A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr948683334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SLes 2016.05.04. 00:23:33

Tudnék válogatni. De a rózsaszín uszkár kicsit sok.

nandras01 2016.05.04. 01:41:44

közismert igazság, hogy a pénz nem boldogít.
bár az is igaz, hogy inkább vagyok gazdagon boldogtalan, mint a híd alatt...

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 05:36:28

Nem sokáig fognak már vigyorogni a liberális oligarchák. Előbb-utóbb lecsap rájuk a nép vasökle, s vissza lesz véve tőlük az elsíbolt vagyon. Ők pedig mennek családostul életfogytig a munkatáborba.

szeme közé, laposan! 2016.05.04. 07:33:46

Ejj, az a top10ezres néni a 2. képen...! :) Amúgy köszi, hogy ilyen sok képet toltál nekünk, ez így reggel eléggé felvillanyozó, hogy miket lehet elérni az életben. Megyek is dolgozni! :)

Ditpet 2016.05.04. 07:37:42

Mintha Columbo vagy James Bond filmekből látnánk részleteket.

camell · http://indafoto.hu/camell 2016.05.04. 08:25:05

@Ditpet: Igen, igen, de néhány képen inkább a Miami Vice.

aaaaaaaaaaaaaaaa 2016.05.04. 08:35:13

akkor még nem volt divat a mellplasztika (2., 18. kép) :)
kéne egy olyan kétéltű autó...

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.05.04. 08:46:39

A karácsonyfa a medencében kissé bizarr...
Az 5. képen látható mediterrán villa viszont teljesen vállalható...én vállalnám is. :)

pitcairn2 2016.05.04. 08:58:12

@BircaHang Média szerkesztősége:

elit mindig mindenütt van, 1917 után a New York-ból és Zurich-ből érkezett - ki tudja ki által feltőkésített/támogatott - "elvtársak" is luxusvillákat és Rolls Royce-okat zabráltak maguknak:)

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2016.05.04. 09:03:11

hú, hát ízlés azért nem mindig volt... némelyik határozottan ijesztö. A képek se túl jók, azt gondolnám, hogy amatör készítette. Még ami jól nézne ki (a pirosfüggönyös, baldachinos csaj), ott is belelóg az a kék matrac, vagy mi, váá. :D

Ettöl függetlenül azért van pár enteriör illetve kert, ami jöhetne, egyefene.

(izé, remélem, világos, hogy azért, mert szerintem nem volt profi a fotós, az nem a bolgnak kritika, imádtam ezt a sorozatot IS, tök érdekes volt)

pitcairn2 2016.05.04. 09:20:49

@Nils Holgersonné:

az ízlés relatív, nagyon jópofa dolgok vannak az USÁ-ban:)

America's Castles (A&E)
www.youtube.com/playlist?list=PLFDF36C7133D00E8A

Namely 2016.05.04. 09:59:13

Kifejezetten szimpatikusak (kivéve a rózsaszín kutyát, és a felette lévőt), ellentétben a mai majmokkal, akik teleszórják a közösségi médiákat a feltűnési viszketegségük melléktermékeivel.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2016.05.04. 09:59:44

@pitcairn2: jó, mondjuk olyan dolgokra gondoltam, mint a negyedik képen, ahol se anyuka ruhája nem illik (színileg) az enteriörbe (stílusra igen), se a gyerek ruhája anyukához, meg a szobához (se színben, sem stílusban nem passzol).
Mostanában ilyenre azért legalább a fényképész figyel.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2016.05.04. 10:03:58

@pitcairn2: vagy az a fehér hálószoba a csipkés, magasanzárt hálóingü asszonykával. Lehetne nagyon menö is, de vmiért még sem az.
Az utolsó kép ilyen szempontból viszont nagyon jó kompozíció: a pa´r ruhája összeillik, a börönd színe, meg a (véletlenül) elsuhanó biciklis ruhája meg keretezi az egészet.

az apuka a motorjával is fura, illetve a lányai, akik valami teljesen mást csinálnak pózolás helyett :D nyilván filmre nem kattingatott az ember ezret, de talán belefért volna még pár próbálkozás a családi büdzsébe ;)

advocate1 2016.05.04. 13:09:32

Jó annak akinek jó!
Egy biztos, a pénz nem boldogtalanít!

KaPé 2016.05.04. 16:39:36

Képaláírások nélkül elég uncsi.

Zemöki (kona) 2016.05.04. 17:59:25

Valami azt súgja nekem, hogy ez nem a felső tízezer, hanem a rongyrázó újgazdagok. Különben mindegy, elég fárasztó lehet ilyen díszletek között bizonyítani állandóan.

2016.05.04. 18:24:02

Zsír! Az elsőn nem Schmitt Pál az? :)

WhiteFalcon 2016.05.04. 18:47:38

A képek nézésébe merülve elfelejtettem, hogy ezek a 60-70-es években készültek, még az autók sem feltétlenül utalnak az időszakra. Ebből viszont azt a következtetést vonom le, hogy a(z) (új)gazdagék ízlése semmit sem változott (javult?)...

