Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Napi érdekes - 288

2019. május 12. JTom

1881_city_of_tombstone_arizona_territory_know_for_the_gunfight_at_the_o_k_corral_and_boot_hill.jpg

1881. Az arizonai Tombstone városkája. Aki szereti a westernt, az biztosan hallott róla, esetleg ismeri O.K. Corral  vagy Boot Hill történeteit

1893_franz_ferdinand_after_a_successful_tiger_hunt_during_his_visit_to_india_cr.png

1893. Habsburg Ferenc Ferdinánd osztrák-magyar trónörökös egy sikeres indiai tigrisvadászaton

1927_bbc_sound_effects_department.jpg

1927. A BBC hangjátékainak hangimitátorai. A hangjátékok Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban aranykorukat a harmincas-negyvenes-ötvenes években élték, rendkívül nagy befolyással bírtak a hallgatóságra

1927_southern_illinois_bootlegger_charlie_birger_center_sitting_on_car_roof_and_his_gang.jpg

1927. A hírhedt dél-illinois-i szeszcsempész-banda és vezetőjük, Charlie Birger (középen az autó tetején ülve)

1944_november_5_japanese_cruiser_nachi_maneuvering_under_air_attack_in_manila_bay_philippines.jpg

1944. november 5. A Nachi japán cirkáló manőverez az amerikai légitámadás alatt a Manilai-öbölben, a Fülöp-szigeteknél

1945_adolf_hitler_s_death_is_announced_over_the_radio_the_dutch_resistance_celebrates.jpg

1945. Adolf Hitler rádióban bejelentett halálhírének örül a holland ellenállók egy csoportja

1954_actress_julie_adams_being_treated_after_hitting_her_head_during_the_filming_of_creature_from_the_black_lagoon.jpg

1954. Julie Adams amerikai színésznő sérülését látják el az A fekete lagúna szörnye (Creature from the Black Lagoon) című film forgatásán. A szörnyet játszó Ben Chapman a jelmezből nehezen látott ki és a karjában vitt színésznő fejét a díszletsziklának ütötte. Julie Adams idén februárban 92 évesen hunyt el

1958_jayne_mansfield_on_the_balcony_of_the_carlton_hotel_cannes.jpg

 1958. Jayne Mansfield a cannes-i Carlton Hotel balkonján

1959_authorities_pouring_confiscated_whiskey_down_a_street_drain_in_tallahassee_florida.jpg

1959. Hatósági személyek semmisítenek meg egy lefoglalt, illegális viszkiszállítmányt (azaz öntik az utcai vízelnyelőbe). Tallahassee, Florida, USA

1960_people_from_the_street_stopping_by_a_tv_store_in_italy_to_watch_the_1960_olympics.png

1960. Olasz járókelők állnak meg az utcai ablakba kitett televízió előtt, hogy megnézzék a római nyári olimpiai játékok közvetítéseit

1964_yuri_gagarin_in_japan_cr_cr.jpg

1964. Jurij Gagarin Japánban

1967_the_last_french_duel_members_of_parliament_rene_ribi_re_gaullist_and_gaston_defferre_socialist_fought_with_a_sword_over_an_insult_in_parliament_neuilly-sur-seine.jpg

1967. Talán az utolsó francia kardpárbaj. A parlament két tagja René Ribière (gaullista) és Gaston Defferre (szocialista, akkor Marseille polgármestere) intézik el ilyen módon parlamenti nézeteltérésüket Neuilly-sur-Seine-ben, szintén egy politikus felügyelete mellett. A párbaj filmen ITT

1972_a_young_boy_being_carried_out_of_the_abercorn_restaurant_in_belfast_in_1972_during_ira_bombing_campaign_against_protestant_civilians.jpg

1972. Sérült kisfiúval kezében szalad segítségért egy parkolóőr a belfasti Abercorn étteremnél az IRA bombamerénylete után

1972_south_vietnamese_parents_with_their_five_children_ride_along_highway_13_fleeing_southwards_from_an_loc_toward_saigon.jpg

1972. Dél-vietnámi szülők hat gyermekükkel egy motoron menekülnek Saigon irányába az előrenyomuló kommunista erők elöl

1976_swedish_policemen_trying_out_the_new_skateboard.jpg

1976. Svéd rendőrök próbálják ki a gyerekek gördeszkáit

1976_the_queen_elizabeth_ii_feeding_her_corgis_at_balmoral_scotland.jpg

1976. II. Erzsébet királynő eteti kedvenc corgi kutyáit a skót Balmoral kastélyban

1997_north_hollywood_shootout_gunman_emil_matasareanu_smiling_for_the_camera_after_being_shot_at_least_29_times_by_la_police.jpg

1997. A hollywoodi lövöldözésben gyakorlatilag szitává lőtt Emil Matasareanu mosolyog a fényképezőgépbe halála előtt közvetlenül, miután a rendőrség megbilincselte

Az utcai meneküléssé és lövöldözéssé fajult bankrablásban mindkét - majd' fél tucat, nagy tűzerejű automata fegyverekkel is felfegyverzett és golyóálló ruhákat viselő - tettest csak a SWAT csapatai tudták ártalmatlanná tenni. Az akció közben 20 rendőr és 8 járókelő sérült meg. Mindkét tettes a helyszínen belehalt a lövésekbe, Matasareanu 29 lövést kapott, de társa Larry Phillips sem úszta meg. Az elkövetők mintegy 1100, a rendőrök 650 lövést adtak le.

 

1999_radio_television_of_serbia_headquarters_in_belgrade_bombed_by_nato.jpg

1999. A NATO bombázásban megsérült szerb rádió és televízió székháza Belgrádban

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr4814820772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jamboox 2019.05.12. 13:11:08

Matasareanu-nál nem nevezném azt mosolynak, inkább egyfajta kimerültségtől lihegésnek.

