A múlt heti első résszel akaratom ellenére is rendesen bedobtam a kirakatot néhányatoknál, most itt a folytatás és a bejegyzés végén szavazhattok hogy a jövő héten is legyen-e "mégilyen" (és még másról is). Lássuk!
1920. Felirat a járdán a Budai várban: "VÁRJUK A KIRÁLYT" egy kritikus által aláírva: "VÁRJA A HALÁL"
1919. augusztus. A Tolna megyei direktórium tagjai a Prónay-különítmény általi kivégzésük előtt a Tanácsköztársaság bukása után
1920-as évek. Amerikába kivándorlók búcsúja az indulás előtt a pályaudvaron
1920-as évek. Útjavítók a fővárosban - Fotó: Kallós Oszkár
1930. Elkészült autómobilok a csepeli Weiss Manfréd Művekben
1930-as évek. Belvárosi férfi fodrászat Budapesten
1930-as évek. Guberálók a fővárosi, pestszentlőrinci szeméttelepen a Cséry-telepen - Fotó: Gyagyovszky Emil
1930. Gyerekek egy tabáni barlanglakás előtt
1934. augusztus. Párizsi magyarok biciklin érkezett csoportja a Hősök terén
1938. Az első bécsi döntés értelmében visszakapott felvidéki területen, Ipolyságnál az utolsó cseh tiszt hagyja el a határt
1938. Az első tokaji borszállítmány megérkezik Japánba. Középen Watanabe Metzger Nándor, aki nagyon sokat tett a japán-magyar kapcsolatokért és a két ország kultúrájának kölcsönös megismertetéséért
1938. október. Revíziós tüntetés "ÉSZAK" szobra előtt a Köröndön
1939. Az Orion rádiógyárban futószalagon készül a Néprádió az Orion 100-as készülék
1939. Göbbels, német propagandaminiszter Budapesten. A népi német kolónia tagjai üdvözlik - Fotó: Keleti sajtóiroda
1941. április 3. Mentőautó távozik a miniszterelnöki palotából Teleki Pál miniszterelnök öngyilkossága után
1941. Magyar katonák agyonlőtt szerbek holtteste mellett Szabadkán
1941. Szovjet foglyok egy finn hadifogolytáborban
1942. Bácskába telepített bukovinai székelyek egy teherautón. Az egyik legrövidebb telepes lét jutott ezeknek a családoknak a délvidéken, akiket 1944 őszén a Titóval az élen visszatérő szerbek elüldöztek. Java részük Tolna és Baranya megyében talált otthonra, ám önálló gazdálkodás helyett földjeiket az ötvenes évektől a TSZ-ekbe kellett adniuk
1942. A Városliget és a gróf Klebelsberg Kunó utca között közlekedő 10-es sínautóbusz
1943. Magyar katonák egy égő szovjet faluban
1944. Egy fővárosi étterem felirata
1944. május. Debreceni nagy gettó palánkja a József királyi herceg (ma Bajcsy-Zsilinszky) utcában, a mai Piac utca felől
1944 nyara. Amerikai gyújtóbomba hatástalanítása a Hadtörténeti Intézet udvarán; leeresztik a gyújtófolyadékot
1944. Pesti oldal látképe, angolszász bombázás után
1944. december. Beregfy Károly nyilas honvédelmi miniszter (balra) SS-katonák körében a soroksári frontszakaszon
(azon_mnmo)
Következzen két szavazás a végére, az első a mai poszt folytatásáról kérdez, a másik pedig sima társadalmi dolog; kérlek szavazzatok, van-e, illetve terveztek-e fedélzeti kamerát venni autótokba, és küldenétek-e be felvételt leendő csoportunkba. Válaszaitokat köszönjük szépen!
Kérlek szavazzatok:
Talán titeket is bosszant hogy egyes autóvezetők büntetőfékezgetéssel és egyéb pofátlansággal minden nap komoly veszélyt okoznak sokunknak és szeretnénk egy Facebook csoportot és blogot indítani neki, hogy visszaszorítsuk mindezt. De ehhez az olvasóktól is szükségünk lenne beküldött videókra.
Az utolsó 100 komment: