Napi érdekes - 273

2019. január 27. JTom

1900_rural_mail_carrier_in_a_winter_uniform_sweden.jpg

1900. Svéd postás téli öltözete az északi vidékekre

1908_moving_a_house_using_draught_horses_san_francisco.jpg

1908. Házköltöztetés lovakkal San Franciscóban. Bővebben a témáról egy régebbi bejegyzésemben

1908_snow_removers_in_nyc.jpg

1908. New York. Lovasszekerekkel hordják a városból a havat a Hudson folyóba

1910_korul_gorgey_artur_volt_szabadsagharcos_honvedtabornok_visegradi_hazaban.jpg

1910 körül. Görgey Artúr volt szabadságharcos honvédtábornok visegrádi házában. 1916-ben hunyt el

1916_fresno_kalifornia.png

1916. Fresno, Kalifornia. Tábla hívja fel az autósok figyelmét hogy a megyében nincsen közlekedési rendőr, és hogy ez így is maradjon, tartsák be a 30 mérföld/órás (48 km/órás) sebességhatárt

1942_captured_soviet_ba-10_armoured_car_in_german_service.jpg

1942. Zsákmányolt szovjet BA-10 páncélautó német szolgálatban

1942_on_top_of_the_empire_state_building.jpg

1942. Mindeközben az Empire State Building tetején...

1942_service_from_wwi_american_veteran_arrives_at_the_santa_anita_park_assembly_center_temporary_detention_facility_used_during_the_implementation_of_japanese-american_internment.jpg

1942. Egyenruhájában és első világháborús szolgálati érdemrendjeivel érkezik egy japán származású veterán a Los Angeles-i Santa Anita Parkban létesített gyülekezőhelyre az ideiglenes táborba telepítésére várva. 1946 tavaszáig mintegy 120 ezer japán-amerikainak kellett elkülönítőtáborokba költözniük, sokszor embertelen körülmények közé

1947_freddie_mercury_with_his_mother.jpg

1947. A kis Freddie Mercury édesanyjával

1952_korul_jack_nicholson_performing_in_a_play_at_his_high_school.jpg

1952 körül. Jack Nicholson (a ládában) egy középiskolai előadáson

1953_jeri_smith_winner_of_the_lady_loggers_contest_at_the_1953_timber_days_festival_in_sutherlin_oregon.jpg

1953. Jeri Smith, a női favágók versenyének győztese az oregoni Timber Days fesztiválon Sutherlinben

1957_auto_racing_icon_stirling_moss_and_the_mg_ex-181_at_the_bonneville_salt_flats.jpg

1957. Stirling Moss autóversenyző egy MG EX-181 gyorsasági célra épített járművel Bonneville kiszáradt sóstómedrében, Utah államban

1959_richard_nixon_and_his_family_prepare_to_ride_the_monorail_at_disneyland.jpg

1959. Richard Nixon és családja a disneylandi egysínű vasút kabinjában, mellettük Walt Disney

1960_fellini_helps_anita_ekberg_to_get_in_the_trevi_fontain_on_the_set_of_la_dolce_vita.jpg

1960. Fellini segíti be Anita Ekberg színésznőt a római Trevi-szökőkútba az Édes élet (La dolce vita) című film forgatásán

1980-as_evek_1980s_california_high_school_cheerleaders.jpg

1980-as évek. Kaliforniai főiskolás szurkolólányok

1981_jim_carrey_hailing_a_cab_toronto.jpg

1981. A 19 éves Jim Carrey stoppol. Toronto, Kanada

1987_queen_mother_at_86_enjoying_a_pint.jpg

1987. A 87 éves brit anyakirálynő egy angol pubban egy pint sörrel

1999_when_british_airways_had_trouble_erecting_the_london_eye_virgin_flew_an_airship_over_it_saying_ba_can_t_get_it_up.jpg

1999. Amikor a British Airways bajba került az épülő London Eye kerekének helyére illesztésekor, a rivális Virgin egy léghajót küldött a hely fölé ezzel a felirattal: "A British Airways nem tudja felállítani!"

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7314589928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.27. 12:07:40

Az embertelen körülményeknél kicsit pislogok. Konkrétan a táborokban a halálozás a természetes szint alatt volt kicsivel, többen jöttek ki, mint mentek be. Persze ettől mai szemmel kicsit meredek húzás volt, csak később volt kárpótlás is.

youtu.be/M4m_BwYeIRo?t=470

bioLarzen 2019.01.27. 12:45:05

@molnibalage: Olyan helyre kényszerítették őket, ahol nem saját akaratukból mentek, nem hagyhatták el a tábort - vagyis, teljesen indokolatlanul fogva tartották őket - úgy, hogy végig tudták, hogy nincs valós indokuk erre. Lehet, hogy ez nálad nem meríti ki az embertelenséget, nálam igen.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.01.27. 13:06:43