Crip Lee 2019.05.12. 13:20:23

Köszi ismét érdekes lett. Azért 29 lövés után még mosolyogni..... igazi hüjjjjjje lehetett:)

hátramozdító 2019.05.12. 13:35:41

Köszönjük, pompás kör volt! A légitámadás a legkirályabb, de a többi is ott van. Ritkásozni jóóóó!!!

bioLarzen 2019.05.12. 13:52:53

@jamboox: Ki minek látja... az igazságot sosem tudjuk már meg.

kugi · http://kugi.blog.hu 2019.05.12. 16:26:34

Kardpárbaj '67-ben? (Ráadásul egy nagyvárosi polgármester részvételével.) Erre rácsodálkoztam.

efi 2019.05.12. 17:32:58

1972: a 6.gyereket valahol már elhagyták.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2019.05.12. 17:51:39

Annyira fúrja az oldalam, hogy hogyan születtek ezek a fura amerikai városnevek, mint Tombstone (Sírkő). Eleve ki talál ki ilyet? Eredetiben is elég furán jön ki, hogy "Where are you from? Tombstone!" Magyarul meg kész katasztrófa! Azt sem tudom mi lenne a helyes válasz a kérdésre, hogy hol laksz! Sírkövön? Sírkőn? Sírkövi vagyok? Áh, kész. 8-)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.12. 18:05:09

@Sam. Joe: igen elég érdekes, de azért valljuk be az is bizarrul hangozna ha bugyi vagy hogy "I'm from Panty..." ;)

spulni 2019.05.12. 18:15:18

@JTom: vagy Pornóapáti, vagy Ondód... stb... :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2019.05.12. 18:46:58

@efi: Apuka előtt két gyerkőc ül, egy pedig fekszik.

Punxsutawney Mormota 2019.05.12. 19:10:05

@kugi: Ez annyira tetszett, hogy kicsit utánanéztem. Olyan dolog miatt történt a kihívás, amiért a mi parlementi tagjaink naphosszat párbajozhatnának. Deferre felszólalt a Nemzetgyűlésben, de Ribiere folyamatosan közbevágott, beszólogatott. Deferre meg ráordított, hogy "Fogd be, seggfej!" Miután a sértésért nem óhajtott bocsánatot kérni, így el elfogadta a párbaj kihívást. Állítólag De Gaulle követeket küldött, hogy leállítsa a párbajt, de a felek nem engedtek a kérésnek, sőt inkább tiltásnak. Deferre és Ribiere segédei "első vérig" tartó küzdelemben állapodtak, meg, amit viszont a helyszínen Ribierre nem akart elfogadni, Végül a második vágás után leállították a küzdelmet.
További érdekesség, hogy Deferre későbbi bevallása szerint többször megpróbálta Ribiere ágyékát megvágni, mivel ez utóbbinak néhány nappal később volt az esküvője. :D

kugi · http://kugi.blog.hu 2019.05.12. 20:29:28

@Punxsutawney Mormota: Köszi a sztorit, érdekes volt!
Valóban, ilyesmiért nálunk naponta párbajozhatnának... Bár talán a párbajtól való félelmükben talán javulna a közbeszéd... Mert a szópárbajon/szájkaratén kívül nem hinném, hogy a többség ki merne állni egy kardpárbajra... (Ne terjesszünk be egy párbajtörvényt? :)) )

Visszatérve a konkrét sztorihoz: Deferre-nek ez a törekvése, ha sikerrel jár, elég övön aluli lett volna...mindenféle értelemben. :)

vrstms 2019.05.12. 20:35:35

@efi: "Dél-vietnami szülők, öt (5) gyermekükkel, a 13-as autópályán menekülnek, 1972 június 19-én Saigon felé. (AP Photo / Nick Ut)"

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.12. 20:55:11

@vrstms: mindenki tévedhet, de szerintem is a hatodik gyerek van a motor elején

kekegsm 2019.05.12. 21:23:51

"1954. Julie Adams amerikai színésznő sérülését látják el az A fekete lagúna szörnye (Creature from the Black Lagoon) című film forgatásán" - A hölgy rendkívül hasonlít Lily Collins színésznőre, Phil Collins lányára. Vagy csak én látom így?

2019.05.12. 22:08:26

@efi: a 6. gyerek par hetes lehet, fekvokosarban van, a kormanyon keresztbe teve, @Sam. Joe: Ugyanez (vagy rosszabb?) Magyarorszagon: Hol szulettel? Bugyiban.

@kugi: de igen, be kellene vezetni egy parbajtorvenyt. Megneznem, hogy a pocakosok (jusztsem irok neveket) hogyan vivnak! Es aki veszit, az ki lenne tiltva nem csak a Parlamentbol, de a kozbeszerzesekbol is :D :D :D

aaaaaaaaaaaaaaaa 2019.05.13. 06:55:30

@efi: igen, én is csak ötöt tudtam megszámolni...

Guszty 2019.05.13. 08:17:19

@Smouse: Gondolom az eredeti forrás is a fényképről írta az 5 gyereket. Nem hiszem, hogy a fotós megállította volna a motort, hogy létszámellenőrzést tartson.

Terézágyú 2019.05.13. 09:14:42

@JTom: @spulni: @Sam. Joe:

Az Ondód stb. nevek rossz példák, mert eredetileg ezek nem voltak csúnya szavak, nem azt jelentették mint ma. Az Ondódban valószínűleg Ond vezér neve van...

