítottak kihaltnak

1915_korul_in_colorado-yule_marble_company_blocks_waiting_to_be_transported_for_construction_of_the_lincoln_memorial.jpg

1915 körül. A Lincoln-emlékmű építéséhez készített, szállításra előkészített, faragott márványtömbök a Colorado-Yule Marble Companynél

1925_benito_mussolini_riding_a_motorcycle.jpg

1925. Benito Mussolini, későbbi olasz fasiszta diktátor, motorkerékpáron

1939_a_moszkvai_varosi_tanacs_epuletenek_athelyezese.jpg

1939. A moszkvai városi tanács épületének áthelyezése. A monolit épületet az utca szélesítése miatt tolták hátrébb 25 méterrel

1943_the_us_imposed_a_nationwide_35mph_victory_speed_limit_during_ww2_to_save_gas_and_rubber.jpg

1943. Az Egyesült Államokban bevezetett 35 mérföldes maximális megengedett sebesség - a törvényalkotók szándéka szerint - az üzemanyag- és gumimegtakarítással segít megnyerni a háborút, ezért „Victory speed”-nek, azaz győzelmi sebességnek is nevezte a köznyelv

1945_sir_alexander_fleming_left_the_discoverer_of_penicillin_1928_receiving_an_honorary_doctorate_from_dr_thomas_s_gates_president_of_the_university_of_pennsylvania.jpg

1945. Sir Alexander Fleming (balra), a penicillin felfedezője veszi át díszdoktori oklevelét a pennsylvaniai egyetem rektorától

1948_general_electric_assembly_line_near_syracuse_new_york_producing_600_televisions_a_day.png

1948. A GE (General Electric) egyik összeszerelő-csarnoka a New York melletti Syracuse-ban. Csak ezen a soron 600 db televíziókészüléket állítottak elő naponta, a számtalan más eszköz mellett

1950-es_evek_volkswagen_type_2_production_at_wolfsburg_the_first_generation_was_produced_from_1950_to_the_end_of_1967.jpg

1950-es évek. Volkswagen kisbuszok készülnek Wolfsburgban. Az első generációt 1950-től 1967-ig gyártották

1961_rotor_x_aircraft_manufacturing_company_ejavelin_nevu_egyszemelyes_helikoptere_45_liter_uzemanyaggal_ket_oran_at_repult_160_km_per_oras_maximalis_sebesseggel.jpg

1961. A Rotor X Aircraft Manufacturing Company, eJavelin nevű egyszemélyes helikoptere. 45 liter üzemanyaggal két órán át repült, 160 km/h-s maximális sebességgel. Az elővárosi ingázás megkönnyítésére szánták abban az időszakban, amikor jellemzően a férfi egyedül tartotta el a családot

1965_george_clooney_noverevel.jpeg

1965. A kis George Clooney nővérével

1967_habitat_67_a_modular_housing_complex_at_the_expo_67_world_s_fair_in_montreal_quebec_canada.jpg

1967. A Habitat 67. Moshe Safdie építész tervei alapján épült, egyfajta jövőbemutató, moduláris lakókomplexum bemutatója a montreali Expo 67-en. Az épület ma is áll, további szekciói is elkészültek

1977_ekkor_unnepelte_fennallasanak_30_evfordulojat_a_szovjet_autoipar_finn_importore_az_oy_konela_ab.jpeg

1977. Helsinki. Ekkor ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját a szovjet autóipar finn importőre, az Oy Konela Ab

1978_pacific_southwest_airlines_assistant_manager_at_los_angeles_international_airport_demonstrates_the_airlines_newly_installed_automated_ticket-vending_machine_called_fasticket.jpg

1978. A Pacific Southwest Airlines légitársaság 'FASTICKET' nevű jegyértékesítő automatája a Los Angeles-i reptéren

1980_szovjet_kisfiu_zenit_kameraval.jpeg

1980. Szovjet kisfiú Zenit kamerával

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7918070006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2023.03.12. 13:02:44

Gondolom, a Volga szülőhelyén, a GAZ autógyárban ritka látvány lehetett egy okker színre fényezett autó.
És extra hűtőrács és dísztárcsák...

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.12. 14:22:07

Kérek egy eJavelint, de azonnal! Hol lehet kapni?

Igen, a fotózást sem lehet elég korán kezdeni, ugyebár. Igaz, a fényképezőgépet helytelenül tartja a szovjet kisfió, de kezdetnek nem rossz! Mondjuk megértem, ugyanis a Zenit súlya kb. a kisfiú testsúlyával vetekszik, egy felnőtt is markolta rendesen – ez még teljesen vasból készült, kéremszépen! ;)

IamTwo 2023.03.12. 14:45:04

@Fotósképző: jár hozzá egy életbiztosítás is?

¿Qué tapas hay? 2023.03.12. 14:52:29

@ZON: Szerintem arrafelé a gázművek készenléti szolgálatának parancsnoki kocsija pünkt ilyen színű volt, csak azon volt még egy piros csík is "АВАРИЙНАЯ СЛУЖБА" felirattal. :)

Fogash 2023.03.12. 15:27:56

Az az autós póló, valami döbbenet…

bioLarzen 2023.03.12. 15:32:24

@Fotósképző: Amennyiben csak nézegetni/mutogatni akarnád, szerintem akár még találnál is (gondolom, egy kisebb ország éves költségvetésének megfelelő összegért) - de nyilván nem "road legal" se itt, se másutt :)
De vagányul néz ki, az tény.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.03.12. 15:40:48

@Fotósképző: náluk a raktárban a képen látható még megvan. rotorxaircraft.com/
de most is árulnak modern verzióban gombokért: rotorxdragon.com/

hátramozdító 2023.03.12. 16:00:43

Köszönjük szépen! Az a párizsi csarnok csodálatosan szép, a csillárja pedig káprázatos.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.12. 16:25:30

@IamTwo: Nane! Hősöknek nem kell életbiztosítás. Láttad más Szuperment életbiztosítást kötni? Na, ugye! ;)

@bioLarzen: Sokan építettek hasonlót, láttam a tecsőn. Aztán meg @JTom: is linkeli a gyártót, ott írják hogy nem kell hozzá jogsi. ;)

@JTom: Köszi! Eladom még pár művészfotómat, aztán a 30 sportautó, a 12 kastély és a 3 tonna arany mellé veszek még egy ilyet. ;)

bioLarzen 2023.03.12. 17:01:36

@Fotósképző: Hát, valahogy kétlem, hogy veszel egy ilyet, és csak úgy, jogsi és/vagy pilótaengedély nélkül nekiállsz furikázni vele (márimnt nem magánterületen)... Amerikában totál biztos, szerintem Európában se :)

MostKomolyan??? 2023.03.12. 17:30:28

Az Párizsi csarnok hol található?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.03.12. 17:35:23

@Fotósképző: @bioLarzen: "electric ultralight, doesn't require licence in states..." 19.500 USD

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.12. 17:45:58

@bioLarzen: Nekem szabad és kész! ;)

@JTom: A 19500$ csak a beugró, a vége kicsivel több: "The new Dragon Personal Air Vehicle starts at $89,500 with a deposit of $19,500." Minimum 30 milla, és nem kell hozzá út.

¿Qué tapas hay? 2023.03.12. 18:25:30

@JTom: A kulcs itt az in the States. Magyarországon a légijárművet/repülőeszközt nyilvántartásba kellene vetetni és a pilótának szakszolgálati engedélyt kellene szereznie, hogy mindez jogszerűen használható legyen.

lomposfarkas 2023.03.12. 18:40:44

"Lincoln-emlékmű": vegytiszta megjelenítése a gőgös, végtelen hatalmú, pökhendi uraságnak, nem tetszik. Persze "győztes" volt, tehát.

