Napi érdekes - 275

2019. február 10. JTom

1893_the_first_underwater_selfie_by_louis_boutan.jpg

1893. Az első vízalatti (búvárruha nélküli) szelfi, készítője a francia Louis Boutan

1_1900_korul_a_michigan_central_railroad_car_ferry_maneuvers_its_way_into_a_slip_along_the_detroit_river_waterfront.jpg

1900 körül. A Michigan Central Railroad vasúttársaság kompja készül kikötni a detroiti kikötőben

1906_chinese_justice_prisoner_kneeling_on_chains_little_fingers_supporting_arms_moukden.jpg

1906. Kínai kaloda, pellengér. A fogoly lánccsomón térdel, a háta mögé kifeszített kezeinek kisujjai össze vannak kötve

1918_november_german_soldiers_at_the_railroad_station_in_metz_lorraine_waiting_to_be_returned_home_after_the_war.jpg

1918 novembere. Német katonák a metzi pályaudvaron várnak a hazatérésre az első világháború vége után

1922_oktober_24_benito_mussolini_cesare_maria_de_vecchi_michele_bianchi_and_other_fascist_blackshirts_during_the_march_on_rome.jpg

1922. október 24. Benito Mussolini, Cesare Maria de Vecchi, Michele Bianchi és több feketeinges fasiszta a római menetelésen. A bevonulás a fasiszták hatalomátvételének szimbolikus aktusa volt

1923_junius_27_first_air-to-air_refueling_two_airco_dh-4b_biplanes_of_the_united_states_army_air_service.jpg

1923. június 27. Az első légi üzemanyag-utántöltés az Egyesült Államok légierejének két Airco DH-4B repülőgépével

1930-as_evek_a_szovjet_gulagokra_harcolt_mintegy_8_millio_gyermek_kuzul_husz_portreja_bunuk_csak_annyi_volt_hogy_szuleik_velt_vagy_valos_ellensegei_voltak_sztalin_rendszerenek_veluk_egyutt_hurcoltak_el_oket.jpg

1930-as évek. A szovjet gulágra hurcolt, mintegy 8 millió gyermek közül húsznak a portréja. Bűnük csak annyi volt hogy szüleik vélt vagy valós ellenségei voltak Sztálin rendszerének, és velük együtt kerültek Szibériába

1939_a_man_arrested_for_cross-dressing_new_york_city.jpg

1939. Letartóztatott transzvesztita New Yorkban

1941_augusztus_four_young_jews_posing_before_a_sign_saying_jews_not_wanted_culemborg_area_the_netherlands.png

1941. augusztus. Két fiatal zsidó pár pózol a "Zsidók nem kívánatosak" tábla előtt a holland Culemborg város közelében

1945_szeptembrer_2_us_marines_listening_to_the_news_of_japan_s_surrender_on_the_radio.jpg

1945. szeptember 2. Amerikai tengerészek hallgatják a rádióban Japán megadásáról szóló híreket

1953_an_automobile_arriving_from_the_eastern_sector_of_berlin_is_halted_by_west_berlin_police.jpg

1953. Autó közeledik Berlin szovjet megszállási zónájából a nyugati oldalon szolgáló rendőr felé

1955_nurse_showing_newspaper_headline_about_polio_vaccine_to_a_man_on_chest_respirator_due_to_polio.jpg

1955. Egy nővér mutatja a gyermekbénulás miatt vastüdőbe kényszerült betegnek a betegség elleni oltásról szóló vezércikket. A témában született korábbi bejegyzésünkből az is kiderül, miért nem sikerült az első áttörés...

1959_klm_flight_attendant_displays_her_ar-10_rifle_and_parka_two_parts_of_polar_survival_gear_issued_to_commercial_aircrews_flew_over_the_north_pole_the_rifle_was_intended_to_defend_against_bear.jpg

1959. A KLM légi utaskísérője mutatja a "sarki kényszerleszállás-csomag" tartalmát: a polárdzsekit és a jegesmedvék ellen használható AR-10 puskát. Elsősorban az Atlanti-óceán fölött repülő járatok közelítették meg az északi sarkot, és így fennállt a veszélye egy ottani szerencsétlenségnek, amikor jól jöhetett a rendszeresített felszerelés

1960_a_man_wearing_an_external_battery-operated_heart_pacemaker_new_york.jpg

1960. Egy New York-i szívbeteg férfi egy külsőleg viselhető szívritmus-szabályozóval. A tranzisztor feltalálása után lehetőség nyílt ilyen, kis méretű eszközök gyártására, amiket aztán az akkumulátorok fejlődésével hamarosan a szervezetbe is beültethettek

1964_ferruccio_lamborghini_and_a_model_of_his_350_gt_concept.jpg

1964. Ferruccio Lamborghini a 350 GT modelljével, aminek eredetije abban az évben került gyártásba

1965_duke_s_mayonnaise_jars_assembled_in_a_display_at_cozart_s_grocery_store_in_greenville_north_carolina.jpg

1965. A Duke's majonézgyár bemutató installációja az egyesült államokbeli Greenville (Észak-Karolina) Cozart's üzletében

1972_francis_ford_coppola_directing_the_horse_head_scene_from_the_godfather_with_john_marley.jpg

1972. Francis Ford Coppola rendező instruálja John Marleyt a Keresztapa híres "lófejes" jelenetében

1975_topless_shoeshine_in_toronto_canada.jpg

1975. Topless cipőtisztítás Torontóban (Kanada)

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr114616576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jamboox 2019.02.10. 12:53:31

Az a topless cipőtisztítás a tábla szerint nem csak cipőtisztítás lehetett...

hátramozdító 2019.02.10. 12:58:16

Köszönjük, jó kör volt!

fareszjó 2019.02.10. 14:44:12

Az a szívritmusszabályozó mennyi ideig lehetett működőképes?

slowmotion 2019.02.10. 14:53:16

Először a cipőt fényesítik, aztán a bohócot?

Munro 2019.02.10. 15:58:38

A ’39-ben letartóztatott transzit vajon behívták katonának a háborúba?
( lehet hogy rajta van a ’45-ben készült képen is : )

Pootj 2019.02.10. 17:21:34

A szovjet gyerekek után a transzvesztita kép különösen erős. A világ két sarka nagyjából ugyanabban az időben mennyire különböző problémákkal küzd.

bioLarzen 2019.02.10. 18:15:00

@jamboox: Sőt, vélhetően arra volt a,legkevésbé kereslet ;)

bioLarzen 2019.02.10. 18:17:10

@Pootj: Ez csak kettő a két "sarok" számos problémájából. Azért, mert itt egymás mellé (alá) kerültek, még nem csupán ezek voltak a problémák itt-ott... Amerikában példul még eléggé menő a faji szegregáció, ugyebár...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.02.10. 18:51:58

Az ok, hogy az utaskísérőnek volt felszerelése, de az utasoknak is? Mert, ha minden utasnak volt kabát és cucc, akkor az igencsak odavert a jegyáraknak, ha azokat is szállítani kellett.

coyote55 2019.02.10. 18:55:51

Az utolsó képet elnézve, eszembe jutott a régi "lengőteke" reklám...
Sajnos, nem találom sehol :-(

bioLarzen 2019.02.10. 20:23:10

@molnibalage: Hát, mondjuk a medvék ellen minden egyes utast felfegyverezni erős túlzásnak érzem :) a kabát meg akár még bele is férhetett, az annyira nem nehéz. Persze, azt se ártana tudni, mekkora gépekről beszélünk.

szita szita péntek 2019.02.10. 20:41:05

@bioLarzen: A fegyver mennyi lehet? Lőszerrel 4 esetleg 4.5 kg? Egy-két db kell belőle, nem tétel. A ruha viszont az, hisz az (következetesen gondolkodva) minden utasnak kell. Annak mennyi lehet a súlya? Utasonként 4-5 kg? Valójában nem is olyan sok.

szita szita péntek 2019.02.10. 20:51:28

@molnibalage: Igaz. Kb mintha mindenki vinne még egy fél bőröndöt magával. Tényleg sok, aminek nyilván hatása kell legyen a jegyárra is, de azért nem elképzelhetetlen.

Angol beteg 2019.02.10. 20:54:33

@molnibalage: Valószínűnek tartom hogy csak a személyzet felszerelése volt, az utasoké nem.

kugi · http://kugi.blog.hu 2019.02.10. 20:55:13

Nem tudom, mit követhetett el az a kínai férfi a 3. képen, de kegyetlenül megszenvedhetett érte...

kekegsm 2019.02.10. 21:03:40

"1945. szeptember 2. Amerikai tengerészek hallgatják a rádióban Japán megadásáról szóló híreket" - Tengerészgyalogosok, nem tengerészek. Tudom, hogy a magyar nyelv sokszor keveri, de nem ugyanaz.

szita szita péntek 2019.02.10. 21:04:46

@kugi: Én valami igazán apróságra tippelnék. Ahogy haladunk előre a korral egyre humánusabbak a büntetések, valamiért az 1900-as évek eleji Kínáról nem az jut eszembe, hogy elnéző. Ugyanakkor ez a büntetés (no persze az időtartalmától is függ) úgy néz ki megúszható maradandó károsodás nélkül.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.02.10. 21:25:59

A topless cipőtisztítóba szerelmes lettem

bioLarzen 2019.02.10. 21:29:22

@enpera: Per tipp most olyan 60 és 70 között lehet, úgyhogy akár lehetne is esélyed ;)

parabeer 2019.02.11. 11:27:57

KLM konkrétan '58-ban indította a Holland-Japo járatát DC-7C-vel, az északi sarkon keresztül. A DC-7C 121 főt szállított. A cél első sorban a rövidebb út volt és a csodás panoráma :D Az út ideális esetben bő 29 óra volt egyetlen Anchorage-i leszállással. A csajszin a "polárdzseki" pehelykabát, kb. 300g pehely töltettel, az egész kabát jó ha 800g lehetett és kb. 15x25cm-es hurkává összelehetett gyűrni. Azaz 2 vékony utas helyét foglalta volna el, ha mindenkinek. Amúgy puskákból jellemzően 4db szállítottak. A túlélő felszerelés darabszámáról nem tudok, de tartalmazott még: fűrészt, törölközőt, hótaposó csizmát, csónakot (felfújható tutajt), egyéb téli ruházatot, hálózsákot, kerozinnal üzemelő benzinfőzőt, fejszét, térképet, tájolót, zsebkendőket, és gyertyákat. A B-747-esek megjelenésével a kitet kivonták a rendszerből.

bioLarzen 2019.02.11. 15:53:31

@szita szita péntek: Nem is feltétlen a tömege/méretei miatt nem jó ötlet - hanem inkább civilek kezébe ilyen fegyvert adni... Ha tényleg kényszerleszállást kell végrehajtani a sarkvidéken, vélhetően úgyis egy csoportban maradnak, elég pár embernek fegyver - lehetőleg olyanoknak, akik tudják is használni (mondjuk, jó kérdés, hogy a légikísérők kaptak-e lőkiképzést...).

notC 2019.02.11. 16:44:17

@bioLarzen: "Amerikában példul még eléggé menő a faji szegregáció..."
Nos, mert amerikában "volt rá igény", lévén ott volt faji reprezentáció, ellenben egy olyan országban, ahol csupa fehér van, esetleg különlegesebb arcformával, de terletileg alaposan elhatárolt területen, ott nem jött elő ez a "probléma".....
Annál jobban szerették az ideológiai szegregációt! Mint pl. a képből is kiderül... :-(

warr 2019.02.11. 19:59:22

A német katonák nem tűntek túl szomorúnak a vereség miatt...