Az eredeti felvetésben annyi igazság van, hogy az angol nyelv(érzék) nem nagyon törődik ezekkel a dolgokkal: kedvenc példám a Gázló nevű autómárka - a Ford ugyebár ezt jelenti. És mellesleg a híres egyetemi város neve ugyebár Ökörgázló (Oxford)

Vagy éppen: magyarul elképzelhető lenne, hogy Füst József gyümölcslégyártó üzemet létesít, és ezeket Füst néven árusítja?... Aligha - de a német Rauch gyümölcslevekkel pont ez a helyzet...

Ugyanakkor: magyarul is léteznek furcsa helynevek (amelyek eredetileg is furcsák voltak): Istensegíts stb.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Istensegíts

Visszatérve a Sírkő helynévre: magyarul ilyen tényleg nem lehetne, de mondjuk ilyen formában, hogy "Mátrasírkő"?.... :)

Mert pl. -szentkereszt végződésű helynevünk is több van :)

Bosses 2019.05.13. 09:26:38

Borzalmas szokás volt, hogy a fehér arisztokrácia legkevésbé sem tiszteletre méltó tagjai eljártak a harmadik világ országaiba, hogy ott aztán mindent lelövöldözzenek szafari címszó alatt. Kedvencem, hogy sokan ezt még le is öntötték „tudományos” mázzal. Afrika – kutató, ilyen-olyan mondvacsinált, önjelölt tudós stb. Hab a tortán, hogy minimum a képeken látható kb. 30 helyi ember kellett ahhoz, hogy a „sógor” puskavégre kaphassa az állatot. Ha egyáltalán ő lőtte le, hiszen a szocializmus alatt is hallani lehetett, hogy 3-4 hivatásos vadász is lőtt egy – egy őzbakra (gyakorlatilag egyszerre), hogy aztán Brezsnyev, Ceausescu és a többi elvtárs feszíthessen a vad teteme fölött.
Erősen beállítottnak tűnik a hangimitátorok képe. Amúgy meg érdekes, hogy ez is öltönyös munka volt, mint ahogy az is, hogy a munkahelyi dohányzás mennyire elterjedt volt akkoriban.
Azt hiszem, a mai göteborgi rendőrök örülnének, ha ilyen gördeszkázással telnének a szolgálati óráik.
A parlamenti párbajoknak napjainkban én is örülnék, tutira feldobná egy-egy TV közvetítés nézettségét!

sántakígyó 2019.05.13. 09:48:40

Az olasz utcácska (ahol a tv-t nézik) nem sokat változott:
https://www.google.hu/maps/@41.8999255,12.4965963,3a,75y,288.94h,95.92t/data=!3m7!1e1!3m5!1s79KjQ6MDBS1jwSlsYNjOWA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D79KjQ6MDBS1jwSlsYNjOWA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D141.09853%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

pitcairn2 2019.05.13. 10:13:01

@Sam. Joe:

ez totál egyszerű, volt ott egy sírkő és így utaltak rá:)

pitcairn2 2019.05.13. 10:14:09

@spulni:

ahol valóban kínosnak érezték a szitut ott változtattak:)

hu.wikipedia.org/wiki/Nevetlenfalu

pitcairn2 2019.05.13. 10:21:23

@Bosses:

ha az indiai tigrisvadászatra gondolsz, akkor kb. ennek köszönhetők a mai legspécibb indiai nemzeti parkok

jóformán mindegyik magán vadrezervátumként indult ahol a helyi maharadzsa vadászgatott az arisztokrata vendégeivel együtt

en.wikipedia.org/wiki/Private_protected_areas_of_India

Széchényi Zsigmond jókat írt erről:)

legeza.oszk.hu/sendpage.php?rec=li2032

pitcairn2 2019.05.13. 10:32:59

@Bosses:

Afrikában is vadászokból lettek az első "természetvédők", ma pedig már egy rakás magán vadrezervátum is van ott részben "vadászati" céllal...

www.africaskysafari.com/private-safari-reserves

ezek a nagyvadak mellett általában luxus szolgáltatásokat kínálnak...

ihol lenne egy példa

thulani-southafrica.com/

pitcairn2 2019.05.13. 10:36:07

@Bosses:

Ceausescu is sokat tett a természetvédelemért, pl. miatta lett medve-nagyhatalom Románia:)

kár, hogy ebből a történetből a nagy többség számára csak a medvevadászatai jönnek le

Terézágyú 2019.05.13. 10:43:18

@Sam. Joe:
Mellesleg a másik két földrajzi név is eléggé "egyszerű" :)
O.K Corral - OK karám (Rendben-karám)
Boot Hill - Csizmadomb (hegy) :)

Bosses 2019.05.13. 11:09:21

@pitcairn2: Szerintem a medve őshonos a Kárpátokban, Erdélyben. Lehet, hogy tévedek, de úgy hiszem, már a kommunisták és a Kárpátok Géniusza előtt is szép számmal éltek ott macik. Így Nyikoláj azzal, hogy lelövöldözte őket, nem tudom,hogy járulhatott hozzá ahhoz, hogy Romániában több legyen a mackó :-)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.13. 11:12:54

@Terézágyú: OK Corral amúgy az Old Kindersley karám rövidítése volt és az egész fél perces lövöldözés Wyatt Earp miatt lett nevezetes

Terézágyú 2019.05.13. 11:21:18

@JTom:
" OK Corral amúgy az Old Kindersley karám rövidítése volt"

Ezt nem tudtam, de a rövidítés mindenképpen az okét/rendbent jelentheti :)

Ja és főleg a "karám" szó az érdekes... :)
Valójában mintha azt mondanánk: "Lövőddözés a Zsírosék karámjáná'..." :)

