Napi érdekes - 534

2024. augusztus 25. JTom

Harminckilenc érdekes és ritkán látható fotó a múltból a mai nyári ismétlőválogatásban!

1900_szonyegbolt_tifliszben_tbiliszi.jpeg

1900. Szőnyegbolt Tifliszben (ma Tbiliszi, Grúzia) 

1903_theodore_roosevelt_amerikai_elnok_egy_dolgozo_gozhajtasu_foldmunkagepen_a_panama-csatorna_munkalatainal.jpg

1903. Theodore Roosevelt amerikai elnök egy  dolgozó gőzhajtású földmunkagépen a Panama-csatorna munkálatainál 

1910_egy_balesetet_szenvedett_auto_mentese_a_new_york-i_central_park_egyik_hidjan.jpg

1910. Egy balesetet szenvedett autó mentése a New York-i Central Park egyik hídján. Ha tetszik a kép, van ITT még 

1916_az_ujonnan_epult_pacific_highway_csendes-ocean-melleki_autout_seattle-nel_usa_cr.jpg

1916. Az újonnan épült Pacific Highway (Csendes-óceán-menti autóút) Seattle-nél, USA 

1916_1_az_ujonnan_epult_pacific_highway_csendes-ocean-melleki_autout_seattle-nel_usa_1920_cr.jpg

1920. Ugyanez az út négy évvel későbbi elhasználódott szakasza 

1918_robbanomotoros_funyiro.jpg

1918. Benzinmotoros fűnyíró. Nem az első, bár sok helyen ezt írják róla. Az első ez a brit példány volt 

1930_rio_de_janeiro_1930-ban_es_manapsag.jpg

1930. Rio de Janeiro 1930-ban és napjainkban 

1932_talajmintavetel_a_tanulmany_az_epites_megkezdese_elott_a_metro_moszkva.jpeg

1932. Talajmintavétel a Vörös téren a moszkvai metró építésének megkezdése előtt 

1935_sztalin_es_vorosilov_ajandek_turkmen_nepviseletben_az_ossz-szovjet_gazdasagok_vezetoinek_talalkozojan_moszkvaban.jpg

1935. Sztálin és Vorosilov ajándék türkmén népviseletben az össz-szovjet gazdaságok vezetőinek találkozóján Moszkvában 

1937_mussolini_olasz_fasiszta_vezeto_szankozik.jpg

1937. Mussolini, az olasz fasiszták vezetője szánkón 

1939_a_22_eves_john_f_kennedy_nagy-britanniaban_a_new_york-southampton_vitorlasversenyen_valo_reszvetele_utan_eppen_22_evvel_elnokke_valasztasa_elott.jpg

1939. A 22 éves John F. Kennedy Nagy-Britanniában a New York-Southampton vitorlásversenyen való részvétele után, éppen 22 évvel elnökké választása előtt 

1950_barcelonai_tujazok.jpg

1950. Barcelonai tujázók 

1954_mercedesek_a_silverstone-i_versenypalyan.jpeg

1954. Mercedesek a silverstone-i versenypályán 

1955_a_disneyland_megnyitoja.jpg

1955. A Disneyland megnyitója 

1960-as_evek_parizsi_eletkep_pif-fel_es_egy_kulonleges_motorkerekparral_cr.jpg

1960-as évek. Párizsi életkép PIF-fel és egy motoros kerékpárral 

1960_korul_the_clocktower_roundabout_in_deira.jpg

1960 körül. A The Clocktower (Óratorony) körforgalom Dubajban, Deira városrészben. Ma így néz ki a környék 

1965_egy_mini_az_antarktiszon_egyik_ausztral_vagy_uj-zelandi_bazison_hasznaltak.jpg

1965. Egy Mini az Antarktiszon. Egyik ausztrál vagy új-zélandi bázison használták 

1976_a_concorde_szuperszonikus_utasszallito_repulogep_korai_formatervei.jpg

1976. Ásómúzeum? Nem. A Concorde szuperszonikus utasszállító repülőgép korai formatervei 

1976_sporolj_a_vizzel_szarazsagra_figyelmezteto_tabla_dorsetbenm_del-angliaban_bridport_kornyeken.jpg

