Napi érdekes - 289

2019. május 19. JTom

1896_majus_10_on_this_day_150_years_ago_the_golden_spike_connected_the_union_pacific_and_central_pacific_to_create_the_first_transcontinental_railroad_utah.jpg

Éppen 150 éve 1869 májusában ért össze az amerikai Union Pacific és Central Pacific vasúttársaság által épített vonal. Az így elkészült a transzkontinentális vasút összekötötte a keleti és nyugati partot, azaz a két óceánt. Érdekesség hogy néhány későbbi nyomatról a középpontban ünneplők üvegeit kiretusálták

1861_may_a_few_weeks_after_the_outbreak_of_the_civil_war_united_states_union_soldiers_begin_guarding_washington_d_c_from_rebel_attacks_as_construction_of_the_capitol_building_continues_on_around_them.jpg

1861 májusa. Az amerikai polgárháború kitörése után röviddel, katonák őrzik az épülő Capitoliumot Washingtonban

1917_us_army_recruits_taking_an_intelligence_test_at_fort_lee_virginia.jpg

1917. Az amerikai hadsereg újoncai intelligenciatesztet írnak. Fort Lee, Virginia

1936_hindenburg_overlooking_the_olympiastadion_during_the_1936_olympic_in_berlin.jpg

1936. A Hindenburg léghajó a berlini Olympiastadion felett az 1936-os nyári játékok idején

1936_the_last_public_execution_to_take_place_in_the_us.jpg

1936. Az utolsó nyilvános kivégzés az Egyesült Államokban. Rainey Bethea-t egy 70 éves asszony megerőszakolásának és megölésének vádjában találták bűnösnek, és a kentuckyi Owensboróban akasztották fel

1938_german_national_football_team_in_france_fifa_wc.jpg

1938. Német nemzeti válogatott tagjai a franciaországi világbajnokságon a Svájc elleni mérkőzés után, ami a rendes játékidőben és a hosszabbításban elért 1:1-es döntetlen után a svájciak 4:2-es győzelmével zárult. A német válogatott az első mérkőzése után már utazhatott haza. Ugyanakkor a magyar válogatott veretlenül jutott a döntőbe, ahol Olaszország verte 4:2-re, így második helyen végzett

1945_a_sailor_who_was_burned_in_a_kamikaze_attack_being_fed_aboard_the_uss_solace.png

1945. Amerikai tengerész eteti társát, aki a USS Solace elleni japán kamikazetámadásban égett meg súlyosan

1946_a_woman_uses_paper_money_to_ignite_her_cigarette_during_the_hungarian_hyperinflation.jpg

1946. A magyar hiperinfáció idején egy nő gyújt cigarettára egy értéktelen 1 milliárd pengőssel. Kérdés: ki tudja megmondani, hogy a már forgalomba nem került 1 milliárd bilpengő matematikailag hányszorosa volt a képen láthatónak?

1948_boy_jumping_into_the_hudson_river_new_york.jpg

1948. Egy fiú ugrik egy épület tetejéről a Hudson-folyóba, New Yorkban

1949_proposals_for_the_emblem_coat_of_arms_of_the_newly_established_people_s_republic_of_china.jpg

1949. Döntőbe jutott tervek és alkotóik a kommunista Kínai Népköztársaság címerére

1950_a_lone_black_man_attends_the_kkk_s_first_public_meeting_in_jackson_mississippi_in_15_years.jpg

Bocsássátok meg, mert a kontextus szörnyű, de amikor ezt a fotót először láttam hangosan felröhögtem. Badass a gyerek! 1950. Egy magányos fekete férfi a jelent meg a Ku Klux Klan nyilvános rendezvényén. Jackson, Mississippi, USA. Vajon hogy került oda? Véletlen? Vagy tudatos szembenállás? Esetleg gőze sem volt róla hogy az éppen újjászerveződő KKK mivel "foglalkozott" korábban? Mi lett vele? Érte inzultus vajon? Megannyi kérdés...

1957_unaccompanied_hungarian_boy_carrying_only_a_small_paper_bag_of_food_awaiting_travel_to_australia_after_the_collapse_of_the_1956_revolution.jpg

1957. Az elbukott magyar forradalom utáni időszakban magányos, magyar kisfiú érkezett egy kikötőbe vonattal, ruháján felcímkézve hogy hová utazik és ki fogja várni. Az úticélja Ausztrália volt!

1960-as_evek_the_swimmobile_how_my_mom_learned_to_swim_in_inner_city_detroit.jpg

1960-as évek, Egyesült Államok, Detroit. Elsősorban a feketék lakta negyedekben ilyen módon lehetett úszásoktatásra járni, és persze pancsolni a nyári hónapokban

1961_jimi_hendrix_in_the_u_s_army_training_as_a_paratrooper.jpg

1961. Jimi Hendrix mint ejtőernyős az amerikai hadseregben

1964_rabbi_arthur_lelyveld_after_being_beaten_with_a_tire_iron_by_segregationists_in_hattiesburg_mississippi.jpg

1964. Arthur Lelyveld amerikai rabbi, miután egy kerékkulccsal megverték. A rabbi a zsidók és a feketék közti békés együttélés melletti kiállása miatt szenvedett el többször is inzultust, itt éppen Hattiesburgben, Mississippi államban a szegregációt támogató fehérektől

1967_majus_the_toronto_maple_leafs_won_the_stanley_cup.jpg

1967. május. A Toronto Maple Leafs nyerte a Stanley kupát abban az évben, de a fotót amiatt tartottam érdekesnek hogy akkoriban mindenféle fejvédő nélkül játszottak még

1969_majus_15_national_guardsmen_surround_a_vietnam_war_protester_during_the_people_s_park_riot.jpg

1969. május 15. Az amerikai Nemzeti Gárda tagjai vesznek körbe egy vietnámi háború ellen felszólaló tüntetőt

1985_szeptember_scotland_s_football_coach_jock_stein_collapses_during_a_game_against_wales_he_later_dies.jpg

1985. szeptember. A skót labdarúgó válogatott szövetségi kapitánya Jock Stein kap szívrohamot egy Wales elleni mérkőzésen Cardiffban, melynek a világbajnokságra való bejutás volt a tétje. Még aznap meghalt a kórházban. Skócia bejutott a számunkra is sajnos örökké emlékezetes mexikói világbajnokságra, igaz utolsóként esett ki csoportjából, egyetlen döntetlenből szerzett egy pontjával

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7814833764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seadxdx 2019.05.19. 12:16:31

Az 1 milliárd pengős 10^9-en pengő értékű. A bilpengőben a bil billiót jelentene, ami 10^12-en pengő. Ebből következik, hogy az 1 milliárd bilpengő (10^9)*(10^12) = 10^21-en pengő. A hatványozás azonosságai miatt adható össze a hatványkitevőben a 9 és a 12. Kiírva: 1 000 000 000 000 000 000 000 pengő.

