Napi érdekes - 353

2020. október 11. JTom

1902_the_nine_different_ethnic_groups_of_bukovina_austria-hungary.jpg

1902. A Bukovina területén élő kilenc etnikai csoport saját viseletében. Felső sor: hegyvidéki ruszin (hucul), magyar, cigány. Középső sor: orosz-lipován, zsidó, lengyel, német. Alsó sor: román, ukrán

1904_daytona_beach.jpg

1904. Daytona Beach, Florida, Egyesült Államok

1916_legvedelmi_tuzersegi_letesitmeny_az_olasz_fronton_mukodo_osztrak-magyar_hadsereg_egysegek_tuzerseg.jpg

1916. Légvédelmi tüzérségi létesítmény az olasz fronton harcoló osztrák-magyar hadseregben

1930_aviation_aircraft_an_engine_defect_forced_a_pilot_to_make_an_emergency_landing_on_the_roof_of_a_bungalow_in_chesapeake_beach_usa_all_unhurt.jpg

1930. Motorhiba miatt szerencsétlenül járt repülő csapódott egy lakóházban az amerikai Chesapeake Beachen; mindenki sértetlenül megúszta

1944_american_gis_talk_with_a_swiss_guard_in_the_vatican.jpg

1944. Amerikai katonák beszélgetnek egy vatikáni svájci gárdistával

1944_aug_waffen-ss_with_help_of_italian_fascists_murdered_560_civilians_130_children_and_minors_and_burned_bodies_in_sant_anna_di_stazzema_in_tuscany_the_youngest_victim_anna_pardini_was_20_days_o.jpg

1944. augusztus. A Waffen-SS, az olasz fasiszták segítségével, visszavonulásuk alatt 560 civilt (köztük 130 gyereket) gyilkoltak meg a toszkán Sant'Anna di Stazzema településen, és a holttestek nagy részére a templomot rágyújtották. A legfiatalabb áldozat 20 napos volt (és nyolc terhes nő is volt a halottak között). A háború után 10 német SS szakaszvezetőt és tizedest ítéltek életfogytig tartó börtönbüntetésre távollétükben

1945_aprilis_a6m_zero_kamikaze_moments_before_hitting_starboard_side_of_uss_missouri.jpg

1945. április. Japán A6M Zero kamikaze pillanatokkal a USS Missouriba való becsapódása előtt. A hajó csak minimális sérüléseket szenvedett, a japán pilótát katonai tiszteletadással temették a tengerbe

1953_alfa_romeo_800_race_transporter_for_ferrari.jpg

1953. Különleges Alfa Romeo 800 teherautó Ferrari versenyautók szállítására

1956_the_castle_of_almourol_is_a_small_medieval_castle_built_on_top_of_the_islet_of_almouro_portugal.jpg

1956. Az Almourol portugál középkori kastélyt nézi három turista

1957_judi_dench_brit_szineszno_ofeliakent_a_hamletben.jpg

1957. A 23 éves Judi Dench brit színésznő Oféliaként a Hamletben

1959_iskolas_gyerekek_kozbiztonsagi_filmet_neznek_a_kijevi_rendorsegi_kampanyautoban_cr.jpg

1959. Iskolás gyerekek közbiztonsági filmet néznek a kijevi rendőrségi kampányautójának oldalán

1962_a_nevadai_sedan_nuklearis_foldalatti_robbantas_eredmenyekeppen_letrejott_400_m_szeles_es_100_m_mely_krater.jpeg

1962. A nevadai Sedan nukleáris, kísérleti földalatti robbantás eredményeképpen létrejött 400 m széles és 100 m mély kráter

1964_child_carseat.jpg

1964. Autós gyerekülés egy amerikai gépkocsiban

1970_foldrenges_aldozatainak_keresese_az_irani_goganban.jpg

1970. Földrengés áldozatainak keresése az iráni Goganban

1977_young-cleveland-couple-got-married-at-mcdonalds-1.jpg

1977. Esküvő a clevelandi McDonald'sban

1986_korul_szovjet_ellenozopont_keletnemetorszagban_berlin_kozeleben.jpg

1986 körül. Szovjet katonai ellenőrzőpont az NDK-ban, Berlin közelében

1990_jason_statham_az_egyesult_kiralysag_nemzeti_uszocsapatanak_tagja_sorban_all_a_moszkvai_mcdonald_s-ban.jpeg

1990. Jason Statham, a későbbi akciósztár, akkor az Egyesült Királyság úszócsapatának tagja, sorban áll a frissen megnyílt moszkvai McDonald'snál. Az épület mai napig a legnagyobb férőhelyű McDonald's, egyszerre 900 vendég tud helyet foglalni benne

1991_a_polgarhaborus_etiopiabol_az_izraeli_kormany_az_etiop_zsidok_evakualasarol_dontott_a_salamon_muveletben_34_geppel_14325_embert_menekitettek_ki_boeing_747_1122_fo_rekord.jpeg

1991. A polgárháborús Etiópiából az izraeli kormány az etióp zsidók evakuálásáról döntött. A Salamon műveletben 34 géppel 14 325 embert menekítettek ki. A rekorder a képen látható Boeing 747-es volt, amin 1122-en repültek összezsúfolva

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr10016234332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.10.11. 12:29:34

Az első, népviseletes fotó nagyon jó, akkoriban még mindenki békésebben élt egymás mellett. ;)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.10.11. 12:30:32

Ja, és gondolom utólag színezett fotó...

J.László 2020.10.11. 12:49:32

Ilyen CA (=SA, hahaha) feliratú szovjet katonai rendész Ladát annak idején láttam Nyugat-Berlinben is.

MostKomolyan??? 2020.10.11. 12:52:01

B@sszus, ez egy rohadt kemény válogatás.... Alig 2-3 kép ami csak 6-os, a többi erős 9-es :)))

Sokat gondolkoztam , hogy vannak-e fekete zsidók ... és itt egy igen érdekes bizonyíték.

( Már nagyon várom a kommeneteket. :) köszönöm JTom, ez ütős volt! )

kugi · http://kugi.blog.hu 2020.10.11. 12:57:32

Az az atomrobbantás utáni kráter félelmetesen nagy! És utána bementek oda emberek...

Az 1964-es gyerekülés mai szemmel megmosolyogtató. Nem sok védelmet gyújthatott a kicsinek, talán csak annyit, hogy nem repült ki a szélvédőn (de az arcára komoly veszélyt jelentett).

hátramozdító 2020.10.11. 13:07:31

Köszönjük, ez óriási kör volt! A sorozat legmeglepőbbje pedig; 1122 utas egy gépen? Éseztígyhogy? Az megvan, hogy 85 tonna a gép felszállótömege, de hogy a viharba fértek be ennyien? Ha ezt Michael O'Leary látná...

Vittore. 2020.10.11. 13:11:09

@kugi: Szerintem az nem a védelem miatt volt, hanem hogy a kicsi is "vezethessen". Autós biztonságról az 1990-es évek előtt alig beszélhetünk, ez egyaránt vonatkozik az autó merevítésére, de az utasok biztonságára is.

jamboox 2020.10.11. 13:19:58

Az etióp zsidó menekítős képhez: ez a valaha legtöbb embert szállító utasszállító repülőgép a rekordok könyve szerint. Ott ugyan csak 1086 utast írnak, de útközben született még két "utas". Az egész menekítés amúgy 24 óra alatt zajlott 40 repülővel.

kugi · http://kugi.blog.hu 2020.10.11. 13:34:58

@Vittore.: Persze, ez evidens, de mai fejjel ugye a biztonság a legfőbb kritérium a gyerekülésekkel szemben. Az a fém váz és a kemény műanyagnak látszó kormány lehet, hogy még rontott is a kicsik esélyein...

omron 2020.10.11. 17:09:26

@hátramozdító: Kevésnek tünik az 85 tonna. B747-tel még nem utaztam, csak Airbus-okkal, azok nyolcvan tonna körüliek.

seadxdx 2020.10.11. 17:34:02

@hátramozdító: Ahogy látom, ülések nem voltak a gépben, így lett sok plusz hely. Etiópiában éhínség volt előtte, így az utasok súlya (és mérete) kisebb volt valószínűleg, mint egy átlagos izraelinek. Plusz egy kicsit mindig többet tudnak a gépek, mint papíron. Valahogy még össze is jöhetett nekik.

A szovjet ellenőrzőpontos képen jobb oldalt egy Volvo látszódik ki a polizei válla mellett. Ahogy a szocialista államok jelentős része, a keletnémetek is használtak magasabb szinteken nyugati autókat. Honeckerék Citroeneket és Volvokat vásároltak. Persze a leggazdagabbak és a művészek kaphattak (azaz vehettek, ha volt rá pénzük)

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2020.10.11. 18:40:06

Csak a szőrszálak hasogatásáért: az Alfa Romeo 800A valójában egy busz alváz, amire egyedi felépítményt raktak, szó szerint véve tehát nem teherautó. Pár évig használta a Ferrari, aztán a Marzotto istállóé lett.

fareszjó 2020.10.11. 18:41:29

1902. A Bukovina területén élő kilenc etnikai csoport saját viseletében. Felső sor: hegyvidéki ruszin (hucul), magyar, cigány. Középső sor: orosz-lipován, zsidó, lengyel, német. Alsó sor: román, ukrán: Ha mindenki hozott magával egy kis alkoholt, és leültek meginni, még össze is haverkodhattak volna:)
1904. Daytona Beach, Florida, Egyesült Államok: 50-60 év múlva itt elég jó autóversenyeket lehetett lebonyolítani
1916. Légvédelmi tüzérségi létesítmény az olasz fronton harcoló osztrák-magyar hadseregben: Egy ilyen épületekkel körülhatárolt helyre volt értelme telepíteni?
945. április. Japán A6M Zero kamikaze pillanatokkal a USS Missouriba való becsapódása előtt. Úgy emlékeztem, hogy ezt filmre is vették, de csak ilyen rövid kis videót találtam róla:www.youtube.com/watch?v=u0pGhHq6OqE

David Bowman 2020.10.11. 18:54:22

@hátramozdító: Hát ugye, kidobálták az üléseket, az etiópok nem a túlsúlyukról ismeretesek, és a távolság a 747es hatótávolságának úgy a harmada, hát petró sem kellett túl sok.
Azt meg, hogy ezek zsidók lennének, a legtöbb zsidó erősen kétli.

MIG-31 2020.10.11. 20:12:34

Valami ilyesmi gyerekülés nekünk is volt, a kormány nélkül. És ez bőven a 80-as években, közepe-vége. Emlékezni nem emlékszem rá, mert én ültem benne, de egy nagy rakodáskor/lomtalanításkor került elő egy krómozott-csővázas ülés, kérdeztem mi volt. Valami babakocsi felső részét lehetett levenni és betenni az autóba.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2020.10.11. 20:15:57

@Vittore.: Azért ez túlzás, a hatvanas évekre már volt hárompontos biztonsági öv és összecsukódó kormányoszlop is. Egy csomó alapvetőnek számító dolgot kitaláltak a hetvenes években, akkoriban azért a legtöbb gyártó legalább egy tanulmányautót elsütött a témában (részben mert '70-től kezdve az NHTSA is noszogatta őket ezügyben, ekkor született például az amerikába exportált autókat buflák lökhárítókkal elcsúfító szabályozás). Tulajdonképpen kicsit megdöbbentő, hogy egy-két egyszerű dolgot (pl. a motorháztető alé rejtett ablaktörlő) már ekkor kitaláltak és még a '90-es évek elején sem volt alap. A biztonsági üvegből készült szélvédőt már 1930-ban elkezdték alkalmazni, persze mai szemmel ez már édeskevés. 2078-ban meg a mi autóinkat fogják ugyanígy szörnyülködve nézni, hogy ember egyáltalán a vezetés közelébe mehetett és kikapcsolhatta a sávtartó automatát is.

legeslegujabbkor 2020.10.11. 20:44:18

"1902. A Bukovina területén élő kilenc etnikai csoport saját viseletében. Felső sor: hegyvidéki ruszin (hucul), magyar, cigány. Középső sor: orosz-lipován, zsidó, lengyel, német. Alsó sor: román, ukrán"

Az 1910. évi (osztrák) népszámlálás szerint a tartomány lakossága 800 198 fő volt, ebből ruszin és ukrán 38,88%, román 34,38%, osztrák-német 21,24%, lengyel 4,55%, magyar 1,31%, szlovák 0,08%, szlovén 0,02%, olasz 0,02%, és kevés szerb, horvát, török, örmény, cigány."

Az 1919. évi Saint Germain-i békeszerződés a tartományt Romániának adta, és elkezdődött az erőszakos románosítás. 1923–1926 között az összes nemromán iskolát bezárták.