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2016.05.04. 19:52:30

@Könyveslány: Basszus, én is azt néztem. Szerintem de.:)

Egy dolog stabilan kiderül belőlük, hogy szeretik a vizet.

gabigyerek 2016.05.04. 21:26:26

@szeme közé, laposan!: valóban ott van, de azért a biztonság kedvéért én a vörös baldachinos nénit (m.cdn.blog.hu/ri/ritkanlathatotortenelem/image/felso10ezer/19.jpg is elvinném! :D

ZON 2016.05.04. 21:31:22

Az 5. képen a Hesketh motor már a 80-as évek elejét jelzi.

Adujis 2016.05.04. 21:58:24

@KaPé: Nah igen, én is csak végiggörgettem :/

protézisesh 2016.05.05. 08:25:56

@szeme közé, laposan!: ezt nem ELÉRNI lehet, ezek beleszülettek...

A baj az, hogy a mostani rezsim (meg a rendszerváltás óta gyakorlatilag az összes) mégis azzal próbálkozik, hogy elérje ezt a szintet. :(

pitcairn2 2016.05.05. 09:48:27

@protézisesh:

azért vannak kivételek, pl. ez a tanyasi gyerek még a svéd szocializmus mellett is milliárdos lett

en.wikipedia.org/wiki/Ingvar_Kamprad

pitcairn2 2016.05.05. 09:50:45

@protézisesh:

persze ő - J.D. Rockefellerhez hasonlóan - már gyermekként is bizniszelt:)

en.wikipedia.org/wiki/Ingvar_Kamprad#Career

őstehetség...

pitcairn2 2016.05.05. 09:57:28

@Nils Holgersonné:

a fene tudja, pl. a Hofburg kapcsán még élénken él bennem Franz Josef tábori vaságya, ill. Erzsébet királyné bordásfala

www.hofburg-wien.at/en/things-to-know/imperial-apartments.html

efféle formabontó megoldásokhoz képest ezek kifejezetten konzervatív képek:)

2016.05.05. 13:42:35

@BircaHang Média szerkesztősége: Föl föl, ti rabjai a Földnek... Hülye!

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 13:55:20

@pityókabor sommelier:

Mi a gond? Szerinted jó bárkinek is, hogy élősködő kuláktőkések lefölözik az emberiség munkáját, s a pénzt arra költik, hogy pezsgővel mossák 18-emeletes jachtjukat, meg kaviárral etessék a galambokat fél négyzetkilométeres birtokukon? Kinek jó ez? Senkinek.

2016.05.05. 14:00:51

@BircaHang Média szerkesztősége: Már hogyne lenne jó? Kimondottan jó példáut a pezsgőkészítőknek, a szőlőtermeszetőknek, az üveggyártóknak, a hajóépítőknek, a fakitermelőknek, a motorfűrészgyártóknak, a halászoknak, a hálókészítőknek, a galambtenyésztőknek.

2016.05.05. 14:09:06

@BircaHang Média szerkesztősége: Ne aggódj, azt majd sztalinelvtárs megoldja. Rohadt szemét komcsik!

pitcairn2 2016.05.05. 14:38:41

@pityókabor sommelier:

sztalin elvtárs pazarlásához képest a cár atyuska kifejezetten olcsó opció volt:)

pitcairn2 2016.05.05. 14:41:44

@BircaHang Média szerkesztősége:

különben az oligarchák per definitionem kollektivizmusban utaznak, egy masszívan individualista társadalomban nem nagyon megy az a fránya "lefölözés":)

Whiskey Rebellion U.S. History
www.youtube.com/watch?v=YXIwNlWnuVw

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2016.05.05. 14:42:16

Nagyon jó képek, gratula! De a ki-kicsoda képalírások tényleg nagyon hiányoznak, így inkább egy nyálat csorgattató képáradat.

A házak 90%-a sokkal jobb, mint a mai rongyrázó, műmájer giccsparádék (amiket főleg az USA millimosai építtetnek). Némelyik kifejezetten gyönyörű és kiváló tervezés.

A fotós kiváló munkát végzett, látszik, hogy értett a szakmájához, az akkori technikai feltételek mellett (is), de akár mai szemmel is, ezek nagyon jó fényképek.

@Nils Holgersonné: Tévesen ítéled meg a fotós munkáját, ne a mai, digitális világot vedd alapnak! Akkoriban már eleve sokkal nehezebb volt jó fényképet készíteni, mert nem voltak a maihoz hasonló mindentudó csodamasinák, meg képfeldogozó szofverek! Pl. már az siker volt, ha egyáltalán jó volt exponálva a kép (nem volt túl világos/sötét), de ezen kívül még sok dolgot figyelembe kellett venni már a fotózáskor (színhőmérséklet, perspektíva torzulás stb.). Ezek a fotók láthatóan profi munkák, a technikai részek és a beállítások, komponálás is.
Emellett nem a fotós felelőssége, munkája, hogy összeválogassa a modellek ruháit. Főleg nem, ha portréfotózáskor milliomosok a fotózás alanyai.

arncht 2016.05.05. 14:42:33

A penz nem boldogit, de nekik eggyel kevesebb okuk van buslakodni :) nem tunnek szomorunak.