Gukker 2019.05.13. 11:25:51

@Terézágyú: Csak annyit mondok: Hódmezővásárhely. :)

Terézágyú 2019.05.13. 11:30:17

@Gukker:
Nem azt akartad mondani, hogy "Ököritófülpös" ?...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.13. 12:32:42

@Terézágyú: nos igen. nekem van egy elméletem a vadnyugati amerikai folklórról, miszerint az egész mesterségesen túl van hájpolva hogy egyáltalán legyen valami történelmük szerencsétleneknek abból az időszakból. főleg egyes közép-nyugati, nyugati települések, területek próbálnak kétségbeesetten találni valamit hogy a porfészeknek legyen alkalma valamit ünnepelni vagy valakire emlékezni (esetleg túristákat odacsalogatni) és ez nem lehet könnyű lássuk be.
nem csoda hogy minden kicsit is említésre méltó eseményt - legyen az egy maréknyi elszánt hős vagy akár a legmocsokabb gazember által elkövetve - igyekeznek a romantikus folklór köntösébe bújtatva "eladni".
van persze egyéb, valódi említésre méltó dolog is, de az igyekezet hogy az ilyen 30 másodperces western piff-puff és társai valódi történelemnek tűnjön azért tetten érhető az egész téségben.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2019.05.13. 13:04:14

Asszem' elszabadítottam a poklot helységnév ügyben, bocsi. 8-) De nem bírom megállni:
MÁRIASEGÍTSMEG utca!!! 8-)))

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.13. 13:09:51

@Sam. Joe: én nem bánon az ilyesféle agytornát, ahogyan mások sem úgy látom ;).
de az inkább Segítő (Szűz) Mária! az utcanév pedig úgy alakult ki hogy Bécs egyik városrésze (kb. mint nálunk mondjuk Terézváros) ezt a nevet viseli (Mariahilf), így lett az arrafelé vezető út neve Mariahilfer azaz kb. Segítő Máriai utca. ahogyan nálunk az Üllői út Üllő felé vezet és ezért ez a neve.

pitcairn2 2019.05.13. 13:51:09

@Bosses:

pl. etették a mackókat

valóságos medvetenyésztő program indult, hogy a "géniusz" méltó mackó-mészárlásokat szervezhessen...

ennek eredményeképpen 1989-ben már 9000 ezer medve kóborolt a Román Kárpátokban...

ma állítólag sokkal kevesebb van és mégis masszív túlnépesedésről beszélnek...

ro.wikipedia.org/wiki/Urs_brun#Ursul_brun_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia

és mivel most már nincs szervezett mackó-etetés, ezért a maci lacik előszeretettel járnak be a városokba elemózsiáért

néhány évvel ezelőtt pl. Brassó főterétől néhány utcányira (a Belvárosban!!!) tépett szét egy hót részeg fiatalt egy éhes mackó...

kronika.ro/erdelyi-hirek/medve_tepett_szet_egy_ferfit_brassoban

pitcairn2 2019.05.13. 14:00:48

@Bosses:

ebben a cikkben nagyon szépen leírják a medve-mészáros maci élelmező programját...

www.theatlantic.com/magazine/archive/2003/07/the-bear-slayer/302768/

jobb koszton voltak csau alatt a macik mint a lakosság...

és persze az indítóképről se feledkezzünk el

a mai indiai nemzeti park hálózat lényegében a maharadzsák vadászterületeire épül

en.wikipedia.org/wiki/Private_protected_areas_of_India#From_the_Northern_princely_states

Széchenyi Zsigmond róluk sem írt szebbeket mint te csauról, de az élőhely fenntartásban elévülhetetlen érdemeket szereztek...

és ha kellett még magukat is visszafogták pl. olyanok köszönhetőek nekik mint az ázsiai oroszlán megmentése

www.livehistoryindia.com/snapshort-histories/2018/09/09/how-the-gir-lions-were-saved

pitcairn2 2019.05.13. 14:05:44

@Bosses:

a medveepe előállítást célzó medvetenyésztés különben sokkal durvább mint a csau féle "vadászat"...

en.wikipedia.org/wiki/Bile_bear

pitcairn2 2019.05.13. 14:08:23

@JTom:

már csak azért is hamis ez a vadromantika, mert az amerikai nyugat sokkal inkább békés építőmunkáról szólt mint folyamatos csatározásról:)

pitcairn2 2019.05.13. 14:23:55

@Bosses:

érdekes egyébként a medve-mészáros imidzs

a fentebb belinkelt "Bear slayer" cikk miután hosszasan ekézi a 400 mackót lepuffantó csaut kb. ott lyukad ki, hogy csau alatt minimum 100%-al nőtt a medvepopuláció (4000-ről 8000 fölé), pedig már a 4000 is sok volt

és ennek köszönhetően krónikus medvetúlnépesedés lett Romániában, pl. a román kárpátok medvés vidékein gyakran 10-15-ször nagyobb a medvenépsűrűség mint a Yellostone nemzeti parkban...

pitcairn2 2019.05.13. 14:37:16

@Bosses:

tovább böngészve a cikket az alábbira jutottam:

1953 és 1989 között 1500-ról 8000 fölé (más források szerint 9000-re) nőtt a román medvepopuláció

1953 és 1965 között a szigorú védelemnek köszönhetően 1500-ról 4100-ra nőtt a populáció, majd a csau féle vadászati célú medvetenyésztő program hatására 8000 fölé robbant a mesterségesen felhizlalt állomány...

pitcairn2 2019.05.13. 14:59:40

@Bosses:

érdeklődésből utánanéztem a képen szereplő Ferenc Ferdinánd vadásztevékenységének, a saját naplója alapján 300000 vadat ejtett el...