1940. júniusában a Szovjetunió a tartomány északi felét a Molotov–Ribbentrop-paktumon is túlterjeszkedve elfoglalta és a tagköztársaságát képező Ukrajnának adta. Miután a tengelyhatalmak 1941-ben megindították a Szovjetunió elleni háborút, az elvesztett északi rész visszakerült Romániához, de a második világháborút lezáró párizsi békeszerződések értelmében újból Ukrajna része lett Csernyivci terület néven. Déli része, amely lényegében megegyezik Suceava megyével, maradt Romániánál."

fairlane 2020.10.11. 20:53:39

@kugi: Egy ütközés során a gyerek valószínűleg az üléssel együtt repült ki az autóból. Ennek a gyerekülésnek a célja inkább a gyerek lefoglalása lehetett, "vezess csak te is, gyermekem, mint apuci!".

szeme közé, laposan! 2020.10.11. 21:12:33

A 747-esnek nem a felszállótömege 85 t, hanem a terhelhetősége. Nem mindegy. 1000 etióp szerintem nem nyomott 60 t-nál többet így sem.

gigabursch 2020.10.11. 21:25:26

@David Bowman:
A szefárdokat még értem, hogy min problémáznak, de az askenáziknak ezen a szinten pont annyi (vagy annyi se!) beleszólásuk van, mint egy lábtörlőnek.

gigabursch 2020.10.11. 21:28:11

@legeslegujabbkor:
Valamint innen evakuálták a bukovinai székelyeket 1940-ben Vajdaságba, majd onnan 1944-46-ban Bonyhád térségébe.

csorsza 2020.10.11. 21:47:31

@fareszjó: Valószinúleg - talán - Görz egy házának udvarán állhatott ez az üteg. O-M és olaszok is használták fedezékül a város házait.

¿Qué tapas hay? 2020.10.11. 21:54:49

@kugi: A Storax-Sedan egy kifejezetten polgári célú kísérleti robbantás volt, a Lawrence Livermore Laboratory szervezésében, mégpedig annak megállapítására, hogy a tisztának tekintett termonukleáris robbanóeszközöket milyen hatékonysággal lehet felszíni "földmunkákra" használni. A töltet egy 104 kt-ás hidrogénbomba volt, amit kis mélységben (194 m) indítottak, ami a számítások szerint az optimális indítási mélység a lehető legnagyobb felszíni földmennyiség megmozgatásához. Láthatóan ez sikerült is. A szennyezéskibocsátás kb. egy 2 kt-ás felszíni robbantáséval volt egyenértékű. Jószerivel két héttel később már dolgozni lehetett a kráterben.

trollsalab 2020.10.11. 22:53:27

@seadxdx: A 80-as években Mazdákat hoztak be, amiket a nyugati rokon vehetett meg keménnyvalutáért a csóró keleti rokonnak www.film-autos.com/oldtimer-mieten/4937-mazda-323-ddr-import-baujahr-1982/

trollsalab 2020.10.11. 22:55:04

@trollsalab: Kizárólag 323-as Mazdákat hoztak be, meglepően sokat láttam Kelet-Berlinben.

¿Qué tapas hay? 2020.10.11. 23:31:34

@trollsalab: Meg fapados Golf I-et, meg Citroën GSA Pallasokat.

David Bowman 2020.10.12. 08:46:22

@SomiTomi: Ahatvanas években két pontos biztonsági öv volt, mint a repülőkön. Tegnap láttam egy Sztívmekkvín filmben.

David Bowman 2020.10.12. 08:48:51

@gigabursch: Mind úgy tudjuk, hogy az askenázik kazárok. Hanem a genetika ezt egyértelműen cáfolja.

David Bowman 2020.10.12. 08:51:20

@kugi: Az oroszok legalább hét olajkút tüzet oltottak el atombombával.

Drago Brutic1 2020.10.12. 11:08:26

Biztosan elkerüli valami a figyelmem, vagy hiányosságaim vannak, de nem jövök rá: mitől különleges a színházi fotó? Judi Dench miatt? Vagy más miatt?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2020.10.12. 11:19:56

@David Bowman: Nem azt írtam, hogy minden autóban hárompontos öv volt (a hátsó ülésen még a kilencvenes években is találhattál kétpontos övet, ez megint a fent említett döbbenet). Viszont a Volvo 1959-ben találta fel a hárompontos szíjat és kimondottan azért nem kértek érte licenszdíjat, hogy minél szélesebb körben elterjedjen. Ez nyilván nem két másodperc volt, de azért létezett már utcai autóban.

szega85 2020.10.12. 11:42:31

@hátramozdító: A B747-400asnak 400t felett van általában a MTOW (Maximum Take-off Weight)-je. Csak kerozinból elfér bennük több, mint 100tonna, de emlékeim szerint láttam már ~130-150tonnát tankolt gépet is.
Konfiguráció-függő, de az 1000+ utas egyáltalán nem elképzelhetetlen, csak valóban nem kényelmes. A fenti esetben értelemszerűen nem a kényelem volt az elsődleges szempont.
Érdekesség, de ha jól rémlik az A380-nak sincs ekkora felszállótömege, ott valami 320t-ra emlékszem.
Eszméletlen, hogy ezek a nagy madarak mit nem képesek hordozni amúgy. Normál utas konfigurációval egy A380 elvisz 500 utast, 500 csomagot, mondjuk 100t kerozint meg mellé 20t cargot-t.
A The Queen of the Skies meg képes volt 10-13 órákat repülni ... de szerettem dolgozni velük ...

