Napi érdekes - 131

2015. október 18. JTom

Szocialista járgányok különkiadás!

1954_belaz-525_troliteherauto.jpg

1954. Belaz-525 szovjet troliteherautó.

1957_wartburg_311_bellevue_2_db_brusszeli_kiallitas.jpg

1957. Wartburg 311 Bellevue. A világon sehol máshol nem készített, egyedi tetőmegoldással két darab Bellevue-t gyártottak a Brüsszeli autókiállításra. Mindkettő gazdára is talált, azonban azóta nyomuk veszett.

1960_lengyel_gyartmanyu_star_25_ln_38_butorszallito_teherauto.jpg

1960. Lengyel gyártmányú STAR 25 LN 38 bútorszállító teherautó.

1961_a_lipcsei_vasaron_az_uj_robur_lo_2500-as_es_simson_motorkerekparok.jpg

1961. A Lipcsei vásáron az új Robur LO 2500-as és Simson motorkerékpárok. regifotok.hu

1970_csepel_rendorsegi_csapatszallito.jpg

1970. Csepel rendőrségi csapatszállító. www.policecars.hu

1971_metroszerelveny_a_keleti_palyaudvar_megalloban_fortepan_11100.jpg

1971. Metrószerelvény a Keleti pályaudvar megállóban. Forrás: FORTEPAN 11100.

1971_videki_utcakep_nagykanizsa_zrinyi_utca_fortepan_16154.jpg

1971. Vidéki utcakép. Nagykanizsa, Zrínyi utca. A helyszín MA. Forrás: FORTEPAN 16154.

1971_wartburg_353_kubel_schwimmwagen_2.jpg

1971_wartburg_353_kubel_schwimmwagen.jpg

1971. Wartburg 353 Kübel Schwimmwagen katonai és polgáriasított verzióban. Valóban tudott úszni, ahogyan a nevéből gondolhatjuk?

1972_korul_lengyel_warszawa_a_magyar_rendorseg_kotelekeben.jpg

1972 körül. Lengyel Warszawa a magyar rendőrség kötelékében. www.policecars.hu

1970-es_evek_csehszlovak_benzinszallito_tartalykocsi_balesete.jpg

1970-es évek. Csehszlovák benzinszállító tartálykocsi balesete.

1972_oktober_23_a_62-es_busz_rakoshegyen_a_ket_sorompo_koze_szorul_ahonnet_hoszzu_sikertelen_manoverezes_utan_sem_tud_szabadulni_es_a_vonat_eluti_csak_a_sofor_vesztette_eletet_az_utasok_idejeben_elhagytak_a_buszt.jpg

1972_oktober_23_a_62-es_busz_rakoshegyen_a_ket_sorompo_koze_szorul_ahonnet_hoszzu_sikertelen_manoverezes_utan_sem_tud_szabadulni_es_a_vonat_eluti_csak_a_sofor_vesztette_eletet_az_utasok_idejeben_elhagytak_a_buszt_2.jpg

1972. október 23. A 62-es busz Rákoshegyen a két sorompó közé szorul, ahonnét hosszú sikertelen manőverezés után sem tud szabadulni és a vonat elüti. Csak a sofőr vesztette életét, az utasok idejében elhagyták a buszt. Ha egyszerűen áttörte volna a sorompókart, akkor megúszhatta volna a balesetet.

1975_a_kecskemeti_mezogep_vallalat_csepel_alvazra_epitett_autobusz_prototipusa.jpg

1975. A Kecskeméti Mezőgép Vállalat Csepel alvázra épített autóbusz prototípusa valószínűleg egy budapesti BNV-n, vagy OMÉK-on.

1981_aro_320-as_roman_kisteherauto_sort_a_havasokba.jpg

1981. Aro 320-as román kisteherautó. Sört a Havasokba!

1983_skoda_furgonet_mindossze_ez_a_harom_prototipus_keszult_belole_bizonyithatoan_a_farmotor_miatt_a_rakodas_csak_az_oldalso_ajton_volt_kenyelmes.jpg

1983. Skoda Furgonet. Mindössze ez a három prototípus készült belőle bizonyíthatóan. A farmotor miatt a rakodás csak az oldalsó ajtón volt kényelmes.