Watchdog 2019.05.19. 12:17:32

Tetőről folyóba ugrálás: akkoriban még elnézték az ilyesmit, szabad volt hülyének lenni...
Jimit nem ismertem fel :-(((
Most valahogy elég sok drámai kép jött össze...

pitcairn2 2019.05.19. 12:33:43

Arthur Lelyveld "fekete szavazást" elősegítő akciója valószínűleg azért váltott ki heves ellenérzést a helyi fehérekből, mivel Hattiesburg fekete többségű...

en.wikipedia.org/wiki/Hattiesburg,_Mississippi#Demographics

pitcairn2 2019.05.19. 12:35:10

@pitcairn2:

azóta elég gyakran fekete vezetése van a városnak

en.wikipedia.org/wiki/Johnny_DuPree

pitcairn2 2019.05.19. 12:40:10

a KKK-t már korábban is körbejártuk itt,

csak az első KKK-hoz köthetők a korábbi sztereotípiák,

a második KKK már egészen más történet volt, fő profilban nem is az amerikai délhez hanem a középnyugathoz kötődött,

a harmadik KKK meg leginkább vmi elszigetelt, úgy összességében jelentéktelen szervezet volt, amihez néhány terrorista hajlamú egyén is kapcsolódott

summa summarum

a modern KKK démonizálása már nevetséges szintre jutott el...

hátramozdító 2019.05.19. 13:14:46

Klassz kör volt, köszönet érte!!!

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.19. 13:16:26

@pitcairn2: "a harmadik KKK meg leginkább vmi elszigetelt, úgy összességében jelentéktelen szervezet volt"
innét nézve már tudható, de azért lett volna-e vér a pucádban feketeként AKKOR odaállni? amikor a klánról a déli államokban lehetett tudni hogy 2-3 évtizeddel korábban feketéket húzott fára?
ugye hogy ugye...

amúgy lesz a KKK-ról a blogon egy összefoglaló, "nagyonsokképes" cikk hamarosan, azaz valószínű csak ősszel
és ha elárulhatok egy titkot: szeretném bővíteni több hasonlóan démonizált (avagy valóban nem túl kedves) szervezetekről szóló sorozattá, így utána jönne a Vörös Hadsereg Frakció is másodikként.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.19. 13:42:34

@molnibalage: köszi, a menő YT infuenszerek ilyenkor írják már oda hogy "...és akkor most közkívánatra, mert sokan kértétek". :D

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2019.05.19. 13:51:52

Az utolso kepen bal oldalon a fiatal Alex Ferguson latszik, aki Stein halala utan vette at a skot valogatottat, es interkontinetalis selejtezon kijuttatta a vebere a skotokat az ausztralok elleneben. Az ausztral szovetsegi kapitany akkor pedig egy bizonyos Árok Ferenc volt.

ZON 2019.05.19. 14:47:44

A kínai címertervező talált egyszer egy söröskupakot....

Fischer Ferenc 2019.05.19. 15:31:05

Az egyik képaláírásnál az "intelligencia" egy "l"-lel van írva.

Gretzky99 2019.05.19. 17:07:03

Az még hagyján, hogy a játékosok fejvédő nélkül hokiztak, de a kapusok is. Íme egy híres kép Terry Sawchukról röpke 16 éves pályafutás után:
i.imgur.com/E7BAKBu.jpg

bioLarzen 2019.05.19. 17:12:47

@Firestarter.18: Francba, menőzni akartam, hogy kiszúrom a "fiatal" Fergusont - erre nem beelőzöl? :)

bioLarzen 2019.05.19. 17:13:34

@ZON: Vagy a söröskupaktervező egy kínai címert ;)

bioLarzen 2019.05.19. 17:17:00

@Fischer Ferenc: ... és az intelligenciateszt is egy szó, hiszen két nem összetett szó összetétele ;)

bioLarzen 2019.05.19. 17:17:40

Hopp... a jelek szerint az éter elnyelte az első hozzászólásomat. Mindegy, csak annyit írtam, hogy ismét a szokásos remek kör, köszi!

bioLarzen 2019.05.19. 17:19:02

@Gretzky99: Jaja, gyakorlatilag megszűntél férfinak lenni a többiek szemében, ha bármilyen poszton sisakot - vagy akárcsak fogvédőt - használtál...

"A kor, amikor a férfiak még férfiak voltak" ;)

(Mondjuk, a nicked alapján valszín ezt mind jóval jobban tudod, mint én :))

Gretzky99 2019.05.19. 17:22:53

@bioLarzen: Nem nagyon változott ma sem semmi. Minden gyerek epedve várja, hogy a 18. születésnapján levehesse a rácsot és feltehesse a félplexit. Aki nem teszi, azt ma is halálra szívatják. (Van egy csapattársam, aki fogorvos. Egyszerűen lenyűgöz, hogy milyen jó érzékkel választott a hivatásához sportot :) )
Nekem szerencsém van, kapus vagyok, hordhatok rácsot és még így is őrültnek néznek sokszor
:)

pitcairn2 2019.05.19. 17:27:57

@JTom:

a 2-3 évtizeddel korábbi klán fő profilban már nem déli hanem középnyugati szervezet volt és elsősorban nem effélékkel foglalkozott...

a fekete fickó kapcsán különben nekem kb. annyi ugrott be, hogy valószínűleg vmelyik klántaghoz tartozik, mondjuk "alkalmazott" minőségben...

és mindjárt linkelek is egy KKKs példát:)

Bill Clinton Explains Robert Byrd's Membership In KKK
www.youtube.com/watch?v=jqPq4AHjzU4

Robert Byrd
en.wikipedia.org/wiki/Robert_Byrd

Fischer Ferenc 2019.05.19. 18:27:08

@bioLarzen: Na tessék, kellett nekem megszólalnom. :D

Inner Circle 2019.05.19. 19:09:12

A Nemzeti Gárda feltűzött szuronnyal megy arra az egy csajra?

pitcairn2 2019.05.19. 21:17:21

@JTom:

róluk se feledkezz meg:)

en.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan_in_Canada

de a KKK alaszkai tevékenysége is érdekes lehet:)

a Vöörs hadsereg frakció pedig nagyon rossz párhuzam, a modern KKK a 20-as és a 30-as években inkább vmi populista tömegmozgalom volt, leginkább az amerikai középnyugaton és Kanadában, és sok millió tagja volt

aztán úgy spontán összeomlott az egész

tán beleuntak ezekbe a csuhás felvonulásokba:)

csorsza 2019.05.19. 21:21:39

@Gretzky99: de nincs is ötperces fetrengés a jégen, egy jól sikerült palánkra-tétel után :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.19. 21:26:37

@seadxdx: szóval akkor a válasz a kérdésre? hány db a képen látható papírdarab értéke ugyanannyi mint a legnagyobb bankjegyé?
@bioLarzen: @Fischer Ferenc: köszönöm, javítódik. minél többször átnézem megjelenés előtt az anyagot, annyival több hiba marad benne :D
@Gretzky99: köszi, nagyon régen volt már ezt a kép itt, talán az első hónapokban, nem is találom...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.19. 21:28:37

@pitcairn2: "a Vöörs hadsereg frakció pedig nagyon rossz párhuzam"
semmi párhuzam, csak mint szervezetek.
őket terveztem megírni: KKK, RAF, Francia Idegenlégió ... igaz története címmel. csak ennyi kötné össze őket a sorozatban, semmi hasonlóság vagy ilyesmi.

