Hogyan működik a keresőoptimalizálás? (x)

2019. október 06. Hogyan történt

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, Search Engine Optimisation) olyan folyamat, amely során egy weboldal jobb helyre kerül a Google kereső találati listáin. Amikor valamire rákeresünk a Google-ben, akkor visszakapunk egy listát, ezt nevezi a szakma találati listának (SERP, Search Engine Results Page). Ha rákeresünk a keresőoptimalizálás szóra, akkor így néz ki:

keresooptimalizalas-google-kereso2.jpg

Ez egy SERP, találati lista. Az összeállítása sok mindentől függ, egy azonban biztos, aki a lista tetejére kerül a weboldalával, arra nagyon sokan kattintanak. Sok kattintás pedig vásárlókat, megbízókat vagy hírlevél feliratkozókat jelent, attól függően, kinek mi a célja.

A keresőoptimalizálás feladata, hogy minél közelebb kerüljön egy weboldal a találati listák tetejéhez, mert így sok látogatót kap az adott vállalkozás a Google-ből. Természetesen mindenkinek ez a célja, így a sok pénzt hozó kulcsszavakra nagyon nehéz a listák élére kerülni.

Például, bárki már egy vadiúj honlappal felkerülhet a „zöld béka alakú asztalterítő” kifejezés találati listáira, de valószínűleg nem lesz belőle üzleti haszna. Ezzel szemben, nagyon sok pénzt lehet keresni a játékok eladásával, így a „játék webshop” kifejezésre nagyon nehéz jó helyre kerülni egy új weboldallal a találati listákon. Egész egyszerűen azért, mert a játékok árusítása milliárdos üzlet, s a benne lévő nagy cégek sok milliót költenek a keresőoptimalizálásra (is).

Hogyan lehet sikereket elérni a keresőoptimalizálással?

Fontos, hogy a keresőoptimalizálás egy folyamatos munka, mivel a Google is folyamatosan változtatja az algoritmusait. Emellett a konkurenciai is költ a keresőoptimalizálásra, így az ő sikereik a mi hátrányunkat jelentik. A weboldal kezdeti technikai beállításai mellett érdemes tehát folyamatosan áldozni a SEO-ra.

A keresőoptimalizálás 0. lépése kiválasztani a megfelelő piacot, réspiacot a weboldal vagy vállalkozás számára. Be lehet lépni akár a játék webshopok területére is, de mivel ott milliárdos vállalatok mozognak, így egy helyi vállalat pár milliós tőkével nem fog sikereket elérni. Egész egyszerűen azért, mert nincs elég pénze versenybe szállni a nagyokkal.

Ha a megfelelő réspiac megvan, akkor a weboldal kezdeti beállításait kell elvégezni. Ezt on-site SEO-nak is nevezik, mivel ide tartozik minden olyan technikai beállítás, amire a tulajdonosnak ráhatása van. A lista hosszú, de gondoskodni kell például a megfelelő szerverről, hogy a weboldal gyorsan töltődjön be. A weboldal kódjának is optimálisnak és mobilbarátnak kell lennie, különben ismét csak nem megfelelően jelenik meg a látogatók számára. Be kell állítani a meta címeket és leírásokat, a belső linkek struktúráját, át kell gondolni a kifelé mutató linkek használatát, el kell végezni a képek optimalizálását és még számos feladatot.

Jól látszik, hogy már az első lépés is sok apró dologból áll össze, melyek együtt teszik jobbá a weboldal működését. Lassú, mobilon széteső, vagy félkész weboldallal kár megpróbálni a SEO-t, mivel a Google szemében ezek alapvető fontosságúak!

A keresőoptimalizálás második lépése az off-site SEO, tehát minden olyan lépés, ami nem magán a weboldalon történik. Ide tartozik a linkek szerzése, vendégblogolás, közösségi média és még számos más feladat.

Tartalomkészítés, szövegírás = keresőoptimalizálás?

A tartalomkészítésnek kiemelkedő fontossága van a weboldal SEO-jánál, hiszen a Google a szöveget elemezve tanulja meg, miről is szól az adott hely. Ha megfelelő mennyiségű és jó minőségű tartalmat talál, akkor a találati listákon való jó hellyel hálálja meg.

Ezen a ponton bukik el a magyar vállalkozások jó része, hiszen semmilyen tartalomkészítési stratégiával sem rendelkeznek. Azt tudják, hogy kell egy weboldal, aztán amikor elkészül, várják a látogatókat. De ők nem jönnek. A Google ugyan észleli majd az új weboldal , de mivel nincs rajta tartalom, nem fogja tudni, milyen látogatókat is kellene szállítania rá.

A másik lehetőség, hogy egy minimális szöveg azért kerül fel az oldalra, de a konkurencia annál fényévekkel több tartalmat generál, így ők kerülnek fel a találati listákra. Nem nehéz megjósolni, ha a konkurens cég minden héten kitesz egy cikket a munkájához kapcsolódóan, akkor a Google neki fogja szállítani a látogatókat, vásárlókat. A másik vállalat, amelyiknek csak üres weboldala van, hoppon marad.

A tartalomkészítés ma már több, mint szövegírás. Mégis, a legnagyobb hiba, ha el sem kezdődik a munka. Még a legrosszabbul megformázott szöveg is többet ér a keresőoptimalizálásban, mintha nem készülne el.

Az olyan profi tartalommarketinges és SEO vállalkozások, mint a Content Magagement Bt., még ennél is többet tudnak. Leveszik a terhet a vállalkozások válláról, s jó minőségű tartalmat készítenek, az előre megbeszélt rendszerességgel.