A holland légikisasszony csak engem emlékeztet Leia hercegnőre a Hoth-on? :-D

morph on deer 2019.02.12. 00:27:10

@parabeer:
Arról van valami hír, hogy hogyan sütötte volna el - nem, nem a cipőfényező - az utaskísérő hölgy a fegyvert az “egyujjas” kesztyűjében?
Csak mert minimum háromujjas kellene, ha kesztyűben lőni akar valaki. Kesztyű nélkül meg nem tudná többé letenni a mordályt, mert gondolom egymáshoz fagynának, a jegesmedvék nem kis örömére...
Vagy rosszul tudok valamit?

project640 2019.02.12. 07:58:16

@Pootj: pont erre gondoltam én is ... meg arra, hogy a mai Oroszországban kezd visszatérni az államilag erősített Sztálin-rehabilitáció

Bosses 2019.02.12. 08:17:55

A gyermekeket ábrázoló kép nagyon megrázó. Kb. ilyen korú fiaim vannak....
Milyen egy elkorcsosult eszme és ember alatti lélek kell ahhoz, hogy valaki ilyesmit tegyen? Ha ezt tette a saját népével (tudom grúz volt, de akkor éppen egy olvasztótégelyben forrtak össze a forradalmi tűz hevében a különböző népek a Szovjetunió kebelén), akkor mire számíthattak volna mások?
Az is megrázó abban a képben, hogy Oroszországban és némely utódállamban kezd feléledni a Sztálin nosztalgia, a jóságos atyuskáról. Sokan a mai napig a háborús győztest látják benne, nem pedig az egész emberi történelem legnagyobb gyilkosát. Miközben még a saját gyermekeit is megvetette (bár különbséget tett köztük e tekintetben, de az is milyen abszurd, hogy valaki egyik gyermekét jobban szereti, mint egy másikat. Esetében egyiket jobban megveti, gyűlöli, mint a másikat).
Az első világháborús német veteránok jókedvét megértem, szerintem 4-5 év mészárszék év után mindenki a legnagyobb örömmel tért haza a családjához és addigra már pont letojta az őt vágóhídra küldő politika fennhéjázó szólamait a győzelemről, vereségről.

2019.02.12. 08:55:55

@morph on deer: Lehet, hogy egy ötujjas kesztyű is volt alatta.. A szovjet űrhajósoknak egyébként egy speciális egy kezes kéziágyút terveztek medvék leküzdésére..

2019.02.12. 08:57:25

@enpera: Vajon happy finish volt nála..? :)

kun andras 2019.02.12. 09:06:43

@Pootj: Ebből is látszik, hogy micsoda erkölcsi fölényben voltak és vannak azok, akik a mai napig meg akarják határozni a világon, hogy mi a jó és mi a rossz.

Terézágyú 2019.02.12. 09:10:42

@Pootj:
"A szovjet gyerekek után a transzvesztita kép különösen erős. A világ két sarka nagyjából ugyanabban az időben mennyire különböző problémákkal küzd."

Ne legyél biztos benne, hogy annak idején a ruszkiknál nem voltak transzvesztiták...
És tuti, hogy nekik is nehezebb dolguk volt, mint az amcsi traviknak...
Akár ők is mehettek a gulágra... (nem tudom)

bioLarzen 2019.02.12. 09:12:41

@notC: OK, de ez a mondandóm szempontjából irreleváns. Én csak arra hoztam példát, hogy az adott helyeken nem csupán az itteni képeken szereplő problémák léteztek az adott időben.

bioLarzen 2019.02.12. 09:13:20

@Terézágyú: Sőt, teljesen biztos, hogy voltak.

bioLarzen 2019.02.12. 09:14:22

@morph on deer: "Arról van valami hír, hogy hogyan sütötte volna el - nem, nem a cipőfényező - az utaskísérő hölgy a fegyvert az “egyujjas” kesztyűjében?"

Egy teljesen vad tipp: levette a kesztyűt? :)

engedélyes pinaellenőr 2019.02.12. 09:22:09

@Szóra kész Szókratész: Ja, a végén a mellei közé kapta a ...cipődet. ! (Finompolír..:)

Terézágyú 2019.02.12. 09:23:31

@bioLarzen:
Igen, erre utaltam a megfogalmazással :)

parabeer 2019.02.12. 10:00:33

@morph on deer: Igen, ez alatt volt egy hagyományos bőr 5 ujjas kesztyű. Ez egy sima hőtartó külső "burkolat", nem véletlenül annyira nagyméretű. Valahol találkoztam már fotóról az egész survivekit-ről, megpróbálom felkutatni.

gigabursch 2019.02.12. 10:30:36

cipőtisztítás: Khö-khmmm, ejha!
Keresztapa: Szerintem a világ egyik legsokkolóbb jelenete. Állati jó.
Lambo: Enélkül a Ferrari is kevesebb lett volna, főleg nekünk, átlagos autóbolondoknak
KLM: A sztyuvi ránézésre elég sok fegyverrel képes bánni. Khö-khmmm
Berlin: Minden fotó erről az elborult időszakról számomra a teljes érthetetlenséget és értelmetlenségét takarja.
amcsi katonák: Értem én, hogy Japán kapitulál, de mindezt egy szál pendely nélkül... (egyébként szerintem beállított fotó, épp ezért, hogy fokozzák a hír hangulatát a hazai sajtóban)
travi: Szerintem valami fontos majom idióta fiacskája, különben nem kapott volna ekkora sajtóvisszhangot, hogy egy selyemfiút bevisznek a kóterba, hogy megtanulja mire való a valaga
gulágos gyerekek: Szerintem édeskevés érhetett belőlük haza, ha egyáltalán ez a fogalom jelentett is nekik bármit.
légi utántöltés: Nem éppen egy életbiztosítás, de nyilván valahol el kellett kezdeni
pellengér: Hej, az elmúlt 30 év politikusaiból hányra tudnám ezt alkalmazni. Tömegnevelési célból.
detroiti komp: Durva lehetett ilyen zajlásban ezt csinálni. Ráadásul ez hízó jég és nem kiengedő, kiolvadó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.12. 11:10:57

@project640:

Nincs Sztálin rehabilitáció. Egyszerűen tárgyilagosan van megítélve poiztív és negatív oldala is. S ma már véleménypluralizmus van, se dicsérni, se szidni nem kötelező.

Tamás András György 2019.02.12. 11:12:31

Mindig elfelejtjük, hogy az igazi népirtás a Szovjetunióban folyt. Mindig csak a zsidók ugranak be. Furcsa.

nookedli 2019.02.12. 11:12:59

"1941. augusztus. Két fiatal zsidó pár pózol a "Zsidók nem kívánatosak" tábla előtt a holland Culemborg város közelében" - honnan veszik, hogy zsidók azok? Amúgy meg elég pofátlan a kép. Tipikus zsidó pofátlanság...

inkvisitor 2019.02.12. 11:25:28

@bioLarzen: Ha belegondolsz, ugyanez megvolt a Szovjeunióban is. Csak a szovjetek hatékonyabbak voltak, nem is maradt sok fekete arrafele.

erkölcsi hulla 2019.02.12. 11:40:19

@Bosses: 8 millió gyerek halt éhen a gulágokban a szovjet uralom alatt. Plusz kit tudja hány 10-100 millió felnőtt.