2016.05.05. 14:52:06

Ma már a csúcsgazdag szint jóval efelett van. Sok néger hip-hop előadó, celeb, amerikai élsportolók, azok lotyói (Kardashian-klán), emirátusi aranyifjak, svájci, brit magániskolák újgazdag növendékei ezeknél felháborítóbb és cifrább képekkel nyomul a neten. Dom Perignonnal leöblített arany WC kagyló. Százdollárossal meggyújtott szivar. Szelfizés kokainos orrú topmodellekkel. Luxusautók az iskola parkolójában.

Szóval ezek a fotók még ártatlanok. Ma sok nyugati vagy indiai, kínai felső középosztálybeli él így, ha máskor nem, a nyaralásán. Olyan ügyvédek, orvosok, mérnökök, vállalkozók, akik még dolgoznak, de már van mit a tejbe aprítani.

Aztán vannak azok a celebek, színészek, akik úgy hivalkodnak, hogy közben szentnek állítják be magukat. George Clooney, Angelina Jolie stb. Menekültpátyolgató, feminista, éhező afrikais, dalai lámás, mentsükmegazelefántokat környezetvédő kampányok, amik ugyanúgy a hivalkodást szolgálják, mint pucér orosz modellcsajok fenekéről kokaint felszívó celebek szelfijei.

kewcheg 2016.05.05. 14:53:07

Az első kép: milyen stílus az, aki kiteszi középre a parkba az SL Mercijét és azzal fotózkodik? A tizedik kép egy SZOT üdülő, lehet hogy panel, semmiképpen nem hi society.
A palotabelsőknél, meg még néhány esetben van olyan gyanúm, hogy nem khm.khm ..nem zsidó-keresztény hátterű országokban készültek, hanem olyan szaracén országokban, ahol a 60-as 70 -es évek tényleg modern volt a mához képest. ( Esetleg Irán, Irak, Libanon)

2016.05.05. 14:57:41

@pitcairn2: No igen, a fajtádnak még mindig szüksége van egy atyuskára. Mikor fogsz végre felnőni?

2016.05.05. 14:58:19

@pitcairn2: Bocsi, ezt a bircának szántam.

2016.05.05. 14:59:04

@BircaHang Média szerkesztősége: azt ugye tudod, hogy luxusra való igény, pénzéhes vállalkozók meg aljas hódítási ingerek nélkül ma nem lenne se számítógép, se olcsó repülés, se autók, se semmi. Valahogy a kommunista, szocialista társadalmak sose voltak innovatívak. Esetleg a hadiiparban alkottak valamit, ami sok szenvedést hozott másoknak.
A kínaiak is azóta gennyesen gazdagok és fejlődnek villámgyorsan, mióta kapitalistábbak a nyugatnál.
A csúnya kapitalista kielégíti az üveggyöngyök vagy ájfón iránti igényünket, ebből meggazdagszik. Voltak ennél rosszabb társadalmak is a világon.

2016.05.05. 15:09:18

@bestpixel: teljesen igazad van a fotókkal kapcsolatban, ezek jó képek. Csak sajnos mindenki abból indul ki, hogy ma Pistike a lakótelepi kis félszobájában freeware képszerkesztő software-rel hogy megmanipulál mindent, aztán rá se ismer az ember a helyszínre. Az analóg korszakban picit más volt a mérce, én akkor kezdtem a fotózást, napokig, míg a laborban volt a filmem, nem tudtam, hogy milyen lett a felvétel. Én még hívtam elő meg csináltam nagyításokat otthon a fürdőszobában berendezett sötétkamrában. Nekem még marta fekélyesre a körömágyamat metol-hidrokinon hívó.

A házak, helyszínek is nagyságrendekkel ízlésesebbek, igényesebbek, mint a mai trash celeb Kanye West, Kim Kardashian, Ozzy Osbourne giccsparádé villái.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 15:16:57

@karandash:

A két dolog között nincs közvetlen kapcsolat.

A tőke és a tőkés nélkül nem megy, de tőkekoncentráció nélkül igen.

szófogadatlan prókátor 2016.05.05. 15:23:29

@Könyveslány: ugyanez jutott eszembe nekem is a kép láttán!!:))))))))))))))))))))))))

degeco 2016.05.05. 15:23:33

@karandash: Ozzy-t a szadra hiába ne vedd! Ott inkább Sharon a szarkevero!
Nem vagyok biztos benne, hogy minden kép a 60as években készült és mind a felső 10ezerrol. És nem mind jó, sőt sok inkább rossz.
Tipikus hatásvadász akarom mondani klikkvadasz cikk

pitcairn2 2016.05.05. 15:28:01

@BircaHang Média szerkesztősége:

a tőkekoncentráció felé pedig a kollektivizmus vezet,

minél nagyobb a kollektivizmus annál nagyobb a tőkekoncentráció

pl. Észak Korea lényegében néhány család birtokában van...