Lazlee 2019.05.19. 21:37:38

@Gretzky99: nem akarlak elkeseríteni, de ezen a képen sminkesek dolgozták meg a felvétel előtt, hogy drámaibb legyen a hatás.

Ami a jégkorongos képhez inkább mint érdekesség kapcsolódik, hogy a Maple Leafs AZÓTA SE nyerte meg a Stanleyt!
Hisz az utolsó sisak nélküli játékos 1997 (igen 97) április 20 játszotta az utolsó meccsét. Az meg 30 évvel később volt, mint ez a kép. Hozzánk még közelebb van időben :)

Namely 2019.05.19. 21:55:49

"1964. Arthur Lelyveld amerikai rabbi, miután egy kerékkulccsal megverték. A rabbi a zsidók és a feketék közti békés együttélés melletti kiállása miatt szenvedett el többször is inzultust, itt éppen Hattiesburgben, Mississippi államban a szegregációt támogató fehérektől"
Akkor itt nem zsidó fehérek, vagy fehér zsidók verték meg?

seadxdx 2019.05.19. 23:31:19

@JTom: Jah, azt hittem a hatványokból leveszi az ember.
Billiószor annyit ér a forgalomba nem került darab (1000 milliárd), mint a képen látható cigarettagyújtó példány.
Mire forgalomba került volna az 1 milliárd bilpengős,, nem ért volna semmit kb. Ma cserébe értékes gyűjtői darab pont emiatt.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.19. 23:47:19

@seadxdx: persze megy ez, matek faktos voltam ;) csak az átlagolvasónak címeztem hogy rácsodálkozzon mekkora arányokról is beszélünk

Tejinashi 2019.05.20. 08:11:41

Vajon mi lett az Ausztráliába utazó gyerekkel? Elvileg még élhet. Kár, hogy nem lehet kiolvasni a nevet a ruháján. Vajon magára ismerne, ha látná a képet?

Tejinashi 2019.05.20. 08:12:46

Vajon mi lett az Ausztráliába utazó gyerekkel? Elvileg még élhet. Kár, hogy nem lehet kiolvasni a nevet a ruháján. Vajon rá ismerne valamelyik rokona, ha látná a képet? Mennyi a valószínűsége, hogy valaki fölismeri?

Gretzky99 2019.05.20. 08:52:51

@Lazlee: Nem keserítesz. Sosem gondoltam, hogy valaki attól férfi, hogy több a varrás, meg kevesebb a fog. Csak a szívem a kapusok felé húz és gondoltam, ne hagyjuk ki a "ki a hülyébb" játékból őket sem :)

Gretzky99 2019.05.20. 08:57:34

@csorsza: Itt inkább az szokott megtörténni, hogy erővel kell lerángatni a jégről, ha megsérül, mert menne vissza játszani.

gigabursch 2019.05.20. 12:06:51

@seadxdx:
Én arra lennék kíváncsi, hogy a venezuelai hiperinfláció meghaladta-e már a sokáig világrekord magyar inflációt?

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.20. 12:08:47

@pitcairn2: Az USA-ban a harlemi feketék körében volt sokáig a legmagasabb az antiszemitizmus aránya az USA-n belül. Feloldhatatlan ellentmondás a liberálnácik számára. Egyébként Japánban is magas volt, most nem tudom mi a helyzet..

gigabursch 2019.05.20. 12:08:53

@Inner Circle:
Ha már a másik szuronyt nem vehették elő...

BéLóg 2019.05.20. 12:36:40

@gigabursch: Nem. És a zimbabwei sem.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2019.05.20. 12:37:43

Union / Central Pacific kép, " Érdekesség hogy néhány későbbi nyomatról a középpontban ünneplők üvegeit kiretusálták". Jaj, csak ezt ne írtad volna! Rögtön elkezdtem Martyt és a Dokit keresni a képen. 8-)

" Az utolsó nyilvános kivégzés az Egyesült Államokban. Rainey Bethea-t egy 70 éves asszony megerőszakolásának és megölésének vádjában találták bűnösnek" Öncenzúrát gyakorolok, támadt pár nagyon nem liberális gondolatom.

Wacunao 2019.05.20. 12:43:12

Azt lehet tudni, hogy az 1938-as képen miért/hogyan sérült meg az a focista?

mojoking77 2019.05.20. 13:01:12

Hu de jol sikerult osszeallitas. Rengeteg nagyon eros kep, gratula.
Legmegdobbentobb a kissrac a kikotoben. Ki? Hogy? Miert? Sehogy sem all ossze a kep...

szanalmas 2019.05.20. 13:32:34

@Inner Circle:

Igazából nem egy tüntető van a képen, hanem 6-7, szóval a képaláírás nem lett az igazi.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.05.20. 13:47:53

A magyar kisfiú neve engem is érdekelne. Nem lehet elolvasni a fotóról?

Jimi Hendrixről először azt hittem, hogy Obama, amint éppen az izraeli hadseregben szolgál. ;)

A jéghokisok arca elég szépen ki van dekorálva sebekkel. Nem véletlen, hogy bevezették a védősisakot.

VVICC 2019.05.20. 14:26:42

A magyar gyerek engem is érdekelne. (2 gyerekes apaként nagyon kemény kép)

ComLo 2019.05.20. 14:27:15

A jégkorongos képen az is elég durva, hogy a Toronto Maple Leafs, ami azért valjuk be, a jégkorong egyik legikonikusabb csapata, azóta sem tudott újra NHL-t nyerni ...

Full metal burka 2019.05.20. 14:48:06

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: A feketek es a zsidok kozott amerikaban regi osszhang van, hisz zsido kereskedok vittek oda az osszes rabszolgat afrikabol, akik keves kiveteltol eltekintve 200 evvel kesobb is rabszolgak maradtak. Ahogy a zsidok is pont olyanok, mint anno, lasd soros.

