Napi érdekes - 246

2018. július 15. JTom

Talán nektek is feltűnt, hogy idén nem tartunk nyári szünetet! Továbbra is minden héten legalább két, vadonatúj bejegyzést kaptok, ősztől pedig nagyobbacska változások jönnek, és beindul a nagyüzem.

1890-es_evek_usa_mormon_hivok_akik_nem_voltak_hajlandoak_lemondani_a_tobbnejusegrol_a_mormon_egyhaz_1890-tol_kifejezetten_tiltja_a_poligamiat_es_a_vilagi_birosag_is_szabadsagvesztessel_sujtja_az_ilyesmit.jpg

1890-es évek, USA. Mormon hívők börtönben, akik nem voltak hajlandóak lemondani a többnejűségről. A mormon egyház 1890-től kifejezetten tiltja a poligámiát, és a világi bíróság is szabadságvesztéssel sújtja az ilyesmit

 

1887_iii_sandor_orosz_car_csaladjaval_gatcsinaban.jpg

1887. III. Sándor orosz cár családjával Gatcsinában az Orlov-, később cári palotában

 

1895_fisher_people_around_the_small_north_yorkshire_town_of_whitby_in_the_late_19th_century.jpg

1895. Halászok és frissen fogott portékáik az angol Whitbyben

 

1899_parizs_street_paver.jpeg

1899. Párizs. Utcakövezők

 

1917_hadirokkant_elso_vilaghaborus_veteranok_gyulese_oroszorszagban.jpg

1917. Hadirokkant, első világháborús veteránok gyűlése Oroszországban

 

1920_elo_hirdetesek_az_amszterdam_utcain.jpg

1920. Élő - cigarettát reklámozó - hirdetések az Amszterdam utcáin

 

1932_szonoktanfolyam_nemetorszagban.jpg

1932. Szónoktanfolyam Németországban

 

1933-36_gaz-a_es_gaz-aa_szemelyautok_szallitasa_a_gorky_automobile_uzembol.jpg

1933-36 körül. GAZ-A és GAZ-AA személyautók érdekes megoldású vasúti szállítása a gorkiji üzemből a Szovjetunióban

 

1935_a_legelegansabban_dohanyzo_no_rendhagyo_verseny_parizsban.jpg

1935. A legelegánsabban dohányzó nő. Rendhagyó verseny Párizsban. Én a jobb oldali hölgynek adnám az első díjat :)

 

1943_november_2_simpson_kikotoben_allomasozo_japan_haditengereszet_haderejeibe_a_bismarck-szigetcsoport.jpg

1943. november 2. Az új-guineai Bismarck-szigeteken állomásozó japán hadihajókat támadják amerikai gépek

 

1943_uss_casablanca_a_cve-64_elovarosi_repulogep-hordozoja_vancouverben_washington.jpg

1943. USS Tripoli, Casablanca osztályú kísérő-hordozó a vancouveri kikötőben, Washington, USA (nem a kanadai Vancouver, hanem ami Portlanddel szemben van)

 

1945_majus_munich_germans_standing_in_line_for_milk.jpg

1945. május. München. Németek állnak sorba tejért a béke első napjaiban (hazatérő lengyel hadifogoly katonatiszt felvétele)

 

1963_parizsi_ejszakai_klub_amelyben_mindenki_valasztja_ki_hogy_melyik_zenet_tancolja.jpg

1963. Párizsi klub, ahol mindenki kiválaszthatt,a,milyen zenére szeretne táncolni

 

1968_tuzek_washingtonban_az_eredmeny_zavargasok_es_tuntetesek_martin_luther_king_halala_utan.jpg

1968. Tüzek Washingtonban - a Martin Luther King halála után zavargások eredményeképpen

 

1969_vi_pal_papa_nezi_az_elo_kozvetitest_az_apollo-11_holdraszallasarol.jpg

1969. VI. Pál pápa nézi az élő közvetítést az Apollo-11 holdraszállásáról

 

1970-ben_tortent_meggyilkolasa_a_new_york-i_rendorseg_ket_embert_vert_a_homoszexualisok_koreben_a_jogaikert_greenich_village_demonstracio.png

1970. New York-i rendőrök - a homoszexuálisok jogaiért szerveződött demonstráció - két résztvevőjét ütik Greenwich Village-ben

 

1979_aprilis_a_magyar_rendorok_a_vaz-2103_a_vaz-2102_es_a_gaz-24_uj_gepkocsikat_veszik_at.jpg