en.wikipedia.org/wiki/Archduke_Franz_Ferdinand_of_Austria

ezen belül 5000 szarvast...

ez persze így első hallásra sokkoló...

de __de facto__ igen bőkezűen támogatta a cimboráival együtt a természetvédelmet és szinte kizárólag jól menedzselt magán vadászterületeken duhajkodott

a főúri vadrezervátumok kapcsán ilyen infrastruktúrára tessék gondolni:)

Élő történelem: Karapancsa - I.rész
www.youtube.com/watch?v=mVl8G0yyNuA

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2019.05.13. 15:10:13

@pitcairn2:
anno azt olvastam erről, hogy a későbbi városalapító a közelben táborozott kiment a táborból nemesfém(érc)et keresni. A vele táborozó katonák mondták, hogy csak a saját sírkövét fogja odakint találni, miután a környékbeli indián népsűrűség viszonylag magas volt. Végül ezüstöt vagy aranyat talált, és az első bányáját nevezte el Tombstone-nak.
Ha igaz a story, akkor jó volt a humorérzéke.

Bosses 2019.05.13. 15:32:22

@pitcairn2: Köszi a válaszokat, alaposan utána néztél. Tanultam ma.

pitcairn2 2019.05.13. 16:02:05

@Bosses:

érdekel a téma, a kényelmes "vadász" különben vadtenyésztést és tudatos vadgazdálkodást feltételez

pl. a londoni Richmond park és a picit kisebb Bushy park is efféle arisztokrata kocavadászoknak köszönheti a létét, még ma is vagy 1000 szarvas kóborol bennük a kertvárosok gyűrűjében:)

en.wikipedia.org/wiki/Richmond_Park#Wildlife

www.royalparks.org.uk/parks/bushy-park/things-to-see-and-do/flora-and-fauna/deer-in-bushy-park

Ferdinánd is leginkább efféle tenyésztett vadakat lőtt, Angliában is vadászott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.13. 16:37:34

Jól emlékszem a belgrádi terrorbombázásra, mely célzottan támadott meg egy médiát. Ekkor látta tisztán először a világ a nyílt liberális agressziót a szólásszabadság ellen.

Mi néztük a gépeket minden este, s a pilóták haláléért imádkoztunk, családostul.

noblesseoblige · http://fratrescalendarum.blog.hu 2019.05.13. 17:44:02

@MAXVAL bircaman közíró:

Támadás a szólásszabadság ellen... :dDDDDD

Amúgy az eheti is jó válogatás lett!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.05.13. 17:47:07

"a rendőrök 650 lövést adtak le"

Ezt nevezem. Lődöztek össze-vissza, aztán lett valami.

@Punxsutawney Mormota: Köszönjük a sztorit. Ez a Ribière jó nagy bunkó lehetett.

@Sam. Joe: Nekem tetszik a Prosperity is. (Fellendülés.) Azt hihetnénk, hogy ilyen név csak Észak-Koreában lehet, de ez az USA.

Zacskóstej 2019.05.13. 18:04:57

@Androsz: A 9mm-es pisztolyokkal mit tehettek volna hatékony lőtávon kívülről? AK-47esek ellen. Főleg hogy tetőtől talpig "páncélban" voltak az elkövetők. Gondolom még nem lőttél pisztollyal 50 méterre. Pánikhelyzetben meg pláne nem.

PTom70 2019.05.13. 18:10:35

Jaj! Főoldalra tette az index és azt írta: kardpárbaly!

Ad Dio 2019.05.13. 18:48:13

Istenem be szép lenne, ha a párbaj ma is opció lenne...

Ad Dio 2019.05.13. 18:48:53

@PTom70:

Se kard se párbaLY...

HgGina 2019.05.13. 19:20:17

"Francia politikusok kardpárbalya, ..."
Aki a beharangozót írLYA, ideLYE lenne kihaLYítani!

A manőverez meg nem ikes ige.
A motoron pedig akárhogy számolom, csak öt gyerek van.

Egy jó színvonalat nem kellene ilyen apróságokkal lerontani!

ZON 2019.05.13. 20:03:06

@MAXVAL bircaman közíró: Karadzsicsnak, Mladicsnak, Milosevicsnek pedig jó egészséget, hosszú életet kívántatok ?

ZON 2019.05.13. 20:14:51

Most már semmi. Ott vannak, ahová valóak. 8000 srebrenicai lemészárolt civil nevében mondom : patkány vagy.

Zacskóstej 2019.05.13. 20:17:43

@MAXVAL bircaman közíró: Hősök? A Karadzsics meg a Mladics? Ezt komolyan gondolod? Ha tényleg, akkor nagyobb féreg vagy, mint eddig gondoltam. Próbáld meg ezen nézeteid hangoztatni szerbiában és meglátjuk mi lesz. Igen...voltam Szerbiában 5x és sok emberrel beszélgettem.

"Mit bombázott le a Fidesz? " - Nem bombázott, hanem beszántott/államosított minden médiát. Nem vagy te olyan hülye csak úgy teszel. Az előbb még szólásszabadságról papoltál.

soarvány 2019.05.13. 20:46:55

@Terézágyú: Az OK akkor még nem rendelkezett jelentéssel. Valszeg a tulaj nevének kezdőbetűi voltak.

pizo 2019.05.13. 21:01:56

@pitcairn2: Ferenc ferdinánd 50,5 évesen, kb. 18429 naposan hunyt el. 300000/18429=16,27 vagyis életének MINDEN napján ennyi vadat kellett volna lőnie. Tegyük fel hogy 10 éves korától vadászott, akkor 300000/14779=20,29 vad naponta.