1986_a_hamburgi_kikotoben_csehszlovak_skodak_varnak_az_indulasra_nagy-britanniaba.jpg

1986. A hamburgi kikötőben csehszlovák Skodák várnak az indulásra Nagy-Britanniába

1988.jpg

1988. Ismeretlen helyszín. BKV Ikarus balesete. Valakinek van erről információja?

Cséfalvay Alícia küldte be a baleset helyszínét a Google Street View-on.

Bérczkővi Imre pedig a következőket írja:

"A busz a rákospatakban kötött ki azután hogy egy kamionnal ütközött és a sofőr elrántotta a kormányt és a betont kiütve a patakba csúszott. Rajta voltam az unoka tesómmal hátul álltunk de az első és második ajtó közé estünk .A középső ajtón ugrottam ki de akkor még a hátsó kerék még sebességben volt és forgott .Emlékeim szerint nem volt súlyos sérülés csak zúzódás .Este még a híradóba is bekerült nagy büszkén meséltem hogy rajta voltam. Bocsi még egy infó 31 es busz volt"

Mindkettőjüknek köszönjük!

1989_oktobere_tuntetes_az_ndk-ban_a_rendorseg_vizagyut_is_bevetett.jpg

1989. októbere. Tüntetés az NDK-ban, ahol a rendőrség IFA-ra szerelt vízágyút is bevetett. Egy rendőrségi Wartburg 353 is látható a fotón.

 

<<< ELŐZŐ Napi érdekes

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr877973643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.10.18. 12:25:54

Remek összeállítás ismét, köszönjük! Az egyik kedvenc blogom!

Az orosz troliteherautó nem gyenge. :)

A Skoda Furgonet tervezőit azért megkérdeztem volna, hogy akkor ezt most hogy? Pont a funkciója csökkent jelentősen azáltal, hogy farmotoros volt, nem? Ha meg nem tudták a motort előre rakni, akkor miért erőltették ezt a konstrukciót? Nem csodálom, hogy csak 3 darab készült. :)

A BKV busz balesete nem a Rákospataknál volt? Csak tipp.

AtiSnatch 2015.10.18. 12:26:00

Az utolsó előtti képen megcsodálhatjuk, ahogy egy vadonélő Ikarus, emberektől nem zavartatva, iszik a patakból.

Crip Lee 2015.10.18. 13:38:42

A farmotors Skoda egy evolúciós zsákutca.

Pootj 2015.10.18. 13:54:25

A sehol nem alkalmazott tetőmegoldásnak még neve is van: Landaulet.
en.wikipedia.org/wiki/Landaulet
Prezentációs célokra alkalmazták legtöbb esetben, aztán a Kennedy-gyilkosság után valahogy megkopott a népszerűségük. (Kennedyt nem landaulet kialakításban gyilkolták meg)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.10.18. 14:30:35

@Pootj: ez egy kupé landaulet tetővel. igazából ez lett volna a lényeg, lehet félreérthetően fogalmaztam. ami még érdekes benne az az átlátszó akril fix tető.
az általad linkeltek mind négyajtósak és nem átlátszó a fix-tetőrészük.

Aureliano Buendía 2015.10.18. 15:46:10

@AtiSnatch: szerintem pont az ikaruszpásztor hajtotta le itatásra:)

Alhazred 2015.10.18. 16:15:05

@Crip Lee: megvan az oka, hogy farmotorra váltottak az 1000 mb-vel - mint ahogy annak is, hogy nem igazán fejlesztettek utána rajta :)

én amúgy szerettem a faros 120-asunkat, a trabi után nagy előrelépés volt.

lutria 2015.10.18. 17:10:25

Azért kíváncsi lennék mi abban a poén hogy valszeg egy bennfentes megvásárolja a 2 db Wartburg prototípust majd úgy eltünteti őket hogy a státuszuk:-nyomuk veszett...

dukeekud 2015.10.18. 17:27:17

"1972. október 23. A 62-es busz Rákoshegyen a két sorompó közé szorul, ahonnét hosszú sikertelen manőverezés után sem tud szabadulni és a vonat elüti."