MostKomolyan??? 2020.10.12. 11:52:00

@Drago Brutic1: Nekem az a különleges benne, hogy ledöbbentett, a tény, hogy 57-ben volt 23 éves! És még forgat ... szeretnék csak fele olyanjól kinézni ilyen idős koromban mint Ő. És milyen jó csaj volt 23 évesen.... Nállam erős 9-es .... a fotó is ;))

Drago Brutic1 2020.10.12. 11:55:52

@MostKomolyan???:
Köszönöm a választ, tényleg nem ismertem őt!
Persze, jó csaj a képen, de gondoltam, ez még kevés bekerülni a Ritkánláthatóba :)

Serény Vélemény 2020.10.12. 12:04:35

Az osztrák-magyar légvédelmi ágyúról találtam még képeket, a lényeg, hogy szerintem ez egy ad-hoc kialakításúnak látszó légvédelmi ágyútalp, amire egy 5 M, (8 cm-es) tábori ágyút szereltek. (megjegyzem tudom, hogy 76,5 mm-es, de ha egyszer az a neve, hogy "5 mintájú 8 cm-es tábori ágyú", akkor hívjuk így... :)

477768.livejournal.com/6890353.html

Nyilván nem ebben a zárt udvarban akartak vele lőni, mert az eléggé rossz hatással lett volna az ablaküvegek épségére... Valszeg ez az első olyan ágyú, amit sikerült a tábori tüzérek javítóműhelyében átalakítani légvédelmi feladatok ellátására.

nincs1agy 2020.10.12. 12:24:46

Ezek a meki belsők egyre silányabbak lesznek..

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.10.12. 13:24:02

@Drago Brutic1: MostKomolyan??? kolléga tökéletesen összefoglalta miért került bele a válogatásba. :)

bioLarzen 2020.10.12. 13:34:39

@Vittore.: Íggy van - az 50-60-as években totál mindennapos volt pl. hosszabb utak során, hogy ha a kisgyerek elálmosodott, befeküdt a hátsó szélvédő alatt lévő "kuckóba" és ott aludt - természetesen bármifélebiztosítás/kitámasztás stb. nélkül. Ma ilyet meglátna a rendőr, sztem ott helyben lőné le a szülőket :D
Más világ volt, nehéz ezt mai szemmel megítélni - vélhetően a mai kor egy csomó, most teljesen természetsnek és átlalánosan elfogadottnak minősülő dolgáról is hasonlóképp szörnyülködve fognak majd beszélni 50-60 év múlva :)

bioLarzen 2020.10.12. 13:36:15

@fareszjó: "Légvédelmi tüzérségi létesítmény az olasz fronton harcoló osztrák-magyar hadseregben: Egy ilyen épületekkel körülhatárolt helyre volt értelme telepíteni?"
A jelek - és a kép tanúsága - szerint igen :)

bioLarzen 2020.10.12. 13:37:02

@MIG-31: "Valami ilyesmi gyerekülés nekünk is volt, a kormány nélkül."
Anarchia, mi? :)

bioLarzen 2020.10.12. 13:40:47

@gigabursch: Nem - Whoopi Goldberg eredeti neve egyébként Caryn Johnson... ő maga "zsidónak érzi/vallja magát", de a család genealógiájában semmi nem utal zsidó vonalra.

bioLarzen 2020.10.12. 13:43:34

@Drago Brutic1: Nem kell feltétlenül különlegesnek lenni az ide bekerülő fotóknak - lehetnek érdekesek anélkül is.
Persze, hogy kinek mi érdekes, az már totál egyéni. Én is találok itt olyan képeket, ami engem csak igen módjával érdekelnek - a kommentfolyam szerint viszont mindenki mást abszolút :) - és olyanok is, amik engem nagyon érdekelnek - mást meg alig :D Összességében jó kis válogatások ezek.

bioLarzen 2020.10.12. 13:46:39

@MostKomolyan???: A 2015-ben elkészült Anyám és más futóbolondok a családból című magyar filmben szereplő lengyel Danuta Szaflarska a forgatáskor pont 100 éves volt... és rendes, szöveges szerepe volt, nem is pár snittnyi... És a felvételek itt, Budapesten készültek, vagyis ide is kellett utaznia hozzá...

bioLarzen 2020.10.12. 13:47:59

@Drago Brutic1: Ráadásul Judy Denchet lovaginává ütötték - hivatalosan Dame Judy Dench ;)

bioLarzen 2020.10.12. 13:50:41

Én vagyok az egyetlen, akinek a mekis házaspár férfi tagjáról egyből Earvin "Magic" Johnson ugrott be? :) Ha jól látom, ő csak 1991-ben házasodott, úgyhogy ez nyilván nem ő :) - de akkor is.

Watermelon Sugar 2020.10.12. 14:19:30

A Jason Statham-es képen a baloldali vagy a jobboldali ő? Mert ha a jobboldali, jó sokat változott :D

@David Bowman: "Azt meg, hogy ezek zsidók lennének, a legtöbb zsidó erősen kétli. "
Szerintem az "ezek" helyett "ők"-et szerettél volna írni, csak véletlenül félregépeltél...
Én úgy látom, hogy ők is emberek..

Drago Brutic1 2020.10.12. 14:20:47

@JTom:
Köszönöm! Tudtam, hogy hiányzik egy láncszem, ez pedig ezek szerint a hölgy tekintélyesen hosszú színházi pályája. Gondolom kb mintha szegény Psota Irén még ma is aktív lenne!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.10.12. 14:52:24

@bioLarzen: Az első Fiat Panda még olyan volt, hogy a hátső ülés gyakorlatilag egy klasszikus kempingszék volt. Egy rúd fent, egy lent, közte az anyag, és a hátsó "él" egy kis pilincka fém rúddal volt merevítve, majd az ki volt kötve a csomagtér padlójához. Ha a comb alatti rudat kiemelted, azt fel lehetett rakni az ablak magasságába (ott is volt kialakított helye), és lett egy vályúd ülés helyett. Mehetett bele, bevásárlás, gyerek, bármi. (Jó, terv szerint a gyerek talán nem, de aludni jó volt.) És ez már a 80-as évek.
www.facebook.com/PracticalClassics/photos/pcb.1176982642320021/1176982285653390/

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2020.10.12. 14:56:26

@Watermelon Sugar: Akkor kizárásos alapon a baloldali lesz Statham.

dezsoke007 2020.10.12. 16:30:31

@bioLarzen: Dame Judy Dench, mint lovagina :D

bioLarzen 2020.10.12. 16:43:53

@Csokis: Azok a szerethetően egyszerű idők :)

Quattroman 2020.10.12. 18:00:01

@hátramozdító:
A Boeing 747 legelső változatának is 333t volt a felszállótömege az utolsó változat 747-8 már 447,696t felszálló tömeggel bírt. A szállító kapacitása 550-ről 660 főre nőtt normál utasforgalomban.
Ennél a mentőakciónál teherszállító gépeket is használtak, illetve kiszerelték az üléseket is. í gy egyáltalán nem volt lehetetlen ezernél több embert bezsúfolni akik között legalább a fele gyerek volt....

Club Sandwich 2020.10.12. 22:43:11

Gondolom ezen a jaraton elmaradt a szokasos duma az ulesek fuggoleges helyzetbe allitasarol, az ovek becsatolasarol nomeg a mobil eszkozok kikapcsolasarol :D

MIG-31 2020.10.12. 23:47:13

@Csokis: Asszem volt olyan változata, aminek az első ülése is a leírt, csővázas, kempingszékszerű ülés volt. Legalábbis én egy ilyenre emlékszem, amit sokszor láttam, egyidőben a környékünkön parkolt egy ilyen, sokszor elmentem mellette. A hűtőrácsa is olyan volt, hogy az egyik oldala egy sima lemez, a másik felén meg hosszanti vágások.

MIG-31 2020.10.12. 23:50:15

@MIG-31: függőleges vágások, bocs.

MIG-31 2020.10.12. 23:51:40

@bioLarzen: én nem nevezném anarchiának, még csak horrornak sem. Akkor az volt a természetes, legalábbis gondolom én, én csak benne ülhettem.
Inkább most furcsállom, túlzásnak tartom, hogy egyik ismerősöm is addig nem vitte a kisgyerekét a bicikli gyári gyerekülésében, míg sisakot nem vett neki. De végülis mindegy, változnak az idők.

bioLarzen 2020.10.12. 23:54:38

@MIG-31: Azt igazából csak viccnek szántam ;)

szánmonoxid 2020.10.13. 04:41:47

Az első képen az a magyar nem magyar. Semmi kackiás bajusz.