pitcairn2 2016.05.05. 15:30:26

@karandash:

speciel Mao sem kis pályázott:

egyenesen a Tiltott Városba telepedett be

Lenin bá is a Kremlben lakott:)

ott is megvolt a - de facto - __szuper-gazdag krém__ csak nagyon kevesen voltak...

erol 2016.05.05. 15:38:26

Némelyik kép olyan mint amikor a múzeumban fotózzák egymást a turisták.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 15:39:08

@pitcairn2:

Dehogy van. Észak-Korea egy szervezet kezében van, nem egyes személyekében. Marxista diktatúra.

pitcairn2 2016.05.05. 15:42:37

@BircaHang Média szerkesztősége:

de facto mindig __egyének__ gyakorolják a "kollektív" tulajdonjogokat...

minél centralizáltabb a rendszer annál kevesebb ember...

GrenAbla 2016.05.05. 16:03:25

A lepukkant lepra olasz háztetőset (7. kép) nem igazán értem, meg a rozzant SZOT-üdülőset sem (10. kép). Többi okés. :)

GrenAbla 2016.05.05. 16:05:49

@Namely: valszeg a képen szereplők is teleszórták volna a közösségi médiát, ha akkoriban lett volna olyan. :) Lásd: hívtak fotóst, hogy fotózza le, amikor spontán gazdagkodnak. :D

pitcairn2 2016.05.05. 16:25:37

@BircaHang Média szerkesztősége:

különben nem véletlenül hoztam a koreai példát:)

Kim dynasty (North Korea)
en.wikipedia.org/wiki/Kim_dynasty_%28North_Korea%29

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 17:02:24

@pitcairn2:

A szovjet legfelsőbb vezetők életszínvonala nem volt magasabb, mint egy amerikai kisváros bankfiókja elnökének. Igen, ez a szovjet átlag 20-szorosa volt, ez tény, de messze egy nyugati milliomos szintje alatt.

manes 2016.05.05. 18:23:53

A 22-s képen lévő házacskában ellaknék. A kertemből tudnék pecázni :):)

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 19:01:13

@pitcairn2:

Nagy különbség, hogy ez a jog személyes vagy pozícióbeli. Óriási különbség.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 19:03:22

@pitcairn2:

S amikor megbukik a rendszer Koreában, vajon mi lesz a Kimekből? Marad nekik valami? Csak az, amit időben kiloptak nyugati bankokba, De az, ami felett Koreában rendelkeznek nem az övék jogilag most se.

Míg egy nyugati oligarcha helyzete felhőtlen. Vagyona egyéni, akkor is az övé lesz, ha megváltozik helyzete a világban.

pitcairn2 2016.05.05. 20:59:54

@BircaHang Média szerkesztősége:

"A szovjet legfelsőbb vezetők életszínvonala nem volt magasabb, mint egy amerikai kisváros bankfiókja elnökének"

ilyen alapon a cárnak sem volt ennél magasabb életszínvonala

visszavonultan élt a családjával egy vidéki kastélyban és abban is csak néhány tucat szobát lakott be a család

+ őfelsége leginkább csak katonai egyenruhában mutatkozott...

nem vitte túlzásba a külsőségeket...

pitcairn2 2016.05.05. 21:04:27

@BircaHang Média szerkesztősége:

speciel a bukás után a cári családnak se maradt semmi, pl. Olga nagyhercegnő egy lerobbant kis garzonlakásban végezte Torontóban

www.dailymail.co.uk/news/article-2846594/From-Winter-Palace-tumbledown-semi-North-America-Decline-Russian-duchess-sister-Tsar-imperial-splendor-turned-humble-life-Canada.html

Kimék legalább már - előrelátóan - kisíboltak néhány milliárd USD-t a birodalmukból:)

Kim Jong-il keeps $4bn 'emergency fund' in European banks
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/northkorea/7442188/Kim-Jong-il-keeps-4bn-emergency-fund-in-European-banks.html

pitcairn2 2016.05.05. 21:08:34

@BircaHang Média szerkesztősége:

a szovjet és a cári rendszer között én csak az alábbi eltéréseket látom

1. fokozódott a zsarnokság
2. fokozódott a vagyonkoncentráció

de facto a kommunista államokban voltak a legszélsőségesebb társadalmi különbségek

és ez ma is így van...

World’s Greatest Wealth Inequality, Kim Jong-un Has $5 Billion Cash, While People Starve
aun-tv.com/2014/08/worlds-greatest-wealth-inequality-kim-jong-un-has-5-billion-cash-while-people-starve/

tükörfúró 2016.05.05. 21:20:38

Időgépet akarok, MOST !! :D

2016.05.06. 03:13:17

@BircaHang Média szerkesztősége: tehát ha az elnyomó olyan vacak rendszert hoz létre, ahol senki se él jól, a tömegek nyomorognak, az elit is csak hozzájuk képest gazdag, közben nincs innováció, nincsenek alapvető jogok, szolgáltatások, a környezetet lepusztítják, akkor az miért is jobb annál a gaz kapitalista rendszernél, ahol az elit nagyon gazdag, de a munkás is hozzájuk mondjuk egy autóhoz több éves várakozás nélkül.