Amelett, hogy ez tenyleg egy ertelmetlen baleset, a durva az, hogy az egy gozmozdony, egy masik korbol.

Pancsuri 2015.10.18. 18:15:30

Ez az osszeallitas foleg a ferfiaknak lehet erdekes, egy csoppet csalodott vagyok-varom a jovo hetit :-)

kewcheg 2015.10.18. 18:24:16

"ha egyszerűen áttörte volna a sorompókart,megúszhatta volna a balesetet..." jól jellemzi az 1972-es és a mai mentalitás közti ég-és föld különbséget. Más embertípus volt.

BluE 2015.10.18. 18:27:14

Micsoda fapados rendőrszállító! :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.10.18. 19:11:00

@policecarshu: sosem tennék olyat.
a Csepelnél úgy tűnhet, pedig nem. ha megnézed a Warszavát látható, hogy a ti feliratotok később került rá.
apropó. mindkettőt te fotóztad?

has 2015.10.18. 19:11:24

@kewcheg: Nem lett volna olyan egyszerű, mert akkoriban nem egy kis műanyag, vagy alu bizbasz volt a sorompó, hanemjó vastag acélcsőből.

has 2015.10.18. 19:14:29

@BluE: Ebből legalább ki tudtak szállni a népstadionnál egy rendes kettős rangadó utáni, nem úgy a puccos kifelé nyíló ajtajú túrista buszból, mert oda elég volt néhány drukker a külső oldalra és már bent is maradtak.

policecarshu 2015.10.18. 19:15:39

@JTom: Természetesen egyiket sem magam fotóztam, csupán rendelkezünk a másodközlési joggal. Érdekelne, hogy hol találtad őket felirat nélkül, de ezt talán érdemesebb lenne emailben folytatni.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.10.18. 19:27:17

@policecarshu: ...és egy kicsit kevésbé gyanakvó hangnemben. ;)
ha tőletek lenne semmibe sem került volna odaírni, ahogy a Fortepannál is megtettem.
emlékeim szerint a Pinteresten, megpróbálom megkeresni, bár még márciusban mentettem le a képadatok szerint.

lezlidzsi84 2015.10.18. 19:36:07

@dukeekud: Az utolsó 424-es gőzmozdonyt 1958-ban gyártották, tehát az utolsó példányok még egész fiatalok voltak a baleset idején. Mondjuk ütközni szar volt vele, mert hiába fogta fel az ütést a hosszú orra, ha megindult a szén hátulról az a vezetőállásban tartózkodókat rányomhatta a kazánra.

1972, október 23. - gondolom vizsgálgatták volna egy ideig a sofőr politikai múltját, ha életben marad...

Tehetetlen Dodó 2015.10.18. 19:39:22

A negyedik, lipcsei képen csak az alsó motor Simson, a középső Earls-villás MZ, a legfelső valószínűleg egy 125-ös guminyerges kis MZ, mint DKW Rt-125 utód, vagy ilyesmi.
Ha jól látom.

Tehetetlen Dodó 2015.10.18. 19:39:56

@A megvalósult amerikai ólom..: Igen, elég sok ment exportra, jobbkormánnyal.

bioLarzen 2015.10.18. 20:14:23

Ismét király sorozat!

A "Kecskeméti Mezőgép Vállalat Csepel alvázra épített autóbusz" 1975-ös modelljénél nem cizellálták sokat a formatervezést - oh, azok a naívan egyszerű idők :D

bioLarzen 2015.10.18. 20:15:55

@A megvalósult amerikai ólom..:
Ezek szerint :)

Anno, még a 90-es években, egy ismerősöm egy fél évet töltött munkaából kifolyólag Izlandon, állítólag egy csomó Trabit (!!!) látott ott...