Zoli

pizo 2019.05.13. 21:10:55

@MAXVAL bircaman közíró: Na ide aztán végképp nem hiányzol.

Zoli

lcka 2019.05.13. 21:24:42

@JTom: igen, de azt be kell látni, hogy Amerika azért tudja mi a show, és ha tényszerűen nem is áll rendelkezésre az alapanyag, ők megoldják maguknak képzelettel. És mi ezt nagyon szeretjük bennük :-)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2019.05.13. 22:09:23

@pizo: ne így számolj,

Ha jól emlékszem Széchenyi Zsigmond egyik - magyar vonatkozású - vadászkönyvében, talán az "Ünnepnapok"-ban ír egy fejezetet a körvadászatokról a boldog békeidőkben. Leírta, hogy a trónörökös rendszeresen egyedül vadászott, több száz hajtó terelte elé a vadakat V alakban, ahol a V csúcsában áll az egy darab puskás, 4-5 töltögetővel. A teríték pár ezres darabra rúgott, mindez egy vadászra...

Mai szemmel elképesztő volt a monarchia vad-bősége de vadászati kultúrája is. Még egy "sima" körvadászaton, a vadászok ikerpuskákkal és puskatöltővel vettek részt. Egy ilyen ikerpuska-pár tökéletesen azonos volt, még a gyári számuk is megegyezett.

A velencei-tavat csónakon hajtották végig, parttól-partig sorban 3-4 "hajtó" csónak után egy vadász, evezőssel (csáklyással) iker-puskával és puskatöltögetővel. Amikor a tó végéhez értek velencén - ahol most a homokos szabadstrand van - egybe folytak a lövések, folyamatosan szólt a puska.

Ahogy elkezdődött, és ünnepnapok - két legjobb vadászkönyv - aki azt gondolná, az egész csak esztelen mészárlásról szól.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2019.05.13. 22:32:58

Most találtam:

„Decz. 2-dikán, a második napi vadászathoz Ferencz Ferdinánd főherczeg még sűrű ködben kocsizott ki a fényes pusztaszeri kastélyból a péteri-majorság határához, ahonnan a hajtóvadászat megkezdődött. Mire a társaság felállott, a köd eloszlott; szerte hajtotta a deczemberi szél. Csakhamar elhangzott a kürtjel s megkezdődött a hajtás a legnagyobb rendben. A nyulak olyan sokadalma jelentkezett, a mely a vadásztársaságot egy pillanatra szinte zavarba hozta. A másik pillanatban azonban már durrogtak a fegyverek s rulirozott a nyúl minden vadász előtt halomszámra. A vadászatban ugyancsak az a társaság vett részt, mely az első napon. A hajtás a nagykiterjedésűfbaksi-majori földekig tartott, a hol a rengetegfháló-falak voltak kifeszítve. Itt volt természetesen a legnagyobb puskázás. Az óriási quantumból, mely elejtetett, a presumtivtrónörökös egymaga 467 nyulat 9 foglyot és 7 fáczánt lött. A harmadik napi vadászat, decz. 3-dikán, az ángyási majornál kezdődött s a hajtás a legelső magyar alkotmányozó gyűlés földjéig, a pusztaszeri erdőségig tartott; a vadászat délután 3 óra tájt ért véget. A két óriási nyúl-garmada még most, mikor a tudósítást írom, nincs összeszámolva. Hozzávetőleges számítással egyikben lehet körülbelől 450. Ezt mind Ferencz Ferdinánd főherczeg hozta teritékre. A második garmadában 1050—1150 nyúl heverhet, mint a társaság többi tagjának vadászzsákmánya. Összegezve az eredményt, lövetett kerekszámban 6300 nyul; ebből a föherczegre esik: 1498 drb nyúl, 35 fogoly, 40 fáczán és 1 róka. A főúri vadászok mindnyája Greener—fomischka-féle lancasterekkel volt fegyverkezve s a főherczeg, mint par excellence tetőtül-talpig telivér vadász és nagyszerű lövő, bámulatos ügyességgel és kitartással hozta teritékre vadjait. Nem egy esetben történt, hogy négy fomischka fegyverének nyolcz csövével nyolcz nyulat teritett le” (Vadász-Lap 1892. december 15.).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.14. 06:09:56

@Zacskóstej:

Mindenhol ugyanazt hangoztatom.

Az meg, hogy vannak emberek, akik nem tűrik az ellenvéleményt, az nem az én bajom.

gigabursch 2019.05.14. 08:13:40

Tombstone:
A moziban jobban nézett ki.

Tigris vadászat
A kép jobb szélén ki az a hölgy? Ha egyáltalán az. Szerintem nőci

Hangimitátorok:
Azért ezek élvezték a csinnadrattát

Szeszcsempészek
Hú, mennyi Thomson-gitár

Nachi cirkáló:
Nem kis fordulást csinált ekkora tempónál. Nem lennék mellette kiscsónak a vizen

Holland ellenállók:
Komolytalan kép

Fekete laguna szörnye:
- S milyen volt a szörny karjában lenni?
- Szörnyű!

Erkélyjelenet:
Micsoda dudák!