Miről is szól egy haladó tartalomkészítés? A kapcsolódó témák felkutatásáról, a kulcsszavak megkereséséről, a szöveg megírásáról. Ezután a szöveg felkerül a weboldalra, ahol linkeket, formázást kap, képek kerülnek bele, és a meta cím, leírás és más SEO szempontból fontos adatok is elkészülnek.

Az eredmény nagyon hamar érezhető. Természetesen a találati listákon való helyezésjavulás attól is függ, hogy milyen erősek a konkurensek, és mennyit költenek a SEO-ra, de az első eredmények már néhány hónap alatt láthatók. Egy jó tartalommarketinggel és keresőoptimalizálási stratégiával pedig akár évekre is uralható a találati listák teteje a legfontosabb kifejezésekre. Ez a modern SEO célja a 21. században!

Hogyan lehet felismerni a kóklereket?

A keresőoptimalizálásban is számos lelkes, de kevésbé szakértő ember található, akik néha a legképtelenebb dolgokkal próbálnak ügyfelet szerezni. Íme egy rövid lista, hogy miről lehet felismerni a kóklereket a szakmában:

1. Garantálja az eredményeket

A keresőoptimalizálásban nincs garancia, csak a korábbi tapasztalatok alapján felhalmozott tudás. A Google kereső naponta változtatja az algoritmusait, évente többször pedig alapvető változásokat csinál. Ilyenkor egyik napról a másikra borulnak a találati listák, s a korábban trükkökkel előre kerülő weboldalak akár teljesen el is tűnhetnek a Google keresőből.

A másik fontos dolog, hogy a keresőoptimalizálással egy weboldal csak a saját helyezéseiért tehet, a konkurenciára nincs ráhatással. Ha a konkurencia már évekkel korábban elkezdte a SEO-t, ha sokkal többet költ rá, ezek mind hatással lehetnek a többiek helyezéseire is. A fentiek miatt nem lehet 100%-kal kijelenteni semmilyen eredményt, garanciát vállalni pedig biztosan nem.

Egy jó keresőoptimalizálási szakember ezzel tisztában van, és ezt elfogadja. Attól sikeres, hogy tudja, mit kell csinálnia a Google éppen aktuális szabályai szerint, hogy az ügyfelei weboldalának helyezése javuljon a találati listákon. Ha pedig változnak a szabályok, leköveti őket, és másnaptól már az új szabályok alapján végzi az ügyfelei SEO-ját.

2. Csak a linkek számítanak

A kóklerek egy része olyan ajánlatot ad az ügyfeleinek, ahol minden a linkekről szól. Ilyenkor akár több száz vagy több ezer linket helyeznek el az interneten, melyek mind az ügyfél weboldalára mutatnak. Ezt hívják linkspamnek, s a célja a Google kereső csalással történő befolyásolása.

Természetesen a sok link nagyon gyenge oldalakra kerül ki, például robotok létrehoznak naponta több száz weboldalt kamu tartalommal, s oda kerül be az ügyfél hivatkozása. A Google ezt néha beveszi, ilyenkor akár rövidebb időre javulhatnak is a találati listákon az ügyfél pozíciói. Azonban rövidesen korrigál, s a csaló weboldal eltűnik a keresőből. Az ügyfél ilyenkor jobb esetben egy valódi keresőoptimalizálási szakemberrel javíttathatja a hibát, de ez akár hónapokba kerülhet, s közben 0 látogató fog érkezni a Google keresőből. Szélsőséges esetben a Google ki is tilthatja az ügyfél oldalát a keresőjéből, ilyenkor új webcímet kell regisztrálni, mert a régi a Google szempontjából már kuka.

A linképítés fontos része a SEO-nak, de csak kontrollált módon. Az ügyfelek weboldalának linkje csak megbízható oldalakra kerülhet ki, ráadásul hetente/havonta nem több, mint néhány alkalommal. Ez így a keresőoptimalizálást szolgálja, de nagyon távol van a kóklerek által kínált, rövid idő alatt több száz linket adó linkspamtől!

3. Nem törődik a tartalommal

A tartalomkészítés a modern keresőoptimalizálás alapköve, a Google alapfilozófiája a „Tartalom az első” megközelítés. Ennek megfelelően minden weboldalnak szüksége van rendszeres, jó minőségű tartalomra.

A rendszeresség a megrendelő lehetőségeitől függ, de már egyetlen szöveg is több, mint a semmi. A kókler SEO-sok általában a linképítést erőltetik, s fogalmuk sincs a tartalommarketingről. Ha pedig tartalmat is nyújtanak, akkor az rossz minőségű, hiszen csak így fér bele az általa kínált árakba.

A rossz minőségű szöveg könnyen felismerhető, ha magyartalan, nem összeszedett, vagy gyanúsan másolt tartalomról van szó, akkor azt biztosan olyan szövegíró írta, aki nem ért a témához.

Ezzel szemben egy megbízható keresőoptimalizálási szakember rendesen adózik, számlát ad, és nem tűnik el pár hónap után. A SEO ugyanis egy hosszútávú folyamat, ami átgondolt koncepciót, és jelentős mennyiségű munkát is megkövetel. Csodák ugyanis ebben a szakmában sincsenek!

Bónusz infó: Hogyan kell kiejteni a SEO-t? Magyarországon szokták SZEÓ-nak ejteni, sőt, a régebbi szakmabeliek SEÓ-nak is. Külföldön kizárólag az ESZ-Í-Ó-t használják, a SEO szót alkotó betűk angol kiejtése alapján.

Az írás készítette: a tartalomkeszites.hu keresőoptimalizálás csapata

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7115185556
süti beállítások módosítása