@molnibalage: Attól hogy embertelennek írtam még nem biztos hogy bele is haltak, de szvsz pont neked nem kellene mondanom hogy a statisztikai adatok egy háborús intézkedés során mennyire lehetnek kozmetikázottak, vagy akár teljesen valótlanok is. :)
Egyébiránt már évek óta készülök rá hogy feldolgozzam a témát, mert rengeteg elképesztően jó képen van róla (tényleg több száz!), továbbá hozzájutottam az eredeti 1943-ban kiadott katonai-kormányzati jelentéshez "Japanese evacuation from the west coast, Final report 1942" címmel.
Ebben tárgyilagosan látható hogy sok esetben sivatagi területen sebtében felhúzott táborokban, minden árnyék nélküli deszkabarakkokban éltek 4 évig, ott ahol napközben 50 fok is lehetett, éjjel pedig mínuszok.
Ami pedig ugyan nem embertelen, de gondolj bele, tízezrek karrierje tört meg, tízezrek adták el üzleteiket harmadáron (muszáj volt) vagy éppen lettek öngyilkosok, miután hazatérve látták hogy a vagyontárgyaikat széthordták, vagy lakásukat felgyújtották, helyrehozhatatlanul megrongálták.
Persze a német koncentrációs táborokhoz vagy a szovjet gulágokhoz mérve valóban egy hosszúra nyúlt dzsembori lehetett, de tényleg csak azokhoz képest.
Második, harmadik generációsok élték meg a kirekesztést, a teljes kiszolgáltatottság érzését ott, ahová éppen azért jöttek őseik, hogy ez nem történjen meg velük.
A képen látható tiszt is életét kockáztatta a "hazájáért", ami húsz évvel később - mint megbízhatatlant - internálta.

bratya 2019.01.27. 13:16:42

A hölgy a felhőkarcoló tetején mit csinál a fenekénél?

RTB 2019.01.27. 13:25:57

Jim carrey keze, az úgy hogy?

bioLarzen 2019.01.27. 14:18:55

@bratya: Tippem szerint próbálja megakadályozni, hogy a szoknyája túlzottan fellibbenjen. Elég nagy szél van ott fent.

Ditpet 2019.01.27. 15:52:40

A királynő 1926-ban született. 1987-ben nem lehetett 87 éves.

ZON 2019.01.27. 15:53:28

Az '53-as favágó hölgy képéhez : Hihetetlen, hogy a legelemibb védőfelszerelés nélkül engedték csinálni.

ZON 2019.01.27. 15:55:56

@Ditpet: Ő II. Erzsébet anyutája... :)

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2019.01.27. 16:25:26

Igen, a képhez le is van írva, hogy az anyakirálynő látható, akit direkt megkülönböztettek elnevezésében (Queen Elizabeth The Queen Mother), hogy mint Elisabeth, nyilvánvaló legyen, nem Elisabeth II (jelenlegi uralkodó) a szóbanforgó Bözsi :)

87 évesen sörözget, majd 101 évesen hal meg. Ez jelent valamit:)

Indriq 2019.01.27. 17:05:09

@bioLarzen: ebben szerintem nincs annyira igazad, indokolt volt őket elkülöníteni, Pearl harbor után nem csípték a japánokat az USÁban, bőven indokolt volt védeni is őket. Persze amellett, hogy potenciális kémeknek, szabotőröknek nézhették.

Görgey a 98 évével nem semmi....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.27. 17:34:34

@bioLarzen: Ezek szerint nem néztél utána. Az egyik lelőtt japán pilótának megpróbáltak segíteni a helyiek. Ezen tapasztalat után nem kockáztattak, mert képtelenség lett volna szabotázs ellen védeni az össze hátországi létesítményt.

Ma szemmel ez kiveri a biztosítékot, de akkor nem tudtak jobbat kitalálni ennél.

Munro 2019.01.27. 17:57:19

Az 1916-os STUTZ racer-ben ülők kaján vigyorát elnézve nem hiszem hogy betartották a 30mph-s sebességhatárt :)

Namely 2019.01.27. 18:40:14

"1900. Svéd postás téli öltözete"
A füle azért lefagyhatott....

"1908. Házköltöztetés"
Mi pont most vettünk házat, és meg kellett nézni alaposan a szomszédokat. NA, DE itt ezt sem kellett!!! Ha valami barom költözik melléd, odébbállsz.... :D

@bioLarzen:
bónuszként nem vihettek mindent magukkal, a vagyontárgyak egy részére külön iparág alakult (pl zongora pár dollárért).
De ettől még akkor háború volt, ahol a hátországot mindenáron biztosítani kell, ahogyan mindig is tették. Ezeket az élethelyzeteket nem lehet és nem is szabad összevetni a mai, úgy-ahogy békés valósággal.......

David Bowman 2019.01.27. 19:00:42

@bratya: Befogja, hogy ne fújjon bele a szél.

berliner12 2019.01.27. 22:56:44

Miért kell vajon a havat a Hudsonba önteni? Csak hogy ott elolvadjon?

bioLarzen 2019.01.27. 23:41:09

@Indriq: Pusztán a származásuk miatt, bármiféle konkrét gyanú, pláne bizonyíték nélkül olyan táborokba zárták őket, ahonnan nem jöhettek ki.
Szerinted ez oké?

bioLarzen 2019.01.27. 23:43:00

@berliner12: Így van - hogy ne az utcákat torlaszolja el, aztán ne az utcákból csináljon mocsarat, amikor elolvad.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.28. 08:07:45

@bioLarzen: Nem oké mai szemmel nézve, de nem tudtak mit tenni. Melyik részét nem érted annak, hogy azért lett ez, mert a japó származású civilek az első adandó alkalommal megpróbáltak segíteni az ellenségnek.

Mit kellett volna tenni szerinted ezek után? Akkor is voltak paranoiásak. Meg Nanking akkor még nem volt olyan régen...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.01.28. 09:48:40

@molnibalage: nem is tudom hogy jellemezzem hogy te miért vagy itt mindig... kettős mércét bőven alkalmazod :(

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.01.28. 09:51:30

@molnibalage: háborús hősöket, akiknek a hazájuk USA volt, koncentrációs táborba vinni és mindenüket elvenni ok.
Csak azért, mert USA. Ha más csinálja, rögtön gonosz. Értem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.28. 10:02:20

@enpera: Miféle kettős mércét? Ki volt a másik mérce és hol?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.28. 10:05:50

@enpera: Gyönyörűséges ahogy összemosod az internáló tábor és a koncentrációs tábor fogalmát. Szezon és fazon.