2016.05.06. 03:19:15

Nem tudom feltűnt-e, de nincs köztük elhízott nő. Szépek, karcsúak. Ennyit arról a feminista mítoszról, hogy régebben a kövér volt a divat.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 05:51:34

@pitcairn2:

A cári családnak komoly magánvagyona volt.

Ne keverd a vagyont és az életstílust. Mai nyugati oligarcha is van, aki nem éli a felső tízezer életstílusát. Mert nem vonzza, nem ez érdekli, Pl. Soros életstílusa messze elmarad attól, ami vagyonából következne: kb. egy jól fizetett közepes méretű banki gazgatójának életviszonyai vannak, de nincs se szigete, se hatalmas hajó, se óriásrepülő, se értékes gyűjteménye., se furcsa és drága hobbi.

Szóval az egy dolog, hogy mennyi a vagyonom és más kérdés, hogy szeretem-e a fényűzést. Ez egyéni jellem kérdése. Diktátorok is vannak, akik sosem fényűztek, pedig rendekezésükre állt az egész ország, lásd pl. Hitlert, Sztálint, Kádárt, Fidel Castrót.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 05:56:44

@pitcairn2:

Hazafi volt a cár, nem mentett külföldre semmit, ennyi az egész. De az országon belül ő volt az egyik leggazdagabb ember.

A volt bolgár cár is hasonlót mesélt. Tudták, hogy van egy számla Svjcban, Amikor 1946-ban kirúgták a családot Bulgáriából, az anyja elment Svájcba megnézni a számlát. Kiderült: 12 ezer frank az összege. Nem kis pénz (ma értéke ez lehet kb. 200 ezer euró), de mondjuk nem erre számítan az ember egy cárnál.

Szóval maga a cár elment dolgozni szépen, amikor felnőrr. Utána ismét gazdag lett, de csak mert a felesége az egyik leggazdagabb spanyol arisztrokrata család tagja... :-)

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 06:00:29

@pitcairn2:

A szovjet és a cári rendszer 2 teljesen más rend, minden szempontból.

A kommunizmus mindenhol csökkentette a társadalmi különbségeket. Gondolj a Kádár-rendszerre. A felső osztály egyszetűen nem létezett, nem volt senki milliomos. A politikai elit se élt magasabban egy erős középosztálybeli szintnél. Van rálátásom, mert a másodunokatestvérem komoly pozicíióban volt az MSZMP KB-ben, a nagybátyám pedig ugyanott sofőr volt.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 06:02:09

@karandash:

A marxista diktatúra nem megoldás semmire, ez tény. De nem is mondtam, hogy az lenne. Ez vizont nem jelenti azt, hogy a liberális kapitalizmus jó lenne.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 08:30:44

@Hóhér az utolsó barátod:

Erre a következtetésre mi alapján jutottál? Elméleti vagy gyakorlati alapon?

pitcairn2 2016.05.06. 08:57:34

@BircaHang Média szerkesztősége:

te meg ne keverd a tulajdon jogi fikcióját a tulajdonjogok de facto gyakorlásával:)

ami pedig a "fényűzést" illeti

az bizony jelentős részben __kísérleti fogyasztás__...

azaz

nélkülözhetetlen az innovációhoz...
(vkinek ki kell próbálni a méregdrága kísérleti termékeket...)

lényegében minden mai létszükségleti cikk luxuscikként indult...

+ a "fényűzés" másik fele meg __mecenatúra__ (nem véletlenül mutogatja a turisztikai ipar az egykori potentátok palotáit, kastélyait a jónépnek manapság...)

a vörös cárok által összegründolt segghülye presztízsberuházások csendben porladnak az orosz countryside-ban, ezzel szemben a cári palotákba milliószámra ömlenek a pénzes nyugati turisták...

pitcairn2 2016.05.06. 09:00:17

@BircaHang Média szerkesztősége:

"Hitlert, Sztálint, Kádárt, Fidel Castrót. "

sokkal több értelmetlen presztízsberuházás kötődik ezekhez az emberekhez, mint a korábbi koronás uralkodókhoz...

és az általuk összegründolt projektek __gazdasági értéke__ is sokkal csekélyebb...

pitcairn2 2016.05.06. 09:04:16

@BircaHang Média szerkesztősége:

a SZU-ban a cári rezsimhez képest drasztikusan csökkent a de facto tulajdonjogokat gyakorló emberek száma...

PS. a kommunista világot pedig ha lehet ne a Kádár érával reprezentáljuk, nem véletlenül hívták ezt a helyet a legvidámabb barakknak...

megjegyzem a __valódi__ társadalmi különbségek még a Kádár érában sem csökkentek érdemben pl. a Horthy rezsim idején létező társadalmi differenciákhoz képest

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 09:10:22

@pitcairn2:

Ez lehet, de itt nem erről volt szó, hanem a magánvagyonról és az életvitelről.