Gretzky99 2019.05.20. 15:41:23

@ComLo: Ez egyébként általában a kanadai csapatok nagy fájdalma. Általánosságban el lehet mondani, hogy a gazdagabb amerikai csapatok elszívják a jobbnál jobb játékosokat a kanadaiaktól. Idén ugyan kanadai csapat is bejutott a rájátzásba, de mindhárman már az első körben elvéreztek.

fairlane 2019.05.20. 16:11:05

@Sam. Joe: Végül is elnyerte a méltó büntetését. Mit szeretnél még?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2019.05.20. 16:13:45

@fairlane: Már bánom, hogy leírtam. De nem vele, mindegy, "Fuggedaboutit!"

TeeCee :o) 2019.05.20. 17:23:14

Látom, a KKK-os kép nem csak az én fantziámat mozgata meg :D

Ezt találtam:
A lone African-American boy, left foreground, stands in a sparse crowd that turned out to hear Dr. Lycurgus Spinks, imperial emperor of one of the several Ku Klux Klan groups active in the South, speak to 56 members of his Invisible Empire, Jackson, Miss. Spinks told his group, “There aren’t any Negros within miles of here tonight.”
LOL!
rarehistoricalphotos.com/lone-african-american-man-kkk-jackson-usa-1950/

A www.floridamemory.com/items/show/39389 -nál a kép címe "Observers and Klan members at KKK rally", abból nem sok plusz infó derül ki...

hidegsegg 2019.05.20. 17:35:16

Csodálkozom hogy a Jackson Mississippi 1950 híres képe ennyire megfejthetetlen számotokra, hiszen percek alatt kideríthető, a képen a 83 éves korában 2010-ben elhunyt Moses Neshobi látható egy demokrata naggyűlésen. A szabad identitás választás jogáért harcoló aktivistaként élte le életét és mindig is fehérnek tartotta magát.

PomberMaci 2019.05.20. 18:11:24

A gyerek képe ütős. Nagyon érdekelne a képhez tartozó történet.

Vertigofilm 2019.05.20. 18:16:02

@Lazlee: én pedig Lazlee-t nem szeretném elkeseríteni, de a több, mint 400 öltést a testén valószínűleg nem sminkesek végezték, van, aki kevesebbel jött haza háborúból, szóval tisztelet a hősöknek :-))
puckstruck.files.wordpress.com/2018/12/t-sawchuk.jpg

bioLarzen 2019.05.20. 20:31:18

@JTom: "minél többször átnézem megjelenés előtt az anyagot, annyival több hiba marad benne :D"

Haha, én ugyanígy vagyok ezzel - az igazi ciki az, hogy én ezt fordítóként teszem ;)

bioLarzen 2019.05.20. 20:32:27

@Gretzky99: Jól van, férfit nevelsz ;)

bioLarzen 2019.05.20. 20:32:59

@gigabursch: Még nem.
Öt perc múlva újra csekkolom.

bioLarzen 2019.05.20. 20:48:35

@Wacunao: Nem tudok róla, hogy lenne konkrét magyaráhzat - de pl. egy ima összefejelés simán tud ilyet okozni, ha a másik felugró játékos nem a labdát, hanem a fejet találja el. De lehetett akár egy könyöklés is, az is elég mindennapos volt már akkoriban is a pályán. És ezek tudnak vérezni rendesen, pláne, ha amúgy is tiszta víz az izzadságtól az arc... Szóval, én arra tippelek, hogy sima "meccsbaleset".

Ez a meccs amúgy azért volt emlékezetes, mert felvetődött - és a mai napig nem cáfolódott kétséget kizáróan - a pletyka, hogy a németek direkt játszottak szarul, hogy kikapjanak - legalábbis a csapat egy része. Az előző évtized legendás Wundermannschaftjának, vagyis osztrák csodaválogatottjának egy része ugyanis még aktív volt - és őket az anschluss után simán "átvették" a német válogatottba - igen ám, de ezen játékosok általában elég hazafiak voltak ahhoz, hogy ne akarjanak a megszálló ország válogatottjában játszani... De, persze, véletlenül eltűnni/elgázolódni se akartak, úgyhogy végül is játszottak a náci német válogatottban - de, a pletykák szerint direkt szarul...
(Kevésbé regényes vélemények szerint is közük volt az osztrákoknak a gyengébb német játékhoz, de inkább azért, mert újak lévén nem tudtak rendesen beleilleszkedni a német válogaott jól bejáratott taktikájába. Vagyis, egyénileg erőősebb lett a válogatott velük, taktikailag és csapatként azonban, rövöd távon, gyengültek velük.)

bioLarzen 2019.05.20. 20:49:37

(Erratum: "ima összefejelés" -> sima összefejelés.)

tompus 2019.05.20. 21:06:37

Remek összeállítás.
A nyilvános kivégzésre a nézők számából ítélve volt igény.
A német-svájci meccs leírását kicsit módosítani kellene, hiszen hogyan lehet egy meccset döntetlen után megnyerni? Akkor még nem rúgtak 11-eseket, ha hosszabbítás után is döntetlen volt az eredmény, hanem újrajátszották a meccset. És a második meccs lett 4:2. Így pedig fura az a mondat, hogy a németek egy meccs után mehettek haza. Az első forduló után.

Inner Circle 2019.05.20. 22:10:27

@szanalmas: OK, lehet még kétszáz másik tüntető is a képen kívül, de akkor is azt az egy csajszit fenyegetik. Mit mondhatnak? "Ha a haverjaid nem mennek haza, leszúrunk téged, mert te kellőképpen ártalmatlannak tűnsz"?

ComLo 2019.05.20. 22:58:40

@Gretzky99: Azért kicsit árnyalnám a képet, a fizetési sapkás északamerikai rendszerben, kevésbé számít hogy mennyiből gazdálkodsz, hisz plafon van. Az ok szimplán a rossz management (kanadai ismerőseim folyton panaszkodnak, hogy 2-3 évente állnak neki új csdapatot építeni, úgy pedig nehéz), a szerencse hiánya, és persze a puszta számosság is (31-ből 7 kanadai van csak).
Amúgy ha már gazdag csapatok, ismeretségi körömön belül, a nem Torontoi kötödésüekre egy valami jelemző: utálják a Maple Leafst, merthogy az a gazdag kirakatcsapat sztereotípiája náluk.

dr. mesterséges színezék 2019.05.20. 23:49:33

@JTom: Ne felejtsük el megemlíteni, hogy bár Zimbabwe inflációja 2008-ban megszorongatta az 1946-os magyart, a kétes büszkeségre okot adó legnagyobb kiadott címlet máig a százmillió bilpengős!