A háborúban a hadviselő felek a másik oldal civiljeit hazaküldték vagy internáló táborba tették a háború ideje alatt. Ez az eset attól tért el, hogy saját állampolgáraikat, mert a háború legelső napjának, legelső konfliktusában volt egy eset, ahol a japán származású USA állampolgár segített az másik oldalon levő hadviselő államnak. Ezt hívják kollaborációnak és ezért valahol halálos ítélet is járt.

Az USA fűnyíró elvben ezért majdnem minden japán ősökkel rendelkezőt internált.

Ha már ennyire belejöttél a fröcsögésbe, akkor a Gulag táborok mik? Ha már ennyire mániád a kettős mércézés. Fizettek ott a dolgozóknak az átlag US Army katona zsoldja felett munkabért? Vagy ott volt természetes népszaporulat?

Téged sem az eszedért szerethetnek.

bioLarzen 2019.01.28. 14:07:43

@molnibalage: Kíváncsi vagyok, tudatosult-e benned, hogy mennyire sokatmondó, hogy ezekkel a táborokkal kapcsolatban az a selling point, hogy "nem koncentrációs táborok".
Mintha egy kaját úgy próbálnál meg eladni, hogy "nem hányás"... Rögtön beárazod vele.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.28. 14:13:13

@bioLarzen: Ki mondta, hogy selling point...? Te kezdted a haláltáborokkal összemosni ezeket. Érdekes haláltábor, ahonnan többen jönnek ki, mint mennek be.

Nem, ez nem 3 éves üdülés volt, de melyik részét nem érted annak, hogy nem tudtak kezelni máshogy biztonsági problémát, ami alaposan túlreagáltak?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.01.28. 16:45:57

@molnibalage: megint csk személyeskedni tudsz, aztán jön majd a fotelnácizás

moderációt kérek :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.28. 16:54:51

@enpera: Én személyeskedni? Meglol. Nézz tükörbe első körben...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.01.28. 19:46:26

@molnibalage: "Téged sem az eszedért szerethetnek."

igen ez személyeskedés, kérlek mellőzd az ilyen kiszólásokat
és nem érdekel hogy mennyire b*sz fel, meg ilyen bullshit.
akkor ignoráld.
lehet hogy neked van igazad bármely vitában vagy nem, de ha nem megy ne erőltesd rá senkire a véleményed, azaz cizellálj pls.
mindkettőtöket nagyon bírom hogy régóta és mindig itt vagytok, szóval legalább rám tekintettel.
köszke...

fareszjó 2019.01.28. 19:52:17

Úgy látom, hogy nem csak a szovjet páncélautót, hanem a mögötte levő Citroen-t is behúzták a németek.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2019.01.28. 20:08:22

"1916. Fresno, Kalifornia. Tábla hívja fel az autósok figyelmét hogy a megyében nincsen közlekedési rendőr..."
Sebességet ellenőrző (közlekedési) rendőr nincs csak. Praktikusan motorosrendőr, aki utána ment a gyorshajtóknak és félreállította őket. A baj az volt, hogy alapvetően kidumálható volt a dolog, nem volt bizonyítéka a zsaruknak - kivéve ha mondjuk párban jártak, két mocival. Szóval ez inkább afféle jelképes dolog volt ott a táblán. Az első autóba épített sebességmérő radar valamikor az 1950-es évek közepén jelent meg a jenkiknél, akkor vége lett a "jó világnak". Azért arra kíváncsi lennék, hogy mivel és hányan hajtottak olyan állati gyorsan a 10-es évek közepén. Akkor még a Ford T gyártás is csak felfutóban volt.

bioLarzen 2019.01.28. 20:51:57

@molnibalage: Szerintem te összetévesztesz valakivel. Én még csak nem is említettem haláltáborokat...

bioLarzen 2019.01.28. 20:53:12

@molnibalage: "a japó származású civilek az első adandó alkalommal megpróbáltak segíteni az ellenségnek."

Persze, mindegyik... Itt hagyjuk abba, mert én csak érvek ellen akarok vitatkozni, ilyen nyilvánvaló, ordas csúsztatások ellen nem.

Ad Dio 2019.01.28. 21:00:17

@molnibalage:

Francokat. Ami nem oké, az nem oké. Attól mert az amik megnyerték a háborút, még műveltek elfogadhatatlan dolgokat... ld atombombák ledobása... vagy épp a japánok internálása.

Ad Dio 2019.01.28. 21:02:51

@molnibalage:

"a japó származású civilek az első adandó alkalommal megpróbáltak segíteni az ellenségnek."

jaja, ahogy a zsidó származásúak Németországban... őőő... mit is csináltak?

Francokat.... maradok tisztelettel, de a származási alapon való kollektív bűnösség feltételezése nem civilizált dolog.

Kelly és a szexi dög 2019.01.28. 21:46:09

@Ad Dio: ja, nem PC! Aztán, hogy a PC-ből már marhàra elege van mindenkinek még az USAban is, azzal mi van?

BálintFerenc · http://nagyhaboru.blog.hu 2019.01.28. 22:10:41

@JTom: Csak a jegyzőkönyv kedvéért: a japán bácsi 3. osztályú hajószakács volt a haditengerészetnél, min. 2 és fél év háborús szolgálattal.

Öngerjesztő Erg 2019.01.28. 22:12:01

A favágó csaj mezítláb, vagy tűsarkúban nyomja? Nem látszik jól a képen. Bár mindkét verzió elég hajmeresztő..