Sztálin a Kreml egy darab szobáját lakta, vaságyon aludt, s volt vagy 10 váltás ruhája: tök ugyanaz.

Igen, az átlag szovjet polgárhoz képest fényűzően élt: minden nap sült húst evett és bort ivott, de normális ésszel mérve ez azért mégse tehető be a valódi fényűzés kategóriájába.

Hitler kb. ugyanez a kategória, sőt ő még az étellel is spórolt.

slowmotion 2016.05.06. 09:14:43

Szauszfork Rencs már bele sem fért a válogatásba? :)

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 09:17:24

@pitcairn2:

A cár alatt minden társadalmi osztály megvolt a nincstelen paraszttól a milliárdosig, maga a cár is az egyik milliárdos volt. Leninék alatt meg lassan mindenki egyformán szegény lett, kis különbségekkel.

Kétlem erősen, hogy Horthy alatt nem voltak nagyobbak a különbségek, mint Kádár alatt. Horthyék alatt a legszegényebb réteg a mezőgazdasági idénymunkások voltak, átlag havi 40-50 pengő jövedelemmel, amiből éppencsak az éhenhalás volt elkerülhető. Egy egyetemi tanár meg keresett 500 pengő körül alapszinten (Horthy kormányzói fizetése 5 ezer pengő volt egyébként.)

pitcairn2 2016.05.06. 09:29:10

@BircaHang Média szerkesztősége:

"Sztálin a Kreml egy darab szobáját lakta, vaságyon aludt, s volt vagy 10 váltás ruhája: tök ugyanaz."

ilyen luxusvilla mellett erősen kétlem, hogy pusztán egy szobája lett volna a Kremlben...

La Dacha de Stalin en Kuntsevo
www.taringa.net/posts/imagenes/13406543/La-Dacha-de-Stalin-en-Kuntsevo.html

a szocsii háza sem volt rossz...

stalin's dacha sochi
www.google.hu/search?q=stalin%27s+dacha+sochi&biw=704&bih=455&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiAs8rb9cTMAhVBKsAKHTKqBYgQsAQIHA

és persze a cári ingatlanokat is szabadon használhatta

pl. Jaltában is effélében látta vendégül a nyugati "uralkodókat":)

Livadia Palace
en.wikipedia.org/wiki/Livadia_Palace

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 09:34:01

@pitcairn2:

Azok mind állami ingatlanok. Ezen az alapon számold Obama vagyonához a Fehér Házat...

pitcairn2 2016.05.06. 09:38:15

@BircaHang Média szerkesztősége:

a avlóság helyett a jogi fikciók világában élsz

a kommunista rendszer újratöltött királyi abszolutizmus volt...

azaz

a cári rendszer kreatív továbbfejlesztése.)

Namely 2016.05.06. 10:05:12

@GrenAbla:
Szerintem nem. Nézz bele az arcukba, és nyomát sem láthatod annak az önelégült stílusnak, ami manapság van (manapság, ha valakit kineveznek osztályvezetőnek, már az is elfelejt visszaköszönni másoknak). Ezeket, kevés kivétellel, még úriembernek nevelték, erkölcsök mentén. Akkoriban még volt társadalom, ma már csak emberek élnek egymás mellett.
Szerintem.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.05.06. 12:05:36

@tujapecér: @protézisesh: az aktuálpolitikla TILOS a blogon, kérem tartsátok be a szabályt. köszönöm.

Catherine Morland 2016.05.06. 14:46:11

következöket ismertem fel:
2. Patty Hearst
3.Principessa Colonna és fia, Prospero
15. Barbara "Babe" Paley
16. Jacqueline Comtesse de Ribes
17. Marisa Berenson
29. Joan Collins
30. Gloria Guiness
31. Melina Mercouri
37. és 42. C.Z. Guest

Catherine Morland 2016.05.06. 15:00:48

32. Lady Daphne Cameron
35. Alice Topping
36. Tania Mallet

Catherine Morland 2016.05.06. 15:12:20

a legtöbb kép Amerikában készült, sok Palm Beachben, C.Z. Gueströl a Guest család floridai birtokán, Babe Paleyröl a New-Hampshire-i Kiluna-ban, Colonna hercegnöröl a Colonna család római palotájában.
A Colonna római patricius család, az elsö Colonna bíborost 1206-ban nevezték ki, nem a kimondott újgazdagok :-)

Nanenáné 2016.05.06. 16:29:25

@BircaHang Média szerkesztősége: Hahó! És az illiberális oligarchákkal mi lesz?

Hartyáni Ferenc 2016.05.07. 09:16:10

@BircaHang Média szerkesztősége: van egy amerikai hetilapom 1914 - ből, ahol arról cikkeznek nagy elánnal, hogy II. Miklós cár a világ leggazdagabb embere. Kicsit viccesnek találom.......persze, ha a teljes állami vagyont beleszámítom, akkor lehetséges..... :))

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.07. 09:43:52

@Hartyáni Ferenc:

Mint manapság Putyinnál: egymillió eurót sem éri el a vagyona, de a liberális médiák szerint 200 milliérdja van, Persze, ha beleszámoljuk az állami rezidenciákat, meg a transsszibériai vasutat és a Kremlt, meg jegesmedvéket a sarkon, akkor igen.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.07. 09:45:44

@karandash:

Ne feledd: a celebeknél munkaköri kötelesség hivalkodni, ez része a szerepnek. Valószínűleg sokan nem is élvezik ezt, de nem tehetnek mást.

Hartyáni Ferenc 2016.05.07. 09:55:13

@BircaHang Média szerkesztősége: :))))

Persze. A Bajkál tó meg az úszómedencéje......

pitcairn2 2016.05.07. 11:19:31

@Nanenáné:

illiberális oligarcha = "liberális" oligarcha:)

pitcairn2 2016.05.07. 11:24:32

@BircaHang Média szerkesztősége:

de facto minden oligarcha illiberális

a "fővárosuk" is döbbenetesen illiberális alapokon működik

ihol lenne a fejlett világ __legilliberálisabb__ (!!!!) szeglete:)

The (Secret) City of London, Part 2: Government
www.youtube.com/watch?v=z1ROpIKZe-c

no erre mondják azt kérem, hogy

FEUDÁLIS RELIKTUM

igen érdekes, hogy ez lazán "EU-kompatibilis" lett...

a "hátországával" együtt...

The City of London & Its Offshore Empire
theoccupiedtimes.org/?p=2332

pitcairn2 2016.05.07. 11:33:02

@pitcairn2:

ha valaki túl hosszúnak találná az fentebb belinkelt __5 perces__ hihetetlenül informatív kisfilmet az EU ___legilliberálisabb___ szegletéről, akkor annak itt a lényeg:)

youtu.be/z1ROpIKZe-c?t=287

pitcairn2 2016.05.07. 12:12:13

@BircaHang Média szerkesztősége:

"After the 1917 revolution the Massandra Palace was used as a holiday residence by high-ranking members of the Politburo - Stalin, Khrushchev and Brezhnev all stayed here at one time or another."

Massandra Palace
www.blacksea-crimea.com/Places/MassandraPalace1.html

ez még Lenin kastélyán is túltesz:)

pedig az is nagyon PÖPEC!!! :)))

Ленинские горки Lenin Gorki
youtu.be/BY6MwABFS7c?t=358

pitcairn2 2016.05.07. 12:18:44

@BircaHang Média szerkesztősége:

a forradalom __dzsentri__ vezérének még legalább kifinomult ízlése volt:)

youtu.be/BY6MwABFS7c?t=535

visszatérve a legfőbb ellenvetésedre mely szerint az efféle jószág - elméletileg - állami tulajdon

nos ebben igazad van

a kommunista rendszerben az állami tulajdon de facto a politikai hatalom birtokosainak a kezében volt egészen addig amíg hatalomban maradtak...

pl. gondolj itt a Lenin által kisajátított Moszkva melletti kastélyra...

és ez a rendszer alapvetően két dologhoz vezetett:

1. végül mindent lelaktak, feléltek (elvégre a vagyon élvezete a politikai hatalom birtoklásának a függvénye volt)
2. gyilkos küzdelem folyt a politikai hatalomért...

_Neville 2016.05.07. 19:00:09

@BircaHang Média szerkesztősége: S bizonyos értelmiségi életpályák (pl. a tanári) is akkor voltak utoljára igazán megfizetve. Pl. egy 10 év fölötti munkatapasztalattal rendelkező gimnáziumi tanár simán a felső-középosztályhoz tartozott a Horthy-korszakban.

pitcairn2 2016.05.08. 00:48:51

@_Neville: @BircaHang Média szerkesztősége:

hát nem tudom, hogy mennyire lehet komolyan venni a marxist.com honlapot, mindenesetre érdekeseket ír:)

"Later, as the economy developed, the bureaucracy, which accrued vast privileges, consumed ever increasing amounts of surplus value through wages, perks and theft. The ___income differential___ between the managers and workers, officers and soldiers, state bureaucrats and the people of the USSR ___was higher___ than that of the capitalist countries......Under Stalin and his successors the ___bureaucracy___ rose further and further above the working class, reaching levels whereby the top bureaucrats especially were living in ___luxury___"

Wage differentials under Lenin and later under the bureaucracy
www.marxist.com/wage-differentials-under-lenin-and-the-bureaucracy.htm

állítólag a jövedelemegyenlőtlenségek tekintetében 1946-ban jutottak el a csúcsra akkor a szovjet társadalom felső 10%-a több mint 7-szer keresett többet, mint az alsó 10%...

ez a jövedelemdifferencia kenterbe veri a mai nyugat-európai államokat

pl. teljesen bevett dolog volt a 30-as években az, hogy egy nagy ipari üzem vezérigazgatója akár 100-szor is többet keresett egy szimpla munkásnál...