Judy Dench öregen is szép, fiatalon sem volt elhanyagolható.

@MostKomolyan???:
Hiszed vagy sem, kínai zsidók is vannak, pedig kínai rabszolgák nemigen voltak a mai Izrael területén, míg négerek azért szép számmal, vagy 4000 éven át.

@J.László:
SZA lesz az a CA, nem SA. Az ША lenne.

@hátramozdító:
700-at a japánok is bepakolnak a belföldi járatokra, pedig náluk még székek is vannak.

@omron:
Biztos azért, mert a B747-nek olyan 400 tonna körüli a maximális felszállótömege.
Egy Tu-154-nek is 90 tonna fölött, pedig az a B747-hez képest babakocsi.

@seadxdx:
"Plusz egy kicsit mindig többet tudnak a gépek, mint papíron."
Ja. Csak nincs az a hülye pilóta, aki fel is szálljon a megengedett legnagyobb felszállótömeg feletti tömegű géppel. Meg irányító sem, aki megengedné. Ez nem Zsiguli, hogy befér 8 ember is az előírt 5 helyett, akkor legyen 8. A repülés a medvéhez hasonlóan nem játék, szigorú előírások vannak.

@szeme közé, laposan!:
Igazából nincs olyan, hogy terhelhetőség. Megengedett legnagyobb felszállótömeg (MTOW) van, aztán hogy azt hogy oldják meg, az már a légitársaságra van bízva. Lehet lavírozni a székezéssel, kerozinfelöltéssel és egyebekkel. Sőt, akár még a MEL-ben nem szereplő berendezések kiépítésével is, bár ezt épeszű ember nem tenné meg. De szabad.

@¿Qué tapas hay?:
A fapados Golf I fasza autó volt, ha lehetne kapni újonnan, simán azt vennék, mondjuk 1500-as vagy 1600-as motorral. Volt olyanom, szerettem.

@Drago Brutic1:
Bond-filmekben is szerepelt, még öregen is nagyon jól néz ki. Pedig a nagyanyám lehetne az életkorát tekintve, és nem vagyok gerontofil. Tudtommal legalábbis.

@bioLarzen:
Úgy érted, lovaggá?

@Watermelon Sugar:
Majd ha jobban megtanulsz magyarul, tudni fogod, hogy az ők személyes névmás, míg az ezek mutató névmás (azon kívül, hogy valóban, nem ember esetében személyes névmás IS - kb. ahogy az egy számnév IS meg határozatlan névelő IS), és ennélfogva mindkettő használható emberre, csak más a mondattani szerepük.
(Sőt, még az ő is állatra. Pl.:
""Tudja ám az a macska, hogy őróla foly a beszéd." A példa tanulságaképpen azt fejtegette, hogy ha valaki így beszélne: "Tudja a macska, hogy arról foly a beszéd" - a mondat érthető sem volna. - Ebben a szituációban persze hogy nem volna érthető, hiszen a mellékmondatban levő személyes névmás, az őróla, a főmondat alanyára, a macskára utal vissza, ennélfogva az arról nem utalhat a macskára, csak valaki vagy valami másra. Ámde ha egy kutya is volna a közelben, akkor már nagyon is érthető volna a mondat, mert akkor azt is tudná a macska, hogy nem róla folyik a beszéd, hanem arról, vagyis a kutyáról."
Szepesy Gyula: Nyelvi babonák - ingyen elérhető a MEK-en, azt hiszem hasznos volna elolvasnod. És sok más netezőnek is, nemcsak neked.)
Meg hát mitől gondolod, hogy meg kellene mondanod másoknak, mit szerettek volna írni?

@Club Sandwich:
Mivel mobil eszközök még nemigen voltak, az a rész minden bizonnyal.

queenagi 2020.10.13. 10:07:53

Szerintem tökmindegy milyen okból, a lényeg, hogy kimenekítették szegény Etiópokat és élhettek. Azért az a homlokukra nyomott matrica (talán életkoruk szerinti kategorizáció?) elég megalázó lehetett. De lehet, hogy csak a mi szemünkkel, ők örültek, hogy a halálból kirántották őket.

queenagi 2020.10.13. 10:09:03

Ki tart esküvőt egy Mekiben? Nem lehettek ilyen csórók, ha ilyen ruhákra telt nekik. Vagy ez valami korabeli sikk volt?

gigabursch 2020.10.13. 12:29:55

@David Bowman:
ÖÖÖ, most akkor végképp nem értelek.