1976. Spórolj a vízzel. Szárazságra figyelmeztető tábla Dorsetben, Dél-Angliában, Bridport környékén 

med_0013527804.jpg

1976 körül. Az Egri Közlekedésbiztonsági Tanács Nysa kisbusza a gyermekek oktatásához használt Csepel kempingkerékpárokkal és szovjet pedálos Moszkvicsokkal megrakva

1910_ii_miklos_orosz_car_gepkocsijat_vasuton_is_lehetett_szallitani_a_kulon_erre_a_celra_epult_vagonban.jpeg

1910. II. Miklós orosz cár gépkocsiját vasúton is lehetett szállítani a külön erre a célra épült vagonban 

1925_labdarugo_merkozes_a_barcelonai_neu_camp_stadionban.jpeg

1925. Labdarúgó mérkőzés a barcelonai Nou Camp stadion helyén 

1931_dr_oetker_mozgo_reklamkonyhaja_berlinben.jpg

1931. Dr. Oetker mozgó reklámkonyhája Berlinben 

1939_ritka_uveghazi_munkagep_bemutatoja_a_szovjetunioban.jpeg

1939. Ritka üvegházi munkagép bemutatója a Szovjetunióban

1940_szovjet_olaj_a_naci_hadigepezetnek_az_uzemenyag_atszivattyuzasa_nemet_tartalykocsikba_przemysl_lengyelorszag.png

1940. Szovjet olaj az akkor még baráti (?) náci hadigépezetnek. Az üzemanyag átszivattyúzása német tartálykocsikba Przemyslben, a németek és a szovjetek által közösen megszállt Lengyelországban 

1944_pager_antal_es_szalasi_ferenc_kezfogasa.jpg

1944. Páger Antal és Szálasi Ferenc kézfogása egy hungarista előadáson

A népszerű színész, Páger a háború végén Argentínába emigrált, hogy szélsőjobbos vélt vagy valós nézetei miatt nehogy börtönbe kerüljön. 1956-ban, a forradalom előtt tért haza a kommunista felsővezetés engedélyével. Ellentmondásos megítélése színésztársai között végig megmaradt. Páger állítása szerint kiállhatatlan természetű felesége (aki nem tért vele haza, inkább elváltak) hajszolta bele a Szálasiék rendezvényein való részvételre és az emigrációba is. Mikor exneje halálhíre megérkezett Magyarországra és Páger megtudta, hogy hamvait az óceánba szóratta, csak annyit mondott: "Mostantól nem fogok horgászni sem."

 

1946_a_jovo_biciklije_benjamin_bowden_was_included_in_the_britain_can_make_it_better_exhibition.jpg

1935. A jövő biciklije. Benjamin Bowden mutatta be egyedi kialakítású és formatervű kétkerekűjét a "Britain Can Make It Better" kiállításon

"Sóvári Gábor FB-kommentje szerint a képen nem az 1946-ban bemutatott bicaj látható és tényleg nem! 11 évvel korábban készült a kép. A tevezője ennek is Bowden, akinek valami köze lehet a bovdenhez ha jól gondolom én is. Erre viszont nem találtam forrást. Ha valami hozzáértő megírná a tutit, annak örülnék. Köszi" - Jtom

 

1949_eunuch_a_kinai_csaszari_udvarban.jpeg

1949. Eunuch az egykori kínai császári udvarból 

1957_kuba_che_guevara_goethe-t_olvas.jpeg

1957. Kuba. Che Guevara Goethét olvas 

1960_a_multkori_sziberiai_norilszki_ovisok_fotoja_sokakat_megragadott_ime_a_hatvanas_evek_norilszki_jatszotere.jpeg

1960. A szibériai Norilszk játszótere 

1966_igazi_zsebteve_az_akkori_legkisebb_televiziokeszulek_a_sinclair_microvision.jpeg

1966. Az igazi zsebtévé. Az akkori legkisebb televíziókészülék a Sinclair Microvision 

1970-es_evek_ausztral_rendorok_nyari_uniformisban.JPG

1970-es évek. Ausztrál rendőrök nyári uniformisban 

1970-es_evek_budapesti_tefu_teherautok_boritjak_a_dunaba_a_varosbol_eltakaritott_havat_a_szabadsag-hid_mellett.jpg

1962/63. Budapesti TEFU teherautók borítják a Dunába a városból eltakarított havat a Szabadság-híd mellett 

