London 1927-2013

2014. szeptember 11. JTom

A húszas években Claude Friese-Greene beutazta az Egyesült Királyságot színes kamerájával és lefilmezte az országot. Túrája Londonban ért véget. Ezt a megfakult anyagot restaurálta a Brit Filmintézet (BFI) és most mellévágva láthatjuk a jelenlegi Londont is.

BFI 1927.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr136606651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.09.11. 07:56:30

Amikor még kisfiú voltam, azt hittem, hogy régebben tényleg ilyen szép, meleg színek voltak, mint ezeken a kétszínű filmeken, és a kéket is tartalmazó felvételeket visszataszítónak találtam.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.09.11. 11:10:44

@Andrassy Gabor: :D
Nekem az ilyen színséma = nosztalgia. Mintha éltem volna abban az időben, és már láttam volna, olyan érzést kelt.

Bikli néni 2014.09.11. 11:13:56

@Andrassy Gabor: Én meg a régi színes felvételek láttán mindig meglepődöm, mert a sok fekete-fehér után valamiért hajlamos vagyok azt hinni, hogy száz éve még maga a világ is fekete-fehér volt. :D

A videó csodálatos, köszönöm!
Az aláfestő zene micsoda? Mozart, azt megismerem, de sajnos ennél pontosabbat nem tudok :(

Andrassy Gabor (törölt) 2014.09.11. 12:19:10

@Bikli néni: Pedig nem. Sokkal színesebb volt, mint a mai. A régiek szívesen és merészen színeztek, és nem volt minden ilyen lucsokszínű, mint ma. (Kivéve az iparvárosokat. Mert a szén azért randa munkát csinál.)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.09.11. 13:05:34

@Bikli néni: Nem, nem Mozart.
Pachelbel - Canon In D Major
süti beállítások módosítása