Ma sincs egyszerű dolga egy első-második általános iskolásnak a mennyiségfogalommal, ha betér egy mákos kiflire és kakaóra a boltba, de ha belegondolunk, hogy mit éltek át korabeli nagyszüleink...

dr. mesterséges színezék 2019.05.21. 00:01:39

@Inner Circle: "Mit mondhatnak"

Kislány, nincs harag, de most nagyon, sztahanovista-csúnyán fogunk rád nézni, hogy világos legyen, milyen iszonyatosan veszélyes vagy és milyen nagy szükség van itt ránk, és nehogy valamelyik hülyének eszébe jusson, hogy akár minket is átdobhat dzsungelt járni. Brrrr...

lollerkutya 2019.05.21. 03:08:50

Gump is őrmester lett,szóval nem lehetett magasan a léc azon az IQ teszten... :)

acycloren 2019.05.21. 03:21:38

@dr. mesterséges színezék: az a szép, hogz amikor a százmillió bilpengős forgalomban volt, akkor már senkinek se kellett a nullákat számolhatni, hisz cserekereskedelembe mentek át az emberek, szappanban, cigarettában, aranygyűrűben, cipőben, zsák krumpliban és más fogyasztási cikkekben számoltak. Barter ügyletek vették át a pénzforgalom helyét.

gintonic.azigazi 2019.05.21. 06:39:18

a skot edzo mikor osszeesik a kepen ott van Sir Alex Fergusson ( skot szarmazasu ) a kesobbi MU legenda

na de;
az 1936-os berlini olimpian aranyermet szerzett Tarics Sanyi bacsit kerdezgettem milyen volt, azt mondta regen volt de jo volt : ) o latta eloben Hitlert, o mondta a megnyito beszedet, 2016ban halt meg ( nem Hitler, a Sanyi bacsi ) itt lakott San Franciscoban ( Tiburonban ) volt egy fekete porscheja az volt a rendszama hogy GOLD1936

ahol a vasut osszeert az Omaha, Nebraska, egy hidon atmegy az ember a 80-as on es fent a dombon ott egy vonat+a tabla ( hogy miert ment a dombon az rejtely )

gintonic.azigazi 2019.05.21. 06:50:44

@bioLarzen: az anschluss-kor nem volt szomoru osztrak.... nem akartak "megszallo orszag"...stb bolond vagy? Hitler is osztrak volt, az igazi "nemetek" a poroszok meg az osztrakok, nem a bajorok vagy a pfalziak...

@Tejinashi: biztos odaert Ausztraliaba, akkor sok ezer gyerek utazott igy ( pl a nemregen elhugyt Andy Vajna canadaba ) amerikaba nem engedtek be egyeduli kiskorut ( 21 ev alattit )

@pitcairn2: a KKK egy hivatalossan bejegyzet szervezet, mint az Amerikai Nacipart vagy az Eszak Amerikai Kommunistak Partja. Itt szabad hulyenek lenni. ( a naci part 2009es felvonulasat veletlenul lattam LAben, volt kb 300 barom meg 4 rendor, korbementek a parkban, lehetett venni horogkeresztes polot meg kituzot, sutottek egy BBQ-t es este 6kor mar Beagle ( kutya ) Talalkozo volt ugyanott.

lollerkutya 2019.05.21. 08:48:59

a pengős témában az volt a szép,hogy volt ugyebár az adópengő is. nos ebben is marha jók voltunk,mert a legnagyobb névértékű bankó is nálunk volt. a 100 millió adópengős pízecske 200 qadrillió pengőt ért ami kb. 2 + 29 nulla ha jól emlékszem :P

lollerkutya 2019.05.21. 08:50:51

a kkk - ről meg a bad boys ugrott be : kék erő seggfejek ! :)

szanalmas 2019.05.21. 09:21:01

@Inner Circle:

Annyira azért nem bonyolult az a kép... Nem a kiscsajt fenyegetik, hanem a felhajtott arcvédős parancsnok mellett álló vigyorgó, napszemüveges fura fazont. A kiscsajjal szemben álló katonák fegyverei fel vannak emelve.

Terézágyú 2019.05.21. 09:33:55

"Az elbukott magyar forradalom utáni időszakban magányos, magyar kisfiú érkezett egy kikötőbe vonattal, ruháján felcímkézve hogy hová utazik és ki fogja várni."

Na jó, nem forradalom után, meg nem Ausztrália - de régebben azért ez simán elfogadott volt, hogy egy gyerek egyedül utazott. Esetleg rá volt bízva a kalauzra, átszálláskor meg a kalauz "áttestálta" a másik kalauzra stb.
A repülőgépeken is utaztak gyerekek, ott értelemszerűen a légikísérőkre volt bízva...

Nem szorosan kapcsolódik ehhez:
index.hu/techtud/2019/05/15/essen_csak_le_az_a_gyerek/

"Peter Gray, a Boston College pszichológus professzora összeszedte, hogy gyerekkorában, az ötvenes években mi mindent engedtek meg neki a szülei, amelyek többsége ma már elképzelhetetlen lenne (holott nem csökkentek, hanem egyenesen javultak a bűnözési statisztikák, illetve a közlekedésbiztonság azóta). Ötévesen a haverjaival rendszeresen kibicikliztek a környező vidékre, úgy, hogy a szüleiknek alapvetően fogalmuk sem volt, hogy hol vannak (és nem volt mobiljuk); hatévesen bicskát hordott magánál, és rendszeresen dobálták a barátaival; tízévesen egész napokra elment túrázni a barátaival (felnőtt nélkül)"
...
"Ehhez képest hol tartunk ma? A brit szülők 43 százaléka szerint a 14 évesnél fiatalabb gyerekeket nem szabad egyedül az utcára engedni"

Terézágyú 2019.05.21. 10:03:03

Dékány András: SOS Titanic c. regény:

"Bride a nevem, Harold Bride távírász, egyben volt labdarúgó.
A fiú nyújtotta a kezét.
− Jan Kovalce. Én is focista vagyok. A Blackborn Rovers a kedvenc csapatom.
Bride csodálkozott:
− Fura neved van. Pedig jól beszélsz angolul.
− A szüleim csehek, Prágából valók. Én is ott voltam egy évig a nagyápáméknál. Most megyek haza, Bostonba. Ott lakunk.
− Egyedül vagy? − csodálkozott a távírász.
− Egyedül hát! − büszkélkedett Jan. − Tizenegy múltam!
− És nem félsz?
Jan nevetett.
− Nem én! Tudja, hol a szállásmester irodája? H fedélzet. Ott az én kabinom is, a 35-ös. Négyen vagyunk a kabinban, férfiak."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.21. 10:22:04

@JTom:

Valahol azt olvastam, hogy a KKK ma már négereket is felvesz tagjai közé. Talán a jelentkezők száma túl kevés? :D