1980_bolgar_sarga_angyal_flotta_moszkvics_433-as_gepkocsik.jpeg

1980. Bolgár sárga angyal-flotta, Moszkvics 433-as gépkocsik 

1981_zaz-965_zaporozsec_javitasa_az_uttesten_a_szovjetunioban.jpeg

1981. ZAZ-965 Zaporozsec javítása az úttesten a Szovjetunióban 

1984_a_szojuz_t-12_legenysege_szvetlana_szavickaja_vlagyimir_dzsanyibekov_es_igor_volk_szavickaja_az_elso_no_az_urben_aki_ursetat_tett.jpeg

1984. A Szojuz T-12 legénysége Szvetlana Szavickaja, Vlagyimir Dzsanibekov és Igor Volk. Szavickaja az első nő az űrben, aki űrsétát tett 

1995_majus_17_police_and_paramedics_tend_to_shawn_nelson_who_was_shot_by_police_after_he_stole_a_tank_from_a_national_guard_armory_san_diego_usa.jpg

1995. május 17. Rendőrök és mentősök a meglőtt Shawn Nelson mellett, aki egy tankot lopott a Nemzeti Gárda telepéről, és San Diego (USA) utcáin randalírozott a járművel 

1999_accident_on_schwebebahn.jpg

1999. Baleset a wuppertali függővasúton, a Schwebebahnon

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr618472875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suzumebachi 2024.08.25. 12:48:28

A félmeztelenül szánkózó olasz "úriemberről" egy hasonló, de kissé keletebbi figura ugrik be, aki manapság szeret így feszíteni... Vajon csak ennyi a hasonlóság közöttük? (Remélem, ennyi még belefér, nem a tiltott kategória.)
Páger Antal földim, valahogy mindig ilyen kisugárzását éreztem, pedig nem tudtam erről a ténykedéséről. Ma már színész-díj is van a nevével.