1979. április. Magyar rendőrök az új VAZ-2103, VAZ-2102 és GAZ-24 (LADA 1500-ös, 1200-es kombi és Volga) gépkocsikat veszik át

 

1980_a_brit_hadsereg_kiralyno_sajat_huszar_seregenek_es_a_nemet_civil_autonak_a_brit_ezred_nemetorszagi_gyakorlatai_soran_bekovetkezett_hadmuveleti_csapata_utkozesenek_elemzese.jpg

1980. A brit hadsereg harckocsijának németországi gyakorlatai során civil gépkocsival (Opel Ascona) történt balesetének helyszínén intézkedő nyugatnémet rendőrök. Eredeti, privát fotóról szkennelt kép

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6914113417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.07.15. 12:19:19

VI. Pál pápa nem egyszerűen csak nézte a holdraszállást, hanem megáldotta az Apollo-11-et, ami az ő üzenetét is vitte még néhány tucat államfő mellett.

Munro 2018.07.15. 12:41:17

1932. Szónoktanfolyam Németországban, volt aki a tanfolyam sikeres elvégzése után kancellár lett 1933-ban :)

hátramozdító 2018.07.15. 14:48:30

Jaj, de jó volt, köszönjük!

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2018.07.15. 15:14:32

Az utolsó kép szerintem ebből dobogós helyezésű.
Benne van a korkép, a helyzetkomikum, a "na most mi a f˘^+!%t csináljak magával" :D

És még a harckocsi is úgy el van ott "tűnve" a háttérben a sok árjaszőke kisgyerek, khaki. barna meg olajzöld egyenruhák mögött...

És ha elvonatkoztatunk ezektől, akkor az utca szélessége, a bal oldali kerítés formája és mintája, a fák fajtája, a póznák, meg a háttérben a házikó miatt rámondanám hirtelen, hogy valami hazai falu egyik utcája.

bioLarzen 2018.07.15. 16:19:52

A szokásos színvonal. Köszi!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2018.07.15. 20:05:58

"Mormon hívők börtönben, akik nem voltak hajlandóak lemondani a többnejűségről."
Lehet, hogy kezdek begolyózni, de ezt olvasva, a kis manók a Jailhouse Rock-ot kezdték el húzni a fejemben. 8-)

efi 2018.07.15. 22:49:00

1945 "Németek állnak sorba tejért"
Képalá nélkül azt gondoltam volna, hogy hajvágásért.

Palánta 2018.07.16. 04:52:48

Konteo: a pápás képen a TV egy stúdiót mutat, vagyis megrendezett a holdraszállás :D

utolsó kép: koccanás a tankkal:
- de hát nem látta ezt a 60tonnás tankot?
- nem, álcafestés volt rajta.

Viccen kívül
Ismét remek válogatás és külön öröm, hogy nincs nyári szünet. Köszönjük.

kugi · http://kugi.blog.hu 2018.07.16. 09:14:11

GAZ-ok szállítása: találékonyak voltak a szovjet elvtársak. :)

Gézabá 2018.07.16. 09:44:36

Ismét kiváló válogatás, köszönet a nyári munkáért!:-)

paveway 2018.07.16. 10:04:12

@Munro: nekem is a legismertebb németországi szónok jutott eszembe a képről :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.16. 10:20:11

"A mormon egyház 1890-től kifejezetten tiltja a poligámiát"

Mármint a legnagyobb mormon egyház, ugyanis volt kb. száz darab belőlük. Mint minden újkori szekta, ez is számtalan részre szakadt.

Az mormon felekezetek alapvetően így oszthatóak fel:
- akik még az alapító életébem elszakadtak, ezek ma nem léteznek már,
- az alapító halálakor 5 külön vezető mondta magát utódnak:
-- 3 csoport már jelentéktelem ezek közül, a legnagyobb tagsága is csak 10 ezer fő,
-- az alapító fiának csoportja, mára ez egy 250 ezres tagságú egyház (központ: Independence, Missiouri),
-- a "nagy" egyház. Brigham Young követői (központ: SLC, Utah), tagság 10 millió,
- a "fundamentalisták", ők a nagy egyháztól szakadtak el a XIX. sz. végétől kezdve, kb. 60 ezer fő, az ok: egyházi reformok (többek közt a többnejűség betiltása),
- a "konzervatívok", ők a "kis" egyháztól - alapító fiának csoportja - szakadtak el a XX. sz. végétől kezdve, az ok: elégedetlenség az egyházi reformokkal, tagság kb. 25 ezer fő.