Imre Ödi Bérczkővi 2015.10.18. 20:16:46

A busz a rákospatakban kötött ki azután hogy egy kamionnal ütközött és a sofőr elrántotta a kormányt és a betont kiütve a patakba csúszott. Rajta voltam az unoka tesómmal hátul álltunk de az első és második ajtó közé estünk .A középső ajtón ugrottam ki de akkor még a hátsó kerék még sebességben volt és forgott .Emlékeim szerint nem volt súlyos sérülés csak zúzódás .Este még a híradóba is bekerült nagy büszkén meséltem hogy rajta voltam. Bocsi még egy infó 31 es busz volt

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.10.18. 20:26:55

@Imre Ödi Bérczkővi: nagyon köszi az infót így első kézből :)
beszerkesztettem.

Hattáb 2015.10.18. 20:32:06

Ilyen felsővezetékkel táplált teherautókat külszíni bányafejtéseknél használnak. A meredek kaptatókon ilyen elektromos hajtással sok gázolajat lehet megspórolni.nem szovjet találmány egyebekben hanem USA.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2015.10.18. 20:39:16

@JTom: Ez tetszik a blogban, olyan nézettsége van már és megosztása, hogy szinte majdnem minden infómentes képről hamar kiderülnek az infók :)

pmobilTB 2015.10.18. 20:41:56

Az utolsó képen az nem egy rendőrségi Wartburg, hanem egy tűzoltó parancsnoki kocsi. A rendőrautóknak a teteje fehér, övvonaltól lefelé sötétzöldek voltak.

pmobilTB 2015.10.18. 20:42:53

..ja és az Ifa is egy tűzoltóautó, nem vízágyú.

Tefan 2015.10.18. 20:47:43

A Wartburg 353 Kübliből a kettő prototípuson kívül készült még hét darab.
A pártfunkcik részére vadászati céllal.
www.youtube.com/watch?v=ar50KIwIbyM
Műanyag karosszériás volt, de úszóképességről/úsztatásról nincs semmi dokumentum.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.10.18. 20:55:21

Azon a furgoneten sokat gondolkodhattak. Biztos a főnök terve volt, és senki mert szólni neki.

ledo76 2015.10.18. 21:23:01

Utána néztem, hogy a vonat csak áttételesen siklott ki a busz miatt, ugyanis a roncs átállította az egyik kitérőt és annak köszönhetően kaptatott fel a mozdony a peronra.

Alick 2015.10.18. 21:32:22

@JTom: jó évtizede Norvégia középső részén viszonylag sok kockaladát láttunk.

ledo76 2015.10.18. 21:38:15

@A megvalósult amerikai ólom..: Igen ott viszonylag népszerű volt, meg a Lada, de az jóval kevésbé. Franciaországban volt még nagyobb Skoda populáció a többi nyugati ország nem kattant rá csak a Ladára. A többi szoc márka csak marginális szerepet töltött be nyugaton, kivéve a kispolskit, mert az olaszok azt még sok évig vásárolták a gyártás átadása után (sokkal jobb minőségben, mint ami ide jött és P jelzés nélkül). Illetve voltak kivétel országok pl a görögök, ott a hagyományos jó orosz kapcsolatok miatt voltak Moszkvicsok, de azért nem valami hatalmas darabszámban.

ledo76 2015.10.18. 21:45:25

@Alick: Lada az majdnem mindenütt "sok" volt: Németország, Ausztria, Hollandia, Belgium, Finnország (ott tényleg sok volt), Görögország. Tulajdonképpen csak az olaszoknál és a spanyoloknál nem terjedt el mivel ott volt saját utódja, licensze (Seat 124-es) az alaptípusnak. Ezenkívül a franciáknál és az angoloknál nem volt túl elterjedt (ott a Skoda jobban hasított). Amúgy meg lehet érteni, mert az árukhoz képest használhatóak voltak, aztán persze az elavultságuk a 90-es évekre tarthatatlanná vált

vilkas 2015.10.18. 22:03:27

A 62 BKV járat menetrend szerint SOHA nem közlekedett Rákoshegyen.

A kérdéses vasúti átjárót (Ferihegyi út) akkor a 98-as járat használta, ami egyébként szóló busz volt, a balesetet szenvedett jármű viszont csuklós volt.