A sebességrekorder képen nem Moss van. Az arcvonásai is teljesen mások, plusz Moss erősen kopaszodott.

morph on deer 2019.01.28. 22:16:17

@David Bowman:
“Befogja, hogy ne fújjon bele a szél.”

A huhogás is zavarhatta szegényt...ahhoz nem bele kell fújni, hanem mellé/alá/fölé, stb.
Próbáld ki (sörös)üveggel, fújj el a luk (ebben az esetben az üveg szája) fölött! Aztán öntsd ki a felét, mondjuk egy pohárba, és ha belefújsz, jóval melyebb, öblösebb hangot hallasz. Tehát, ha nagyobb a ‘rezonátor’ űrtartalma, mélyebb a hang...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.01.28. 22:16:53

@BálintFerenc: szuper! nagyon köszönöm a szép kiegészítést.

@Öngerjesztő Erg: azt hiszem igazad lehet. több kép közül választottam ki ezt és nem figyeltem meg a főalakot, feltételeztem hogy mind ő, de látom a ruha is eltér, mert ezen pl. biztosan Moss van:
www.mgcc.co.uk/wp-content/uploads/2018/01/EX181.jpg

Fredddy 2019.01.28. 22:35:43

@Sam. Joe: ,,Azért arra kíváncsi lennék, hogy mivel és hányan hajtottak olyan állati gyorsan a 10-es évek közepén." 1906-ban százezer, 1913-ban már egymillió autó volt az USA-ban! Nagyon gyorsan menni nem kellett velük, mai szemmel jelképes fékjeik és nem létező úttartásuk miatt anélkül is eléggé nyírhatták a lovasokat, szekereseket, egymást meg az út széli objektumokat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.28. 22:41:48

@bioLarzen: Látom nem sikerült felfogni. Akkor csak neked pontokban.

1. Egyik szigeten partot ért egy japó pilóta. A jenkik természetesen megpróbálták kézre keríteni.

2. A japán származású AMERIKAI állampolgárok a japó pilótának segítettek. Persze hiába.

1+2. A jenkik nem tudták kirostálni a százezres nagyságrendű közül, hogy kik lehetnek még ilyenek semmilyen módszerrel, mert ahhoz mesebeli varázslónak kéne lenni. Ezért fűnyíró elven majdnem mindenkit internáltak.

Tényleg ilyen marha nehéz felfogni...? Sehol nem írtam, hogy mind, de hogyan rostálod ki, aki igen? Ha meg szemét akarnék lenni, akkor a legelső eseténél egyből ez volt. Na, akkor ez alapján hogyan vágjál neki biztosítani az összes vasúti hidat és minden helyet, ahol szabotázs lehet? Hm...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.28. 22:42:32

@Ad Dio: Ja értem. A Gulag az teljesen rendben volt. Az meg vicces, hogy óvodásan, hogy "de hát ez". Eszemfaszom megáll egyesek szellemi nívótlanásgán.

Ad Dio 2019.01.28. 23:23:36

@molnibalage:

Abból, hogy származási alapon nem etikus kollektív bűnösséget állítani, az következik, hogy a "Gulag teljesen rendben volt"... "Eszemfaszom megáll egyesek szellemi nívótlanásgán." Ez esetben én sem tudnék frappánsabban fogalmazni... esetleg azt tenném még hozzá, hogy: fújd ki Pocok, fújd ki...

Ad Dio 2019.01.28. 23:33:16

@Öngerjesztő Erg:

Úgy bizony! A képen Phil Hill van és két évvel később készült, amikor épp megdöntötte Moss rekordját, ugyan azzal a kocsival, csak kicsit izmosabb motorral.. Mossról is van egy ikonikus kép amikor az EX-181 mellett állva meghúzza a butykosát :-).

szita szita péntek 2019.01.29. 00:03:17

A japánok táborokba kényszerítéséhez (nem is tudom minek mondjam japán vagy amerikai internáló tábornak?):
Azért el ne feledjük, hogy a globalizáció akkor még nem volt ilyen kiterjedt. Nagyon kevés ország volt ahol a bevándorlók aránya akkora volt mint az USA-ban. Ráadásul ezek az innen-onnan jött bevándorlók nem asszimilálódtak oly mértékben mint másutt, hisz a kokofóniához nem lehet simulni. Az azonosulás a sok esetben nemzeti (származási?) öntudat fenntartása jelentette. (Ahol mindenki különbözik a hozzád hasonlókat keresed és a közös pont tart egyben.) Megkockáztatom, hogy az USA-ban volt a legnagyobb azoknak az aránya, akik - amellett természetesen, hogy amerikainak vallották magukat - egyben más nemzettesthez is bevallottan, tudatosan kötődtek. Nem voltam ott és akkor nem ismerem a közhangulatot, de a hadba lépő országnál simán elképzelhetőnek tartom, hogy a táborokba zárás volt a legjobb megoldás. Az egyén szintjén persze a szabadság legkisebb korlátozása is fáj, de a háborúkban ... khm... mások a szabályok. Mondjuk azt, hogy az emberi természetnek nem a szebbik fele érvényesül. A magam részéről gyanús, hogy szívesebben lettem volna pld. egy ilyen internáló tábor lakója, mint frontharcos katona.
De keressünk analógiákat! Véget ért a háború és a német népet egyfajta kollektív bűnösként kezelve az itt-ott élő német nemzetiségűeket kitelepítették (ill. így-úgy vegzálták). Magyarországról pld. 185 ezer embert. Történt ez akkor amikor már vége volt a háborúnak, s az egyes országok tették ezt saját állampolgáraikkal. Ok, a kitelepítés nem táborba zárás, de akkor is nincstelenné tették őket és kényszer alatt kellett elhagyniuk hazájukat.
Szal' lehet nagy arcunk a fotel kényelméből és egyfajta globális igazságosságot számonkérhetünk akárkin, de attól még nem biztos, hogy a nemes elveink ott és akkor is kiállták volna a próbát.
(Mondom ezt úgy, hogy ismereteim szerint az USA provokálta Japánt, mert be akart szállni a háborúba csak valami jó kis indok kellett neki - szal' nem szentéletűek gyülekezeteként képzelem el a kormányzatukat.)