"eJavelin nevű egyszemélyes helikopter": érdekes lett volna, ha forgalomba hozzák, naponta tucatjával zuhantak volna le az egymásba gabajodó üzletemberek :)

bioLarzen 2023.03.12. 19:31:54

@Fotósképző: Jaaa, OK, akkor teljesen más a helyzet!
Fuvart vállalsz? :)

bioLarzen 2023.03.12. 19:33:05

@¿Qué tapas hay?: Úgy tudom, Ámerikában is egy kisebb könyvtárnyi papír kell az ilyen földi-légi járművekhez.

bioLarzen 2023.03.12. 19:38:30

@¿Qué tapas hay?: Na, meg is találtam. A leginkább a Top Gear-ből ismert James May egyik tévés minisorozatból van ez az Aerocarról szóló rész (persze, ez nem helikopter hanem repülő): www.youtube.com/watch?v=h38UeDb7xw8
Ebben hangzik el ez: youtu.be/h38UeDb7xw8?t=440 (elvileg a megfelelő ponttól indul, és kb. 8:05-ig tart a kérdéses rész)

Ez persze egyrészt nem biztos, hogy ma is így van, márészt repülő+autó kombóra vonatkozik - de meg lennék lepve, ha egy heli+autó kombónál radikálisan más lenne a helyzet.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.03.12. 19:41:44

@¿Qué tapas hay?: "in the States", azért írtam Fotótlégző :) kollegának is, szóval ha eladja azokat a bizonyos bűvészfotóit, akkor gondoltam kiköltözik és repkedhet vele napokszám :D

@Fotósképző: "A 19500$ csak a beugró" jaj köszi benéztem, akkor mindjárt utalom a maradékot is nekik ;)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.03.12. 19:44:03

@MostKomolyan???: Grand Palais ha nem tévedek nagyot. ma is megvan

Galaric 2023.03.12. 20:01:02

A párizsi csarnok gyönyörű, az autóspoló félelmetes, a farkas képe pedig végtelenül szomorú...
Igazi érzelmi hullámvasútra raktál ma minket. :)
Köszönöm!

newcomment102 2023.03.12. 22:11:57

A Habitat 67 épület (épületcsoport) fényképére emlékszem a "Képes politikai és gazdasági Világatlasz" (388 oldal) 1977-es kiadásából. A kiadvány vége felé a színes fényképek a nagyvilágból jellegű mellékletbe is bekerült. Persze én ezt csak valamikor a nyolcvanas évek elején kezdtem el lapozgatni,általános sulis kisdiákként. Jó volt ezt a fotót most itt is (újra)felfedezni!

¿Qué tapas hay? 2023.03.12. 22:27:16

@bioLarzen: Az ultralight-kategóriájú járművek szabadidős/kedvtelési célú használatára van könnyítés az USÁ-ban (FAR 103.7 §), az engedélyeztetés, vezetés, nyilvántartásba vétel tekintetében: www.eaa.org/eaa/aviation-interests/ultralights/getting-started-in-ultralight-flying/about-faa-part-103-for-ultralights
Ez talán sehol másutt a világon nem létezik, Magyarországon meg bizonyosan kell a szakszolgálati engedély, nyilvántartásba vétel stb. (vö. Lt. és a 53/2016 és 56/2016 NFM r.)

Ide mit kell írni? 2023.03.12. 22:37:11

rotorxdragon 89000 Dollár , és ezért repülhetsz egész 20 percet ....
(itthon meg egy drón reptetésért 100 milla büntetés is járhat)

wolksvagen gyár : első ránézésre mintha modellautókat gyártottak volna .

siciliai farkas -hát ebből a képből aztán kutya is lehet ..