Mindennek oka az általam olvasottaak szerint az, hogy ma már inkább a zsidókat utálják, nem a négereket. Sajnos már nem emlékszem, hol olvastam erről.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.05.21. 11:08:44

@Terézágyú: Dékány András írásai fogalmazzunk úgy, hogy soha nem voltak realitás közeliek.

htenger.blog.hu/tags/D%C3%A9k%C3%A1ny_Andr%C3%A1s
Van 5. része is a sorozatnak.

acycloren 2019.05.21. 11:13:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az amerikai széljobb alapvetően megosztott, rengeteg szervezet van és sokféle nézetrendszer
Vannak a rassz-realisták (racial realist), akik nem akarnak senkit bántani, megsemmisíteni, csak fenntartják maguknak a jogot, hogy ne keveredjenek más rasszokkal. Amit amúgy minden rasszba tartozó alapvetően követ. Hisz egy ázsiai is jó eséllyel ázsiait fog feleségül venni, egy fekete meg feketét. De ha egy fehér kijelenti, hogy ő szeretne fehér párt magának és vele fehér gyerekeket nemzeni, akkor az elítélendő.

A zsidók gyűlöletében pedig pont nem az amerikai széljobb a legerősebb, hanem a fekete felsőbbrendűségi mozgalmak, akik szépen áttértek az iszlámra is, a zsidókat gyűlölik, mint rendes muszlimok. Ahogy Franciaországban és Nagy-Britanniában se a "nácikok" üldözik, terrorizálják manapság a zsidókat, hanem a mohamedánok. És a legviccesebb pont az, hogy Angliában a Munkáspárt egyre inkább antiszemita hangokat üt meg, mert a soraiban egyre több a mohamedán szavazó és politikus, akiknek a pártvezetés a kedvében akar járni.

Az amerikai fehér széljobbon vannak kifejezetten Izrael-barát arcok is.

A kép elég vegyes. A KKK egy marginális csoport ma már. Sokkal jelentősebb milíciák vannak nála.

Terézágyú 2019.05.21. 11:24:34

@molnibalage:

Tehát az, hogy egy 11 éves gyerek egyedül utazott Prágából nyugatra (akár az USA-ba) (nem feltétlenül a Titanicon :-), ez kizárólag Dékány hazugsága, soha nem tapasztalt ilyet, soha nem is hallott ilyenről, egyáltalán soha nem is volt ilyen, ezt ő találta ki?

gigabursch 2019.05.21. 12:22:40

@molnibalage: @Terézágyú:
Igen.
Mint gyermek és ifjúsági kalandregények szórakoztatók.
Laikusok és műkedvelők számára még akad is benne sok-sok olyan dolog, amivel egy picit jobban látja a világot, de erősen nem szakirodalom és erősen nemtörténelmi hitelességű művek.
Ettől még szerethetők. Én pl. nagyon is szeretem. Mert a tengerhajózás hangulatát tökéletesen megadja a 10-12 éves gyermek számára. S ebben hibátlan.
Hazugságnak éppen nem nevezném, mert ettől kezdve a mit mondott II. Endre a Hétszer vágott mezőben vagy épp Szép Fülöp és fiai az Elátkozott Királyok könyvciklusában, vagy.... (és itt tengernyi példát lehetne mondani) , mind hazugság lenne, holott ez csak dramaturg.
A történelmi realitása nagyjából Anna Frank naplójával egyenértékű, az is csak nyomokban igaz.

Terézágyú 2019.05.21. 12:25:30

@gigabursch:

Ja értem. Bezzeg ha Márai Sándor, vagy éppenséggel Wass Albert regényéből idéztem volna, akkor természetesen elfogadtátok volna.

gigabursch 2019.05.21. 12:26:24

@lollerkutya:
Akkor igazán nem mondhatjuk, hogy egy jottányit sem ért, mert az meg 10^20-on, ha jól emlékszem.
Egyébként az egy jottányit sem ér, pont ide vezethető vissza, mert a 10^20-on sem ért semmit pengőből.

Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a pénzgyárban (bankjegy nyomda) mivel fizettek a dolgozóknak?

gigabursch 2019.05.21. 12:27:28

@Terézágyú:
Teljesen félreértéttél. Már megbocsáss.

gigabursch 2019.05.21. 12:32:12

@Gretzky99:
Javíts ki, ha rosszul tudom, de nem úgy van, hogy a rács egyébként balesetveszélyesebb? Mert a plexi egyenletesen fed, míg a rácsba belekadhat ez-az.
Ezért fűzősek a hokikorik, szemben a mindenféle csatos korival, mert összeakaszkodásnál, perecelésnél a csat az megszaggatná az ember bőrét, ruháját, míg a fűzős kori meg nem tud beleakadni.
Nekem valami ilyesmi rémlik.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.05.21. 13:04:14

@Terézágyú: Brit szülők? Ha-ha! Itthon is ugyanez a divat! A képzéseinkre és alkotótáborainkba járó, 13-14 éves gyerekek közül sokan vannak, akik még sohasem utaztak BKK-val, azaz metróval, villamossal, busszal. Mindenhova a szülő viszik őket autóval. Mondjuk, látszik is ezeken a gyerekeken: kb. a cipőfűzőjüket sem tudják bekötni...
Igaz, volt olyan 8 és fél éves kislány is, aki megtiltotta az anyjának, hogy a tábor második napjától érte jöjjön, egyedül buszozott haza Pestről Budára.
Magam 14 éves koromtól egyedül utaztam hetente busszal és autóstoppal több száz kilométert, itthon és külföldön is.
Manapság szerintem ez a szülőknél (főleg a budai népségnél) ez valami presztízskérdés is: nehogymá' a gyerek a "büdös" buszon utazzon, van nekünk erre pénzünk is bőven!

Scorpion82 2019.05.21. 13:11:13

A Ku Klux Clan-os fotóról eszembe jutott egy régi Gázszer - Fradi meccs a székesfehérvári Sóstói Stadionban. Vendég fradi drukkerként voltunk ott, és a B-közép melletti szektorban kaptunk helyet a kapu mögött. Az nem a legkeményebb arcok helye volt, de azért nem Pilinszky Jánosok ültek ott sem. Egyszer támadott a Gázszer, nálunk feszült csend, mire valami későn érkező elordította magát mögöttünk: "KApura!"
Eltelt egy-két másodperc, mire elkezdett az embereknek leesni, hogy kakukkfióka van közöttünk. Néma csendben hátrafordult mindenki, páran feltették a költői "hát te meg ki a k****a a***nak szurkolsz" kérdést , de addigra az ipse úgy eltűnt, mintha köddé vált volna...

lollerkutya 2019.05.21. 13:18:31

@gigabursch: 2 000 000 000 000 000 000 000 000 000 00 ennyi asszem ez több mint 10^20 ,de annyit sem ért , hogy budira elvigyék :P asszem 1 hétig volt forgalomban és jött a stabil forint. Mondjuk arra én is kiváncsi lennék,hogy a nyomdában mivel fizették az embereket. Még lopni nem volt érdemes... :D

2019.05.21. 14:13:07

@Fotósképző:
Az én gyerekkoromban is gyakori volt már a jelenség (90-es êvek), hogy kocsival vitték a gyerekeket mindenhová, pedig én egy 60 ezres városban nőttem fel, ahol az iskolások 90%-anak gyalog fél óran belül volt a suli, így nem nagyon kellett helyi tömegközlekedést használni (nem is jár olyan sűrüséggel, hogy a nyugdíjasokon kívül bárkinek jó legyen), valamint a közbiztonság is nagyságrendekkel jobb a pestinél.