Viszki megsemmisítés:
Mennyi részeg patkány lehetett ott utána

Római Olimpia
Korabeli multiplex

Gagarin:
Számomra annyira sajnálatos, hogy ennyire bohócot csináltak belőle

Párbaj:
Nem ártana a mai közéletnek sem.
Nem mindegy hogy párbajban vérzeni, vagy vérbajban párzani

IRA:
Nekem az a durva, hogy az angolok sok évszázadon keresztül sem próbáltak meg értelmesen hozzáállni a kérdéshez, hanem mindig is erőből akarták lenyomni az íreket.
Persze, ha Napóleon expedíciós hadjárata sikerült volna, akkor más lenne a szitu

Svéd rendőrök:
Vissza a Jövőbe

II. Erzsébet:
Nagyon cuki ez az otthoni ruhaszett

Hálivúd:
A valóság mindig durvább, mint a mozi.
Vietnam
Nekem is csak öt gyerek látszik

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.14. 08:17:33

@HgGina: a kiemelést a mindenkori index szerkesztő írja nem én. a manőverezést javítottam, a motoron hat gyerek van, a legkisebb a kosárban elöl.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.14. 08:26:20

@ZON: szia, kérem a kommentszabályok betartását, köszi.
@MAXVAL bircaman közíró: te már régen tudod mi a dörgés de ismét megsértetted a házszabályt, kétszer is, jár a kitiltás.
@Zacskóstej: azt kell mondjam minden szavaddal egyetértek, de sajnos van a kommentedben olyasmi ami sérti a kommentszabályokat, kérlek a jövőben tartsd be őket, ez csak figyelmeztetés, még nincs tiltás. köszi.

gaszton42 2019.05.14. 08:45:37

@Bosses: Amúgy Prágától délre , kb 50km-re van a Habsburgok Konopište nevű vadászkastélya, a trónörökös Ferenc Ferdinánd trófeáival van diszítve, kb. 30000 (igen 30 ezer!), ebből csak őzagancs kb. 6000 darab, viszont állítólag teljes élete során kb 2 millió (!!!) vadat ejtett el, ebben persze az apró vad, (nyúl, fácán, madarak) is bele tartoznak.

Terézágyú 2019.05.14. 09:23:00

@soarvány:
"Az OK akkor még nem rendelkezett jelentéssel. Valszeg a tulaj nevének kezdőbetűi voltak."

Ez utóbbi lehetséges, de a jelentés ekkor már régen megvolt:
"Az OK alapvetően amerikai szó, amely aztán az angol nyelv terjedésével került a többi nyelvbe.
Az első írásos nyoma 1839-ben bukkan fel, de valószínűleg már korábban közszájon forgott. Az 1830-as években az USA keleti partjának értelmisége a gyakori kifejezéseket szívesen jelölte betűszavakkal, ezek többsége a kiejtést, vagy a szlenget követte." (wiki)

pitcairn2 2019.05.14. 09:24:53

@Zacskóstej:

ez sajnos leginkább annak köszönhető, hogy vesztettek, a jugoszláv államalapítók, vagy Tito partizánjai se voltak jobbak, de miután hihetetlen eredményeket értek el a kockázatvállalásuk és a csillagok szerencsés együttállása miatt még ma is hősöknek kijáró tisztelet övezi a nevüket Szerbiában...

Milosevicsék ezt a vonalat vitték tovább, de tőlük már elpártolt a szerencse...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.14. 09:29:26

@soarvány: @Terézágyú: ahogy fentabb már írtam "OK Corral amúgy az Old Kindersley karám rövidítése"

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.05.14. 09:30:45

@JTom:

@JTom:

Nem sértettem meg semmit. Az aktuálpolitikát tiltod, nem a történelem értékelését.

Nem én hoztam szóba a magyar kormány médiapolitikáját.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.14. 09:45:39

@közíró MAXVAL bircaman: mindegy ki hozta fel, őt is figyelmeztettem. benne volt a F*DESZ szó a kommentedjeidben? aktuálpolitika a F*DESZ? tudod hogy itt nem lehet? szóltam már korábban is érte?
van még kérdés?
tudod hogy elnéztelek itt a közutálat ellenére is amíg nem nyomatod az aktuálpolitikát. tudod hogy többeket tiltottam, figyelmeztettem amiért sértegettek téged, ennek ellenére belementél mert nem bírod ki. így jártál.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2019.05.14. 10:48:39

Persze meg kellene húzni a vonalat, mettől történelem és honnan aktuális események; zsinórmértéknek talán a legfrissebb dátumú fotó a blogon ? Onnan visszafelé már törinek számít ?

pitcairn2 2019.05.14. 11:34:37

@Pascal:

az aktuálpolitikát viszonylag könnyű beazonosítani

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2019.05.14. 11:41:11

@pitcairn2:
persze, amivel nem értek egyet az aktuálpoloitika, amivel egyetértek az tudomány :-)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.14. 15:26:01

@Pascal: magyar aktuálpolitika. ez van leírva, szerintem elég könnyen értelmezhető. tehát lehet beszélni Putyinról, Trumpról (de amúgy itt minek?? :)) vagy a rendszerváltás-kori Magyarországról (ilyen képek is voltak már fent, pl. taxisblokád tematikus cikk) politikai értelemben is, de a napipolitika kerülendő.

@maxval bircaman balcán: "szerintem egyébként teljesen értelmetlen -szabályzatodat" ja, ezzel sokat javítasz helyzeten.
amúgy mi a sz*r számodra az értelmes? csak amit te írsz, gondolsz, kisz*rsz? ne húzzál fel!