Infamous 2019.01.29. 01:33:46

@bioLarzen: “Olyan helyre kényszerítették őket, ahol nem saját akaratukból mentek, nem hagyhatták el a tábort - vagyis, teljesen indokolatlanul fogva tartották őket - úgy, hogy végig tudták, hogy nincs valós indokuk erre. Lehet, hogy ez nálad nem meríti ki az embertelenséget, nálam igen.”

A katonaság akkor embertelenség volt pl.

gigabursch 2019.01.29. 03:55:59

Az a motorfűrész alsó hangon 13 kg! A vezetőket 80 cm körüli.
Rezonanciája és motorozaja brutális.

Mindezt megtartani sem könnyű. Még akkor sem, ha fenyőt vág a hölgy.
Ugyanakkor gyanítom, hogy ez csak a verseny végén egy beállított fotó a győztessel. Mezítláb ilyen mutatvány nem túl egêszséges.

gigabursch 2019.01.29. 04:03:03

@gigabursch:
Mármint vezetőlemez.
(Kugli intelligens szójavítás... Okostelefon...)

Amúgy a fenyő erősen gyűrűs elválasú.

Egy kis történelem:
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=2ahUKEwiitcecgJLgAhUSs4sKHSjDBYMQwqsBMAZ6BAgLEAU&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov

Etniez 2019.01.29. 06:43:00

@JTom: Usa a világ legképmutatóbb országa.

huncut_kata 2019.01.29. 08:41:21

A japán internálótáborok egyébként valamennyire őket is védték, nem? Egy Pearl Harbour után valószínűleg vadásztak volna rájuk a "bátor" hazafiak a kollektív bűnösség elvén.

pitcairn2 2019.01.29. 08:44:50

@huncut_kata:

ilyen alapon a németekre is vadászhattak volna...

a japcsik internálása különben szinkronban van az amerikai rasszizmus hagyományaival

Hitler's American Model
The United States and the Making of Nazi Race Law

press.princeton.edu/titles/10925.html

pitcairn2 2019.01.29. 08:55:55

@molnibalage:

ezen a ponton a US Army legjobban kidekorált hőséhez irányítalak, aki már 1935-ben arról irkált, hogy az USA háborút fog kiprovokálni Japánnal szemben...

"we would be all stirred up to hate Japan and go to war -- a war that might well cost us tens of billions of dollars, hundreds of thousands of lives of Americans, and many more hundreds of thousands of physically maimed and mentally unbalanced men. "

War Is A Racket (1935)
By Major General Smedley Butler
ratical.org/ratville/CAH/warisaracket.pdf

Smedley Butler

en.wikipedia.org/wiki/Smedley_Butler

pitcairn2 2019.01.29. 09:04:15

@molnibalage:

különben hol lőtték le azt a pilótát?

nem véletlenül Hawaii-on?

mert erősen kétlem, hogy máshol sor került volna ilyenre

talán még az Aleuti szigetek jönnek szóba

DE itt jön a slusszpoén

Hawaii-ról nem telepítették ki a japcsikat...

a kitelepítés kizárólag a kontinensen lakó japcsikat érintette és még Kanadában is megcsinálták ezt a förtelmet

en.wikipedia.org/wiki/Japanese_Canadian_internment

az indoklásod különben kb. ott kapja az első igen komoly gellert, hogy mondjuk egy német százszor alkalmasabb volt bármilyen szabotázsakcióra, mint egy japcsi

miért is?

azért mert százszor könnyebben el tud vegyülni a helyiek között, a japcsi katonát roppant könnyű kiszúrni a fizimiskája alapján

ami pedig a Japán által képviselt "veszélyt" illeti még maguk a japánok is tisztában voltak azzal, hogy ebből a sztoriból valószínűleg csak vesztesen jöhetnek ki

akkora volt a két ország gazdasági potenciálja közötti különbség, hogy a japán hadsereg - amely már egyébként is nyakig süllyedt a kínai háborúba - sohasem fordult volna szembe az anglo-amerikai blokkal ha hagynak számára vmi kiutat

de nem hagytak...

How U.S. Economic Warfare Provoked Japan's Attack on Pearl Harbor

mises.org/library/how-us-economic-warfare-provoked-japans-attack-pearl-harbor

pitcairn2 2019.01.29. 09:05:23

@balfaszokkal sáncoló:

több alkalommal megtörtént vmi kártérítést is kaptak

amcsikaland 2019.01.29. 09:23:40

@molnibalage: Röhej, amit mondasz. Én 2x is voltam a Manzanar táborban, ahova bezsuppolták a japánokat. Öregem, menj el és csendesebben fogsz kijönni te is.
A sivatagi por őrjítő, a szél erős, nyáron plusz 40 fok, télen mínusz 20.
Sok gyerek született ott (Michio Kaku is ott fogant), de ettől egy rohadtul kegyetlen hely volt.