A legrosszabb amúgy az, amikor olyan helyre költöznek ki a családok, ahonnan nincs normális tömegközlekedés, így még középiskolásként is a szülőhöz van kötve a gyerek.

gigabursch 2019.05.21. 14:33:38

@lollerkutya:
Igen.igen. A relációs jelet a mondatban elrontottam.
De a kifejezés ide datálható (ismereteim szerint)

lollerkutya 2019.05.21. 14:43:37

@Zabalint: mindenhova gyalog jártunk,konkrétan lekoptattuk anyut meg aput... minden isibe járás buli volt :) persze mi egymás társaságát álveztük nem a mátrix nyújtotta örömöket...

toncsi64 2019.05.21. 15:02:11

@lollerkutya: arról már nem is beszélve, hogy "sima" papírként is többet ért mint fizető eszközként :)
Egyébként ezt pl. hogy "dolgozták fel" adminisztratív?! Csináltak X értéket 100 X-ért ?

ComLo 2019.05.21. 15:03:13

@gigabursch: A rács egész arcot fed, míg a plexi csak a szemet. Fejmagasságban nem igazán van olyan objetum a jégkorongban ami beleakadhatna a rácsba. Egyébként van teljes arcot fedő plexi is (szájnál "rácsos" hogy lehessen lélegezni, de az egyrészt elég drága, másrészt még cikibb (felénk).

Korcsolyából pedig inkább az a szempont, hogy fűzös korcsolya esetén, sokkal masszívabban fogja a lábadat, plusz semmi eddicionális extra nincs a korcsolyán, míg egy csatos kori esetén, ha ellövik a csatot az a kori örökre "lebomlik rólad" és semmi nem fog tovább tartani.

Lazlee 2019.05.21. 17:19:29

@Vertigofilm: jó volt a PR-ja.
Szal nagyon nem hat meg, hogy mennyi sérülése volt, mint mindenki másnak azon a poszton kb. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.21. 18:17:29

@lollerkutya:

"arra én is kiváncsi lennék,hogy a nyomdában mivel fizették az embereket."

Én inkább arra lennék kíváncsi, mivel fizettek a bankjegypapírért. Mert az ugye elég különleges papír,

Végül is idővel stabilizálódott volna a papírpénz értéke is: Annyit ért volna, amennyit a vele azonos tömegű tűzifa.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.21. 18:31:21

@acycloren:

"És a legviccesebb pont az, hogy Angliában a Munkáspárt egyre inkább antiszemita hangokat üt meg, mert a soraiban egyre több a mohamedán szavazó és politikus, akiknek a pártvezetés a kedvében akar járni.

Az amerikai fehér széljobbon vannak kifejezetten Izrael-barát arcok is."

Nekem az tűnt fel, hogy a cocizmusban a cocista "tábor" egyértelműen palesztin- ill. arabpárti volt, mert hát az imperialisták a zsidókat és főleg Izraelt védték. Ma pedig a nyugat-európai országok egységesen kiállnak Izrael ellenében az "elnyomott" palesztinokért és általában az arabokért, sőt milliószám importálják a zsidőgyűlölő, az Izrael elpusztítását fő célul kitűző arabokat.

Külön csavar a dologban, hogy eközben éppen az Izraellel szoros barátságot ápoló magyar kormányt vádolják antiszemitizmussal.

lollerkutya 2019.05.21. 19:09:44

@toncsi64: kérdezd meg tőlük :P én csak azt írtam le amit olvastam...

2019.05.21. 19:28:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Az nem tűnik fel, hogy épp a szélsőjobb az, ami zsidógyűlölő helyett arab/muszlim gyűlölő lett, mikor ebben látta a potenciált, valamint Izraelben is egy szélsőségesebb irány jutott hatalomra, miközben az általad fikázott bal-jobb-centrista vagy épp liberális erők egyik embercsoport ellen sem uszítanak?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.21. 20:23:01

@Zabalint:

"a szélsőjobb az, ami zsidógyűlölő helyett arab/muszlim gyűlölő lett, mikor ebben látta a potenciált"

Nem a potenciált, hanem a veszélyt. És nem gyűlöli őket, csak nem akar velük együtt élni a saját hazájában.

"Izraelben is egy szélsőségesebb irány jutott hatalomra"

Izraelben egy olyan irány jutott hatalomra, amely Izraelt zsidó államnak akarja megőrizni. Vagyis olyannak, amilyennek annak idején a vonatkozó ENSZ-határozat szánta.

"az általad fikázott bal-jobb-centrista vagy épp liberális erők egyik embercsoport ellen sem uszítanak?"

Igazad van, Izrael nem embercsoport, hanem egy független állam. Abban is igazad van, hogy senki ellen nem uszítanak, ehelyett egymásnak uszítanak embercsoportokat.

gigabursch 2019.05.21. 21:19:10

@ComLo:
Kivéve, ha épp jön egy bodicsekk, vagy egy perecelés, meg egy magasan röpülő korong.

Gretzky99 2019.05.21. 21:32:50

@gigabursch: Háát...a csatos kori szerintem nem azért tilos, hanem mert egyszerűen szörnyű. Próbáltam, tényleg borzalmas. Kb az a különbség, mint egy kispolszki, meg egy autó között. Mindkettővel el lehet jutni a-ból b-be, de azért nem mindegy, közben hogy érzed magad.
A rács szerintem nem veszélyesebb, viszont tud zavarni a látásban. Kapusként kellett védenem egyszer olyan rácsban, ami nem volt kivágva szemnél és hát mit mondjak, nagyon zavaró ahhoz képest, ami direkt íves.
ae01.alicdn.com/kf/HTB1V_yxOpXXXXbYXXXXq6xXFXXXP/Full-combo-cage-ice-hockey-goalie-goalkeeper-helmet-black-type-with-cat-eye-cage-ice-hockey.jpg

bioLarzen 2019.05.22. 02:11:51

@gintonic.azigazi: Javaslom, hogy olvass utána kicsit ennek a focis-dolognak. Az általad leírtakból ítélve meglepetésben lesz részed.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.05.22. 02:54:42

áhá
szóval az ámerikánusok megírták az iq tesztet aztán hokiztak egyet sisak nélkül
aztán megírták még egyszer és még mindig negatív tartomány

Terézágyú 2019.05.22. 09:31:03

Azonkívül az Erich Kastner nevű nagy hazudozó, akinek Május 35. című regénye is van, tehát SEMMIT nem szabad elhinni neki, szóval neki van egy másik műve, amelyben a kilencéves kislány, Lotte teljesen egyedül utazik a vonaton a hegyi faluból (ahol nyaralt) Münchenbe - az ikertestvére meg Bécsbe...

gigabursch 2019.05.22. 09:32:00

@Gretzky99:
Köszönöm neked is a válaszokat.