Persze hitler a sátán, a zsidók miatt, a szovjeteket senki le se szarta akkor sem meg most sem.

Pedig sokkal több ember halálát okozták. Csak hát azok nem voltak zsidók.

erkölcsi hulla 2019.02.12. 11:41:39

@Tamás András György:
"Mindig elfelejtjük, hogy az igazi népirtás a Szovjetunióban folyt. Mindig csak a zsidók ugranak be. Furcsa."

Mivel a zsidók által birtokolt médiának nem érdeke más, csak a saját sérelmük szajkózása. Más se folyik a csapból.

teéjesenmindegy 2019.02.12. 11:52:41

@bioLarzen: Mi a jó istent nem értetek az alatt, hogy volt mondjuk 2 ilyen fegyver a gépen? Nem minden utasnak basszus.

2019.02.12. 12:08:57

@nookedli: Ráadásul 1940 nyara óta német megszállás volt Hollandiában is. Nem lehet, hogy el lett írva az évszám?

Zacskóstej 2019.02.12. 12:14:07

@teéjesenmindegy: Pontosan. Ahogy most is van a légi marshall-nál, ha fent van a gépen. Meg talán a pilótafülkében is egy. Bár lehet ezt már megszüntették.

lomposfarkas 2019.02.12. 12:52:08

"Bűnük csak annyi volt hogy szüleik vélt vagy valós ellenségei voltak Sztálin rendszerének"
Na és ha a népellenség szülők lágerban pusztulnak el, akkor a gyerekeikből mennyire hű szovjet állampolgár lesz? Sztálinista szemszögből teljesen praktikus lépés felszámolni az utódokat is és lezárni a gyanús vonalakat.

2019.02.12. 12:55:39

"A szovjet gulágra hurcolt, mintegy 8 millió gyermek" Elképesztő. Meg az is, hogy ezt nem tanítják az iskolákban. vagy ma már tanítják?

Terézágyú 2019.02.12. 13:34:42

@HozzászóláSoma Következő:
""A szovjet gulágra hurcolt, mintegy 8 millió gyermek" Elképesztő. Meg az is, hogy ezt nem tanítják az iskolákban. vagy ma már tanítják?"

Ezt a számot is megkérdőjelezik egyesek, mint ahogy a holokauszt áldozatainak a számát is?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.02.12. 13:37:17

@Bosses: Jó ideje gondolom azt, hogy ha csak ezt az egyetlen, mocskos rohadék antikrisztus Sztálint megússza a világ, akkor a 20. század fényévekkel lett volna jobb.Merem állítani, hogy bárki más jobb vezető lett volna a saját népére nézve, de Kelet-Közép-Európára nézve is.Eszméletlen pech volt sok száz millió embernek, hogy az a rohadék élve született, és nem volt az anyja p...ja szecskavágó.
Bocs, Jétom, befejeztem, de kérlek ne gyomláld ki.

alien 2019.02.12. 13:57:28

@jamboox: hiányolom a megfelelő kupolda kultúrát.

teéjesenmindegy 2019.02.12. 14:01:47

@Terézágyú: Erről a számról mennek a viták, kutatják, tanulmányok jelennek meg. Nem kőbevésett, és nem bűncselekmény, ha egyik kutató mást publikál

Terézágyú 2019.02.12. 14:14:35

@teéjesenmindegy:
Olyan is van, aki szerint meg sem történt?

arabok balrol 2019.02.12. 14:24:47

Nem is tudtam hogy Coppola zsido. Olasznak alcazta magat...

Warlimont 2019.02.12. 14:25:39

@molnibalage: Anno nem a mai fapados trogerek voltak a legitarsasagok, az eredeti duplajara zsufolt utasterekkel. Az utasok normalis ulesekben ultek, a feladott csomag nem is volt kerdes, es enni is adtak böseggel, ennyi erövel kabatot is vihettek nekik. Viszont a muszaki hiba, kenyszerleszallas kockazata is nagyobb volt meg, szerintem teljesen adekvat, hogy felkeszultek erre.

advocate1 2019.02.12. 14:27:04

...8 millió gyerek...belegondolni is szörnyű!
Az a cipő a cipőpucolós képen, nagyon ott van!
Apámról is vannak ilyen képek, 60-as évek vége, 70-es évek elejéről. Bumszli orr, nagy vastag sarok, és hozzá egy jó kis boka lengő nadrág!

arabok balrol 2019.02.12. 14:29:34

@kekegsm: "1945. szeptember 2. Amerikai tengerészek hallgatják a rádióban Japán megadásáról szóló híreket"

De miert pucer seggel hallgatjak?

Szerintem tok masrol van szo a kepen. Nem hiszem el hogy senki nem szpottolta a pucer segget.

arabok balrol 2019.02.12. 14:30:41

@Warlimont: Nem is vittek anno parasztokat, mint most.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.02.12. 14:32:14

@Munro: "A ’39-ben letartóztatott transzit vajon behívták katonának a háborúba?" Igen, ő a pucér fenekű :)

arabok balrol 2019.02.12. 14:38:27

Az AR-10 a kepen egyebkent egy ritka fegyver, 10ezer keszult csak belole. A vilaghiru 5,56-os AR-15-tol abban kulonbozik, hogy ez 7,62es. Gyorsan beszantottak a projektet, aztan eladtak luzer orszagoknak, amit legyartottak.

alien 2019.02.12. 14:39:37

@erkölcsi hulla: ez egy csodás megállapításod. Büszke lehetsz rá.

Terézágyú 2019.02.12. 14:43:24

@arabok balrol:
"De miert pucer seggel hallgatjak? "

Jaj már, hát nyilván ez a kép a hálókörletben készült: egyesek pizsamában vannak, egyesek félmeztelenül, mert éppen mosakodtak, egyesek meztelenül - mert éppen fürödtek.

arabok balrol 2019.02.12. 14:44:57

@erkölcsi hulla: Valoszinuleg azert a komcsikkal allt ossze amerika Hitler ellen, mert amerika is meg a komcsik is tele voltak zsidoval.

Mas magyarazat nemigen van, mert az amerikai-nemet nep azert sokkal kozelebb all egymashoz kulturalisan es genetikailag is, mint az amerikai-orosz.

De hiszek amugy mindenben, amiben illik, csak mondom.

2019.02.12. 15:02:23

@Pootj: A szovjet esetben pont maga a világ (t.i, a rezsim) volt a probléma.

bioLarzen 2019.02.12. 15:21:21

@inkvisitor: Pont ma delelőtt válaszoltam másnak, hogy én csak egy példát hoztam, nem írom sehol, hogy a jelzett probléma kizárólag Amerikára lett volna jellemző.

bioLarzen 2019.02.12. 15:22:34

@teéjesenmindegy: Te biztos végigolvastad azt a threadet, aminek a végére válaszoltál? Mert pont abba kötsz bele (úriemberi stílusban), aki a legelejétől azt mondja, amit itt te...

bioLarzen 2019.02.12. 15:24:01

@geegee: Sose tudjuk meg, mi lett volna... Lehet, hogy tényleg sokkal jobb lenne a világ, lehet, hogy sokkal rosszabb...
A tippem szerint a kettő között - de ezt nyilván csak megtippelni lehet (sőt, még azt se nagyon, mert ugyan, mi alapján?)

BaGabi 2019.02.12. 15:44:07

@enpera: Nem vagy egyedül ezzel.

teéjesenmindegy 2019.02.12. 18:06:03

@Terézágyú: Honnan tudjam? Biztos van olyan is. Szabad neki, senki nem szól rá, ha úgy gondolja, hogy semmi sem történt. Szíve joga.
Egyébként a holokauszttagadás sem azt jelenti, hogy valaki azt állítja, hogy semmi sem történt.

erkölcsi hulla 2019.02.12. 19:21:03

@arabok balrol:
"De hiszek amugy mindenben, amiben illik, csak mondom."

Én is, hiszen törvény bünteti az ellenkezőjét.

Még csak el sem merek gondolkodni arról, hogy miért tilt valamit a törvény, holott szinte semmi más ilyen jellegű dolgot nem tiltanak. Csak ezt.
De nem elgondolkodtató, mert törvény bünteti. Nincs semmi néznivaló, haladni tovább !

erkölcsi hulla 2019.02.12. 19:24:20

@Terézágyú:
"Ezt a számot is megkérdőjelezik egyesek, mint ahogy a holokauszt áldozatainak a számát is?"

Ezt a számot bárki megkédőjelezheti, ezért a legtöbben le se szarják, nem tolja a média, nem készül belőle évente x db film.

A holokauszt áldozatainak számát senki sem kérdőjelezi, mivel törvény bünteti. Valami 20 milliónál járnak most, ugye? Nem tudom az aktuális számot, sem a jóvátételért fizetett összegeket.

kekegsm 2019.02.12. 21:22:26

@arabok balrol: Nem tudom, ki lett volna olyan elvetemült, hogy pontocskákat fessen egy tengerészgyalogos seggére. (azaz szpottolja)...
Nem vette észre senki rajtad kívül egyébként, ha erre gondolsz, egyedül te figyeled a meztelen férfiseggeket...
:-)

(Bocs, nem lehetett kihagyni a labdát!)

¿Qué tapas hay? 2019.02.12. 22:07:27

@Szóra kész Szókratész: Hát a kép alkalmasint a német megszállás idején készülhetett, mert egyébként a Wehrmacht parancsnoksága alatt állók számára az önkényes szállásfoglalás tilalmáról szóló hirdetmény effajta közzététele nem tűnne életszerűnek.

@erkölcsi hulla: A húszmillió nyilvánvaló túlzás, lévén a Wannsee-jegyzőkönyvként ismert dokumentumban európai adatként 11 292 300 fő szerepel, beleértve azon országok zsidó lakosságát is, melyek nem kerültek a háború során német megszállás alá.

(megjegyzés: hogy a témában mi tilos, azt a Btk. 333. § elég egyértelműen meghatározza)

morph on deer 2019.02.13. 09:22:16

@arabok balrol:
“De miert pucer seggel hallgatjak? ”

Tudom, megtévesztő a kép, de nem azzal hallgatják, hanem a pucér füleikkel.
A segg csak ott van, mint a fülek egyik tartozéka, de a hallgatásban nem játszik szerepet.
:))

Terézágyú 2019.02.13. 10:04:29

@erkölcsi hulla:
"A holokauszt áldozatainak számát senki sem kérdőjelezi, mivel törvény bünteti. Valami 20 milliónál járnak most, ugye? Nem tudom az aktuális számot, sem a jóvátételért fizetett összegeket."

Akkor - ennek a mintájára - lehet hogy a gulágra se 8 millió gyereket vitek, hanem huszat???

2019.02.13. 10:36:15

@¿Qué tapas hay?: Akkor Anna Frank mi a fenéért bujkált? Valamit benézett..? :)

Nincs közöttünk csicska 2019.02.13. 12:16:29

@Szóra kész Szókratész: Legalabbis igy magyaraztak ki a hollywoodi zsido rendezok

erkölcsi hulla 2019.02.13. 12:37:20

@Terézágyú: Lehet. A lényeg: ha erre 7-et mondasz , senkit sem érdekel, ha a holokausztra mondasz 20 helyett 1-et, akkor btk 333 és börtön. Érted?

szita szita péntek 2019.02.13. 13:46:30

@erkölcsi hulla: Na jó, ez már nekem is sok.

mkogy.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1000036.TV

"Aki nagy nyilvánosság előtt a holokauszt áldozatának méltóságát azáltal sérti, hogy a holokauszt tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el"

Először is feltétel a nagy nyilvánosság, azaz hogy a kocsmaasztalnál miről beszélgettek nem fog számítani.
Másodsorban a két további feltétel valamelyikének kell fennállnia:
- a holokausztot kétségbe vonja
VAGY
- jelentéktelen színben tünteti fel.

Mi számít jelentéktelenné tételnek? Nos ezt nyilván a bíróság fogja eldönteni, de te az áldozatok számával példálózol, hát erre írok vmit....

A hivatalos áldozatok száma X millió fő. Amennyiben te nagy nyilvánosság előtt hangoztatod, hogy valójában x/2 millió fő volt ez a szám - nos gyanúm szerint ezzel nem jelentékteleníted el holokausztot, hisz ki merné azt mondani, hogy emberek millióinak kivégzése jelentéktelen? Különösen igaz lehet ez akkor, ha nem ostoba póré módjára dobálózol számokkal, hanem valailyen értelmes alapra építed elméletedet.