Darth Revan 2019.01.29. 09:38:09

@molnibalage:

Veded a vedhetetlent.
A sajat allampolgarait zarta taborokba az USA. Nem az ellenseges orszag lakoit telepitette ki, hanem a sajat allampolgarait tette jogfosztotta.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.29. 09:52:46

@pitcairn2: És ez hogyan jön a témához....?
Beszélünk A-ról, te meg dobsz linket Zs-ről...
Tiszta dedó.

Egyébként a japán támadást azt provokálta ki, hogy a jenkik megelégelték azt, hogy Japán sorra foglalja el a gyarmatokat és környező országokat és nyomul Kínában. Erre szankciókat léptetett életben és a japánok ezután támadtak.

A stratégia nem új, Porth Arthur-t is így támadták meg.

Egy simán félrement diplomáciai húzás után a jenkik az elején megszopták. Ennyi a történet. Nem hitték, hogy a japánok támadnak és nem meghátrálnak, mert ők tisztában voltak az erőviszonyokkal. Linkeljek idevágó írást? Ha nem olvasod el, akkor nem fárasztom magam ezzel.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.29. 10:01:27

@amcsikaland: És ezt hol tagadtam? Sehol. Viszont nem koncentrációs tábor volt, ahogy egyesek itt beállítják.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.29. 10:02:42

@Darth Revan: Igen, ez sajnálatos. De nem ölte le őket, és kártérítés is volt még ha nevetséges összegű sok szempontból nézve.
Viszont akkor mások ovis stílusát ávéve. Itthon kit kártérítettek valaha Recsk miatt? Hát az orosz gulágok miatt? Mindezt úgy, hogy sztálin mai napig szemében hős.

Lol

pitcairn2 2019.01.29. 10:28:35

@molnibalage:

kb. úgy hogy ott vizionálsz "veszélyt" ahol olyan nem volt

az amerikai kontinens elleni japán invázió "veszélye" kb nulla volt...

pitcairn2 2019.01.29. 10:32:56

@molnibalage:

a japán "veszélyre" hivatkozva tudták az USÁ-t beléptetni a világháborúba (amelyben burkoltan egyébként már Pearl Harbor előtt is nyakig benne volt...)

Back Door to War: The Roosevelt Foreign Policy 1933-1941
mises.org/library/back-door-war-roosevelt-foreign-policy-1933-1941

az 1914 és 1918 közötti németellenes hazugság parádé után az USÁ-ban rendkívül népszerűtlen volt az újabb európai beavatkozás gondolata, az amerikai lakosság döntő többsége még a Pearl Harbor előtti napokban is masszívan háborúellenes volt

ezért kellett Pearl Harbor...

és mint tudjuk a háborúban a legelső áldozat az igazság...

pitcairn2 2019.01.29. 10:35:11

@molnibalage:

ja és akkoriban még anglo-amerikai szövetségesként leginkább a Wall Street pénzelte őket...

en.wikipedia.org/wiki/Jacob_Schiff#National_loans

en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Japanese_Alliance

pitcairn2 2019.01.29. 10:35:57

@molnibalage:

de bizony, hogy az volt, de hál istennek nem volt probléma az élelmiszerellátással

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.01.29. 10:47:39

@pitcairn2: Nem is beszéltem invázióról sehol, de oda se neki...

Egész szép propit tolsz egyébként.

pitcairn2 2019.01.29. 10:48:03

@molnibalage:

Recsk és a malenkij robot kapcsán még csak csak volt vmi kártérítés, de pl. az 1946 és 48 között kitelepített svábok még egy hivatalos bocsánatkérést se kaptak...

Darth Revan 2019.01.29. 10:49:31

@molnibalage:

attol, hogy mashol is kovettek el embertelenseget, az USA nem lesz kevesbe bunos.

relativizálod az ugyet, de ettol a teny teny marad.

pitcairn2 2019.01.29. 10:59:36

@molnibalage:

kb. innen indultál el:

ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2019/01/27/napi_erdekes_574/full_commentlist/1#c36603142

erre írtam fentebb azt, hogy:

1.) Hawaii-ról nem telepítették ki a japánokat és "a segítettek a pilótának" incidensed nem igazán játszódhatott máshol..., ill.
2.) a hátország (az amerikai kontinens) japán fenyegetettsége kb. nulla volt...

propagandában pedig te sem vagy rossz...

kb. fenntartás nélkül elfogadod a hivatalos USA verziót...

még jó hogy nem változtatnak rajta elvégre erre a "Megtámadtak minket!" mítoszra épült az újabb usák kereszteshadjárat...

amibe egyébként 1941 táján az usák lakosság döntő többségének esze ágában sem volt belefolyni...

de azért az igen sokatmondó, hogy milyen bonyolult volt ezt a mítoszt lenyomni az amerikai "kételkedők" torkán

csekély TÍZ (!!!!) hivatalos vizsgálat kellett hozzá...

en.wikipedia.org/wiki/Pearl_Harbor_advance-knowledge_conspiracy_theory#Ten_official_U.S._inquiries

mi több, még a szentírássá merevített kínai propagandát is készpénznek veszed...

Nanking kapcsán csak kb. annyi bizonyos, hogy Kínában hivatalos verzió van amit nem lehet vitatni... és ez az egész második kínai-japán háborúra vonatkozik... ergo a téma de facto kutathatatlan...

innentől kb. olyan mintha vmi szovjet propagandaverziót lobogtatnál...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.01.29. 11:04:37

ez már szánalmas, komolyan
lehetne más téma?

pitcairn2 2019.01.29. 11:10:22

@molnibalage:

ez megint nagyon félrement, mivel te a német állampolgárok internálásáról irkálsz, de a japcsi internáltak amerikai állampolgárok voltak...

nem is nagyon lehettek mások mivel az USÁ-ban már az 1920-as évektől - "faji" alapon - ellehetetlenítették a bevándorlásukat...