Bár a többnejűség kötelező és örök tanítás (maga az alapító vezette be), az alapító halálakor kialakult 5 csoport közül csak 2 alkalmazta. Mindkettő beszüntette a XIX: sz. 90-es éveiben. Éppen erre - bár nem csak erre - volt reakció a fundamentalisták megjelenése.

fairlane 2018.07.16. 10:24:34

Milyen lehet egy ilyen silent disco külsős szemmel? Belépsz a helyiségbe, néma csend, villogó fények, csak egy halom ember rázza magát a parketten! :-)

minekez 2018.07.16. 10:43:55

A pápa egy bunkerből nézi a holdraszállást?

I_Isti 2018.07.16. 10:57:56

Na, az a szürke műbőr kabát a rendőrökön az a "FA kabát".

szita szita péntek 2018.07.16. 10:58:49

Azért ez a mormon többnejűségért börtön dolog felvet néhány kérdést.
- Mégis mennyit kaptak ezért?
- És amikor leülték a leülendőt mi lett? Mármint gondolom továbbra is kitartottak az elveik mellett, miként a feleségeik is. Vissza a börtönbe?
- Mégis miben különbözik a többnejűség (techikailag) attól, hogy úgy élnek továbbra is ahogy eddig, csak a második és a fölötti feleségek a hivatal/állam előtt láthatatlanok? Mármint a státuszuk monnyuk szerető? Gondolom ennek csak a következő esetekben van jelentősége:
1 - Gyermek születése - ki az apa? De hát ez eleve bevallásos alapon megy (ment akkor is), ha elismered, hogy a tied, a nevedre veszed házasság ide vagy oda.
2 - Örökösödés. Végrendelkezhetsz ahogy akarod...
3 - Vita a felek között. A feleségnek gondolom több joga van, de egy a mormonokéhoz hasonló erősen tradicionális és (ha jól tudom) tekintélyelvű közösségben az ilyen viták szerintem nem állami bíróságok előtt dőltek el.

icipici lencsilány 2018.07.16. 11:10:05

A XIX. századi képek eleve ilyen jó minőségűek, vagy utólag lettek javítva, vajon?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.16. 11:38:42

@szita szita péntek:

A mormon többnejűség sokkal durvább a muszlimnál. A muzulmánoknál minden feleség külön háztartás, a mormoknál mindenki együtt van.

A mormonizmusban a kérdés azért ennyire éles, mert a többnejűság nem csak lehetőség, hanem KÖTELESSÉG. A nem többnejűságben élő férfi nem juthat le a menyország legfelsőbb fokába.

A "nagy" mormon egyház jelenlegi tanítása az, hogy a többnejűség helyes dolog, de tilos, mert be kell tartani az állami szabályokat.

teéjesenmindegy 2018.07.16. 12:00:59

@szita szita péntek: Nem. Itt csak egyetlen kérdés van.
Hogy ezek mi a francért ragaszkodtak annyira ahhoz, hogy több anyósuk legyen.

CSOKKI MÁLNA 2018.07.16. 12:18:31

@Munro: Neki nem kellett ilyen tanfolyamra járnia.(Kb. mintha Einsteint fizika korrepetálásra küldenéd..:) Mondjuk taníthatott volna, de '32-ben már egész mással volt elfoglalva..:)

Fredddy 2018.07.16. 12:50:06

@maxval balcán bircaman: a keresztény amerikaiak a mormonokat pogányoknak tekintették, és ölték őket, ahol érték. Ahogy az USA terjeszkedett, a mormonok egyre nyugatabbra húzódtak, de egy idő után már nem volt hova, hiszen az USA már óceántól óceánig tartott. Ezért kellett dönteniük, hogy vagy megvágják kicsit a vallásuk karcosabb részeit, és csatlakoznak az USA-hoz, vagy befekszenek a nagy gödörbe az indiánok mellé. Így született meg a döntés, hogy eltörlik a poligámiát, ami után Utah az egyik egyesült állam lehetett. Persze, mint minden döntésnek, voltak és vannak ellenzői ennek is.