Mekkora osztóval számít ez valóban eljelentékteleítésnek? Majd a bíróság eldönti amikor kell neki. Amennyiben én döntenék egy ötös osztónál kezdene el rezegni a léc.

Szal' messze nem olyan véleményterror ez a törvény, mint amilyennek láttatni akarod.

OvisAries 2019.02.13. 14:58:05

@gigabursch: A selyemfiu nem azt jelenti, hogy travi. A selyemfiuk azok a 'kitartott' fiucskak (altalaban idosebb nok altal).

erkölcsi hulla 2019.02.13. 15:35:56

@szita szita péntek:

Engem akkor is felháborít az elv, hogy ha valamit kétségbe vonsz, az már büntetőjogi tétel? Téged nem? Ha holnap bevezetik bármilyen más témára, hogy ez kétségbevonhatatlan tény, és aki más állít azt elítélik, mert csak?
Ez összeegyeztethetetlen a nyugati felvilágosult elvekkel, miszerint bármit politikától, tudományokon át, történelemig bármit meg lehet kérdőjelezni, mert egyrészt ez szólásszabadsági 'jog', másrészt az ember a dolgok kétségbevonása által fejlődik.
Kivéve egy témát, a zsidókat. Azt nem szabad. Érzel valami viszketést, hogy itt furcsaság van, vagy semmi?

Mondom legfőképp az zavar ezzel kapcsolatban, hogy sokkal, sokkal több embert öltek meg közvetett módon (hideg, éheztetés), vagy közvetlenül az oroszok is pl., de azt senki le se szarja, nem folyik a médiából, csak minimális visszhangot kap.. Vagy: azóta, mármint a 2. vh. óta sok népirtás történt és történik most is, de azt senki le se szarja, nem érdekes ha azt mondom, afrikában a boko haram nem népirtott, vagy ha az örményeket nem irtották, se az hogy az afrikai fehéreket most is gyilkolásszák rassz alapon, DE ha a zsidók és holokauszt, azért, ha nem az előírás szerinti dolgot mondja valaki, azonnal meghurcolják, tönkreteszik.
Még most sem érted?

Terézágyú 2019.02.13. 15:45:21

@erkölcsi hulla:
Én értem.

Jobber vagy, antikomcsi és antiszemita. És rasszista is - de ez már következik az előzőekből...

OvisAries 2019.02.13. 15:54:09

@erkölcsi hulla: Szerintem neked csolatasod van. Menj el pl Hollandiaba, ok ugyan ugy emlekeznek a haboruban elesettekre mint a zsidoikra (a baratom nagypapaja mohan es tulipanhagyman elte tul a haborut, nem volt zsido). Rengeteg cikk es konyv jelent meg a sztalin alatti nepirtasrol, egyszeruen lehet, hogy te csak ki vagy hegyezve arra, hogy cmi cikkben, konyvben a zsido illetve a holokauszt szo szerepel, arra kapod fel a fejed.
Illetve erzekelek egy arnyalatni szovegertelmezesi problemat is, egyszeruen muszaj lenne atolvasnod a btk vonatkozo reszet. Nem azt buntetik ha megkerdojelezed az aldozatok szamat, hanem azt ha mondjuk jelentosen lecsokkented (a bizonyitekok ellenere) es kb elbagatellizalod a dolgot.

Egyszer sem lattam a kommentjeidben egyebkent, hogy emlitest tennel a nem zsido aldozatokrol akik a koncentracios taborokban haltak meg, ciganyok, rendszerellenesek, ellenallok, a nemetek (rengetegen), homoszexualisok, mozgaskorlatozottak, szerbek etc..., . Miert nem? Ok nem erdekelnek? Vagy olyan alacsony a szamuk, hogy kb az el sem jut az ingerkuszobodig?!

En a csaladom altal erintett vagyok a zsido holokausztban, ettol fuggetlenul nem csak arrol olvasok, hanem mindenrol. Hiszen erosen osszefuggenek a tortenesek.
Emlitetted a karpotlast is, nem csak zsidok kaptak, emlekezz a rendszervaltas utan a karpotlasi jegyekre. Egyebkent megdobbennel az osszegen amit mondjuk a nemetek fizettek/fizetnek a zsido tuleloknek, abbol milliomos nem lett/lesz senki.

''a 2. vh. óta sok népirtás történt és történik most is, de azt senki le se szarja,''- lehet te nem, engem kifejezetten erdekel mi tortenik a vilagban, dobbenetes dolgok ahogy irod is. Es igen, van aki leszarja, de az leszarja azt is, hogy hany zsidot oltek meg.

erkölcsi hulla 2019.02.13. 16:23:56

@Terézágyú: Most azt várod, hogy elkezdjek szabadkozni? Legkisebb mértékben sem érdekel, mit gondolsz rólam. A jelzőkkel dobálózás meg főleg nem. Na jó nem kezdtél el nácizni, ezért piros pont, bizonyos műveltségre vall.

@OvisAries: Egyetértesz azzal, hogy a modern, felvilágosult, LGBT, befogadó, diveristy is our strenght, antifa társadalomban, ahol mindent szabad, semmi sem gátolhatja az emberi jogokat, az ember önrendelkezését, a gondolati, vallási szabadságot, be van tiltva egy tény megkérdőjelezése, bármiféle tudományos vagy egyéni alapon? Ennyi a bajom, persze nem válaszoltál rá.

Sőt tovább megyek, nem az a bajom hogy egy történelmi tényt lehetetlen megvitatni, neadjisten megkérdőjelezni emiatt, hanem hogy az ÖSSZES többi hasonló, nagyon hasonló történelmi tény megkérdőjelezéséért nem jár ilyen szankció.
Ennyi a bajom vele, az összes többi népirtás megérdemelné ezt a kitüntetett média figyelmet még többgenerációval a megtörténte után is, mikor már az emberek nagy része egyáltalán nem érintett benne. Persze nem kapják meg, csak ez az egy. Szerinted ez helyénvaló?

OvisAries 2019.02.13. 16:30:45

@erkölcsi hulla: a liberalis gondolkodasmod kb arrol szol, hogy szabad vagy, azt csinalsz amit akarsz, mindaddig amig nem artasz masnak. Marpedig egy nyilvanvalo teny szabadon tagadasa es annak kovetkezmenyei egeszen kezzelfoghato problemakat okoznak, lasd peldaul az oltasellenesseget.
Remelem igy megvalaszoltam a kerdesed.

Egyebkent a liberalizmus legnagyobb 'dilemmaja', ellentmondasa az, hogy a tolerancia meddig terjesztheto ki. De ezt nalam okosabbak mar megvalaszoltak, megoldottak.
Egy alapvetoen tolerans tarsadalom/egyen NEM kell, hogy toleralja az intoleranciat.

erkölcsi hulla 2019.02.13. 16:36:22

@OvisAries: Nem válaszoltad meg, definiáltad a klasszik liberális értékrendet, amivel egyetértek. Egyetértesz-e azzal hogy ebben a rendszerben egy ténynek a megvitathatóságát büntetni kell, míg az összes többi nagyon hasonló témájú tényt nem? Vagy egyáltalán, hogy egy ilyen rendszerben lehet-e egyáltalán ilyet tenni? A hatalom megmondja, mit kell gondolnod. Nem ismerős ez a rendszer más, már elbukott politikai rendszerektől, amik nagyon sok áldozatot követeltek?

OvisAries 2019.02.13. 16:49:31

@erkölcsi hulla: Fentebb irtam, hogy szerintem a btk vonatkozo reszet kellene atolvasnod. Valaki be is masolta neked.
Az adott tema nem kvantumfizika melyrol oly keveset tudunk, tehat akar egy jelenleg felallitott tezis is valoszinu hibas, hiszen a tudomany errol szol, megkerdojelezel mindent, kutatsz., fejlodsz.
Te viszont egy jol dokumentalt tortenelmi teny szamadatan hintalovazol. Ez esetben ez melyen elgondolkodtato, hogy miert. Nem veletlenul hoztam fel peldanak az oltasellenesseget. Art vele barki barkinek? Ah dehogy, nem o huzza meg a ravaszt hanem a terjedo hulyeseg.

Te jobban erezned magad, ha kiderulne, hogy 'csak' 1 millio zsidot oltek meg? Tudod mi a borzaszto ebben? Az, hogy ha csak 1 embert oltek volna meg azert mert zsido, meleg, lila, cigany akkor az is sok! Az, hogy mi van mogotte.

erkölcsi hulla 2019.02.13. 17:28:59

@OvisAries:
"Fentebb irtam, hogy szerintem a btk vonatkozo reszet kellene atolvasnod."
Igen, igen, enyhe célzás hogy kussoljak. Igazad van.
"Te viszont egy jol dokumentalt tortenelmi teny szamadatan hintalovazol. "
Nem igaz, csak nem értetted, miért hoztam fel ezt a számot ilyen túlzóan. Sebaj.
Egyáltalán nem érdekelnek a számadatok, nem hintázok rajta, egyszer írtam le, amit írtam és amire még mindig hivatkozol, csak groteszk példának hoztam fel hátha esetleg jobban megérted, hogy nem a számokkal, nem a zsidókkal, hanem egy tény komplett bebetonozásával van problémám, amíg az összes többi ugyanilyen tényt figyelmen kívül hagyják ilyen szempontból, és ez az eljárás diktatórikus fasiszta rendszerek sajátja. A kormány megmondja mit gondolhatsz. De megint ugyanazt írom, mint az előbb.

Az oltásellenesség rossz példa, tudományos tény, hogy ezzel másokat is veszélybe sodorhat. Be kéne tiltani, még sincs betiltva amerikában.. Míg a holokauszttagadás tiltott. Melyik a veszélyesebb? Pár hülye akik baromságokat állítanak egy lassan 100 éves tényről, vagy egy beoltatlan gyerek, aki már tudtán kívül megölt 1000 másikat?

"Te jobban erezned magad, ha kiderulne, hogy 'csak' 1 millio zsidot oltek meg? "
Az érvelési hibától eltekintve, nem nem érzeném magam sehogy sem, mert egyáltalán nem érdekel mennyit öltek meg, már nagyon régen történt, teljesen mellékes a pontos szám, a tény a lényeg hogy ilyen megtörténhetett. DE akkor sem értek azzol egyet hogy ezt a történelmi TÉNYT (látod, nem tagadom), a kormány vitathatatlanná teszi, és bünteti a kritikusait. Míg ugyanezt a témát más népcsoporttal, nem büntetni, nem betonozza be . Ha még így sem érted amit mondani szeretnék, és megint jössz a számokkal, feladom.

erkölcsi hulla 2019.02.13. 17:29:57

@Terézágyú: ennyit a műveltségről :D Egy kis anyázást még ha kérhetem, csak hogy minősítsd magadat, és hogy a panel melyik emeletéről írogatsz.

szita szita péntek 2019.02.13. 18:13:27

@erkölcsi hulla: Értem amit mondasz, csak közben mást is látni vélek. A 20. század valszeg legnagyobb csimbumm cirkuszát kiváltó ideológiájának alaptétele az antiszemitizmus. Ez a holokausztban csúcsosodott ki. Azóta eltelt pár évtized, de az ideológia... nos az bezony még mindig hat. A nagy többség nem szeretne újabb balhét és ezért az őket képvisielő törvényhozás (nem egyedüliként) törvénybe iktatta, hogy egy újabb barna inges lendület ne kaphasson szárba azzal,hogy elbagatelizálja a múltat. Lehetne tiltani a kambodzsai népirtás relativizálását is - de az fölösleges, ahhoz hazánkban nem kapcsolódik igény.

erkölcsi hulla 2019.02.13. 21:11:31

@szita szita péntek: És mindig jó dolog sült ki abból, hogy valamit betiltottak? Drogok, alkohol, eszmék?

¿Qué tapas hay? 2019.02.13. 21:23:18

@Szóra kész Szókratész: Az a helyzet, hogy a megnevezett kislány írt egy elég részletes naplót, amit később világszerte kiadtak - még magyarul is. Ebben a naplóban napra benne van, hogy mikor rejtőztek el: 1942. július 9-én. A zsidók tömeges összegyűjtése és deportálása Hollandiában 1942. júniusában kezdődött. Hollandia viszont már 1940. májusától német megszállás alatt állt, tehát ama bizonyos fénykép elkészítésére volt két évnyi idő.