Victori speed - azért csak nem maradtunk háborús téma nélkül ( na jó csak gonoszkodom )

bioLarzen 2023.03.12. 23:11:45

@¿Qué tapas hay?: Köszi az infót!
A repülő/autó azért volt eggyel bonyolultabb cucc, mert annak valahol fel/le is kellett szállnia. Helikpoterrel ez az egy dolog legalább nemigen gond - pláne egy ilyen kicsivel.

ZON 2023.03.12. 23:14:47

@Ide mit kell írni?: ugye, te nem gigaburcs kisöccse vagy ?

Zsombor Golf II 2023.03.13. 06:20:32

eJavelin =George Jetson ugrott be elsőre :)

ozur 2023.03.13. 08:04:10

Mussolinire miért azt írod, hogy "későbbi olasz fasiszta diktátor", amikor 1925-ös a kép? Már 1922-ben az volt.

UV pót 2023.03.13. 08:56:13

"Oy Konela Ab": az 'Oy' a svéd 'Ab' (=Rt.) finn megfelelője. Ugyanis Finnországban a finn mellett a svéd is hivatalos nyelv.

nyelv-ész 2023.03.13. 09:39:34

@ozur: De jure 1928-ban számolták fel a parlamentáris rendszert. 1922-28 között Mussolini miniszterelnök volt, bár kétségtelen, hogy de facto ekkor is a legnagyobb hatalmú ember volt Itáliában.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.03.13. 17:13:15

@lomposfarkas: "ha forgalomba hozzák, naponta tucatjával zuhantak volna le az egymásba gabajodó üzletemberek"

Az 50-es és 60-as évek futurisztikus hajlamú ábrándozói és a sci-fik rendre úgy képzelték el a modern nagyvárost – kedvelt toposzként sokszor a 2000-es éveket célozva –, hogy az emberek repülő szerkentyűkkel közlekednek. Soha nem magyarázták el, hogyan volna ez lehetséges. Pedig ők még nem is ismerték azokat a mai bunkó barmokat, akik ma naponta előznek a leállósávban, buszsávban, dupla záróvonalon át, büntetősatuznak meg versenyeznek. Látszik, visszatekintve, hogy a fantaszta tervezők milyen hatalmas baklövéseket követnek el. Akkor is, amikor ma jelenti be valaki, hogy ő tudja, milyen lesz a világ harminc év múlva.

toncsi64 2023.03.13. 17:25:02

Azért az, hogy a Finneknél a Moszkvics Elite néven futott számomra nemcsak meglepő de mulatságos is :DDD Azt viszont erősen kétlem, hogy a háttérben látható Csajka megvásárolható lett volna.

Mi a helyzet itthon az autogiro-val ? Mint az talán közismert nagyjaink egyikének az öccse rendelkezik eggyel, úgyhogy arra talán már vannak könnyítések a regisztrációhoz ;)

Az a moszkvai út vajon mitől lehetett annyira fontos, amiért kiderülhetett egy tanácsházáról !!!, hogy útban van !!! mi több még át is helyezik XO

kocsmagomba 2023.03.13. 18:19:05

Nekem is megvan még a Zenit fényképezőm. Csak film továbbítási gondja van, nem pont egy kockányit visz tovább, szerintem javítható, amíg ki nem hal mindenki, aki látott már ilyet. Vaku is van hozzá.

lomposfarkas 2023.03.13. 19:32:10

A Zenitet szívás szerelni, csavarozgatod szétfelé és egyszer csak minden alkatrésze egyszerre hullik a kezedbe... az összerakása meg egyenesen egy szerencsejáték :) A Zenithez képest a Praktica szét és összerakása egy lineáris diadalmenet.

omron 2023.03.13. 20:04:42

@newcomment102: Nekem egy korábbi kiadás van meg. Pár éve újraköttettem, kívülről nagyon szép, csak a kötésmargó mérete miatt a tartalom kábé tíz százaléka odalett.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.13. 21:15:43

