Kellemes Ünnepet mindenkinek! Ígérem a képsorban semmi sem fog emlékeztetni a nyúlra, a feltámadásra vagy a koronavírusra. Ennyit tudok tenni a kedvetek javítása érdekében szerény eszközeimmel. Itthonról.
1900 körül. Két lóerős amerikai komp. A lovak által meghajtott lapátkerekű komp nem mindennapi magoldás volt akkoriban sem
1896. A bostoni VIM gumigyár saját gyártású promóciós triciklije
1904. Az ez évben tartott St. Louis-i olimpiai játékok maratoni száma méltán érdemelte ki a minden idők legrosszabban szervezett maratonja címet. Az első négy helyezett mindegyike csalt, volt akit a végén ölben vittek a célba, de a pálmát az amerikai Frederick Lorz vitte el, aki a táv nagy részét automobilon tette meg. A fotót tekinthetitek illusztrációnak is, mert a valódiságáról nem tudott meggyőzni egyetlen kapcsolódó weboldal sem, de az sem kizárt hogy tényleg eredeti a felvétel, minden esetre nekem gyanús hogy nem az
1909. A Brennan Gyro-Monorail, azaz giroszkópos egysínű-vasút próbája
1917. Bálnavadászati állomás Dél-Georgia szigetén az Antarktisz közelében
1917. Orosz hadifoglyok büntetése osztrák-magyar fogságban az első világháborúban
1917. február. A petrográdi (ma Szentpétervár) felkelés után a rendőri levéltár félig elégett anyagai között turkálnak az emberek
1918. Korai brit légvédelmi eszköz Lewis-féle könnyű géppuskából Franciaországban
1920 körül. Korai brit szörfösök Cornwall térségében, Angliában
1946. Mihály román király kocsijában lehajt a Peles-kastély lépcsőin egy amerikai Jeeppel
Románia II. világháborús kiugrását követően Mihály népszerű maradt az országban, ám a szovjet nyomásra megalakult kommunista párt 1947 december 30-án felszólította a lemondásra és bejelentette a királyság megszűntét. Ezzel egy időben Mihályt és családját megfosztották állampolgárságától, kiutasították az országból, ahová egészen 1992-ig nem térhetett vissza. Az akkori népszerűsége megrémítette Ion Iliescu szocialista kormányát és újra megtiltották neki hogy román földre lépjen, csak a szocialista kormány bukása után 1997-től utazhatott ismét be, ekkor már visszakapta állampolgárságát is. 2017-ben halt meg Svájcban, nyughelye Argyasudvarhelyen van
1955. Auckland, Új-Zéland. Munkások pihennek a magasban az egyik - öböl felett - épülő híd munkálatai során
1964. Brasinca Uirapuru, brazil sportautó. A 4.2 literes Chevrolet motorral szerelt kocsiból három év alatt 73 darabot gyártottak
1966. Az egyik dallasi Tom Thumb (Hüvelyk Matyi) szupermarket a nyitás napján. Az 1948-ban alapított áruházlánc a mai napig létezik
1967. Az Ikarus 620 magyar gyártású városi autóbuszok karbantartása a szovjetunióbeli Gorkijban (ma Nyizsnij-Novgorod)
1970-72 között. Magyar gyártmányú Ganz daruk, ameddig a szem ellát az odesszai kikötőben a Szovjetunióban. Néhány közülük még ma is dolgozik. Fotó: Frank Baumgartner.
1976. II. Erzsébet elküldi első e-mail-jét a brit hadsereg malverni radarállomásán. A korai internet (ARPANET) hálózatán - az akkori csúcstechnológia bemutatóján - a királynőnek regisztrált HME2 (Her Majesty Elizabeth II.) címről a "A Message from Her Majesty the Queen" fejléccel "Elizabeth R." aláírással küldte el az új programnyelv (Coral 66) megérkezéséről szóló elektronikus levelet
1977. január 19. Emberemlékezet óta az első hóesés Miamiban
1983. Kanadai katonák gyerekekkel beszélgetnek a Nyugat-Németországban tartott Fallex'83 hadgyakorlat idején