Amennyire én tudom ez a csuklós busz UTASOK NÉLKÜL közlekedett a mai nevén Dél-pesti (akkor: Kilián) garázs felé és csak a sofőr volt a járművön, azaz egy utas sem utazott rajta, így nem is kellett leszállniuk, lévén a busz garázsmenet.

A helyi szóbeszéd szerint a busz egyébként önindító hibás volt (bizonytalanul indított), ezért kellett a garázsba mennie...

Labancz 2015.10.18. 22:17:58

@lutria: Ez egy nagyon bonyolult izraeli-portugál összeesküvés része, többet sajnos nem mondhatok...

slowmotion 2015.10.19. 00:36:03

az árokba borult cseszkó benzinszállító egy LIAZ, vagy mi?

David Bowman 2015.10.19. 10:14:47

@dukeekud: Úgy tíz éve a cinkotai hévmegállónál ragadt egy busz a sorompók között. Ő kitörte a sorompót, és így megúszta. Épp ott voltam.
Régen vascső sorompók voltak.

David Bowman 2015.10.19. 10:18:33

@johnny77: Az oroszoknál trolihajó is volt. A farmotoros Tátrából csináltak mentőautót is.

fairlane 2015.10.19. 10:21:37

@Labancz: Tudom, hogy miután ez egy dupla nullás államtitok, így kénytelen voltál kihagyni országokat a felsorolásból, de azért ne felejtsük Legoland szerepét a történetben! :-)

David Bowman 2015.10.19. 10:22:19

@lezlidzsi84: Az uccsó gőzmozdonyt Szegeden használták 82ig.

David Bowman 2015.10.19. 10:27:22

@Crip Lee: Nem. Egy jól sikerült szükségmegoldás. Csehszolákia magát a fejlett ipari országok közé sorolta. Az elsőkerék hajtáshoz való gömbcsuklót viszont nem tudták legyártani. Másrész a farmotoros hátsókerekes megoldás a legolcsóbb. Szerintem ez fontosabb szempont a többinél.

BluE 2015.10.19. 10:29:20

@has: Na de egy kis bukkanó, vagy kátyú az úton és az összes rendőr szoprán lett rögtön...

David Bowman 2015.10.19. 10:32:01

@A megvalósult amerikai ólom..: Még Moszkvicsot is. Nekem angol feliratos volt az első Moszkvicsom. 215ezerig bírta. Az ugyanolyan orosz feliratos csak 88ig. Ma is megvan az angol nyelvű szerelési kézikönyven szaxervízek számára.

2015.10.19. 11:59:48

@lutria: Aligha erről van szó. Megvették, használták, elkopott, megrozsdált, leadták a rendszámot, és ami utána történt, az már kinyomozhatatlan. Talán zúzda, talán bontó, talán egyszerre csak megjelennek majd az ebayon, mint "dachbodenfunde uralte auto"

gigabursch 2015.10.19. 12:46:07

@JTom:
De szét tudnám most offolni a topicot...
De nem teszem meg.
Zsandárok...

AtiSnatch 2015.10.19. 12:58:14

@gigabursch: mindenesetre minőségi weblapjuk van... :D természetes, hogy JTom onnan lopta a képeket...

Lesből Támadó Szárítókötél 2015.10.19. 16:31:35

@dukeekud:

A még durvább az, hogy az a másik korból származó gőzmozdony olyan kocsikat húzott, amelyeken mind a mai napig utazhatsz menetrend szerinti járaton.

Flat-6 2015.10.19. 18:01:23

@ledo76: "Ezenkívül a franciáknál és az angoloknál nem volt túl elterjedt (ott a Skoda jobban hasított)."