@teéjesenmindegy: mivel folyamatosan harcoltak nyugatról az indiánokkal, keletről a keresztényekkel, a harc/munka/nemzőképes mormon férfiak gyorsan hullottak, hátrahagyva a fiatal özvegyeket. Abban a világban pedig az ember egyszerűen éhenhalt család nélkül, így alakultak ki a több asszonyos nagy családok. És persze itt bejöttek a bibliai párhuzamok, hiszen a sivatagban vándorlós, filiszteusokkal harcolós ószövetségi időkben is kábé ez a rendszer működött.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.16. 13:05:46

@Fredddy:

Ez ma is így van.

Az iraki háború alatt volt botrány az amerikai hadseregben emiatt. Ugye, vannak kijelölt helyiségek az egyes vallások szertatásaihoz. S valaki beosztotta a mormonokat a proetstáns terembe, mire az igazi protestánsok bojkottálni kezdtek, mondván a mormonok nemhogy nem protestánsok, de nem is keresztények.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.07.16. 13:06:49

@I_Isti: A fakabát nem a telepített poszt szürke bódéja volt?

Más. Azok a japán "hadihajók" nem hadiárut/utánpótlást szállító kereskedelmi hajók véletlenül? Mert hadihajónak kicsit szélesek, lomhák és fegyvertelenek.

I_Isti 2018.07.16. 14:04:44

@Csokis: Az is jó megfejtés. De egyszer jártam abban az objektumban, amire most a google azt mondja, hogy "Rendészeti szervek kiképző központja", (Vágóhíd utca, a Lurdyház mellett nem sokkal) ott volt egy rendőr tematikájú nagyon érdekes kiállítás egyenruhákból, fegyverekből, képekből, meg ilyesmi, és ott láttam így kitéve egy egyenruhát, és az volt a megnevezése a cetlin, hogy "FA kabát".

A japános hajók meg kétségtelenül nem hadihajók, mert azok egyrészt visszalőnének, másrészt ezek a hajók teljességgel úgy néznek ki, mint ahogy akkoriban minden kereskedelmi hajó kinézett. (A japánok jól benézték az egész II. VH-t, elfelejtették, hogy szigeten élnek, és egy csomó mindenből importra szorulnak, az meg hajók nélkül nem megy.)

Namely 2018.07.16. 15:07:46

"1970. New York-i rendőrök - a homoszexuálisok jogaiért szerveződött demonstráció - két résztvevőjét ütik Greenwich Village-ben"
Na kérem, valahogyan így kellene ma is eljárni egy nem engedélyezett tünti esetében.

"1890-es évek, USA. Mormon hívők börtönben, akik nem voltak hajlandóak lemondani a többnejűségről. A mormon egyház 1890-től kifejezetten tiltja a poligámiát és a világi bíróság is szabadságvesztéssel sújtja az ilyesmit"
Az un "muszlim" számára ezzel szemben ma engedélyezett ez. Ja, az egy más kor volt, amikor még számított valamit a többség akarata.

"Én a jobb oldali hölgynek adnám az első díjat :)"
Én is, a többi -így- egy paraszt picsának tűnik. :D

"1980. A brit hadsereg harckocsijának németországi gyakorlatai során bekövetkezett civil gépkocsival (Opel Ascona) történt balesetének helyszínén intézkedő nyugatnémet rendőrök. Eredeti, privát fotóról szkennelt kép"
Csodás kép, egy eltűnőben lévő népcsoportról.

"1887. III. Sándor orosz cár családjával Gatcsinában az Orlov-, később cári palotában"
Nem tudom, de nekem egyáltalán nem tűnik valami elegáns, mondhatni nemes megjelenésűnek a cári család. Ha a ruha más lenne, én sem ismerném a szereplőket, akkor simán bevenném, hogy valami vidéki tanító és családja....

"1899. Párizs. Utcakövezők"
Ez számomra a mai nap nyertese. Köszi érte, az életképek egyik legjobbja.