@bioLarzen: Fuvart? Persze! Majd ráülsz az egyik hátsó rotor fölötti rácsra. És kapaszkodsz a levegőbe. Jó lesz szerintem. ;)

@JTom: Ja, Fotóstnéző a művejszfotókból bűvészkedik göbzirevalót. ;)
De nem költözök ki, mert egyszerűbb a gépet idehozatni, mint a 30 sportautó, 12 kastély és 3 tonna arany kombót kivinni.
Látod, jó hogy szóltam, így legalább tudod, miért késik a rendelt csomagod. Legközelebb figyelj jobban! ;)

@kocsmagomba: A "csak filmtovábbítási gond" gyakorlati jelentése: ezerrel tépi a filmet. ;) Ráadásul jó nehéz gép is a Zenit, így valójában egy fényképezőgépnek álcázott tökéletes önvédelmi eszköz:. Tudtak ezek a szovjetek, no! ;)

Ide mit kell írni? 2023.03.13. 21:48:37

@ZON: Sem utódja, sem boldog őse...
Sem rokona, sem ismerőse
Nem vagyok senkinek,

kocsmagomba 2023.03.13. 22:21:27

@Fotósképző: sajnálom, mert szép képeket csinált annak idején, talán javítható mechanika, akkoriban fel sem tűnt a súlya, fiatalon sokat bírtam cipelni ;)
@lomposfarkas: ezért is nem fogtam hozzá, valamint azért mert sík hülye vagyok a szereléséhez :D

Abban a Javelinben a fickó bábunak tűnik, vagy csak nekem? Lehet, már a földön se mert beleülni senki...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.03.13. 23:21:56

Megnéztem közelebbről ennek az eJavelinnek (mi az az e?) a lajstromjelét, szerintem N90452. A kereső sok képet ad fel az LX-N90452 jelű megfigyelő gépről (egy Sentry), de találtam egy másik gépet is, amiről annyi derül ki, hogy "1981 ROBINSON HELICOPTER COMPANY R22, Rotorcraft (2 seats / 1 engine)", vagyis egy kicsi kétüléses helikopter, 180 lóerős Lycoming hajtóművel, 1981 és 99 között üzemelt. Nem tudom, hogy a lajstromjelet szokás-e újra kiosztani, lehet a dolgon gondolkozni, hogy mindez mit jelent.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2023.03.15. 11:15:49

@Androsz: lezuhant gépek lajstromjeleit tudtommal nem szokás újra kiosztani, de majd megmondja egy expert hogy így van-e

fairlane 2023.03.15. 13:39:47

@nyelv-ész: MUssolini felszámolta a parlamentáris rendszert. Hmmm. Honnan ismerős ez napjainkból?

nyelv-ész 2023.03.15. 13:43:53

@fairlane: Fogalmam sincs. Egy országot parlamentáris keretek között is irányíthat egyetlen személy. Nekem inkább ez az, ami napjainkból ismerős :-)

gigabursch 2023.03.15. 16:10:35

Háborúmentes: HURRÁ!

Autópóló:
Biztosítós nem lennék...

Párizsi motorshow:
Lenyűgöző a csarnok.

Belfasti hajógyár:
Az első villamos már elindult....
Nagyon nem féltek itt se az áramütéstől...

Sziciliai farkas:
Vajon maradt belőle annyi genom, hogy reprodukálható legyen úgy, ahogy az ausztrál barátaival próbálkoznak?

Lincoln emlékmű
S ezek az egyiptomi, de sok más építészethez képest eltörpülnek...

Beníto:
Valentino Rossi példaképe lehetett...
:-)

Moszkvai tanácsház.
Ez nem kicsi épület! Vajon ez addig a legnagypbb ilyen mutatvány lehetett? Ha igen, akkor jó sokéig fenn lehetett a lista élén...