The 1920 Anti-Japanese Crusade and Congressional Hearings

depts.washington.edu/civilr/Japanese_restriction.htm

megjegyzem az USA állampolgárok igen tekintélyes része - több mint 20%-a - német származású volt akkoriban...

en.wikipedia.org/wiki/German_Americans

őket biza nem deportálta senki, mi több egy bizonyos "Eisenhauer" (ezt is Eisenhower-nek is lehet írni:) )irányította a németellenes inváziót is...

en.wikipedia.org/wiki/Dwight_D._Eisenhower#Early_life_and_education

aki később usák elnök lett...

Yumurdzsak 2019.01.29. 11:22:19

Amúgy alaszkában partraszálltak a japók. Biztos volt forgatokönyv egy kaliforniai partraszállásra is. A németek pedig sikertelenül próbálták berántani a mexikóiakat.

Rooseveltet jóhogy nem internálták, neki is voltak német ősei

kugi · http://kugi.blog.hu 2019.01.29. 11:24:21

A postás öltözete nagyon vagány!

A kaliforniai fősulis lányok (talán a jobb szélsőt kivéve) nagyon kis helyesek! :))

A Virgin marketingesei pedig tökös gyerekek!

pitcairn2 2019.01.29. 12:00:30

@Yumurdzsak:

az Aleuti szigeteket én is említettem

ezeket a világ végén fekvő jóformán lakatlan szigeteket csak stratégiai okokból használta mindkét hadviselő fél

pitcairn2 2019.01.29. 12:02:18

@Yumurdzsak:

Eisenhower-nél azért összeszedtek 1/64-ed angol részt is:)

Ethnicity: German [including Swiss-German], as well as 1/64th English

ethnicelebs.com/dwight-d-eisenhower

Yumurdzsak 2019.01.29. 13:29:31

@pitcairn2: igen, te említetted közben. Roosevelt gyerekkorában szinte minden évben járt nemetországban, talán még iskolába is járt ott. Hawaii-on is telepítettek ki japókat, vagyis honululuban zárták őket táborba

advocate1 2019.01.29. 14:03:44

Azért a postás bundáért ma megölnének az állatvédők!
Szegény Freddie, kislánynak öltöztetve....

pitcairn2 2019.01.29. 14:46:17

@Yumurdzsak:

Roosevelt inkább holland és vallon felmenőkkel rendelkezett

ethnicelebs.com/franklin-d-roosevelt

inkább az elődje Herbert Hoover (Huber:) ) volt szegről végről német:)

en.wikipedia.org/wiki/Herbert_Hoover#Family_background_and_early_life

ami Hawaii-t illeti ott a lakosság többségében japán volt

en.wikibooks.org/wiki/History_of_Hawaii/World_War_II_and_Statehood#World_War_II_and_Statehood:_Cultural_Diversity_and_Tourism

ergo

esély sem volt a kitelepítésükre mivel ezen a ponton kb. összeomlott volna a gazdaság...

a "gyanúsakat" persze internáltak

pl. a legnagyobb Hawaii-i internáló táborban a 4000 fogvatartott között volt 169 japán amerikai is...

en.wikipedia.org/wiki/Honouliuli_Internment_Camp

azaz ők képviselték a fogvatartottak bő 4%-át

Terézágyú 2019.01.29. 15:19:41

@advocate1:

"Azért a postás bundáért ma megölnének az állatvédők!"

Lehet, hogy nyúlszőr - és azt most is szabad, nem?

"Szegény Freddie, kislánynak öltöztetve...."

A világháború előtt nem lacafacázták annyit a gyerekruhákkal, mint manapság: kb. 2 éves korig uniszex ruhácskákat adtak a gyerekekre...

Jó, Freddie 1946-ban született :)

Metálvörös 2019.01.29. 16:27:01

Szerintem a favágó hölgy valami balerinacipő szerűségben van, legalábbis a jobb lábán a körvonala kicsit látszik, de egy tűsarkúnak általában van valami pántja is, ami itt hiányzik. A megfelelő pozíció eléréséhez a jobb lábával lábujjhegyen van. És szerintem nem beállított kép, repked a forgács rendesen.

gigabursch 2019.01.29. 19:29:59

@gigabursch: @Metálvörös:
A beállítottságot abból szempontból értem beállítottságnak, hogy dekoratívba lett téve a hölgy.
Amúgy jól fogja a gépet, tehát nem először van ilyen a kezében.

pitcairn2 2019.02.01. 09:19:40

@JTom:

ez a nóta nagyon idekívánkozik

Kenji - Fort Minor |

www.youtube.com/watch?v=3BJjo0BCbGo

pitcairn2 2019.02.01. 09:21:21

@JTom:

dalszöveggel együtt is belinkelem

Kenji - Fort Minor Lyrics

www.youtube.com/watch?v=Pugs2Jv4Jvk

bioLarzen 2019.02.01. 19:30:10

@Infamous: A katonaságot elkerülhetted, ha volt rá valós indokod. Arról nem is beszélve, hogy azért egy laktanyát ne hasonlítsunk már össze egy ilyen - gyakorlatilag - koncentrációs táborral... Azért remélem, te is érzed, hogy a kettő mennyire nem egy súlycsoport.

bioLarzen 2019.02.01. 19:30:58

@molnibalage: És, akkor ez mennyiben különbözik a kollektív bűnösség elvétől? Vagy az nálad belefér?

pitcairn2 2019.02.02. 00:37:08

@Yumurdzsak:

ha már az Aleuti szigetek szóba kerültek ott is voltak erőszakos áttelepítések, 1988-ban ők is kaptak némi kártérítést az amerikai japánokkal együtt