"1932. Szónoktanfolyam Németországban"
Manapság nem tartanak ilyen tanfolyamokat? Csak azért, mert szinte minden politikus dadog, meg "öööööööö", meg papírról olvassa azt is, hogy "igen", szinte nagyítóval kell keresni a beszélni tudó, a mozdulataira, hanglejtésére, minden szavára ügyelő szónokot, mint pl Nigel Farage.

czerka 2018.07.16. 16:52:11

A mormonok kb. annyira keresztények, mint a muzulmánok. Egy update-elt ábrahámita vallás a mormonizmus is, ahogy az iszlám is. Csak mivel a mormonok fehér bőrű, szőke hajú emberek, ezért őket keresztényebbnek tartják a világban, mint a barnabőrű muzulmánokat. Sőt, Kelet-Ázsiában a mormon misszionáriusok gyakran az egyetlen nyugati "keresztény", akivel a helyiek találkoznak, ráadásul ugye helyes, magas, biciklivel járó, a helyi nyelvet megtanuló, egyenruhás amerikai fiatalokról van szó, ezért a velük beszédbe elegyedő ázsiai ember fejében a keresztenység és a mormonizmus közé egyenlőségjel kerül.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.07.16. 17:01:05

Az utolsó képről eszembe jutott, hogy hány magyar civilt öltek meg, gázoltak el a szovjet katonák a közutakon vonuló teherautóikkal, harcjárműveikkel, még mikor itt voltak ideiglenesen az öröklakásaikban. Na, ezekről az eseményekről nem sok fotó készült.

A silent discohoz: egyik ismersősöm mesélte, hogy járt a süketnámák bálján: zenekar nem volt, egy fekete táblára írták fel a tánc nevét, és mindenki azt táncolta. Majd letörölték és újat írtak fel. De volt, aki nem vette ezt észre, így még a korábbi táncot ropta.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.07.16. 17:07:22

@icipici lencsilány: Tényleg nem tudod elhinni, hogy szép fotók régen is születtek? Nézd meg ezeket a színes(!) fotókat 1940-es évekből: fotoskepzo.hu/75-eves-kodachrome-fotok/
;)

¿Qué tapas hay? 2018.07.16. 17:44:28

@Csokis: @I_Isti: Nos, ha hihetünk a az 1943. november 2-i Simpson Harbour (Rabaul, Új-Britannia) elleni légitámadás eredményjelentésének, a jobb oldali hajó egy Goszei Maru oszt. kereskedelmi teherhajó, a baloldali egy haditengerészeti élelmezési ellátóhajó. A kikötőben álló 41 hajóból 30 sérült meg, ebből elpusztult három kereskedelmi teherhajó, egy kikötői vontató, egy romboló, egy aknarakó/aknakereső, továbbá két azonosítatlan géphajó.

Hartyáni Ferenc 2018.07.16. 19:22:44

III. Sándor mögött Miklós cárevics nagyon sejtelmesen mosolyog....vagy somolyog a bajsza alatt.... :)
Egyébként szerintem nem meglepő, hogy ilyen egyszerű, átlagos családnak tűnik a cári család.
Nagyon sok családi, spontán fotó készült róluk pl. a kertben - fűben, vagy a strandon a homokban fetrengve....egyszer licitáltam egy vadászat utáni kerti parti képeire az ebay - n.
Hát, nem nyertem meg... :(

szita szita péntek 2018.07.16. 21:40:00

@I_Isti: "A japánok jól benézték az egész II. VH-t, elfelejtették, hogy szigeten élnek, és egy csomó mindenből importra szorulnak, az meg hajók nélkül nem megy." - Én máshogy tudom, csak ugye a történelmet a győztesek írják. (No persze az én forrásom csak az emlékezetem, amit innen-onnan, leginkább vmi doku filmből táplálkozik, szal' nem a mindent elsöprő bőcsességet írom ki magamból - tekintsd ezt inkább csak nézőpont szélesítő adaléknak.) Japánnak (még a háború előtt) voltak szép álmai arról, hogy ő majd keleten vezető hatalom lesz - mire válaszul kapott egy jóféle embargót. Osztottak-szoroztak, rájöttek ez nagyon nem jó - kifogynak a gazdaságot éltető anyagokból. Két esélyük volt: alku az USA-val, vagy gyors hadba lépés és az amerikai tengeri potenciál kiütése. Az előbbit választották. Egy japán számára megalázóan rossz egyességgel keresték meg az USA-t, amit az nem fogadott el, sőt olyan követelésekkel ált elő, amit maguk sem gondolhattak komolyan. Szal' lepattintották őket, de úgy, hogy nyilvánvaló volt - kenyértörést akarnak. No ekkor jött a Pearl Harbor... Japán abban reménykedett, hogy a flotta újjáépítése elodázza annyira az amerikai erő megmozdulását, hogy közben megerősíthetik saját pozícióikat. Pearl Harbor-t a hadüzenet nélküli támadás példájaként szokás felemlegetni - pedig volt hadüzenet. Csak hát félrecsúsztak a dolgok. A japánok (a támadás természetéből adódóan) a lehető legnagyobb titokban igyekeztek tartani szándékaikat, de nem akartak hadüzenet nélkül támadni. Viszont a fene nagy titkolózás miatt csak röviddel a támadás előtt küldték meg titkosítva a hadüzenetet az amerikai japán nagykövetségre. Az üzenet célba is érhetett volna még a csapás előtt... csak... hülyén hangzik, de a rejtjeleket ismerő szakmunkatárs aznap szabin volt, ezért maga a nagykövet fejtette vissza a kódokat - a fene tudja milyen lassan. (Ok, elismerem, ha fél órával a támadás előtt fut be a hadüzenet sok mindent az sem változtatott volna meg, de mégiscsak.)

Nem áll szándékomban a japánokat ma született báránynak beállítani, csináltak elég sok randa dolgot... Ugyanakkor a hadbalépésük valamilyen szinten kényszerpálya volt, de legalábbis nem olyan egyszerűek a nagypolitika mozgatórugói, hogy könnyen, gyorsan leírhassuk az ostobaságukat.

szita szita péntek 2018.07.16. 21:45:31

@Namely: "valahogyan így kellene ma is eljárni egy nem engedélyezett tünti esetében" - Nekem már a tüntetés és az engedély szavak egy mondatban szerepeltetése is értelmezhetetlen. A tüntetés demonstrálja a nép erejét és elkötelezettségét a hatalommal szemben. Az egész logikátlan, ha ehhez a hatalomtól kell engedélyt kérni!

"Manapság nem tartanak ilyen tanfolyamokat?" - De tartanak és járnak is szorgosan. (Ténylegesen észre lehet venni.) Nagyjaink ezzel együtt nyújtják ezt a teljesítményt.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2018.07.17. 09:26:15

A szovjet autószállító vonat csak azért lehetett működőképes, mert ezen a vonalon valószínűleg sem felüljáró, sem alagút nem volt - egyéb esetben a vasúti űrszelvény és a felül szállított GAZ-ok némi ellentétbe kerültek volna... Néha a fejletlen infrastruktúrának is vannak előnyei...:)

Fredddy 2018.07.17. 10:00:14

@Pirx pilóta: az autószállítási tervet teljesíteni kellett, mert jön az NKVD. Vagon? Ja, az nincs....
Én valahogy így képzelem el.

notC 2018.07.17. 14:15:41

@szita szita péntek: "Nekem már a tüntetés és az engedély szavak egy mondatban szerepeltetése is értelmezhetetlen."
Ez így is van és így is helyes! Egy tüntetés szervezőjének kötelessége ugyan bejelenteni a tüntetést, viszont semmilyen hatóság nem tilthatja meg. Azt nem tudom, hogy egy spontán tüntetéssel mi van, de szerintem ahhoz sem kell engedély :-) Ellenben a szabályok (hatóságok) megkövetelik a megfelelő viselkedést, ergo minden résztvevőnek van felelőssége abban, hogy ez be is legyen tartva. Ezért kaptak büntit a momentumos srácok a festékdobálásért.

¿Qué tapas hay? 2018.07.17. 14:19:03

@Pirx pilóta: Ránézésre a rakomány legnagyobb magassága 5000-5200 mm körül van, a tetején kb. 1800 mm széles. Ez magasság szerint már az orosz birodalmi rakszelvénybe is befért volna (legnagyobb magassság 2,46 százseny, azaz kb. 5,2 m). Szélességgel lett volna probléma, mert az csak kb. 1400 mm a rakszelvény felső szélénél. Viszont a becsült méretű rakomány a mai orosz 1-T rakszelvénybe gond nélkül elférne.

pitcairn2 2018.07.17. 14:44:32

@Terézágyú:

efféle "elmés" kommentek helyett inkább művelődj:)

en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_(book)

Palánta 2018.07.17. 19:56:08

@G.Foyle: Igen, én ezt úgy ismertem, hogy Buzz Aldrinék annyira maximalisták és profik voltak, hogy csakis eredeti helyszínen voltak hajlandók forgatni.

szita szita péntek 2018.07.17. 21:43:46

@notC: "Egy tüntetés szervezőjének kötelessége ugyan bejelenteni a tüntetést, viszont semmilyen hatóság nem tilthatja meg. " - Tévedsz.

bioLarzen 2018.07.17. 22:05:19

@Csokis: "A fakabát nem a telepített poszt szürke bódéja volt?"