Victory Speed:
... "a vesztesek sebessége"

Flemming:
Kíváncsi lennék arra a tekintetre, amikor rájött, hogy mire is jött rá...
:-)

GE sor
A felügyelő faszi, a demokratikusan egyenjogú nők meg robotolnak.

VW-T1
S így kezdődött el a "terrorista" kisbuszok gyártása.
Annak mi lehet az oka, hogy a kor és a későbbi évtizedek filmjeiben a terroristák a legtöbbször ilyen kisbusszal mentek?

eJavelin:
320 km-re 45 liter üzemanyag, nos az nem kevés..., de nem is olyan sok egy mai benzinfaló szörnyeteghez képest...

Geroge Clooney:
Na, neki se keleltt a szomszédba menni egy kis csínytevésért...

Habitat 67:
Ízlésterror. Valószínűleg egy helyre jártak Makoveczcel, de az előbbi lenyúlta a vonalzókat Makovecztől, így neki csak a szabad kézi rajz maradt.
:-)
Ízlésterror

Helsinki 1977
Ott hátul az a bányadömper vajon mit tudhatott?

PSA - FastTicket:
s kb 4 évtized kellett ahhoz, hogy ezeket felváltsa az okostelefonos app.
Igazában nekem ezek annyira nem hiányoznak...

Szovjet kisfiú és a Zenit
Annyira szerettem ennek a kornak a világ összes fényképezőgépéhez szabott bőr tokokat és azok fejlődését.
Sajnos ezek mára eltűntek, ill periférikusak lettek

gigabursch 2023.03.15. 16:28:17

@Ide mit kell írni?:
Én elsőre azt hittem Bulankákat látunk, de aztán rjöttem, hogy az másképp buborék..

@ZON:
????

@lomposfarkas:
ez jó... Ezt így el vizuálizéltem, hogy hogyan esik szét az egész a kezemben...

MIG-31 2023.03.15. 16:47:14

@Fotósképző: Nekünk is volt Zenit fényképezőnk, illetve még mindig megvan, talán még a papírjaival-számlával együtt, este lehet elő is szedem. Ennél újabb típus, 89-91 körül vehette apám, gyári tok, valami nyugati vaku hozzá. Jó képeket tudott vele csinálni családi ünnepeken, úgymond amatőrként. Azért az még fémből van. No meg a TENTO távcső.

MIG-31 2023.03.15. 17:05:42

@gigabursch: A BelAZ dömper, jó nagy darab, ma már vannak sokkal nagyobbak, persze 45 év eltelt, bár szerintem akkoriban is voltak nagyobbak. Szeretem a nagy vasakat is, de egy jó kis duplakörös ezeröcsi az viszont jöhetne.

¿Qué tapas hay? 2023.03.15. 18:23:36

@Androsz: Az Egyesült Államokban kiosztják újra a lajstromjelet, megnéztem az FAA-nyilvántartást, az N90452 lajstromjelen 1970. szept. 9-ig volt bejegyezve a BJ3 gyári számú Javelin A-modell, bizonyos Buford J. Schramm nevén. Utána kapta meg a jelet az a bizonyos R22-es, amit aztán eladtak Ausztráliába, és az USA lajstromból 2013-ban törölték.

@JTom: A lajstromjel egyedi azonosítójának kiadása nemzeti szabályok szerint történik. Az USÁ-ban kiadják újra, de pl. az Egyesült Királyságban nem. Mondjuk az egyéni azonosítók tartománya elég nagy ahhoz, hogy bőven lehessen osztogatni.

@gigabursch: Ama belfasti villamoson nem nagyon volt mitől félni, mert a felsővezeték kb. 3,5-4 m magasan volt a nyitott tetőrész felett, az áramszedő rúdja meg általában szigetelőanyagból készül, és belül fut végig a vezeték.

amundsen 2023.03.15. 18:52:38

@lomposfarkas: Egyszer megtettem, hogy belenyúltam. Szét is ugrott minden. Szerencsére sikerült egy zacskóba összeszednem s beadtam egy azóta megszűnt szervízbe. Igen becsületes munkát végeztek, de a számla elején nagyon nagy betűkkel szerepelt: MÁSKOR NE SZEDJE SZÉT !!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.03.15. 21:30:57

@¿Qué tapas hay?: Zseni vagy, köszönöm. Akkor minden egybevág.