Aleut Restitution Act of 1988
en.wikipedia.org/wiki/Aleut_Restitution_Act_of_1988

de azért nem vitték túlzásba... egyfelől 33 évig vártak ezzel, másfelől meg vmi 20 ezer USD-t adtak per fő, ami köszönő viszonyban nem volt az okozott kárral

és voltak még egyéb ínyencségek is: pl. a táborok felszámolása idején sokakat erőszakkal rúgtak ki mivel a korábbi életük tönkretétele után már nem volt hová menniük

kb. úgy képzelték el a humanitárius usák hivatalnokok a folyamat lezárását, hogy adtak nekik 25 USD-t buszjegyre (!!!) azzal a felszólítással, hogy menjenek a fenébe...

az állampolgárságukról lemondókat (vmi 4000 voltak... így akartak tiltakozni az amerikai hatóságok törvénytelen eljárása ellen...) meg erőszakkal kirúgták Japánba...

jó részük később - amikor rájöttek, hogy senkinek nem hiányoznak Japánban - kétségbeesetten próbált visszatérni az USÁ-ba...

en.wikipedia.org/wiki/War_Relocation_Authority

pitcairn2 2019.02.02. 00:53:45

@Yumurdzsak:

emberrablás szintre is sikerült lealacsonyodni...

The Japanese-Peruvians interned in the US during WW2
www.bbc.com/news/world-latin-america-31295270

ezeket 1945 után erőszakkal rugdalták vissza Peruba...

de mi a fenének kellett egyáltalán elrabolni őket egy semleges országból?!

a hülyeség a jelek szerint határtalan...

pitcairn2 2019.02.02. 00:56:52

@pitcairn2:

túsznak kellettek a cikk szerint...

emberrablás, túszszedés és mindezt egy semleges latin amerikai országból...

CernaGeza 2019.02.02. 21:54:57

Én az Empire State Buildinges képnél a hölgy vállán lévő tumort nem értem

darlacko 2019.02.05. 10:50:13

@molnibalage: az amerikai japánok internálása teljesen normális dolog volt, logikus is. Csak ezt manapság úgy állítják be, hogy mekkora rasszista tett volt. Divat lett a sivalkodás.

@bioLarzen: azért az, hogy indokolatlan lett volna a fogvatartásuk, azt nem mondanám. Japán borzalmas dolgokat követett el a megszállt területeken és fenyegette az Egyesült Államok területét is. Egy világháború volt folyamatban, könyörgöm. Ahhoz képest, amit a szovjetek tettek az ellenséges népekkel vagy amit a németek tettek a csehekkel, lengyelekkel, magyarokkal, jugoszlávokkal, görögökkel, ahhoz képest az amerikai japánok kitelepítése smafu.

darlacko 2019.02.05. 10:51:46

@CernaGeza: csöcs. Csak felcsúszott.

bioLarzen 2019.02.05. 14:04:02

@darlacko: A kérdés ugyanaz: akkor szerinted a kollektív bűnösség elve rendben van? Mert, amit leírsz, az nagyjából az.

pitcairn2 2019.02.05. 14:20:56

@darlacko:

kb. minden állításod erősen vitatható, de én most inkább az amerikai Hawaii-i jelenlét abszurdítására irányítanám a figyelmet eme polinéz államot 1898-ban annektálta az USA és még 1941-ben is csak cirka 25%-ban volt fehér a lakosság... a legnagyobb népességelem pedig a japán volt...

www.ohadatabook.com/T01-03-11u.pdf

en.wikipedia.org/wiki/Overthrow_of_the_Kingdom_of_Hawaii

no ennyit az agresszióról és a népek önrendelkezéséről meg a többi handabandáról:)

PS. az már csak hab a tortán, hogy Hawaii-ban nem volt tömeges internálás, elvégre azon a ponton frankón összeomlott volna a helyi gazdaság...

pitcairn2 2019.02.05. 15:55:59

@darlacko:

jut eszembe:

a statáriális katonai kormányzás alá kerülő Hawaii is megérne egy misét...

Martial law in Hawaii

encyclopedia.densho.org/Martial_law_in_Hawaii/

mondjuk korábban is de facto megszállt terület volt...

Béla61 2019.02.08. 12:13:53

Na ezért kapni fogok, de mivel sosem olvasok választ. Nem csoda hogy Freddie Mercury az lett ami, amikor már anyukája lánynak öltöztette.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.02.08. 14:48:44

@Béla61: nem hiszem hogy összefügg a két dolog. régen minden kisfiút és kislányt ilyen életkorban azonos ruhákba öltöztettek. nadrágot meg végképp nem adtak addig rájuk amíg nem voltak szobatiszták. gondolj bele: sem nedvszívó pelenka, sem gumibugyi nem volt (amikor már igen, nyáron akkor sem használták mert nagyon meleg). a szoknyácska alól meg kifolyik a cucc és nem kell naponta 5-6 gatyát mosni (főleg hogy nem is volt ennyi gatya az átlagcsaládban egy picire aki hónapok alatt kinő mindent).

Rollende Landstrasse 2019.02.12. 08:28:29

@JTom: egy posztomban én is írtam már a gyerekek egyforma öltöztetéséről, de azt nem tudtam, hogy ilyen praktikus oka volt.

hatamata 2020.11.25. 00:00:50

@Ditpet: Nem is a királynő, hanem az édesanyja.

UV pót 2021.10.21. 00:02:24

Görgei Artúr (Arthur) i-vel írta a nevét.
süti beállítások módosítása