@queenagi:
Ki tart szülinapi bulit egy Mekiben? Sajnos elég sokan úgy gondolják, hogy ez így buli.

@MIG-31:
Személy szerint én mindig tettem ilyen esetben a gyermekeimre sisakot. (Magamra is + mindig láthatósági mellényezek)
Kétszer is jó volt, hogy így tettem. Egyszer szabályosan belöktek egy gödörbe (nem, nem autós, hanem úton közlekedő gyalogos*), egyszer meg taknyos bicikliúton borultunk szép, őszi lombhullásos időben.

@agresszív kismalac:
Egyértelműen. A jobboldaliról nekem Barowwman ugortt be, de ebben bizonytalan vagyok.

@bioLarzen:
Ohh, köszi.

@¿Qué tapas hay?:
Köszi.
A H.bomba után a visszamaradó radioaktív szennyezés ezek szerint jóval gyorsabb lebomlású is?
(Már most látom - visszautalva az Aral-tavas cikkre - hogy a ruszkik megállapodás esetén így aztán gyorsan megoldják az Aralba a vízátvezetést)
_____________
*Utána nem keleltt intézkednem, mert egy másik gyalogos intézkedett. Elég határozottan feljebb rendezte a fickó tökeit az emésztőcsatornájának felső izmos zárókapuja irányába.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.10.13. 19:49:43

@MIG-31: Ja, ja, olyan volt. Csak abban nem volt semmi extra. Illetve de. Amikor eltört(!) ez a kempingszék váz, elmentem a bontóba, és vettem két új ülést. (2000 Ft volt darabja, az már akkor sem volt nagy pénz, hadd legyen már egyforma.) A vezető oldaliból kilógott két drót, kérdeztem a csókát, ez meg mi? Mondta, hogy biztos ülésfűtés, és közben nagyon röhögött rajtam. Gondoltam, egy biztosítékot megér, bedugtam, és bakker, tényleg ülésfűtés volt. A világ egyetlen fűthető kempingszéke! :-D

¿Qué tapas hay? 2020.10.13. 20:59:27

@gigabursch: A lebomlás sebességében nincs különbség, csak a maradó szennyeződés mennyiségében és összetételében. Egy hasadó atombomba esetén a maradó szennyeződés meghatározó részei a hasadó töltet elműködése során képződő hasadványok, illetve a töltet el nem hasadt részének szétszóródott maradványai. Emellett a gyors neutronoktól felaktiválódott környezeti anyagok részaránya kisebb.
Fúziós eszköznél az indítófokozatból kikerülő hasadványok és hasadóanyag-maradványok hatóerőre számított fajlagos mennyisége csekély töredéke az atombombáénak. Itt a felaktiválódott környezeti anyagok számítanak jelentősnek a maradó szennyeződés szempontjából. A két hét az amerikai kísérleti robbantásoknál tapasztaltakból levezetett ökölszám. Egyrészről a robbanás környezetében a robbanást követő egy órával mért referencia-sugárzásérték kb. két hét (pontosan 343 óra) alatt csökken 1/1000 részére. Másrészről a környezeti anyagok fölaktiválódásából képződő nuklidok közül gyakorlatilag csak a C-14 hosszabb életű, a többi jellemzően képződő anyagokból a 15 órás felezési idejű Na-24 a leghosszabb életű, az pedig két hét alatt gyakorlatilag nyomtalanul elbomlik.
A Sedan esetében az is számított, hogy közepes mélységű robbantás volt (a lökéshullám elérte a felszínt, de a tűzgömb nem), a kilökődött anyag jórésze a kráterbe hullott vissza és elég vastag szigetelőréteget képezett a robbanás közvetlen helye fölött.

MIG-31 2020.10.13. 23:47:50

@Csokis: Ülésfűtés a kempingszék ülésen, ez igen, bár olaszok.
Igazából nekem a Fiat Pandáról ez az egy élményem van, amelyik mellett sokszor elmentünk a parkolóban. Na meg az, hogy a TIR című sorozatban megnyerték vele a Párizs-Dakart (de az már nem ez a fapados verzió volt), meg volt egy üldözéses jelenet is az egyik részben.

Nylul 2020.10.21. 01:52:19

@szánmonoxid: Wooow most már létezik ilyen, hogy B747? :D Pár éve még keményen tiltakoztál, hiába linkeltem az ICAO -t. :D
süti beállítások módosítása