¿Qué tapas hay? 2019.02.13. 21:31:47

@szita szita péntek: A legnagyobb tisztelettel, de ez nem a jelenleg hatályos normaszöveg. A jelenleg hatályos Btk. (2013. évi C. tv.) így fogalmaz:

333. § Aki nagy nyilvánosság előtt a nemzetiszocialista vagy kommunista rendszerek által elkövetett népirtás vagy más, emberiesség elleni cselekmények tényét tagadja, kétségbe vonja, jelentéktelen színben tünteti fel, vagy azokat igazolni törekszik, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

bioLarzen 2019.02.14. 22:50:28

Emléxem, amikor itt a cikkek alatt még rendes kommentfolyamok voltak...

gigabursch 2019.02.15. 00:22:57

@szita szita péntek:
A holokauszt mértékét tekintve fasorban sincs a kommunizmus gulág fedőnevű művelétehez képest.
Alsó hangon egy helyiértékkel kevesebben vesztek el a holokauszt során.
S azért alsó hangon, mert a hivatalos hatmilliót meglehetősen sokan és kőkemény fizikával, kémiával kérdőjelezték meg.
Tehát még1×: Nem az esetet, hanem a mértéket.
S attól hogy a hatmillió helyett a valóságban csak mondjuk 271.304 lenne a valós adat (érdekes, a Vöröskereszt adatai pont ennyiről szólnak) egyetlen egy cseppel sem csökkentené a holokauszt iránti emberi érzelmeket. Csak legfeljebb a valóságot látnánk.

Tehát: Én nem fogok számháborúzni. Nem fogok ok-okozati parttalan vitákba belemenni, de kéretik figyelembe venni, hogy az ávós (de más országokban pl. NKVD-s, stb) pribékek gyakorlatilag mind zsidók voltak, akik előtte pár héttel még a nyilaspárt (és hasonló pártok Tiso, Tito és a többi alatt) kápóiként kapták a zsoldjukat, előtte bő húsz évvel meg a lenin fiúk kivégzőosztagai voltak a patkánylázadás ( (c) Fekete István) alatt. Magyarán: Nem Radnóti vagy épp Weisz Manfréd váltotta ki azokat a hatásokat, amik az antiszemitizmushoz vezettek. S ebből jó lenne már végre egyszer a zsidóságnak is tanulnia. Én optimista vagyok. Tudom, hogy fog. A java képes rá, ahogy a java jól indult el a jó értelemben vett asszimiláció útján is (Ebben a körben tudom ajánlani mindenkinek Illés Béla: Kárpáti Rapszódia c. művét), de mindig voltak, aki hol kívülről, de sokszor belülről okozták nekik a legnagyobb kárt.

Terézágyú 2019.02.15. 08:54:56

"Én nem vagyok ám antiszemita, nem dehogy, de ezek a zsidók..... és akkor a zsidók.... és különben a zsidók... érdekes, hogy megint a zsidók... zsidók... zsidók.. zsidók... zsidók.... De, ahogy mondtam nem vagyok antiszemita."

pitcairn2 2019.02.15. 20:21:27

@szita szita péntek:

ismered az alábbi idézetet?

"If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear. "

George Orwell
Read more at: www.brainyquote.com/quotes/george_orwell_124503

Gringo 2019.02.23. 22:19:32

Én nem csak az aktuálpolitikát tiltanám a kommentelésben. Nem azért járunk ide, hogy zsidózást és náci eszmék éltetését olvasgassuk.

pitcairn2 2019.02.24. 13:49:21

@Gringo:

ilyen alapon a marxista agymenéseket is szankcionálni lehetne és hosszan folytathatnánk a sort...

és mint ahogy fentebb megjegyeztem a kiinduló pontra közvetlenül rámutató linkkel:

ezt a kommentfolyamot Terézágyú provokálta ki...

pitcairn2 2019.02.24. 13:59:12

@szita szita péntek:

nekem úgy tűnik, hogy ő is csak - mondjuk úgy - SZDSZ-es szemszögből közelített hozzá...

SZDSZ gyűlöletbeszéd

soo.gd/110a

azaz elvi alapon nem értett egyet a szólásszabadság korlátozásával

pitcairn2 2019.02.24. 14:07:16

@Terézágyú:

a gondolatmenetedet követve az SZDSZ is "az volt"...

SZDSZ gyűlöletbeszéd

soo.gd/110a

Gringo 2019.02.24. 15:46:08

A szadesz emlegetése már aktuálpolitika! :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.02.24. 15:48:14

@Gringo: megszűnt már, szóval még épp elmegy.

ozur 2019.11.12. 10:54:42

A berlini képen nem Nyugatról megy Keletre? Ennyire kihalt lett volna a Pariser Platz?

¿Qué tapas hay? 2019.11.12. 21:22:14

@ozur: Nem. ez a Charlottenburger Chaussee (a mai Straße des 17 Juni), kb. a szovjet emlékmű magasságában. A pariser Platz épületei(nek romjai) ebből a látószögből a kapu mögött vannak.

queenagi 2020.03.06. 13:19:31

@Tamás András György: talán mert a zsidók irtását közvetlen közelből tapasztaltuk meg és előbb, mint a szovjetet. A sztálini tisztogatások a 30-as években mentek nagyon, akkor itt nálunk boldog békeidő volt, polgári Magyarország. A szovjetekből "csak" az 50-es években kaptuk a nagyobb adagot. Meg aztán a zsidókat háború idején vitték el, nem sok esélyük volt kibújni a deportálás alól, az 50-es években meg békében működtek a szovjetek és politikai alapon vitték el az embereket. Talán az volt a különbség az emberek agyában, hogy a zsidókat származásuk alapján vitték el, amit nehéz volt letagadni, de a világnézetet el lehett rejteni. Szüleim korosztályában az ment, hogy fogd be a szád, és békén hagynak. Az oroszok a háború után közvetlenül vitték el a németekhez hasonlóan a munkaképeseket málenkij robotra, na az lehett a zsidókéhoz hasonló begyűjtés.

pitcairn2 2020.03.07. 11:25:01

@Terézágyú:

korábban is voltak, a Raszputyint - állítólag - meggyilkoló Juszupov hercegről köztudott volt, hogy imád női ruhában flangálni:)
süti beállítások módosítása