Pont, hogy Anglia volt a legnagyobb nyugati exportpiaca a Ladának, ellenben a Skoda nem sok vizet zavart ott. 1988-ban 30 ezer Ladát adtak el Nagy-Britanniában, 1989-ben a tizedik helyen állt a márkák szerinti eladási listán.

johnibyg 2015.10.19. 18:35:55

@Lesből Támadó Szárítókötél: És a gőzmozdony 10 évvel ezelőtt még nosztalgiagép volt, sajna azóta már szét lett szerelve :-(

Rollende Landstrasse 2015.10.20. 09:34:13

@David Bowman: Szegeden 1984-ig üzemeltettek 424-est. Utoljára Bátaszék fűtőházában volt szolgálatban gőzmozdony, azt 1985-ben vonták ki a forgalomból. Egy kollégám annyira szeretett gőzösön járni, hogy arra az időre áthelyeztette magát Bátaszékre.

Rollende Landstrasse 2015.10.20. 09:57:14

@bioLarzen: Lehet, hogy ettől kaptak ötletet, mert az Ikarus 553 nagyon hasonlít erre. Tíz éve még lehetett néha látni az utcán.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.10.20. 10:33:07

@A megvalósult amerikai ólom..: Használtak? Raliversenyekre vitték - állítólag - nem is eredménytelenül. Ugyanitt angol Skoda prospektus: matchboxmemories.blogspot.hu/2014/05/matchbox-mb-44-skoda-130-lr.html

@Littlewood: Plusz ugye ott volt a szintén Skoda kisbusz is - nem tudom mi a száma, de biztos tudjátok, hogy mire gondolok, ha más nem a Mentők sorozatból.

Rollende Landstrasse 2015.10.20. 13:06:55

@Sam. Joe: Gúnyolódik a társaság itt a farmotoros áruszállítóval, miközben megfeledkezik mindenki minden furgonok legsikeresebbjéről, a Volkswagen Transporterről.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.10.20. 15:20:16

@Rollende Landstrasse: jaj az az avia alvázas rettenet. elég nagy buszkedvelő vagyok, de az sosem volt a kedvencem. valahogy mindig a spórolás és az olcsóság jut eszembe róla, ami egy darabig nem baj, de ha már ennyire ordít valamiről...
derékszögek, síküvegek mindenhol (szélvédő még osztottan is, úgy még olcsóbb).
mekkora lehet a légellenállása? fogyasztás? persze az akkoriban még nem volt komolyabb szempont a filléres szovjet olaj mellett.
ha van itt buszos olvasó, megmondhatná hány darab készült belőle. érdekelne. :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.10.20. 15:21:50

@Rollende Landstrasse: igen, arról hajlamosak elfeledkezni a hippibusz-kedvelők. néhány éve egy kempingben egy haverral néztünk meg egy csodásan felújított darabot, ő konkrétan akkor szembesült a dologgal és eléggé sokkolta :)

ledo76 2015.10.21. 15:20:53

@Flat-6: Kicsit összemostam a két országot, tudtam hogy Angliában azért komolyabb Lada populáció volt, bár emlékeim szerint a Skoda népszerűbb volt, de ezek szerint rosszul tudtam. Az, hogy ilyen szép sikereket ért el ott az orosz márka nem gondoltam.

Snake 2015.10.21. 21:58:43

@JTom: Az éjjeli válaszom jóváhagyásra vár (volt benne egy pár képlink) vagy elszállt?

Snake 2015.10.21. 22:12:23

@JTom: Az IK553-as az ún. élhajlított típuscsalád első szériamodellje volt. Megalkotásukkor egy mérsékelt komfortfokozatú, nagy igénybevételt is jól bíró, könnyen javítható, könnyen összeszerelhető (nagy részük nem készen, hanem SKD és CKD szettekben került leszállításra, Irakban egész nagy összeszerelő üzeme volt az Ikarusnak) autóbuszt szerettek volna létrehozni. A könnyű javíthatóságból fakad, hogy az összes élhajlított típus az Európában szokatlan orrmotoros elrendezéssel épült.