Ez a mai napig folyó vita: a - magyarázat szerint a mínuszos időkjárásban nyikorgósra dermedő (és ekkor amolyan fa-szerű hangot kiadó - kabát vagy a fa redőrbódé... Amennyire tudom, a mai napig nincs biztos válasz.

Amúgy én is a kabátos megoldást ismrtem, de nyilván én sem tudhatomm, hogy jól-e...

gigabursch 2018.07.18. 07:39:18

@teéjesenmindegy:
Elveszi feleségül azt is...
:-)

gigabursch 2018.07.18. 07:47:51

@szita szita péntek:
Főleg, hogy az AEÁ-nak Japán azért kellett, mert az az ugródeszka Kína gazdasági bekebelezéséért.
S ez tulajdonképpen meg is történt.
Kína brutálisan függ az AEÁ-tól, mert az AEÁ őrületes mennyiségű hitelt vett fel tőle.

(Minap hallottam pont erre a hasonlatot a rádióban: Ha egy baktól felveszel egymilló Ft kölcsönt: függesz a banktól. Ha felveszel ezermilliárdokat dollárból: A Bank függ tőled.)

pitcairn2 2018.07.18. 09:39:06

@gigabursch:

az USA termelőkapacitások döntő többsége már Kínában van...

az USA sokkal jobban függ Kínától, mint Kína az USÁ-tól...

a Kína-USA nexus egyre inkább olyan centrum-periféria kapcsolatra kezd emlékeztetni

ahol Kína a fejlett centrum

és az USA a fejletlen periféria...

pitcairn2 2018.07.18. 09:40:23

@gigabursch:

ja és minek finanszírozzák az amerikai fogyasztást a kínaiak,ha pl. saját maguk is el tudják fogyasztani azt?:)

a termelőkapacitásokat már megkapták az USÁ-tól, többet már nem kaphatnak tőlük...

pitcairn2 2018.07.18. 09:41:45

@gigabursch:

a bankos hasonlatos is számos sebből vérzik, hiszen 2008 óta brutálisan világossá vált, hogy a piacidegen, kollektivista bankokat de facto közpénzből mentik meg...

gigabursch 2018.07.18. 11:22:07

@pitcairn2:
No, mind a háromra...
Igen, igazad van, de az átlagember szintjén mindig az egyszerű hasonlatok működnek...

gigabursch 2018.07.18. 11:58:00

@pitcairn2:
No, mind a háromra...
Igen, igazad van, de az átlagember szintjén mindig az egyszerű hasonlatok működnek...

fairlane 2018.07.18. 13:40:35

@pitcairn2: Ezek csak sztereotípiák, Józsi bácsi markáns, mindenhez is értő véleménye, melyet a kocsma pultjához támaszkodva ad elő a nyolcadik nagyfröccs után az USA-ról és Kínáról.

pitcairn2 2018.07.18. 15:41:53

@fairlane:

ez inkább a te "bölcs" hozzászólásodra illik:)

PS. eszkábáltam neked némi kvantitatív illusztrációt a fred-en az USA-Kína erőviszonyok alakulása tárgyában:)

fred.stlouisfed.org/graph/?g=kkvU

fareszjó 2018.09.04. 08:29:46

Nekem fura egy kicsit, hogy a német háborús képen nem látok sehol romokat? Persze az is lehet, hogy egy kisebb városban vagy faluban készülhetett, ahol csak átrohantak a katonák. Viszont az tényleg meglepő, hogy egy lengyel katonának megvan a fényképezőgépe több évnyi hadifogság után....

butyko 2019.03.17. 21:49:03

A szovjet vasutas képhez csak annyit,hogy valaki biztosan Lenin-rendet kapott a vasúti teherszállítás kapacitásának 50 % növelésért,külön anyagi ráfordítás nélkül. Talán még utcát vagy általános iskolát is neveztek el róla. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.08. 20:10:49

Nagytudású fazbúk kommentelők!
Az Ascona (Ez kéne...) hátulja van lebontva, nem az eleje.Nincs semmilyen elsőbbségadás, meg jobboldali közlekedés, hanem a tankos gyerek b.szott tartani a követési távolságot.
Vagy esetleg az Ascona piros lámpánál egyes helyett rükit kapcsolt és padlógáz hátrafelé...
:D
süti beállítások módosítása