NEM kellett volna válaszolnod a napi politikát firtató kérdésre, mert tudod hogy itt tilos a téma és kimoderálom ha odaérek, de mégis rámész, mert ez a lételemed, a propagandád, amit mindenkire igyekszel ráerőltetni.
megtűrtelek a nézeteid ellenére amíg nem lépted át a határt újra. nem bírtad ki. tudtad hogy nem kellene, de mégis mert... - nem tudom - ennyire meg vagy győződve a politikai éleslátásodról vagy fizetnek érte (amit kétlek mert ilyen hülye nem lehet senki), de nem is lényeg.
itt ez a két "értelmetlen" szabály van.
itt ezt kell betartani.
ha nem tetszik ne gyere ide. épp mint a b*zibár. ha nem vagy az akkor ne akarj bemenni, mert mindenkibe beleköthetsz hogy miért b*zi.
van itt olyan kommentelő aki majd' mindig négerezik, meg cigányozik, mégis itt van mert a két egyszerű szabály egyikét sem sérti.
nem mindig tetszik nekem sem, de nem sz*rok a saját számba,

amúgy semmi személyes, tudhatod hogy mennyit hallgattam hogy tegyelek már ki, de nem tettem. magad adtál rá okot, mert nem bírtad ki.
kicsit most maradj távol.
részemről lezárva.

gintonic.azigazi 2019.05.15. 06:11:30

"Az akció közben 20 rendőr és 8 járókelő sérült meg. Mindkét tettes a helyszínen belehalt a lövésekbe, Matasareanu 29 lövést kapott, de társa Larry Phillips sem úszta meg. Az elkövetők mintegy 1.100, a rendőrök 650 lövést adtak le."

Osszesen 2 halott, 20 sebesult, 2000 lovedek - emlekszek anno a hirekben erre, minden kettes volt. ( hogy repul az ido, felelmetes: nezed a hirekben aztan radobbensz kis ido mulva hogy huszonket eve volt.... )

------
az a tigrisvadaszat anno nem lehetett a gyavak sportja: azokkal a puskakkal talan a leghatasosabban ugy lehetett megolni egy tigrist ha megetettuk vele... vicc:
- Kepzeld, az oserdoben levagtam egy tigris labat!
- A labat? Miert nem a fejet?
- Mert azt mar levagta valaki elottem...
-----
Gagarin: erdekes hogy jart arra Gagarin, a mai napig 4 sziget miatt nincs beke az oroszok es japan kozott csak fegyverszunet, nem lehet hogy ez a kep a ruszkiknal keszult?
------

gintonic.azigazi 2019.05.15. 06:12:32

@JTom: hulyekkel nem kell foglalkozni.

gintonic.azigazi 2019.05.15. 06:15:23

@MAXVAL bircaman közíró:

erdekes, hogyan lehet valakinek a halalaert imadkozni? ( jo keresztenyek lehettek ti is ) Amugy ha neztetek a gepeket minden este akkor miert nem mentetek el onnan? Nem szoltak hogy haboru lesz?

ihasz laci 2019.05.15. 06:21:44

@Gukker:
Hodmezovasarhely-Beaverfieldmarketplace

ihasz laci 2019.05.15. 06:30:38

en.m.wikivoyage.org/wiki/Llanfairpwllgwyngyll

Egy erdekes telepulesnev a wales-i bardok hazajabol.

ihasz laci 2019.05.15. 06:34:52

@balcán maxval bircaman:
Ezt pont te mondod? Aki a szerb ,,hosoket" elteti?

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2019.05.15. 08:35:12

Mások, máshol sem tudják könnyen elválasztani - akár trianon is lehet aktuálpolitika, ha a kettős állampolgárságot nézzük. Nem szólva Nagy Imre temetésén elmondott beszédről. Vagy a 2006-ban elkölött tankról. stb. Más példa. A fenti vadászati témájú "czikkben" csak nekem tűnik fel a finom odaszúrás ? "a hajtás a legelső magyar alkotmányozó gyűlés földjéig, a pusztaszeri erdőségig tartott" ... aktuálpolitika 1892-ben.

Na jó vannak egyértelmű esetek is ha a konkrét ügyet nézem :-D

pitcairn2 2019.05.15. 23:15:55

@Pascal:

az aktuálpolitika kb. az az aktuális intellektuális mélyrepülés, amit a szemben álló papagájkommandók nyomnak

intellektuális mélyrepülés "mindkét oldalról" mivel a legkisebb közös nevező mentén általában az összkép szempontjából jelentéktelen dolgokról folyik, elnagyolt és masszív csúsztatásoktól hemzsegő eltorzított formában

persze ehhez is lehet intellektuálisan - mondjuk geopolitikai szempontból - közelíteni, de ez inkább csak elrontja a résztvevők urbánus versus népiesch játékát...

az aktuálpolitika számomra kb. az "irreleváns zaj" kategóriában van...

pitcairn2 2019.05.15. 23:25:40

@Pascal:

ezeknek azért van történelmi áthallása, nem pusztán azok az "egetrengető ügyek" amelyek hirtelen feltűnnek, majd ugyanolyan hirtelen el is tűnnek a politikai közbeszédből...

de mint fentebb írtam bizonyos tekintetben igazad van, mivel még az aktuálpolitikai kérdések hátteréhez is lehet intellektuálisan közelíteni, pl. az évek óta húzódó migráncs hajcihő kapcsán nekem ez lenne a kedvenc esszém

www.thenewamerican.com/world-news/europe/item/22793-refugee-crisis-using-chaos-to-build-power

számos alkalommal linkeltem, hivatkoztam rá amikor röhejesnek láttam a téma kapcsán a "vitákat" és ellenérvek helyett általában csak a szokásos konteo címkét kaptam meg annak ellenére, hogy az esszé által felvázolt Új Marshall terv program Afrika kapcsán már folyamatban van...

szerintem ez az esszé ékes példája annak, hogy az aktuálpolititikai fejleményekről is lehet magas intellektuális színvonalon álló hipotéziseket felállítani, amik aztán vagy bejönnek vagy pedig nem

bandigyerek 2019.05.18. 08:19:33

@pizo: nyilván voltak olyan napjai ahol százával lőtt fürjet, fácánt mittudoménmit.
süti beállítások módosítása