Club Sandwich 2023.03.16. 00:36:19

@kocsmagomba: Sztem az Max Headroom, eloben :)

Club Sandwich 2023.03.16. 00:37:32

A diszdoktoros kep olyan, mintha valami Leslie Nielsen-film egy jelenete lenne :)

Club Sandwich 2023.03.16. 00:38:10

Az a sok szovjet kocsi olyan mintha valami mecsbokszgyujtemeny lenne :D

Club Sandwich 2023.03.16. 00:41:15

Az a GE kep ketlem hogy '48-ban keszult volna... legalabb egy, de inkabb ket evtizeddel kesobb! Ilyen sasszis felepitesu keszulekek sehol sem voltak meg a 40-es evekben, azonkivul ilyen TV keszulek termelesi szamok sem epp arra az evtizedre jellemzoek...

E28 524TD 2023.03.16. 12:31:46

@gigabursch
Ez a T1 kisbusz. A terroristabusz amiről te beszélsz az meg a T2.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.16. 14:09:29

@kocsmagomba: @MIG-31: A Zenitek filmtépése (filmtovábbítási probléma) a gyenge minőségellenőrzés miatti típushiba volt. Akkoriban jó termékeket is tudtak tervezni a szovjetek (nem csak a fényképezéshez), de a gond mindig a minőséggel volt. Ha kifogott a drága evvvtárs egy jó gépet, objektívet, akkor már csak a súlyát kellett megszoknia. A sújy pedig legenás szintén: ugyanaz a kategóriájú gép, objektív Prakticában (másik, német demokratikus, szoci vezető márka) fele akkora súlyú volt, minőségben meg sokkal jobb. Ha nem tűnt fel a Zenited súlya, akkor biztosan nem fogtál kézben Prakicát, vagy esetleg csúnya-kapitalista gépet sem. ;)

@gigabursch: Fujifilm, Sony, Olympus gépekre elég divatosak lettek manapság a bőrtokok, sokfélét lehet kapni hozzájuk. Ezek a márkák adnak ki filmes/régebbi formatervezésű gépeket leginkább.

MIG-31 2023.03.16. 14:24:02

@Fotósképző: nekünk a Zenittel ilyen filmtépési probléma egyáltalán nem fordult elő. Nekem sokat nem volt a kezemben, nyilván kiskorban nem én fotóztam vele, játszani meg nem azzal játszottam, annál jobban vigyáztak rá. Volt valami másik, azzal akkor már nem fotóztak, na azzal szoktunk fényképezőset játszani, csak úgy üresen felhúzni, kattintgatni, az is valami keleti, talán Smena. Most már meg kell néznem. Talán egyszer-kétszer fotóztam vele, azok között lett azért homályos kép, de apám képei között nem is találnék olyat ami nem éles (beállításokba nyilván bele tudna kötni egy fotós, de egy családi képnél amatőrként a cél hogy éles legyen és az legyen a képben amit fotózni akartál, szerintem). Utána meg aztán jött a digitális, abból egy kis kompakt volt.