Elnézve ezt a sisakot, elmerengetem azon, hogy a hadászati védőruhák, a különböző küzdősportok, az amerikai foci és a jégkorong védőruha elemeiből és anyagából a középkorban milyen frankó páncélzatot lehetett volna csinálni emberre, lóra. Jópár kiló mínusz lett volna a lovakon.

ComLo 2019.05.22. 13:01:26

@gigabursch: Se bodicsek, se elesés esetén nincs igazán olyan objektum amibe egy sisakrács beleakadhatna, a korongba pedig elve képteleség. Bocsánat ha félreértetelek, de te mondtad eredetileg hogy a rács balesetveszélyesebb, mert abba beleakadhat ez-az. Én erre reagáltam azt hogy nem, ez képtelenség.

Amúgy a hasonlat is elég jól megáll a páncéllal sőt! Pár éve néztem, hogy a rohamrendőrök lábszárvédője, szinte pont ugyanolyan mint a jégkorong lábszárvédőm.

Gretzky99 2019.05.22. 13:04:07

@gigabursch: Ez azért főleg az utóbbi évek ugrásszerű fejlődésének köszönhető (legalábbis hokiban). Én '95 környékén kezdtem védeni gyerekként és hát az akkori cuccok a közelében nem voltak a maiaknak. A felszerelések többsége lószőrrel volt töltve, amik még szárazon is piszok nehezek voltak (jó, nyilván nem mérhető egy péncélhoz), pláne ha megszívta magát vízzel. Ami azért sokszor előfordult, tekintve, hogy akkoriban egy kivételtől eltekintve még Budapesten is csak nyitott pályák voltak. Egy-egy esőzés-havazás különösen izgalmassá tudta tenni az edzéseket-meccseket.
A mai felszerelésem bár legalább kétszer akkora, mint anno a gyerek méret, ki merem jelenteni, hogy fele annyit sem nyom.

gigabursch 2019.05.22. 14:55:30

@ComLo:
Igen, köszönöm.
Egyel feljebb (@gigabursch: ) az IS szócska neked is szólt.
Megvilágosodtam, na... mondjuk ki.
:-)

zzzz996 2019.05.23. 19:45:43

@pitcairn2:
OFF: Írtam magának egy e-mailt az blog.hu-n keresztül, de úgy tűnik nem használja azt a címet. Hol tudnék érdemben magának e-amilt írni?

2019.05.24. 17:06:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Nem a potenciált, hanem a veszélyt. És nem gyűlöli őket, csak nem akar velük együtt élni a saját hazájában. "

Nyilván a Fidesz is azért plakátolta tele az országot uszító plakátokkal. Ha te tényleg elhiszed, amit most leírsz, akkor nagyon durván meg vagy vezetve.

"Izraelben egy olyan irány jutott hatalomra, amely Izraelt zsidó államnak akarja megőrizni. Vagyis olyannak, amilyennek annak idején a vonatkozó ENSZ-határozat szánta. "

Annak idején volt szó arab államról is.

"Igazad van, Izrael nem embercsoport, hanem egy független állam. Abban is igazad van, hogy senki ellen nem uszítanak, ehelyett egymásnak uszítanak embercsoportokat."

Izrael és a zsidók ellen jó ideig uszított a szélsőjobb. Csak ugye most már az van, hogy mindig is Kelet-Ázsia ellen harcoltunk...

Népcsoportokat meg most is a populisták uszítanak egymásnak, függetlenül attól, hogy jobbosok vagy balosok, csak az egyik kedves neked.

pitcairn2 2019.05.27. 08:54:25

@Zabalint:

kb. boldog boldogtalannak állampolgárságot osztanak ha fel tud mutatni egy magyar felmenőt

ezek lennének a tények...

több mint egy millió új magyar állampolgár lett 8 év alatt

ezek között szép számmal vannak olyanok akik egy szót sem tudnak magyarul, pl. egy 1956-os magyar felmenővel büszkélkednek vhol a világ túloldalán...

olyanról is hallottam - biztos forrásból - aki úgy kapott magyar állampolgárságot, hogy nem is járt Magyarországon, magyarul sem tud...

Dél-afrikai lenne az illető és Londonban dolgozik, színes, a nagyapja 56-os magyar volt...

pitcairn2 2019.05.27. 08:56:10

@Zabalint:

hoppá, eléggé átcsúsztunk az un. aktuálpolitikába, attól tartok törölve lesz ez a rész:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.28. 10:19:25

@Zabalint:

Megvezetve te vagy nagyon durván a béke vallásáról és a békére vágyó muzulmánokról. Ha annyira vágynak a békére, akkor először ne irtsák egymást vallási okokból és teremtsenek békét a saját hazájukban.

"Annak idején volt szó arab államról is."

Nem Izrael hibájából nem jött létre. Ami területeket pedig Izrael az ellene indított háborúk során elfoglalt, az a saját hadi szerzeménye, Így van ez, amióta a világvilág.
Aki megtámadja a szomszédját, az számoljon azzal, hogy veszíthet. Területet is. Nincs olyan, hogy támadtam, veszítettem, nem ér a nevem, kérem vissza az elvesztett területet.

Majd legközelebb meggondolják, megtámadják-e Izraelt.

"Izrael és a zsidók ellen jó ideig uszított a szélsőjobb."

Most meg a bal tesi ugyanezt, de még a mérsékelt közép is. MIlliószám importálják és telepítik le a zsidóság halálos ellenségeit. Ez az antiszemitizmus, nem pedig az, amikor egy elmeroggyant egyén zsidózni kezd.

"Népcsoportokat meg most is a populisták uszítanak egymásnak, függetlenül attól, hogy jobbosok vagy balosok"

Valóban, az európai mainstream nem uszít. Csak importálja a zsidóság halálos ellenségeit. A többit megteszik a imámok és a radikalizálódó híveik.
süti beállítások módosítása