tutyimutyi terminátor 2024.08.25. 13:35:01

3. kép: amikor a nitro palack még szériatartozék vót :D

David Carradine 2024.08.25. 14:39:46

Első képen: "sok-sok Sztálin..."
Ausztrál rendőrök: bal oldalon a még fiatal Mel Gibson, mielőtt nem borult el Mad Max-ként, jobb oldalon pedig Bajusz (Üvegtigris 2.) letagadott ausztrál faterja.
Mussolini: @Suzumebachi, szerintem nem jó a párhuzam. Az persze a szerkesztőkön múlik, hogy ezt mennyire veszik aktuálpolitizálásnak, P. elnökről régebben látott, esetleg direkt mémmé szerkesztett képeknek sok köze nincs a két korszakhoz és két politikai vezetőhöz, csak talán annyi, hogy mindketten az országuk akkora-mostanra kissé megkopott politikai nagyságához nosztalgiázva nyúlva értek el jelentős (megkérdőjelezhetetlen) sikereket. Mussolini egy olyan helyzetben tudott hatalomra kerülni, amikor Olaszország elég nagy kakiban volt. Az első vh kitörése előtt még a német-o.m. szövetségi rendszerben voltak, csak a Monarchiával összerúgták a port a Balkán törökök visszaszorulása utáni újrafelosztásáért. Így ugyan végül az antant oldalán léptek be a háborúba, a szerepük gazdasági és katonai potenciáljuknak megfelelően is az lett, hogy lekössék a németek és az osztrák-magyarok haderőinek egy részét. A háború után (hiába volt ott Orlando, mint a "négy nagy" egyike) nem sokat nyertek, a háborúból nem profitáltak. Erre jött a gazdasági világválság, gazdasági és társadalmi csőd. Amire Mussolini, aki már 1922-ben, a labilis belpolitikai helyzetet kihasználva a nacionalista, fasiszta nézeteket kialakítva vezető pozícióba került, diktatúrát alakított ki a politikai vezetésben, adott egy egész jó választ. Fokozott állami beavatkozás a gazdaságpolitikába. Három ilyen gyorsan és hatékonyan működő rendszer volt a világ akkor nagyhatalomként ismert országaiban a válság leküzdésére: Olaszország, Németország, USA.
Mussolini nagyon sokáig Hitler példaképe volt a hatalomkiépítésben és a gazdaságpolitikában is. Számára csak már akkor volt kínos ez a kötődés, amikor a második vh kitörése után az olaszok folyamatos katonai kudarcai után a németek állandó segítségére szorultak.
Roosewelt elnök (New Deal) ugyanezt megjátszotta a gazdaságpolitikában. Állami szabályozás, állami beruházások a fogyasztóképes kereslet kialakításához. A "Nagy Gazdasági Világválság" egyébként az USA-ban egy kicsit piszkosabb módon ment végbe: valójában a háború kirobbanásakor felpörgő hadianyagtermelés, export (az akkor még semleges, nem szövetségesek számára), utána a saját részre gyártott fegyverzetből, nem az autópálya és felhőkarcoló építésekből. Ebből lett "Amerika" nagy gazdagsága, jóléte, az amerikai álom az ötvenes évek elejére. (Hogy húsz évvel azelőtt mi volt: olvasson mindenki Steinbecket...)
Mussolini. Érdekes fazon, nem tehetségtelen, nagy potenciállal rendelkező vezető, nyilván önimádó, egocentikus, személyi kultuszt felépítő vezető (ez a kommunista és fasiszta rendszerekben elkerülhetetlen). Kihúzta az amúgy másodvonalbeli olaszokat a szarból gazdaságilag, rendet csinált az országban? Igen. (Arról tényleg ne beszéljünk, hogy az ugyanilyen kártékony kommunista ideológiának mennyi áldozata van. Ott is.)
Hitler sajnos nem volt túl jó húzás. Azt senki sem gondolhatta komolyan, hogy Hitler megnyerheti a világháborút az egész világgal szemben.
Gondolnád most. Akkor azért nem volt ilyen egyértelmű a helyzet, utólag mindenki okos tud lenni. Franciaországot (a nagy ellenfelet) lényegében hamarabb összecsomagolták, mint az ütközőállamnak kialakított Lengyelországot, amit egyszerre két oldalról támadtak az oroszokkal. (Bocs, szovjetekkel. A nyugati hatalmak meg nagyon átverték őket, ezzel is mindent a németek és a szovjetek kezére játszottak) Anglia romokban morálisan, védekezésre, túlélésre játszik, expedíciós hadsereg elveszett, fegyverzet nuku.
Ami nekem nem tetszik? Hogy Mussolinit olasz "partizánok" (gondolom, ezek ugyanolyanok, mint a nagy francia ellenállók, akik addig kollaboráltak a német megszállókkal, bort és sajtot adtak el nekik, bálokat rendeztek, nőiket bocsájtották német katonák rendelkezésére, csak az amcsik bejövetele után mindenki hirtelen partizán lett) fogták el, kivégezték, az utcán végig húzták a megcsonkított tetemét, utána bokájánál fogva felhúzva a testét közszemlére tették egy benzinkút traverzére.
Mussolini nem volt fajgyűlölő, nem hirdette azt, hogy az olaszok, mint a rómaiak leszármazottjai felsőbbrendűek fajilag. Azt vallotta, hogy kulturális, szellemi örökségük miatt joguk van a birodalmuk (amúgy persze nevetséges, már genetikailag sem sok közük van a régi rómaikhoz, nem hogy kulturális) újjáépítéséhez.
Mussolini nyilván nem volt egy félisten, vagy ilyesmi, egy hatékony politikus volt, tett a hazájáért. Hitler szövetségeseként szarul döntött, amit akkor nem láthatott előre, de mi magyarok, például sokkal rosszabbul jártunk ezzel a szövetséggel. Sokat tett a nemzetéért, de rossz lóra tett.
Mussolini végzete, halála, a körülmények, szerintem az olasz nép szégyene, bárhogy is szeretnék ezt eladni.

ZON 2024.08.25. 14:59:06

A Mercedes versenyautóit ábrázoló képen a pohos ,kalapos férfi minden bizonnyal Alfred Neubauer, aki közel 30 évig igazgatta sikeresen a márka versenyistállóját. Állítólag csak kitalálta a sztorit, miszerint egy 1934 évi nagydíj előtt az autójuk 751 kilogramm volt, és hogy beleférjen a 750-es limitbe, éjszaka lecsiszolták a fehér fényezést, és megszületett az Ezüstnyíl.

www.nemzetisport.hu/f1/2010/03/az-ezustnyil-legenda-szuletese-es-halala

David Carradine 2024.08.25. 15:12:25

Bocs. Történelem tanár vagyok, nem tudom 45 perc alá venni egy óra tananyagát. Az amatőrség volna. Remélem, hogy nem raboltam a komment időt!

zZ0Zz 2024.08.25. 15:17:55

A wiki szerint tényleg a Bowden névből lett a bovden, de egy másik, Ernest Monnington Bowden találta ki, 1896-ban szabadalmaztatta.

Yaesu 2024.08.25. 20:14:44

@David Carradine: Tűpontos összefoglaló. Kíváncsi leszek milyen gyorsan fog valamelyik agymosott ún. 'belpesti értelmiségi' beleállni a mondandódba.

fkv.119 2024.08.25. 20:23:26

"A tevezője ennek is Bowden, akinek valami köze lehet a bovdenhez ha jól gondolom én is. Erre viszont nem találtam forrást."

A tokos huzal (köznapi neve bowden az ír feltaláló Ernest Monnington Bowden – ejtsd [ˈboʊdən] – nevéből)

hu.wikipedia.org/wiki/Tokos_huzal

Tehát nem ez a csávó találta fel.

fkv.119 2024.08.25. 20:33:50

"1966. Az igazi Zsebtévé. Az akkori legkisebb televíziókészülék a Sinclair Microvision"

Ez a Sinclair viszont az a Clive Sinclair, akinek a ZX Spectrumot is köszönhetjük.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/ZXSpectrum48k.jpg/1200px-ZXSpectrum48k.jpg

Galaric 2024.08.25. 20:40:51

Vorosilov ritka kártékony egy seg.nyaló volt. Súlyos százezrek halála szárad a lelkén.

ZON 2024.08.25. 20:50:51

@Yaesu: Parancsolj ! " Valójában azonban az olasz–etióp háború alatt elkövetett hibák és az olasz expanzionista politika ténye visszavonhatatlanul Németország felé sodorta Olaszországot, amelynek – ahogyan az hamarosan kiderült – a náci kormány maradt az egyedüli lehetséges nagyhatalmi szövetségese, ami a Berlin–Róma tengely megalakulásához vezetett (1936. október 25). Ezzel Mussolini kiszolgáltatta Olaszországot a németeknek, ami néhány év múlva a belpolitikában is éreztette a hatását. " ( Újkor.hu 2020.09.)
Szerintem azt kapta, amit megérdemelt. Mint Ceaușescu, Kadhafi , Szaddám Huszein, Szálasi.

IamTwo 2024.08.26. 11:33:48

@Yaesu: a belpesti értelmiségi és az agymosottság között kötelező összefüggés van? Csak kérdezem, hogy mihez tartsam magam.

Apuci Wakillama 2024.08.26. 12:23:49

Guevara kedvenc könyve Jaroslav Hasek írta, a közismert "derék katonáról", eredetiben, mivel jól beszélt Che-ül. Azt hitte, ő is derék katona lesz, pedig ha Svejkette volna, mi vár rá...

Apuci Wakillama 2024.08.26. 12:29:05

Jól összebarmoltam az anyanyelvemet, elnézést....

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2024.08.26. 13:20:15

De a Közlekedésbiztonsági Tanács autójára miért csak próbarendszámra futotta?

gigabursch 2024.08.26. 15:59:45

A Concorde-modelles és a Nysa-s képre nem emlékszem.

Ma egy ilyen original Nysa originál pedálos Moszkvicsokkal nem keveset érhet.

Putyur 2024.08.27. 09:47:38

"... Szerintem azt kapta, amit megérdemelt. Mint Ceaușescu, Kadhafi , Szaddám Huszein, Szálasi. ..."

Szerintem a legnagyobb bűnösök is megérdemelnek egy korrekt, pártatlan (vagy legalábbis annak tűnő) bírósági tárgyalást. Mert ezek konkrétan aljas, vérgőzös lincselések, undorító halottgyalázások voltak - semmivel nem különbek mint a jakobinusok, vagy a leninfiúk.
(Hogy konkrétan miért, az más kérdés...)

gigabursch 2024.08.27. 10:00:50

@Putyur:
Ezzel szemben Kádár, Rákosi (meg a teljes bandája), id. Antall, Berecz, Biszku és többiek messzemenően nem kapták meg azt, amit érdemeltek.
Amikor meg valamelyik rohadék megkapta, amit érdemelt (32 nevű ságvári), akkor meg megy a mai napig tartó rinyálás, hogy jujj milyen elnyomó rendszer volt. A francokat. Ha elnyomó rendszer lett volna, már a nevük sem lenne ismert és a valóságban ez a sors kellett volna, hogy járjon nekik. Az összes rohadalom pribéknek

Persze ez a themokhatákhat sose érdekelte az objektivitás, mert ők mindig úgy érzik, hogy felsőbbrendűek, tehát bármit kinyilatkoztathatnak.