Úgy általánosságban a szovjet gépeknél a legtöbb probléma a sorozatgyártás minőségével volt, és hiába jó egy konstrukció, ha a gyártás tré, lásd. a románok Daciája.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2023.03.16. 18:39:31

@nyelv-ész: sőt, egy egész földrészt is irányíthat egy szűk csoport, és az elvileg megválasztóik megkérdezése nélkül elkölthetik pl fegyverre a pénzüNket, pedig én pl nem akarok egy háború meghosszabbításában részt venni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2023.03.16. 18:41:56

@MIG-31: nekünk szmena volt, na annak nem volt hullámzó a minősége, mind vacak volt :) de működött, sokszáz képet lőttem vele

Fogash 2023.03.16. 20:09:50

@Fotósképző: en az első SLR-nek vettem egx vadiúj Zenitet. A súlya nem volt gond, sőt, anno azt mondták, hogy jobb, mert az exponálás nem mozdítja meg az egesz gépet. (Amúgy sok olyan cucc van, ahol a súly a működés előfeltétele. Nem, nem csak a mozdony, hanem pl azok a gyönyörű piros sonkaszelő gépek is, ha láttál már olyant)
Aztán 2 tekercs ellövése után láttam, hogy minden kocka 1/3-ánál volt egy világosabb csík. Gondolom szorult a redőny, ezért a kocka azon szakasza egyszerűen túlexponálódott. Kétszer próbálták javítani, még ket tekercs film után mondtam, hogy bocsi, de kérem a pénzem vissza. Aztán vettem egy Nikon F65-öt, utána meg egy D70-et. Az kiszolgált addig, míg az ájfon nem jutott arra a színvonalra, hogy általános lakossági fotós célokra egyszerűen jobb legyen, mint egy agy és drága DSLR.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.03.17. 09:08:40

@MostKomolyan???: most is tartanak autó-kiállítást: a Bonhams aukcióját (a februári Retromobile alatt, mivel a rendezvény csak egy aukciót enged be a területére, ami az Artcurial. Mi 2020-ban láttunk egyet: egzostive.com/bonhams-paris-2020/ nagyon durva összegekért kelnek el autók, 5 millió körül a drágábbak).
Elegáns és passzoló díszlet egy ilyen rendezvényhez, de a Grand Palais kisebb mint a párizsi expo valamelyik kisebb csarnoka. Szóval rendesen kinőtte magát ez a kiállítósdi :)

MIG-31 2023.03.18. 22:43:26

@Fotósképző: Előkerestem a 2 régi fényképezőt. Az egyik egy Smena-8M.
A másik-12XP, minden papírja megvan, 89-ben vették az Ofotértben, 4500Ft-ról leárazva 3150-re, mellé egy Hanimex vaku 1400-ért, ez dél-koreai. Mag a gép patika, karcmentes, gyári tokjában. Mint írtam, nem használjuk, de véletlenül megtaláltam hogy elem is van benne, nem szedtem szét, csak próbáltam kinyitni az ajtaját ahova a filmet kell beletenni, és ez az elemtartó volt. Ki is vettem őket, 2db eredeti szovjet gombelem volt benne (88-as gyártmány, mert maga a gép is az, valami gyári szám is volt rajta), szerencsére még nem folyt ki egyik se, egyik azért már kezdett.
Rádobtam a mérlegre is, vaku nélkül 1,2 kg.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2023.03.19. 13:42:07

@MIG-31: A Szmena egy kezdőknek való gép, műanyag, pár alapbeállítási lehetőséggel. Napfényben érdemes használni a fontosabb események megörökítésre.

A Zenited nagy érték volt akkoriban, de nem akkora mint a Prakticák. Jó gép a Zenit 12XP is, ha az ember kifogott belőle egy jobban összerakott példányt. A filmtépés típushiba (ennél a 12XP-nél volt leginkább), és nem minden példánynál jelentkezett.
A súlya viszont jelentős, manapság egy DSLR gépváz kb. 700-900 g, egy MILC kb. 400-600 g. Van egy Praktica MTL-5B-m, a Zenit kor-és típustársa, megmértem: 745 g 50 mm-es alapobival együtt. Majdnem a fele a súlya tehát, ez már érezhető különbség használatkor.
A szettre meg vigyázz, így számlával, dobozzal, szép állapotban nagy értéke van, lehet akár 15-20 000 Ft is. ;)
süti beállítások módosítása