pitcairn2 2016.05.08. 00:55:29

@_Neville: @BircaHang Média szerkesztősége:

itt meg már egyenesen azt ecsetelik (Managing "modernity": Work, Community, and Authority in Late-industrializing Japan and Russia című könyv...) , hogy az 1930-as években a szovjet iparban a jövedelmi differenciák a cári időkben érvényesülő normákat is felülmúlták...

wage differential stalin
books.google.hu/books?id=e9PzMlVrERUC&pg=PA233&lpg=PA233&dq=wage+differential+stalin&source=bl&ots=7pb7e072ws&sig=Q2lksIKv8xJws9nT0aLDyy8U3Zs&hl=hu&sa=X&ved=0ahUKEwjm_9euhsnMAhXCECwKHbjCCU8Q6AEISTAH#v=onepage&q=wage%20differential%20stalin&f=false

pitcairn2 2016.05.08. 01:02:58

@BircaHang Média szerkesztősége:

"Wage differentials increased to the point where social inequality mirrored that in the West."

Stalin and Stalinism
www.leftcom.org/en/articles/2003-08-01/stalin-and-stalinism

pitcairn2 2016.05.08. 01:17:41

@BircaHang Média szerkesztősége:

kemény:)

"In 1932 the party maximum was abolished. Today, the ratio between the minimum and the maximum wage in the working class between 60 rubles and 1,800 rubles is 1 to 30; between the most poorly paid workers (60 rubles) and the most highly paid government officials, engineers, etc. (8,000 to 20,000 rubles per month) it is 1 to 300 and greater."

Erich Wollenberg - Wages and Prices in the Soviet Union
www.marxists.org/history/etol/newspape/ni/vol03/no03/wollenberg.htm

fonaktamas 2016.12.16. 10:19:33

@ZON: igen, és az ott éppen Lord Hesketh a saját V1000-esével :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2022.09.08. 10:15:21

Érdekes válogatás, ha jól látom nemcsak USA de Európa is akad (pl Comói-tó). Azóta rengeteget változott a világ de azért sok minden örök :) . most, hogy a fejlődő országok is kitermelték a maguk újgazdagjait, szerintem vissza is sírjuk a régieket a kínai és orosz milliárdosok életvitele láttán :)

@Littlewood: Kaliforniában a csóró gangos bérházakban is van medence a belső udvaron. A meleg klíma miatt nagy a kihasználtsága és így a vonzereje is. Amennyire láttam, rendszerint több munka van a medencében mint a faszerkezetes tömbházban (utóbbi is klíma adottság).

@BircaHang Média szerkesztősége: pár éve a rigai autómúzeumban (egzostive.com/a-rigai-motormuzeum/#gallery-1484953479_5 ) láttam Brezsnyev Rolls Royce-át amit a fafejű fakezű vezér saját kezűleg zúzott le. Eredeti (törött) állapotban áll ma is a múzeumban (de szép körítésben, a Motormúzeum zseniális hely) , mert a proletárdiktatúra nem rendelkezett eszközökkel egy alapos karosszérialakatoláshoz (meg persze alváz kormánymű motor és egyebek). Azt meg kell hagyni a vén csókost elég kemény fából faraghatták ha nyomok nélkül szállt ki...

Ezek mellett persze voltak (páncélozott) reprezentációs limók a vezéreknek Sztálin óta, bár ezek nem mérhetőek a Rolls-okhoz kényelemben és élményben, bár a birodalom méretét és nyersségét valóban jól reprezentálták. Ahogy az ipart, sok limót is a németektől vittek el 45ben.

Persze repi limuzin sok mindenkinek kellett, amúgy De Gaulle is építtetett magának elnöki DS-t (a Citroen gyűri múzeuma 2018-ban ki is állította a Retrombile.on egzostive.com/retromobile-2018-ds/ mintha most jött volna ki a szalonból). Utóbbi ezért faramuci, mert a gyártó céget sajátkezűleg nyírta ki a 45 után bevezetett adórendszerével. Szóval a szoci / kvázikomcsi intézkedések nem álltak távol az autoriter katonai vezetőktől, csak nyugaton tudták mikor kell abba hagyni (Franco ebben pl többször is zseniális volt).

Azért alapjában véve nagy különbség hogy a fenti milliárdosok jelentős része maga hozta össze a vállaltbirodalmat, ami alapjában véve különbözik a keleti oligarcháktól, akik a kommunisták által összelopott katyvaszt szerezték meg pártkötődések alapján.
Amíg egy Porsche, Ford vagy Quandt család élete összefonódott a vállalat életével, és személyes kvalitásaik nagy szerepet játszottak a vállalat sikerében, a keleti oligarcháknak mindig számolniuk kellett vele hogy egy tollvonással elvesztik a vagyont, ahogy a rendszer már sokszor megtette. Ez azért is sajnálatos mert ha külföldön oroszokkal találkoztam azok egyáltalán nem olyanok voltak mint a róluk kialakult kép (ez még pár keleti országra igaz), ami viszont azt is jelenti, hogy a tehetség jelentős része otthagyja.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2022.09.08. 10:40:10

Most látom ez egy 2016-os poszt a címoldalon?
süti beállítások módosítása