Guszty 2024.08.27. 12:02:45

@Putyur: Csak az a baj, hogy az ilyen sz@rháziak valahogy mindig "bebizonyítják", hogy tulajdonképpen semmilyen törvénytelenséget nem követtek el, vagy nem bizonyítható, hogy a tudtukkal vagy a parancsukra követték el a szörnyűségeket.

Lac99 2024.08.27. 13:32:32

1922-1957 között a Barcelona a Camp de Les Corts-ban játszott, ami nem a mai Camp Nou helyén van.

amundsen 2024.08.27. 15:55:48

@David Carradine: Teljesen helytálló. Szó szerint tanáros. A fasiszta az fasiszta, Hitler nácizmusát deklaráltan Sztálin kezdte el összekeverni a fasizmussal, lévén, hogy a Nemzeti Szocialista nem fért bele a szótárába, mégsem járja, hogy egy "szocialista" ellenség legyen. Persze te ezt jobban tudod, de mindig piszkálja csőröm ez az összemosás, különös tekeintettel arra, hogy kitől ered. A francia ellenállás, a "la Resictance" egy nagyon-nagyon érdekes történet. Vagy inkább legenda. Hogy utálják a" boche"okat, az tény. Hogy az angolokat (akikkel nem lényegtelen háborúkba bonyolódtak akár csak a második világháború idején is, pedáns francia banktisztviselőknek, no és az amerikaiaknak köszönhető, hogy nem nyúlták le az angolok a francia 3500 tonna aranyat, de ezt nálam jobban tudod. Mégis az egyetlen nemzet, akire valahogy még fölnéz egy farancia(Van még azért francia, ha már sajnos kevés is. A 4200 mecset és közel ötszáz minaret országa sajnos csak volt. Részemről nagyon fájlalom. De sajnos ez van,)

amundsen 2024.08.27. 16:08:34

@amundsen: Ha gépjárművel keletről közelítesz meg egy Franciaországi határátkelőt, akkor az első, ami az álmos szemedbe ötlik, az egy bazi nagy mecset. Ez nem rasszizmus, vagy bármilyem izmus, hanem sajnos tény.
Malheureusement ( málörözmo). Sajnos. Szívből. Nagyon szép ország volt.

amundsen 2024.08.27. 16:37:55

@David Carradine: A Nagy-Nagyon-Nagyonnagyon nagy francia "ellenállás" legenda legjobb értékelése az amúgy mindig rendkívül polkorrekt német wiki: "Die Résistance wurde in Frankreich heroisiert" Pedig ők biztosan tudják, hiszen ők voltak a félelmetes "ellenálók" méltán legyűrt vesztesei. Vagy talán inkább a fejük fájt a sok sámpánytól..

savaz 2024.09.01. 13:34:34

@David Carradine:
Mussolini nem rakta rendbe a gazdaságot pláne annyira nem mint Roosevelt.

Kapkodott fűhöz-fához volt ott is széncsata meg búzacsata, amit ezerrel toltak a propagandában, de nem volt mögötte semmi. Nem véletlenül szerepeltek le a seregeik mindenütt. Nem tudtak megfelelő színvonalú fegyvereket gyártani, amit gyártottak, abból nem tudtak eleget. Mindez tetézve az összes diktatúrára jellemző seggnyalók pozícióba heylezésével a hozzáértők helyett. Az uralomra jutásakor belassult az olasz kivándorlás, de pár évvel utána megint nőtt és a háború kitöréséig évről évre nőtt.

8Lifeisamovie8 2024.09.07. 17:29:59

Érdekes az emberi agy, hogy kristálytisztán képes vagyok emlékezni a pedálos Moszkvicsomra, látom magam ahogy benne ülök, a pedálokat, a kormányának a fogását...pedig ezek ha jól számolom olyan 25-30 éves emlékek lehetnek, de úgy látszik valahol nagyon élesen még mindig tárolva vannak :))
süti beállítások módosítása