Élhajlított prototípusok 1973-ból:
IK668 (9 méteres): s00.yaplakal.com/pics/pics_original/6/6/3/1310366.jpg

IK669 (11 méteres): s00.yaplakal.com/pics/pics_original/1/6/3/1310361.jpg

A protokat követően más formavilág felé fordultak:
IK551 Scania alvázas helyközi busz: i.wheelsage.org/pictures/i/ikarus/551/ikarus_551_1.jpeg

IK552 Scania alvázas városi busz (551-552 együtt 297 db Irakba 1975-76-ban): i.wheelsage.org/pictures/i/ikarus/552/ikarus_552.jpeg

IK553 midibuszok (1974-81 között Saviem alvázra 3113 iraki és 150 malgasi kocsi, 1977-81 között Avia alvázra 327 belföldi és 818 csehszlovák kocsi): i.wheelsage.org/pictures/a/avia/ikarus/553/ikarus-avia_553_3.jpg

IK554 városi buszok (Scania alvázon 1976-85 között 531 iraki és 150 angolai, Volvo alvázon 1984-86-ban 100 angolai kocsi): i.wheelsage.org/pictures/i/ikarus/500-series/ikarus_554_2.jpg

IK555 alvázas helyközi buszok (Scania alvázon 1976-85 között 3295 iraki és 300 angolai kocsi, Volvo alvázon 1980-88 között 400 angolai kocsi, portugál alvázon 1979-ben 55 angolai kocsi): i.wheelsage.org/pictures/i/ikarus/555/ikarus_555.jpeg

IK549 Csepel alvázas bemutatóbusz 1978-ból: i.wheelsage.org/pictures/i/ikarus/500-series/ikarus_549_1.jpg

IK559 Csepel alvázas jobbkormányos helyközi busz (1978-ban 4db Tanzániába): i.wheelsage.org/pictures/i/ikarus/500-series/ikarus_559_1.jpg

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.10.21. 22:17:23

@Snake: szia, hú köszi a képeket és az infót.
a hozzászólásoddal nem tudom mi történt, de fura dolgot vettem észre.
a blogon jelenleg nincs korlátozva a kommentelés, tehát nincs előmoderáció sem. viszont nagy ritkán egy-egy hozzászólás az előmoderációra váró kommentek mappában landol, ami viszont NEM látható, ha az előmoderáció nincs beállítva a blogon.
most egy pillanatra átállítottam a blogot előmoderációsra, így felbukkant a moderációra váró mappa és voilá benne egy komment, a Tiéd!
most láthatóvá tettem és újra visszakapcsoltam a moderáció mentességet.
jelentem a gépháznak az anomáliát!

gigabursch 2015.10.22. 11:15:29

@AtiSnatch:
Az a legsúlyosabb, hogy az internet és azon belül a megosztás alapelveivel, a CC-szal sincsenek tisztában.

De egyből nyomozni akarnak és máris kihallgatnak.
(aztán meg a végén kiderülne, hogy a képet valami orgazda adta el nekik közlési jogosultsággal és arra képeznek jogot, akkor jönne a nagy kummogás...)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.10.22. 13:39:13

@Rollende Landstrasse: Háááát... Értem, hogy mire gondolsz, de míg a Transporternél egy méretes pakolóhely áll rendelkezésedre a hátsó "púp" előtt, amit tolóajtón, vagy kifelé nyíló pajtaajtókon keresztül akadálymentesen tudsz megközelíteni, itt erről szó sincs - elnézve a fentebb linkelt képeket. Szűk ajtónyíláson keresztül egy szűk térbe jutsz, nem tudom mi van a padlóval, mert mindenféle hever ott, de nyilván nem sík... Érdekesnek érdekes, de nem tűnik praktikusnak.

Hívő hitetlen 2016.06.26. 12:59:04

Azt hittem, hogy az úszóképes Wartburg tévedés, de nem. Az elsőkerék forgása hajtotta a vízben (!), összesen hét darab készült beőlr, funkcik vadásztak vele.
www.nva-fahrzeuge.de/schwimm.htm

Mdeve 2016.12.21. 16:38:08

@Rollende Landstrasse: 424-sorozatú gőzmozdony utoljára a Miskolc-Tornanádaska vonalon közlekedett menetrendszerűen 1989-ben, 90-ben már csak esetenként.

Tudomásom szerint ez volt a legutolsó üzemszerű járat gőzvontatással Mo. területén.
süti beállítások módosítása